מחפשות לחזור לעניינים – פריוויו למשחק הבית של מכבי נגד חימקי / עמיחי קטן

(אתר היורוליג)

הערב (21:05 SPORT5) מכבי תל-אביב (14- 8) מארחת את חימקי מוסקבה (9- 13) במסגרת המחזור ה-23 של היורוליג, כאשר 2 הקבוצות יקוו להתאושש מרצף של שני הפסדי יורוליג ולחזור למסלול הניצחונות, כדי לשמור על סיכוי להצליח במאבק על הביתיות במקרה של מכבי, ועל עצם העלייה לפלייאוף במקרה של חימקי. הפציעות ממשיכות לקחת חלק מרכזי בסיפור שלנו כאשר אצל חימקי ייעדרו ג'רמי אוונס, אנטוני גיל וכריס קרמר, ואילו אצל מכבי ימשיכו להיעדר וולטרס, כספי ודיברתולומאו שגרמו את העונה, וגם בלאק כרגיל, אליו לאחרונה הצטרף גם זוסמן, ובנוסף אליהם גם סקוטי ווילבקין בספק למשחק.

סגלים עונתיים:

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, אנג'לו קלויארו, טאריק בלאק, דורי סהר, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, ארון ג'קסון, ג'יילן ריינולדס ואמארה סטודמאייר.

חימקי מוסקבה: ג'רמי אוונס, יונאס ירבקו, טימופיי מוזגוב, דייריס ברטנס, דווין בוקר, סטפן יוביץ', אנדריי דסיטניקוב, כריס קרמר, אלכסיי שבד, איגור ויטאליסב, ויצ'סלב זיטייב, סרגיי מונייה, אנטוני גיל, פטר גובנוב, טימופיי יאקושין.

המחזור הקודם: 2 הקבוצות עם הפסד שני ברציפות.

מכבי מגיעים אחרי הפסד בכורה בבית העונה לריאל מדריד, ואילו חימקי מגיעים אחרי תבוסה ביתית לצסק"א, למרות שהתוצאה מספרת על הפרש נמוך בהרבה ממה שהיה לאורך המשחק.

מספרים לקראת ההתמודדות:

מכבי במקום השני בריבאונדים למשחק עם 36.09 למשחק לעומת חימקי שמדורגת 16 עם 31.95 למשחק.

שתי הקבוצות מאפשרות ליריבותיהן די הרבה ריבאונדים – חימקי מדורגת 4 עם 34.91 כדורים חוזרים של היריבה, ואילו מכבי במקום ה-5 בדירוג הזה עם 34.68 ריבאונדים של יריבותיה.

אם נקזז את ההשפעה של קצב המשחק יוצא שמכבי מדורגת 6 בריבאונדים עם 51%, ואילו חימקי מדורגת 17 עם 47.8% מהכדורים החוזרים שנפלו במשחקיה.

במשחקי חוץ סופגת חימקי 91.18 נקודות למשחק לעומת 70 נקודות בלבד שסופגת מכבי במשחקי הבית שלה (למרות 79 נקודות ומעלה שהצהובים ספגו ב-4 מ-5 משחקי הבית האחרונים באירופה).

שחקני חימקי מחלקים 19.14 אסיסטים למשחק, מה ששם אותם במקום השני, ואילו מכבי עם 17.5 מתנות למשחק, מה שממקם אותם במקום ה-10.

חימקי מדורגת במקום השני בכמות הקליעות מחוץ לקשת וראשונה בכמות הזריקות, לעומת מכבי שמדורגת במקום ה-6 בקליעות מחוץ לקשת ובמקום ה-7 בזריקות מהטווח הזה.

מאצ'-אפ מפתח – אלכסיי שבד נגד טיילר דורסי:

פער הרמות בין השניים, או לפחות בין היכולת של שניהם העונה, הוא מאוד גדול לטובת הרוסי, אבל דורסי הוא בכל זאת היחיד במכבי, מלבד ווילבקין שבספק למשחק, שמסוגל לייצר כוח אש דומה לזה של שבד. בימים בהם דורסי מצליח לקלוע הוא הופך להיות כוח אש משמעותי ביותר עבור מכבי, והביטחון שהוא מקבל משפר לו גם את קבלת ההחלטות. לפעמים נראה ששבד הוא כמו דורסי, רק עם כדור אצלו ביד ליותר זמן, וללא ווילבקין סביר שדורסי יקבל הזדמנות להתקרב לנתונים האישיים של שבד.

(אתר היורוליג..)
שבד נגד דורסישבד פר 36 דקותדורסי פר 36 דקות
נקודות24.819.2
ריבאונדים3.34.7
אסיסטים6.62.6
איבודים4.92.7
אחוזי שדה38.839
אחוזי 33240.8
אחוזי עונשין89.762.5
(אתר היורוליג)

ניתן לזהות בקלות שהרבה מהפער הגדול לטובת שבד נובע מכך שהוא מקבל 31 דקות למשחק לעומת 17 בלבד של דורסי. אפשר להוסיף את העובדה שדורסי קיבל העונה 20 דקות או יותר רק ב-7 משחקים, ובכולם הוא קלע בדאבל-פיגרס. שבד הוא כמובן שחקן טוב יותר, אבל יש לאוהדי מכבי סיבות טובות להניח שאם דורסי יצטרך לשחק הרבה דקות הוא גם יתן תפוקה סטטיסטית בהתאם לכך ויצמצם את היתרון המרכזי של חימקי.

אקס פקטור מכל קבוצה:

אצל מכבי האקס פקטור הוא דני אבדיה. מתוך 22 משחקי יורוליג העונה קיבל היהלום הצעיר של מכבי 12 דקות ומעלה בחצי מהמשחקים העונה, וניתן לזהות שכאשר הוא מקבל דקות הוא גם נותן תפוקה מכובדת מהספסל. משחקים בהם אבדיה לא מקבל מספיק דקות הם כאלו בהם ההגנה שלו רעה בדקות הראשונות שלו על הפרקט, והוא חייב לעלות עם ההבנה שהנוכחות ההגנתית שלו קריטית, גם בתור שחקן שיכול לתרום בהתקפה, כמובן שלא רק בקליעה.

אבדיה עובד קשה בהגנה, כפי שיצטרך להמשיך לעשות. (אתר היורוליג)
דני אבדיהאבדיה עם 12 דקות או יותראבדיה עם פחות מ-12 דקות
משחקים119 (לא כולל 2 משחקים שלא שותף)
דקות15:408:16
נקודות4.821
ריבאונדים3.181
אסיסטים1.270.78
אחוזי 263.6 – 14/2237.5 – 3/8
אחוזי 331.6 – 6/1925 – 1/4
אחוזי עונשין70 – 7/100 – אפילו ללא זריקות בכלל
מדד משוקלל5.450.78

ניתן לזהות שבמשחקים בהם אבדיה לא מקבל מספיק דקות הוא גם לא מקבל את הביטחון הדרוש לפעולות התקפיות בזמן בו הוא על הפרקט ובמשחקים כאלה הוא כמעט ולא לוקח כלום על עצמו. לעומת זאת, בימים בהם אבדיה מקבל את הדקות הדרושות לו ויחד עמהן גם את הביטחון, על אחת כמה וכמה במצבים בהם גם הולכים עליו בתרגילים, הוא נותן תפוקה של שחקן ספסל ראוי ביחס לדקות שלו, שהן עדיין בסך הכל כמות של שחקן מחליף ולא מעבר לכך.

במדי חימקי האקס פקטור של הערב הזה הוא דווין בוקר. הסנטר של הרוסים הוא הגבוה המוביל של חימקי, והתפקיד שלו הערב יהיה משמעותי במיוחד לאור ההיעדרות של גיל ואוונס. בסיבוב הראשון נגד מכבי הוא היה מאוד חלש, אבל בסך הכל בוקר נראה די טוב העונה וחימקי יצטרכו הופעה טובה יותר של בוקר ממה שהוא נתן במחזור הפתיחה.

(אתר היורוליג)
דווין בוקרבוקר בניצחונותבוקר בהפסדים
משחקים913
דקות22:0721:02
נקודות13.679.92
ריבאונדים54.62
אחוזי 265.161.6
אחוזי 364.335.7
אחוזי עונשין89.584
מדד משוקלל16.6711.54

ניתן לראות בטבלה שיש פער קטן מאוד ביכולת של בוקר בין הניצחונות וההפסדים, למעט האחוזים מחוץ לקשת, מה שאולי מציב גם את מניעת השלשות של בוקר, יחד עם שאר הקלעים של חימקי, כמפתח חשוב עבור ההגנה של מכבי במשחק. משחק טוב של בוקר יכול לפתוח עבור הרוסים גם את הצבע וגם את הקליעות מחוץ לקשת, ואת זה במכבי ירצו מאוד למנוע.

ציטוטים מראיונות:

יאניס ספרופולוס אמר:

על היריבה – חימקי קבוצה מאוד כשרונית בהתקפה. אם הם נכנסים לקצב, הם מסוגלים לקלוע בקלות. אנחנו צריכים למצוא את הדרך לעצור אותם בהגנה, ובהתקפה אנחנו צריכים למצוא את הדרך הטובה ביותר לתקוף. יש אצלנו פציעות, ולמרות זאת אנחנו צריכים לעשות את המיטב. יש לנו כמה אפשרויות לגבי שיתוף הפצועים, וכנראה נחליט בדיוק לפני המשחק. הסיכוי שסקוטי לא ישחק גבוה יותר מהסיכוי שהוא ישחק, אבל נראה לגבי זה לקראת המשחק.

על הסגל שממשיך להתגבש – אני סומך על הסגל והשחקנים שיש לנו. החדשים מתחילים להסתגל. אמארה היה קצת בארצות הברית, אז יש לו קצת ג'ט-לג והוא עדיין לא ממש הספיק להיכנס לקבוצה, אבל הוא אדם חיובי ורוצה לעזור. אני בוטח בסגל שלי, וגם עם הפציעות אנחנו בצמרת היורוליג.

על הפציעות – כל הפציעות שהיו לנו הן תאונות, לא הייתה לנו אפילו פציעה אחת שנבעה ממשהו שעשינו לא בסדר. אפילו פציעת השריר הקודמת של וולטרס קרתה אחרי שנתנו לו לנוח בליגה ולא היה עליו עומס, אז הוא היה רענן. כאשר בשנה שעברה פנרבחצ'ה סבלה מכל הפציעות, היא לא הצליחה בפיינל פור, חלק מזה בגלל הפציעות. קרה לי דבר דומה לפני שלוש שנים (באולימפיאקוס). כל הפציעות שלנו אלה תאונות, לא בגלל מאמנים או מישהו. כשאתה משחק 80 משחקים ולא 40, יש לך פי שניים סיכוי להיפצע. אלה פשוט תאונות של חוסר מזל. אני לא אומר את זה כתירוץ, גם בלי הפצועים יש לנו שחקנים שיכולים לנצח. אנחנו בונים קבוצה מההתחלה, וצריך להיות סבלניים.

על ג'קסון – אספר לכם משהו: יום לפני המשחק מול ריאל מדריד ארון ג'קסון נקע את הקרסול. לא ידענו אם יוכל לשחק, אבל הוא גבר, קיבל זריקה ושיחק ביום למחרת. לכן לא רשמנו אותו למשחק הליגה באילת. גם מבחינתו, אחרי שהוא כבר התחיל להיכנס לקצב, לא הכל הלך כמו שצריך. כשהוא יתאושש לגמרי מהפציעה הקטנה שעבר, גם הוא ייראה טוב יותר.

במשחק הקודם נגד חימקי הייתם בפיגור 17 ואז הכנסת את דני והמשחק התחיל להשתנות עבורכם. האם יהיה לו תפקיד גדול יותר במשחק הזה? – (מתקן) זה לא מדויק, כי דני היה המחליף הראשון וחימקי קלעו עליו הרבה במחצית הראשונה. אני חושב שהקאמבק באותו משחק לא היה בגלל דני, אלא בגלל שעברנו לשחק בהרכב גבוה עם דני ב-2, אייסי ב-3 ושני גבוהים, אז זאת הייתה עבודה קבוצתית החזרה למשחק. המצב של דני עכשיו יותר טוב, והוא בכושר טוב יותר ועם יותר ביטחון. אז זה היה המשחק הראשון והיה לו קשה יותר, וכרגע הוא במצב טוב יותר, ואני מסכים שהוא יכול לתרום הרבה לקבוצה.

ארון ג'קסון אמר:

על היריבה – אני מכיר את חימקי די טוב וגם את המאמן שלה. אני מכיר שם הרבה שחקנים ואני מקווה להמשיך את הרצף הטוב שלי מולם.

על ההשתלבות שלו – אני מוכן לאתגר, בשביל זה הביאו אותי. אני כאן כדי לעצור את בעיית הפציעות. גם לי הייתה פציעה מוזרה, ומזל שהיא לא הייתה רצינית כמו אצל האחרים. היה לנו הפסד כואב במינכן דווקא כשאני התחלתי להיכנס לקצב ואז סובבתי את הקרסול לפני ריאל, אבל אני אכנס לעניינים לגמרי בקרוב.

על ההתמודדות עם שבד – קשה לעצור שחקן כמו אלכסיי שבד, ואנחנו צריכים לנסות להכיל אותו עד כמה שאפשר. מה שבולט אצלו זה הכדרור, כי הכדרור הראשון שלו גבוה וצריך לנסות לתקוף את זה. ככה צריך לנסות להפריע לו.

אנג'לו קלויארו אמר:

על החידושים בסגל – אני חושב שאנחנו אותה מכבי, כולנו יחד ואנחנו משפחה. בכל עונה יש חבר'ה חדשים שבאים.

על המשחק – ביורוליג אתם רוצה לנצח בכל משחקי הבית. אולי יש לנו קצת תקופה פחות טובה, אבל אין מקום טוב יותר להתאושש מאשר הבית שלנו. כל קבוצה ביורוליג יכולה לנצח כל יריבה, כך שצריך להתכונן לכל דבר.

מפתחות לניצחון:

מכבי:

משחק ריצה. בכל משחק של מכבי זה המפתח הראשון והמרכזי. התקפת המעבר של מכבי יעילה ומצוינת, ואילו ההתקפה העומדת היא לא מהטובות בלשון המעטה. משחק ריצה יאפשר למכבי נקודות קלות נגד הגנה שיחסית מאפשרת את זה.

שליטה בריבאונד. חימקי היא לא מקבוצות הצמרת בתחום, אבל מכבי נענשה לאחרונה הרבה מריבאונד ההתקפה, ולא הצליחה לנצל מספיק הזדמנויות שלה משם. שליטה בריבאונד תאפשר סלים קלים ממתפרצות או ריבאונד התקפה ותמנע מחימקי לעשות אותו דבר.

מניעת שלשות. חימקי היא הקבוצה שזורקת הכי הרבה שלשות, והאחוזים שלה הם די טובים. אם מכבי תצליח לפגוע באחוזים של הרוסים זה יקשה מאוד על החיים של שבד וחבריו.

חימקי:

לא להיכנס לבעיית עבירות עם הגבוהים. חימקי יגיעו בחיסרון משמעותי של גבוהים, ואם בוקר ייכנס לבעיית עבירות חימקי ייאלצו לאלתר הרכבים, אותם יוכל ספרופולוס לנצח כדי לטחון בצבע עם האנטר/ריינולדס/אמארה/אייסי/תבחרו מי שאתם רוצים.

שלשות. ההתקפה של חימקי תלויה משמעותית בשלשות, כי מעבר לזה וכמובן גם לשבד אין להם עוד הרבה. הם יהיו חייבים לגבור על ההגנה של מכבי בתחום הזה.

הנעת כדור. למכבי יש שומרים טובים יחסית להתמודדות עם שבד, גם בלי דיברתולומאו וזוסמן, ואם שבד ינסה ללכת לבד כל הזמן זה לא יהיה טוב עבור קבוצתו. הנעת כדור טובה של חימקי תסבך קצת את ההגנה של מכבי, ותאפשר אחוזים גבוהים יותר לרוסים.

הימור: מכבי אמנם מגיעה, עדיין, במכת פצועים קשה, אבל כך גם חימקי, ומכבי במשחק בית נגד קבוצת הגנה לא מספיק טובה. כמה דקות הגנתיות טובות יספיקו למכבי כדי לפתוח פער שיספיק בסופו של דבר לניצחון ביתי ב-9.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה חיים ..בעיני המשחק החשוב ביותר של מכבי מאז שיחקה בבמברג במאי 2015 או מאז ההפסדים הביתיים לאנדולו וקובנה אשתקד .
    חימקי לכאורה עוד קבוצה בליגה אבל ההבדל כאן בין ניצחון להפסד הוא המשמעותי ביותר העונה לאור המשחק הבא בפנרבחצה והפגרה.
    זה משחק שחובה לנצח אם נניח לא יהיה נורא להפסיד בטורקיה ( בוודאי אם מכבי תפסיד שם 11 ומטה ).
    ואז בתקווה זוסמן יחזור אולי אולי באלאק ובוודאי שגם ווילביקין ואז יאניס יוכל לגבש קבוצה לעשרת המשחקים האחרונים של העונה .
    לעומת זאת הפסד כאן ייצר כדור שלג שאיני יודע איפה הוא ייעצר .
    יאללה מכבי ……..זה היום משחק פליאוף לכל דבר ועניין מקווה שהקהל במגרש מבין את גודל השעה .

  2. בהשלמת המחזור ה 23 ביורוליג היו היום 4 דרמות שכולם הסתיימו עד 5 הפרש
    מכבי תל אביב ניצחה לדעתי (שגובתה בסוף המשחק על ידי יאניס ) את המשחק הכי חשוב שלה העונה לאחר שהפסידה פעמיים ועוד יוצאת לפנרבחצה במחזור הקרוב בעוד פחות מ 48 שעות.
    מכבי פיגרה כמעט 3 רבעים נכנסה כבר לבור של מינוס 13 אך רבע שלישי הגנתי נהדר (הגנה לא הייתה קיימת בחצי הראשון) היא הצליחה לנצח את חימקי 77-80
    בריאנט תרם 21 נק' ,(6 ר' 4 אס) ,דורסי תרם 12 אבדיה היה האקס פקטור עם 11 +9 ר' האנטר תרם 10+8 ר'
    רנדולס תרם 7 אייסי 6+6 ר' סנדי כהן 6 ,קוליארו 4 ,ג'קסון 3 וג'ייק כהן שיחק 6 דק' ללא נקודות .

    בחימקי בלט 18 +10 אס' אך רק 5/21 שדה כולל זריקה מק"מ בהתקפה החשובה במשחק
    גרבקו 5+17 ר' ,טימה 13 ויוביץ 11

    במשחקים נוספים
    פנרבחצה יריבת מכבי הבאה ניצחה בזניט 73-68
    הכוכב מחקה דו ספרתי וניצחה את פאו 73-78
    וברצלונה מחקה דו ספרתי בולנסיה לניצחון גדול בולנסיה 77-76
    מסל ניצחון של מירוטיץ 3 שניות לסיום
    וקלע 26 בסה"כ .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט