ישחקו המבוגרים לפנינו: סיכום מחזור 12 ב-NFL/ שחר דלאל

1. זה הזמן בעונה בו אנחנו מבינים מה הולך להיות בפלייאוף. הקבוצות כבר די ידועות, אנחנו יודעים מה אנחנו הולכים לקבל מהן ואם נתעלם מפציעות שעלולות לשנות להן את התוכניות, גם המועמדות לאליפות כבר מצחצחות חרבות.

השבוע סידר לנו שני מפגשים בין קבוצות שאנחנו צופים להם עתיד עמוק לתוך ינואר. זה התחיל במאבק בין דאלאס המתעוררת לניו אינגלנד בגשם השוטף של פוקסבורו. קשה להגיד שהמשחק התעלה לרמה גבוהה, אך בהחלט קיבלנו אווירה של פלייאוף, כאשר שתי הקבוצות יכולות לקחת דברים חיוביים מהמשחק הזה. קשה להאשים אותי בחיבה יתרה לקבוצה של אמריקה, אבל לשחקנים שלה בהלט לא מגיע לסיים את העונה בדצמבר.

עם זאת, המשחק המרכזי של המחזור היה בסן פרנסיסקו, שם הניינרס הוכיחו באופן סופי שהם מועמדים ללכת עד הסופרבול, כשחשפו את החורים בקבוצה שרבים החשיבו כמועמדת וודאית לאליפות.

למי שלא צפה בקבוצה של קייל שאנהן קודם לכן המשחק הזה היה הפתעה, אבל אנשי מקצוע רבים יטענו שזאת הקבוצה המאוזנת ביותר ב-NFC. שמה של הגנת סן פרנסיסקו בראשותו של מתאם ההגנה רוברט סלה כבר יצא למרחוק, אבל מה שהם עשו ביום ראשון האחרון כבר הביא אותם לכל בית באמריקה.

סלה. מופיע בסיוטים של אארון רוג'רס

הפעם היו אלה שחקני הסקנדרי שעשו את העבודה. במשחק שלא היה רחוק ממושלם, הם חנקו את התקפת הפאקרס ואפשרו להם טאצ'דאון אחד בלבד אחרי ההפסקה, אבל המשחק היה כבר גמור. אארון רוג'רס סיים את המשחק עם 33 מסירות, אך רק עם 104 יארדים, ולא הצליח להמיר אף מסירה לדאון ראשון. המשחק הזה בהחלט יישב לו בראש אם הם ייפגשו שוב בפלייאוף.

2. לליגה יש בעיה. כן, חרשו ודיברנו עליה אין ספור פעמים, אבל כשטעויות השיפוט קורות שוב ושוב במשחקים בעלי אחוזי צפייה גבוהים, הבעיה רק מחמירה. השבוע זה היה במשחק בין הקאובויס לפטס, כאשר הם עצרו את הדרייב האחרון של דאלאס בטענה קלושה לעברה של הסנטר שכביכול הכשיל את שחקן יריב.

אני לא טוען שהליגה עושה את זה בכוונה לטובת ניו אינגלנד, אבל לדעתי פה נעוצה הבעיה. שופטים לא מנוסים יעדיפו תמיד ללכת במצבים מסוימים עם הקבוצות הגדולות (ע"ע המשחק בן דטרויט לגרין ביי), ולמרות שעל פניו זה נראה כמו אינטרס של ה-NFL, בטווח הארוך זה פוגע בליגה שחרטה על דגלה את השוויוניות. כנראה שאין מנוס מלעבור לשופטים במשרה מלאה.

3. אם כבר מדברים על המשחק, אז כנראה שבסיומו סטפון גילמור הבטיח לעצמו את תואר שחקן ההגנה של העונה. הקורנרבק הנהדר הצליח לשתק את אמארי קופר ולהשאיר אותו על אפס יארדים באפס תפיסות – כולל בדרייב האחרון. למעמים הסטטיסטיקה הכי טובה שאתה יכול לבקש, היא זאת של היריב שלך.

4. כן, דיברנו כבר על לאמר ג'קסון, אבל כל דבר שנוסיף מגיע לו. נכון לעכשיו הוא בקצב שעתיד לשבור את אחד השיאים העתיקים בליגה: ממוצע היארדים בריצה לקווטרבק. נכון לעכשיו בשיא מחזיק בובי דאגלס – "האיש שיכול לשבור דלת עם המסירה שלו, אך הסיכוי שייפגע בה אפסי" – שעומד על 69.1 יארדים. ג'קסון עומד כרגע על 79.6.

5. ניצלתי לא אחת את הבמה הזאת כדי לכתוב על הבעיות הנפשיות של שחקני הליגה. השבוע חזינו במקרה נוסף, כאשר הגארד של פילדלפיה, ברנדון ברוקס, יצא מהמשחק בשל בעיות חרדה. המקרה שלו הוא לא הראשון, אך בהחלט ייחודי משום שהוא בחר להתייחס אליו בפומבי. כל הכבוד לו.

6. דוויין האסקינס חגג השבוע ניצחון ראשון כקווטרבק ב-NFL. רק חבל שהוא הפסיד את "מערך הניצחון" של וושינגטון, מכיוון שצילם סלפי עם אוהד מהיציע. אירוע מכונן או סתם אנקדוטה משעשעת? נצטרך לחכות ולראות…

7. מישהו בכלל שם לב שקארים האנט חזר לשחק?

8. סינסטי, שמנסה להימנע מלהפוך לקבוצה השלישית בהיסטוריה שתסיים במאזן 16:0, הודיע השבוע שתחזיר את אנדי דלטון לעמדת הקווטרבק הפותח. הידיעה הזאת נראית שולית, אך בין השורות ניתן להבין שוב הבחירה הראשונה בדראפט תהיה של קווטרבק (שנה שלישית ברצף), כאשר המועמד המוביל הוא ג'ו בורו מ-LSU. 

9. מהלך השבוע:

10. לחובבי פוטבול המכללות צפויה שבת נהדרת, כאשר הגענו ל"שבוע היריבויות" שהוא מעשית השבוע האחרון של העונה הסדירה (מעשית המשחק שחותם את עונת הפוטבול הוא היריבות בין צבא היבשה לחיל הים). שני המשחקים הגדולים ביותר בלו"ז יהיו "האיירון בול" בין אובורן (מדורגת 15) לאלאבמה (5), כאשר הפסד של הקרימזון טייד יסיים להם את העונה. בצד השני של ארה"ב אוהיו סטייט (1) תנסה לשמור על המאזן המושלם שלה מול היריבה המושבעת מישיגן (13) של ג'ים הארבו. ולמי שלא עוקב – זאת ההזדמנות להצטרף.

*

כרגיל, ובכל שנה הליגה חוגגת את חג ההודיה עם שלושה משחקים שפותחים את השבוע:

19:30: שיקאגו ברס (6:5) אצל דטרויט ליונס (1:7:3)

המארחים רגילים לשחק בחג ההודיה, כאשר בשנים האחרונות הליגה דואגת להפגיש אותם עם יריבתם הגדולה. האריות פתחו את העונה בסערה והיה נראה שהם יכולים לאיים על מקום בפלייאוף, אבל לארוחת החג הם יגיעו עם הקווטרבק השלישי שלהם, אחרי שפציעות ימנעו ממארק סטאפורד וג'ף דריסקל להתלבש.

בצד השני, גם הדובים לא ירצו לזכור את העונה הזאת, אך הם מגיעים לאחר ניצחון דחוק על הג'איינטס והם יקוו להשלים סוויפ עונתי על יריבתם לבית ה-NFC  צפון. גם בשיקאגו סובלים ממכת פציעות ושישה שחקני הרכב לא עלו על הטיסה אחרי שלא הספיקו להתאושש מהמשחק בראשון.

הימור: ניצחון לדטרויט אחרי קרב חפירות.

23:30: באפלו בילס (3:8) אצל דאלאס קאובויס (5:6)

המארחים הצליחו לשמור על ראשות בית ה-NFC מזרח בזכות ההפסד של האיגלס לסיאטל, אך הם בהחלט לא הבטיחו עדיין את המקום בפלייאוף. בתקשורת עסוקים בשבוע האחרון ב"איום" של ג'רי ג'ונס על המאמן ג'ייסון גארת', שמאס בעונות חצויות ורוצה לראות סוף סוף תמורה להשקעה שלו.  

גארת'. הכיסא מתחיל להתחמם

לעומתם, הבילס מגיעים עם רצף של שני ניצחונות ואחד נוסף יבטיח כמעט בוודאות מקום בין שש הראשונות ב-AFC. באפלו, אחת הלוזריות הגדולות של שני העשורים האחרונים, חווה שנה נהדר בזכות קפיצת המדרגה שעשה הקווטרבק ג'וש אלן וזו ההזדמנות שלהם להוכיח מה הם שווים מול כל אמריקה.

הימור: הקאובויס עדיין לא הוכיחו שהם מסוגלים להתמודד עם לחץ, ניצחון לבילס.

3:20 (שישי):  ניו אורלינס סיינטס (2:9) אצל אטלנטה פלקונס (8:3)

מה שהיה אמור להיות המשחק המרכזי של היום, יהיה כנראה מפגש במעמד צד אחד. הסיינטס, שאומנם הפסידו במפגש הקודם בין הקבוצות, נהנים מחזרתו של הקווטרבק דרו בריס שהוביל אותם לשני ניצחונות רצופים (אחרי ההפסד לפלקונס) ונראה שהם מחממים מנועים לקראת קרבות המיקום בפלייאוף.

בצד השני, אטלנטה חווה את העונה הגרועה ביותר שלה מאז הגיע לעיר דן קווין, ולאור ההתפרקות הטוטאלית של הקבוצה השנה, לא בטוח שהוא ישוב גם בעונה הבאה. המאמן יקבל השבוע את הרץ הנהדר דוונטה פרימן בחזרה, אך כנראה יחסר את הרסיבר חוליו ג'ונס שהחלטה לגביו תתקבל רק בסמוך למשחק.

הימור: הברק לא מכה באותו מקום פעמיים, ניצחון לסיינטס.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. נהדר.
    הכי מרשימים בשני הצדדים, ללא ספק – בולטימור.
    פתאום משומקום הם משחקים פוטבול של פעם.
    בערך כמו שקבוצה ב NBA תחליט עכשיו שהיא משחקת עם 3 גבוהים, וזורקת רק מחצי מרחק.

    בינתיים, גם ב NBA, גם בפוטבול, וגם בבייסבול – אנאליטיקס לא שווה תארים.
    תשאלו את דריל מורי, סאם הינקי, ובילי בין.

    1. זה לא משומקום, אלא תהליך שעובר על הליגה כבר משנה שעברה, או אפילו לפני.
      יותר ויותר קבוצות פונות למשחק הריצה, ויש לא מעט קבוצות עם יותר מהלכי ריצה מאשר מסירה.
      לדוגמה, הניינרס בעונה הזאת עד כה עם 371 מהלכי ריצה לעומת 338 מסירות,בעונה הקודמת 423 לעומת 532, ולפני שתי עונות 407 לעומת 608 (!)
      הרייבנס בכלל הלכו רחוק עם 407 לעומת 316, ועכשיו בואו ננחש איך יראה המשחק בין שתי הקבוצות…
      🙂

  2. תודה רבה
    הקאובויס-בילס הכי מעניין היום
    אם הקאובויס מפסידים גארת מחר הולך הביתה
    כמה כישרון יש בדאלאס וכמה חוסר אימון

  3. אילו הייתי צעיר יותר הייתי עולה עוד כמה שעות על אופניים ורוכב את שני הקילומטרים עד איצטדיון מרצדס לראות אם הפלקונס והקוורוטרבק שלהם מאט ריאן יכולים לעשוצת העונה סוויפ על הסיינטס בחג ההודייה, במשחק ערב שיהיה בפריים-טיים בטיווי כשהוא עומד יחיד מכל הספורטים בטיווי. "על זה חלמתי עוד כשהייתי ילד. לשחק בחג ההודייה עבור קבוצה שכל האומה תחזה בו".
    אבל המשחק שהוא אפילו יותר דרמאטי הוא זה שיתחיל עוד מעט בין הבופלו בילס והקאובויס, בדאלאס.. בעל הקבוצה ג'רי ג'ונס – שלפתוחאת פיו אין לו בעייה – כבר הביע את 'אכזבתו' מהמאמן ג'ייסון גארט "וכל צוות האימון שלו". לקאובויס יש יריב שבא עם 3-8, וג'ונס אמר שהוא "מצפה לנצחון". דאלאס עם 5-6 לא הצליחה העונה במיוחד נגד קבוצות מנצחות. העתון של דאךלאס מלא עם נבואות "מה אם לא ננצח".
    אני חושב שאם דאלאס לא מנצחת, יקרה משהו מאד לא נעים בצוות המאמנים. ג'רי ג'ונס הוא בעל קבוצה כזה. בעל קבוצה מהסוג הדיקטטורי ביותר.

    1. הקריירה של גארת' מזכירה את זאת של לאבי סמית' או מרווין לואיס. תמיד מעמיד קבוצות טובות, אבל נכשל ברגעים האחרונים. אני יכול להבין את הכעס של ג'ונס שרוצה לראות עוד אליפות בימי חייו…

  4. קצת על משחקי אתמול:
    1. דטרויט לא שווים כמעט כלום בלי סטאנפורד.
    2. שיקגו כנראה לא יהיו בפלייאוף, אבל יש התאוששות מסוימת.
    3. דאלאס עם סיכוי סביר להיות בפלייאוף – קרב צמוד נגד האיגלס, אבל הקבוצה לא עשתה את הצעד קדימה שהיא הייתה צריכה.
    4. באפלו מתקרבת עוד צעד לפלייאוף. על ניצחון בפוקסבורו אף אחד לא בונה, אז המטרה היא להבטיח את הווילד קארד כמה שיותר מוקדם. הלו"ז בהמשך קשה – בולטימור, פיטסבורג, ניו-אינגלנד, ובסוף הג'טס, אבל ניצחון על פיטסבורג (הכי הגיוני חוץ מהג'טס) יתן ראש שקט.
    5. ניו-אורלינס ממשיכים להרשים בהגנה נגד QB עדיין מהטובים בליגה.
    6. אטלנטה צריכים להעביר את שאר הליגה קורס באונסייד קיק…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט