Free No More 2019 – דיאנג'לו ראסל / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2019 – דיאנג'לו ראסל / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

דיאנג'לו ראסל חותם בווריורס – $117,325,500 לארבע שנים – $29.3 מיליון לעונה

לפני שנגיע לראסל, נסביר בקצרה את מכניקת הSign&Trade ששומשה להחתמה הזו. בגדול, הווריורס היו הרבה מעל לתקרת השכר גם אחרי שדוראנט עזב, וזו הייתה הדרך היחידה שהם יכלו להחתים שחקן בקליבר הזה.

הנטס ודוראנט חתמו על חוזה בעזרת מקום פנוי מתחת לתקרת השכר של ברוקלין, ויכלו לעשות את זה גם בלי המנגנון הנ"ל, אבל ידעו על המצב הנ"ל של הווריורס, ולכן מינפו את ההזדמנות כדי להיפטר בטרייד מכמה משכורות קטנות ויותר חשוב, לקבל בחירת סיבוב ראשון מהווריורס בשנה הבאה (מוגנת טופ 20 ואחר כך הופכת לבחירת סיבוב שני). וזה הסיפור.

זו הייתה עונת חוזה גדולה עבור דיאנג'לו ראסל, עם העפלה לאולסטאר (כמחליף לאולדיפו הפצוע שנבחר ע"י האוהדים), העפלה לפלייאוף, ושיאי קריירה כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית:

הוא גם שיחק 86 מ87 המשחקים האפשריים של הנטס העונה – אחרי שתי עונות בהן הפסיד כמעט שליש ממשחקי הקבוצה שלו.

מצד שני, ההתאמה הקבוצתית בעייתית מאוד. ראסל היה בסיטואציה דומה עם דינווידי בשנה שעברה, וקני אטקינסון עשה הכל כדי לשחק איתם כמה שפחות זמן ביחד על המגרש (רק 11 דקות בממוצע למשחק – כלומר כמעט ולא היו דקות שאף אחד מהם לא משחק). כנראה שהוא ידע מה הוא עושה, כי הציוות של השניים השיג NetRtg של 3.4-, נתון נמוך מאוד עבור קבוצה מנצחת ואחד הציוותים הגרועים ביותר של ראסל.

דיאנג'לו וסטף שניהם לא שחקני הגנה גדולים, וביחד הם ירכיבו את אחד מהקווים האחוריים הכי חדירים בליגה. תוסיפו לזה את העזיבה של איגודאלה לממפיס ואת הפרישה של ליווינגסטון, וסטיב קר נשאר בלי אף שומר מעל הממוצע בקו האחורי ובכנפיים.

עזבו את מי ישמור את הארדן-ווסטברוק או לילארד-מקולום – מי ישמור את לברון? קאווי? יאניס? דריימונד גרין הוא שחקן ההגנה הטוב היחיד בסגל הזה, והיכולות ההגנתיות המדהימות שלו מנוצלות טוב יותר כשומר קבוצתי ולא אישי. אם הוא יצטרך לקחת את התפקיד של תומפסון או איגודאלה למשחקים שלמים, זה יפגע מאוד ביכולת שלו לעשות את כל הדברים שהפכו אותו לשחקן ההגנה של השנה ב2017, ובהתאם גם ביכולת ההגנתית של הווריורס.

אני מעריך שקר ישחזר את הנוסחא של אטקינסון ויהנדס את הרוטציות כה ששני הרכזים ישחקו ביחד כמה שפחות (מה גם שכל תכנון אחר ידרוש דקות שבהן אף אחד מהם לא על המגרש, ואנדרו האריסון הוא הרכז היחיד מלבדם בסגל).

הסיבה שאני מפיל את כל תחלואות הסגל של הווריורס על ההחתמה של ראסל, היא כי היא זו שהכריחה אותו להיות כזה. אסביר – כאשר קבוצה מעל תקרת השכר משתמשת במנגנון הS&T, היא הופכת לחשופה לסעיף הHard Cap שבCBA. כמו שכולנו יודעים, תקרת השכר בNBA היא בד"כ גמישה, ואפשר לחצות אותה בקלות בעזרת חריגות כמו Bird Rights, Mid-Level-Exception, החתמת שחקני מינימום ועוד.

כל זה עף מהחלון כשאתה נהיה חשוף לHard Cap – תקרת שכר נוספת וקשיחה בגובה $138,928,000 (קצת יותר מ6 מיליון מעל תקרת המס), שאותה אסור לך לעבור בשום מקרה – לא משנה מה. הווריורס – בהנחה הסבירה שלא חותכים את החוזה הלא מובטח אך המצוין של מקיני – יתחילו את העונה עם 14 שחקני סגל ובמרחק של קצת פחות מ$250,000 מהתקרה המדוברת.

זה כמובן אומר שהם לא יכולים לצבור כסף בטריידים (נניח – להשתמש בTrade Exception העצום שקיבלו בטרייד של איגי לממפיס) או להחתים אף שחקן חדש – אפילו לא וטרן שיבוא על המינימום – עד ממש לקראת סוף העונה הרגילה (המשכורות בתקרת השכר מחושבות לפי החלק היחסי בשנה שהשחקן שיחק, ומשכורת המינימום לוטרן בליגה עומד על 1.6 מיליון דולר). זה גם אומר שהם לא יכולים להחתים חוזי 10 ימים כאוות נפשם, כיוון שחוזה כזה עולה בערך 90 אלף דולר מה שמשאיר להם מקום ל2 כאלה לכל השנה.

אף קבוצה לא שיחקה מעולם בצורה כל כך מסוכנת עם התקרה הקשיחה, ואני באמת לא יודע מה הווריורס אמורים לעשות אם בנוסף לתומפסון הפצוע נפצעים להם פתאום 3-4 שחקנים ברגע נתון כמו שקרה להם בעונה שעברה. בנוסף, כבר היום הסגל מכיל שחקני מינימום בלבד מסביב לרביעיה הגדולה שלהם (גרין ראסל קארי ותומפסון הפצוע) + לוני, והם כנראה הקבוצה עם הסגל הכי קצר בליגה במובן הזה.

השאלה אם כל זה – המצב בתקרת השכר, בחירת הסיבוב הראשון, הסגל הקצרצר – באמת שווים כדי להחתים את ראסל על חוזה מקסימום. בדומה לפורזינגיס, גם פה מדובר במקסימום הקטן של ה25%, וגם פה הווריורס משיגים אותו לארבע שנים מובטחות.

אבל בעוד על פורזינגיס דיברנו כעל פוטנציאל עצום ושחקן מקסימום מובהק, פה אני לא כל כך בטוח. גם כשחקן בפני עצמו ראסל – עם סה"כ עונה אחת לא מאכזבת ברזומה – עומד בעיני ממש על הגבול של שחקן מקסימום בליגה, היתירות שלו עם קארי וחלוקת הדקות הבעייתית (אני לא מדבר בכלל על מה יקרה כשתומפסון יחזור) הופכות אותו להחתמה לכל היותר נייטרלית וכנראה שאפילו שלילית במחיר הזה.

תוסיפו לזה את החסרונות שדיברנו עליהם + שדרוג החוזה של גרין שנכנס בשנה הבאה לתוקף, ויכניס אותם לכלא של מס מותרות לשנים הקרובות:

וזה הופך את זה ללא שווה. בדומה לכתבה על באטלר, אני מעריך את היצירתיות של בוב מאיירס ביצירת מקום מכלום, אבל המחיר הכולל גדול מידי – בטח עבור קבוצה שלא חזויה להיות מועמדת רצינית לאליפות (למרות שהם עומדים להיות סופר מסוכנים בפלייאוף).

FAR – 4

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. טוב קראתי קצת עומר

    עזבו את מי ישמור את הארדן-ווסטברוק או לילארד-מקולום – מי ישמור את לברון? קאווי? יאניס? דריימונד גרין הוא שחקן ההגנה הטוב היחיד בסגל הזה, והיכולות ההגנתיות המדהימות שלו מנוצלות טוב יותר כשומר קבוצתי ולא אישי. אם הוא יצטרך לקחת את התפקיד של תומפסון או איגודאלה למשחקים שלמים, זה יפגע מאוד ביכולת שלו לעשות את כל הדברים שהפכו אותו לשחקן ההגנה של השנה ב2017, ובהתאם גם ביכולת ההגנתית של הווריורס.

    ומה ההיפך הארדן וראס או ליליארד וסי גי יכולים לשמור את את קרי וראסל? נייט אז כולם יקלעו על כולם הידד.

    גרין כבר לא המגן הטוב שהיה לפני 3 שנים. עזוב החרפה שבחרו אותו לחמישייה שנייה ככה על אוטומט הוא מעבר לשיא ואת תפקיד קליי בטח שלא ימלא.

    גולדן לא אמורים להיות מועמדים לאליפות או קרובים אפילו העונה. אבל אתה אומר שהיית לוקח כלום במקום ראסל? כאילו היית מעדיף את אלפונסו מקיני וכל אלו ששם? זה כסף של הבעלים תתפרע לא יוצא לך מהכיס.
    אל תשכח שדיאנגלו גם ניתן להמרה בעתיד זה כמו קניית אגח להמרה והם ימירו אותו מתישהו או שילכו על ראן אנד גאן עצבני עם 3 גאנרים ו130 נק לערב.

  2. ארבע?! עדיף שדוראנט היה עוזב בלי תמורה?? גולדן השיגו שחקן אולסטאר צעיר שממשיך להשתפר. אם יישאר יהיה מעולה, ואם יעבור בטרייד גם. הווריורס הבטיחו את ההמשך של הדייניסטי בטרייד הזה (לא רואה כמה רחוק סטף ודונקי היו מגיעים)

  3. חיכיתי לפוסט הזה. השאלה הגדולה שלא התייחסת אליה היא הטרייד ואליו של ראסל. יכול להיות שהווריורס יכולים לשאוב תמורתו סקורר בעמדות הפורוורד בשלב מתקדם יותר של העונה (קווין לאב? טוביאס האריס? סיין-אנד-טרייד על גלינארי בשנה הבאה?) ואז, יחד עם קליי בריא, הם שוב קונטנדרים.
    .
    פגעת בול בכל השאר – יש לגולדן שלושה שחקני הגנה טובים בסגל, שלושתם פאוור פורוורדים או סנטרים. ראסל לא משחק כמות דקות של שחקן מקסימום (30.2 למשחק בשנה שעברה). בעונה הקודמת הוא ודינווידי שיחקו 58 דקות בממוצע למשחק סה"כ. תחת ההנחה שקרי יקבל 34 למשחק, זה משאיר לראסל 14 דקות לבד ועוד 10-12 דקות של שניהם ביחד, אסון הגנתי. יכול להיות שגולדן בכלל יעלו אותו מהספסל. אצלי זה 6 כי הווריורס הוכיחו שהם יודעים מה הם עושים, אבל ההתאמה לא מעודדת במיוחד.

    1. מי יתן את ראסל על קווין לאב או גלינארי??? מה אתם השתגעתם? ראסל צעיר וסקורר ואחלה שחקן לאב זה גופה עם החוזה מהגרועים בליגה וגלינארי בדרך להיות גופה ובתום העונה משיגים אותו חינם ב 6 מיליון דולר.
      גם טוביאס האריס לא יביא יותר מראסל בהרבה לצד קרי וקליי. שלא נדבר על החוזה השמן של האריס.
      הערך של ראסל יותר גבוה ממה שאתם חושבים.

        1. אתה כל הזמן חוזר על הרעיון הזה כשעוד לא הבאת הצעה אחת שיכולה להתממש. לא רואה איך הם יכולים לעשות טרייד עבור גריפין העונה.

          1. ברשותך עידו, אני ארחיב את תגובתך, כך שיהיה ברור –
            .
            בגלל שדאנג'לו ראסל הגיע לגולדן סטייט במסגרת סיין אנד טרייד, גולדן סטייט לא יכולים לעבור תקרה של רף המס + הסינר (תוספת קטנה שכן מאפשרת לחצות את רף המס במספר מיליונים בודדים).
            המשמעות היא שהעונה, לגולדן סטייט יש תקרת שכר קשיחה. גם אם ה-"טרייד משין" של ESPN מראה שזה טרייד אפשרי, זה לא אפשרי לגולדן סטייט אם הם חורגים מאותה תקרה קשיחה (הם כמעט וצמודים עליה כבר עכשיו).
            .
            היות וראסל חתם על מקס של שחקן עם ותק נמוך (27.3 מיליון), יהיה קשה מאוד לגולדן סטייט כבר העונה לעשות טרייד שישתלם להם.
            לדוגמה:
            בשביל להביא את גריפין כבר ב-15 לדצמבר, גולדן סטייט צריכים להעביר את ראסל + לוני + שחקן נוסף של 2 מיליון).
            אם הם ממתינים לקיץ, הם שוב יכולים לעשות טרייד לפי כללי הטרייד הרגילים, ואז אםשר לעשות טרייד אחד על אחד ראסל/גריפין.

            1. חידוד חשוב של גיא (שחסך את הלינק מהטרייד מאשין של tradenba שרציתי להדביק). העונה הם לא יכולים להשיג אותו, כנראה, אבל זה לא סותר את השאלה על ערך השוק. גם אם ראסל יסיים את העונה בווריורס, זה רק 25% מהחוזה שלו. בשנים הבאות הם יהיו יותר גמישים מתחת לתקרה ואז יכול להיות שנראה טרייד של ראסל על פורוורד משמעותי.

            2. גמישות מתחת לתקרה לא תהיה להם בעידן הקרוב. התפקיד של ראסל בסיפור הזה הוא בעצם לשמש כמחזיק מקום למשכורות שלא יוכלו לשלם בדרך אחרת.

            3. מי ייגע בגופה גריפין למה גולדן צריכים אותו? הערך של דיאנגלו ראסל יותר גבוה ממנו

  4. ההתאמה לא הכי מעודדת לקרי באמת אבל אני חושב שצריך להיות יותר התחשבות בנסיבות , זה די או הוא או כלום כמו ששמעון ציין ולכן בעיניי ובהתחשב באפס גמישות כמעט של גולדן סטייט פיננסית יש כן לדעתי 6-7.

  5. אני בדרך כלל לא מגיב אבל עכשיו אני חייב
    4! שכתבת על ההתאמה הלוקה בחסר שלו זה נכון בהסתכלות על העונה הנוכחית שגם כאן זה היה או להוסיף עוד אולסטאר אם התאמה מוטלת בספק או כלום שזה לדעתי החלטה טובה בנוסף זה נותן להם שחקן צעיר ומוכשר שחתום על חוזה ארוך לבנות עליו לעתיד פלוס אם הם רואים שהם רצים טוב העונה זה נותן אופציה לטרייד על אולסטאר שיכול לתת את קפיצת המדרגה לעוד אליפות ואם מחליטים על בניה מחדש זה יכול להביא להם בחירות דרפאט\צעירים מוכשרים לבנות עליהם נכון שזה מכניס אותם למס מותרות אבל זו כבר החלטה של הבעלים שמחליט ששווה לו וגם בלעדיו הם תקועים עם תקרת שכר מלאה כך שזה לא על חיזוק כלשהו שיכל להגיע לדעתי לפחות far-8
    כל מה שכתבתי לא סותר את העובדה שאני מאוד נהנה מהכתבות שלך תודה

  6. חייב להיות פאר 9-10, הם הביאו שחקן בקאליבר של ״אולסטאר״ גבולי בליגה והוא רק בן 23 יש לו המון לאן לפרוח ולהתפתח. גם אם השילוב לא יסתדר בינו לבין קרי לא חסר קבוצות שנושאות לרכז שייקחו בשמחה חוזה שכזה ויכולות להביא שחקני כנפיים איכותיים עליו (אורלנדו לדוגמא).
    .
    לדנגאלו ראסל יש המון לאן להתפתח אין לו כשחיים מהותיים במשחק (לדוגמא בן סימונס וחוסר היכולת לזרוק), בהתחשב בגיל בנסיבות תחת תקרת השכר הוא חוזה מדהים

  7. תודה רבה עומר.
    הוא באמת הימור לא קטן אבל איך שלא תהפוך את זה, הקיץ הזה די כיסה לשנים הבאות את השחקנים הבכירים בליגה ככה שגם אם היה להם כסף פנוי מה בדיוק הם יעשו איתו? בנוסף אחרי המראות הקשים בגמר האחרון במשחקים שקליי לא שיחק והיה די מביך לראות את התקפת הווריורס הם היו חייבים אבל פשוט חייבים להביא עוד יצרן נקודות גם אם הוא לא הכי יודע לשמור. – 6

  8. אני חושב שיש עוד משהו שאתה מפספס
    הלוחמים היו קבוצה משלמת מס בכל השנים האחרונות
    והם הצליחו בגלל התקרה הקשיחה לא להיות קבוצה כזאת
    זה משמעותי.
    חוץ מזה הלוחמים היו חייבים לעשות את ההבראה איגי היה חייב כבר ללכת לוינסטון פרש
    ואם לא יסתדר עם ראסל תמיד יוכלו להטריד אותו תמורות חתיכות שוות לפאזל (הרי העונה הזאת היא מין סוג של עונה מבוזבזת כי קליי פצוע.)
    לדעתי יש פה
    10 בלי להתווכח
    שדוראנט אמר שהוא עוזה אף אחד לא דמיין שהלוחמים יראו ככה.

  9. יש החתמות שלא נמדדות בפן המקצועי.
    העובדות ברורות –
    כולנו חשבנו שתם עידן. דוראנט עוזב, ולגולדן סטייט אין את היכולת להחליף אותו ביותר מ-MLE.
    ואז גולדן סטייט שוב שלפו אס מהשרוול, והביאו את ראסל.
    צריך לזכור –
    יותר מקבוצה אחת בליגה הייתה מוכנה לשלם לו מקס.
    גם ב-15 לדצמבר, יהיו יותר מקבוצה אחת בליגה שתהיה מוכנה לשלם עבורו מקס.
    (מתאריך זה אפשר להעביר את ראסל בטרייד)
    (סביר יותר להניח שאם יהיה טרייד, הוא יתרחש בקיץ, אז גולדן סטייט כבר לא יהיו לכודים מתחת לתקרה קשיחה, ואז התמורה האפשרית לטרייד עבור ראסל תהיה גדולה הרבה יותר)
    צריך לזכור 2.0 –
    שחקנים מבוקשים, כאלו שיש יותר עוד קבוצות למעט קבוצות הבית, אותם כמעט ובלתי אפשרי להשיג בשוק החופשי כאשר הם רק סיימו את חוזה הרוקי שלהם.
    ראסל צעיר, בריא, ומלא פוטנציאל. זה הופך אותו לנכס ששווה הון בשוק הטריידים.
    צריך לזכור 3.0 –
    לגולדן סטייט יש כבר 2 מהקלעים הגדולים בתולדות המשחק. הם לא חייבים עוד אחד כזה בסגל בשביל לחזור ולהיות קונטנדרים.
    מרבית קבוצות הליגה משוועות לשחקן יוצר/קלע/סקורר בקבוצתם.
    .
    המשמעות של "צריך לזכור" 1 + 2 + 3 היא שגולדן סטייט נמצאים בעמדה מצוינת לשחזר טרייד מהסגנון שהיה האבן הראשונה בבנייתה של השושלת –
    הטרייד שהביא את בוגוט במקום מונטה אליס.
    בזמן אמת, אוהדי גולדן סטייט ביכו את הטרייד הזה. אבל הוא הפך קבוצה סופר מוכשרת התקפית, והפך אותה לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה. הפך אותה לקבוצה ללא חסרונות.
    .
    עכשיו צריך רק להפעיל את הדמיון. מה אפשר להביא תמורת ראסל?
    יש לא מעט רעיונות. הניסיון מלמד שהרעיונות של ההנהלה של גולדן סטייט יהיו טובים ומוצלחים משלי (אני לא דמיינתי שהם מצליחים לסיים את הקיץ במצב אותו הם סיימו את הקיץ).
    .
    אז כאשר מתבוננים מבעד לפריזמה של "מה אם". מה אם גולדן סטייט לא עושים את הטרייד?
    .
    אז מגלים סיטואציה בה הקבוצה מאבדת את דוראנט תמורת כלום,
    נשארת ללא אפשרות להתחזק בצורה ממשית.
    .
    דרך פריזמה זו, מגלים תמונה של החתמה שפותחת מחדש את דרכה של גולדן סטייט לקונטנדריות.
    אני חושב שלא מעט מההחתמות שקיבלו ציוני "8" ו-"9", השיגו הרבה פחות.
    .
    FAR 10

    1. מסכים איתך לחלוטין גיא, אגב החוזה הזה הרבה יותר סחיר מזה של מידלטון, הפוטנציאל גדול יותר צעיר שרק הכנס לפריים

  10. מסכים עם הקהל פה. מבחינה מקצועית אין ספק שהוא לא מתאים אבל השאלה היא אם צריך לשפוט את הטרייד הזה רק מבחינה מקצועית. אם מסתכלים על ראסל כעל קלף טרייד שלא מעט קבוצות בליגה ירצו לקבל אז המהלך הזה נצבע באור הרבה יותר בהיר ואופטימי.

  11. אני חושב שהם היו צריכים להביא שחקנים על נמוך במקום ראסל.
    גם איגודלה כשהגיע נחשב לשחקן אחרי השיא בהרבה.
    גם ליווינגסטון, האיש והברך לא נחשב למשהו מיוחד לפני הלוחמים.
    הפעם הלכו בדרך אחרת…. נראה איך זה יעבוד, במיוחד כשקליי יחזור.
    לא אופטימי
    🙂

  12. טוב זה לא רציני.
    הסיבה היחידה שהווריוס עוד איכשהו באויר זה הטרייד הזה שהשאיר להם הרבה מקום לתמרון בחלון הטריידים הקרוב והבא.
    זה לא פחות מציון 10 וכל חצי נקודה מתחת זו פשוט חוסר הבנה במתרחש.
    .
    זה לא משנה אם הוא מקבל 27 29 או 30 מיליון לעונה. זה השכר המקובל היום בשוק עבור שחקן כמוהו שיהיו מספיק קופצים.

  13. אני נותן 9 בגלל שזאת החתמה לא מתאימה כל כך לסוג השחקנים שצריך, אבל יש 2 אפשרויות:
    1. טרייד.
    2. סטיב קר מצליח לעשות משהו מיוחד.
    הסיכוי שאחד מהם יקרה הוא גבוה, אבל אם לא זה תוקע את הלוחמים – 9

  14. אני לא מאמין שקבוצות ייתנו עליו יותר מדי וסיכוי סביר שלא ישחזר את העונה שעברה, ובכל זאת זה לפחות 8 בהתחשב בסיטואציה הבעייתית ובסיכוי המשלים שימשיך להשתפר ויימצא לו קונה.

  15. אני לא בקיא בחוקי ההעברות והשכר. אבל אם ראסל יוכל להוף לסמול פורווד מהרמה הגבוהה בליגה, או לחלופין לסמול פורדווד ממוצע (d&3 fzv) פלוס שחקן שישי טוב זו החתמה מצויינת. (ברור לי שזה לא פשוט)
    חמישייה של סטף ,קליי, אולסטר כלשהו (תמורת ראסל),גרין ולוני זו חמישייה חזקה בהרבה ממה שדמיינו שהם יכולים להשיג

כתיבת תגובה

סגירת תפריט