Free No More 2019 – קאווי לאונרד / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2019 – קאווי לאונרד / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

קאווי לאונרד עובר לקליפרס – $103,137,300 לשלוש שנים – $34.4 מיליון לעונה – עונה אחרונה אופציית שחקן

בדומה לקטע על באטלר, גם כאן אנחנו לא יכולים להסתכל על ההחתמה הזו בנפרד. לפי כל הדיווחים, קאווי הודיע בבירור שהוא יחתום בקליפרס רק אם הם יביאו את פול ג'ורג' בטרייד מאוקלוהומה, והיה הולך ללייקרס או נשאר בטורונטו אחרת. כלומר, גם אם אתם מתים על ההחתמה אבל מתעבים את הטרייד, או להפך, זה לא משנה – וחייבים להסתכל עליהם ביחד, כמו שבובי מרקס עושה פה:

וזה ממש קשה…

בואו נתחיל מלברר מה הקליפרס מקבלים. עידן הBIG 3 התחלף לעידן הBIG 2, ובעונה הבאה הליגה תכלול כמות חסרת תקדים של Power couples. הארדן & ווסטברוק, לברון & דיוויס, דוראנט & קיירי, סטף & קליי, לילארד & מקולום, אמביד & סימונס – כולם צמדים מובהקים (וחתומים לכמה שנים) של קבוצות שרואות עצמן מועמדות לאליפות בעתיד הקרוב מאוד.

וחשוב לי לייצר את ההפרדה ברורה בין הצמד של הקליפרס לבין הצמדים הנ"ל. מדובר על שני סופרסטארים, ורסטיליים בעמדות (3-4 ואולי טיפונת 2), שמשחקים בשני צידי המגרש, ומגיעים בשיא אחרי העונה הטובה בקריירה (פול ג'ורג' סיים 3 במירוץ הMVP. קאווי הוביל קבוצה בינונית פלוס לאליפות באחת מריצות הפלייאוף המרשימות בהיסטוריה, וניתן לטעון שהוא השחקן הטוב בליגה כיום).

זה משהו שאי אפשר להגיד על אף אחד מהצמדים האחרים ולמעשה, כמעט על אף צמד שחקנים במילניום הנוכחי. אם צריך לדרג, אני חושב שהפוטנציאל של הצמד הזה נופל רק משאק-קובי, לברון-וויד, וקארי-דוראנט. אני מאתגר אתכם למצוא לי צמד טוב יותר בתגובות (מהמילניום הזה).

יש קצת חששות מהבריאות של השניים. ג'ורג' עבר ניתוח בכתף שמאל – שהכבידה עליו קצת בחודשים האחרונים של העונה ובפלייאוף – ולא בטוח שיפתח את העונה. כולנו גם זוכרים את הפציעה המזוויעה שלו מלפני 5 שנים – אבל לאחר שנת ההתאוששות ממנה הוא הפסיד רק 12 משחקים ב4 השנים האחרונות, אז אני פחות מודאג מזה.

קאווי לעומת זאת לא שיחק משחקי בק-טו-בק העונה, ובניגוד לג'ורג' גם לא ידוע כשחקן דוראבילי מידי לאורך השנים:

אבל הקליפרס חכמים ובדומה לראפטורס, גם להם יש צוות מסייע מצוין לצידו של לאונרד, כך שהם יוכלו להרשות לו לנוח כמה משחקים (לעניות דעתי – פחות משהראפטורס יכלו במזרח החלש).

דבר אחרון על זה – שחקני מקסימום ראויים הם הדרך הכי טובה למקסם את הכסף שלך. זה המנגנון היחיד המובנה בליגה שבו מבחינה מבנית – ולא מבחינת חיזוי או סיטואציה קבוצתית – אתה מקבל על פי הגדרה שווי יותר גבוה לכסף שלך ממה שהוא שווה.

אם נסתכל על החוזים של השניים האלה (שהם אגב כמעט זהים – לג'ורג' נשארו עוד 106 מיליון דולר לשלוש שנים עם אופציית שחקן בשנה האחרונה, 3 מיליון יותר מקאווי בחוזה זהה), הם בבירור שווים משמעותית יותר מכל דבר אחר שהקליפרס היו עושים עם הכסף הזה, וזה חייב להילקח בחשבון.

ועכשיו, למה שהם נתנו, ולשם כך נביא פה שוב את הציוץ של בובי מרקס:

נתחיל מהבחירות – אלה של מיאמי עלולות להיות מאוד טובות. בעוד שהבחירה של 2021 תהיה עדיין תלויה במאזן של הקבוצה עם באטלר בשיאו, 2022-2023 היא העונה שבה לבאטלר – בגיל 32 – יש אופציית שחקן, ואנחנו יודעים איך זה עובד עם שחקנים של תיבודו בגילאים מתקדמים.

הבחירה אמנם מוגנת לוטרי לשלוש השנים הבאות, אבל הופכת ללא מוגנת ב2026, וזה לא לא-סביר לדמיין סיטואציה שבה מיאמי לא מעפילה לפלייאוף במשך 3 השנים האלה (נניח, כמו שקרה ב2 משלוש השנים האחרונות), וזו בעצם בחירת טופ 10 או אפילו יותר מזה.

לגבי הבחירות של הקליפרס – כאן הסכנה היא פי אלף יותר גדולה בשל תרחיש הדרדור ה"ברוקליני" שאיינג' הוביל את הנטס אליו לפני כמה שנים. חשוב לשים לב – הבחירות של הקליפרס מתחילות להגיע לOKC רק ב2022, כלומר בדיוק בדראפט שאחרי העונה שבה גם קאווי וגם ג'ורג' יכולים לצאת מאופציית השחקן בחוזה שלהם (מה שהם כנראה יעשו – גם אם בשביל לחתום מחדש בשביל יותר כסף). מהנקודה הזו, הקליפרס לא ישלטו בבחירה שלהם למשך 5 שנים רצופות. זה שנה יותר מהמקרה המפורסם של ברוקלין, שכמעט וריסק את הפרנדצ'ייז לנצח.

ראיתם כמה מילים הדגשתי בפסקה הקודמת? זה כמה שהמצב הזה צריך להדאיג אתכם אם אתם אוהדי הקליפרס. תרחיש הבלהות הוא שגם קאווי וגם ג'ורג' עוזבים ב2022, והקבוצה לא יכולה להיכנס לתהליך של ריבילד כי היא לא מחזיקה בבחירות שלה, ונידונה לדשדש בתחתית הליגה ולספק לאוקלוהומה בחירת לוטרי כל שנה למשך 5 שנים. אבל אפילו בתרחיש הטוב יותר – זה שבו קאווי ו/או ג'ורג' נשארים – הם יתחילו את התקופה הזו בגיל 30 ו31 בהתאמה ויהפכו לנטל עצום בסוף החוזים שלהם, כך שהשנתיים האחרונות יהיו קשות ככה או ככה.

גם מבחינת שחקנים הקליפרס נתנו פה הרבה. אחרי שנה ראשונה רעה מאוד עם 21 משחקים בלבד, גלינארי היה השחקן המוביל של הקליפרס בעונה שעברה ב68 משחקים בעונה הרגילה, מספר שיא עבורו מאז הקרע בACL ב2013. הוא אמנם בן 30 ולא הייתי מצפה מהדוראביליות הזו להמשיך עד סוף הקריירה שלו, אבל זה שחקן שקיבל הצבעות לall-nba השנה, ועל חוזה נגמר של 22 מיליון דולר בעונה מדובר בנכס ולא ב"משלים משכורות" לטרייד כמו שראיתי הרבה אנשים מתייחסים אליו.

בנוגע לSGA – אם היינו עושה היום את דראפט 2018 מחדש, הוא היה נבחר במקום החמישי או השישי. הגובה שלו בעמדת הרכז (1.98), 51.2% אפקטיביים מהשדה, 73 משחקים בחמישייה מבין 82 מלאים לאורך העונה + התעלות בסדרה מול הווריורס בפלייאוף – כל אלה הם סימנים מדהימים מרוקי בין 20, והופכים אותו לגניבה של הדראפט הזה. בכל הנוגע לערך – הוא שווה יותר מרוב הבחירות העתידיות שהקליפרס נתנו.

הקליפרס – עם סגל מסייע חזק ועל חוזים טובים מאוד לצד שני הכוכבים – פותחים לעצמם חלון הזדמנויות ללא פחות מאליפות בשנתיים-שלוש הקרובות. אחריהן, הם פוערים לעצמם תהום עצומה, שסכנת הנפילה אליה ממשית מאוד. אם על ההחתמות של ברוקלין אמרתי שהן מהוות הימור על גורל הפרנדצ'ייז, פה זה מדויק אפילו יותר, ואני אלך רחוק יותר ואומר שזה ההימור הקיצוני ביותר בהיסטוריה של הNBA מבחינת הפער בין התרחיש האופטימי לפסימי לאורך העשור הקרוב. אפילו ברמה הטכנית – אין יותר All-In מזה.

ופה זה נהיה סובייקטיבי. אני מאמין שעבור מועדון כמו הקליפרס, שאפילו לא התקרב לשם במשך ההיסטוריה שלו, אי אפשר לשים מחיר על הימצאות (והפעם אמיתית) במירוץ (די פתוח) לאליפות, וגם על יריבות קלאסית עם הלייקרס – סוף סוף.

תרחיש הדרדור מפחיד בטירוף, ואני מאמין שיהיו לקליפרס כמה שנים רעות מאוד בעשור הבא, אבל בליגה של 30 קבוצות נדרשת פעולה קיצונית כדי להפוך למועמדת לאליפות אם אתה שוק לא רצוי לשחקנים חופשיים, ובדומה למחיר שהראפטורס שילמו על קאווי בטרייד בעונה שעברה, גם כאן זה הימור הכרחי ושווה – גם אם ברמה פחותה יותר עקב המחיר הגבוה.

FAR – 7

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. ניתוח מצוין.
    זה הכי קל לשפוט רק על פי מה שמתחת לאף, אבל למציאות יש את הקטע הזה של להיות שם גם אחר כך.
    הציון, 7, הוא הממוצע בין FAR 12 (במקרה בו הקליפרס זוכים באליפות השנה או בשנה הבאה) ל-FAR 2 (שזה התרחיש הברוקלינאי).
    .
    בדרך כלל, אני לא טיפוס של "אליפות או כלום". אבל לאור כל מה שהקליפרס השקיעו בלהביא את הצמד קאוויי/ג'ורג',
    זה מהמקרים הבודדים בהם זה מתבקש.

  2. שמע לא מסכים אם כלום ממה שכתבת.
    .
    גם לא באמת ניהלת דיון מאוזן על החיוב ועל השלילה, הצגת בעיקר רק את הצדדים הרעים שגם אותם הקצנת בסובייקטיביות רבה.
    .
    הגזמת בפראות בעניין הבחירות. לקחת את הבחירה של מיאמי השניה ועשית ממנה מטעמים שם. בוא נודה על האמת, הבחירות ב-3 שנים הקרובות לא רלוונטיות, הטרייד וההחתמה הביאו את שני השחקנים האלה כדי להביא אליפות בחלון הזה. חוצמזה שהחתמת השחקן הטוב בעולם, או לצורך העניין אחד מה-3 (אם הוא לא פצוע) היא תמיד 10. לגבי הבחירות של השנים של אחרי זה המחיר היחידי ששולם. אי אפשר להשוות את זה לברוקלין כי הם קיבלו סוסים מתים, הקליפרס מקבלים שחקנים בפריים.
    .
    מה שכן אפשר להשוות לברוקלין זה אספקט חיובי מההחתמה. הקליפרס מקבעים בתודעה שהם קבוצה שמחתימה את הפרי אייגנטס הכי גדולים בשוק. אז אמנם הבחירה ב2024 תהיה אבודה, אבל זאיון בדיוק יסיים חוזה רוקי.
    .
    בכל מקרה ההחתמה מעמידה אותם בקונטנדרית מספר 1 לאליפות בעיניי הרוב. משחקים כדורסל כדי לקחת אליפות עכשיו. לא כדי לבנות קבוצה עוד 4 שנים.
    .
    פאר 12

    1. בנוסף הם הגיעו כדי להישאר, ולא כאורחים לרגע.
      קוואי הולך להיות שם עד סוף הקריירה – חזר לסביבת משפחתו מבחירה מושכלת והוא לא שחקן שבאופיו אופורטוניסט ויקפוץ מקבוצה לקבוצה כדי למקסם הישגים.
      ג'ורג' גם מהאיזור, תמיד רצה להגיע ל-LA (בתחילה ללייקרס), הוא יותר אופורטוניסט אבל מירב הסיכויים שיישאר שם זמן רב, במיוחד כי קוואי הולך להישאר גם.
      מדובר באירגון מסודר עם קברניטים מעולים שרק מתחיל את דרכו למעלה – שום סיבה לעזוב בשנים הקרובות!

      1. לגמרי.
        .
        עומר תסלח לי, מעריך מאוד את סדרת המופת הזו, אבל התפלק לך פה אחד. 7 ??? בהתחלה חשבתי שזה באג באתר, או שהעמוד לא נטען לי כמו שצריך. אם יש החתמה ששווה יותר מ-10 זה זאת.

          1. אחרי 10 שנים בליגה המקסימום עולה וזה בדיוק מה שקוואי מתכוון לעשות-לחתום על החוזה הבא אחרי 10 שנים בליגה

  3. תענוג עומר, הרבה תודה על זה שאתה חוזר כל שנה עם הפינה המעולה הזאת. השקעה עצומה ולא מובנת מאילו בכלל.
    אין ספק ששילמו הרבה, אבל זה המחיר בשביל שני שחקני טופ 10 (כמו שאמרת, אי אפשר להפריד), אין הנחות בעסק הזה (אלא אם כן קוראים לך דני אינג׳ והאח שלך מנהל את הטימברוולבס).
    לדעתי יש עוד שיקולים שצריכים להשפיע על הציון.
    קודם כל, דיברת הרבה על הסיכון ה׳ברוקלינאי׳ אבל צריך לזכור שיש גם את האפשרות ההרבה יותר ריאלית, שקוואי וג׳ורג׳ נשארים בקליפרס ל6-7 שנים הקרובות (סיום שתי עונות + חוזה חדש), ושגם בתחילת שנות ה30 שלהם הם עדיין יהיו שחקנים מהדרג העליון. הרווח כאן הרבה, הרבה יותר הגיוני מהסיכון. במילים אחרות, בהחלט יש מצב שהם קנו במחיר הזה קונטנדרית לשבע שנים הקרובות.
    עוד שיקול שצריך היה להשפיע על הציון הוא השאלה האם היה אפילו מנג׳ר אחד שלא היה הולך על הטרייד הזה? אם התשובה היא לא אז הציון צריך להיות לפחות 8 כי טרייד שהוא כל כך בקונצנזוס לא יכול להחשב כבינוני.
    ההשוואה לטרייד עם ברוקלין לא ממש הוגנת. ברוקלין קיבלו שם שחקנים בסוף הקריירה שלהם. כאן הקליפרס מקבלים שחקני טופ 10, שאחד מהם הוא בדיוק כמו שאמרת – יש מצב שהוא הכי טוב בליגה.
    הבחירות של מיאמי – כל עוד ריילי שם הם לא הולכים על טנקינג. הם אולי יהיו קצת כמו עכשיו, קבוצת אמצע טבלה מדשדשת אבל בעיקר כשאין להם שום סיבה לטנקק אני לא רואה אותם זורקים עונות על טנקינג.
    קיצר, ציון מושלם.

      1. קודם כל, כמו שאמרו למעלה/למטה, גם ג׳ורג׳ וגם קוואי חוזרים הביתה ללוס אנג׳לס אחרי ששנים הם די מכוונים לעשות את זה, אז יש סיכוי שלהבדיל מלברון הם ישארו שם לטווח הארוך.
        בנוסף, כמו שינון אמר למטה, גם אם ייצא להם מזה 4 שנים קונטנדרית ו3 שנים מסריחות, זה עדיין נו-בריינר ושווה כל אגורה.
        לגבי הבחירות וערכן הריאלי, סתם בשביל התרגיל, בוא נניח ששבע השנים הללו יגמרו כולן בבחירות דראפט ראויות. בוא נפרגן ונגיד שכולן יגמרו בלוטרי, בחירה מקום 8 (תחזית שאוקלהומה בהחלט יחתמו עליה, בהנתן שהבחירות מגיעות מקבוצות כמו מיאמי). בוא נבדוק מי נבחר בבחירות האלו ב7 שנים האחרונות ונראה אם היה שווה. אז שניה אני בודק… קולין סקסטון, פרנק קלמנטינה, מרקיז כריס, סטנלי ג׳ונסון, ניק סטאוסקס, קולדוול פופ וטרנס רוס. מודה, נראה שנפלתי על רצף בהחלט נוראי, אז בוא נפרגן להם אפילו יותר, עם 7 בחירות מספר 7 בדראפטים הבאים. וזה יוצא… וונדל קרטר, לאורי מרקנן (נחמד!), ג׳מאל מארי(!) עמנואל מודיאיי, ג׳וליוס רנדל, בן מקלמור, והאריסון ברנס. נשמע כבר הרבה יותר טוב, אבל עדיין אני לוקח בלי שום היסוס ארבע שנים של קוואי ופול ג׳ורג׳ על הקבוצה החביבה בהחלט (מקומות 5-7 במזרח) שתצא לי משבע בחירות מספר שבע. ושוב, בהנתן הקבוצות מהן יגיעו הבחירות אני לא צופה רצפים של בחירות כאלו יפות.

  4. מסכים עם השרת פה מעליי.
    אתה מייחס חשיבות רבה מדי לבחירות דראפט, שאיש לא יודע מה ייצא מהן.
    ובאופן כללי – אם אתה נותן לעצמך סיכוי בשמונה השנים הקרובות להיות מספר 1, 1, 1, 1, 25, 25, 25, 25 – זה בוודאי הרבה יותר טוב מאשר המצב בו אתה נותן לעצמך סיכוי להיות 13, 13, 13, 13, 13, 13, 13, 13 – וזה למרות שבממוצע זה בדיוק זהה.
    FAR =10 בלי בעייה.

  5. נתתי FAR 10 למרות הסיכון העצום, להביא שני סופרסטארים בשיאם לקבוצה שרוצים לגור בLA, יש גם עניין של השינוי תדמית העצום שעברה הקליפרס לא האחות הקטנה והמכוערת של לוס אנגלס אלא קבוצה שהכוכבים מעדיפים אותה על LA.

  6. 7? שווה 10. שחקן שמגיע אחרי אחת מריצות הפלייאוף הגדולות בהיסטוריה, בשיאו, והביא אליפות עכשיו לקבוצה שבלעדיו לא עוברת סיבוב שני או עושה טופ 4 בקונפרנס. הקליפרס נתנו המון, אכן, אבל יש להם סיכוי טוב מאוד ל-2 או 3 אליפויות (יותר ממה שהיה עם הסגל הקיים). צריך לדעת מתי לעשות את ה-All-In כמנג'ר קבוצה ולורנס פרנק עשה את זה בענק בקיץ הזה.
    .
    הקטע עם הבחירות מדאיג, אבל קשה לי להשוות אותם לברוקלין. הנטס קיבלו גארנט בן 36, פירס בן 35 וג'ייסון טרי בן 35 גם כן, כששלושתם בבירור בירידה. הקליפרס מקבלים את השחקן הכי טוב בליגה ועוד מישהו שהיה אחד משלושת הטובים בליגה עד פברואר. גלינארי שיחק 68 משחקים העונה, אבל מאוד פציע ובשנה האחרונה לחוזה. אלכסנדר יכול להיות שחקן פנטסטי, אבל לא חושב שיהפוך למשהו ברמה של קוואי וג'ורג'.
    .
    כמו שאמרת, זה אול-אין. סביר שאם הכדור של קוואי במשחק 7 נגד פילדלפיה היה קופץ לכיוון ההפוך היינו פחות נחרצים, אבל כמו שינון והשרת אמרו – אליפות שווה יותר מהכל. אני חושב שעדיפות 2 אליפויות ו-6 שנים בלוטרי על 8 שנים של סיבוב ראשון או שני. עדיף להיות קליבלנד של לברון מוושינגטון. גם אצלי FAR 10. לא סותר, כמובן, את הכתיבה הטובה והזווית המעניינת שהעלת פה – דיון יותר טוב מסתם לתת לו 10 ולשכנע את המשוכנעים.

  7. השחקן הטוב בעולם ובשיאו. אין מה לנתח באמת הפעם עומר.
    עושים כל מה שאפשר על מנת להביאו ועוד איתו הגיע כמתנה גם גורגי אז בכלל. מה שהשרת אמר far 12.

    קאווי הגיע בשביל not 1, not 2… הוא פשוט מתבייש להצהיר

  8. תודה עומר.
    .
    קצת מדאיג החוזה של קוואי. אני לא מבין בחוקי שכר קפיצות תקרה וכדומה אבל זה שהוא חתם על חוזה כזה נזיל זה בהחלט מדאיג. ולמרות זאת אני נותן 9. הם נמצאים כרגע בפוזשן מדהים ולא הרבה זמן אחרי שהטריו שלהם התפרק – ובלי לוותר על התחרותיות

    1. מה מדאיג? רוצה לראות את רוח הדברים. אולי הקליפרס עוד שנתיים יהיו פחות טובים למשל אם הארל יעזוב ולו וויח יועבר? וגם ירצה חהשיג חוזה אחרון שמן ל5 שנים כמו כריס פול בגיל 32.
      עד אז הוא מוודא שגם ילקקו לו טוב טוב. לדוראנט לא ליקקו מספיק.

    2. אחרי 10 שנים בליגה המקסימום עולה.קוואי כרגע 8 שנים בליגה ורוצה לחתום על החוזה הבא כשיסיים 10 שנים בליגה.אם לא תהיה התרסקות גדולה הוא יחתום עוד שנתיים על חוזה מקס בקליפרס לעוד 5 שנים בשביל הרבה יותר כסף.קוואי הגיע לאן שרצה וזה לאל איי

  9. 10 קליל.
    גם אם הקליפרס ימצאו את עצמם במצוקה הם תמיד יוכלו למצוא דרך להשיג בחירות ופרוספקטים.
    בשביל סיכוי אמיתי לאליפות צריך לעשות מהלכים כאלה.
    הבעיה של ברוקלין הייתה שאחרי עונה אחת כל מה שהם השיגו בטרייד לא היה שווה כמעט כלום, ולכן הם נאלצו ללכת לבנייה מחדש, אבל לקליפרס יש הרבה זמן עד שהבעיה תהיה רלוונטית, וגם אז יהיו להם המון אפשרויות אחרות, ככה שהטרייד הזה לא נורא בכלל מבחינתם.

  10. אני חושב שכשבוחנים את עסקת החבילה הזו מעבר לבחירות שמשכנו את העתיד (שזה מחיר כבד אבל מתקבל על הדעת) חשוב להסתכל גם על מה שנאשר בקבוצה עצמה וכאן נראה לי שהקליפרס שמו את עצמם בעמדה מאד טובה. כי גם אם יש בעיות במקומות שונים בסגל יש להם חומרים שחקנים שמאפשר להם למלא את החוסרים האלה בטרייד.
    בקיצור לדעתי 9-10.

  11. תודה על הניתוח המעמיק
    קוואי וג'ורג' הם שחקנים מהיותר פציעים בליגה. בפלייאוף הקרוב נראה אצל קוואי "רגרסיה לממוצע" הוא לא קבלן אליפויות קבוע, הוא שחקן מעולה, אבל בתרחיש האופטימי תהיה אליפות אחת בשלוש שנים (לדעתי בעונה השלישית שלהם, כשלברון יתחיל בירידה משמעותית), אני מקווה שבשלוש שנים הקרובות תהיה יותר מעונה אחת ששני הכוכבים כשירים בפלייאוף, וגם אז, הם לא המועמדים הראשיים לאליפות.
    תרחיש אופטימי: אליפות אחת בעונה השלישית ואז לפחות אחד מהם מאריך חוזה לעוד שנתיים.
    לגבי הפאר, אני חושב שכשיש הזדמנות כזו צריך ללכת עליה כדי למתג את הקבוצה, והייתי נותן 8

    1. לאיזה ממוצע בדיוק אתה רוצה לעשות רגרסיה?
      הבן אדם היה בקו עליה קבוע עד ליכולת שיא בספרס בעונה לפני הפציעה.

      1. רגרסיה לממוצע עובדת לדעתי ככה:
        לשחקן בנקודת זמן מסוימת (נניח עונה זו והקודמת) יש רמה מסוימת
        בעונה הקודמת הוא התעלה מעל הרמה הרגילה שהוא יכול להציג, עם הובלת קבוצה מאד משכנעת לאליפות
        לדעתי זה לא משקף את יכולתו האמיתית, הוא לא ג'ורדן, זו היתה אובראצ'יבריות. השנה זה לא יחזור.
        בקיצור, היה אובראצ'יבר (קצת) בעונה החולפת והעונה זה לא יקרה שוב (והוא בנוסף לכל צריך גם להישאר לא פצוע כלל, אחרי הסטוריה של החמצת שנה וחצי)

        1. ועל סמך מה החלטת את זה? איפה האובר אצ'יבריות לעומת העונה המלאה האחרונה בספרס? ובוא נדייק הוא החמיץ עונה לא עונה וחצי.

          1. להחמיץ עונה, זה פציע, גם ג'ורג' פציע לצערי.

            אובראצ'יבריות זה להוביל קבוצה לאליפות בפלייאוף, אני לא חושב שהוא יכול לחזור על זה. היו שם הרבה מצבים חריגים.
            אני כן חושב שהעניין בקליפרס שווה אליפות אחת בשלוש שנים, עם הכל יהיה בסדר, מקווה שזה יקרה בשביל הפרנצ'ייז. אני מקווה שיהיה יותר מפלייאוף אחד מתוך ה 3 ששני הכוכבים יהיו בו כשירים לגמרי

            1. לא אמרתי שהם לא פציעים רק שהענה הקודמת של קאווי לא הייתה בגדר אובראצ'יבריות לטעמי. של הקבוצה כן. שלו לא ממש.

            2. פול ג'ורג' ממש לא פציע. כמה הוא החמיץ ב-4 השנים האחרונות? משהו כמו 4 – 5 משחקים בעונה (בממוצע)?
              זה לא פציע.
              הפציעה שהוא עבר, זה לא יותר ולא פחות מחוסר מזל משווע, מהסוג שיכול לפקוד כל שחקן באשר הוא.

            3. כרגע הוא עם ניתוחים בשתי הכתפיים שגם הפריעו לו בפלייאוף הקודם ובסוף העונה הסדירה. הוא גם מחמיץ את פתיחת העונה הזו. שחקן לא חייב להיות מושבת,אם משהו יחסית קל, כזה חוזר גם השנה, הם יתקשו מאד להגיע לגמר לדעתי

            4. ל-33% מהאוכלוסייה יש/תהיה את הבעיה בכתף שיש לג'ורג'.
              מרבית האנשים עוברים את כל חייהם בלי לטפל בבעיה (שגורמת בדרך כלל לאי נוחות בעקבות תנועות מסוימות של הזרוע), הוא בחר לטפל בה עכשיו, ולא אחר כך. לא צפויה להיות היעדרות ארוכה, ולא צפויה להיות לפציעה השלכות על משחקו (להבדיל, נגיד, מהשנה הראשונה אחרי פציעות כמו ACL, או גיד אכילס).
              זו גם לא פציעה שמגדילה את הסיכון לפציעות המשך (שוב, ע"ע גיד אכילס. ACL)

            5. בוא נראה מה יהיה
              אני לא זוכר מתי גם קוואי וגם ג'ורג' היו לגמרי כשירים בפלייאוף ונתנו פלייאוף משכנע שניהם במקביל
              כנראה 2013

              הקליפרס טובים אין ספק, לדעתי בתסריט האופטימי תהיה אליפות אחת ב 3 העונות הקרובות

            6. אני נטו התייחסתי להגדרתו של ג'ורג' כ-"פציע".
              ממה שאני הצלחתי ללמוד עליו, מדובר על שחקן שעובד חזק מאוד על כשירותו הגופנית. התוצאות הן (אחרי בדיקה) 4 עונות בהן החמיץ 4 משחקים בעונה (בממוצע).
              .
              קאוויי זו שאלה אחרת לגמרי. הוא סבל מטנדינופתיה של גיד הארבע ראשי.
              יש מי שמצליחים לחזור לתפקוד מלא אחרי החלמה מטנדינופתיה, והיא לא חוזרת.
              אבל יש מי שהיא לא עוברת באמת לעולם, כאשר מאמץ רציף עם מיעוט של מנוחות (על פני זמן) גורם לתופעה לחזור.
              אין לי מושג מה מצבו של קאוויי,
              אבל גם אין לי ספק שהוא זכה בעונה וחצי האחרונות לטיפול הטוב ביותר שכסף יכול לקנות.
              מה צופן בחובו העתיד של קאווי (ברמה הרפואית)?
              אין לי מושג.
              סטטיסטית הוא מוגדר כמי שנמצא בסיכון גבוה יותר לסבול מפציעות מורכבות של רקמות החיבור בגפיים התחתונות.
              (זו, לטעמי, צריכה להיות ההגדרה של "שחקן פציע". מי שסטטיסטית הסיכוי שלו להיפצע גבוה יותר)

            7. אם הבעיות של גורג בכתפיים שהםריעו לו אשתקד הן פתירות אז המצב יותר טוב, מסכים

  12. הערה קטנה לגבי הצמדים,
    דוראנט וקליי עוד מחלימים, סימונס הוא לא חלק מצמד. אמביד הוא סטאר, סימונס לא עדיף על האריס או הורפורד (השוואה מחמיאה, שמבוססת על הפוטנציאל שיש לו)

  13. תודה עומר. לטעמי קצת החמרת כאן 9 -10 בעיניי יותר משקף
    בעיקר כי אל מול הבחירות שאבדו שזה בהחלט סיכון שמרו על רוב החוליות החשובות מהעונה החולפת ולא יצרו קבוצה לשנה אלא למשהו כמו שלוש קדימה

  14. אהבתי מאוד את סדרת הכתבות, אבל הפעם אני לגמרי לא מסכים.
    .
    7? מדברים פה על שחקן טופ 3 בעולם בחוזה לגמרי נורמלי לשחקן בסדר גודל כזה
    .
    גם בתרחיש גרוע אני לא רואה איך ההחתמה הזאת מקבלת 7.

  15. יש פה הערכה מקצועית. כמו של מנהל השקעות רציני. לוקחת בחשבון לא רק את הסיכוי – זה כל ילד יודע, בזה העיתונים מלאים, מי אמר קליפרס אלופה ולא קיבל – אלא ניתוח מפורט של הסיכונים, והאפשרות שהבית ימצא את עצמו בלי התחתונים. וככזו, ניתן המספר (שבתור הערכה כוללת, הוא תמיד משהו חמקמק וסובייקטיבי). רק על זה, סחתן.

    1. מצד שני, הוא נתן לברוקלין 8 (אם אני זוכר נכון) וזאת על אף ששם הסיכון גדול בהרבה לאור העובדה שדוראנט בוודאות יחמיץ עונה שלמה.
      לא רואה איך הסיכון של הקליפרס גבוה משל ברוקלין.
      אבל כן צריך לציין לטובה את הדיון שעומר עורר כאן 🙂

      1. כי ברוקלין לא היו צריכים לתת כלום בשביל זה. אלא אם סופרים אי החתמה של דאנג'לו ראסל וגם מזה הם הוציאו משהו.

  16. 10 קל.הקליפרס אמורים להיות בצמרת ב 6-7 שנים הבאות אז הבחירות פחות רלבנטיות.מגאלינרי היו נפטרים בכל מקרה.ההפסד היחיד זה שיי גילגיוס אלכסנדר שאם היה נשאר הייתי חותם על הקליפרס כעל אלופה ודאית אבל כדי להשיג 2 סופרסטארים שיובילו את הפרנצייז שלך ב 6-7 שנים הבאות צריך לעשות ויתורים

  17. 10, גם אם הסיכון הוא משהו קטרסטרופלי ועזיבה של הכוכבים עוד שנתיים. בחירות הדראפט פחות בעלות ערך מבחינתי בהתחשב בתמורה.

  18. קודם כל, הטור כתוב נהדר, כרגיל. תודה רבה.
    העלת כאן לא מעט נק' שלא חשבתי עליהם, וגם זה כרגיל, אבל עדיין אני חושב שהציון צריך להיות גבוה יותר, 9-10. הקליפרס, לאחר עשורים, עומדים להיפטר מהספחת שלהם, מהתווית של האחות המכוערת, שחיה בעיר הכי לוהטת אבל לא מצליחה למשוך אף אחד. זה הימור גדול, אבל הוא נועד לשנות תודעה וסטטוס של מועדון שלם, ורק הימורים גדולים עושים את זה.

  19. גם לתחושתי זה מקרה של ציון מעולה, אבל מעניין לבדוק את האינטואיציה ממגוון זוויות:
    .
    א. המחיר – אני נוטה להסכים שהמחיר אינו מבוטל, אבל גם שהבחירות לא בהכרח יהיו כל כך אטרקטיביות, בעיקר אם קוואי וגורג ימשיכו בקבוצה (סיכוי גבוה לדעתי) וישמרו על הבריאות (סיכוי פחות גבוה לדעתי, אבל גם לא מאד נמוך) – ואז הבחירות יראו לנו, בדיעבד, כמחיר שהיה שווה לשלם. גלינארי, בעיני, הוא לא וויתור בכלל, לא בגלל שהוא שחקן רע – הוא לא, אלא בגלל שיש גבול כמה SF ים מובילים אפשר לכלול בסגל, ואין ספק ששג"א בעל ערך, גם לשנה שנתיים הקרובות, אבל בוודאי שלא עליו תיפול עסקה כזו.
    .
    זווית מעניינת לסוגית המחיר יכולה להיות לעשות מעין ניתוח רגישות, כלומר, נניח והמחיר היה קצת יותר זול, או קצת יותר יקר, האם זה היה משנה משמעותית את התמונה? אם היו רק ארבע בחירות (במקום חמש) ורק החלפה אחת (במקום שתיים), האם היינו יכולים לקבוע שהעסקה "הרבה יותר טובה"? מסופקני. גם ההפך נכון – אם היו נדרשים להעביר את בברלי או את זובאץ' במקום שג"א, האם העסקה הייתה הופכת לא כדאית? גם לא נראה לי. כל זה כדי להגיד שקשה למדוד את הערך הממשי של המחיר ששולם, וגם כדי להגיד שזו "עסקה אסטרטגית" – שתימדד בהאם תצליח או לא תצליח להביא למטרה המקווה, ולא בהאם המחיר היה האופטימלי, או יכול היה להיות גבוה או נמוך יותר באי אילו אחוזים.
    .
    עוד זווית על המחיר – השוואה לעסקאות דומות. למיטב זכרוני המחיר שווסט שילם על ג'ורג' (וקוואי, כאמור), לא הרבה יותר גבוה ממחיר ששילמו לו עבור גריפין (חמש בחירות למיטב זכרוני) ועבור טוביאס (ארבע בחירות למיטב זכרוני). ואם מסתכלים על זה ככה – ווסט הפך את גריפין (ועוד כמה חתיכות) לבערך תשע בחירות! ושילם פחות מזה על קוואי וגורג. מהזווית הזו לפחות – המחיר הוא מחיר מציאה. ווסטברוק עלה ארבע בחירות בנוסף לכריס פול – גם בנצמרק רלבנטי, וכזה שמחזק, לדעתי, את ההערכה שהמחיר שווסט שילם היה סביר לגמרי. גם דייויס לא עלה פחות ללייקרס.
    .
    ב. נכסים קיימים – מחיר נתון יכול להיות גבוה לאחד ונמוך לאחר, כתלות במידת עושרו. אם מישהו היה מבקש מהספרס, למשל, חמש בחירות ושתי החלפות, הייתי נחרד. לא חושב שלספרס כדאי לשלם את זה על אף אחד. לווסט, כאמור, היו המון בחירות "אקסטרה" מהעסקאות שביצע בעבר, ולמעשה נותרו לו בחירות רבות גם אחרי שהעביר את חלק מהבחירות שלו והבחירות של מיאמי. הוא לא נשאר בלי כלום, ויוכל להשתמש בבחירות שנשארו כדי להתחזק גם בשנים הקרובות, כך שהן לא לגמרי שחונות.
    .
    ג. הדימוי – זה קשור גם להיות העסקה "אסטרטגית". מהפכה, כמו שהזכיר לנו מאו, זו לא ארוחת בוקר, וכשאתה רוצה לשנות את הדימוי, ואולי גם את ההיסטוריה, של אחד הפרנצייזים הכי "דפוקים" בליגה, זה בהחלט עלול לעלות לך במחיר גבוה, וזה עדיין מחיר משתלם.
    .
    ד. התזמון – כמו במקרה של דוראנט וקיירי, ההזדמנות לגייס שני כוכבים ברמה כזו, שרוצים לשחק אחד עם השני, בקיץ אחד, וחתומים לאותה תקופה, היא נדירה ביותר ואסור לפספס את ההזדמנות. מה שכן, גם פרסטי יודע את זה, ולכן המחיר אולי יעלה, אבל זו עדיין הזדמנות היסטורית שלא צריך לפספס על בחירה לכאן או לשם.
    .
    ה. המטרה – לדעתי אין כמעט אפשרות לבנות קבוצה שאפשר יהיה להגיד עליה ברצינות שהיא אלופה וודאית. הליגה (עדיין?) תחרותית מדי, יש אלמנטים של פציעות והרחקות וכו'. אפילו גולדן 2016 73-9, וגולדן 2019 עם חמישה אולסטארס לא לקחה אליפות. לכן, לדעתי המטרה הריאלית היא לבנות קונטנדרית מובילה, כלומר קבוצה שהיא בשורה הראשונה של המועמדות לתואר. ואת זה, כך נראה, הקליפרס הצליחו לעשות, ולכן גם אם לא יזכו באליפות בשנים הקרובות, עדיין אחשוב שזו ההחלטה הנכונה. יוסטון של השנים האחרונות, קליבלנד של השנים האחרונות למעט 2016, וגולדן 2016 ו-2019 הן לדעתי דוגמאות לקבוצות שלא זכו ו,לי לפחות, קשה לבוא אליהן בטענות על כך.
    .
    בקיצור, כרגע זה נראה לי כמו 10.
    .
    תודה רבה עומר.

  20. טוב זה אחד הפוסטים ההזויים אי פעם.
    כל ציון מתחת ל 10 זאת שערורייה.
    עזוב זה שהצגת צד אחד בצורה מוגזמת, בוא נסתכל תכלס והתכלס זה שצריך להסתכל על המהלך כ קוואי+פול ג'ורג' במהלך הכי גדול בתולדות הליגה לדעתי.
    הצמד הפך את הקליפרס למועמדת מס 1 בליגה הכי עמוקה שהיתה אי פעם!!
    עוד..
    המהלך מנע מקוואי לעבור ללייקרס ולשלוח את הקליפרס בחזרה לתהום ואת הלייקרס למירוץ על ההיסטוריה
    עוד..
    בחירות דראפט של nba לא שוות יותר מדי ובמיוחד שאתה הולך על האליפות. שים לב למי היו בחירות גבוהות במשך שנים רצופות לא רק שנה אחת- פיניקס אטלנטה, ממפיס, סקרמנטו.. לאן זה הוביל אותן בדיוק??
    עוד..
    אם כבר ברוקלין בוסטון.. מי בדיוק נמצאת בעמדה יותר טובה ברוקלין או בוסטון??
    100 אחוז מהאנשים יעדיפו את המצב של ברוקלין.
    כי עם כל הכבוד לנכסים של בוסטון אם אין סופרסטארים אמיתיים בקבוצה אין מה לעשות איתם.
    וסופרסטארים לא בדיוק מעניין אותם משחקי אנליטיקס של חנונים של דראפט.. מעניין אותם מי יכול לעשות את החיבורים הנכונים.
    .
    המטרה העיקרית של בחירת דראפט בתקרה הכי גבוהה של היא או להביא סופרסטאר משנה גורל או להמיר אותן לאחד כזה.
    זה בדיוק מה שהקליפרס עשו.

  21. פוסט מצוין, יפה שהארת צדדים במהלך הזה של הקליפרס שלא היו ידועים כל כך. אבל עדיין, הנחתמה של קוואי היא 10 בקלות. זאת לא רק העובדה שהבאת שניים מעשרת השחקנים הטובים בליגה במהלך אחד, זאת גם הידיעה שמיתגת את הפרנצ'ייז שלך כמקום בו שחקנים חופשיים ירצו לחתום בעתיד, וכמובן גם העובדה שמנעת מקוואי להגיע ללייקרס. שלושה ציפרים במכה אחת.

    אם לא ההחתמה והטרייד שהביאו את קוואי וג'ורג', אז הקליפרס שוב היו נתקעים מאחורי הלייקרס לשנים ארוכות כפרנצ'ייז הזניח של לוס אנג'לס. שזה סיכון הרבה יותר גדול מהסיכון שהם לוקחים על עצמם כיום

  22. פאר 10
    הביקורת על איינג הייתה שהוא התאהב בפוזיציה ולא מימש.
    והנה פה הלוגו מימש את האופציה…
    אפשר להתווכח על עוד בחירה פחות בחירה
    אבל בגדול החלופות היו פחות טובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט