סיכום מחזור 12 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: עידו רבינוביץ, יאן מלניקוב ורביב פייג

פוס, לא כוחות. ג'קסון מול הראמס

שיקגו ברס (6-5) 19 – ניו יורק ג'איינטס(9-2) 14

שתי קבוצות מאכזבות ממשיכות לאכזב. הג'איינטס עלו ליתרון במחצית הראשונה, אבל שני פיספוסים של שערי שדה חזרו לנשוך אותם בישבן כשבמחצית השניה טרוביסקי קצת התעורר (25/41 ל278 יארד  ט"ד ו2 חטיפות) הוביל ל2 ט"ד של רבע שלישי ושער שדה שהספיקו ליתרון שנשמר למרות שהחטיפה שניה של טרוביסקי סיכנה את היתרון ונתנה לג'איינטס להתקרב.
בניו יורק, דניאל ג'ונס (21/36 ל150 יארד ו2ט"ד)  כבר מזמן לא התקווה החדשה של הענקים, ופאמבל שלו ברבע השלישי תרם רבות להתאששות של שיקגו.
אפילו סקוון בארקלי הפסיק להתאמץ עם 59 יארד על הקרקע.

אטלנטה פלקונס (8-3) 22 – טמפה ביי באקנירס (7-4) 35

סבל, מאט רייאן

קרב התחתית בNFC דרום החזיר את אטלנטה למימדים הטבעיים שלה כשקו ההגנה של הבאקנירס מירר למאט ראיין את החיים כל המשחק עם 6 סאקים בין היתר. קו ההגנה הזה גם צ'ופר בהמשך עם תפיסה לט"ד של ויטה ויה, שהפך לשחקן הכי כבד בהיסטוריה של הNFL שתופס ט"ד.
ג'מיס ווינסטון נתן כהרגלו משחק טיפוסי של ווינסטון עם 3 ט"ד ו2 חטיפות כשהנהנה העיקרי הוא כריס גודווין האליל עם 184 יארד ו2 ט"ד.



וושינגטון רד סקינס (9-2) 19  – דטרויט ליונס (1-7-3) 16
ניצחון ראשון לסקינס בעידו דווין האסקינס שחגג עם סלפי עם אוהד כמה שניות לפני סיום הרשמי של המשחק וזכה לביקורות על כך.
לא שהוא תרם יותר מדי לניצחון שעיקר העבודה נעשתה על ידי הקבוצות המיוחדות והפרחים ל3 החטיפות של ג'ף דריסקל. דטרויט פשוט לא נראית כמו קבוצה תחרותית בלי מתיו סטאפורד.

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-10) 37 – גרין ביי פאקרס (3-8) 8
קליפורניה פשוט אכזרית לאהרון רוג'רס וחבורתו עוד מעידן הדראפט, כשהניינרס פסחו עליו לטובת אלכס סמית'.
גם הפעם שום דבר לא הלך כשורה לקבוצה מוויסקונסין כשנכנעה כבר בהתחלה לאיבוד כדור שהעלה את הניינרס ליתרון מהיר.
משם, ההגנה המשיכה לשתק את המוסר המצטיין לרק 104 יארד באויר ו0/14 המרות דאון שלישי.
הפאקרס לא הצליחו לייצר כמעט כלום התקפי והצליחו להימלט מתבוסה על ה-0 רק בזכות עבירה שנתנה להם עוד 4 ניסיונות מתוך ה5 יארד.
לעומת זאת הקפת הניינרס שנהנתה מאוד מחזרתו של ג'ורג' קיטל לעניינים, החלה, לאחר התחלה הססנית משהו, להניע את הכדור בחופשיות יחסית כשג'ימי ג'י (14/20 ל253 ו2 ט"ד) נהנה ממשחק כמעט מושלם.
הקרב על ראשותהNFC נעשה קצת יותר קל לניינרס כשאחת הקונטנדריות נפלה בפניהם והתרחקה. אבל המבחן הבא שלהם מול לאמאר ג'קסון ובולטימור יכול בקלות להפוך למשחק השנה ופריוויו לסופרבול.

מישהו מכיר סוכן ביטוח טוב? אהרון רוג'רס



סינסינטי בנגלס (11-0) 10- פיטסבורג סטילרס (5-6) 16

הפיטסבורג סטילרס נאלצו לספסל את הקווטרבק המחליף שלהם, לא בעקבות פציעה אלא בעקבות יכולת ירודה באופן מיוחד. אך אירועי המשחק הזה, ובמיוחד אירוע זה, מצביעים יותר על מצבם הרע של הבנגלס מאשר זה של הסטילרס. בעוד פיטסבורג עדיין נמצאת במאבק על כרטיס לפלייאוף, סינסנטי איבדה יתרון לדוולין הודג'ס (שצבר כשלושה רבעים מהיארדים שלו במסירה אחת לג'יימס וושינגטון) ונשארה הקבוצה היחידה בליגה ללא ניצחון.

ניו יורק ג'טס (7-4) 3 – אוקלנד ריידרס (6-5) 34
במשחק הזה היה קשה לראות מי הקבוצה החמה שקוראת תיגר על פטריק מהומס וחבורתו, ומי הקבוצה החבולה והשבורה פיזית ומנטלית. אחת ההתקפות הטובות של ה-AFC נעצרה על שלוש הנקודות שהשיגה בדרייב הפתיחה שלה, ולאחר שמסר לט"ד דווקא של היריבה ברבע השלישי, סופסל קאר כשהפיגור עומד על 31 נקודות, והזוועה כמו גם התדהמה לא ניתנים לכימות.
הסילונים לא היו הסימן לעקביות העונה, כולל הפסדים מביכים לדולפינס ולג׳אגס. אמנם, הם הוכיחו שהם גם מסוגלים להתפוצצות לא צפויה. ראינו את זה מול הקאובויז לפני כמה שבועות, וראיונות את זה ביום ראשון כאשר הביסו את הריידרס ללא הכרה (הקבוצה היחידה בעלת המיקום בפלייאוף שהפסידה בחלון המוקדם של יום ראשון). זוהי הפעם השלישית ברציפות שהירוקים מגות׳אם שמים 30+ נקודות על הלוח (פעם ראשונה מאז 2008). ג׳ון גורדן מנגד נאלץ לספסל את דרק קאר כיוון שההפרש היה כה גבוה, מייק גלנון נכנס בעקבותיו והמשיך את המשחק הזוועתי של הריידרס כאשר פימבל פעמיים בשלושת הסנאפים הראשונים שלו (איבד את השני, ולאחר מכן פימבל עוד פעם בדרייב הבא).

ניו אורלינס סיינטס (2-9) 34 – קרוליינה פאנת'רס (6-5) 31

הסיינטס ממשיכים בדרכם הקשה למאזן מרשים, וגם הפעם השאירו את הניצחון עד לרגע האחרון. פעמיים עלו הקדושים ליתרון מבטיח של שני פוזשנים מול הפנתרים וקייל אלן, אך פעמיים הצליחה קרוליינה להפתיע ולחזור. חטיפה של בריז סידרה את ההזדמנות להשוות, וכישלון בדאון רביעי בחצי של הסיינטס כמעט וסידר להם הפסד נוסף ליריבת בית נחותה מהם. אך סאק על אלן בדאון שלישי ושער הוביל להחטאת בעיטה של ג'ואי סליי, וכשדרו בריז צריך רק שלוש נקודות עם שתי דקות לסיום, אפשר לסמוך עליו שיביא אותן. הסיינטס נשארים בעור שיניהם במאבק על שבוע החופש.

פילדלפיה איגלס (5-6) 9 – סיאטל סיהוקס (2-9) 17

משחק שני ברציפות בו ההתקפה של הסיהוקס נשארה בצד ונתנה להגנה לנצל הופעת נפל של היריבה כדי לחזור למרכז הבמה. גרסה פצועה של התקפת פילי עם גרסה חסרת ביטחון של קרסון וונץ לא היוותה יריב ראוי לסיהוקס, ששלטו במשחק לכל אורכו למרות שלא הצליחו להביא זאת לידי ביטוי על פני השטח. היה זה משחק מרושל משני הצדדים, עשיר בעבירות, השמטות וכמובן פאמבלים – הקבוצה הפחות מרושלת הייתה זו שיצאה לבסוף עם הניצחון, במשחק בו הציגה מספיק חיובי כדי להיות מרוצה מעצמה, אך גם מספיק שלילי כדי להישאר על הקרקע למרות מאזן החוץ המרשים.

טנסי טייטנס (6-5) 42 – ג'קסונוויל ג'גוארס (7-4) 20

החזרתו של ניק פולס לא עשתה טוב לג'אגס, לפחות לא כפי שהם ציפו כשבחרו להשאיר את גארדנר מינשו על הספסל. במחצית זה עוד נראה צמוד, כשהתוצאה הייתה רק 7:3 לטנסי. אך בתוך שבע דקות ברבע השני ותוך שישה מהלכים התקפיים בלבד, הבקיעה טנסי לא פחות מארבעה ט"ד רצופים והפכה משחק חלש של ג'קסונוויל למשחק קטסטרופלי. ראיין טנהיל סיפק עוד שורה סטטיסטית מרשימה והצליח, בינתיים, לשמר את היכולת הטובה שלו ואת סיכויי הפלייאוף של טנסי – נשאר רק לחכות ולראות מתי, אם בכלל, תגיע הנפילה הצפויה שלו ושלהם.


קליבלנד בראונס (6-5) 41 – מיאמי דולפינס (9-2) 24

ג׳ארוויס לאנדרי אמר שהוא סימן את המשחק הזה בלוח השנה במטרה למקום באקסית המיתולוגית ממיאמי. לשמחתו ולשמחתם של כל אוהדי קליבלנד, הוא נתן את אחד ממשחקיו הטובים במדי הבראונס עם 10 תפיסות ו-148 יארד באוויר ו-2 ט״ד, בנוסף להשוואת שיאו של דיאנדרה הופקינס עם 63 משחקים של לפחות 5 תפיסות בששת העונות הראשונות שלו בליגה. ״ג׳יוס״ לאנדרי הכתיב את הקצב למשחק התקפי ביותר, בו מיאמי לא הצליחו לשמור על הקצב, במיוחד עם הסקנדרי החבול שחסר את שלושת שחקניו הטובים (זאביין הווארד, רשאד ג׳ונס ובובי מקיין).

באפלו בילס (3-8) 20 – דנבר ברונקוס (8-3) 3

ההגנה החונקת של הבילס של ריחמה על האורחים מדנבר, שהשיגו 49 יארד חיובים בהתקפה לאורך כל המשחק! זה הכי מעט שהיה להם מאז 1992. במשחק על טהרת האולד סקול עם הרבה ריצה ו״סמאש מאות׳ דיפנס״, התאים שפרנק גור יגיע למקום השלישי ביארדים על הקרקע בכל הזמנים לאחר שעקף אצ בארי סאנדרס האגדי. ההול אוף פיימר שם 65 יארד על הקרקע כאשר חברו לאוגדת הריצה, דווין סינגלטרי, התעלה על עצמו ושם 106 יארד.

ג׳וש ניצח את ברנדון בקרב האלנים, למרות משחק בינוני של שניהם, ג׳וש הצליח להשאיר דרייבים בחיים עם הרגליים שלו, משהו שברנדון לא ניחן בו.

ניו אינגלנד פטריוטס (1-10) 13 – דאלאס קאובויס (5-6) 9
דווקא כשניו אינגלנד נראית שבירה, ועוד בבית, דאלאס באים ומחרבים את המשחק עם טעויות מוקדמות שעלו להם בהמשך.
מזג האויר הפרוע עזר להגנת לשמור על ניקוד נמוך וט"ד בודד של בריידי לטירון נ'קיל הארי הספיק לבסס יתרון מול מול תפוקה התקפית עלובה של דאלאס שלא סמכה על אליוט למרות משחק טוב שלו (86 יארד) ונתנה לפרסקוט להפסיד משחק שהיו יכולים לנצח, למורת רוחו של ג'רי ג'ונס.

לוס אנג׳לס ראמס (5-6) 6 – בולטימור רייבנס (2-9) 45

לפני המשחק, אריק וודל הודה בראיון כי הוא לא ייספק לקבוצתו החדשה מל.א מידע לגבי הקבוצה הישנה שלו מבולטימור. ובכן, כנראה שהוא היה צריך לעשות את זה, כי העורבים פשוט התעללו בראמס עד תום כדי להגדיל את רצף הניצחונות שלהם ל-7 (הרצף הכי ארוך בליגה כרגע). לאמר ג׳קסון ממשיך את עונת ה-MVP שלו, הפנומן מלואיוויל מסר לחמישה ט״ד עם 15 השלמות בלבד מתוך 20 מסירות. בנוסף למסירותיו, ג׳קסון חרך את המגרש עם הריצה שלו כאשר צבר 11.9 יארד לנשיאה.

בצד השני, כאשר ג׳ארד גוף מוסר ל-2 חטיפות ועוד גריל מצליח לצבור רק 22 יארד על הקרקע, אין לראמס סיכוי קלוש לנצח, במיוחד קבוצה איכותית כמו בולטימור.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. 1.12 20:00 בשביל זה אנחנו חיים .
    לאמאר משתפר ממשחק למשחק , בזריקה , בקריאת המגרש ,בעמידה בכיס.
    ומה שמשמח אותי שהוא מאפיל על ההגנה שלנו שזה התוצר ההגנתי שלה ב 7 המשחקים האחרונים (סקור לחובת הרייבנס )
    6.10 פיטסבורג 23 נקודות בהארכה
    13.10 סינסי 17 נקודות
    20.10 סיאטל 16 נקודות
    4.11 פטס 20 נקודות
    10.11 סינסי 13 נקודות
    17.11 יוסטון 7 נקודות
    25.11 ראמס 6 נקודות

  2. סיכום תמציתי ומצוין, תודה.
    אני רוצה לוודא שאני מבין נכון את מצב העניינים, ולכן אני אעשה טבלה, ואשמח לתיקונים אם אני טועה.
    AFC:
    1. ניו אינגלנד 10-1
    2. בולטימור 9-2
    3. יוסטון 7-4
    4. קנזס סיטי 7-4
    ווילד קארד 1: באפלו 8-3
    ווילד קארד 2: פיטסבורג/טנסי/קולטס/אוקלנד 6-5
    עדיין עם סיכוי: קליבלנד 5/6
    NFC:
    1. סן פרנסיסקו 10-1
    2. סיינטס 9-2
    3. גרין ביי 8-3
    4. דאלאס 6-5
    ווילד קארד 1: סיהוקס 9-2
    ווילד קארד 2: מינסוטה 8-3
    עדיין עם סיכוי: ראמס 6-5, איגלס 5-6

  3. תודה רבה, למאר ג׳קסון מראה שיש לו הכל כדי להיות אגדה. משחק מושלם שלו ושל הרייבנס בכלל. יהיה מטורף בשבוע הבא.

  4. מה שכתבתי על הסקירה של חיים, אבי, ושחק בכדורסל, אני אומר אותו דבר עליכם בפוטבול. ממש נהדר כיצד אתם מצליחים להתארגן בצורה כזאת יעילה ולהוציא מוצר כה אמין וקריא באותו זמן.
    אני התרכזתי בעיקר בפקרס בסן פרנציסקו והדאלאס בניו אינגלנד. מדהים כיצד הפטריוטס מנעו מההתקפה מס' 1 בליגה – הקאובויס – אפילו TD אחד בכל המשחק. הרוח הזוועתית מנעה כנובן מהקוורטרבקים להיות יעילים אבל טום בריידי יודע שבמשחק כזה רק מסירות קצרות הן יעילות. לפטריוטס זה נצחון מס' 18 רצוף בבית. דאלאס יכולים היו לנצח כשהיה להם FOURTH AND 11 עם 1:25 דק פרסקוט זרק מסירה דאמרי קופר תפס, אבל ה-REVIEW ביטל את הקומפלישיון. הרוח היתה כה חזרה שבפאנט אחד מול הרוח הכדור עשה אותי 20 יארדס. בפאנט אחר נגד הרוח הבועט בעט שטוח כמו בעיטה לשער בכדורגל, והכדור עשה איזה 35 יארדס, הרבה בגלגול על הדשא. לבריידי חסרו שני הטופ רסיברס שלו מוחמד סאנו ופיליפ דורסט, אז הוא החליט ללכת עם הרוקי נקיל הנרי ל-TD ברבע הראשון, ואז עוד מסירה של 32 יארדס לרוקי השני, ג'קובי מאיירס. אם בריידי סיים עם 17 מ-37 ל-190 יארדס ביום כזה של רוחות, הוא הוכיח שוב שהוא עדיין מספר אחד לקאם פרסקוט, וכל האחרים.

  5. המחזור הזה הוכיח שוב למה אנחנו אוהבים את הליגה הזאת:
    אוקלנד מועמדים לפלייאוף? מגיעים לניו ג'רזי ומפסידים לג'טס
    הניינרס הם רק בכאילו? מביסים את גרין ביי
    וושינגטון סיימו את העונה? לדטרויט יש כמה הערות בעניין.
    אפילו הפלייאוף רחוק מלהיות סגור, ככה שכל משחק קובע. יהיה מעניין מאוד בדצמבר!

  6. לחובבי הפוטבול שאולי לא יודעים, ניתן להכניס תמונה לתגובות שלכם ע"י כניסה ל-
    GRAVATAR.COM (ואז לבחור באופציה G)
    התמונה תופיע רק בתגובות באתר הזה

  7. אז לאחר שישים דקות של פוטבול, כולל הילוכים חוזרים רבים (4 שעות ושני סיקס פקס), לא ברור מהיכן נשבה רוח הפיקפוק בניינרס..איזו הגנה מפחידה! פשוט אימה למסור נגדם. סקנדרי מפלצתי, קורנרים וסייפטים מהגהנום.. כל האופנסיב ליין אתלטי ואין בו גרם שומן אחד. אם ההגנה הזו תשפר את הגנת הריצה שלה ( כרגע 20 בליגה), אז זו הגנה שלבד תביא את הניינרס לסופרבול. וג'ימי וורד (זמי זה?!) הוא שחקן כמעט מושלם.
    אגב שמתם לב שלם עידן הרפריג'ריטים? יען, כמעט ואין שחקני קו שמנים ואוביסים בליגה…

      1. כרגע אין לי דוגמא בשלוף (אני בטוח שלרבים פה לא תהיה בעיה למצוא), אבל אין לי ספק שהיו שלל קבוצות שעם הגנה עילאית, צוות אימון יצירתי והתקפה סבירה הגיעו ואף זכו בסופרבול עםQB בינוני..

  8. הראמס כבר שני משחקים מאחורי מינסוטה עם חמישה משחקים שנשארו (כולל ניינרס, סיאטל ודאלאס), קשה לי לראות אותם עולים
    לחשוב שלפני תחילת העונה הייתה בינינו פחות או יותר תמימות דעים שהבית הזה שלהם בהליכה מתונה…
    .
    תחלס, למרות שההרגשה היא שה NFC הרבה יותר חזק מה AFC, אני חושב ששלוש הבכירות של ה AFC אינן נופלות ממקבילותיהן ב NFC והקבוצות שמתחת לשש, שבע הבכירות, די דומות ברמתן.
    (ובסופו של דבר – הגיע הזמן לבטל את ההפרדה בין AFC ל NFC אבל זה מסיפור אחר)

  9. איזו תצוגת הגנה מטורפת של סאן-פרנסיסקו! חנק של אנקונדות.
    כולם מדברים על למאר, אבל ההגנה זה העוגן שם בבולטימור, ז׳ון הארבו פשוט גאון.
    מצער לראות מה נשאר מהצמד וונץ את פולס , אחרי העונה החלומית לפני שנתיים. האיגלס נקשרו בעבותות לחוזה שלא יוליך אותם לשומקום בשנים הקרובות.
    איזה משחק בשבוע הבא, אימאלה. שחזור של ההארבו-בול מ2013, שם קאמבק ברבע האחרון של קאפרניק אהובי לא הספיק לטבעת.

    1. נהפוך הוא, זה היה המשחק שבו הבנתי סופית שקאפרניק זה לא זה. במהלך האחרון עם עשרה נסיונות ברדזון הוא לא הצליח לטרגט אפילו מסירה אחת טובה. רץ לא רע אבל מקבל החלטות גרוע, מוסר בינוני מינוס ועם ביצים של קיכלי רונן.

      1. זה בכלל לא משנה, הוא עדיין אהובי.
        חוץ מזה, בוא תגיע אתה בעונת רוקי לסופרבול ונראה איך תתפקד. כמובן שהביא את קבוצתו כפסע מהסופרבול גם בעונתו השניה ורק הפציעות שיבשו את ההמשך.

          1. את הביצועים שלך בפוקט אני פחות מכיר, אבל בסבירות גבוהה, יש לשער שקאפ עדיף. מכל מקום, הוא הנהיג קבוצה מלהיבה ( שאמנם נבנתה דרך ההגנה והריצה, אבל אותו דבר אפשר לכתוב על גאראפולו) לשתי עונות שלא נראו מאז מונטנה. ההמשך ידוע ולא מחמיא לליגה

  10. הערה נוספת לגבי הרייבנס- מדהים לראות כמה ספייס מייצר האיום של ג׳קסון. אינגראם רץ דרך רווחים כמו ברישניקוב, ההגנה לא יודעת מאיפה זה יבוא לה

  11. טומלין המאוס מאכיל אותי את הכובע, צפיתי התרסקות עוד לפני שביג בן נפצע אבל הסטילרס במצב מצוין לפלייאוף. שבוע הבא מלחמת עולם נגד קליבלנד ואח"כ משחקים קלים עד סבירים עד הסוף, ואילו ניצחון של קליבלנד והם במצב עוד יותר טוב עם משחקים עוד יותר קלים בהמשך. לעומתן הקולטס, אוקלנד וטנסי לא נראות עדיפות ועם משחקים יותר קשים לפניהן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט