האם פרארי תחזור בברזיל?

סיכום המירוץ באוסטין

קודם כל צריך להודות שהמסלול היה נוראי. אני לא זוכר אספלט במצב כזה באף מירוץ בסבב. הנהגים היו חייבים להתאים את עצמם למצב האספלט, שהיה קופצני באיזורי הבלימה וההאצה בצורה קיצונית. פספוס שלנו, כי לא קיבלנו את ההצגה שאוסטין אמור לתת. המירוץ היה זהיר ונטול סיכונים מהחינתם. בנוסף, הפער בתנאי המסלול בין האימונים למירוץ הפתיע את הקבוצות מבחינת יכולת שמירת הצמיגים, ואפילו ביכולת לצפות את הביצועים שלהם. זה לא דבר רע כשלעצמו, אבל במקרה הזה הביצועים נפגעו. צמיגי המדיום למשל הניבו ביצועים נחותים יותר מהצמיגים הקשים, וברור שגם החזיקו הרבה פחות.

השילוב של שני הגורמים האלו יצר המון בלבול בתכנון העצירות ושמענו לא מעט קבוצות, כולל מרצדס, ששינו החלטות לגבי כמות ותזמון העצירות תוך כדי המירוץ.

פרארי בסופו של דבר עברו את הסופ״ש הכי גרוע שלהם עד עכשיו. זה התחיל בהחלפת מנוע של לקלר – למנוע בתצורה הישנה יותר, על מנת לא לפתוח מנוע חדש ולקבל עונש של עשרה מקומות בגריד. זה המשיך במתלים רעועים של סבסטיאן שהפריעו לו במהלך האימונים והדירוג, ובתצורת המירוץ – משקל ותנועה, הוא סבל מאנדר סטיר קבוע עד שהם גם כשלו בסופו של דבר בהקפה השביעית והוציאו אותו מהמירוץ. אגב מדהים שהוא הצליח להחזיק את המכונית כשזה קרה – לא מובן מאליו בכלל.

תגובה מהירה לשבירה מוחלטת של המכונית

הטענות שהושמעו נגד פרארי לאחרונה הוחרפו באוסטין. טענה לפיתוח לא חוקי שמייצר דליפה מכוונת של שמן למנגנון הבעירה ועל ידי כך משדרג את כמות הסוסים נשמעה בחריפות יותר, ועלתה סברה שהביצועים הלא טובים של פרארי בסופ״ש אוסטין טמונים בכך שפרארי שנמכה את המנועים למקרה שה FIA יערוך להם בדיקת פתע. מקס טען בפני התקשורת ההולנדית ש ״זה מה שקורה כשמפסיקים לרמות״ (משום מה הוא יותר פתוח עם הכתבים ההולנדים). הניחוש שלי הוא שזה לא קשור – לקלר שונמך כי הוא שרף מנוע, צמיגי המדיום הרגו אותם וסבסטיאן נלחם עם הסט-אפ עד הפרישה. ובכל מקרה הקבוצה הודיעה שהיא בוחנת פיתוחים ולא תחרותית. ובמלכודות המהירות לקלר היה הכי מהיר. לא משנה.

הארוע המרכזי של אוסטין – לואיס לוקח את האליפות השישית. וואו, איזה ארוע. שש אליפויות. אנחנו חווים בזמננו שני ענקים בספורט, לואיס ומייקל. המירוץ עצמו של מרצדס היה קצת הזוי, עם לא מעט רגעים מפחידים בין ואלטרי לבין לואיס. בשלב מסויים זה ממש נראה כאילו הם נלחמים על ניצחון ולואיס לא הרפה – בשלב מסוים הוא זרק את ואלטרי מהמסלול. סיכון מיותר בהתחשב בנסיבות – הוא כבר אלוף במיקום הזה, הוא היה על סט גמור של צמיגים – אבל זה כנראה עניין של אופי. הוא התעלם מהוראות הקבוצה לעצירות בצורה לא ברורה (ושילם על זה..). אבל וואו איזו אליפות של האיש הזה. שלמות של קבוצה, פיתוח ותפעול, ושלמות של נהג. ולא מעניין אותי כל הבולשיט שאני רואה לגבי טענות על מכונית ללא תחרות, העדפה על ידי הקבוצה וכן הלאה וכן הלאה. אלוף. שש פעמים.

וזה לא נגמר, יש עוד. יש עוד זמן, יש אנרגיה ורצון להתחרות. זה לא יסתיים בשש אליפויות – יש מצב שהוא יעבור את מייקל. הוא יכול להגיע לשמונה אליפויות, למרות שלפחות בעונה הבאה צפויה לו תחרות קשה יותר.

מה קרה בפורמולה בין המירוצים

הליינאפים לשנה הבאה מתחילים להיסגר. לכל מי שדאג לאלבון – הוא חתום ברד בול לעוד עונה. משום מה לא שתיים כמו שמקובל, אלא רק שנה אחת.

דניל קוויאט ופייר גאסלי חתומים לעוד עונה אחת בטורו רוסו.

בהאס כבר סגרו את קווין ורומן, במקלארן את סיינץ ונוריס, מה שמשאיר כיסא אחד פנוי בוויליאמס – רק ראסל חתום שם בינתיים. כרגע הגריד נראה כך:

מרצדס: לואיס / וואלטרי
פרארי: סבסטיאן / לקלר
רד בול: מקס / אלבון
מקלארן: סיינץ / נוריס
רנו: ריקרדו / אוקון
רייסינג פוינט: פרז / סטרול
טורו רוסו: קוויאט / גאסלי
אלפא: קימי / ג׳יובננצ׳י
האס: קווין / רומן
וויליאמס: ראסל / ?

יש איזה סיפור מוזר עם בדיקת חתימת הפחמן של הסבב על כדור הארץ. מסתבר, וזה כן מעניין, שהמכוניות עצמן אחראיות רק ל 0.7 אחוז מכלל חתימת הפחמן של כל הסבב. מעניין מה היה המצב בתקופת ה V12.

טוטו וולף לא מגיע לברזיל בסופ״ש הקרוב. טוען שיש דברים אחרים לטפל בהם, עכשיו כששתי האליפויות סגורות. אני לא זוכר תקדים לארוע כזה.

מי שתוהה מה קורה בגזרת פרננדו אלונזו לאחרונה, הוא העלה תמונה של חגיגת פודיום ראשון עם קבוצת טויוטה בראלי הכנה לדאקאר:

האיש הכי מרוצה בספורט המוטורי

הרבה התנצלויות מהצד של מקס – על טענות שהיו לו ללואיס במקצה הדירוג (מוצדק), ועל האמירות הקשות נגד פרארי (לפי ה FIA כנראה שלא מוצדק).

רנו ריסקה מכונית בתצוגה שנערכה בסאו פאולו לזכרו של איירטון סנה. זה קורה הרבה, לא נורא.

עוד ברנו, פט פריי מצטרף בשנה הבאה. פריי היה בעבר המנהל הטכני של פרארי, והשנה הוא עזב את מקלארן. הגיוס שלו מצטרף לעוד גיוסים שרנו עושה, במטרה להיות קבוצה תחרותית על התואר (?) ב 2021.

מתנהלים לא מעט דיונים על הרגולציה ל 2021. בינתיים לא נרשמת יותר מדי התלהבות (תהיה סקירה נפרדת על השינויים). טענות שרד בול ומרצדס זועמים על פרארי על ההצבעה שלהם בעד. בינתיים זה נראה כך:

אף אחד לא מנסה להתקרב

ולמי שתהה איך נראה חניון של מכוניות פורמולה אחת:

פארק פרמה – משלמים ביציאה

ברזיל, אינטרלאגוס סאו פאולו

שני מירוצים לסיום, מגיעים סוף סוף לברזיל. מבחינתי הוא זוכה בתואר המירוץ היפה בסבב. מסלול הפוך בכיוון הנסיעה – נגד כיוון השעון, חלק וזורם עם פניות כל כך הגיוניות. המסלול קצר מאוד, 4.3 ק״מ, מה שהופך את מקצה הדירוג לצפוף מאוד וקרוב בתוצאות. פול חשוב כאן, אבל יש מספיק הזדמנויות לעקיפות. הישורת האחרונה היא בעצם פניה מהירה שמאלה שמתמזגת לישורת הפתיחה ומאפשרת ניצול מלא של סליפ ועקיפה לפני או בתוך הפניה הראשונה – ה ״s״ על שם איירטון סנה. הישורת הזאת גם תהיה המדד של כולם לגבי היתרון של פרארי בישורות – אם הם באמת כמה צעדים לפני מרצדס ורד בול, זאת הישורת שתוכיח את זה.

המירוץ הכי זכור לי בברזיל הוא זה של 2008, אחרון לעונה, כשפליפה מאסה צריך לנצח על מנת לזכות באליפות ולואיס המילטון צריך לסיים חמישי. היה גשום בצורה יוצאת דופן, הזנקה תחת מכונית בטיחות ומירוץ משוגע עוד יותר כשהגשם בא והולך. בהקפה האחרונה פליפה הוביל, ולואיס היה שישי. כשפליפה עבר את הקו וניצח את המירוץ, האליפות הייתה שלו. מול הקהל הביתי שלו, הפיטס של פרארי עולה לאויר. אבל לקראת סיום ההקפה האחרונה שלו, לואיס מצליח לעקוף את טימו גלוק ועולה למקום החמישי. בערך דקה לתוך חגיגות האליפות מתקבלת ההודעה שזה לא קורה. פילפה לא הצליח לצאת מהקוקפיט והתמונה שהכי זכורה לי משם זה היד שנכנסת לקסדה כדי לנגב את הדמעות. לואיס זכה באליפות הראשונה שלו, ונכנס להיסטוריה בפעם הראשונה כזוכה באליפוץ הצעיר ביותר.

דקה 4:57 של הסרט, ככה נראה לב שנשבר

מה צפוי לנו

או שזה יהיה מירוץ של ביצועים, ומרצדס-פרארי-רד בול יהיו תחרותיים, או שהם פשוט מסכמים את העונה והעניין היחידי יהיה במיד פילד בנסיונות לאסוף נקודות אליפות אחרונות על ידי הקבוצות האחרות. פרארי אמורה לחזור כאן ליתרון שלה ולבדוק עד כמה היא חזקה מול מרצדס, ההימורים הם שמדברים על בערך שניה שלמה. מדובר על קצב דירוג, בקצב המירוץ עדיין לא בטוח מה מצבם.

הריצות הארוכות מאוד של מסלול אינטרלאגוס יוציאו את הביצועים המדהימים מהמנוע של פרארי – וזה יהיה יתרון עצום מבחינתם, למרות שיכול להיות שהם יבחרו להמשיך כבר לעונה הבאה ופשוט לסמן וי – היינו כאן, וזהו. לקלר כן מקבל מנוע חדש (ועונש של עשרה מקומות בזינוק), לא ברור אם גרסה 3 שהותקנה עד עכשיו, או גרסה 4 שמיועדת לעונה הבאה.

טוטו וולף החליט לא להגיע למירוץ, בצעד לא ממש מובן. העונה עוד לא גמורה, ומבחינת האוהדים זה עלול להתפרש כעוד צעד מזלזל. הם מבינים שהם לא מהירים במקצי הדירוג, אבל בתצורת המירוץ הם מובילים. אולי הוא הולך לעשות סדר במפעל? לא ברור. בכל מקרה בצד שלהם וואלטרי ינסה לסיים את העונה בניצחון חמישי, ולואיס ינסה להשיג את הניצחון השני ברציפות בברזיל. כנראה שאם יהיה אקשן, הוא יהיה בניהם. במיוחד כשטוטו לא יהיה שם כדי לעשות סדר.

פרארי טוענים שהם פתרו את כל בעיות האמינות/ביצועים עוד באוסטין, והם מגיעים מוכנים ותחרותיים. שוב, על מסלול שברובו נותן יתרון לכח מנוע על כל הצמדה, יהיה מעניין לראות מה הם יודעים לעשות כי זה סוג של פריוויו לעונה הבאה. את מה שהם השיגו העונה, אם זה המשכי, יהיה קשה למרצדס ורד בול להדביק. סבסטיאן מועמד רציני לקחת את הפול אם אכן הבעיות נפתרו, במיוחד כשלקלר סופג את העונש. אם הוא גם יגיע חד ומפוקס, אולי נראה פיצוי שלו על הסופ״ש המאוד קשה שהוא עבר באוסטין.

ברד בול יש אנרגיה טובה. אלבון סגר חוזה, ומקס מרגיש סוף סוף בסדר עם הסט-אפ (למרות סוף שבוע לא טוב באוסטין, אני מאשים את המסלול). ברזיל זה מסלול שהוא אוהב והוא בדרך כלל מאוד תחרותי עליו. אגב הוא גם צריך לסגור חשבון עם המסלול על התאונה המיותרת עם אוקון בשנה שעברה שעלתה לו בניצחון – חייבים לו אחד.

מקלארן תנסה לסגור את המקום רביעי באליפות היצרנים, תהיה לזה משמעות אדירה מבחינת כסף. עוד לא ברור כמה, אבל ברור שזה יהיה משמעותי עבור היכולת שלהם להיות תחרותיים ב 2021.

רנו מגיעה מעט חבולה. גם לא הלך להם באוסטין, תוסיפו לזה את הצד העגום בפיטס של ניקו הולקנברג, הם איכשהו מנסים לכוון למיקום שש-שבע באליפות. הולקנברג זוכר את המסלול הזה לטובה – שיא הקריירה שלו היה כאן בעונה הראשונה שלו אם אני לא טועה – פול פוזישן אחרי מקצה דירוג רטוב. משם זאת הייתה ירידה עבורו, אבל אני מקווה שהוא יעשה מירוץ פרידה ראוי מהסבב.

למתעניינים בסבבים הנוספים – פורמולה 2, ניקולס לאטיפי ינהג בוויליאמס של רוברט קוביצה באימון הראשון. השם שלו כבר עלה כמחליף שלו ל 2020, יש מצב שזה עוד צעד בכיוון.

מקצה הדירוג ישודר היום בערוץ 58 ב 20:00, המירוץ מחר ב 19:00.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

    1. הקהל הברזילאי מחובר לספורט הזה כמו כדורגל, ומאז סנה זה ברמה של דת. לא רק סנה – נלסון פיקה, אמרסון פיטבלדי, יש היסטוריה מכובדת. ממש חבל שאין עכשיו ייצוג

    1. לדעתי היה שם איזה מירוץ לפני כמה שנים (אינדיאנה?) שהכל התחרבש. מלא קבוצות החליטו פשוט לא להעלות למירוץ וגם המירוץ עצמו לא היה ממש תחרותי.
      היה שם טענות מצד הקבוצות כי מנהלי המירוץ והמסלול מסכנים את בריאות הנהגים (או משהו כזה).

    2. בעיקר בגלל ההתנהלות. נאסקר ואינדי נגישים לקהל מבחינת פיטס פתוחים, מגע ישיר עם הקבוצות והנהגים, ועוד לא אמרנו כלום על זה שהסבבים האמריקאים נודדים בכל המדינה ומגיעים אליהם הביתה פחות או יותר. מעבר לזה שיש פער עצום ברמות הנהיגה והטכנולוגיה – האמריקאים רואים בפורמולה ספורט ״סטרילי״ שעמוס בטכנולוגיה שמפריעה – ויש בזה משהו.
      מבחינת ה FIA בעצמם יש לא מעט בעיות עם האמריקאים. מן הסתם הם רוצים את החשיפה לקהל הכי רווחי בעולם, שגם אוהב ספורט מוטורי, אבל רוב המסלולים שם לא עומדים בתקן. מבחינת ה FIA זה לא ממש נתפס איך אפשר לנהוג ב 300 קמ״ש ויותר במרחק של מטר מחומת בטון בלי איזורי מילוט והאטה.

      1. יש הבדל עצום בין הנאסקאר לפורמולה 1, אני חושב כמו ה-FIA, זה נראה לי קצת מטופש ויש שם המון תאונות נוראיות פשוט, ולא ממש ברור מה הולך שם בנסיעה בעיגול הזו.

    1. הפתעה גמורה והבנתי שמדברים על שיפוץ כללי של האספלט לקראת שנה הבאה. מצד שני המסלול הזה אושר חמישה ימים לפני המירוץ הראשון, אז יש מצב שזירזו תהליכים שהיו צריכים יותר זמן

  1. תודה רבה אורן.
    לגבי הנהגים לעונה הבאה – קצת מוזר מבחינתי שלא היו יותר מידיי שינויים, כי בדרך כלל יש משחק כיסאות אבל דווקא הפעם לא היה יותר מידיי, ומוזר לי גם העובדה שוויליאמס עדיין לא החליטו מי יהיה הנהג שלהם בעונה הבאה, אני דווקא חושב שבמצב שבו נמצאת המכונית שלהם הם צריכים לקחת נהג צעיר שלא יעלה להם הרבה וגם כך לא ישיג תוצאות או נהג מאוד מנוסה, אולי אפילו כזה שחוזר מפרישה או אחרי כמה שנים מחוץ לסבב וזה רק בתנאי שהוא יעזור להם בפיתוח ושיפור המכונית.
    לגבי קבוצת האס – היה להם מקצה דירוג נהדר באינטרלאגוס, אבל עדיין אני חושב שמבחינת נהיגה גם קווין מאגנוסן וגם רומן גרוסזאן פחות מוכשרים וטובים מניוק הולקנברג שחופשי וכנראה לא יהיה בסבב בעונה הבאה.
    אלבון – החלטה טובה מאוד של רד בול, אני אוהב את הנהג הזה ולדעתי הוא מראה יכולות טובות יותר מאשר גאסלי, ודווקא קוויאט נראה נורא ואיום העונה, וגם באינטרלאגוס הוא הודח כבר ב-1Q.

    1. מסכים לגבי הגריד, אין יותר מדי שינויים או משהו שירענן את קו הנהגים. יכול להיות שזה בגלל שהבעיות עכשיו יותר טכניות אז מייצרים שקט בגזרת הנהגים. וויליאמס קצת במלכוד. מצד אחד הם צריכים נהג עם כסף ונסיון – כי אחרת אי אפשר לפתח את המכונית, מצד שני הם לא אטרקטיבים לאף אחד כזה.
      לגבי האס, כן אבל הנהגים שלה (כשהם לא עושים תאונות בתוך הקבוצה) מוציאים כרגע את המקסימום מהמכונית, אז אין סיבה אמיתית לשינוי. כשהם יעלו רמה שם אני מאמין שתהיה החלפה. תרשה לי לחלוק עליך לגבי ניקו הולקנברג, אני חושב שהוא מזמן עבר את השיא שלו ומאז הוא רק בירידה. מצער כי הוא היה הבטחה גדולה, אבל כשחושבים על זה שגם ככה אין יותר מדי כסאות על הגריד הזה, הוא תפס כסא בלי אופק להתפתחות במשך הרבה זמן.
      ותראה מה גאסלי עושה בטורו רוסו. קוויאט מעולה, וסיים את המקצה בקיו1. פייר עלה לשלישי. איזה פספוס זה היה ברד בול. לדעתי זה מראה כמה הם לא נקפו אצבע כדי להתאים אליו את המכונית

      1. וויליאמס קבוצה מאוד מעניינת האמת, גם כי מצד אחד יש המון עיניים לכיוון החברה של קלייר וויליאמס, הרבה רוצים שהיא תפנה את הבמה, ואני שמח שהיא לא עושה את זה עדיין, ואני מאמין שאולי בעונה 2021 כאשר כל המכוניות משתנות יהיה להם סיכוי אמיתי לחזור ולהיות חלק מהסבב, כך שעד אז אני לפחות הייתי מביא נהג צעיר, נותן לו שנה אחת להשתפשף במכונית ולצבור ניסיון.
        לגבי רד בול וטורו רוסו – אני חושב שהטעות העיקרית של רד בול היא שהם מכינים מכונית רק לוורסטאפן, כי הרי לא גאסלי ולא אלבון מעניינים אותם, והם רואים באופק את אלוף העולם החדש מבחינתם, וחבל שככה, כי מקס נהג נהדר אבל גם הנהג השני שאיתו(אלבון או גאסלי) הוא מספיק טוב כדי להביא נקודות. אני חושב שהם דווקא עשו טוב כאשר הם נתנו לאלבון להמשיך גם בעונה הבאה, ואני בטוח שהוא יהיה על הכוונות במידה והוא לא יספק תוצאות, עד עכשיו הוא עושה עבודה טובה יותר לדעתי מאשר עשה גאסלי בחצי העונה הראשונה ברד בול, מה שכן אני חייב לציין שמאז שגאסלי עזב את רד בול הרבה יותר קל לו לבוא לידיי ביטוי ולהראות את הכישרון שלו, וזה מעלה שאלה גדולה לגבי הניהול ברד בול.

        1. אל תשכח שיש להם את ראסל, הוא תופס את הסלוט של הנהג הצעיר. אם הם היו מתנהלים נכון מול רוברט קוביצה ולא משפילים אותו כמו שהם עשו ברמה שכל הגריד כועס עליהם, הם היו מרווחים בדיוק את מה שאמרת – גם חסויות וגם נסיון לפיתוח. עכשיו שיהיה להם בהצלחה להביא עוד אחד כזה. ואגב רוברט זה פספוס כי הוא טוב בפיתוח בערך ברמה שמייקל היה.
          לגבי רד בול – לגמרי. אלבון כנראה יותר קרוב למקס מבחינת סגנון הנהיגה אז זה יותר מסתדר לו עם המכונית. אבל יש לכם שם את אדריאן ניואי – האיש הכי מתאים לתפור מכונית לנהג. איך זה לא קרה עם כשרון כמו גאסלי. סגנון הניהול של הלמוט מרקו (דוקטור, סבבה) הוא כזה שיודע לקבל נהגים מוכנים לקבוצה, ואם לא אז תוך חמישה מירוצים הם יעשו את ההתאמה, ולא הקבוצה. אלא אם אתה הנהג המוביל ואז הכל מסתובב אליך (מולטי 21..). קרה עם סבסטיאן – מארק וובר היה זניח מבחינתם, וקורה עכשיו עם מקס.

          1. מה קרה עם קוביצה? איך השפילו אותו?
            על פי מה שאני רואה העונה הוא נוהג כאילו אין לו כוח ורק בא לו שזה יסתיים.
            לגבי הפיתוח – אני יודע שהוא מפתח דברים ועוזר המון ובגלל זה הביאו אותו, אבל בפועל זה נראה שלא קרה כלום.

            לגבי רד בול – יכול מאוד להיות שסגנון הנהיגה של אלבון דומה יותר לזה של מקס מאשר גאסלי, אבל נראה שאלבון מצליח להוציא מהמכונית שלו יותר מאשר גאסלי, ואגב גאסלי – הוא נראה הרבה יותר טוב בטורו רוסו מאשר היה ברד בול ואני משווה ביחס לרכב שלו.

            1. אחד מהמקרים הבוטים שבהם וויליאמס השפילו את קוביצה היה בכך שהם קראו לו להיכנס לפיטס ולפרוש בגלל נזק, שכמעט בטוח שלא היה והם פשוט רצו לשמר חלקים כי אין להם ספיירים.

            2. תודה על ההסבר, האמת שלא זכרתי את המקרה הזה וראיתי את כל המירוצים העונה למעט אחד.

  2. תחילה קצת תוצאות סופיות:
    המילטון נענש בעקבות התאונה עם אלבון בסיבוב האחרון והתווספו לו 5 שניות וכתוצאה מכך הוא ירד עד למקום ה-7 ולא תאמינו מי תפס את המקום ה-3 והמכובד – קרלוס סיינטס שהתחיל את המירוץ מהמקום ה-20 והגיע עד לפודיום, אגב זה פודיום ראשון למקלארן העונה.
    סיכום מירוץ – מירוץ נהדר לרד בול והונדה שהראו עליונות על פני פרארי, עליהם אני בכלל לא רוצה להרחיב, כי שני נהגים מפגרים שמתחרים אחד בשני וגורמים לעצמם להיפסל, התאונה שלהם קצת הזכירה לי את המלחמות שראינו לא מזמן בין ניקו רוזברג ללואיס המילטון במרצדס, וקצת חבל, אגב אני חושב שמי שהיה אשם בתאונה הוא יותר וטל מאשר לקלר, אבל אין ספק ששניהם יצאו סתומים ואין לי ספק שהם יקבלו על זה בראש,שניהם.
    בוטאס גם כן לא נהג בחוכמה כאשר איבד את עצמו ואת המכונית שלו בעקבות הנהיגה האינטנסיבית שלו על לקלר.
    אני חושב שהנהג היחידי שהיה ברמה מעל כולם אתמול היה מקס ורסטפאן שלא רק שלא עשה כמעט טעויות, אלה גם הצליח לעקוף את לואיס אחרי הקפה אחת בלבד(אחרי המקרה עם קוביצה), וכמובן שצריך להזכיר גם את אלפה רומיאו ששני נהגיה סיימו בנקודות, וכמובן את גאסלי עם מירוץ מבריק וגם סיינטס.

    1. נכון לעכשיו עקב העונש של לואיס מי שנמצאים במקום ה4-5 הם שני נהגי אלפה רומיאו, דירוג שיא של החברה לדעתי במירוץ אחד.
      אגב, מי שמחפש את האס, אז שני הנהגים שלה פתחו את המירוץ בניקוד אך סיימו מחוצה לה.

    2. סיינטס לפי דעתי נתן את הנהיגה הטובה ביותר של העונה (וכמובן לא ראינו את זה כי לראות את לואיס בפער יציב מוורסטאפן או את ווטל מאבד זמן כהרגלו היה יותר חשוב..). עם מכונית שאיטית ב 0.8 – 1.0 שניות מהמכוניות המובילות ועל מסלול שלא פשוט לעקוף בו הוא טיפס מהמקום האחרון למקום השלישי (רביעי בתכלס) ומי יודע מה היה קורה אם הוא היה מתחיל בטופ 10.

      1. זו נקודה מאוד רגישה שאני חושב שה-FIA חייבים לתת את הדעת על כך, כי אם נשים לב, רוב העקיפות ורוב האקשן נמצא במיד לבל של המירוץ ובניסיון להיכנס לתמונת הניקוד, וחבל שאנחנו לא מקבלים יותר תמונות משם, מאשר לראות שעה וחצי נהג אחד רודף אחרי השני. הכל עיניין של בימוי והחלטה איפה לתת דגש, אבל אני בטוח שסיינטס נהג נהדר, אחרת הוא לא היה מתקדם כך.

        1. צודק, אבל הם מחפשים את הפתרון במקום הלא נכון. אם אתה מתכוון לבימוי, הוא לא אובייקטיבי ואני חושב שגם מחויב לזמן חשיפה. בבניית נרטיב של מירוץ הם די גרועים ואפשר לספר את הסיפור של המירוץ בצורה הרבה יותר טובה.
          אם אתה מתכוון לאקשן עצמו, זה נמצא בתקנות חדשות כל שנה שאמורות לאזן את כל הגריד. הבעיה היא הגריד לא מאוזן מטבעו, אז באורח פלא זה לא מצליח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט