אין יותר מושלמות בבית – סיקור הפסד הבכורה הביתי של מכבי נגד ריאל / עמיחי קטן

באדיבות אתר היורוליג

מכבי הגיעה למשחק הבית נגד ריאל מדריד אחרי שבוע מלא באירועים שהתחיל בחתימתו של אמארה סטודאמאייר, המשיך בהפסד במינכן ובדרבי גדוש באירועים, והגיע לרגע השיא שלו במשחק בין 2 הקבוצות המעוטרות ביותר באירופה. הצהובים עלו בחמישייה עם ווילבקין, ברייאנט, קלויארו, אייסי והאנטר לעומת חמישייה של קמפאצו, קוזר, גבריאל דק, ראנדולף וטבארס בריאל והמשחק נפתח עם הטקס לזכרו של קובי ברייאנט – לפני המשחק ולאחר הפתיחה לפי הפורמט הקבוע של משחקי השבוע ב-NBA – מכבי שזכו במהלך הראשון חיכו את 24 השניות של ההתקפה, ומיד אחר כך ריאל נמנעו לעבור את החצי למשך 8 שניות.

ווילבקין פתח עם 2 שלשות לעומת 5 נקודות של ראנדולף וסלים של ברייאנט וקלויארו העלו את מכבי ל-11- 7 מהיר, אבל עבירה שנייה מוקדמת של אייסי אפשרה לראנדולף לשים עוד 3 ושלחה את ג'ייק כהן לפרקט וראנדולף תפר עוד שלשה והגיע ל-11 אישיות ושוויון 13.

ההגנה של מכבי לא הצליחה להתמודד עם שום דבר שריאל זרקו עליהם והייתה מאוד מפוזרת בהתקפה עם 7 איבודים, ומי שניצל את זה היה שוב רנדולף שהעלה את ריאל ל-21 מול 17 של מכבי עם 13 אישיות שלו. התקפה של מכבי עם כמה ריבאונדים בהתקפה הסתיימה בסל של ריינולדס שקבע את תוצאת הרבע הראשון 21- 19 לזכות ריאל.

בפתיחת הרבע השני ריאל ניסו ללכת לטבארס, אבל אבדיה עצר אותו בשני מהלכים שונים בזמן שג'קסון השווה ולאחר חטיפה של אבדיה הוא סחט עבירה ששלחה את למוניקה לבילוי ארוך לצד המוניטור עד שהוא החליט לתת עבירה בלתי ספורטיבית לחובת טבארס ואבדיה ניצל את זה כדי להעלות את מכבי ליתרון. גם ג'ורדן מיקי שהחליף את טבארס התקשה להתמודד עם ההגנה של מכבי ו-3 דקות מפתיחת הרבע פאבלו לאסו לקח פסק זמן כשריאל עדיין מאופסת ברבע ומכבי ביתרון 4. מכבי יצאו מהפסק זמן עם תרגילים לאבדיה על רודי פרננדס וזה הניב סלים קלים, ולמרות סל של תומפקינס ההפרש כבר עלה ל-8 לפני שנקודות של טיילור צמצמו חזרה ל-3.

מכבי המשיכה מצוין בשני הצדדים ושלשה של אבדיה העלתה זמנית ל-8 לפני סל קשה של מיקי. מההרכב של ג'קסון, דורסי, אבדיה וריינולדס שעשה עבודה מצוינת האחרון שהחזיק היה אבדיה וכשהוא ירד גם ההפרש ירד ל-2 בלבד מה ששלח לפרקט לראשונה את אמארה סטדואמאייר לקול תשואות הקהל. שתי הקבוצות הגיעו ל-10 איבודים כל אחת עוד לפני המחצית. מכבי ניצלו החטאה של ריאל כדי לצאת למתפרצת שזיכתה את אמארה בסל בכורה בקריירת היורוליג שלו – המבוגר ביותר בתולדות מכבי ובמחצית מכבי ביתרון 38- 36 אחרי רבע מצוין בהגנה.

קמפאצו וקוזר החזירו לריאל את היתרון בפתיחת המחצית השנייה, אבל אייסי מיהר להשוות. ווילבקין סבל מהתכבצויות שרירים וירד לקבל טיפול ודורסי נכנס במקומו. אייסי קלע סל נוסף, אבל ביצע עבירה בלתי ספורטיבית וריאל זכו שוב ביתרון כשעוד 2 סלים של קוזר כבר קבעו אותו על 6. מכבי המשיכה לאבד וההפרש כבר קפץ ל-9 לפני שאבדיה עלה לשחק, אבל דווקא האנטר עצר את המומנטום עם דאנק על טבארס דקות בודדות לאחר שטבארס הוריד עליו חסימה חמישית אישית, והשווה שיא יורוליג עונתי.

זריקות טובות של מכבי המשיכו לבחור שלא להיכנס וריאל שמרו בקלות על היתרון כשמכבי עם 6 נקודות ב-8 דקות ועבירה חמישית קבוצתית של מכבי אפשרה לריאל להעלות את ההפרש לדו-ספרתי לראשונה הערב. ווילבקין חזר והצליח לסחוט עבירה בזריקה ל-3 שקצת החזירה צבע צהוב ללחיים, אבל חסימה מספר 5 של טבארס וריבאונד התקפה שלו המשיכו את השליטה של ריאל. ווילבקין שוב סחט עבירה לשלשה, אבל טבארס חתם רבע רע של מכבי עם עוד סל. 57- 49 לזכות ריאל בסיומו.

ווילבקין פתח את הרבע הרביעי בשלשה ראשונה של מכבי במחצית וג'ייק כהן מיד תפר עוד אחת ומיד אחרי זה אבדיה סחט עבירה תוקף וההפרש ירד ל-4 בלבד, מה שעזר לקהל לתפוס מומנטום ומיד ג'ייק כהן תפר שלשה נוספת וההפרש ירד לנקודה. טבארס המשיך לקבל כדורים לצבע ללא מענה וריינולדס נאלץ לעצור אותו בעבירה רביעית. ההתקפה של מכבי נתקעה שוב וזאת של ריאל הצליחה להחזיר את היתרון ל-8, מה ששלח את ספרופולוס לקחת פסק זמן.

האנטר הצליח לעצור את הסחף עם סל חשוב ומיד ברייאנט סחט עבירת תוקף, אבל האנטר לא הצליח לנצל את ההזדמנות הבאה. כדור מקרי שהגיע לטבארס החזיר את ההפרש ל-8, אבל ווילבקין ענה בשלשה ובמהלך הבא מכבי כפו איבוד על ריאל ואת הפעם הזאת אייסי ניצל לשלשה משלו שהורידה ל-2 ושלחה את פאבלו לאסו לפסק זמן. תומפקינס ודורסי החליפו ביניהם זריקות עונשין, אבל דורסי החטיא אחת וההפרש עלה ל-3. לחץ של מכבי על הכדור בהתקפה הבאה של ריאל כפתה כדור ביניים, אבל ריאל זכו בכדור ושוב הלכו לקו, הפעם קמפאצו דייק רק בכדור אחד.

מכבי הרגישו שיש סיכוי, אבל ברייאנט איבד כדור, טבארס דאג לשעון 14 נוסף אחרי ה-24 וקמפאצו קלע שלשה שקבע 74- 67 לריאל עם 1:20 לסיום. לקח למכבי הרבה זמן למצוא את ווילבקין במהלך הבא, אבל הוא שוב סחט עבירה לשלשה, ודייק ב-2 מהזריקות, אבל קמפאצו קיבל נתיב פנוי לסל וסגר עניין, למרות שלשה של דורסי שהורידה ל-5 עם 27 שניות על השעון. פאבלו לאסו לא מסכים איתו, והוא בחר לקחת פסק זמן ולהשאיר אותנו לעוד רגע עם אשליות שיש למכבי עדיין סיכוי.

כנראה שלאסו צודק שזה עוד לא נגמר כי ברייאנט הצליח לחטוף ודורסי תפר עוד שלשה שהורידה את ההפרש ל-2, ושוב פסק זמן של לאסו. האנטר נאלץ לעשות עבירה על קמפאצו שדייק הפעם בשני הכדורים, וברייאנט ראה שאין לו מצב לשלשה אז הוא הלך ל-2 כשנותרו 5 שניות. גם תומפקינס עמד בלחץ מהקו והחזיר את ההפרש ל-4, ודורסי הספיק עוד לספק איבוד חסר משמעות. בסיום ריאל מנצחת 81- 77 ומכבי רושמת הפסד ביתי ראשון העונה ביורוליג.

ראיונות:

יאניס ספרופולוס אמר:
על המשחק – נלחמנו חזק מאוד. הרבע השלישי היה מכריע. היינו קצת לחוצים בהתקפה, ולא ידענו מה לעשות ברבע הזה וקלענו בו רק 11 נקודות. גם בהגנה לא היינו טובים בדקות האלה. בגלל ההחטאות בהתקפה היינו צריכים להיות יותר קשוחים בהגנה, זה לא קרה והם השיגו יתרון. ניסינו לחזור עד הסיום, הורדנו ל-2, ולפני זה לנקודה, וזה לא הספיק בסוף. הם היו מרוכזים בעונשין ולא נתנו לנו צ'אנס להוציא מהמשחק הזה יותר, ולצערנו זה הסתיים בהפסד.

על הפסד הבית הראשון – אין כזה דבר קבוצה בלתי מנוצחת, ולמרות שיד אליהו הוא אולם ביתי חזק, עם קהל נפלא כמו שיש לנו, אנחנו בכל זאת הפסדנו, אבל יש לנו קבוצה חדשה והמשחק הזה ייתן לנו כוח להמשך. אמרתי כל הזמן שאנחנו יכולים עוד להשתפר, ובכל משחק גדול שלנו הניסיון שלנו עולה. בסיבוב הראשון נגד ריאל עוד היה לנו את וולטרס, כספי ובלאק וזה לא קל להכניס שחקנים חדשים לסגל ולגרום לזה שכולם ישחקו בשיתוף פעולה וכימיה. אנחנו כרגע מחפשים את הכימיה שלנו ואת הקצב שלנו.

על אמארה – אמארה איתנו רק 4 ימים, הוא עשה רק שני אימונים ומשחק אחד, ולרמה הזאת הוא לא מכיר 80 אחוז מהטקטיקות שלנו. הוא ילמד וישחק יותר.

פאבלו לאסו, מאמן ריאל מדריד, אמר:
על המשחק – זה היה משחק קשה מאוד. אני חושב שהעבודה שלנו הייתה טובה מאוד במחצית הראשונה אבל סבלנו מריבאונד ההגנה ומהשליטה שלהם בריבאונד ההתקפה. במחצית השנייה שלטנו בריבאונד ושלטנו במשחק. ידענו שמכבי יכולים לחזור, הם משחקים עם הרבה ביטחון ואנרגיה, יש להם עונה נהדרת.

על אנתוני ראנדולף – הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו, הוא מאפשר לנו לרווח את המשחק. חשוב שהוא חוזר אחרי כמעט חודש שהוא היה בחוץ, כי הוא היה חסר לנו. האנרגיה שהוא מביא לנו היא חשובה מאוד. הוא נותן לנו עומק, הוא וטריי תומפקינס מחלקים את הדקות ביניהם, ואנחנו צריכים להיות איתנו סבלניים וכשהוא משחק ככה, הוא חשוב לנו מאוד".

על קמפאצו – פאקו משחק באירופה כבר 6 שנים, הוא כבר זכה באליפות אירופה, הוא למד מיוי וסרחיו רודריגס, שיחק בעבר במורסיה, התקדם, וחזר לכאן. הוא שולט בקבוצה, הוא מכיר אותי טוב יותר ואני מכיר אותו טוב יותר מבעבר. הוא חשוב לנו מאוד. איתו ועם יוי, יש לנו תחושה שיש שחקן עם לב שייתן לנו את ה-100 אחוז. היה לו משחק גדול היום.

ג'יילן ריינולדס אמר:
על המשחק – החמצנו כמה זריקות קלות שהיינו צריכים לקלוע. פספסנו כמה מסירות קלות שהיינו צריכים לעשות. פספסנו כמה דברים קטנים. היינו נגד יריבה טובה וזה תמיד קשה כשאתה מגיע למשחק נגד יריבה כזאת. אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהמשיך להתקדם.

מה לוקחים מהמשחק – להיות יותר מוכנים. לבוא עם יותר אנרגיות ולהישאר ביחד. באופן אישי אני צריך לעשות מה שאני יכול בריבאונד, בנוכחות על הפרקט ובביצוע.


אות'לו האנטר אמר:
על המשחק – זה משחק כדורסל. לפעמים אתה מנצח ולפעמים מפסיד. נעצר לנו רצף הניצחונות הביתיים, אבל אנחנו שומרים על הביתיות כל העונה, אז הפסד אחד זה לא נורא. זה לא משחק שישבור אותנו.
מה היו יכולים לעשות טוב יותר – בחירת זריקות טובה יותר. היינו שם הגנתית, אבל פספסנו לפעמים. בעיקר בחירת הזריקות.
על החשיבות של המשחקים הבאים – אנחנו רוצים לנצח כל משחק. אני חושב שכל משחק הוא כזה שאנחנו חייבים לנצח בו. אנחנו שחקני כדורסל ואנחנו רוצים לנצח כל משחק.


קווינסי אייסי אמר:
על המשחק – אנחנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר למנוע מהם זריקות קלות, להדק עוד טיפה את ההגנה ולשחק עם יותר ביטחון בהתקפה.
על ההבדלים בין הקבוצות – אני לא יודע.
על השליטה של טבארס בצבע – אני לא יודע עד כמה דומיננטי תהיה המילה הנכונה. הוא בגובה 2.20 והוא השיג הרבה חסימות.

המצטיינים:

סקוטי ווילבקין – החזיק את מכבי במשחק התקפית. היחיד שקלע בדאבל-פיגרס, עשה את זה גם באחוזים טובים, והוביל את מכבי גם באסיסטים, יחד עם ארון ג'קסון. הדקות שהפסידו למכבי את המשחק היו אלו שווילבקין ירד לקבל טיפול בגלל התכווצויות שרירים. משחק טוב מאוד שלו למרות טעויות מסוימות בקבלת החלטות שהובילו ל-5 איבודים.

קווינסי אייסי – נתן דקות נהדרות בהגנה ופינק בהתקפה עם 9 נקודת ב-100%. אחרי שראנדולף התפוצץ ברבע הראשון אייסי דאג להשתיק אותו.

ג'ייק כהן ודני אבדיה – שני שחקני הספסל הבולטים היום שהצליחו למצוא דרך לבוא לידי ביטוי בשני צידי המגרש. אבדיה היה שחקן המטרה של מכבי בדקות מסוימות ברבע השני וג'ייק לקח את התפקיד הזה בתחילת הרבע הרביעי.

עוד ראויים לציון:

אות'לו האנטר – היה בסדר גמור, אבל נוצח בקרב הגבוהים על ידי הגבוה הטוב באירופה וולטר טבארס שכיסח למכבי את הצורה, וזה בא לידי ביטוי גם בנתונים האישיים של האנטר.
אלייז'ה ברייאנט – תרם בהרבה אספקטים של המשחק, אבל לא הצליח בשני הדברים העיקריים שמכבי היו צריכים ממנו – הגנה וקליעה.
אנג'לו קלויארו – פתח טוב מאוד, אבל אחרי זה נחלש. לקראת הסיום אבדיה וברייאנט הועדפו על פניו.
ארון ג'קסון – חסר לו עדיין ביטחון והוא יצטרך להתרגל לזה שאין תמיד תיאודוסיץ' או דה-קולו לידו. ניהול משחק טוב בסך הכל, אבל חייב לקחת על עצמו יותר ולא לכדרר רק כדי למסור לווילבקין.
ג'יילן ריינולדס – נתן דקות טובות מול ג'ורדן מיקי המחליף, אבל האנטר לפחות הפסיד בכבוד ובקטן לטבארס בניגוד לתבוסה שנחל ריינולדס בקרב הזה.
טיילר דורסי – שחקן שתלוי בקליעה ולא פוגע. קבלת ההחלטות שלו דווקא כן פגעה. במכבי… נתן 2 שלשות רצופות גדולות, אבל חוץ מזה לא היה קיים התקפית. נראה שלפעמים מכריחים אותו לחדור ראש בקיר ולא לזרוק שלשה כמו שהוא היה רוצה.
אמארה סטודאמאייר וסנדי כהן – לא קיבלו מספיק זמן פרקט כדי שיהיה מה לומר. אמארה לפחות התכבד בסל בכורה…

גריק לא פריק:

קשה לצאת עם מסקנה ברורה מהמשחק הזה. מצד אחד, מכבי הובסה בצבע במשחק בית בהיכל ויצאה בזול עם הפסד קטן וצמוד, אבל מצד שני אפשר לראות הרבה דברים חיוביים שספרופולוס ניסה לעשות במהלך המשחק, כמו ללכת על אבדיה בפוסט על רודי פרננדס ברבע השני, או תרגילים שנועדו לשחרר את ג'ייק כהן בפינה. ייתכן שהמסקנה המתבקשת היא שריאל (גם אנאדולו כמובן) פשוט רמה אחת מעל מכבי, וקבוצה כזאת צריך לתפוס במשבר, ולא אחרי שהיא יוצאת ממנו, כדי להשיג עליה ניצחון. השבוע הבא יהיה קריטי למצוא את הכיוון של העונה – ברביעי בערב חימקי בהיכל ויומיים לאחר מכן נסיעה לאיסטנבול למשחק חוץ נגד פנרבחצ'ה.

הנתון של המשחק:

השליטה המוחלטת של ריאל בצבע שהכריחה את מכבי לזריקות קשות בהתקפה וסידרה לריאל הרבה סלים קלים, חלק מזה בגלל הפחד המוצדק מהקלעים שלא פגעו מבחוץ (5/20 לריאל לשלוש). כמה נתונים יש שמראים את השליאה של ריאל בצבע:

63.9% לריאל ל-2 נקודות לעומת 45.7% של מכבי.

8- 0 לריאל בחסימות (שיא יורוליג קבוצתי) ו-5 מהן של טבארס (השווה שיא עונתי ביורוליג שלו ושל אייסי).

42- 28 לריאל בתחום הנקודות בצבע.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. תודה חיים. על סיקור נפלא. מכבי עם שני הפסדים שדי מסבכים אותה במאבק על הביתיות. איזו הופעה הגנתית של טאברס,שחקן מצוין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט