לעשות את ההיפך: סיכום שבוע 15 ב-NFL/ שחר דלאל

* עדכון – ג'קסונוויל פיטרה את טום קופלין (פירוט בסעיף 3) *

1. לאחר שהבטיחו את מקומם בפלייאוף, אני חושב שהגיע הזמן לדבר על באפלו. אצל הקוראים המבוגרים יותר הבילס יהיו מקושרים תמיד להחמצות הבעיטות בסופרבול אבל אצל האוהדים הצעירים יותר מדובר באחד המועדונים הסתמיים בליגה. זה שאתה תמיד תרצה שהקבוצה שלך תפגוש.

זוכרים את הפרק בסיינפלד בו ג'ורג' מחליט לעשות את הכל הפוך? אז כנראה שהבעלים טרי פאגולה היה מעריץ גדול של הסדרה.

כל הליגה עוברת לשים דגש על מאמנים התקפיים – הוא לוקח מתאם הגנה (שון מקדרמוט) אחרי עונה בה הוביל את החבורה שלו (קרוליינה) לשליש התחתון בליגה. יש קווטרבק בדראפט עם אין ספור סימני שאלה (ג'וש אלן) – ניקח דווקא אותו ונשלח את הק"ב שהביא אותנו לפלייאוף (טיירוד טיילור) בטרייד. כולם בונים את הקבוצות שלהם דרך הדראפט? אנחנו נתמקד בהחתמות בשוק החופשיים. וכך, תוך שלוש שנים הקבוצה תשחק בינואר בפעם השניה, לאחר בצורת של כמעט 20 שנה.

אז כן. בבאפלו עושים את הכל הפוך וזה מצליח, כאשר בתקשורת הארצית כבר התחילו להכתיר אותם כיורשים של ניו אינגלנד בבית ה-AFC מזרח. אז נכון שהדרך לשם עוד ממש (ממש) ארוכה, אבל את הניצנים של ההצלחה אפשר לראות בכל מקום. אבל יותר חשוב, אף קבוצה יריבה כבר לא רוצה לפגוש אותם.

2. אני חושב שאין אוהד של הליונס בעולם שלא השמיע קריאת אכזבה מהידיעה שבעלי הקבוצה (משפחת פורד) לא מוכנה למכור את הקבוצה לג'ף בזוס. ממש כמו הרכישה של סטיב באלמר את הקליפרס, מהלך כזה היה יכול לשנות את הנראטיב של, כנראה, המועדון הגרוע בהיסטוריה של הליגה.

3. הציוץ המעניין של השבוע הגיע מארגון השחקנים, שמעשית אומר לשחקנים לא לחתום בג'קסונוויל:

בעלי הקבוצה, שאהיד חאן, החליט לסיים מיידית את תפקידו של סגן נשיא הקבוצה והאיש החזק בארגון – טום קופלין. לטענתו הוא קיבל את ההחלטה לפטרו בתום העונה כבר לפני זמן רב, אך ההודעה של ארגון השחקנים חייבה אותו לבצע את המהלך באופן מיידי. האירוע הזה לא היה מבודד, כאשר בתחילת העונה פורסמו מספר דיווחים על מרד בינו לבין השחקנים ששיאו הגיע בטרייד ששלח את כוכב הקבוצה, הקורנרבק ג'יילון ראמזי.

4. הציוץ המעציב של השבוע (גם אם ידענו שזה הולך להגיע):

5. ערוץ ה-NFL בוחר בשבועות האחרונים את נבחרת כל הזמנים שלו בחלוקה לעמדות. את הדעה שלי על הבחירות עצמן אשמור לעצמי, אך בפרק של השבוע האחרון סוף סוף אירוע מעניין. רוב גרונוקאוסקי נבחר לשחקן הצעיר ביותר בנבחרת, כאשר בדומה לשאקיל אוניל ברשימת 50 השחקנים הטובים בכל הזמנים, אף אחד לא יחלוק על הבחירה.

עם זאת, החלק המעניין לא היה הבחירה עצמה, אלא האנקדוטה שהוסיף ביל בילצ'יק. גרונק מעולם לא היה פרוספקט "בטוח", במיוחד לאחר שעבר ניתוח בגב לפני הדראפט, אך הוא החמיר את סיכויי הבחירה שלו, לאחר שהגיע לראיון במשרדי הפטס. מסתבר שלאחר שנכנס למשרדי המועדון והמתין לראיונות של אנשי המקצוע הוא נותר לבדו בחדר, אך כשהגיעו המאמנים הם מצאו אותו ישן על הרצפה. הפטס סימנו את האופי שלו כבעייתי, אך בכל זאת בחרו להמר עליו וזכו בכל הקופה.

6. עם הניצחון של הג'יינטס אילי מאנינג חזר למאזן ניצחונות חצוי (117-117) בעונה הסדירה. בשביל היסטוריה, בואו נקווה שזה יישאר ככה.

7. מאוד נמאס לי לדבר על שיפוט אבל אפילו יותר נמאס לי לעשות את זה כאשר הנהנית מהשריקות היא ניו אינגלנד או גרין ביי. השריקה לעבירה על קורדרל פטרסון ברבע הראשון פשוט היתה חוסר הבנה של החוקים ודוגמה נוספת מדוע אל ריברון (אחראי השיפוט) צריך לסיים את תפקידו. אז כן, היה מדובר רק ברבע הראשון ולא בגלל זה הברס הפסידו, אבל זה בהחלט שינה את המומנטום של המשחק וזה משהו שלא צריך לקרות. וכן, זה הרבה יותר חמור מהמקרה של אוקלנד, שם זאת היתה טעות בזיהוי, במקרה הזה פשוט מדובר באי ידיעת החוקים.

8. אם כבר מדברים על פטרסון, אז השחקן שהפך למרוויח הגדול בהיסטוריה מעמדת הספיישל טימס (5 מיליון לשנה), אבל מעטים יחלקו על העובדה שהוא מצדיק על סנט ממנו. פטרסון משחק בשיקאגו כמחזיר בעיטות, אך התרומה העיקרית שלו היא בעבודת הכיסוי (גאנר) והוא מצליח להשיג ממנה יארדים "אבודים" (שלא רואים בסטטיסטיקה הרשמית). העונה שלו כל כך טובה שהיא מזכירה את סטיב טסקר האגדי, או עונות ממש טובות של מת'יו סלייטר (שבוא נודה על האמת, לא צריך להיבחר כל שנה). אני שמח שהעונה המאכזבת של הקבוצה שלו לא השפיע על הבחירה שלו לפרובול.

9. ואם כבר פרובול, ברור לכולנו שהמשמעות שהיתה בעבר לבחירת השחקנים כבר לא קיימת, אבל העובדה שטום בריידי לא נבחר בפעם הראשונה מאז 2008 עדיין אומרת משהו.

10. ונסיים עם אוקלנד, והצער שזה היה המשחק האחרון שלהם בעיר. יהיה מעניין לראות את הריידרס בלאס וגאס, אבל זה לעולם לא יהיה אותו הדבר.

10א. בהצלחה לכל שחקני הפנטזי שהגיעו לגמר הליגה שלהם.

*

כתבה נפרדת תעלה עבור משחקי יום שבת.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה!
    ,שתי נקודות להוסיף, שתיהן בנוגע לבילס:
    1. בשבילי הבילס תמיד יזכירו את או.ג׳יי , שנתן שם עונות גדולות מהחיים ( בדגש על 73׳) לא שחייתי אז, אבל מכל הסרטים שראיתי עליו ( מה שקרה על המגרש ומה שקרה כמובן מחוצה לו) זה נחקק.
    2. אם כבר גרונק,אז כידוע, הוא יליד בופאלו. לאשתי היה בוס אמריקאי שגידל משפחה בבופאלו בבית מול משפחת גרונקאוסקי והוא זוכר היטב את האחים המופרעים וחסרי הרסן מהבית שממול. הילס הגאונים ויתרו על רוב בדראפט והוא דאג להזכיר להם את זה אחרי כל טאץ׳ דאון.

  2. 1 – אפשר איזה שהוא הסבר על הסיפור עם ג'קסונוויל? לא כל כך הצלחתי להבין על מה מדובר.
    4 – זה וודאי שהוא פורש? בציוץ הזה רק כתוב "if" – לכאורה לא משהו חדש…
    5 – הסדרה הזאת מדהימה. מה שאני לא מצליח להבין זה למה לא מביאים לשולחן יותר שחקנים, כמו שהביאו בהתחלה, נניח ברצים או בליינבקרים? למה לא להביא את גרונק לתוכנית? לא עולים כרגע על המקום עוד שמות אבל גם השבוע וגם השבוע שעבר יצאתי בהרגשה שיכלו להביא יותר אורחים.
    7 – אין ספק שמצב השיפוט בעייתי מאוד, ובלי ספק יש הרגשה שהשנה חלה החמרה במצב. ככה זה כשהבעלים מתקמצנים. אבל, חייב לציין שזה מצחיק ההייטריות שלך. כשהפטס נשדדו השנה מול הצ'יפס (היו שם כמה טעויות מביכות, לא רק הטאצ'דאון הברור שנפסל), זה הסתדר עם התיאוריה שלך שהכל הולך לטובת הפטס? ההבדל הוא שקבוצה כמו הסיינטס, על כל החלטה גרועה שון פייטון עושה פרצופים ומיילל וזה גורר את כל השחקנים והקהל ומזיק לקבוצה (הרי היה גם משחק השנה שהם נהנו מהשיפוט, ברח לי איזה). ואני לא מדבר על השדידה שהם עברו שנה שעברה. שם ברור שיש מקום להתפרצות. אני מדבר על אינספור מקרים אחרים.
    9 – בהתחשב ש-2008 בריידי לא נבחר כי, הםםם היה פצוע אז זה עוד יותר ממחיש. אבל סתם לידע כללי: למה הבחירות לפרובול היום נחשבות פחות מפעם?

    1. לא הכל הולך לפאטס אלא 90% מהמהלכים הגבוליים ברגעים המכריעים של המשחק. אתה מתפלא שאף אחד לא בוכה שהצ'יפס קיבלו את השריקות?

      1. אה, עכשיו שגיבית את ה"תאוריה" ב"נתונים סטטיסטיים" (=90%!! לא פחות ולא יותר!!), אני לא אתווכח. כמה אחוזים אגב זה אצל גרין ביי?
        לא נורא. haters gonna hate hate hate…

        1. גם אצל גרין ביי האחוז גבוה.
          .
          מה הקטע שלך או של אוהדים אחרים להגן בכל מחיר על הקבוצה? יש לך חלק במניות? או שכולם הייטרים בעיניך?

          1. אין לי מניות, ולא מגן. מביט למציאות בעיניים.
            שטעויות שיפוט יש וישנן לפעמים מרגיזות יותר ולפעמים פחות, אבל הם הולכות לכל מיני כיוונים. אני אמנם לא ותיק בעסק כמו אחרים כאן, אבל כבר כמה שנים שאני מסתכל המון משחקים, ועוקב וכו', וסורי אני לא רואה את ההטייה המובהקת לטובת הפטס. האם הם נהנו מטעויות בעבר? בוודאי. נדמה לי שהדוגמה המובהקת ביותר שעולה לי לראש, זה גמר החטיבה מול ג'קסונוויל לפני שנתיים נדמה לי. בטעות שהמון התבכיינו עליה (לא יודע אם אתה זוכר, היה מהלך של דיון לואיס וג'ק מיילס הוריד לו את הכדור, השופט שרק לעצירת המהלך, ואחרת זה היה מוחזר לטאצ'דאון), ובצדק. והנה, מול קנזס, בשנה שבה הנושא הזה עלה שוב ושוב, השופטים עשו אותה טעות נגד הפטס. אז כל הרשת הייתה מלאה, עכשיו דממה. אין לי בעיה עם הדממה וכמובן שיש הבדל בין גמר חטיבה ל"סתם משחק" שיכול לקבוע את הסיד. ועדיין. ואז מה קורה? אנשים זוכרים רק את הצד ההפוך, כי הם בצד המנצח. אז אין לי מניות וכו', אבל זכותי לחשוב שמראה העיניים שלי לא מטעה אותי ואני לא רואה הטייה מובהקת לטובתם, כמו שאני לא חושב שהליגה נגד הסיינטס למרות שנדפקו בגמר החטיבה שנה שעברה ובעוד משחק אחד השנה.
            אז אנדי ריד (ואני חולה עליו) שנה שעברה התלונן אחרי המשחק שהשופטים היו צריכים להזהיר את פורד בעבירת האופסייד במהלך בסוף בו קנזס למעשה חטפה את בריידי. ברור שיזכרו את זה למרות שזה משולל בסיס, כשבמצב הפוך, בליצ'ק בחיים לא ידבר ככה וזה יעבור מתחת למסך.
            בתמצית: כשקבוצה משחקת כל כך הרבה משחקי פלייאוף, ומשחקים חשובים שהרבה זוכרים, ברור שיהיו במשחקים שלה יותר טעויות שיפוט, ומספיק שחצי יילכו לכיוון שלה וחצי יילכו הפוך אבל יתפזרו על כמה קבוצות, מה שיתקבע בזיכרון זה שהרוב הולך לטובת הפטס. סורי, לא קונה את זה.

    2. 1. אחד הדגשים בהסכם השכר האחרון (אחד הגרועים בספורט המקצועני) היה שכל שחקן רשאי לפנות לרופא שהוא בוחר ולעבור שיקום איך שהוא בוחר. הג'אגס מנעו את זה מהשחקנים שלהם ומי שבכל זאת עשה את זה קיבל עונשים.
      4. לא יודע, הרגיש לי קצת יותר חזק הפעם. עד עכשיו לא דיברו על זה מהצד שלו.
      7. בדיוק כמו שבארץ היו שורקים בעבר יותר לטובת מכבי ת"א כדורסל, ככה זה גם ב-NFL. יש לחלק מהקבוצות תחושה שהן "הגדולות" של הליגה (בעיקר דאלאס והפטס), בעיקר בגלל הבעלים שלהם, וזה משהו שהתפוצץ באחת מהפגישות בקיץ.
      9. יש זילות במעמד. ראשית כי יש שחקנים מקבוצות שעלו לסופרבול ויוחלפו על ידי אחרים, כאשר מעטים (אם בכלל) יזכרו שהם "רק" מחליפים. הזילות היא גם בעמדות פחות "סקסיות" אותם האוהדים פחות מכירים (אופנסיב ליין, עמדות ההגנה והספיישל טימס) וההשפעה שלהם גדולה מאוד (50% בחלק מהמקרים), ובגדול נבחרים שחקנים לפי השם ולא רק לפי היכולת בעונה הספציפית. בשנה שעברה היתה דוגמה נהדרת לזה, כאשר דריוס לאונרד היה בקבוצה הראשונה של הליגה (אול פרו), אבל בכלל לא נבחר לפרובול כי האוהדים לא הכירו אותו.
      (למי שלא מכיר, בעבר הבחירות היו שייכות רק לשחקנים שהיו בוחרים את היריבים שלהם. היה לזה הרבה מאוד כבוד בליגה וכמעט אף אחד לא ויתר על המשחק. היום אנחנו בעיקר זוכרים את משחקי המחניים בימים שלפני המשחק)

      1. תודה רבה!
        כשכתבת שההסכם רע זה במובן שהוא לא הוגן לשחקנים? בהזדמנות, אחרי שהעונה תיגמר, הייתי שמח לשמוע בנושא,
        כמובן אם לא יהיה קשה מדי ויהיה לך זמן וכו'

        1. הסכם נוראי, בטח ביחס לכמה שהליגה מרוויחה. זה נובע בעיקר מזה שארגון השחקנים מאוד מאוד חלש וכביכול "עסוק במה יהיה לו לאכול", במקום בדברים נוספים.
          אני מאוד מקווה שהפעם (עוד שנה) השחקנים יהיו מאוחדים יותר, ידרשו את מה שמגיע להם ויהיו מוכנים ללכת עד הסוף, כי כרגע רק ההסכם של המיינור ליג בייסבול (בעיקר כי הוא מורכב הרבה יותר) יותר גרוע משלהם.

  3. מצב המאבק על הפלייאוף כרגע:
    AFC:
    1. בולטימור 12-2 – הבטיחו את הפלייאוף ואת ראשות הבית וקרובים מאוד להבטחת שבוע חופש.
    2. פטריוטס 11-3 – ניצחון ביתי על הבילס או ניצחון על הדולפינס יבטיח את ראשות הבית. 2 ניצחונות יבטיחו חופש.
    3. קנזס סיטי 10-4 – הבטיחו פלייאוף וראשות בית. מחכים לנפילה של הפטריוטס בשביל אולי שבוע חופש.
    4. יוסטון 9-5 – ניצחון על הבאקס או על טנסי יספיק לראשות הבית.
    ווילד קארד 1. באפלו 10- 4 – הבטיחו לפחות מקום 5. צריכים ניצחון בפוקסבורו ועל הג'טס יחד עם הפסד של הפטריוטס לדולפינס בשביל ראשות הבית.
    ווילד קארד 2. פיטסבורג 8-6 – ביתרון על טנסי בגלל מאזן טוב יותר בקונפרנס ועוד משחקים בחוץ נגד הג'טס ונגד בולטימור.
    עדיין במירוץ: טנסי 8-6 – יש להם את הסיינטס ואת יוסטון. 2 ניצחונות והפסד של יוסטון לבאקס יתן להם את ראשות הבית. הפסד ליוסטון. הפסד ליוסטון וניצחון על הסיינטס ייאלץ אותם לקוות ל-2 הפסדים של פיטסבורג. הפסד לסיינטס וניצחון על יוסטון יספיק להם אם פיטסבורג אחד מהמשחקים הבאים שלהם. 2 הפסדים שולחים אותם הביתה.
    סיכוי תיאורטי: בראונס/ריידרס 6-8 – 2 ניצחונות וגם שני הפסדים של פיטסבורג ושל טנסי יעשו שוויון של כמה קבוצות בקרב על הכרטיס האחרון.

    AFC:
    1. סיאטל 11-3 – הבטיחו פלייאוף. ניצחון על הניינרס יבטיח את ראשות הבית. 2 ניצחונות יבטיחו את ראשות הקונפרנס.
    2. גרין ביי 11-3 – הבטיחו פלייאוף. ניצחון על מינסוטה יבטיח את ראשות הבית. 2 ניצחונות יבטיחו שבוע חופש.
    3. סיינטס 11-3 – הבטיחו את ראשות הבית ויחכו לנפילה של הפאקרס כדי להיאבק על שבוע החופש.
    4. דאלאס 7-7 – יתרון פנימי על האיגלס, אבל הן נפגשות השבוע במשחק שכנראה יכריע את ראשות הבית הזה.
    ווילד קארד 1. ניינרס 11-3 – צריכים לנצח את הראמס וסיאטל עבור ראשות הבית מה שיתן גם את ראשות הקונפרנס
    ווילד קארד 2. מינסוטה 10-4 – ניצחון על גרין ביי או שיקגו יבטיחו פלייאוף. 2 ניצחונות והפסד של גרין ביי לדטרויט יתנו ראשות בית.
    עדיין במירוץ: איגלס 7-7 – בשוויון במאזן עם דאלאס והשבוע הם ישחקו ביניהן. 2 ניצחונות יבטיחו לאיגלס מקום בפלייאוף, או ניצחון על דאלאס ו-2 הפסדים של דאלאס.
    סיכוי תיאורטי: ראמס 8-6 – ניצחונות על הניינרס ואריזונה ביחד עם הפסדים של מינסוטה לגרין ביי ושיקגו יעלו אותם לפלייאוף.

    1. כתבת את המאזנים בצורה המתאימה לטקסט אנגלי. בטקסט עברי מס' הניצחונות צריך להופיע בימין. כדי שהמאזנין יופיעו בצורה המתאימה לעברית יש להקליד בהתחלה את מספר ההפסדים ובסוף את הניצחונות.

  4. בווגאס טירוף, אינספור שלטים ומרצ'נדייז והאצטדיון באמת נראה בונבוניירה.
    אז באמת כואב הלב על אוקלנד אבל ההתלהבות בלאס ווגאס מזה שהולכת להיות להם קבוצה ב NFL מעלה את האפשרות שאולי גם שם הולכת להיות קבוצה לוקאל פטריוטית כזאת שמחוברת לקהילה ומשחררת אמוציות.

  5. אגב אני לא יודע אם יעלה טור לפני יום ראשון לכן עבור המתעניינים רק נציין שזה השבוע בעונה שיש לנו שלושה משחקים בשבת. ספציפית בין השאר אילו בין באפלו לניו אינגלנד ובין הראמס לניינרס שמושכים לא מעט עניין.

    1. 3 משחקים (במקביל ל-3 שעות המשחק הרגילות של יום ראשון, 20, 23:30, 03:15.
      בהתחשב בשתי ההתקפות ה"לא מבריקות" בלשון המעטה מחד, וההגנות המעולות מאידך, הן של הפטס והן של הבילס, בעיניי המשחק היותר מעניין הוא ראמס-ניינרס, למרות שלראמס יש סיכוי קלוש מאוד מאוד.

            1. זה עובד לפי המכללות. מתי שאין מכללות (חוץ משבוע 17) יש משחקים

            1. לא. בשנה שעברה היו גם בשבוע 15 וגם ב 16.

  6. מאחר ואנחנו לא מזכירים כמעט פוטבול מכללות עד הםיינל פור, כמה מילים על השכנה שלי לשעבר, שגם מאטלנטה היא לא יותר משעה וחצי נסיעה (קלמסון היא בדרום גרינוויל, ואני גר באטלנטה 8 דקות מ-I-85.)
    עכשיו אמצע דצמבר וכמעט אף אחד עדיין לא דיבר על קלמסון. למה? כי לוח המשחקים שלה הוא רק מס' 56 בחוזקו מכל המכללות.
    לפתע כולם ניזכרים בה. למה? כי בעוד 9 ימים היא משחקת נגד אוהיו סטייט בחצי הגמר הראשון של אליפות המכללות. פתאום כולם ניזכרו שהיא בלתי מנוצחת כבר 28 משחקים – כל העונה הזאת וכל העונה שעברה, כולל פיצוח קטלני של אלבאמה בגמר המכללות של העונה שעברה.
    לקלמסון יש לוח משחקים הנראה 'קל' כי א) היא כה טובה שהיא מנצחת בקלות כל יריב (מלבד צפון קרולינה שרק קונברשיון ל-2 נתן לקלמסון נצחון 21-20). את כל שאר משחקיה היא ניצחה בממוצע הפרש של 35.2 נק'. קלמסון משחקת ב-ACC שהוא, מה לעשות, קונפרנס המצטיין ביותר בכדורסל. אבל את כל המשחקים מחוץ לקונפרנס היא ניצחה בקלות, אם כי רוב משחקיה לא היו נגד מכללות מעולות מלבד לואיוויל, וטכסס A&M (פלורידה סטייט היתה חלשה העונה). התכנית של המשחקים נקבעת שנים מראש וזה לא שקלמסון "חיפשה" משחקים קלים. אתה לעולם לא יודע איזו מכללה תפגוש כשאתה קובע משחק 5 שנים מראש ויותר, ואין לך מושג מי ישחק אז עבורה.
    בכל מקרה לקלמסון יש הגנת ברזל עם הקוורטרבק טרבור לאורנס שהוא – לדעתי לפחות – טוב יותר מהקוורטרבק של LSU ג'ו בורו, זוכה 'גביע הייזמן' לשחקן המכללות הטוב ביותר העונה.
    קלמסון, שאיש לא הזכיר עד עתה, היא פתאום חוזרת לכותרות הראשיות. כולם לפתע חוששים ממנה. ומי הקוורטרבק הטוב במכללות אני מקווה לראות במשחק הגמר LSU נגד קלמסון

    1. השנה היתה ל-ACC עונה מאכזבת במיוחד. המדורגת היחידה מלבד קלמזון היא וירג'יניה (24) והיתר בעונות ממש מאכזבות (מלבד צפון קרוליינה של מאק בראון).
      .
      הבעיה הגדולה כרגע בלוח המשחקים היא העובדה שחלק מהמכללות משחקות 9 משחקים מול קבוצות מהקונפרסים הגדולים (ביג-12 והפאק-12) ואחרות רק 8. כמובן שיש קורלציה מובהקת לטובת הקונפרסים שמשחקים רק 8 והופעה בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט