אירועי דיומא – 13.07.2019

 

כדורסל

ליגת ה-BIG3 – מחזור 3 / עידו גילרי

19:00: פאוור (1-2) – גוסט בולרס (1-2)

20:00: אנמיז (1-2) – איליינס (2-1)

21:00: בול הוגס (3-0) – 3'ס קומפני (3-0)

ווימבלדון / אלכס דוקורסקי

האירועים המרכזיים באול אינגלנד קלאב ביום שישי היו משחקי חצי הגמר של הגברים. במשחק הראשון, המדורג ראשון בעולם והאלוף המכהן של הטורניר, נובאק דג'וקוביץ' הסרבי, התמודד מול רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, ששיחק לראשונה בחצי גמר מייג'ור. הספרדי נאבק ועשה כל מה שהוא יכול, ניצח במערכה השניה והשווה את המשחק, אך נובאק שיחק טוב יותר, טעה פחות והגיש בצורה יעילה ביותר. דג'וקוביץ' ניצח, אם כך, 3-1, ועלה לגמר, שם יינסה לזכות בתואר החמישי שלו בווימבלדון ובמייג'ור ה-16 שלו בסך הכול. יריבו של נובאק נקבע בחצי הגמר השני, בו שיחקו שני טניסאים שסך הגרנד סלאמים שלהם ביחידים הוא 38 ויהיה די מיותר, כך עושה רושם, להציג אותם – רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. חודש לאחר שהספרדי ניצח את פדרר בחצי גמר הרולאן גארוס, בדרך לזכיה ה-12 שלו בפאריז, שני הטניסאים חידשו את היריבות בווימבלדון. המערכה הראשונה היתה צמודה והשחקנים לא הצליחו לשבור את מכות הפתיחה האחד של השני. שובר השוויון נפתח טוב יותר על ידי נדאל, אך חמש נקודות רצופות של פדרר העניקו לו את המערכה הראשונה. הספרדי בן ה-33 עלה חד בהרבה למערכה השניה, שלט בה לחלוטין וניצח 6-1. שתי המערכות הבאות היו מתוחות מאוד ופדרר הצליח להשיג בהן שבירה אחת כל פעם ובסופו של דבר ניצל את נקודת המשחק החמישית שלו כדי לעלות בפעם ה-12 לגמר ווימבלדון, שם ייפגוש, בקלאסיקה נוספת, את נובאק דג'וקוביץ'.

גמר הנשים

16:00: סרינה וויליאמס-סימונה האלפ (ערוץ 55, ספורט 5) – סרינה, שמדורגת עשירית בעולם, תחזור בפעם ה-11 בקריירה למעמד מוכר לה מאוד, גמר ווימבלדון, טורניר שבו זכתה 7 פעמים בעבר. מעברה השני של הרשת היא תפגוש את סימונה האלפ הרומניה, המדורגת שביעית בעולם, שתופיע לראשונה בגמר הטורניר. תואר המייג'ור היחיד של האלפ הגיע ברולאן גארוס בשנה שעברה, לעומת סרינה בת ה-37, שתחפש זכיה 24 בגרנד סלאם. שתי הטניסאיות נפגשו ביניהן 10 פעמים בעבר, ובתשע מתוכן האמריקאית המעולה יצאה מנצחת (כולל בשמינית גמר אליפות אוסטרליה השנה).
אמנם משטח הדשא אינו האהוב ביותר על הרומניה, לעומת סרינה שסגנון משחקה מתאים מאוד למשטח הירוק, אך האלפ הציגה השנה טניס טוב מאוד בלונדון וקשה מאוד להעריך את ההתפתחויות השונות במשחק המעניין היום.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות אירופה עד גיל 23

גם היום ייקחו חלק אתלטים ישראלים בתחרויות השונות בעיר יאבלה השבדית.
אדר שיר זרק הבוקר דיסקוס בתחרות המוקדמות. שיאו האישי של אדר, שלומד בארה"ב, הוא 57.69מ'. מוקדם יותר היום, בתחרות המוקדמות, הוא זרק את המכשיר ל-54.30מ' ויהיה עליו לחכות לתום התחרות כדי לדעת האם סיים בין 12 הראשונים, או במילים אחרות – האם העפיל לגמר.
בשעה 18:20 ייזנק אדם יעקובי לחצי הגמר של מקצוע ה-400 משוכות. שיאו האישי של אדם הוא 51.60 שניות. כדי לעלות לגמר עליו לסיים בין שלושת הראשונים במקצה או לקבוע את את משתי התוצאות הטובות מבין האצנים שנותרו מחוץ למקומות שמקנים עליה אוטומטית.
גמר 5000 המטר יתקיים בשעה 21:05 בהשתתפותם, בין היתר, של שני רצים ישראלים, שכבר נטלו חלק, בהצלחה יפה מאוד, ב-10,000 מטר באליפות. טדסה גטהון, שזכה במדליית הכסף במרחק הכפול, הוא בעל שיא אישי של 13:56.19 וחברו, גודאדו בלאצ'או מחזיק בתוצאה של 13:59.85. בתחרות ישתתף גם ג'ימי גרסייה הצרפתי שניצח ב-10,000 מטר ושיאו האישי המצוין בחצי המרחק, 13:23.04 מעיד כי זכיה בדאבל בהחלט באה בחשבון עבור הרץ המגוון הזה, שמצטיין גם ב-1500 מטר.

שידורים ישירים ביורוספורט 2 (ערוץ 60), 5 סטארז (ערוץ 555) וגם כאן.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 8

קטע 7 היה קטע שטוח בלי יותר מדי אירועים מיוחדים (מלבד ההתרסקות הבלתי נמנעת של טי ג'יי ואן גרדרן כבר בתחילת הקטע). כצפוי, קיבלנו כאן מיאוץ סיום בין המאיצים הרבים שהגיעו לכאן. את הקו חצה ראשון דילן גרונבייגן, לאחר סיום צמוד עם קיילב יואן. פטר סאגאן השלים את הפודיום. ההולנדי המוכשר הצליח לזכות בקטע הראשון שלו במירוץ זה, המצטרף לשלושה שכבר יש לו מהטורים של השנתיים הקודמות. תמונת ההובלה הכללית נותרה ללא שינוי עם ג'וליו צ'יקונה בראש, כשאחריו אלאפיליפ (6+), טיונס (32+), בנט (47+), תומאס (49+), ברנאל (53+), פינו (58+), קרוייזויק (1:04+), וודס (1:13+) ואורן (1:15+).

קטע 8 הוא קטע מעבר שובר רגלים, המרובה עליות מדרג בינוני, ובלי כמעט קטע מישורי לרפואה. נראה כמו קטע מושלם עבור קבוצת בריחה או עבור האול אראונדרים הרבים הגודשים את המירוץ כואן אוורמאט, ואן ארט, מוהוריץ', פוליט ודומיהם. גם כאן לא צפוי לנו שינוי בטבלת ה-GC, אלא אם אחת הקבוצות תנצל את התוואי המעייף על מנת לפצל את הפלוטון על חשבון יריב לא ערני. שידורים ביורוספורט ובספורט +5 ב-13:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. מקוה שמארק סולר ילך לבריחה וייקח את הקטע,חייבים להפריד,בין כמה רוכבים מוכשרים ובין הקבוצהה הכי טיפשה ביקום .
    או שאולי פוגלסאנג יתאושש.
    ניתוח קר בכל מקרה מראה כמ קטע כזה תמיד מגיע לספרינט רב משתתפים ,בו משני המשתתפים אלה פיליפ ופוגלסאנג מנצח פוגלסאנג…או אלה פיליפ תלוי אם ירד או לא גשם…
    הפעם יתכן שגם דילן טיונס , וציקונה ישתתפו
    בספרינט ההמוני …
    ציקונה וטיונס ישארו מאחור …
    לגבי סקיי זה לא הקטע שלהם.
    ולוורדה יסיים כרגיל במקום ה 60 או שיפתיע ויסיים במקום ה 20 לשם שינוי…

  2. פוגלזאנג מאשר בסייקלינג ניוז אתמול הדבוקה נחה .
    מצד אחד נראה שזו הצהרת התאוששות.
    מצד שני סקיי שמרו כוח .
    הדרך היחידה שהטור יתעורר ויחזור להיות מענין היום ,ניא אל ניבאלי יתעורר ,ויצטרף לספרינט רב המשתתפים בין אלה לפוגלסאנג….
    אולי אפילו ישתף פעולה בבריחה עם וולנס וציקונה .

  3. אליפות העולם במקצועות המים החלה אתמול בגואנג'יו בדרום קוריאה.
    התחרויות מתחלקות לשש קטגוריות: שחייה בבריכה. שחייה במים פתוחים, שחייה אומנותית, קפיצה, קפיצה ממקפצה גבוהה וכדורמים.
    יש שידורים בערוץ הספורט (חלקם בערוצים הפתוחים).
    https://en.wikipedia.org/wiki/2019_World_Aquatics_Championships

    1. אמנון, תודה רבה. מחכה לתחרויות השחייה. ניתן להניח כי שנה לפני המשחקים האולימפיים השחיינים יגיעו חדים ומוכנים.

  4. אדווה כהן (3000 מכשולים), מאור סגד (400 משוכות, 400 ו-110 משוכות), אדר שיר (דיסקוס), עומר אלמוג (1500), אמרי פרסיאדו (100 ומאתיים), ערן סיבוני (400 מטר), אינדלאו טקלה (1500).
    הם לומדים במכללות נכון לעכשיו, כפי הידוע לי, לפחות. מעריך שיש אתלטים נוספים.

  5. הצטרפתי מאוחר לשידור.
    למה לא נתנו לקבוצת בריחה יותר זמן?
    נראה כרגע שהם מחזיקים אותם על רצועה מאוד מאוד קצרה.

    1. בריחה קטנה מדי מה שמשאיר יותר מדי קבוצות עם אינטרסים. או לזכייה בקטע או אפילו לאיסוף שניות הבונוס (קוויק סטפ) כדי להחזיר את הצהובה. תוסיף לזה שמדובר בארבעה בורחים מאד חזקים ותקבל רצועה קצרה.

  6. גמר מעט מוזר, אבל זה לא גורע במאומה מהישגה של האלפ.
    סרינה, שלא כהרגלה, הרבתה לטעות והאלפ היתה מושלמת.

    1. קראתי איפשהו שוויליאמס היתה פייבוריטית.
      זה כנראה מישהו שלא ראה טניס כבר הרבה מאוד זמן.
      האלפ טובה ממנה בהרבה. לא ציפיתי שתפסיד מערכה מולה למען האמת אבל זה היה לא כוחות

      1. תראה, מצד אחד אתה צודק. קשה בכלל לחזות את ההפתחויות בטניס הנשים.
        מצד שני, סרינה גברה על האלפ בשמינית גמר אליפות אוסטרליה האחרונה.

  7. לדה גנט יש מזל , בעזרת תיבו פינו שהגיש את הניצחון בגירו על מגש הכסף לפרום לפני שנתיים דה גנט לוקח את הקטע.
    אם לזוליאן יש יומרות.להיות באמת רוכב גדול הוא חייב להיםטר מהקרציה שמאטה אותו.

  8. היכולת של תיבו פינו לבדוק בשותפים ולהפיל את כל מי שמשתף איתו פעולה מרשימה ,אך משום מה אנשים לא לומדים לקח…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט