אליפות אירופה בישראל! סיכום היום הראשון ופריוויו ליום השני / עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! סיכום היום הראשון ופריוויו ליום השני / עידו יצחקי

אליפות אירופה לנבחרות עתודה נפתחה אתמול בצהריים בסערה כששמונה משחקים שוחקו בשני אולמות במקביל. דרמות גדולות והפתעות אמנם לא קיבלנו ביום המשחקים הראשון, אך בהחלט קיבלנו הצהרת כוונות מהמועמדות הבכירות לאליפות, כשכל השחקנים הבכירים נתנו אחלה של סיפתח (למעט אבדיה) לטורניר.

תוצאות אתמול:

בית א':

בריטניה – טורקיה, 69:56.

צרפת – מונטנגרו, 61:71.

בית ג':

גרמניה – לטביה, 66:92.

ספרד – קרואטיה, 75:83.

בית ד':

סלובניה – יוון, 90:79.

פולין – ליטא, 101:71.

בית ב':

איטליה – אוקראינה, 58:85.

ישראל – סרביה, 92:81.

היום הראשון של האליפות נפתח ב-13:45 עם ניצחונותיהן של נבחרות גרמניה ויוון ע"ח לטביה וסלובניה בהתאמה. הגרמנים נראו טוב מאוד נגד הלטבים, ולאחר רבע ראשון צמוד, פתחו פער בלתי ניתן לסגירה כל הדרך לניצחון ב-26 הפרש כשג'ונאס מתיאסק ופיליפ הרקנוף נראים טוב מאוד – נתון מעודד עבור הנבחרת הגרמנית. היוונים ניצחו את סלובניה, אלופת אירופה בבוגרים – שמגיעה לאליפות בסגל חסר מאוד ולא כפייבוריטית לזכייה. היום נמשך עם ניצחון קליל של נבחרת טורקיה על בריטניה, וכהצהרת כוונות של הטורקים בקרב על המקום הראשון בבית א'. הדו-קרב שהיה אמור להיות החזק ביותר בין ספרד לקרואטיה, לא עמד בציפיות והספרדים הצליחו לברוח כבר ברבע הראשון לפער של 15 – אותו הקרואטים לא הצליחו לסגור כשקרלוס אלוסן וג'ואל פארה, מהבולטים בנבחרת הספרדית המתיימרת לזכות בזה, היו מצויינים. במשחק בבית א', שהפגיש שתי יריבות פוטנציאליות של נבחרת ישראל בשמינית הגמר, צרפת ומונטנגרו, קיבלנו את הדרמה הגדולה ביותר בערב המשחקים. לאחר שמונטגרו הוליכה ב-17 הפרש ברבע השלישי, חזרו הצרפתים למשחק בעזרתו של איבן פאברייר (31 נקודות) והודות לרבע האחרון ענק, ניצחה נבחרת צרפת את מונטנגרו לאחר קאמבק מופלא. רגע לפני שנבחרת ישראל עלתה לראשונה לפרקט בדרייב אין, שיחקו בו ליטא ופולין במשחק קצוות בבית ד', שהסתיים ב-30 הפרש לליטאים שנראים כמו מועמדים לגיטימיים למקום על הפודיום. במשחק המקביל לזה של הנבחרת ששוחק בזיסמן, שיחקו שתי היריבות בבית של הנבחרת, איטליה ואוקראינה ב'זיסמן' הוותיק. האיטלקים הביסו את האוקראינים החלשים ויגיעו מלאי ביטחון למשחק הערב נגד הנבחרת.

Image may contain: 2 people, people playing sports and basketball court
תוצאות אתמול, מתוך הפייסבוק של 'פיב"א'

 

הקהל הישראלי שהיה אמור לגדוש את יציעי הדרייב אין קיבל תורים ארוכים מאוד בכניסה לאולם, כיוון שהמארגנים החליטו שלא להכניס את הקהל לפני שמשחקם של ליטא ופולין מסתיים, וכך יצא שאלפים המתינו בחוץ במשך דקות ארוכות. כל אלו לא מנעו מהאוהדים המקומיים להגיע בטירוף ולעודד את האלופה המכהנת של האליפות – נבחרת ישראל. אריאל בית הלחמי בחר לפתוח עם אותה החמישייה שאיתה פתח לאורך משחקי ההכנה, וכוללת את ים מדר, יאיר קרביץ, תומר פורת, נועם אביבי וכמובן – דני אבדיה. הסרבים השאירו את כוכבם הגדול מרקו פצ'ארסקי על הספסל בפתיחה. הנבחרת ניצלה את האנרגיה המטורפת שהייתה ביציעים ופתחה בצורה חזקה מאוד. אולם, שנכנס פצ'ארסקי למגרש המשחק שינה מומנטום, כשהכוכב קולע 6 נקודות ואסיסט ב-3 דק' בהן היה על המגרש, והרבע הראשון הסתיים בשוויון. הרבע השני התנהל בצורה אחרת לגמרי מזה שקדם לו. הסרבים הבינו כיצד לנטרל את הלחץ על כל המגרש של הנבחרת, והצליחו להגיע לנקודות ולזריקות קלות פעם אחר פעם. הנבחרת לא הצליחה לעשות שום דבר בהתקפה וקצב המשחק נהיה איטי – מה שמתאים הרבה יותר לסרבים מאשר לנו. ההפרש הלך וצמח, וגם כאשר ההגנה הישראלית הצליחה לעצור את ההתקפה הסרבית, הריבאונד היה שייך כולו לאורחים, שניצלו את ההזדמנויות השניות שניתנו להם דרך הריבאונד. הפערים הפיזיים בגובה ובחוזק בין הנבחרות באו היטב לידי ביטוי ברבע השני, ואילצו את המאמן לעלות בפעם הראשונה במשחק את יותם חנוכי (שסבל מפציעה בהכנה) והודות לדקה אחרונה טובה הסתיים רק ב-10 לסרבים.

למחצית השנייה עלתה הנבחרת בגישה שונה לחלוטין, ושחקניו של בית הלחמי הבינו שישנה רק דרך אחת לנצח את הסרבים העדיפים עלינו בכל פרמטר במשחק העומד – לרוץ, לרוץ ולרוץ. ואם יש שחקן אחד שכ"כ טוב במשחק המהיר זהו ים מדר, שהחל לרקוד על המגרש. מדר חטף את הכדור, ייצר נקודות בעצמו, ולא הפסיק לחלק אסיסטים לחברים (שישה כאלו ברבע השלישי). הודות להופעה הפנומנלית של מדר הפער הלך והצטמצם, ושלשה נהדרת של חנוכי מאסיסט של אבדיה העלתה את הנבחרת לראשונה ליתרון מאז הרבע הראשון. החטאות לייאפים וחוסר ריכוז בהגנה בסיום הרבע, הורידו את הקבוצות כשהסרבים מובילים ב-3 נקודות, כשישראל עם טעם חמוץ-מתוק בפה – זה יכל להיגמר הרבה יותר טוב. שלשות נוספות של מדר וחנוכי העלו את ישראל ליתרון 4, אלא שאז – סרביה התחילה לשחק חכם. ההגנה של הנבחרת שיחקה בעיקר אזורית 2-3 במשחק העומד, כשמדר וקרביץ מתזזים בין שחקני הקו האחורי של הנבחרת האורחת. סרביה הצליחה לשבור את האזורית ולהגיע לזריקות קלות פעם אחר פעם, כשבמקביל נוצר בלבול עצום בריבאונד ההגנה כשאף שחקן לא יודע באמת את מי הוא צריך לסגור, ושוב – הסרבים ליקטו ריבאונדי התקפה במספרים שאי-אפשר לנצח ככה (17 ריב' התקפה). על אף שמדר היה המוציא לפועל כל המשחק (24 נקודות ותשעה אסיסטים), אבדיה התעקש לכפות את המשחק על עצמו והחטיא הכל. משחק נוראי לדני עם 1 מ-9 מחוץ לקשת ורק 14 נקודות במשחק הפתיחה של האליפות. ישראל איבדה את הראש בדק' האחרונות של המשחק והסרבים ברחו לדו-ספרתי בדרך לניצחון ראשון (ולא אחרון) בטורניר. הקהל הרב שהגיע וודאי נהנה מערב כדורסל איכותי, אך יצא עם תחושת החמצה שהנבחרת לא נלחמה מספיק וכנראה קצת רעדו לילדים הידיים, בטורניר הגדול הראשון בקריירה שלהם. ההפסד אינו אומר דבר לגבי העתיד, וזה בדיוק המקום להזכיר כי גם בשנה שעברה נבחרת העתודה הפסידה במחזור הראשון בשלב הבתים.

קלעו לנבחרת: ים מדר 24 (9 אס'), דני אבדיה 14 (8 ריב', 6 אס'), תומר פורת 10, נועם אביבי 10, יותם חנוכי 8, יאיר קרביץ 8 (8 ריב'), עידן אלבר 5, עמית זיס 2.

ים מדר. הופעה פנומנלית שלו לא הספיקה לניצחון.

 

משחקי היום:

13:45: טורקיה – מונטנגרו, דרייב אין (שידור ישיר ב-5LIVE).

13:45: סלובניה – ליטא, זיסמן.

16:00: אוקראינה – סרביה, דרייב אין (שידור ישיר ב-5STARS).

16:00: קרואטיה – גרמניה, זיסמן.

18:15: בריטניה – צרפת, דרייב אין (שידור ישיר ב-5STARS).

18:15: לטביה – ספרד, זיסמן.

20:30: פולין – יוון, זיסמן.

20:30: ישראל – איטליה, דרייב אין (שידור ישיר ב-5SPORT).

נבחרת ישראל תפגוש הערב את איטליה, קצת פחות מ-24 שעות לאחר ההפסד המאכזב אמש. המשחק נגד איטליה הוא למעשה בעל חשיבות עצומה וצפוי לקבוע את זהותה של הנבחרת שתסיים במקום השני בבית ו"תזכה" לפגוש את מונטנגרו או בריטניה, שנחשבות לנוחות יותר מצרפת או טורקיה. כמעט כל הכרטיסים למשחק נמכרו ונותרו כרטיסים בודדים המוצעים למכירה באתר "לאן". השחקן הבולט של האיטלקים הוא גבי סטפיני, רכז המשחק באוניברסיטת קולומביה, ועשוי לעשות צרות להגנה הישראלית. גם ג'וליימו קארוסו, סנטר מאוניברסיטת סנטה קלרה, עשוי להיות בעיה מרכזית להגנה של הנבחרת – הסובלת ממילא מקשיים עצומים בשמירה על שחקני פנים. בעיניים שלי, נבחרת העתודה של ישראל עדיפה על מקבילתה האיטלקית, אך בסך הכל הנבחרות שוות ביכולתן. השאלה המרכזית שלי לגבי המשחק הערב היא אילו שינויים יבצע אריאל בית הלחמי, ואיזה מסקנות יסיק מן המשחק הראשון. יותם חנוכי שעלה מהספסל היה פנטסטי והוכיח כי מגיע לו מקום בחמישייה. שאר שחקני הספסל – עידן אלבר, תומר לוינסון, עמית זיס ואופק מלכה לא הצליחו לתרום מאומה למשחק של הנבחרת וזו צריכה להיות נורה אדומה עבור המאמן. באליפות אינטנסיבית שכזו, הנבחרת תהיה חייבת הערב את הספסל שייתן תרומה הולמת בדקות בהן אבדיה ומדר בחוץ, שיאפשרו להם לנוח לקראת שלבי הנוק-אאוט. קשה להעריך מה תהיה התוצאה הערב, אך כל שאני יכול להגיד הוא שאיטליה היא משוכה נמוכה בהרבה מהסרבים, וישראל תוכל לשחק את המשחק המתאים לסגנון שלה. אני מהמר על ניצחון ישראלי ראשון בטורניר ב-5-10 הפרש. כך או כך, אני ממליץ להגיע לאולם וליהנות מערב של כדורסל איכותי, ולמי שלא יוכל – לפתוח בטלוויזיה ערוץ 55 בשעה 20:30.

היכל מלא אמש. בואו לעודד!

 

כל המשחקים משודרים בערוץ היוטיוב של פיב"א בשידור חי, כך שניתן לראות כל משחק (גם את אלו שלא משודרים בטלוויזיה הישראלית) מכל מקום.

מכירת הכרטיסים למשחק הערב עדיין בעיצומה באתר "לאן". בואו לעודד את הנבחרת!

#אל_אל_ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור הנפלא של התחרות וגם על הקדימונים, לא מובן מאליו בכלל.
    אני מקווה שהנבחרת היום לא תסיים את הטורניר מוקדם מהצפוי, למרות הבית הנוראי שקיבלנו.

  2. אתמול הייתי במשחק והייתה אוירה נהדרת אני מקווה שהמשחק אתמול לא גרם לנפילה מנטלית ושהשחקנים יעלו עם אותה מוטיבציה ואפילו יותר היום

  3. איזה כיף לכם! הייתי מת לראות את ישראל ובכלל לראות כיצד אנחנו מארגנים טורניר עולמי.
    מה מס' המקומות באולם, וכמה הוא מלא לישראל?

  4. הייתי במשחק. אווירה מעולה. הקהל מעורב ומשפיע רואים שהקהל הישראלי אוהב את מאד את הנבחרת. מדר תותח. אבל לדעתי אבדיה ניצח את המשחק עם הגנה מצויינת בסוף המשחק. פשוט לא קלעו עליו. מאד הרשים אותי דווקא בהיבט ההגנתי. היה כיף הלוואי ואוכל ללכת לעוד משחק. ממליץ בחום

  5. הצגה של הנבחרת בסוף הרבע האחרון. הרבה לב ונשמה כמו אנחנו אוהבים. בצד המקצועי – זה עדיין לא זה. בסט גיים הנבחרת נתקעת כל פעם ונזקקה להמון מזל היום.

  6. חנוכי על הגבלת דקות בגלל הפציעה או משהו כזה ?
    כי אם לא משחק שני רצוף ששכחו אותו על הספסל בסוף , וגם לא נותנים לו לעשות מהלכים חוץ מאבדיה ומדר הוא היחיד שיכול ליצור לעצמו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט