9 מ-9 בהיכל – מכבי מנצחת גם את ברצלונה בבית ועולה למקום השלישי / עמיחי קטן

מכבי עלו למשחק בית נגד ברצלונה לאחר 3 משחקי חוץ רצופים במטרה לשמור על מאזן ביתי מושלם, ובידיעה שניצחון יעלה אותם למקום השלישי בטבלת היורוליג, לאחר הניצחון של צסק"א על ריאל מוקדם יותר, והצהובים הצליחו לעמוד במשימה בכבוד ולנצח 92- 85 במשחק צמוד מאוד ודרמטי, אבל כזה שהיה בשליטה צהובה לאורך המחצית השנייה, וזאת לאחר מחצית ראשונה דרמטית ומלאת תהפוכות.

מכבי עלו בחמישייה עם ווילבקין, ברייאנט, זוסמן, האנטר ואייסי שירד עם 2 עבירות אחרי דקה, ואילו ברצלונה עלו עם היגינס, האנגה, קלאבר, טומיץ' ומירוטיץ' שקלע את הסל הראשון במשחק והעלה את ברצלונה ל-4- 0 מוקדם. מכבי נכנסו לעניינים בהתקפה, למרות ריבוי עבירות, ולקחו את היתרון עם שלשה של ווילבקין שקבעה 9- 6, אבל ברצלונה החזירו לעצמם את היתרון מהקו ואל פסק הזמן הראשון ירדנו ביתרון 10- 9 קטלוני.

שלשות של ווילבקין והאנגה פתחו קצת את המשחק ונקודות של ברנדון דיוויס העלו את ברצלונה ל-20- 15 במשחק שהתאפיין בפתיחה בעיקר בריבוי עבירות משני הצדדים. מכבי לא הצליחה להתמודד עם ברצלונה בהגנה וספרופולוס נאלץ לעצור את המשחק על 24- 18 לברצלונה. שריקה לעבירה ל-3 זריקות העניקה לברצלונה הזדמנות להעלות את ההפרש לדו-ספרתי, אבל דילייני החטיא את כל 3 הזריקות ובסיום הרבע הראשון 27- 20 לברצלונה.

הנעת כדור טובה של שתי הקבוצות פתחה את הרבע השני ואצל מכבי זה בא לידי ביטוי עם שלשות של דורסי וג'ייק כהן הורידו ל-32- 31 והורידו את ברצלונה לפסק זמן ממנו ג'ייק כהן יצא עם חטיפה וסל שהעלו את מכבי ליתרון. הרכב של ג'קסון, ווילבקין, דורסי, ג'ייק וריינולדס החזיק את האנרגיות של מכבי ונתן מהלכים טובים בשני צידי המגרש ששמרו על משחק צמוד לחלוטין, וג'ייק קבע שוויון 36 מהקו.

מירוטיץ' נתן שלשה, אבל האנטר החזיר מיד בסל משלו ששמר על המשחק צמוד ושלשה של אבדיה החזירה את היתרון למכבי. ווילבבקין קלע סל לא קל ומיד אחריו חטף, סחט עבירה בלתי ספורטיבית, דייק ב-2 הכדורים מהקו וקלע גם שלשה והיתרון של מכבי עלה ל-48- 41 שזו גם הייתה תוצאת המחצית אחרי רבע של 28- 14 לזכות מכבי.

האנטר פתח את המחצית השנייה עם סל בריבאונד ההתקפה, אבל מירוטיץ' ענה בשלשה והוריד את ההפרש ל-6. ההתקפה של מכבי נתקעה, אבל הגנה טובה שמרה על יתרון קטן צהוב וחטיפה וסל של זוסמן החזירו את היתרון ל-4. טומיץ' נתן סלים חשובים, אבל שני סלים של ריינולדס שוב השאירו למכבי יתרון קטן. היגינס הצליח להשוות את התוצאה, אבל ברצלונה החטיאו כמה הזדמנויות מחוץ לקשת שהיו יכולות להעניק להם את היתרון. הם יתחרטו על זה מהר…

שלשות של וולטרס וקלויארו החזירו את מכבי ליתרון 6 ועבירת תוקף רביעית של טומיץ' הקפיצה את ההיכל והקהל. הגנה מדהימה של מכבי ושלשה של דורסי הקפיצו את מכבי כבר ליתרון 65- 56 והכריחו את ברצלונה להזעיק פסק זמן בהול. טומיץ' הצליח לדייק בכדור אחד מהקו ובסיום הרבע השלישי 65- 57 למכבי בעוד רבע הגנתי טוב מאוד.

שלשה של דורסי פתחה את הרבע האחרון ויצרה יתרון דו-ספרתי ראשון למי מהקבוצות, אבל דילייני הוריד מהר ל-9 מהקו, אם כי גם זה היה לזמן קצר כי דורסי תפר עוד שלשה, אבל שלשות של קוריץ' ומירוטיץ' הורידו את ההפרש ל-6. שלשה נוספת של הקטלונים, הפעם של אוריולה, הורידה את ההפרש ל-3 בלבד ושלחה את ספרופולוס לקחת פסק זמן. סל של קלויארו עצר את הבצורת הצהובה וג'קסון מצא גם את האנטר לסל נוסף שהעלה את ההפרש שוב ל-7, והפעם פסק זמן של הקטלונים.

ביציאה מהפסק זמן התכבד ארון ג'קסון בסל שדה ראשון במדי מכבי ואסיסט שלו לקלויארו העלה את ההפרש שוב ל-10, אבל במהלך הבא ג'קסון קיבל שריקה מוזרה לעבירת תוקף שהייתה גם החמישית שלו וכך הוא סיים את חלקו במשחק, אבל עם תשואות מהקהל. קלויארו נתן הגנה ענקית על מירוטיץ' ולאחר חטיפה שלו מירוטיץ' התעצבן ודחף את קלויארו לקהל המריע, מה שכמובן זיכה אותו בעבירה בלתי ספורטיבית, ורביעית אישית של מירוטיץ'. שלשה של דילייני הורידה ל-84- 75 למכבי וספרופולוס לקח פסק זמן.

דילייני יצא עם חטיפה מווילבקין וסל, אבל מיד גם עשה עבירה רביעית ומיד לאחר מכן היגינס שלח את דורסי לקו, ושלשה של מירוטיץ' הורידה את ההפרש ל-5. דורסי החטיא את השלשה ומירוטיץ' הוציא עבירה חמישית מקלויארו והוריד את ההפרש ל-3. ווילבקין החטיא, אבל האנטר לקח את הריבאונד והשאיר לסקוטי שדייק הפעם בשלשה. אוריולה הוציא עבירה, אבל החטיא את 2 הכדורים מהקו והאנטר סגר עניין מהקו, ואחר כך בהטבעה. בסיום – ניצחון ענק נוסף למכבי – 92- 85 על ברצלונה שמעלה את מכבי למקום השלישי בטבלה.

נייט וולטרס אמר:

על המשחק – זה היה ניצחון גדול עבורנו. הם קבוצה מאוד טובה והיינו צריכים לשחק טוב, ובאמת כולם הופיעו, אז כן, זה ניצחון גדול.

על ההבדל בין המשחק הזה ובין המשחק הקודם נגד ברצלונה – כמובן הניצחון. שם שיחקנו טוב במחצת הראשונה ואז הם לקחו את היתרון וברחו לנו. הם קבוצת הגנה מאוד טובה ולא שיחקנו מספיק טוב בפעם הקודמת נגדם. ידענו שזה יהיה משחק פיזי הערב ושאנחנו צריכים להילחם היטב ובאמת עשינו עבודה טובה עליהם הגנתית והשגנו את הניצחון.

אנג'לו היה מדהים. הוא לא שיחק הרבה העונה וכל פעם שקוראים לו הוא בא, משחק טוב ותמיד מביא אנרגיה. היו לו כמה שלשות גדולות ועבודה נהדרת על מירוטיץ' ברבע הרביעי.

אנג'לו קלויארו אמר:

על מירוטיץ' – זה אתגר לשחק נגד שחקן כזה וזה כיף.

על העומק של מכבי – אני חושב שזה מה שהופך את הקבוצה לכל כך מיוחדת, שאנחנו מאוד עמוקים וכל אחד יכול להיות זה שיבלוט היום וכולם מוכנים.

סקוטי ווילבקין אמר:

על השלשה שלו והניצחון – השלשה הזאת הגיעה בזמן, זה היה כיף. היינו יכולים לשחק טוב יותר ןפתחנו לא טוב את המשחק, אבל חזרנו בגדול וברוב המשחק שיחקנו טוב.

על המשמעות של הניצחון הזה – קצת יותר ממשחק רגיל עבורנו, בגלל ההפסד להם בסיבוב הקודם, אבל זה בסך הכל עוד משחק.

על היכולת ההגנתית של קלויארו – הוא שחקן קשוח שתמיד משחק באופן אגרסיבי, הלילה הוא התעלה על עצמו, וכנראה היה השחקן הכי חשוב שלנו.

המצטיינים:

טיילר דורסי – הקלעי הבולט, השחקן המצטיין, וזה שהחזיר את מכבי לעניינים עם שלשת מומנטום בכל פעם שהיה צריך. קולע מצוין ולאחרונה גם מקבל החלטות טובות לרוב.

אנג'לו קלויארו – הגנת ענק על מירוטיץ', למרות שהאחרון סיים עם 22 ו-10 באחוזים טובים, וכמה סלים קריטיים ברבע האחרון.

סקוטי ווילבקין – למרות 1/7 בזריקות מתוך הקשת ווילבקין ממשיך להיות הכוכב של מכבי שלוקח על עצמו כשצריך וקלע את השלשה שהכריעה את ההתמודדות.

אות'לו האנטר – הנהיג את ההגנה של מכבי נהדר בדקות שלו על הפרקט ונתן עבודה חשובה בקליעה ובריבאונד ברגעי ההכרעה.

עוד ראויים לציון:

ג'ייק כהן – כמה סלים חשובים והגנה מספיק טובה ברבע השני.
נייט וולטרס וארון ג'קסון – לא לקחו על עצמם יותר מדי. ניהלו היטב את ההתקפה בדקות שלהם וכל אחד מהם נתן סל חשוב שעצר מומנטום של ברצלונה.
ג'יילן ריינולדס – 2 אסיסטים ו-2 חטיפות, ובכלל יכולת מספיק טובה כדי שספרופולוס לא יצטרך לחפש פתרון אחר לעמדה 5, למרות הגנה בינונית.
יובל זוסמן – עשה עבודה טובה מאוד בהגנה על היגינס ונתן גם כמה סלים.
דני אבדיה – ששיפר משמעותית את ההגנה ונתן כמה מהלכים טובים, כולל השלשה שהחזירה את היתרון למכבי, עליו הם שמרו עד הסוף.
אלייז'ה ברייאנט וקווינסי אייסי – הפעם הצלעות החלשות של מכבי, אבל ברייאנט תרם היטב בהגנה ובריבאונד ואייסי נכנס לבעיית עבירות מוקדמת שאיפשרה לספרופולוס להכניס את קלויארו לעניינים מוקדם.

גריק לא פריק:

ניהול משחק נהדר של ספרופולס שזיהה בשלב מאוד מוקדם שאייסי לא מתאים לשמור על מירוטיץ' ועבר לקלויארו שעשה עבודה נפלאה. ההרכב עם ווילבקין, דורסי, ג'קסון, ג'ייק כהן וריינולדס החזיר את מכבי למשחק, וגם הדקות של ג'קסון ברבע הרביעי היו מצוינות למכבי.

הנתון של המשחק:

מכבי עם 10 חטיפות ו-12 איבודים לעומת 3 חטיפות של ברצלונה ו-17 איבודים. לא רק שמכבי איבדו פחות ושמרו טוב יותר על הכדור, אלא ניצול נכון של מכבי שיצרו הרבה מתפרצות עם חטיפו, בניגוד לברצלונה שלא ממש הצליחו למצוא את הריצות שלהם.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה חיים, משחק טוב של מכבי.
    היה ניתן לראות שתי מגמות בולטות בהתקפה של מכבי, הראשונה היא הבידודים של הגארדים אל מול הגבוהים, והשארת הצבע פתוח לחדירות (לרוב חדרו והוציאו לשלשה פנויה).
    השנייה היא מציאת החוליה החלשה של בארסה וזה מירוטיץ, כמעט כל מהלך ששיחקו מול מירוטיץ זה נגמר בנקודות של מכבי (ע"ע השלשה של גייק כהן והחדירות של ווליבקין בקלות לא נתפסת על מירוטיץ)
    למכבי יש נקודת חולשה גדולה מאוד והיא סיומות המשחקים, לא פעם ראשונה ולא שנייה שמכבי מובילה בפער גדול והיריבה מצמצמת וכמעט משווה ואפילו עולה ליתרון. נגד קבוצות אחרות זה יעלה למכבי ביוקר!

    1. מה נגד קבוצות אחרות כאילו ברצלונה לא טופ יורוליג
      הנה טופ יורוליג וניצחנו למרות הבעיה שאתה אומר אז איפה תהיה עוד בעיה?

  2. תודה חיים. מעולה כהרגלך. הדבר הכי מרשים אתמול היה היכולת של מכבי לעצור ולהגיב מהר לכל מומנטום של ברצלונה במשחק. הסיפור של קאלוירו אדיר בעיניי, אילולא הפציעות הוא עדיין באזרחי בקצה הספסל. היכולת שלו בזמן כה קצר לחזור להיות בורג רלוונטי ומשמעותי מעיד על האופי שלו.

  3. אתם שוכחים אבל שקאלויארו היה על הפנים בשלושת הרבעים הראשונים, ולדעתי היה צריך לתת לגייק כהן עוד דקות.
    אין ענישה על קללות מצד האוהדים?

  4. חיים תודה. בעיקר אני אוהב את הניתוחים שאתה מפרסם בחלק האחרון של הסיקור. המצטיינים, ראויים לאזכור וכן הלאה. אתה מנתח יפה מאד. ארצי תמשיך ככה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט