אליפות אירופה בישראל! פריוויו ליום המשחקים הראשון ובלוג חי למשחק הנבחרת / עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! פריוויו ליום המשחקים הראשון ובלוג חי למשחק הנבחרת / עידו יצחקי

הבהרה: הפוסט נכתב ביום חול ותוזמן לפרסום בשבת ב-10 בבוקר.

חיכינו וחיכינו והנה זה מגיע! אליפות אירופה לנבחרות עתודה יוצאת היום לדרך עם שמונה משחקים כשבמוקד – משחקה של נבחרת ישראל (האלופה המכהנת) נגד הטוענת לכתר – סרביה החזקה.

לאחר שעלו באתר בשבועות האחרונים מספר פוסטים אשר עסקו בכל ההכנות לטורניר (הסבר מלא על השיטה, היכרות עם פרוספקטים אירופאיים והיכרות מלאה עם סגל הנבחרת), להלן תקציר של השיטה של הטורניר:

16 נבחרות מחולקות לארבעה בתים. משחקים סיבוב אחד שמתפרס על פני שלושה ימים רצופים בהם כל נבחרת משחקת נגד כל אחת בבית שלה. כל 16 הנבחרות מעפילות לשלב שמינית הגמר, כשלמעשה שלב הבתים נועד על מנת לקבוע מיקומים לקראת השלבים המכריעים (שיטה הזויה מבית היוצר של פיב"א). המנצחות ממשיכות לרבע הגמר, בעוד המפסידות יורדות למשחקי דירוג על מקומות 9-16. הנבחרות שמסיימות במקומות 14-16 נושרות לדרג ב' ולכן יש חשיבות גדולה למשחקי הדירוג. בכל יום בטורניר מתקיימים שמונה משחקים בארבעה 'סטים' בהיכל הדרייב אין ובאולם 'זיסמן' הוותיק בר"ג.

הבתים:

בית א': טורקיה, צרפת, מונטנגרו ובריטניה.

בית ב': סרביה, איטליה, ישראל ואוקראינה.

בית ג': ספרד, גרמניה, לטביה וקרואטיה.

בית ד': ליטא, יוון, סלובניה ופולין.

הבית שלנו מצטלב עם בית א'. הנבחרת תקווה להימנע ממפגש עם טורקיה וצרפת, ותתפלל לפגוש בשלב שמינית הגמר (הקריטי ביותר בתחרות) את בריטניה החלשה. בבית של נבחרת ישראל משחקות סרביה, איטליה ואוקראינה. על הנייר, ישראל היא הנבחרת השנייה בטיבה בבית ואמורה לנצח את איטליה ואוקראינה החלשות בימים ראשון ושני.

כפי שכבר כתבתי בפוסטים קודמים, הנבחרות שמגיעות לארץ אינן מציגות את כל הכישרונות הכי גדולים שלהן ממספר סיבות: ראשית, ישנם מספר שחקנים שעדיין יכולים לשחק מבחינה חוקית באליפות (ילידי 99 ומטה) אך כבר נבחרו בדראפט ה-NBA והם כמובן לא יגיעו לארץ. כמו כן, אליפות העולם U19 של פיב"א התקיימה בשבוע שעבר והשתתפו בו מספר נבחרות אירופאיות שהעדיפו לשלוח את בכירי שחקניהם לאליפות הזו ולא ליורובאסקט בארץ (מדובר על כמעט אותם גילאים). בעוד הנבחרות הזרות מתמודדות עם בעיות מסוג זה – הנבחרת שלנו מציגה את המיטב שיש לכדורסל הישראלי להציע ולכן באופן טבעי הנבחרת הופכת להיות מועמדת לגיטימית לזכייה. עם זאת, חשוב לציין כי השנתון הבכיר והבוגר ביותר בתחרות הוא 1999, בו מדינת ישראל לא התברכה בכישרונות כדורסל גדולים בניגוד לשנתון שבא לפניו ולזה שאחריו. ישראל מציגה סגל צעיר מאוד יחסית והרבה פחות פיזי משאר הנבחרות ששחקניהם בוגרים יותר. אם אני צריך להמר על נבחרות שצפויות להיאבק על הזהב – בראש ובראשונה ניצבת נבחרת סרביה החזקה, שזכתה עם אותם שחקנים פעמיים ברציפות באליפות אירופה U18 ב-2017 וב-2018, וכעת ששחקניהם מגיעים לגיל העתודה הסרבים הופכים למועמדים אוטומטיים לזכייה. אמנם חלק מהשחקנים השתתפו באליפות העולם U19, אך מלך הסלים של האליפות, מרקו פצ'ארסקי, עליו הרחבתי במאמר על הפרוספקטים האירופאיים, אכן יגיע להרעיד את הטבעות בתל אביב ויחד עם ניקולה מיסקוביץ' סרביה נראית כמועמדת החזקה ביותר לקחת את האליפות. גם הספרדים מועמדים, כיוון שהם מציגים את הסגל הטוב ביותר שיש להם להציע (לא השתתפו באליפות העולם) ומתגאים בכישרונות שצמחו בברצלונה וריאל מדריד.

תוצאת תמונה עבור ‪marko pecarski‬‏
מרקו פצ'ארסקי. זוכה תואר ה-MVP של אליפות אירופה U18 בשנה שעברה.

 

משחקי היום:

14:15: סלובניה – יוון, דרייב אין (שידור ישיר ב-5STARS).

14:15: לטביה – גרמניה, זיסמן.

16:30: קרואטיה – ספרד, דרייב אין.

16:30: בריטניה – טורקיה, זיסמן.

18:45: פולין – ליטא, דרייב אין (שידור ישיר ב-5SPORT).

18:45: מונטנגרו – צרפת, זיסמן.

21:00: אוקראינה – איטליה, זיסמן.

21:00: ישראל – סרביה, דרייב אין (שידור ישיר ב-5SPORT).

נבחרת ישראל תפתח את מסע ההגנה על התואר נגד המועמדת הבכירה לזכייה בזהב – סרביה. כל הכרטיסים למשחק נמכרו, והקהל הישראלי בטירוף. לאורך תקופת ההכנה התגלתה הנבחרת בבעיותיה הרבות בצבע, ומול סרביה הן צפויות לבלוט יותר מכל כשתפגוש מפלצות פיזיות מהסוג שאנו לא רגילים לראות בארץ בגילאי נוער. הנבחרת שלנו היא בהחלט נבחרת כישרונית ומהנה לצפייה, שהולכת לשחק מהר ולרוץ ככל הניתן, אך לי נראה כי אין יותר מדי סיכוי נגד סרביה. פצ'ארסקי (פרטיזן בלגרד) ומיסקוביץ' (מגה ביסמק) הם שחקנים סרבים שלא נוכל להתמודד מול סט היכולות, הגובה והפיזיות שהם מביאים איתם. כדי להישאר בתמונה, נצטרך ככל הנראה יום של התפוצצות התקפית מבחוץ, וכמובן את דני אבדיה – הפרוספקט הכי גדול באליפות שייתן את כל כולו על מנת לנצח, ולשמור על סיכויים גבוהים לסיים במקום הראשון בבית (שיבטיחו יריבה נוחה יותר בשמינית הגמר). יהיה מאוד מעניין לראות האם בית הלחמי יעשה שינויים בחמישייה שפתחה במשחקי ההכנה, ולראות את ההתאמות שיבצע במשחק החשוב ביותר בשלב הבתים. רק אזכיר שגם בשנה שעברה, כאשר הנבחרת זכתה בגביע הנכסף, היא אף הפסידה משחק בשלב הבתים – כך שגם אם נפסיד שום דבר לא אבוד. המפתח בהגנה יהיה התמודדות סבירה מול שחקני הפנים ולחץ בלתי פוסק על שחקני הקו האחורי. אני מהמר על הפסד בדו ספרתי לנבחרת, ולחוויית כדורסל בלתי נשכחת בדרייב אין, שיהיה מפוצץ ב-3,500 ישראלים שישאגו בכל הזדמנות "אל אל ישראל!".

מכירת הכרטיסים לשאר האליפות, ולמשחקי הנבחרת נגד איטליה ואוקראינה עדיין בעיצומה וניתן לקנות באתר "לאן". בואו לעודד את הנבחרת!

#אל_אל_ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה!
    מאד נהנה מהפוסטים האלו על הנבחרת, זה "מכניס" מצוין לאליפות, בעיקר כשאין לי שום מושג מוקדם על השחקנים.

  2. מה קרה למדינת ישראל? בזמני, היום היה יום חג. כל הארץ היתה נילהבת. בקיבוצים היו מנופפים דגלים ומשאיות היו נוסעות עם שלטים 'אל-אל ישראל'.
    היום אף אחד לא שם זין. כולל אוהדי כדורסל ישראלים בהופס. אוהדי כדורסל ישראל מיי אס.
    בושה וחרפה.
    היו צריכות להיות כאן 78 תגובות. אנחנו נראים פתאום כמו פוסטאפ.

  3. לפי המשחק של ליטא המוכשרת אפשר להבין כמה חשיבות באליפות הזו לשנתונים. כל הכוכבים של ליטא משנתון 99 ונראים כמו גוליברים ליד הפולנים.
    אבדיה לדוגמה שנתון 01.

  4. בינתיים – תורים אדירים בכניסה להיכל לפני המשחק. ככל הנראה לקהל לא ניתן להיכנס למשחק של ליטא נגד פולין שהסתיים לפני כ10 דקות, וכך אלפי ישראלים נותרו מחוץ לאולם. מקווה שכולם ייכנסו לפני הטיפ-אוף

  5. הכניסה של חנוכי עשתה טוב לנבחרת לדעתי. הלחץ על כל המגרש והמעבר ל2-3 בהגנה פשוט לא מוכיח את עצמו. פעם אחר פעם הסרבים מצליחים להגיע לזריקות קלות, וביום קליעה יותר טוב שלהם הפער היה צומח כבר ל20

  6. הנבחרת צריכה כשרון. האסל והגנה לא יספיקו.
    זה אומר שחנוכי צריך להיות הרבה יותר על המגרש.
    לדעתי ים מדר משחק מפוזר מדי, אבל רק 10 והכל פתוח

  7. איזה משחק מעולה של הנבחרת.
    כבר לא משנה מה תהיה התוצאה יש לנבחרת הזאת מה להציע זה ברור.
    היא משחקת מהר וחזק

  8. חבל על הסיום של הרבע השלישי אבל הנבחרת לא רעה בכלל. חבל שנופלים בקטנות כמו זריקה בהתקפה אחרונה כשיש 12 שניות על השעון

    1. מאכזב ברמה שקצת הצטערתי שהוא לא בחר לייצג את סרביה, היה מתאים שמישהו מהם יהיה עם 1 מ 8 לשלוש (או כמה שהוא לא החטיא)

  9. בעיניי השינויים וההתאמות בהגנה של בית הלחמי היו פשוט לא טובים. האיזורית עם 2 למעלה ו3 למטה ייצרה לסרבים זריקות קלות, כשבמקביל יצרה בלבול עצום בריבאונד ההגנה. חבל על ההפסד, אבל צריך לזכור שהסרבים הם אולי הכי חזקים באליפות. מחר יום חדש, נגד איטליה, וכמעט כל הכרטיסים כבר נמכרו ואני יכול להעריך שנראה לפחות 90 אחוז אולם מלא. ים מדר וחנוכי היו פנטסטיים. אבדיה מאכזב עד כה

  10. אני מאוד נהנתי מהנבחרת היום
    ים מדר כישרון בלתי רגיל לדעתי מאז קטש לא היה לנו כזה , אבדיה ניסה ולא כל כך הלך לו היום אבל משחק אול אראונד ומחפש תחברים שלו , חנוכי הוא כישרון גדול שרק חזר מפציעה קשה אבל עדיין רוטים תפוטנציאל בכל תנועה .
    כל השאר פחות כשרוניים ופיסים אבל רוצים מאוד ונלחמים
    הסרבים נבחרת מעולה , לא יפתיע אותי בכלל אם זו לא הפעם האחרונה באליפות הזאת ששתי הנבחרות האלה משחקות

  11. ים מדר היה ענק אבל עדיין ההתקפה הייתה נראית תקועה רוב המשחק נקווה שאבדיה ישתפר בהמשך מאמין שיש סיכוי למאבקי זכייה

  12. אבדיה היה נוראי מחוץ לקשת, חוץ מזה משחק סביר שלו.
    ים מדר היה נהדר.
    חנוכי גם כן היה יוצא מן הכלל, וחבל שלא שיחק יותר.

    מה שלדעתי פכע בנבחרת אלו הריבאונדים שכמעט ולא לקחנו מולם וגם כמובן החטאות של זריקות קלות כמו ליי אפים שבאימון עם עיניים מכוסות נכנסים והיום לא.

  13. ממש כאב לי לראות את דני היום במשחק 13% מחוץ לקשת זה נתון נוראי למשחק סאקוטים מסתכלים על זה ובוודאי המניות שלו ירדו. בכלל טעות שהוא הלך לטורניר הזה רוב השחקנים(הפרוספקטים) פשוט מוותרים לשחק בנבחרות הצעירות ומתוכננים לעונה הסדירה מכללה\ליגה וגם לאור העובדה שהוא כבר מסומן כבחירת לוטרי .

    1. כמו שלא צריך לקשור כתרים אחרי משחק אחד, ככה גם לא צריך לרסק בנאדם או מנייה אחרי משחק אחד.
      סקאוטים שבאים לראות את דני משחק, לרוב, מדובר בכאלה שכבר ראו אותו, הם לא באים רק לראות אותו בפן המקצועי, אחרת יכלו לעשות את זה מהבית בעזרת השידורים של פיבא.
      הם באים לראות התנהלות, גישה, התנהגות, וגם פן מקצועי כמובן.
      המנייה שלו לא תיפול או תקום על משחק ספציפי כזה או אחר, אלא על משהו כללי, יכול להיות שהטורניר הזה מיותר, ןיכול להיות שהוא יגדיל את ההייפ סביבו, גם אמרו שהוא לא צריך להשתתף ביורוליג נוער וזה נראה בדיעבד שזה עשה לו טוב, ככה שאין סיבה לצאת בהצהרות עכשיו, אחרי משחק אחד.. להזכירך, שנה שעברה הפסדנו לגרמניה בפתיחה ואנחנו זוכרים איך זה נגמר.
      לאט לאט..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט