אגדה – סיכום מחזור 15 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול

האגדה ממשיכה להיכתב, דרו בריס



דטרויט ליונס (3-10-1) – טמפה ביי באקנירס (7-7) 38:17

אמנם העונה שלהם נגמרה מזמן, אבל לפחות האריות ממישיגן זכו להיות חלק מחוויית ג'יימיס ווינסטון השבועית. זה היה השבוע השני רצוף בו צבר ווינסטון, או כל קווטרבק אחר בהיסטוריית הליגה, 450 יארד במסירה לפחות – והפעם, שני הרסיברים הבכירים של הבאקס נעדרו בחלקים משמעותיים של המשחק, לעומת רק אחד בשבוע שעבר. זה לא ממש הפריע לווינסטון לחרוך את הגנת דטרויט, אבל זה כן איפשר לברשאד פרימן לתפוס חמישה כדורים ל-113 יארד, לא פחות משלושה מהם לט"ד.

וושינגטון רדסקינס (3-11) – פילדלפיה איגלס (7-7) 37:27

מצד אחד, לוושינגטון אף אחד לא סיפר שהיא אמורה להיות בטאנקינג. מצד שני, לפילי לא סיפרו שהיא נלחמת על פסגת הבית. אז ראינו קרב דיוויז'ן מרתק למדי, בו ההובלה התחלפה לא פחות מתשע פעמים. טרי מקלורין שמר על הקשר עם דוויין האסקינס מהמכללות וצבר 130 יארד וט"ד בחמש תפיסות, בעוד בצד השני צבר מיילס סנדרס 172 יארד ושני ט"ד כוללים במעין משחק פריצה. לבסוף, התפיסה המנצחת הייתה שייכת לגרג וורד, שניצל עד תום את ההזדמנות שנוצרה לו ממכת הפציעות שנפלה על האיגלס. שני אלה יקוו להביא את הגרסה הטובה ביותר שלהם לשבוע הבא, למשחק הכל או כלום בג'רי וורלד.

קרוליינה פאנת'רס (9-5) – סיאטל סיהוקס (3-11) 30:24

לאחר חודש קשה במיוחד, נראה שהסיהוקס חזרו לעצמם בנסיעה השנתית לקרוליינה. כמובן, שלוש חטיפות של קייל אלן עזרו מאוד לסיאטל לברוח ליתרון של 20 נקודות ברבע האחרון, אבל כך גם משחק מעולה ויעיל של ראסל ווילסון, החזרה לבריאות מלאה של טיילר לוקט והמשחק הטוב ביותר של כריס קארסון העונה (133 יארד ושני ט"ד). שני ט"ד רצופים של קרוליינה ברבע האחרון החזירו את הפנתרים היישר אל המשחק, אבל בדאון שלישי ו-11 הצליח ראסל ווילסון לייצר מהלך מאולתר כפי שהוא יודע כל כך טוב, וסיים את המשחק בניצחון שהציב את סיאטל במקום הראשון ב-NFC.

אוקלנד ריידרס (8-6) – ג'קסונוויל ג'גוארס (9-5) 20:16

קשה היה להאמין שכך תיגמר התקופה של הריידרס באוקלנד. עד לא מזמן היו הריידרס של ג'ון גרודן ההפתעה הנעימה של הליגה ואפילו איימו על פסגת ה-AFC מערב. אבל מאז הם כבר הספיקו לחזור אל הקרקע, והנפילה הייתה חזקה במיוחד – אחרי שירדו ביתרון 16:3 אל חדרי ההלבשה, איפשרו הריידרס 17 נקודות בלי תגובה לגארדנר מינשו וחבריו, כולל ט"ד מנצח עם חצי דקה לסיום. עתידם של הריידרס נראה עוד פחות ברור משהיה בתחילת העונה.

דאלאס קאובויס (7-7) – לוס אנג'לס ראמס (6-8) 21:44

בשבוע שעבר התעוררו הראמס והראו לנו למה הם מסוגלים, וכעת היה זה תורם של הדאלאס קאובויס. דאלאס שלטה לחלוטין במשחק למשך רובו ובשני צידי הכדור, ולמעשה סגרה אותו איפשהו באמצע הרבע השלישי. גם זיק אליוט וגם טוני פולארד חצו את רף מאה היארד על הקרקע, פרסקוט נתן את חלקו בביסוס היתרון. סקנדל הטלת המטבע פינה במהירות את מקומו למשחק הטוב ביותר של הקאובויז השנה, כשכבר במחצית היו ביתרון של 28:7, ויגיעו למשחק על כל הקופה מול פילדלפיה במצב רוח מצויין.


טנסי טייטנס (6-8) 21 – יוסטון טקסנס (5-9) 24
למרות רבע ראשון בעייתי התקפית שהציג 2 חטיפות, אחת לכל קבוצה בתוך הרד זון ושער שדה שנחסם, היו אלו הטקסאנס שהתאוששו מהר יותר ועלו ליתרון של 2 ט"ד, שניהם לתופס קני סטילס.
הרבע השלישי היה כולו של טנהיל (22/36 ל279, 2 ט"ד וחטיפה)  והטייטנס כשפגעו באנדזון פעמיים, וניצלו מסירה לחטיפה נוספת של ווטסון (19/27 ל243, 2 ט"ד ו2 חטיפות) להגיע לשיווין.
הרבע הרביעי קרלוס הייד, שהשיג יותר מ100 יארד בריצה במשחק מול הגנת הטייטנס שנתנה השנה רק לרץ אחד נוסף את ההישג הזה, נכנס לאנדזון וביחד עם שער שדה זה הספיק לעמוד בפני ניסיון הצמצום של טנסי.

קנזס סיטי צ'יפס (4-10) 23 – דנבר ברונקוס (9-5) 3
 הצ'יפס לא התקשו מול דנבר חסרי המעוף שהצליחו לשים רק 3 נקודות על הלוח.
מהומס שם 340 יארד באוויר באחוזים מדהימים (27/34) רובם לטרוויס קלסי הטייט אנד הסופרסטאר (147 יארד), והסתפק ב2 ט"ד בלבד הפעם, שניהם לטיריק היל.
דרו לוק עם פחות מ50 אחוזי השלמה נראה כעוד אחד מהכשלונות של אלווי בלמצוא את ק"ב העתיד של המועדון.

פיטסבורג סטילרס (6-8)  10 – באפולו בילס (4-10) 17
ההגנה החזקה של באפולו עצרו את רצף הנצחונות של דלווין הודג'ס ושלחו את הסטילרס להתמודדות ראש בראש על המקום השני בווילד קארד כאשר הנצחון של הבילס הבטיח להם את משבצת הווילד קארד הראשונה.
הודג'ס נחטף 4 פעמים, שתיים מהן על ידי טרדוויוס וויט. משחק מינימליסטי של ג'וש אלן ששוב רץ לט"ד ומסר לאחד הספיקו כדי לתת לבאפולו את הנצחון העשירי שלהם בעונה מאז 1999.

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-11) 22 – אטלנטה פאלקונס (9-5) 29
קייל שאנהן טען שזה טבע האדם לאבד את הפוקוס אחרי ניצחון כל כך דרמטי שבוע שעבר בניו אורלינס, אבל אני טוען שאלו הפציעות, ובעיקר זו של ריצ'רד שרמן שגרמו לחוליו ג'ונס להיות בלתי ניתן לעצירה עם 13  תפיסות ל139 יארד ו2 ט"ד ששברו בצורת של 10 משחקים, כולל אחד עם הבאזר לניצחון.
הקבוצה מן המפרץ נראתה לא בפוקוס כשהיחידי שבא לעבוד זה ג'ורג' קיטל הבלתי נלאה עם 13 תפיסות גם ל139 יארד תוך כדי שהוא שובר את שיא היארדים לטייט אנד בשלושת העונות הראשונות ומשאיר את מייק דיטקה האגדי מאחור.
ההפסד הזה שם את הניינרס בעמדה בה אין לה מרווח לטעויות על מנת להגיע בעמדה נוחה לפלייאוף.



סינסינטי בנגלס (13-1) – ניו אינגלנד פטריוטס (3-11) 34:13

במהלך השבוע, הפטריוטס הואשמו בניסיון לרמות ולגנוב סימנים מהסינסינטי בנגלס במסווה של עובד דיגיטל המצלם סדרת רשת על חייו של סקואט בארגון. העניין כמובן עורר רעשים רבים, גם כיוון שהפטריוטס נוטים להיכנס לצרות כאלו וחשוב לשמור על הליגה נקייה, אמנם הסיפור הזה תפס תאוצה בעיקר בגלל המצולמת ולא המצלם.

הבנגלס הגיעו למשחק נגד הפטריוטס עם ניצחון אחד בלבד העונה מתוך ארבע עשר ממשחקים ששיחקו. האם זה ייתכן כי הפטריוטס, השושלת הגדולה בכל הזמנים שכבר הבטיחה מתמטית את עלייתה לפלייאוף, תנסה לרמות במשחק כזה. ובכן, התוצאה הסופית מראה לנו שכנראה לא היה להם צורך לרמות. טום בריידי השלים 15 מסירות בלבד, במשחק שמרני במיוחד שלו, כאשר הרצים של הפאטס קיבלו 32 נשיאות משותפות. מרביתן (19) הלכו לידו של סוני מישל, שרשם 4.7 יארד לנשיאה. בנוסף, הרסיבר הכי פרוליפי של ניו אינגלנד בראשון היה גם כן רץ, ג'יימס וייט תפס שלושה כדורים אך ניצל אותם ל-49 יארד וט"ד.

חובה לתת קרדיט לבנגלס שלא ויתרו על המשחק מראש ואף עלו ליתרון 10:7 במהלך הרבע השני וירדו למחצית בפגיור 3 בלבד. אבל רק עד שם הם החזיקו.

ניו יורק ג'איינטס (11-3) – מיאמי דולפינס (11-3) 20:36

הג'איינטס יורים לעצמם ברגל עם משחק מצוין נגד ההגנה החסרה של הדולפינים. איליי מאנינג פתח, כנראה במשחקו האחרון במדי הג'איינטס, הואיל ומחליפו יספיק לחזור בזמן. מספר 10 של הגי'-מן חזר למאזן חצוי בקריירה למרות משחק מאוד דו קוטבי (283 יארד ושני ט"ד יחד עם 3 אינטרספשנס, אחת בקרבת הרדזון).

ראיין פיצפטריק ניסה להציל את הדולפינים ואף נתן משחק טוב לרוב שלביו, אמנם הדולפינס נאלצו לשחק בפיגור, אחת מהחולשות של קבוצות עם קוורטרבק בינוני ומאמן טירון שעדיין לא מעורה בנבכי ההתאמות שיש לעשות במצבים כאלו בתור מאמן ראשי.

הסטאט המדהים מהמשחק: ראיין פיטפטריק הצטרף ללמאר ג'קסון וקיילר מארי בתור קוורטרבקים שמובילים את קבוצתם ביארדים על הקרקע. כמובן שלמאר שבר את שיא כל ההיסטוריה לקיוביז בקטגוריה, קיילר מארי הוא אצן פנטסטי שהשיג יותר מ-500 יארד על הדשא (וכך שבר את שיא הפרנצ'ייז ליארדים על הקרקע בידי קוורטבק בעידן הסופרבול, שהוחזק עד ראשון על ידי צ'ארלס טריפי) ואילו פיצפטריק לא הגיע ל-250 יארד העונה. זה עדיין מספיק בהתחשב בכך שחוליית הרצים של הדולפינס היא הגרועה בליגה בפער משמעותי.

אריזונה קארדינלס (9-4-1) – קליבלנד ברואנס (8-6) 24:38

מאמן צעיר בעלייה מצד אחד, מאמן צעיר בהתרסקות מהצד השני. פלא שקליף קינגסבורי הצליח לשים 38 נקודות על הבראונס האומללים, ועוד בקלילות?

הציפורים מגלנדייל יצאו כמו מלוע של תותח ועלו ליתרון שני פוזשנים עוד לפני סיום המחצית. זה אפשר להם לתת לזרוע של קיילר לנוח ולהריץ את הכדור, מה שריצה מאוד את קניין דרייק ומחזיקיו בליגות הפנטזי השונות. הרץ המוכשר שם 4 ט"ד על הלוח, פעם ראשונה שקרדינל עושה זאת מאז 1993.

בייקר מייפילד נאלץ לזרוק 43 פעמים ולא הצליח לסחוט קאמבק. העונה של הבראונס גמורה כמעט סופית, והם יודעים את זה.

גרין ביי פאקרס (3-11) – שיקגו ברס (7-7) 13:21

משחקי דיויזיה זה תמיד כיף, בעיקר שהם ב-NFC צפון. הפאקרס המשיכו את הדומיננטיות שלהם על הבית הזה בלאמבו פילד והבטיחו את מקומם בפלייאוף נגד היריבה השנואה מכולן.

לא משחק מבריק כפי שהתרגלנו לראות מארון רוג'רס (16/33 ל-203 יארד וט"ד בודד). אמנם, הוא נסמך יפה על ההגנה שלו, שיחק בקונסרבטיביות ועשה מהלכים כאשר הפאקרס הזדקקו להם הכי הרבה (למשל, הט"ד שמסר בשלמות לדוונטה אדאמס בדאון רביעי ו-4 לט"ד הראשון במשחק).

טרוביסקי מסר 53 פעמים והשלים 29 לשחקניו, אמנם גם 2 לשחקני היריבה. משחק הריצה של הברס לא הצליח לעלות עם הראש מעל המים ולכן נתקעו התקפית מול ההגנה האיכותית של ראשי הגבינה.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (9-5) – מיניסוטה וייקינגס (4-10) 39:10

בצל של התבוסה של הראמס לקאובויז, הוייקינגס הוכיחו מי שייכת למקום הויילד קארד האחרון בקונפרנס עם שליטה מוחלטת במטענים של עיר המלאכים.

הצ'ארג'רס איבדו את הכדור 7 פעמים, הכי הרבה ב-21 השנים האחרונות. ריברס ניסה להכריח מסירות, שחקנים לא היו זהירים עם הכדור בידיים ואף אחד לא שבר את הסף של 28 יארד בריצה (62 יארדים כוללים ב-19 נשיאות לכל הקבוצה).

קפטן קירק ממשיך להוביל את הספינה הזו למקום מבטחים, גם ביום חלש של חברו לבק פילד, דלווין קוק. ההגנה של הוייקינגס הייתה המפתח להתקפה שלה, כל הזמן הם קיבלו מתנות וניצלו אותם ביעילות מרבית.

ניו אורלינס סיינטס (3-11) 34 – אינדיאנפוליס קולטס (8-6) 7

מה עוד אפשר לומר על דרו בריס שממשיך לייצב את עצמו כאחד מאגדות המשחק כשהוא שובר עוד כמה שיאים מטורפים במשחק הזה.
בריס עבר את פייטון מאנינג במספר הגדול ביותר של ט"ד במסירה בהיסטוריה של הNFL (539) ועשה זאת במשחק בו שבר גם את שיא הדיוק עם 96.7 אחוזי דיוק (29 השלמות מ30 נסיונות ל307 יארד ו4 ט"ד).
מייקל תומאס עזר לו עם 128 יארד ב12 תפיסות בדרך להביס את הקולטס ללא התנגדות של ממש.




ועוד אחת, כי מגיע לו

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מדגדג לי לכתוב שהבילס ינצחו את הפטריוטס, אבל עם QB כל כך מוגבל ולא מובילי, קשה לי לראות איך. יהיה משחק עם סקור לא גבוה, בכל מקרה הפטריוטס ייקחו את הבית בסופו של דבר. למרות ההישג הגדול של בריז, הוא מגיע מול קולטס בדעיכה.
    קנזס חוסרים לפורמה בדיוק בזמן, מתאים לי קרב ביניהם לבין הרייבנס בדרך לריקוד הגדול. בצד השני, אשר יגורנו בא לנו- סיאטל מחלימים בזמן מפציעות, בעוד ס״פ מלקקים את הפצעים והפצועים.

  2. היה מרגש שבירת השיא של בריס שנתן משחק מושלם אתמול
    הnfc מטורף כל הקבוצות שיכנסו לפלייאוף טובות ועוד הראמס נשארו בחוץ.הקאובויס אם ינצחו את פילדלפיה וישתחלו לפלייאוף יהיו פייבוריטים מבחינתי אם יפגשו לדוגמא את סיאטל בווילד קארד
    בafc הויילד קארד יהיה פחות מעניין אבל מקווה שהגמר יהיה בין הmvp של השנה שעברה והשחקן שאני הכי אוהב פטריק מהומס לבין מי שיהיה הmvp השנה למאר ג׳קסון שמשנה את תפקיד הקווטרבק

  3. לא מאמין שזה יקרה בפוקסבורו, אבל אם הבילס מנצחים את הפטס והן גומרות במאזן זהה, כשלכל אחת נימחון על השניה – מה קובע מי ראשונה?

    1. במקרה הזה המאזן במשחקים משותפים והפאטס לוקחים בגלל ההפסד של הבילס לבראונס.
      הפאטס יצטרכו ממש להתאמץ כדי לא לקחת את הבית.

      1. אז עכשיו אני עוד יותר מאמין שהבילס לא ישיגו ניצחון: להם למעשה נגמר על מה לשחק עד הפלייאוף בניגוד לפטס שחייבת לנצח כדי לזכות בביי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט