אליפות העולם בראגבי – יפן 2019 – סיכום קרבות רבעי הגמר ועם הפנים לחצאי הגמר / Smiley

אליפות העולם בראגבי – יפן 2019 – סיכום קרבות רבעי הגמר ועם הפנים לחצאי הגמר / Smiley

אליפות העולם בראגבי – יפן 2019 – סיכום קרבות רבעי הגמר ועם הפנים לחצאי הגמר

הגענו לשלבים המכריעים לאחר כמעט של חודש של משחקי הבתים, ואיזה רבעי גמר קיבלנו.
ביום שבת קיבלנו שני משחקים חד צדדיים עם תצוגות יוצאות מהכלל של האנגלים ושל ניו זילנד. האנגלים הוכיחו עליונות טקטית על האוסטרלים, והאול-בלאקס בקליניקת ראגבי מול האירים ההמומים.
ביום ראשון קיבלנו את המשחק הצמוד של רבע הגמר, בין צרפת לויילס, הצרפתים היו מאוד קרובים אבל נפלו בגלל כרטיס אדום וטעויות לא הכרחיות בחצי השני. במשחק רבע הגמר האחרון, היפנים עוד הראו המון התלהבות בחצי הראשון, אבל בסופו של דבר הקמיקזות היפניות התנפצו על גבי החומה הדרום אפריקאית.

אם בא לכם להיזכר: סקירת שלב הבתים והפריוויו למשחקי רבעי הגמר – לחצו כאן.

אנגליה – אוסטרליה 16-40

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא I-JYAFqs90TlcqNSFPpP4LQ6cRE6spi4vjSCrcfRD1q11f6uJcjlXEVE1HBsWlaEml0Y9ocslmLahrHIZzuPdAWJr8V2iVcW4QbJoSNlTGyRP-0iw9T_41bh4FIHWLErtaqYgdzg

לפני ארבע שנים האוסטרלים שלחו את האנגלים הביתה עוד בשלב הבתים, בטורניר אותו האנגלים אירחו. הפעם האנגלים באו עם מטרה מאוד ברורה לרבע הגמר.

משמעת טקטית, זה היה שם המשחק ברבע הגמר הראשון בין האנגלים לאוסטרלים. מצד אחד, האנגלים הגיעו מוכנים וממושמעים, כל שחקן ב-15 הפותחים ידע את העבודה וידע גם מה היריב שמולו מנסה לעשות.
האנגלים אולי לא מלהיבים, אבל הם כמעט ולא חורגים מתוכנית המשחק שלהם ופשוט "מזיזים את השרשראות" לאט לאט וטוחנים את הנבחרת שמולם עד לניצול הטעות של היריב או היתרון הקטן בהתקפה, אותו הם מנצלים בצורה מושלמת.
האוסטרלים פשוט היו חסרי אונים מול ההגנה האנגלית, שגרמה לאוסטרלים אין ספור טעויות לא מחויבות, והוולאביז לא הצליחו להוציא לפועל את תוכנית המשחק ונראו מאוד מתוסכלים.

האוסטרלים שמו את הנקודות הראשונות על הלוח בבעיטה, אבל אז שני טריי של ג'וני מאי, שחקן הכנף הבריטי במשחקו ה-50 בנבחרת, הראו על לוח התוצאות 14-3 לאחר 21 דקות של משחק, בדרך ליתרון 17-9 במחצית לאנגלים.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא bT4zMPV9eLucfi7mTtJvvtFjJCgYHPEh2_7Pn6c-UwMkz9-vY3U5jaHDpQUv7EYZqqIxKv79N8O6hFxihnKI2xVFDjB112hzR_ca4pfHWI7P_fRj1JpooE9xEhCchDR7P5dPDjyq
ג'וני מאי בדרך לטריי השני שלו.

שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה האוסטרלים בטריי מצויין משלהם, באדיבות מריטה קורויבטה, מצמצמים לנקודה הפרש. אבל שלוש דקות לאחר מכן, האנגלים מוצאים את הפרצה בהגנה האוסטרלית לטריי משלהם (קייל סינקלר) כדי להחזיר את ההפרש ל-8.
אואן פארל, שגם מסר את הטריי לסינקלר, חזר לעמדת הפליי-הלף, והראה דומיננטיות מרשימה, שלצד 4 בעיטות המשך מוצלחות, הצליח להכניס בין הקורות גם 4 בעיטות עונשין. סה"כ 100% הצלחה עם 8 מ-8.
אנטוני ווטסון חתם את המשחק עם הטריי האחרון בחטיפת כדור בדקה ה-76, רק כדי לקבור עוד יותר את הארון האוסטרלי.
האוסטרלים באמת שניסו, אבל ביום כזה הם פשוט לא היוו תחרות לאנגלים המרשימים. ההתקפות האוסטרליות פשוט נבלמו ע"י ההגנה האנגלית הקשוחה (30 תאקלים בשלוש הדקות הראשונות).
האנגלים עולים ל-3 מ-3 מול האוסטרלים בשלב רבע הגמר וממשיכים להראות עליונות על הנבחרת מהדאון אנדר.
מייקל צ'יקה, המאמן האוסטרלי (מ-2014) מסיים את החוזה שלו עם הנבחרת ויהיה מעניין לראות לאיזה כיוון איגוד הראגבי האוסטרלי יחליט ללכת, לאחר שבשנים האחרונות הנבחרת לא ממש מצליחה להתרומם, וגם ברמת הסופר ראגבי, המועדונים האוסטרלים נחלשו משמעותית.
האנגלים עם נבחרת מרשימה מאוד עד עכשיו, בדרך למבחן הגדול שלה בחצי הגמר מול הניו זילנדים.

ניו זילנד – אירלנד 14-46

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא wFL38BijPv9X-csFVENrN5HgEio7stz-kzPWxukFqPlSrI3vGOMyGURc0Rf7BqvaoiKXhGd1U5Hc0ABClDX__b-eCSX8CnJKZ0f9xG5zUdBfH4sH3_-i3OPu1K29iQJSxGSItdni

במשפט אחד: קליניקת ראגבי של האול-בלאקס.

וואו, פשוט וואו!!! אף אחד לא ציפה לחצי גמר כל כך חד צדדי בין שתי הנבחרות האלה. האול-בלאקס הם בהחלט הנבחרת הטובה בעולם, אבל אני לא חושב שהיה מישהו שחשב שהמשחק הזה יהיה במעמד צד אחד, והנבחרת האירים תראה כל כך חסרת אונים.

בהתחלה, עוד לפני המשחק, האוהדים האירים פתחו בשירה חזקה כנגד טקס ההאקה של האול-בלאקס.

מבעיטת הפתיחה זה היה משחק במעמד צד אחד. האול בלאקס בהנהגת הקפטן קירון ריד, ה"סייבורג" הניו זילנדי, פשוט הסתערו על האירים ולא השאירו שום מקום לטעויות עם שליטה מלאה בשדה.
משחק הבעיטות של אירלנד היה חסר תכלית מול שחקני הקו האחורי של האול בלאקס ששמו הרבה לחץ על ההגנה האירית עם ריווח ומסירות מהירות מאחד לשני, וריצות שלאירים לא הייתה תשובה.
ארון סמית, ההלף-בק הערמומי, וכנראה השחקן הקטן במגרש  (83 ק"ג), עם ניהול משחק מצויין ושליטה בקצב, עם 2 טריי, ואחרי 20 דקות התוצאה  היא 17-0 ניו זילנדי. בארט ניצל את המהירות המסחררת שלו, השתלט על בעיטת הרחקה של מואנה והוסיף טריי נוסף לחגיגה בשחור, ו-22-0 במחצית.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא HWwC90ZESuP2Ctrk9Jaw7ukXctkZuwDoTJbfvpAz66nTnyMqWGvAg5qeFQM78ZNBBWaCMYql5MCiCwa8HPPq-vkdHtdpNPIt5T_ygQ_y8Y3nMq9HgQrQslqdqJ92cb5K-txVRKoe
ארון סמית חוגג טריי.

ג'ו שמידט, המאמן הניו זילנדי של אירלנד קיווה שהמחצית השנייה תהיה שונה, אבל הפורוורדס הגדולים של ניו זילנד, קודי טיילור ומאט טוד, הצטרפו לחגיגת הטריי במחצית השנייה מול האירים המבולבלים, וההפרש כבר חוצה את גבול ה-30… משחק במעמד צד אחד.

האירים הצליחו לעלות על הלוח בדקה ה-69, עם טריי של רובי הנשו, אבל ארבע דקות מאוחר יותר, סבאה הפנטסטי פורץ את ההגנה הירוקה, מעביר לדן קול, שממשיך לג'ורג' ברידג' לטריי נוסף. ה-צ-ג-ה!

שלושת האחים לבית בארט (שהקדישו את הניצחון לסבא שלהם שנפטר מספר ימים לפני המשחק) קיבלו את דקות המשחק שלהם ביחד בסיום, וקיבלנו טריי נוסף, לאחר שבאודן מוצא בכנף את האח הקטן, ג'ורדי, לטריי אחרון במשחק.

הניו זילנדים ממשיכים לחצי גמר מול אנגליה בעוד האירים, יצטרכו ללקק את הפצעים מה"השפלה והמבוכה" שחטפו עפ"י העיתונות הבריטית.

הקפטן האירי, רורי בסט, קיבל את הכבוד המגיע לו לאחר משחקו האחרון במדים הירוקים:

ויילס – צרפת 19-20

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא z5cRvvi_POofLbBYmUiCa0nKUYUHZbmAoR78iqKHQ-cjZwGufBnb132Zrao_lunO-i5Mu0klq9Q2IkYijAJIIXDV0CJ-1nyGpMEnJpnRo2p0ZvAXN3wY9s83c2znZ7CAOwBGOPIi

כמה שזה היה קרוב עבור הצרפתים, שניסו להחזיק מעמד ב-14 שחקנים במשך 30 הדקות האחרונות, לאחר הכרטיס האדום שספג סבסטיאן וואמאהינה, בדקה ה-48, לאחר שפירק במרפק את הפלנקר הוולשי, אהרון ווינרייט.
המשחק דווקא התחיל טוב לנבחרת הצעירה בכחול, שאחרי 8 דקות מובילים 12-0 (טריי של סבסטיאן וואמאהינה ועוד אחד של צ'ארלס אוליוון). הוולשים לא חיכו הרבה כדי לשים נקודות עד הלוח ואהרון ווינרייט שניצל השמטת כדור צרפתית, בטריי משלו מצמצם ל-12-7.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא JuOcYAfZkSEzQQPBYjoEvhfzTN1F7mc3iYkrOdXCZjVEJSrfC7Hadi2b-TQcwvpaNt_4-m_y0oe0JOADzZGjPQjxUjyqfgKZOittbYm7-axZKxr4pYiI7vELmQtCY8FNPdjYerWp
הצרפתים חוגגים מחצית ראשונה מצויינת.

עד למחצית הצרפתים הצליחו שוב לחדור את ההגנה הוולשית לעוד טריי, של ווירימי ווקאטאווה, שהגיע לאחר בעיטת עונשין מוצלחת של ויילס, והנבחרות יורדות למחצית, כאשר הצרפתים בהובלה של 19-10. ויילס היו נואשים להפסקה הזו כדי לארגן את השורות, ואולי אף יצאו בזול כשמצאו את עצמם רק בפיגור של 9 נקודות.
בשני המשחקים האחרונים בין הנבחרות, ויילס התגברה על הפסד 16-0 בפריז בפברואר, רק כדי לנצח 24-19 בגומלין, תודות לטעויות רבות במשחק הצרפתי.
הצרפתים שוב ירו לעצמם ברגל, או יותר נכון שלחו מרפק מכוון מכיוונו של סבסטיאן וואמאהינה, שבצדק ראה את הכרטיס האדום והשאיר את החברים על הדשא בחסרון של שחקן.

בעיטת עונשין מוצלחת מביאה את ויילס למרחק של 6 נקודות לקראת 25 הדקות האחרונות. ומפה התחיל קרב חפירות בין הצרפתים המתגוננים לבין הוולשים המחפשים מהלך מנצח.
שנראה שהצרפתים מצליחים לעשות זאת מול השחקנים הלא מרוכזים באדום, הגיעה חטיפת כדור, בדקה ה-74, ממש מטרים לפני קו הטריי הצרפתי, ורוס מוריארטי (שנכנס למשחק בדקה ה-28) לקח את הכדור מעבר לקו לטריי ובעיטת המשך מוצלחת של דן ביגאר.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא VYOwcFnvhRPmLJqLMSUhqHhsEmd2iJq6JbtT7BknuFrIpKdPpXfU2S_lRcl5MGMghQbzNy_zRrXxv8kfPW693o63TYGq_qRXQYEwka6gZs_hw2zR1Mthm6gJQFamSClS_63dMGtB
חטיפת הכדור שהביאה לטריי המנצח.

ויילס ממשיכה לחצי הגמר בעוד הצרפתים הולכים הביתה כשהם יכולים להאשים רק את עצמם.

יפן – דרום אפריקה 26-3

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא i7uBe1n-ZqNgYeG3WeW4kD5U0V4FBec1bULgDulI-lAgo8p1oowHENcHgylmGZawrh7wyi9DrnXFn0LqH1EeGdKfYGoQaO5agzYkC1o5nTbULdKKHTUsAJbdogxfGmPnQvztrAax

התקוות היפניות התנפצו על החומה הדרום אפריקאית וסיפור הסינדרלה של המארחים נגמר.
שלוש דקות לקח לדרום אפריקאים לשים נקודות על הלוח, עם טריי של מקזולה מפימפי המצוין, במה שנראה כתחילתו של בליץ' על היפנים… אלא שמשם היפנים עלו על גלי ההתלהבות עם הקהל המקומי, בתוספת צהוב לפרופ הדרום אפריקאי, טנדאי מטווארירה, לאחר תאקל שנראה יותר כמו איפון, ששלח אותו ל-10 דקות בחוץ, ועברו לשלוט במגרש. המומנטום עצמו נוצל רק לבעיטת עונשין מוצלחת של יו טמורה, כאשר היפנים בהתלהבות יתר לא מצליחים להוציא יותר מהמומנטום שהיה להם במחצית הראשונה, ואילו הדרום אפריקאים פשוט לא מצליחים להוציא לפועל את תוכנית המשחק שלהם מול היפנים הנחושים.

המחצית השנייה כבר הייתה כולה בשליטת הספרינבוקס, כשהיפנים נראים עייפים מדי וללא תשובות מול הפיזיות, הגודל והכוח הדרום אפריקאי. שתי בעיטות עונשין מוצלחות של אנדרה פולארד וטריי של פאף דה קלרק (שנבחר למצטיין במשחק) ברבע השעה הראשונה סימנו את הכיוון שאליו המחצית הזו הולכת. מקזולה מפימפי חתם את הסיפור עם טריי שני במשחק, כאשר היפנים לא מצליחים להתמודד עם השילוב האדיר שלו של כוח, מהירות ועוצמה.
היפנים נתנו מחצית ראשונה הירואית אבל בסופו של יום נכנעו לנבחרת שעדיפה עליהם בכל פרמטר. אם לסכם, דרום אפריקה נמצאת ברמה אחרת מאשר היפנים, אבל אין פה לגרוע מההישג העצום שהיפנים השיגו בטורניר הזה, ולפי קצב ההתקדמות שלהם בהחלט יש למה לצפות בעוד 4 שנים.


חצאי הגמר:

אנגליה – ניו זילנד (ספורט 1, יום שבת, 26/10, 10:50)

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא OIs8jHQsd_sYjkL-mQwJHrFN7iB02MVZYnicJowN-GNyud0qvAdsIhph6OFRP-D-KKQIXzHSZb4Hvn1fjZ8S6gcJcvMhO8eF6v6lr05cviBncjNgpto2HUu0EhMl6_f1LBQDQlnl

ההופעה המאיימת (והמחשמלת) של האול בלאקס מול האירים שמה אותה בפייבוריטים הברורים בחצי הגמר הזה, והם הראו לאנגלים עם מה הם הולכים להתמודד. המשחק הממושמע והמבוקר של האנגלים יעמוד למבחן מול המשחק הפתוח והיצירתי של הניו זילנדים.

מאמן אנגליה, אדי ג'ונס (יליד אוסטרליה), מיד לאחר חצאי הגמר החל במלחמה הפסיכולוגית כשהוא מתייג את הנבחרת הניו זילנדית כקבוצה הטובה ביותר בהיסטוריה של הראגבי. האול בלאקס לא הפסידו משחק בגביע העולם מאז 2007, אז הצרפתים שלחו אותם הביתה ברבע הגמר, ומאז זכו בשתי אליפויות רצופות.
האול בלאקס ניצחו 33 מ-41 המפגשים מול האנגלים, כולל 15 מתוך 16 המשחקים האחרונים, מתוכם ששת האחרונים ברציפות (כאשר הניצחון האנגלי האחרון היה ב-2012).
יהיה מעניין איך האנגלים יתכוננו מול היצירתיות ההתקפית הניו זילנדית. האול בלאקס משחקים מהר, שהם הופכים את משחק ההגנה שלהם להתקפה מהירה, אשר תוקפת בכל הכיוונים, דרך כל זווית אפשרית, עם מהלכי ריצה ובעיטה מהירים. 

תחזית: כוח האש הניו זילנדי יהיה יותר מדי עבור הנבחרת האנגלית, בנוסף הניו זילנדים רק הולכים ומשתפרים ככל שהטורניר מתקדם, למרות שגם האנגלים נמצאים בכושר טוב מאוד. זה הולך להיות צמוד אבל האול בלאקס ימשיכו לגמר בו יקוו לזכייה שלישית ברציפות.

ויילס – דרום אפריקה (ספורט 2, יום ראשון, 27/10, 10:50)

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 0UizpxEvN-zABdUet97PtyUd0fUdfECZYMPqpKXeUl4adu6YOtapZkokwgSWTMua_oWT37bV1sApsGu-2yUKHs39HpwxMSZaCxvqTeaWa3tNc_-ZerKp8SeHFK7wKBG44qHwU5ey

ויילס יקוו להעפיל לגמר ראשון שלהם בהיסטוריה, אבל היריב שלהם הוא כנראה אחת משתי הנבחרות החזקות בטורניר, על הנייר וממש פיזית. הדרום אפריקאים העירו את היפנים מהחלום שלהם בחצי הגמר, בעיקר במחצית השנייה, בעוד ויילס הייתה זקוקה לכרטיס אדום צרפתי ואולי שיפוט מעט אוהד (השופט נמצא תחת חקירה מכיוון שהצטלם עם אוהדים של ויילס) בטריי הניצחון שלהם כדי להעפיל לחצי הגמר.
במפגשים הישירים בין שתי הנבחרות ידם של הספרינגבוקס על העליונה עם 28 ניצחונות מתוך 35 (תיקו אחד). אבל ויילס ניצחו את כל ארבעת המפגשים האחרונים, בעוד הניצחון האחרון של דרום אפריקה היה בשלב רבע הגמר ב-2015.
ויילס היא נבחרת פיזית, בטח יותר מהיפנים הקטנים, ויקוו לחזור לכושר המשחק שהביא להם זכייה בטורניר שש האומות האחרון, וכבונוס את המקום הראשון בכניסה לטורניר גביע העולם (אותו איבדו מאז לניו זילנד), אבל דרום אפריקה עד כה פשוט "גדולים" על הטורניר הזה עם כוח ועוצמה שרק לניו זילנדים היה פתרון עד עכשיו. שחקני הכנף הדרום אפריקאים, במיוחד מפימפי בטורניר פנטסטי, נמצאים בכושר מצויין ולא בטוח שההגנה הוולשית מסוגלת לעצור אותם.

תחזית: בעוד ויילס היו זקוקים ל"נס" כדי להעפיל לחצי הגמר מול נבחרת צרפתית חלשה (יחסית), הדרום אפריקאים נתנו לכוח והפיזיות לעשות את שלהם מול נבחרת יפן, וההבדלים באו לידי ביטוי במחצית השניה, למרות תוכנית משחק מבוקרת יחסית. הספרינגבוקס צריכים לעבור גם את המשוכה הזו ולא צריכים להתקשות יותר מדי.


המשחק על המקום השלישי יערך ביום שישי, 1/11.
משחק הגמר יערך ביום שבת, 2/11.
גמר (לפי התחזית): ניו זילנד – דרום אפריקה

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. מדוע אף נבחרת לא מתמשת בדרופ קייק כדי להבקיע? ליפנים למשל היו הרבה הזדמנויות לשער שדה ואפס סיכוי לטריי.

    1. אני חושב שברבע הגמר ראיתי רק את הצרפתים מנסים את המהלך הזה (והם החטיאו). מדובר במהלך שהוא יחסית קשה/מסובך, כי המשחק תוך כדי תנועה ולבועט אין ממש זמן להתכונן לפני שרצים אליו, וגם הבעיטה עצמה תוך כדי תנועה.
      בנוסף על הקבוצה המתקיפה לפנות מספיק שטח לבועט, כשהוא יקבל את הכדור תהיה לו את השניה וחצי לבעוט (מזכיר שעל הכדור לגעת בקרקע לפני הבעיטה).
      לא פשוט לעשות את זה שבאותו הזמן רצים אליך חבורה של שחקנים שרוצים להוריד אותך… 🙂

    2. זו טכניקה לא פשוטה לביצוע למרות שלפעמים זה נראה ממש קל ובנוסף יש מעט שחקנים ש״מתמחים״ בכך ואשכרה מנסים לבצע את זה תוך כדי תנועה

  2. ריקוד ההאקה של הניו זינלנדים זה אחד הדברים המגניבים ביותר בספורט. כל כך מתאים למשחק הזה (ראגבי), כל כך מרשים (בעיקר לנוכח התוצאות, אבל לא רק).
    זה שהיה מול האירים, לנוכח האצטדיון הרועש, היה פשוט אפי.
    .
    איזה כיף שאתה מכסה את האליפות (ועוד ברמה כל כך גבוהה).
    תודה, סמיילי!

  3. יישר כוח על הסיקור הנהדר!
    אך להפנות את תשומת ליבך, צ ריך לשים לב מתי להשתמש ב"ש" ומתי לא להשתמש ב"ש" אלא ב"כש":
    בפסקה האחרונה לפני התחזית בפריוויו של ניו זילנד-אנגליה צ"ל "..כשהם הופכים את משחק ההגנה…"

  4. הידד סמיילי
    המקום לראות ראגבי בארץ-זה במועדון בקיבוץ יזרעאל:מספר ספות ישנות,ציפס ,קבב וכמובן בירה ,ולאכזבתי מעט צופים ואוירה טיפה ישנונית.

    אודה ולא אבוש-עדיין אינני מכיר את כל החוקים,הטקטיקות וההיבטים השונים של המשחק, למרות נסיונותיו של פיטר ,מארחי, להסביר לי.
    יחד עם זאת לראות את האתלטים המופלאים הללו,מתאוששים בין רגע מעוד עימות גברי ומניעים עצמם תוך הבזקי שניות להמשך המאבקים,בעצמה כל כך רבה,זהו מחזה מיוחד, שספק עם קיים במשחקי ספורט אחרים. אולי בכדורמים.אין תימא-שלרבים,אפילו בקרב אתלטי-על אלה נגמר האויר אחרי כ60 דקות ,ואת הסיום עושות הקבוצות בהרכבים משניים. צפיתי במשחק הראשון ,קפצתי למימי הבריכה הצוננים והכי נקיים בארץ( לא חכמה:מייצרים כאן את רובוטי הניקוי הטובים בעולם!) גמאתי קילומטר ,והזדרזתי לחזור להשתרע בשנית על הספה המרכזית כדי לצפות בניו זילנדים,מביסים את האירלנדים.כוכבי העל שיתעמתו
    "ראש בראש"
    בשבת הקרובה הם פארל האנגלי ובארט הניו זילנדי על הזכות להעפיל לגמר,כנראה, מול הדרום אפריקאים. יש למה לצפות!

  5. תודה סמיילי. היפנים הפתיעו אותי מאוד גם במשחק נגד הבוקס. תקפו בלי רגשות נחיתות ורק הלחץ בחצי השני פירק אותם. מרגיש לי שהצרפתים נשדדו והיו צריכים להיות בחצי. אני חושב שהאנגלים יקשו מאוד על האולבלאקס, יש להם הרבה משקל בסקראם

  6. ניו זילנד – אנגליה יהיה הגמר האמיתי של הטורניר, כאשר המנצחת כנראה תמשיך לזכייה בגביע. העובדה שהוא ייערך ראשון רק תחזק את ההימור שלי.
    .
    לגבי יפן – המעמד סוף סוף הכריע ולא מפתיע שזה הגיע דווקא נגד הדרום אפריקאים במשחק "הנקמה" של הספרינגבוקס.
    הנבחרת צריכה להיות מעודדת מהיכולת שהציגה בשלב הבתים ואוהדי המשחק צריכים לשמוח מכך שיש עוד נבחרת משמעותית ברמה העולמית. עכשיו אנחנו רק צריכים לחכות לפריצה של גיאורגיה אורוגוואי (ארה"ב גם בתמונה, אבל בשלב הזה הם לא מספיק מחוייבים).
    .
    תודה רבה סמיילי – כיף גדול לקרוא על ראגבי בעברית.

  7. תודה על הסיקור. כפרובנציאל חסר מושג ברוגבי אני חייב לשאול האם הבחור יליד טבריה (ג'יימי הייסליפ כמדומני) עוד משחק בנבחרת האירית?

  8. מצוין סמיילי!
    כמה נקודות בעניין. אתה כל הזמן כותב על המשחק המאוד פתוח של היו זילנדים. לדעתי השינוי הגדול שהאנסן עשה אחרי ההפסדים לפני כשנה היה שהוא חזר לשחק ראגבי ניו זילנד מסורתי שזה הרבה יותר מה שהקרוסיידרס משחקים. משחק הרבה יותר מבוקר. לשם כך גם מתאים מואנגה ב 10 שהוא פחות הרפתקני מבארט. הדבר השני שהאנסן עשה היה לשים את בארט מאחור ולהגיש, פה במגרש הפתוח אני נותן לכם את המפתחות להשתוללות. ככה האול בלאקס משחקים הרבה יותר מבוקר במשחק הרגיל אבל אם תעז לתת להם כדור בשטח, באודן, ושני הווינגים יהרגו אותך.
    אוסטרליה: סופסוף צ'ייקה הולך הביתה. שני עץאבודות לראגבי האוסטרלי. לא הבנתי את תוכנית המשחק. הם פתחו מאוד טוב במשחק. אוד ישיר שקצת מזכיר את הסגנון הדרום אפריקאי ויצרו לאנגלים בעיות אבל משום מה הם ניבו בכוח לשחק ככה גם מתוך ה 22 שלהם ואז כמובן שאיבוד כדור שם מתורגם די מהר לטריי נגדך. טימטום לשחק ככה מול אנגליה. זה חבל כי דווקא יש רושם שקם איזה דור חדש של כישרונות באוסטרליה שעם מאמן טוב עשוי להגיע להשגים.

    1. תודה.
      אני חושב שמואנה פשוט טוב מידי כדי לא לפתוח, וככה האנסון מרוויח שני פליימייקרים על המגרש. מסכים שבאודן "הרפתקן" יותר, אבל ומואנה הוא 10 קלאסי, בעוד באודן יכול לשחק גם בכנף, ובסופו של דבר באודן בשיאו כמעט בלתי עציר במגרש פתוח, והשילוב שלו עם שחקני הכנף האחרים שנוותנים טורניר מצויין (ברידג', לינט-בראון וריסה) זה כאב ראש לכל מאמן יריב.
      .
      ושאלה לסיום: אתה עדיין כותב אחרי שדה באזר עבר לפייסבוק?

      1. לא יצא לי לכתוב מאז המעבר והאמת שגם לא בדקתי את האפשרות הזו כל כך. הייתי מאוד עסוק לאחרונה ולא היה לי מספיק זמן לכתוב כמו שהייתי רוצה, ולקשקש סתם משהו לא בא לי. נראה בעתיד.

  9. סיקור מעולה סמיילי.
    האמת שהתבוסה של האוסטרלים ממש לא מפתיעה, הם פשוט לא הגיעו לטורניר הזה ברמה הנדרשת.

    איזו מחצית ראשונה אדירה של האול בלאקס!
    עכשיו אני מבין למה הנסן מעדיף את ריס על יואנה. הוא נמצא בכושר מצוין, רמס את שחקן הכנף האירי שעמד מולו.
    האיזון בין מוא'נה לבין בארט עצום, וכששניהם בכושר כזה, יחד עם ארון סמית', אי אפשר לעצור אותם. זכייה בטוחה לדעתי.

    הצרפתים לא מנוסים, וההדחה הראיתה את זה. מחצית ראשונה הרבה יותר טובה משל הוולשים, אבל איזה מעשה מטופש של הצרפתי עם המרפק. האמת שהגיע להם להפסיד בגללו, אין מקום לדבר מכוער כזה בענף האצילי שלנו.

    ליבי ליבי עם היפנים המקסימים, שלא יכלו לפיזיות העצומה של הספרינגבוקס. המול המפחיד במחצית השנייה שהוביל לטריי של דה קלרק הדגים את הפרש הגודל בין יפן לשאר הנבחרות.

  10. יואנה לא היה להיט בשנה האחרונה בבלוז, ולמרות האיכויות שלו הוא איבד את מקומו של ג'ורג' ברידג' (שמאוד הפתיע לטובה). בכלל לקרוסיידרס יש שחקני כנף מצויינים (ריס, כפי שציינת, פשוט פנטסתי, יחד עם ברידג' וגודיו הבלונדיני)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט