לקראת מחזור 3 בNFL / צוות הופס פוטבול

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יניב שושני, עידו יצחקי ורביב פייג


תחילה נסכם את משחק יום חמישי בין:

ג'קסונויל ג'אגוארס (2-1) 20 – טנסי טייטנס (2-1) 7

במשחק שהתחיל בגשם כבד, גרדנר מינשו הוסיף למסד את עצמו כאגדת NFL עם נצחון ראשון. הפעם גם הגנת היגוארים חזרה לימי הזוהר שלה ומיררה למרקוס מריוטה את החיים עם 8 סאקים. מנעה מהתקפת טנסי להתקדם עם הכדור בחגיגת בעיטות הרחקה עד לגארבג' טיים של הרבע הרביעי.
מינשו היה סולידי(20/30 ל204 יארד ו2 ט"ד) והוביל את ג'קסונויל ל2 ט"ד מוקדמים, אחד מהם למטרה החביבה עליו די ג'יי צ'ארק, שמתברר כנכס היסטורי (הכי הרבה יארדים בשלושת המשחקים הראשונים מאז קינן מקרדל ב2002) ומשם ההגנה לקחה את המושכות כדי לשמור על היתרון עד הסוף, אליאס קמפבל היה בלתי עציר עם 7 תאקלים ו3! סאקים, ג'יילן רמזי, שדרש טרייד החוצה מג'קסונויל לפני המשחק, עשה תצוגת תכלית לקונים פוטנציאלים עם 9 תאקלים. נכון לעכשיו, הנהלת הג'אגוארס מנסה בכל זאת להשאיר את רמזי בקבוצה.
טנסי התחילה את השנה עם נצחון יפה ומפתיע על הבראונס, אבל לא מצליחים לשמור על המומנטום. מריוטה (23/40 ל304) , שכרגע אוחז בתואר המפוקפק של הכי הרבה ספג סאקים בליגה (17), לא הצליח לייצר כלום במשך שלושה רבעים ולא עזר לו משחק הריצה של דרק הנרי עם 44 יארד וט"ד.




עד כאן מה שהיה. עכשיו מה שיהיה:


המחזור השלישי נפתח במגמת שינויים דרמתיים בעמדה החשובה ביותר על המגרש, הק"ב.
לא פחות מ-8 קבוצות יעלו למגרש עם ק"ב שלא פתח עבורן את העונה.
אני לא זוכר עונה כזו שבה אחוז כל כך גבוהה של קבוצות עברו, מסיבות כאלו או אחרות, לק"ב אחר מזה שפתח את העונה, כבר במחזור השלישי. שמות גדולים וותיקים, אם בגלל פציעה (רות'ליסברגר, בריס) או בגלל שלמועדון נמאס מהם (מאנינג, פיצפטריק) מוצאים את עצמם על הספסל, לטוב או לרע. ועם זאת מגיעה האי ודאות.
האם יתגלו כוכבים חדשים או האם יזרקו לאריות ויסיימו את הקריירה בלי להשאיר רושם על היסטוריה של המשחק.
האם קבוצות שהתחילו 2-0 יילחמו על להציל את העונה שלהם? האם קבוצות של 0-2 הם על אמת? האם לאמאר ג'קסון ייצר יותר נקודות מפטריק מהומס? המחזור השלישי טומן בחובו חלק מהתשובות, .


בפאלו בילס (0-2) נגד סיסנטי באנגלס (2-0) (בפאלו, ראשון ב-20:00)

במחזור הראשון הפתיעה סינסנטי, כפתה משחק צמוד בחוץ על סיאטל עם משחק טוב של הקווטרבק אנדי דלטון, מה שהספיק להפסד בנקודה בלבד. במחזור השני הובסה הקבוצה ללא תנאי בבית, ויש אומרים שחזרה לגודלה הטבעי. הבעיות העיקריות כרגע בקבוצה הן חוסר איזון בין משחק המסירה למשחק הריצה, והגנה לא טובה, בעיקר כנגד משחק הריצה.

בפאלו לעומת זאת כבר סופרת שני ניצחונות, עם הגנה טובה ומשחק ריצה יעיל. בגזרת הקווטרבק עושה רושם שג'וש אלן מתחיל לעמוד בציפיות ממנו, עם ניהול משחק טוב והורדת מפלס הטעויות. במשחק הקרוב ייעדר הרץ הרוקי דווין סינגלטרי, שמפתיע לטובה עד כה עם ממוצע אסטרונומי של 12.7 יארדים לנשיאה, מה שיגביר את העומס על פרנק גור הוותיק, שגם הוא משחק לא רע בכלל בשני מחזורי הפתיחה של העונה.

נתון מעניין –686 יארדים במסירה (מקום שני בליגה) לעומת 59 יארדים בריצה (מקום אחרון), זהו המאזן של הבאנגלס לאחר שני משחקים.

התחזית שלנו–קשה לדעת איזו סינסנטי תגיע למשחק, זאת של המחזור הראשון או זאת של השני, אבל בכל מקרה בפאלו היא קבוצה טובה יותר, והיא תשפר את מאזנה לשלושה ניצחונות. (שושני)

גרין ביי פאקרס (0-2) נגד דנברברונקוס (2-0)(גרין ביי, ראשון ב-20:00)

מבחינת המאזן בגרין ביי יכולים לחייך, לאחר ניצחונות חשובים על יריבות בבית, אבל יכולת הקבוצה גורמת לקצת פחות חיוכים במועדון. ההגנה עוד סבירה, וממוקמת שניה בליגה מבחינת ספיגת נקודות, אבל דווקא ההתקפה עם ארון רודג'רס מאכזבת משהו, ומעניין לראות מה יוליד יום ביחסים בין רודג'רס למאמן החדש מאט לפלור.

אצל הברונקוס אין חדש תחת השמש, וגם הקווטרבק החדש ג'ו פלאקו לא מושיע את הקבוצה מהבינוניות של השנים האחרונות. ההתקפה לא ממש מוסיפה נקודות על לוח התוצאות, ומזלה של הקבוצה שההגנה עדיין מתפקדת טוב יחסית, למרות חוסר בסאקים.

נתון מעניין –להגנת דנבר יש אפס סאקים העונה, ארון רודג'רס הופל כבר 7 פעמים בשני משחקים.

התחזית שלנו –ב-15 המשחקים האחרונים של רודג'רס בלאמבו פילד הוא אוחז במאזן של 1-2-12, ולא עושה רושם שדווקא דנבר תהיה זאת שתגרום לו להפסד השלישי. ניצחון לפאקרס.  (שושני)

ניו אינגלנד פטריוטס (0-2)– ניו יורק ג'טס (2-0) ראשון ב20:00

הפטריוטים ממסצ'וסטס מזמן לא נראו כל כך טוב כבר בפתיחת העונה. אחר הניצחון המבטיח בשבוע הפתיחה, פגשה האלופה שבוע שעבר את מיאמי דולפינס ואמללה אותה בכל רגע על המגרש עם ניצחון מוחץ 43-0. ההגנה בראשותו של ג'ימי קולינס המתקאמבק רשמה שני מהלכי פיק-סיקס, ובכלל, הסקנדרי שבליצ'ק בנה העונה נראה אדיר. עד כה, הפטריוטס טרם ספגו ט"ד מפתיחת העונה. הסיפור הכי גדול של הליגה בשבועות האחרונים – אנטוניו בראון נראה לא רע בכלל במדי קבוצתו החדשה, ויחד עם ג'וש גורדון ואדלמן נראה היה שלפאטס יש את חוליית הרסיברים הטובה בליגה, וכשטום בריידי נראה חד ומדוייק גם בגיל 42 – הקבוצה הייתה בלתי ניתנת לעצירה. אלא שAB המשיך לייצר כותרות גם בשבוע האחרון עם דיווחים שונים כי איים על המתלוננות נגדו שטענו כי אנס אותן. עבור הפטריוטס זה כבר היה יותר מדי, ואתמול הודיעה הקבוצה כי בראון נחתך. לחיתוכו המוקדם של בראון ישנן משמעויות פיננסיות שחוסכות המון כסף לקבוצה, ומותירות את בראון בצומת דרכים קריטית להמשך הקריירה של הדיווה הכי גדולה בעשור הנוכחי בNFL. מי שוודאי לא יצליחו לעצור את הריצה הפנטסטית של ניו אינגלנד הם הג'טס המסכנים שחטפו מהלומה רצינית נגד הבראונס ביום שני האחרון. שלושה ימים לפני המשחק נודע כי סאם דארנולד סובל ממחלת הנשיקה שצפויה להשבית אותו לפרק זמן ממושך וטרם ידוע מתי ישוב למגרש. בהיעדר QB מוביל הסילונים הלכו שוב ושוב על מהלכי ריצה של לביון בל, שלא הצליח להושיע לבדו את הקבוצה שנראית רע מאוד בצד ההתקפי. בנוסף, גם שני העוגנים ההגנתיים של הקבוצה – סי ג'יי מוזלי, והדיפנסיב תאקל הרוקי, קווינן וויליאמס נעדרו מהמשחק בשני וצפויים להיעדר גם הערב. בניו אינגלנד אמנם ייאלצו להסתדר ללא התאקל ההתקפי אייזאה ווין בשבועות הקרובים, אך וודאי זה לא מה שיימנע מהם להביס את הג'טס. הפער העצום בכישרון והיכולת יבוא לידי ביטוי במגרש.  (יצחקי)

מינסוטה וייקינגס (1-1) – אוקלנד ריידרס (1-1) ראשון ב20:00

הוייקינגס יארחו את אוקלנד במשחק שאותו הם חייבים לנצח. בבית הNFC צפון הקשוח, כל הפסד עלול להפוך את הקערה על פיה, ולאחר שבשבוע שעבר כשלה הקבוצה ממיניאפוליס לצבור יתרון משמעותי על פני יריבתה לבית – הגרין ביי פקרס עם הפסד לרוג'רס וחבריו, מגיעה מינסוטה למשחק שאמור להיות קל יותר על הנייר. נגד גרין ביי, מינסוטה פתחה רע אך הצליחה לחזור לקראת הרבע השני והשלישי, אולם קירק קאזינס אכזב מאוד עם איבוד קריטי באנד זון ברבע האחרון שעלה לקבוצתו בהפסד צמוד. הקווטרבק בן ה30 עדיין לא מצליח להוכיח את חוזה העתק לו זכה מקבוצתו בשנה וחצי האחרונות. מנגד, הריידרס מגיעים לאחר שעמדו בכבוד באופן יחסי מול המפלצות של קנזס והתפוצצות אדירה של מהומס. מפתיחת העונה נראה כי אוקלנד הרבה פחות חלשה ממה שנטו לחשוב, והצליחה להערים קשיים על המשחק ההתקפי השוטף של קנזס ברבע הראשון ובמחצית השנייה. בהתקפה, הקבוצה עדיין לא התאוששה מאובדנו של AB ומציגה חוליית רסיברים חלשה ולא מאיימת.ג'וש ג'ייקובס, הרץ הרקוי שנבחר בסיבוב הראשון מצליח לגלות יכולת טובה בשני המשחקים הראשונים של העונה, ומולמינסוטה אני מעריך כי גרודן עתיד להשתמש בו רבות. כך או כך, המשחק הזה חשוב יותר למינסוטה, ויש לה את הכלים לעצור את משחק הריצה של הריידרס. אני הולך עם הסגולים-צהובים.(יצחקי)

דאלאס קאובויז (0-2)– מיאמי דולפינס (2-0) ראשון ב20:00

האם דאלאס חוזרת לגדולתה? 'הקבוצה של אמריקה' פתחה את העונה בסערה עם שני ניצחונות משכנעים ביותר, וכשהיא משחקת באחד הבתים החלשים בליגה, נראה כי את ראשות הבית צפויה לכבוש די בקלות הקבוצה מטקסס. דאק פרסקוט ואזקייאל אליוט, צמד הרוקיז מ2016 נראים יוצא מן הכלל על המגרש בשבועיים הראשונים ומציתים את הדמיון עבור אוהדי הקבוצה הרבים ברחבי המדינה. ההגנה אמנם טעונה שיפור (במיוחד בכל הקשור ללחץ על הקווטרבק היריב) אך בסך הכללי, דאלאס לחלוטין נמנית רשימת המובילות לעלות לסופרבול הקרוב. ובכדי שהקאובויז יוכלו לשמור על מאזן מושלם סידרה לה הליגה יריבה בהזמנה – מיאמי דולפינס. אחרי שבשבוע שעבר הדולפינס התפרקו טוטאלית מול הפאטס עם הפסד ביתי מביך ו0 נקודות על הלוח, הקבוצה שלחה בטרייד גם את נקודת האור הבודדת בהגנה – מינקה פיטצפאטריק שעבר בטרייד לסטילרס בתמורה לבחירת סיבוב ראשון במהלך שעורר את זעמם של האוהדים. פיטצפאטריק הוא אחד מן הסייפטיז המובילים בליגה, והוא בהחלט שחקן קלאסי לסיבוב ראשון,ועל כן קשה להאמין כי הקבוצה תמצא חלופה טובה יותר כבר בדראפט הקרוב. ומפיטצפאטריק הסייפטי לפיטצפאטריק אחר: הקווטרבק שהגיע הקיץ מטמפה ופתח בשני המשחקים האחרונים התבשר השבוע כי את המשחק הערב הוא יתחיל על הספסל וייתפוס את מקומו ג'וש רוזן, הבחירה העשירית ב2018 שהגיע בטרייד הקיץ. רוזן מקבל במה לא אידיאלית להראות את כישוריו שנה שניה רציפות, ויינסה להצדיק את ההייפ שהיה סביבו בשנה שעברה. הטאנקינג הבוטה של מיאמי צפוי להימשך גם השבוע, ולהערכתי הדולפינס בהחלט בדרך לעונה מושלמת של 16 הפסדים.(יצחקי)


פילדלפיה איגלס (1- 1) מול דטרויט ליונס (1- 0 – 1) (פילדלפיה, יום א 20:00)

דטרויט הפגינו אופי בניצחון המפתיע על הצ'רג'רס בשבוע שעבר אבל המשחק הזה בפילדלפיה (במיוחד כשמדובר במשחק חוץ שני רצוף) נראה קצת גדול עליהם. סטאפורד משחק לא רע אבל גם השנה ההגנה של הליונס לא מפגינה את הרמה שציפו אליה כשהביאו את מאט פטרישיה (שהיה מאמן ההגנה המהולל של הפטריוטס) לאימון הקבוצה – הם ספגו יותר מ-400 יארד בלוס אנג'לס. ההגנה של פילדלפיה הצליחה להגביל ולהפיל את מאט ראין במשך כל המשחק בשבוע שעבר (למרות ההפסד) ותצליח כנראה לעשות זאת גם לסטאפורד השבוע. בהתקפת האיגלס, קארסון וונץ סובל מקו התקפה רעוע והעדר משחק ריצה אבל מול הגנת דטרויט המחוררת הוא יצליח להשיג מספיק נקודות באוויר כדי לנצח ולהישאר במרחק סביר מדאלאס הלוהטת בקרב הדו ראשי על ראשות בית ה- NFC מזרח. (פריים)

קנזס סיטי צ'יפס (2- 0) מול בולטימור רייבנס (2- 0) (קנזס סיטי, יום א 20:00)

אולי המשחק המעניין ביותר של השבוע בין שתי קבוצות עם מאזן מושלם שהציגו יכולת משכנעת מאד עד עכשיו. לאמאר ג'קסון הראה יכולת מגוונת (כצפוי על הקרקע ובמפתיע גם באוויר) בשבועיים האחרונים וכנראה ימשיך לעשות זאת מול ההגנה הלא כל כך משכנעת של קנזס סיטי. למהומס יש מבחן קשה יותר מול ההגנה הקשוחה של בולטימור אבל כמובן שגם היכולת שלו גבוהה יותר, והוא מצליח עד כה להתגבר על העדרו של טייריק היל הפצוע בעזרת דמרקוס רובינסון (מי?) שהשיג 170 יארד באוויר מול אוקלנד. יתפתח משחק צמוד בו נראה שתי התקפות איכותיות שיצליחו להשיג תוצאה גבוהה אבל בסופו של יום ג'קסון לא יצליח לעמוד בקצב של מהומס (שהצליח השבוע לייצר 28 נקודות ברבע אחד!) – בוודאי בקנזס סיטי – והצ'יפס יאספו עוד ניצחון בדרך לפלייאוף ואולי אף לסופרבול (כאשר כל המועמדות האחרות ב-AFC מתרסקות בזו אחר זו). (פריים)

אינדיאנפוליס קולטס (1- 1) מול אטלנטה פלקונס (1- 1) (אינדיאנפוליס, יום א 20:00)

שתי הקבוצות השיגו ניצחון (שהיה מפתיע במידת מה) בשבוע שעבר והן עומדות על מאזן חצוי – כך שהמשחק הזה מהווה סוג של פרשת דרכים עבור שתיהן. אינדיאנפוליס  עדיין בהסתגלות לעידן שאחרי אנדרו לאק, ג'קובי בריסט משחק לא רע אבל ניכר שלא הכל בקבוצה מתואם (בהתקפה ובמפתיע גם בהגנה) – מה שכמעט עלה להם בהפסד מול הטייטאנס, למרות שבסופו של דבר הצליחו לנצח. אם יתחברו במהירות ובריסט ימשיך להיות סולידי אז הם יכולים להפתיע ולחטוף את אליפות בית ה-AFC דרום שנראה פתוח לרווחה, כשלכל הקבוצות בו יש בעיות לא פשוטות. גם אטלנטה מתחילה לחלום על אליפות בית ה- NFC דרום, שנפתח בעקבות הפציעה של בריס (והיכולת הלא משכנעת של קאם ניוטון). הם הצליחו להשיג ניצחון יפה בפילדלפיה בזכות יום גדול של חוליו ג'ונס (למרות טעויות רבות של ראיין) ויצטרכו לקוות שההגנה שלהם תהיה טובה מספיק כדי לא למנוע מההתקפה לנצח. מול בריסט הלא מנוסה הם יכולים לעשות זאת ואם ראיין יהיה יותר מפוקס הפלקונס יכולים לצאת מאינדיאנפוליס עם ניצחון חוץ חשוב שעשוי להציב אותם בראש הבית. (פריים)


טמפה ביי באקנירס(1-1) נגד ניו יורק ג'ייאנטס(2-0)(טמפה ביי, ראשון ב-23:05)

המשחק בין טמפה לניו יורק יעמוד יותר מהכל בסימן חילופי דורות אצל הענקים. לאחר 244 משחקים כקווטרבק פותח, כולל 2 זכיות MVP של הסופרבול, יורד איליי מאנינג לספסל, ויחליף אותו דניאל ג'ונס, שנבחר בדראפט האחרון במקום ה-6 הכללי.לא שהחילוף הזה הגיע כהפתעה גדולה, אבל הוא עדיין מסמל יציאה לדרך חדשה בניו יורק, ויהיה מסקרן לראות מאיזה חומר קורץ ג'ונס, ואם הוא אכן יכול להצליח ברמות הגבוהות ביותר.

גם אצל הבאקנירס משחק קווטרבק עם סימני שאלה גדולים שמרחפים מעל  ראשו. ג'יימיס ווינסטון צריך להוכיח את עצמו כל משחק מחדש, בעיקר בתחום של איבודי כדור. במשחק האחרון מול קרוליינה סיים ווינסטון משחק שני עם פחות מ-200 יארדים במסירה, אבל עם אפס איבודי כדור וניצחון חשוב, בעיקר לביטחון העצמי שלו ושל כל הקבוצה.

נתון מעניין –לאחר שני מחזורים, הגנת הג'ייאנטס עדיין ללא חטיפה או פאמבל.

התחזית שלנו –האם דניאל ג'ונס יפיח חיים חדשים בניו יורק כבר במשחקו הראשון? האם ההגנה של הבאקנירס תמשיך להפתיע ולהשתפר? בסופו של דבר, טמפה קבוצה מוכשרת וטובה יותר מניו יורק, והיא תעלה למאזן חיובי לראשונה מזה 14 משחקים. (שושני)

חילופי גברא בתפוח הגדול – דניאל ג'ונס

סיאטל סיהוקס (2-2) נגד ניו אורלינס סיינטס (1-1) ( סיאטל, ראשון ב-23:25)

איזה מחזור כואב עבר על הסיינטס, גם הפסד לראמס, אבל בעיקר פציעתו של דרו בריס, שתגרום להיעדרותו מהמגרשים בחודש וחצי הקרובים. למחליפו של בריס, טדי ברידג'ווטר, יש כבר עונה במאזן 5-11 כקווטרבק פותח, אבל זה היה לפני 4 שנים, ובמדי קבוצה אחרת (מינסוטה). אני מניח שלפחות בהתחלה נראה יותר מהלכי ריצה בניו אורלינס, והרץ הפותח אלווין קמארה יצטרך לשפר בדחיפות את רמת המשחק שלו, ולצאת מהנמנום הקל שפוקד אותו מאז תחילת העונה.

וזה לא הולך להיות קל, בטח לא במגרש הרועש והסופר ביתי של סיאטל, שספגו רק 115 יארדים בריצה עד כה. בהתקפה ממשיך ראסל ווילסון לשחק כסופרסטאר (134.5 רייטינג מסירה), והשנה יש לו מגוון מטרות כמו התופסים טיילר לוקט ודי. קיי. מטקלף, והטייט אנד וויל דיסליי.

נתון מעניין –הגנת הסיינטס בקצב ספיגה של כמעט 4 ט"ד למשחק, בחלוקה מאוזנת של 4 באוויר ו-3 על הקרקע.

התחזית שלנו –חסרונו של בריס יהיה גדול על הקדושים, והסיהוקס יעלו למאזן 0-3 מבטיח. (שושני)

אריזונה קארדינלס (1-1-0)– קרוליינה פנת'רס (2-0) ראשון ב23:05

הבחירה הראשונה בדראפט 2019 ממשיך לפתוח ומוכיח כי בהחלט יש פונטנציאל. אריזונה הגיעה לעונה כשעיקר מטרתה הייתה פיתוח קיילר מארי לעתיד הקרוב, ובינתיים הקבוצה נתנה פייט לא רע בשני המשחקים הראשונים של העונה ומציגה פוטבול נעים לעין. בשבוע שעבר פגשו הקארדס ברייבנס הקשוחים במשחק שהסתיים על חודו של ט"ד, כשהם מתקשים בעיקר באיזור האנדזון. הקבוצה אמנם טרם ניצחה העונה אבל יכולה לשאוב עידוד לאור היכולת של מארי והכימיה עם מאמנם החדש – קליף קינגסברי. אריזונה תחפש את הניצחון הראשון שלה העונה הערב, נגד הפנת'רס וקאם ניוטון שהצליח לייצר כותרות בשבוע האחרון. בשבוע שעבר סיים ניוטון משחק מחריד נגד הבאקס עם 49% השלמה ל51 ניסיונות מסירה (הנתון השני בגובהו בקריירה). משחק הריצה שסימל את הקריירה של קאם, נעלם כלא היה. ניוטון נראה רע.כאילו הוא לא רוצה להיות על המגרש. הפתיחה החלשה של קרוליינה לא מבשרת טובות עבור עתיד הקבוצה ועתידו של הקווטרבק שלה בפרט, כשברקע מתרוצצות שמועות על פציעתממנה הוא טרם התאושש. במהלך השבת נודע כי ניוטון יסופסל למשחק הערב ועל חשבונו ייפתח קייל אלן, אנדראפטד מהעונה שעברה. עם זאת, משחק הריצה של מקאפרי, ההגנה הסבירה, וכל עוד אלן הצעיר לא יהרוג עבור הפנת'רס את המשחק, אני סבור כי קרוליינה תיקח את המשחק. (יצחקי)

לא ישחק השבוע

לוס אנג'לס צ'רג'רס (1- 1) מול יוסטון טקסנס (1- 1) (לוס אנג'לס, יום א 23:25)

הצ'רג'רס לא יכולים להתאפק וכהרגלם בעטו בדלי והצליחו להפסיד משחק שהיו צריכים לנצח בגלל טעויות של צוות האימון (שנתנו לפאנטר לבעוט ולהחטיא שני שערי שדה) וגם של השחקנים עצמם (פאמבל על קו היארד של אקלר, איבוד של ריברס 2 דקות לסיום, עונשים לא מחויבים ועוד). לקבוצה יש כל כך הרבה כישרון אבל כל עונה הם מפסידים 2-3 משחקים כאלה – ובבית שכולל את הצ'יפס הלוהטים אין להם את הלוקסוס לעשות זאת. לכן, הם חייבים לנצח את המשחק הקרוב מול הטקסנס אצלם בבית. יוסטון ממשיכה לבחון את העמידות של דשון ווטסון ואם יימשך קצב הסאקים שהיריבות מצליחות לבצע מולו, הוא יספוג אפילו יותר מבשנה שעברה. איכשהו הקבוצה הצליחה לנצח את היגוארים בזכות ההגנה אבל ריברס הוא לא גרדנר מינשו (הק"ב הרוקי של ג'קסונוויל) והוא יצליח לשים יותר נקודות על הלוח גם מול הלחץ של וואט ומרסיליוס. אנשי הפאס ראש של הצ'רג'רס בראשות ג'ואי בוסה יאמללו את ווטסון שבוע נוסף (זה יהיה שבוע תשיעי רצוף שק"ב סופג לפחות 4 סאקים – אם זה יקרה, הוא ישבור את שיא הליגה) ולוס אנג'לס יצליחו לייצר יתרון שאפילו הם לא יצליחו לאבד…כנראה. (פריים)

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (0-2) – פיטסבורג סטילרס (2-0) ראשון 23:25

שתי קבוצות שנראות במגמות הפוכות זו לזו. הסטילרס איבדו את הק"ב הפותח בן רות'ליסברגר לשאר העונה בעוד הניינרס קיבלו מחדש, במצב טוב, את הק"ב שבו תלו תקוות להיות פרנצ'ייז המועדון.
שבוע שני ברצף שגארופולו מוביל את התקפת הניינרס למעל 31 נקודות למשחק, המון בזכות תוכנית משחק מעולה של קייל שאנאהן שנראה שסוף סוף החזון שלו לאיך הקבוצה צריכה להראות, מתגשם.
במשחק הבית הראשון שלהם העונה, סן פרנסיסקו רוצים להמשיך את הפתיחה המעולה לעונה, אבל יצטרכו לעשות זאת ללא התאקל השמאלי המעולה ג'ו סטיילי ולהעמיד במקומו טירון בחירת סיבוב שישי,  ונראה איך זה ישפיע על התפקוד של ג'ימי גארופולו ומשחק הריצה המרגש של מאט בריידה (10.1 יארד לנשיאה) ושות'.
הגנת הסטילרס לא מצליחה ממש להתאפס ונמצאת בתחתית הדירוג בכל החזיתות אבל טי ג'יי וואט הוא פאס ראשר מסוכן ומעניין אם יעבירו אותו מהצד הימני הקבוע שלו לצד השמאלי כדי לנצל את המאטצ' אפ מול הרוקי.
לעומת זאת הגנת הניינרס נמצאת בעשיריה העליונה ברוב הפרמטרים וינסו לשמור על הרמה המצויינת שהפגינו גם מול קייל רודולף, שעשוי להיות יותר מסוכן מרות'ליסברגר לפי הצורה שבה ביג בן התחיל את העונה. הם כנראה יעשו זאת ללא די פורד הפאס ראשר המצויין.
ג'יימס קונור יפתח בבאק פילד למרות חשש שיושבת בגלל פציעה, אבל הגנת הניינרס, שנתנה לג'ו מיקסון רק 25 יארד כוללים שבוע שעבר תנסה שוב להפוך את התקפת הסטילרס לחד ממדית ולקוות ששרמן ווויתרספון יוכלו להתמודד עם ג'ו ג'ו ווושינגטון.
הניינרס בבית ונראים בכיוון הנכון לעלות ל0-3 ולצאת לשבוע הביי מושלמים.


מאט בריידה עושה בארי סנדרס

קליבלנד בראונס (1-1)– לוס אנג'לס ראמס (0-2) בין ראשון לשני, 03:20
לאחר המפלה בשבוע הראשון מול הטייטאנס, התאוששו הבראונס על חשבון הג'טס עם ניצחון נהדר ביום שני האחרון שכלל ט"ד פנטסטי של אודל בקהאם ג'וניור. גם ההגנה הפגינה יכולת מספקת, ולאחר פציעתו של ביג בן בקליבלנד בהחלט מאמינים כי יוכלו להילחם על ראשות הבית. למעשה, יש להם את כל הכלים הנדרשים לשם כך. בייקר מייפילד החזיר את התקווה לגביו, אודל נראה בכושר מצוין ומיילס גארט ממשיך לייצב את עצמו כאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. אם קליבלנד תמשיך באותה יכולת, כשחזרתו של קארים האנט מתקרבת –הבראונס יכולים לעשות דברים יפים העונה. מי שתגיע להרוס את החגיגה של קליבלנד בפריים טיים הלילה היא מפסידת הסופרבול האחרון – הלוס אנג'לס ראמס, שמגיעים למשחק מעודדים מניצחון חשוב על חשבון הסיינטס. אארון דונאלד פצע בפתיחת המשחק את דרו בריז במהלך שהפך את המשוכה לקלה בהרבה עבור הראמס. התקפת הראמס עדיין לא מציגה את אותה היכולת מהעונה שעברה ונראה כי טוד גרלי עדיין לא בכשירות מלאה. ג'ארד גוף לא מציג את השיפור הדרוש כדי להכניס עצמו לעשרת הקווטרבקים הטובים בליגה, אך האיזון הקבוצתי וחוליית רסיברים מצויינת מחפות על כך. בסופו של דבר, למרות המומנטום החיובי של קליבלנד, הקבוצה סובלת מקו התקפי חלש יחסית ומול הלחץ של דונאלד – מייפילד ייקרוס. הראמס יישארו מושלמים גם לאחר המחזור השלישי. (יצחקי)

וושינגטון רדסקינס נגד שיקאגו ברס(וושינגטון, שלישי ב-03:15)

המחזור ייחתם עם שתי קבוצות שמציגות פערים גדולים בין ההגנה להתקפה. אצל שיקאגו יש הגנה מאוד חזקה, שמדורגת שלישית בליגה מבחינת ספיגת נקודות ויארדים, אבל ההתקפה כמעט ואינה מתפקדת, ועם ט"ד בודד בשני משחקים היא מדורגת במקום ה-30 הלא מחמיא ביארדים ונקודות. מדאיג במיוחד משחקו של הקווטרבק מיטשל טרוביסקי, שעדיין לא השיג ט"ד ורושם רייטינג עונתי מביך של 65.

אצל אדומי העור מנגד, ההתקפה מדורגת תשיעית בליגה מבחינת נקודות, קייס קינום עם 5 ט"ד וללא שום איבוד, והרוקי טרי מקלורין מפתיע לטובה עם ט"ד למשחק. החוליה החלשה בקבוצה הינה ההגנה, שלא מפסיקה לספוג יארדים ונקודות, וממוקמת במקום ה-30 בשתי קטגוריות אלו. אם בכל זאת רוצים למצוא נקודות אופטימיות בהגנה, הרי שיהיו אלו הסייפטיז לנדון קולינס ומונטה ניקולסון, שמובילים את הקבוצה בתאקלים.

נתון מעניין –מאז 2004, הרדסקינס במאזן 0-7 מול הברס.

התחזית שלנו –אז מי "תצליח" להפסיד את המשחק, ההגנה המחוררת של הרדסקינס או ההתקפה האנמית של הברס? אם טרובינסקי והברס לא יצליחו התקפית גם מול וושינגטון, שאיפות הפלייאוף שלהם יספגו מהלומה לא קטנה, כבר במחזור השלישי. אבל אל דאגה אוהדי הברס, בהופס פוטבול מהמרים על ניצחון של שיקאגו, ואת אנחת הרווחה יהיה ניתן לשמוע למרחקים. (שושני)





לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מחסור סופר מעניין, כי תמיד המחזור השלישי קובע לאן קבוצות הולכות .
    0-3 חיובי ואתה על הגל
    3-0 שלילי והעונה שלך פחות או יותר גמורה.

    מה שעוד מאפשר לראות האם 2 המחזורים הראשונים, עבור קבוצות מסויימות, היו סטיה רצינית לטוב ולרע או מגמה רצינית

  2. קשה לי לחשוב על תרחיש גרוע יותר מאשר לשחק בגרין ביי, כאשר מאזן הקבוצה הוא 0 – 2 (0 – 3 משמעותו שהסיכוי לפלייאוף הוא כבר רגל ו-4 אצבעות בקבר).
    על אחת כמה וכמה כאשר גרין ביי במהדורתה הנוכחית מציגים הגנה טובה מאוד.
    .
    (נכתב על ידי אוהד ברונקוס אומלל)
    .
    תודה, חברים. אחלה פריוויו.

    1. יש לכם קבוצה מצוינת, רק צריך להוריד את כמות העבירות ששורקים לחובתכם ותהיו בסדר. גרין ביי לא גדולה עליכם.
      (למרות שאם הייתי צריך להמר הייתי שם את הכסף על האורזים מוויסקונסין…)

  3. מישהו יכול לתת הסבר כיצד קובעים את לוח המשחקים לכל קבוצה?
    6 משחקים מול הבית שלה
    3 משחקים מול הבית המקביל לאותה עונה
    ואיך שאר 7 המשחקים נקבעים?

    1. 6 משחקים בתוך הבית.
      4 מול אחד הבתים באותה חטיבה
      4 מול אחד הבתים בחטיבה השנייה
      עוד 2 מול הקבוצות באותה חטיבה שסיימו באותו מיקום בבתים האחרים.

  4. רציתי לשאול שלל שאלות כמו איך האופנסיב ליין של הריידרס, והגנת הריצה והאם, סוף סוף בסוף עידןAP שוב יש לוייקינגס משחק ריצה שאפשר להתגאות בו ועוד ועוד. תכל'ס, הפסד ביתי היום לריידרס הוא לא אופציה. או שמא…(אני משקשק מפחד, בעונה הקודמת בדיוק במחזור השלישי, במשחק ביתי קל, נגד מי זה היה?, נדרסנו על ידי נמושה, הפסד שרדף אותנו לאורך כל העונה והיה ההבדל בין פלייאוף לכלום שהשגנו…)

    1. Feed2all, אני מחובר דרך זה. לוקח קצת זמן לחפור בלינקים אבל התמדה מביאה איכות. והופ, הנה הריידרס אחרי 'פליפליקר' חוזרים למשחק..

      1. אני לא חושב שיש קבוצה שהייתה מחתימה אותו גם ככה אז הוא רצה להיות זה ש"מסיים את הקשר". לכלא כנראה שכבר לא ייכנס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט