רד בול נותנת למקס כנפיים / אורן פראג׳

סיכום המירוץ בגרמניה

אפשר לסכם בשתי מילים – מירוץ רטוב. זה בדרך כלל מתכון למירוץ משוגע ולא צפוי – ויש בזה משהו מעניין, לעיתים גם בלי משמעות מבחינת ביצועים, קבוצות ונהגים. רואים בעיקר הימורים של קבוצות על צמיגים, נהגים שצריכים להתמודד עם חוסר התאמה בין צמיגים למסלול, קבוצה אחת שההימור שלה תופס (בדרך כלל קבוצת מיד פילד) והרבה פרישות כשהמתכון הזה מתערבב במיקסר. התוצאות בדרך כלל לא יהיו קשורות לעונה, וביום טוב תהיה הזדמנות לקבוצת אמצע להתגנב לפודיום.

הפעם אלו היו רייסינג פוינט שהימרו בתזמון הכי נכון על המעבר לסליקס. כששאר הקבוצות ראו שזה עובד הם גם החליפו, ומכאן זה ספרינט עד הסוף בהתאם למזל של כל קבוצה. בהוקנהיים הספרינט הזה הסתיים בניצחון של מקס, סבסטיאן שני ודניל קוויאט שלישי.

מרצדס עם סרבלים מגוחכים – באמת, הבנו שאתם חוגגים אבל תפרקו את זה בבית זה מביך, ציינה גם את אחד הימים הכי אפלים שלה בספורט כשהם לא מפספסים שום טעות אפשרית בהחלטות על צמיגים ותזמון העצירות, ומשם הכל התפרק להם. גם לואיס וגם ואלטרי עשו טעויות מיותרות ויצאו מהתמונה.

פרארי ניצלה ממבוכה גדולה נוספת רק בזכות סבסטיאן שהזכיר לנו שהוא אלוף עולם ובבקשה להרגיע את הביקורת. מהמקום האחרון הוא סיים שני, הסטינט האחרון של המירוץ שלו היה פשוט מושלם. תענוג לראות. לקלר לעומתו שילם על החלטה שגויה לעלות על צמיגי סליקס מוקדם מדי ויצא מהמירוץ בגלל אובר דרייב של 5-10 קמ״ש.

אבל רד בול. כנראה שכל הקבוצות צריכות להתחיל לרגל אחרי תהליכי קבלת ההחלטות שם, כי וואלה – הם עושים בית ספר גם למרצדס. וזה לא דבר קטן. מקס זינק שני, ועשה מירוץ מושלם מבחינת נהיגה. למרות טעות שעלתה לו בהחלקה על קרבס גבוה, הוא לא איבד עשתונות והמשיך בפוקוס מוחלט. חמש או שש עצירות, לא זוכר בדיוק, וכולן מושלמות – הם שוב שברו את השיא ועכשיו הם על 1.8 שניות. זה גם שם אותם תמיד על צמיגים טריים, לא איבדו את הממונטום כל המירוץ. ורק ככה אפשר לנצח את מרצדס. פייר גאסלי לעומת זאת – לא כל כך. פעמיים (או יותר) הוא נעקף על ידי הטורו רוסו של אלבון, הדבר האחרון שהוא יכול שיקרה. הוא ידע שהוא לא יכול לסיים מאחורי טורו רוסו, והלחץ הזה גרר כניסה שלו באלבון וסיום המירוץ בלי אף נקודה. אני מעריך שזה המירוץ שהדוקטור של רד בול, הלמוט מרקו, החליט שזה נגמר – והשאלות היחידות הן אם זה יהיה קוויאט או אלבון – ואם ההצרחה תקרה לפני סוף העונה.

מקס ממש מתחיל להזכיר לי את אלונזו

לגבי שאר הגריד, אין משהו מיוחד לציין. רנו לא סיימה, מקלארן נעלמה באיזשהו שלב, סאובר הייתה במקום הטבעי שלה, ואה כן – האס שוב נאלצה לראות את שני הנהגים שלה מתנגשים על המסלול. לא נגרם נזק, אבל זה כבר בדיחה.

ווליאמס בזכות עונש שסאובר קיבלה על סוג של בקרת משיכה, הצליחה להכניס את רוברט קוביצה לקצה העשיריה הראשונה והרוויחה נקודה. זה סוגר את הנקודה של כמה המירוץ הזה לא משקף מעבר להיותו סוג של גימיק.

בטבלת הנהגים השלישיה המובילה היא עדיין לואיס (225), ואלטרי (184) ומקס (162). ביצרניות מרצדס מובילה בפער עצום על פרארי, כמעט כפול, ורד בול שמתחילה להתקרב עם פער של 44 נקודות אחרי פרארי. למעשה פייר גאסלי הוא הסיבה היחידה שרד בול לא מעל פרארי כרגע, וזה אומר שהוא עולה לרד בול המון כסף.

בקיצור, מירוץ רטוב, צחקנו נהנינו, עכשיו נחזור להיות רציניים.

הונגרורינג, בודאפסט. קחו אויר כי רד בול באמת הגיעה עם כנפיים.

מסלול יחסית צעיר, החל משנת 1986 נכנס כעצירה קבועה בסבב בעקבות התעקשות של ברני אקלסטון לפנות לקהל המזרח האירופאי מעבר לחומות הברזל. יש שמשווים אותו למונאקו בגלל התוואי האולי דומה בשילוב עם אזורים צרים שגם מאפיינים את מונאקו. קצר יחסית, ההקפות מהירות ויש לא מעט הזדמנויות לעקיפות.

האמת שהארוע הראשון שעולה לי בזיכרון מהמסלול הזה הוא התאונה של פיליפה מאסה מ 2009 שבה הוא חטף ישר לקסדה בורג שניתק מאחת הברואון ג׳יפי (שנה לפני שמרצדס קנתה אותה), שגרם לאובדן הכרה מיידי שלו תוך כדי נהיגה מהירה בישורת. צריך לציין את זה כי ההשלכות הבטיחותיות של התאונה הזאת הולכות איתנו עד היום – מערכת ה ״האלו״ שמקיפה את הקוקפיט נולדה למעשה שם. אני לא שם לינק לוידאו של הארוע הזה כי הוא מכיל תמונות מפחידות של פיליפה ואני רוצה לישון בלילה.

הקבוצות מגיעות אחרי גרמניה, וזה אומר שחלקן עדיין באפטר-שוק ובעיות ביטחון עצמי, וחלקן עם מומנטום חזק. ספציפית, אני מדבר על מרצדס ורד בול בהתאמה. מרצדס מחפשת חוויה מתקנת, מול רד בול שקיבלה טעימה ממשהו טוב ורוצים שם עוד ממנו.

זה לא חוכמה כי אני אומר את זה אחרי מקצה הדירוג, ואפשר היה לראות את זה על המסלול. למרות המכונית העדיפה של מרצדס, למרות האימונים הטובים ולמרות הפארטי מוד של המנועים שלה, רד בול ומקס לוקחים פול פוזישן ואפילו עושים את זה בפחות הקפות (שש פחות מלואיס). זה מראה על ביטחון עצמי – הם ידעו לאיזה זמן הם מסוגלים להגיע, וסמכו על עצמם שזה יקרה, וזה מראה על לפחות סט חדש לגמרי של צמיגי סופט שיש להם יותר ממרצדס למירוץ עצמו.

פרארי נתנה את הרוטינה הקבועה – נהג אחד בסדר, נהג שני דרמה. הפעם זה היה לקלר שלחץ על הגז מאית שנייה מוקדם מדי ביציאה מהפנייה האחרונה בסוף החלק הראשון של המקצה, ודחס את הכנף האחורית ואת השלדה בהתנגשות עם הקיר. למזלו השלדה לא נפגעה וה FIA אישרו לפרארי את התיקון. לא שזה עזר מבחינת ביצועים – הם ללא ספק בנחיתות עצומה מול שתי המובילות – זהו, זה המצב כרגע – רד בול ומרצדס.

מקס מזנק ראשון בפעם הראשונה בקריירה שלו בסבב, ואלטרי שני ולואיס שלישי. בפער של חצי שלם של שניה, לקלר רביעי ואחריו סבסטיאן.

רד בול מפריעה לפרארי להשלים עם הבינוניות שלה, עם הזינוק המטורף בביצועי המכונית שלה (באמצע העונה!) ועם כישרון כמו מקס. אם יש משהו שיכול להתניע את הניעור הנדרש בצמרת הקבוצה, זה בדיוק זה. הם יודעים להסביר לעולם למה מרצדס לפניהם, אבל לא רד בול. עם זה הנהלת החברה לא תשלים.

מקלארן מסתדרת יפה במקומות שבע-שמונה, ואחריהם ההאס של גרוז׳יין. את העשיריה חותם קימי. רנו לא כל כך, כשניקו מזנק מהמקום האחת עשרה, ודניאל שנחסם על ידי צ׳קו פרז יזנק רחוק רחוק מהעמדה ה 18. בין ניקו לבינו יזנקו הטורו רוסו, ההאס והסאובר האחרות. האס מריצים סטאפים שונים, וזה הסיבה לפער הגדול (רומן – אוסטרליה, קווין – גרמניה).

וויליאמס מצליחה עם ג׳ורג׳ ראסל לזנק מהמקום ה 16, וזה במיוחד ראוי לציון כי בניתוח ההקפות שלו אפשר היה לראות שהוא פיתח קו מירוץ ייחודי אליו (אף נהג לא לקח את הקו הזה), שמנצל יותר טוב את רוחב המסלול בכניסה והיציאה מהפניות, ולכן הוא מצליח לפתח ולשמר יותר מומנטום. יהיה מעניין לראות אם נהגים אחרים יאמצו את הקו הזה אחרי שבסקיי חשפו אותו..

המירוץ ישודר בראשון בערוץ 58 בשעה 16:10. המירוץ הבא אחריו יהיה בבלגיה – וזה מירוץ שאנחנו אוהבים ועוד נדבר על זה.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה רבה אורן.
    אני דווקא הפעם לא מסכים איתך לגבי המירוץ בהוקניים – המירוץ היה מדהים ואחד היותר כיפים שאני זוכר בשנים האחרונות, כמות השינויים והתהפוכות במירוץ היו דבר שהשאיר אותי המום עוד כמה ימים אחרי, ובאמת הלוואי שהיו עוד מירוצים כאלו, כי מבחינתי כל המכוניות היו שוות ומה שעשה את ההבדל היה נהיגה של נהג וגם החלטות קבוצתיות שנוגעות לתזמון עצירות וגם לבחירת סט צמיגים, היה פשוט מירוץ נהדר מבחינתי.
    לגבי המירוץ של היום – אני מאווד מקווה שנראה את מקס מנצח גם את המירוץ ורק כדי להכניס קצת פלפל לטבלת האליפות, קצת חבל לי על פייר גאסלי שלא מספק את הסחורה ברד בול, אם זה ימשיך ככה הוא לא יסיים את העונה ברד בול, כי עד עכשיו מקס מוביל עליו בפי 3 נקודות כמעט, ואפילו קרלוס סיינטס ממלקארן כבר נושף בעורפו עם 7 נקודות הפרש בלבד.
    כל הכבוד לג'ורג ראסל שכמעט והעפיל לQ2, אני החזקתי לו אצבעות כדי שיעבור ולבסוף על הקשקש הוא לא הצליח לצערי.

  2. המילטון זה פשוט קלאסה. לא משנה שיש לו את המכונית הכי טובה ויותר חשוב – את הקבוצה הכי טובה כנראה בהיסטוריה (כן, אפילו יותר טובה מפרארי של שומאכר-טוד-ברון או וויליאס של תחילת שנות ה-90 עם ניואי), הוא פשוט עושה דברים שאף נהג אחר היום לא יכול לעשות (אולי אולי ווטל וזה רק בגלל הניסיון). הקצב שבו המילטון הצליח לצמצם את הפער מוורסטאפן בכל פעם הזכיר את אותו מירוץ מפורסם בו שומאכר עצר 4 פעמים ונהג מירוץ שלם בקצב די קרוב לזה של מקצה דירוג.

    אם רדבול לא מעיפים גאסלי עד בלגיה הם סתומים לגמרי. סיינץ, עם מכונית נחותה מאופן משמעותי, רחוק ממנו רק 5 נקודות. הנזק שהוא גורם זה לא רק בנקודות שהוא עצמו לא לוקח, זה גם הנקודות שוורסטאפן היה יכול לקחת אם רדבול היו יכולים לתכנן אסטרטגיות נורמליות בהן הפער בין שני הנהגים הוא סביר ולא פאקינג הקפה שלמה. עם ריקארדו היה נשאר (או אם הם היו מביאים מישהו נורמלי כמו הולקנברג או סיינץ), רדבול היו כבר במקום השני בדירוג היצרניות עם אפשרות די סבירה לאיים על מרצדס.

  3. סיכום שלי למירוץ – ההימור של מרצדס היה נהדר ועבד מדהים, פשוט ההימור של רד בול היה מוטעה לחלוטין, כי גם הם נכנסו להחליף צמיגים לפני לואיס והוא לאט לאט צימצם את הפער ממנו וגם אחרי זה ההימור על עצירה נוספת של המילטון היה מבריק, אבל זה גם יכל באותה מידה לא לעבוד אם היו פחות הקפות.
    לדעתי המירוץ של המילטון ושל הקבוצה שלו היה מושלם, וולטרי קילקל את החגיגה אבל סביר להניח שבפגרה תצא הודעה שהוא לא ממשיך בעונה הבאה ובמקומו יגיע אוקון.
    לגבי פייר גאסלי – התחיל שישי וסיים שישי, קצת פאדיחה לרד בול שמכונית של מקלארן סיימה לפניהם ולכן אני חושב שגם הוא נמצא בדרכו ללכת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט