מידאס: סיכום מחזור 3 ב-NFL/ שחר דלאל

1. קשה לי לחשוב על מאמן טוב יותר בעונה הסדירה (לפחות מאז פתיחת השוק החופשי) מאשר אנדי ריד, שהוכיח שוב במשחק מול בולטימור שמעטים המאמנים שיכולים להתמודד איתו טקטית.

לאורך השנים ריד בנה את הקבוצות שלו מסביב לקווטרבקים ייחודיים לזמנם (דונובן מקנאב ופאט מהומס), שמהווים יתרון ברור על היריבות אבל זאת לא הסיבה היחידה. אני אפילו לא מדבר על היכולת המופלאה שלו לקחת מקרי ראש קשים (טייריק היל או מייקל ויק), אלא על היכולת המופלאה שלו לקחת שחקנים ולהפוך אותם לכוכבים.

כן, אלכס סמית' הציל את הקריירה שלו בזכות ריד (לא לפני שחיסל אותה במעבר לוושינגטון), אבל גם שחקנים עם פרופיל נמוך יותר מצליחים ליהנות מהפירות שהמאמן מחלק. היל לא נמצא? לא נורא, יש לנו את דמרכוס רובינסון שיסדר לנו תפיסות דוגמת אודל בקהאם, או את מקול הארדמן שיידע לשרוף את ההגנה.

הרבה דיבור יש בזמן האחרון על הקווטרבקים של מחזור 2017, ואיך כולם (בעיקר שיקאגו ויוסטון) פספסו את מהומס, שהתדרדר עד הבחירה העשירית, למרות שהוא נראה כמו שחקן היכל תהילה עתידי. אך שאנחנו נגשים לבדוק את הסיבות להצלחה שלו אנחנו בעיקר רואים את העבודה של ריד עצמו (שבכלל רצה את מיץ' טרוביסקי, אם אנחנו מאמינים לפיטר קינג) שהופך כמעט כל מה שהוא נוגע בו לזהב. 14 הופעות פלייאוף מתוך 20 עונות כמאמן מוכיחות את זה.

2. אם כבר מדברים על מאמנים, אז בצד השני עמד מאמן לא פחות מוכח. בניגוד לריד, ג'ון הארבו יכול להתהדר בטבעת האליפות שהשיג (הדבר היחיד שחסר בקריירה של מאמן הצ'יפס), ולמרות שהיה בנחיתות מבחינת הכישרון, בנה תוכנית משחק נהדרת, לא שיחק "מפוחד" וניסה לנצח את המשחק. אני רוצה מאמן כמו ג'ון הארבו.

3. נקודה אחרונה על המשחק. בשתי הקבוצות פתחו קווטרבקים בני פחות מ-24, בעוד בכל שאר הליגה פתחו 16 ק"ב מתחת לגיל 25. לכל מי שחשש מהתקופה אחרי טום ברייד, פייטון מאנינג, דרו בריס וביג בן אני יכול רק להגיד שהעתיד כבר כאן, והוא לא פחות איכותי.

4. ה-MVP של השבוע חייב ללכת לדניאל ג'ונס. סקרנו בעונה שעברה את הלחצים שעובר המאמן בטרה להשאיר את איליי מאנינג בהרכב הפותח, אבל נתון אחד ששכחנו הוא הלחץ שיופעל על אותו מחליף. עם התצוגה של ג'ונס השבוע, כנראה שראינו את משחקו האחרון של איליי בתפוח הגדול.

5.  קווטרבק נוסף שימיו ספורים הוא מרכוס מאריוטה מטנסי. הבחירה השניה בדראפט 2015 לא מצליח להפוך ליותר מפותח בינוני בשנתו החמישית בליגה, וככל הנראה הטייטנס ימשיכו בלעדיו לעונה הבאה. הגיע הזמן לבדוק אם ראיין טנהיל יהיה אופציה טובה יותר להמשך העונה.

6. את תואר רוקי העונה שלי עד כה אני נותן לטרי מקלורין. ברסיבר הנהדר של וושינגטון התאהבתי אחרי משחק הסיניור-בול (אולסטר המכללות לשחקנים בשנתם האחרונה), ואם הייתי צריך לשים כסף על שחקן ממחזור הדראפט הנוכחי שיופיע עשור בליגה, כנראה שההימור שלי היה עליו (ההימור השני היה שיגיע לפטס, הוא פשוט עונה על כל הקריטריונים שלהם).

בינתיים "סקרי טרי" סיים עם טאצ'דאון בכל אחד ממשחקיו בליגה והוא ממצב את עצמו כסלוט-רסיבר מוביל, אבל גם כאשר ייפגע בקיר של שחקני השנה הראשונה, הוא יידע למצוא דרכים לתרום לקבוצה, בעיקר בקבוצות המיוחדות, שם הוא מצטיין במיוחד. אני בטוח שביל בליצ'ק היה רוצה לקחת את הבחירה הראשונה שלו בדראפט בחזרה.

7. אם אני כבר מחלק תארים, אז את תואר פריצת השנה מקבל שאקיל בארט. השחקן שאף אחד לא רצה בקיץ חתם בסופו של דבר בטמפה ביי, על חוזה מינימום והצליח להשיג מקום בסגל הסופי. אחרי שלושה משחקים יש לו כבר שמונה (8!) סאקים והוא אפילו זכה לבונוס שמן על ההישג. מעניין יהיה לראות איך העונה שלו תתפתח, כי עם המספרים האלה הפעם יהיו הרבה קבוצות שירצו אותו בסוף העונה.

8. זאת קריאה לראשי ג'קסונוויל, אותם אני מעריך מאוד: תשלחו בבקשה את ג'יילן ראמזי בטרייד ותמנעו מאיתנו את העיסוק השטותי בשאלת המחויבות שלו. התשובה בנושא מאוד ברורה.

9. מישהו יודע לאן נעלם טאריק כהן?

כהן. הציבור מתבקש להודיע על מקום הימצאו

10. קצת סטטיסטיקה לסיום: ה-NFL  פרסמו השבוע את פילוח חלוקת הקולג'ים בהם שיחקו השחקנים. הנתון המעניין ביותר שעולה מהדוח הוא ש-302 שחקנים בכלל לא הופיעו בליגת המכללות הראשונה – 13%, כולל 12 שחקנים שלא שיחקו בקולג'. אל תספרו לי שה-NFL לא צריכה ליגת פיתוח.

*****

משחק יום חמישי: פילדלפיה איגלס אצל גרין ביי פאקרס (3:20 בין חמישי לשישי)

האורזים מוויסקונסין מחפשים להשיג מאזן מושלם בחודש ספטמבר, לאחר שהצליחו להשיג רק שישה ניצחונות בכל העונה שעברה. בניגוד לשנים קודמות, הפעם בגרין ביי יש הגנה יציבה שמצליחה לעצור את כל הקבוצות שהתמודדו מולה, אך דווקא האיש שתמיד היה שם – ארון רוג'רס – פתח את העונה חלש מאוד, ואולי לראשונה מראה סימני זקנה.

בצד השני האיגלס נראים פשוט רע, כאשר הקבוצה סובלת ממכת פציעות קשה, אך הבעיה העיקרית שלהם עד כה היתה דווקא בהגנה, והם סופגים העונה  26 נקודות בממוצע. עם זאת, ההתקפה בראשותו של קרסון וונץ' שמרה אותם במשחק, ואת שני המשחקים האחרונים הם הפסידו בהפרש מצטבר של שבע נקודות. הם חייבים להתאשת ובמהירות, כי הפסד נוסף ישים אותם בעמדת נחיתות במאבק על הפלייאוף.

הימור: הפאקרס שלטו עד עכשיו בטבלת איבודי הכדור בשלושת המחזורים האחרונים וחזרו עם ניצחון. מול ההגנה הרופסת של פילדלפיה אין סיבה שזה לא יחזור על עצמו. ניצחון לאורזים.

זדריוס סמית'. הגנה מרשימה

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אני מאד מעריך את ג'ון הארבו אבל לטעמי הוא הלך יותר מדי רחוק עם ה"תעוזה" שלו השבוע. אני מבין שהצ'יפס קבוצה שברור לך שתשים הרבה נקודות על הלוח ואתה צריך לקחת את זה בחשבון. אבל הוא הלך על יותר מדי הימורים. אז הצליח לו בטאצ'דאון הראשון אבל הוא פספס שלשש המרות לשתי נקודות כשלפחות השנייה מביניהן לא ברורה לי בכלל. בסופו של דבר הנקודות האלו היו יכולות להיות מאד חסרות במקרה והרייבנס היו מקבלים בחזרה את הכדור. צריך גם לזכור בהקשר הזה שיש לו על הקווים את הבועט הכי אוטומטי בתולדות המשחק.

    1. לגמרי. ישבתי לראות עם הבן שלי את המשחק, ילד בן 12 שהחל לצפות פה ושם שנה שעברה וממשיך השנה. שאל למה כבר כעת לעשות המרה. אמרתי שזה נשגב מבינתי. מילא קבוצה כמו הסטילרס שהיו תקופות שעשו את זה לעתים תכופות (בי להביע דעה אם זה נכון או לא). אבל לעשות את זה במשחק נקודתי? מה זה משדר לשחקנים? ואשכרה כשיש לך את טאקר…
      פשוט לא מבין.

  2. ראשית, אם אני לא טועה, דשון ווטסון נבחר אחריו, אז לא ניתן לומר שיוסטון "פספסה אותו" אלא רק על שיקגו.
    שנית, אני אישית לא אוהב את ההצגה של הדברים כאילו "הידרדר" למקום העשירי.
    עשירי זה מיקום טוב מאוד, לפניו, כאמור, הק"ב היחידי שנבחר היה טרוביסקי.
    בסוף היום יש קבוצות שלא היו צריכות ק"ב כמו קרוליינה (עונה או שתיים לפני הייתה עונת הסופר בול שלהם עם עונת על של קאם) או הצ'רג'רס וכאלה שברור שלא יבחרו ק"ב. וככה זה תמיד.
    בנוסף, קנזס עשתה טרייד בשביל להתקדם כדי לבחור אותו, ונתנה לא מעט בשביל זה.
    אם משקללים את העובדה, שגם פרוספקטים שנחשבים מעולים (והוא בפירוש נחשב אז כפרוספקט טוב) אתה בטח לא יכול לצפות את ההיסטוריות שבה עושה רושם שמהומס נמצא, אז לבטח לא חושב שאפשר להגיד "איך כולם פספסו את מהומס".

    1. אתה כמובן לא טועה.
      הטענות כלפי שיקאגו ויוסטון הן שונות. על הברס אומרים "למה עליתם מקום אחד כדי לבחור ק"ב בינוני כשיש את מהומס", על יוסטון אומרים "איך נתתם לקנזס סיטי לקפוץ מעליכם ולקחת אותו", ולכל יתר הקבוצות אומרים "פספסתם ק"ב שיגיע להיכל התהילה".
      .
      אגב, זה היה הדירוג שלי לפני הדראפט:
      1. ווטסון – מס' אחד ברור, לא צריך להוכיח כלום. צריך רק מאמן שיאמין בו וייתן לו את הכדור.
      2. טרוביסקי – לא מוכח כלל, אבל רצפה גבוהה משל מהומס.
      3. מהומס – תקרה אסטרונומית. חייב מאמן מיוחד שיידע להביא אותו לשם

  3. "קשה לי לחשוב על מאמן טוב יותר בעונה הסדירה מאשר אנדי ריד".
    זה בגלל שמשום מה אתה לא סופר את ביליצ'ק – כי אצלו אין את ההתנייה הזו של "עונה רגילה". הוא מעולה בכל שלב של העונה. כמובן שאפשר להתווכח ויש שיגידו שריד טוב יותר, אבל קשה לי לחשוב ש"קשה לך לחשוב"…. ואם בכל זאת קשה – שמחתי לעזור (-:

    1. ההבדל כמובן הוא שביליצ'ק יודע גם להגיע ברגע האמת.
      ידעתי שתגיע גם התגובה הזאת, אבל רציתי לתת זרקור על ריד (וכן, בתקופה הזאת לפטס יש מאזן טוב יותר בעונה הסדירה. דיברתי על זה בעונה שעברה).

  4. נקודות שלי
    1. בפינת מיאמי – עזבו. אמיר אמר שהוא אהב את מהלכי הקיץ. נו אז אהב.
    2. הבילס משחקים יפה. ממש יפה. יחטפו רק 30 בראשון הקרוב.
    3. דניאל ג'ונס – מרשים. רק מזכיר שבניו יורק הכתירו בזמנו אחרי משחק אחד את מארק סאנצ'ס וג'ינו סמית' אחרי משחק אחד.
    4. הניינרס – היה ברור שינצחו אחרי שהסטילרס הפכו 5 חטיפות ל-6 נקודות.
    5. הפאקרס מרשימים הגנתית. בחורף מנצחים עם הגנה, וזה מאד חשוב מה שקורה שם עכשיו
    6. מהומס – זה כבר לא פייר
    7.טרוביסקי – די נו, זה לא זה. יש גבול כמה ההגנה תוכל לסחוב אותו.
    8. קאזינס – הוא תמיד טוב כשזה לא באמת קשה.
    9. בראונס – ראמס – לוידע מה איתכם, לי זה הרגיש לא כוחות לכל אורך המשחק.
    10. הסיהוקס כאלה לוזרים שזה לא ייאמן. היו צריכים לקחת בהליכה.
    11. הפתעת המחזור והעונה – הליונס. אם לא המשחק שהם איכשהו השמיטו מול הקארדינלס, הם היו ב 0-3.
    12. פילי במאזן שלילי, כשלא מעט הימרו עליה לאליפות. ועוד מחרתיים בבוקר בלמבו. אם זה 3-1 שלילי זה יכאב וצפויות מהומות.
    13. דאלאס מרשימים, אין מה לדבר. בניגוד גמור למה שחשבו אחרי מה שהלך שם בקיץ.
    14. צ'יפס – רייבנס. איזה משחק. ואוו. מעבר למהומס, גם לאמאר הרשים, יש לו משחק והטעיות מדהימות עם הרגליים. גם לו מגיע שאפו.

  5. אני אוהד דנבר, כך שלהיות נגד הצ'יפס זה דיפולט עבורי. אבל אפילו אני מסכים –
    די, חלאס. הגיע הזמן שריד יזכה בטבעת האליפות הנכספת.
    .
    תודה, שחר. זו אחת מהפינות הקבועות המוצלחות באתר.

      1. טור מצויין שמחכים לו כל שבוע.
        לי היה את התענוג המפוקפק לראות את פילדלפיה נגד זדטרויט באטלנטה, בביתו של ג'ייסון, בעלה של בתי אפרת, ואוהד שרוף,חולה ממש, של כל דבר 'פילדלפיה' (הוא נולד וגדל במדיה, מין פרבר של העיר).
        הבנאדם כמעט יצא מדעתו. אפילו אם דברים נראו טוב מדי פעם לאיגלס, הם הסתיימו רע. מלקולם ג'נקינגס נראה כאילו הוא מציל את האיגלס עם חסימת בעיטה לפילד-גול בשתי הדקות האחרונות, אבל הקוורטרבק (שלי נראה פתוע עוד מהחצי הראשון) קרסון וונץ לא הצליח לנ[=הניע את קבוצתו מספיק לפילד גול והאיגלס הפסידו 27-24 לליונס. דרן ספרולס נראה כאילו היתה לו תפיסה מצויינת ב-4 אנד 5 ל-25 יארדס, וקרוב מספיק לפילד גול לשוויון, אבל דגל צהוב קבע OFFENSIVE INTERFERENCE ובאותו רגע ג'ייסון בעט, ושבר כסא מתנדנד עליו ישב גיסו ברוס. הבת אפרת כמעט יצאה מדעתה כשהיא אומרת ברצינות, "ג'ייס, אני אומרת לך שוב. עליך ללכת לטרפי. זה כבר משהו הזקוק לטיפול".
        וכך ניגמר המשחק.
        האיגלס היו אמורים להיות אחת הקבוצות הטובות ב-NFL ולא אחת שמפסידה בבית לדטרויט.
        .

  6. הכבוד לאילי מנינג במקומו מונח. הוא עשה את שלו, בגדול, לג'איינטס עם 2 נצחונות בסופרבולים ושני MVP בהם. אבל היו צריכים לומר לו תודה יפה עם כל החגיגות כבר לפני כמה שנים טובות. וואללה שנראה לי שלדניאל ג'ונס יש את זה, ויש לו גם שם עשר לקוורטרבק שיחזיר לג'/אייניס את הסופרסבול

  7. לגבי הקוואטרבאקים הוותיקים, צריך להוסיף את איליי מאנינג שהוא אמנם כבר הרבה מעבר לשיאו אך גם הוא שייך לקוואטרבקים הוותיקים המובילים.

  8. ורק אני שואל, מהפינה הקטנה והמצומצמת שלי (אוהד הוייקינגס היחידי באתר), ולאחר שויתרתי על הובלה לפלייאוף ו/או ניצחון במשחק פלייאוף, האם קאזינס יינצח משחק גדול לסגולים? אולי כבר בראשון בסולדג'רפילד?.. (וצודק barryבנקודה 8שלו).
    ניחא, כל עוד לא יפסיד כזה(כמו בשבוע שעבר), דיינהו..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט