הזדמנות להיכנס לצמרת הגבוהה – פריוויו למשחק הביתי של מכבי נגד ברצלונה / עמיחי קטן

הערב (21:00 5SPORT) תארח מכבי ת"א (12- 6) את ברצלונה (13- 5) במסגרת המחזור ה-19 של היורוליג ובמשחק הראשון של השבוע הכפול מתוך תקווה להשיג ניצחון שיעלה את מכבי לשוויון על המקום השלישי עם אותה ברצלונה, כאשר הקטלונים ינסו להתאושש מרצף ההפסדים שלהם ולצמצם מעט את הפער בין אנאדולו וריאל המוליכות.

בסך הכל המאזן בין הקבוצות עומד על 27- 15 לטובת ברצלונה, אבל בהיכל המאזן עומד על 11- 9 לזכות מכבי, כולל ניצחון מוחץ 99- 83 בעונה שעברה, שגם הוא הושג אחרי ריצת 20- 0 של ברצלונה ברבע האחרון. במפגש הקודם בין הקבוצות העונה השיגו הקטלונים ניצחון ביתי 96- 73, הרבה מזה בזכות 25 נקודות ו-14 ריבאונדים של מירוטיץ'.

סגלים עונתיים:

סגל מכבי: אלייז'ה ברייאנט, סקוטי ווילבקין, קווינסי אייסי, ג'יילן ריינולדס, אנג'לו קלויארו, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, עומרי כספי, דני אבדיה, ארון ג'קסון, טיילר דורסי, ג'ון דיברתולומאו, נייט וולטרס, ג'ייק כהן, טאריק בלאק, יובל זוסמן.

ברצלונה: קווין פאנגוס, תומא הרטל, ניקולה מירוטיץ', אלכס אברינאס, ברנדון דייויס, פאו ריבאס, אדם האנגה, רולאנדס סמיטס, ארטם פוטסבויי, פייר אוריאולה, קורי היגינס, קייל קוריץ', ויקטור קלאבר, אנטה טומיץ', מלקולם דילייני, ליאדרו בולמארו, מרקוס חואני, סרגי מרטינז.

המחזור הקודם: מכבי עם ניצחון, ברצלונה עם הפסד.

מכבי התאוששו מרצף של 2 הפסדים עם ניצחון חוץ על אלבה ברלין 95- 89 במשחק בו ההתקפות פעלו היטב וההגנות בעיקר נחו בצד, ואילו ברצלונה הפסידו לאנאדולו 86- 82 בקרב צמוד, דווקא אחרי שהצליחו לקחת את היתרון ברבע האחרון, והם יגיעו לארץ עם 2 הפסדים רצופים.

מספרים לקראת ההתמודדות:

מכבי מדורגת חמישית בנקודות למשחק עם 85.28 לעומת ברצלונה שמדורגת 7 עם 84.11.

יריבות מכבי קולעות בהיכל 67.63 נקודות בלבד למשחק, הטוב ביותר בפער משמעותי. ברצלונה במשחקי חוץ קולעת 80.67 נקודות שזה מקום 8.

מכבי מדורגת 2 בריבאונדים עם 36.72 , ואילו ברצלונה מדורגת שלישית עם 35.83.

יריבות ברצלונה לוקחות 31.33 ריבאונדים למשחק, הכי מעט ביורוליג, ואילו מכבי מאפשרת ליריבותיה 34.61 קרשים ה-5 הכי הרבה.

ברצלונה לוקחת 53.3% מהריבאונדים שנופלים במשחקים שלה, מקום ראשון, ואילו מכבי מדורגת 4 עם 51.5%.

מאצ'-אפ מפתח – ניקולה מירוטיץ' נגד קווינסי אייסי:

מבט בנתונים העונתיים של שניהם מראה פער גדול ביותר, כזה שאפילו לא נחשב מאצ'-אפ, אבל לרוב היריבים של מכבי בכלל, ואלו שאייסי שומר עליהם בפרט, סובלים מירידה בממוצעים, ולכן השאלה היא בעצם ההתקפה של מירוטיץ' נגד ההגנה של אייסי. הטבלה הבאה תשווה בנתונים העוניים של שניהם, וזו שאחריה תשווה בין הנתונים של שניהם במפגש בין הקבוצות בסיבוב הראשון, וייתכן שזה היה חלק משמעותי בתבוסה שהנחילו הקטלונים למכבי אז.

עונתימירוטיץ'אייסי
משחקים1818
דקות27:1821:39
נקודות18.54.9
ריבאונדים7.13.9
חסימות0.40.9
אחוזי שדה47.936
אחוזי 330.822.9
אחוזי עונשין84.380
במשחק בין הקבוצותניקולה מירוטיץ'קווינסי אייסי
דקות27:1124:26
נקודות258
ריבאונדים145
חסימות00
מהשדה9/141/11
לשלוש3/51/5
מהעונשין4/75/5
נקודות מדד352

מירוטיץ' נתן במשחק הקודם בין הקבוצות את המשחק הטוב ביותר שלו העונה עם שיאים עונתיים בריבאונדים, אחוזים לשלוש ומדד, ואילו אייסי נתן משחק קליעה מזעזע ולא הצליח להתמודד עם מירוטיץ', לא בהתקפה ולא בהגנה. מכבי זקוקה למשהו שונה במאצ'-אפ הזה הפעם.

אקס פקטור מכל קבוצה:

אצל מכבי האקס פקטור הפעם הוא אלייז'ה ברייאנט שפשוט נפלא לאחרונה, וכבר אי אפשר להתעלם ממנו. בתקופה האחרונה ברייאנט הוא אחד השחקנים הטובים והחשובים ביותר של מכבי, והוא הגיע לשיא אישי בשבוע שעבר בברלין, כאשר הוא השווה את שיא הקריירה שלו בנקודות, שבר אותו בריבאונדים ובמדד ונבחר לשחקן המצטיין של המשחק. כדאי לשים לב לשיפור שעבר עליו מאז ההפסד בברצלונה.

אלייז'ה ברייאנטעד ההפסד לברצלונהאחרי ההפסד לברצלונה
משחקים107
דקות15:3825:01
נקודות6.510.2
ריבאונדים2.32.9
אסיסטים1.12.9
אחוזי שדה49.160.4
אחוזי 335.362.9

ניתן לראות אצל ברייאנט שיפור משמעותי בכל התחומים מאז ההפסד לברצלונה, בו הוא לא עשה כמעט כלום ב-10 דקות על הפרקט, ומאז הוא משחק מצוין בשני צידי המגרש ובכל התחונים, כאשר הוא הפך למוביל כדור מרכזי ובמקביל לאחד מקלעי השלשות הטובים באירופה.

אצל ברצלונה האקס פקטור הוא אנטה טומיץ'. הסנטר הותיק תמיד בא לעבוד, במיוחד נגד מכבי, והצהובים קיבלו ממנו בראש בעבר לא אחת. אמנם הוא כבר אחרי שיאו, אבל הקו הקדמי התל-אביבי חייב להיזהר גם ממנו. במקרה שלו נשווה את הנתונים העונתיים ביחס לאלו אותם ניפק טומיץ' נגד מכבי במדי ברצלונה.

אנטה טומיץ'נתונים העונה באופן כללינגד מכבי במדי ברצלונה
משחקים1811
דקות16:5323:39
נקודות6.112
ריבאונדים3.96.5
חסימות0.40.6
אחוזי שדה6155.8
אחוזי עונשין61.573.5

ניתן לזהות שנגד מכבי התפקיד של טומיץ' היה משמעותי יותר בלא מעט מקרים בעבר, וייתכן שגם הפעם ינסו הקטלונים לנצל מיס-מאצ'ים עם טומיץ' המחזיק ביתרון גובה על כלל שחקני מכבי. כדאי להיזהר.

ציטוטים מראיונות:

יאניס ספרופולוס אמר:

דברי פתיחה – אנחנו משחקים נגד ברצלונה שהפסידה במשחק הקודם, אז הם יבואו עם יותר מוטיבציה, אבל עבורנו זה משחק מאוד חשוב כשאנחנו חוזרים לשחק בבית אחרי 3 משחקי חוץ. אנחנו צריכים להיצמד לתוכנית המשחק שלנו. יש להם הרבה שחקנים טובים שיכולים לבלוט, ואנחנו צריכים למצוא את הדרך לעצור אותם בהגנה, ובהתקפה אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו ולשחק חכם. כל מי שיעלה לשחק יצטרך להיות מוכן ולבוא עם כוחות ואנרגיה, וזה מאוד חשוב שתהיה לנו תמיכה של האוהדים שלנו.

על היריבה הקשה ביותר שמגיעה להיכל העונה – ברצלונה קבוצה טובה מאוד, קבוצה רמה גבוהה. אבל גם מול צסק"א היה קשה, כל המשחקים קשים. אני לא מפריד בין המשחקים ביורוליג. כל קבוצה יכולה לגרום לבעיות אם אתה לא משחק מספיק טוב. אני מבין את השאלה מהצד שלנו, אבל כל משחק הוא אתגר. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו ולהיות חזקים על הפרקט, פיזית ומנטלית.

על הקו הקדמי של ברצלונה והאם הוא המפתח – כן ולא. יש להם קו קדמי מאוד חזק בהובלת מירוטיץ', גם התקפית וגם הגנתית, אבל אסור לנו לזלזל בשחקנים האחרים שלהם כמו דילייני, האנגה ועוד. יש לברצלונה הרבה דרכים לתקוף, גם מבפנים וגם מבחוץ, ואסור לנו לזלזל בשום דבר. מנקודת המבט שלי המטרה שלנו היא לעצור כל אחד ואחד מהשחקנים שלהם בהגנה, ובהתקפה למצוא את החולשות שלהם ולתקוף אותן.

על הספסל החזק של מכבי – באמת כל אחד משחקני הספסל שלנו גם יכול לפתוח וזה לא משנה לי מי פותח בחמישייה. ספציפית דורסי השתפר מאוד. ידענו שהוא יכול לתת לנו הרבה, אבל לא רק דורסי. כל אחד מהשחקנים שלנו משתפר, וזה מתבקש כי אנחנו קבוצה חדשה, עם שחקנים שמשחקים בפעם הראשונה באירופה. אני שמח על זה שכולם מחויבים. זה לא קל לשחק עבור מכבי.

על סקר ה-GM שדירג אותו ראשון בין המאמנים העונה – התארים האלה הם בשביל האוהדים. אנחנו באמצע העונה ובאמצע העבודה וממשיכים כרגיל.

על רצף ההפסדים של ברצלונה – לפעמים זה יתרון ולפעמים זה חסרון. ברצלונה זה מועדון גדול וההפסדים האחרונים יגרמו להם להתאחד ולשחק חזק יותר, ואנחנו נצטרך להיות מוכנים לזה.

סקוטי ווילבקין אמר:

על סקר ה-GM שדירג את מכבי מקום שני בקבוצות שהכי קשה נגדן ואת יאניס כמאמן הטוב ביותר – אני מסכים שהוא המאמן הטוב ביותר עבורי. אני אוהב לשחק עבורו, אבל אני חושב שמה שגרם להם להגיד את זה עלינו כקבוצה זה המשחק הקשוח שלנו. אנחנו תמיד משחקים קשה והיו לנו כמה קאמבקים, וזה בהחלט קשה לשחק כאן נגדנו. יש לנו לדעתי את יתרון הביתיות הכי משמעותי ביורוליג.

על המשחק נגד ברצלונה עכשיו ביחס לתבוסה נגדם בסיבוב הקודם – הם רק משחק אחד מעלינו בטבלה, אז זה יהיה משמעותי עבורנו להשיג את הניצחון הזה. הצמרת מאוד צפופה כרגע, אז כל משחק הוא חשוב, במיוחד נגד ברצלונה שהיא אחת מהקבוצות הכי טובות ביורוליג.

איך מונעים פער בין המחציות כמו בסיבוב הקודם – אנחנו צריכים להישאר ביחד כקבוצה, להישאר ממוקדים במטרה שהיא להיות בעניינים למשך כל המשחק, כדי שתהיה לנו הזדמנות לנצח את המשחק.

האם המשחק הזה הוא "משחק העונה" של מכבי – כן, בגלל שזה המשחק הבא. אפשר גם להגיד את זה על המשחק נגד אפס. עכשיו יש לנו משחק נגד ברצלונה. על כל משחק נגד הטופ 4 אפשר לומר משהו כזה.

על ההתמודדות עם מירוטיץ' – אנחנו צריכים להגביל את מה שהוא הכי רוצה לעשות. הוא תמיד יוכל להשיג נקודות, אבל אנחנו צריכים לגרום לו לקחת זריקות שהן לא הבחירה הראשונה או השנייה שלו.

על החשיבות של הקו האחורי – אני חושב שאנחנו צריכים להיות אגרסיביים. להוציא אותם מאזור הנוחות שלהם ולהקשות עליהם להגיע לתרגילים שלהם.

ג'יילן ריינולדס אמר:

על המשחק – אני חושב שזה מתחיל באימונים. אני מתחיל להבין יותר טוב מה המאמן רוצה שאני אעשה בהגנה ואני חושב שאנחנו צריכים להישאר ביחד. הם כמובן קבוצה מאוד טובה ואנחנו צריכים להיות מוכנים.

על ההרגשה האישית שלו – אני מרגיש מצוין. נפלא להיות כאן. יש להו קבוצה מצוינת שאני מתחיל להתחבר אליהם ואני שמח להיות כאן.

על המפתח להשתלבות האישית שלו – פשוט להיות מוכן. אין לי הרבה זמן להתכונן אז אני צריך להיות מוכן כל פעם שצריך.

על ההתמודדות עם הקו הקדמי של ברצלונה – זה יהיה קרב קשה. יש להם שחקנים מצוינים בקו הקדמי, ואנחנו עובדים קשה כל הזמן. זה יהיה משחק פיזי וקשוח, אבל אני מוכן לאתגר.

על המשחק הביתי הראשון שלו במדי מכבי – אני מצפה מהקהל להרבה אנרגיה. כשיש הרבה אוהדים שתומכים בך זה עוזר לך לשחק חזק יותר. אני מצפה מכולם לבוא ולתמוך במכבי.

מפתחות לניצחון:

מכבי:

לשחק מהר. מכבי נתקעת כמעט בכל פעם שהיא צריכה לשחק התקפה עומדת, וכמה שיותר משחק ריצה יאפשר סלים קלים ויעזור להכניס את הקהל הביתי לעניינים.

שליטה בריבאונד ההגנה. בשנים האחרונות ברצלונה הרבו לכתוש את מכבי בצבע ובריבאונד ההתקפה. מכבי חייבת למנוע את זה הפעם. שליטה בריבאונד גם תעזור למתפרצות.

לסדר לווילבקין מצבים טובים. מכבי הסתדרה במשחק בינוני של ווילבקין נגד אלבה ברלין, אבל נגד יריבות הטופ, כמו ברצלונה, היא תצטרך משחק טוב של הכוכב שלה. הדרך לשם עוברת דרך שחקנים אחרים שיכולים לייצר עבורו מצבים.

ברצלונה:

ניצול מיס-מאצ'ים. מכבי תנסה כנראה לפחות בחלק מהמשחק לשחק הגנת חילופים ואם הקטלונים ינצלו את זה כדי להגיע מצבים קלים בצבע זה יעשה בלאגן להגנה של מכבי.

קליעה מבחוץ. אם זה לא יקרה מכבי תוכל להתמקד בחסימת הצבע והעובדה ההגנתית שלה תהיה קלה יותר.

אחוזי עונשין. בשני ההפסדים האחרונים של ברצלונה האחוזים מהקו היו רעים וזה השפיע על התוצאה עם שני הפסדים מאוד צמודים. גם הפעם משהו כזה עשוי להשפיע.

הימור: זה יהיה קשה, אבל כרגע בהיכל אני מהמר על מכבי. ניצחון ב-3.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. שבוע מבחן רציני למכבי השבוע עם ברצלונה ומילאנו בבית. לדעתי יסתיים בהפסד היום וניצחון בחמישי במשחקים צמודים בשני המקרים. חד ספרתי.

  2. טומיץ' נכנס טוב לרבע הזה , לא ממש לטובת מכבי, לא ברור לי למה ברצלונה לא משחקים עליו יותר. כהן היחיד בעמדה 4 שיכול לקנות נק' לא ברור למה יאניס לא משתמש בו יותר

  3. שאלתי קודם על כהן…קאלוירו ענה על השאלה שלי נהדר, איזו עבודה במחצית הזו בשני צדדי המגרש, ממרר למירוטיץ' את החיים . לחשוב שאילולא הפציעות עדיין היה מתייבש באזרחי, רק מעיד על האופי שלו כנראה.

  4. משחק חזק, עם הרבה החלטות אמיצות של יאניס (לספסל שחקנים ששיחקו טוב בחצי הראשון ללכת עם קולירו עם ארבע עבירות), ומגיע לו קרדיט על זה. קולירו בעיקר, וגם זוסמן במחצית הראשונה, הראו דקות של הגנה אישית ברמה גבוהה
    ובעוד יומיים צריך לעשות את זה עוד פעם, שיהיו בריאים

  5. -איזה כיף לראות את מכבי! רשמית היא שייכת לפיינל פור הקטע הוא שיש עוד 4-5 קבוצות ששייכות לשם ויהיה קשוח ביותר אבל אנחנו שם.
    -אנדולו בינתיים חצי רמה מעל כל החזקות
    -פנרבחצ'ה עושה קולות של חזרה.. מניח שתסיים מקום 7-8 ואיזה באסה למקומות 1-2 לקבל אותה….
    -וזה במיוחד לשמעון, לארקין באמת השתפר ואם יחזור ל NBA יהיה שחקן יותר טוב מאיך שהגיע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט