אליפות אירופה בישראל! הכירו את הנבחרת – חלק ב' / עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! הכירו את הנבחרת – חלק ב' / עידו יצחקי

לאחר שמדינתנו הצנועה כבר זכתה לארח בשנים האחרונות את יריית הפתיחה של הג'ירו ד'איטליה, אליפות אירופה בג'ודו, בית ביורובאסקט הבוגרים ואליפות אירופה בכדורגל U21, מגיע האירוח הגדול הבא – אליפות אירופה לנבחרות עתודה בכדורסל שתחל בעוד יומיים, ותיערך באולם זיסמן בר"ג ובהיכל 'קבוצת שלמה' בתל אביב (הדרייב אין) המרוחק כחצי ק"מ בלבד ממתחם ה'אקספו' שאירח לפני כחודש וחצי את האירוויזיון. אנו ב"הופס" ממשיכים להתכונן לאירוח התחרות לקראת סקירה מלאה של האליפות, ולאחר שבמאמר הקודם הכרנו את החמישייה, כעת נערוך היכרות עם סגנון המשחק ושחקני הספסל, שעשויים להיות האקס-פקטור של הנבחרת.

סגנון המשחק:

לאחר פציעתו של גבי צ'צ'אשווילי במשחק ההכנה הראשון, נותרה הנבחרת ללא שום סנטר איכותי. שמו של גלעד לוי, יליד 2002 המתנשא לגובה של 2.16 ומשחק בספרד, עלה כאופציה אך בית הלחמי העדיף לוותר. בכך, יצא שהנבחרת מופיעה עם הרכב ללא שום שחקן כבד ותנסה לסחוט את כל היתרונות המלווים לסיטואציה שנוצרה. הדגש המרכזי בנבחרת הוא לשחק כמה שיותר מהר. אין המון נבחרות שמסוגלות להתמודד מול ההרכבים המהירים שמציגה ישראל, ולכן ראינו בהכנה המון נקודות ממתפרצות והתקפות מעבר, ועם היכולת של דני אבדיה וים מדר לעבור במהירות שיא מהגנה להתקפה זה עבד לא רע בכלל. במשחק העומד אנו רואים לרוב כי השחקנים משחקים בחוץ, ואין כמעט אף אחד שאוהב לשחק בצבע. על כן, בית הלחמי דורש המון תנועה וחסימות ללא כדור בכדי להזיז את ההגנה ולמצוא את הפרצה בהגנת היריבה. יתרון נוסף הוא כמובן הקליעה מבחוץ – שבהיעדר שחקני פנים כמעט לכולם יש קליעה לא רעה מ-3, ולא כדאי לנבחרות האירופאיות להשאיר שום שחקן בנבחרת פנוי.

בעוד בהתקפה הנבחרת תפקדה טוב מאוד במשחקי ההכנה הרבים שקיימה, הצד ההגנתי מציג תמונת מצב אחרת לגמרי ומדאיגה מאוד. במהלך הטורנירים בפורטוגל, קרואטיה ובישראל ניסה המאמן מספר שיטות כיצד להתמודד מול הקו הקדמי של היריבות הנמצא בעדיפות ברורה על פני הנבחרת. חוץ מהגנה אישית בסיסית שדרשה מכולם לצופף ככל הניתן, בית הלחמי הנחיל גם 2 סוגים של הגנות אזוריות – 2-3, ו-3-2 עם לחץ בקו האחורי. הגנת ה-2-3 היא לכאורה אמורה להתמודד בצורה טובה יותר מול מסה רצינית בצבע, ומתאימה לשני גארדים מהירים שיתרוצצו בין היריבות (מדר וקרביץ מתאימים בדיוק למשימה). אך החיסרון של גבוה פיזי משמעותי בצבע שיחסום את הטבעת היה ניכר, ותומר לוינסון לא הצליח לאייש את התפקיד. דווקא כשבנבחרת שיחקו עם שלושה שחקנים למעלה ושניים בצבע, כששלושת השחקנים בקו האחורי לוחצים, היריבות נראו לעתים אומללות ואיבדו כדורים רבים. אני סבור כי זוהי ההגנה האופטימלית עבור הנבחרת וזו שתסייע להתמודד מול הענקים הסרבים במוצאי שבת. הנקודה המשמעותית ביותר בה הנבחרת חייבת להשתפר הוא נושא הריבאונד ממנו סבלה הנבחרת כשהיא סובלת מחיסרון עצום בריבאונד ההגנה. ריבאונד הוא תוצאה של אחריות אישית והרבה כוח רצון ואני מאמין שהשחקנים חייבים להיות יותר אסרטיביים בכל הקשור לריבאונד ההגנה. סך הכל, יש לנו נבחרת מצויינת ומהנה מאוד שבהחלט יכולה ללכת עד הסוף עם התמיכה של הקהל הביתי.

87# תומר לוינסון, בן 19, פורוורד/סנטר, 2.06

קבוצה בעונה החולפת: הפועל ירושלים. קבוצת נוער: עירוני נס ציונה.

אולי השחקן החשוב ביותר שעולה מהספסל של הנבחרת. תומר גדל בתור השחקן המוכשר ביותר של שנתון 2000, וכבר בגיל 15 הופיע בבוגרים של נס ציונה (!!!) כאחד השחקנים הצעירים ביותר אי פעם שהופיעו בליגה. בקיץ 2017 חתם על חוזה ארוך טווח עם אוסייק הקרואטית, במדיה שיחק כ-15 דק' למשחק בעונה הראשונה המלאה שהשלים בבוגרים. באוסייק הוצב לוינסון בתור סמול-פורוורד ולא כסנטר כפי שהתרגל בארץ. בשנה שעברה היה אחד השחקנים הבולטים בנבחרת הנוער כשקלע 14.1 נק' למשחק לצד 6.9 ריב' למשחק. לאחר שסיים את כיתה י"ב בקרואטיה, לא הצליח להגיע להסכמות עם צה"ל ולא קיבל את התואר "ספורטאי עילוי" אשר היה מאפשר לו להמשיך לשחק בחו"ל. הפועל ירושלים זינקה על השחקן הצעיר והחתימה אותו ל-5 שנים. השחקן שותף העונה ב-11 משחקים בלבד כשהוא מלקט דקות בעיקר בגרבייג' טיים וקולע רק 1.6 נק' למשחק. השנה החלשה שעבר בבירה וכן שינוי צורת משחק שעשה בקרואטיה פגעו במעמדו של לוינסון וכעת הוא מגיע לנבחרת בתור שחקן ספסל. בית הלחמי משתמש בו בעיקר למשימות ההגנתיות מתחת לטבעות והוא משמש בהתקפה כחוסם במשחק הפיק&רול. בעיניי, נראה שללוינסון בהתקפה מאוד לא נוח בפוסט ובצבע והוא כל הזמן מחפש לברוח ולשחק כסטרץ' פור. אני בספק רב אם שינוי העמדה בקרואטיה סייע לו לקריירה, ואני משוכנע כי זה פגע במעמדו בנבחרת. למרות זאת, אין לי ספק כי מדובר בשחקן מאוד מוכשר ומוטב אילו יעזוב את ירושלים לטובת קבוצה אחרת בליגת העל שתיתן לו דקות משחק ותפתח את אחד השחקנים שסומנו בגיל צעיר אך נסוג מעט לאחור.

Image may contain: 2 people, people playing sports and shoes
לוינסון. חייב להיות משמעותי יותר בצבע

24# עידן אלבר, בן 19, גארד, 1.93

קבוצה בעונה החולפת: הפועל כפר סבא. קבוצת נוער: מכבי תל אביב.

אלבר צפוי להיות הסקורר המשמעותי ביותר מהספסל של הנבחרת. מצבת גארדים איכותית יחסית של שנתונים 99-00-01 היא זו שדחקה את אלבר להיות שחקן שישי-שביעי ברוטציה. כבר בכיתה י"א הצעיד אלבר את קבוצת הנוער של מכבי לזכייה נהדרת בדאבל (יחד עם תומר פורת), כשבשנתו האחרונה לתיכון חובר אליו אבדיה ויחד הם מפרקים את ליגת העל לנוער, כשעל הדרך מוסיפים גם זכייה בליגת התיכונים. כרטיס השחקן של אלבר עדיין שייך לאלופת המדינה שהשאילה אותו בעונה שעברה להפועל כפ"ס מתחתית הליגה הלאומית, ונשרה בסיום העונה לליגה הארצית. עם זאת, אלבר היה לאחת מנקודות האור בליגה הלאומית כשקלע 10.7 נק' למשחק ב-24 דק' למשחק, מספרים נהדרים עבור נער בן 19 בשנתו הראשונה בבוגרים. בנוסף, באמתחתו השתתפות במחנה היוקרתי "כדורסל ללא גבולות" שנערך בישראל. הוא משחק בעיקר בעמדות 1-2 וניחן ביכולות התקפיות משובחות. יש לו קליעה טובה מכל הטווחים, ומשחק בביטחון מוחלט בכל פעולה שעושה על המגרש. עבודת הרגליים שלו בהגנה היא נהדרת ועשויה לסייע מאוד. התפקיד שמייעד לו בית הלחמי עשוי להיות קריטי לנבחרת – להיות הסקורר המרכזי מהספסל, לצד הגנה חזקה על הגארדים של היריבות. בחלק ממשחקי ההכנה הוא אף היה הסקורר המוביל, והוכיח את יכולותיו על אף מיעוט הדקות היחסי לו זכה. אני מעריך שבשנה הבאה אלבר ישחק שנה נוספת בליגה הלאומית, ואם ימשיך להוכיח את עצמו כפי שעשה עד כה – ישנם סיכויים לא רעים שהצוות המקצועי של מכבי יחליט להחזיר את השחקן לשורותיהם.

Image may contain: 3 people, people playing sports and basketball court
עידן אלבר. משחק מצויין בהכנה נגד ספרד

10# נועם אביבי, בן 20, פורוורד, 2.04

קבוצה בעונה החולפת: הפועל כפר סבא. קבוצות נוער: עירוני ר"ג, האקדמיה בוינגייט.

פרוייקט הצעירים של הפועל כפר סבא שולח שחקן נוסף לנבחרת העתודה. הפורוורד המוכשר שאף היה חלק מהסגל שזכה בנבחרת העתודה בקיץ שעבר, תפס את מקומו של יותם חנוכי בחמישייה במשחקי ההכנה האחרונים לאחר שחנוכי היה פצוע. אביבי נתן שתי הופעות טובות מאוד מהחמישייה והכניס כאב ראש חיובי לנבחרת. לדעתי, בית הלחמי יעדיף לפתוח עם חנוכי ופורת על פני אביבי. השחקן ששיחק בנעוריו באקדמיה של איגוד הכדורסל במכון וינגייט, המשיך לשחק באזור השרון וכבר בשנתו הראשונה בבוגרים קיבל חוזה בבני הרצליה מליגת העל. אך הרצליה לא נתנה לילד יותר מדי הזדמנויות להרשים, וזה בחר לרדת לליגה הלאומית על מנת לצבור דקות ולהשתפשף. במדים של כפר סבא שיחק מעט יותר, והיה שחקן ספסל בקבוצה בה קלע 4.8 נק' למשחק. חשוב לזכור, הודות לניסיון שצבר במשחק הפיזי בבוגרים יש לאביבי יתרון על פני חלק מהשחקנים בנבחרת ולמרות שאינו השחקן הכי מוכשר, הוא צפוי לזכות להרבה דקות הודות לתרומה ההגנתית שלו כשחקן פיזי שיתמודד מול שחקני הפנים של היריבות.

Image may contain: 1 person
אביבי. ההפתעה הנעימה של טורניר ההכנה בארץ

22# עמית זיס, בן 19, גארד/פורוורד, 2.00

קבוצות בעונה החולפת: הפועל חיפה, הפועל באר שבע. קבוצות נוער: א.ס רמת השרון, מכבי ת"א.

עמית זיס מגיע לאליפות כשמעמדו בנבחרת לוט בערפל. הסווינגמן הינו עוד תוצר של מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ועדיין חתום על חוזה אצל אלופת המדינה. בנוער של מכבי היה שותף לעליונות המוחלטת של הקבוצה ושיתף פעולה יחד עם תומר פורת ועידן אלבר ויחד הם רומסים את הליגה, כשזיס זוכה בתואר "שחקן העונה" בליגת העל לנוער, ומקבל באופן קבע זימונים לנבחרות הצעירות. בעונתו הראשונה בבוגרים שיחק במכבי קריית גת, עמה סיים את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה הלאומית, ואת העונה האחרונה פתח בהפועל חיפה. רמי הדר (מאמנם של הפועל ב"ש) זיהה את הפוטנציאל והחליט להחתימו במפתיע באמצע העונה. בבאר שבע זיס היה חלק אינטגרלי מהרוטציה והוא בין הבודדים בנבחרת העתודה שזכה לדקות משחק רציניות בליגת העל. בחלק ממשחקי ההכנה הוא אף פתח בחמישייה, אולם לפני כשבועיים הגיעה פציעה ששיבשה את התכניות. בטורניר ההכנה בת"א הוא לא שותף, ועדיין לא ברור עד כמה יהיה כשיר לאליפות. זיס הוא שחקן ורסטילי מאוד ויכול לשחק בעמדות 2, 3 ו-4 ואני מעריך כי ישותף בעיקר בהרכבים בהם משחקים שני גארדים. ההגנה היא הצד החזק של השחקן, שמציג קליעה סבירה מבחוץ וחכמת משחק שגרמה להדר להתאהב בו. על אף השקט הנפשי והאופי המופנם שהוא משדר, על המגרש זיס הוא "קילר" אמיתי ויוכל מאוד לעזור לנבחרת בין אם ייפתח בחמישייה ובין אם יעלה מהספסל.

תוצאת תמונה עבור עמית זיס
עמית זיס. איך יחזור מהפציעה?

18# רז אדם, בן 19, גארד, 1.91

קבוצה בעונה החולפת: אליצור נתניה. קבוצת נוער: אליצור נתניה.

הצלע השנייה מתוך שלושה שחקנים ששולחת מחלקת הנוער של אליצור נתניה לנבחרת העתודה. היה שותף זוטר לזכייה של נבחרת העתודה בשנה שעברה ומצפה להיות משמעותי יותר באליפות הזו. אדם גדל במחלקת הנוער של נתניה ויחד עם תיכון "שרת" בעיר הגיע לגמר ליגת התיכונים ב-2017. לאחר סיום י"ב, הוקפץ ישירות לקבוצת הבוגרים של אליצור נתניה ששיחקה דאז בליגה הארצית, והצליח להעפיל כבר בעונתו הראשונה בקבוצת נעוריו לליגה הלאומית. בעונה החולפת היה שחקן לגיטימי ברוטציה של הקבוצה וקלע 9.3 נקודות למשחק כשהוא מדייק ב-37.6% מחוץ לקשת. הקליעה מבחוץ היא היתרון המשמעותי של השחקן וזהו כוח משמעותי שיוכל לתת תוספת לנבחרת. האימפאקט של שחקן שעולה מהספסל וקולע שלשות עשוי להיות עצום עבור טורניר ביתי מהסוג הזה, ועל כן רז אדם יכול וצריך לתת ערך מוסף מהספסל. בנוסף, אדם שומר מצויין ושחקן פיזי יחסית על אף גובהו ובית הלחמי יוכל להשתמש בו על מנת לעצור גארדים פיזיים יותר שמדר או אלבר יתקשו לשמור עליהם.

Image may contain: 1 person, playing a sport, basketball court and shoes
רז אדם. חייב לתרום מהספסל

13# אופק מלכה, בן 19, רכז, 1.80

קבוצה בעונה החולפת: מכבי הוד השרון. קבוצת נוער: אליצור נתניה.

אחרי שמכבי תל אביב בכדורגל החזיקה בשני שחקנים בעלי שם זהה – טל בן חיים, בעונה האחרונה הייתה זו מכבי הוד השרון, במדיה שיחקו שני שחקנים בעלי אותו שם – אופק מלכה. מלכה, יליד שנתון 2000, הוא התוצר השלישי של נתניה בנבחרת (יחד עם קרביץ ואדם) מהם הוא קטן בשנה. גם הוא העפיל עם התיכון שלו לגמר כשהיה בכיתה י"א בלבד. את העונה האחרונה העביר בהוד השרון מתחתית הליגה הלאומית, במדיה קלע קצת פחות מ-5 נק' למשחק בכ-11 דק' בממוצע. מלכה היה חבר קבע בכל הנבחרות הצעירות וקלע בקמפיין של נבחרת הנוער בשנה שעברה 13 נק' למשחק. מלכה הוא רכז מאוד נמוך וזריז בעל קליעה נהדרת, ומתאים מאוד לסגנון המשחק המהיר שבית הלחמי מנסה להנחיל בנבחרת העתודה. גם הוא, כמו חברו לקבוצת נוער רז אדם, יעלה מהספסל ויהיה חייב לתרום את כל כולו כשהוא על המגרש. במשחקי ההכנה הוא תרם לא מעט נקודות והוכיח כי הוא בהחלט ראוי לקבל דקות על אף גובהו הנמוך.

Image may contain: 1 person, playing a sport, basketball court and shoes
אופק מלכה. נמוך מאוד, קלעי בחסד

12# שחר עמיר, בן 20, גארד, 1.86

קבוצה בעונה החולפת: הפועל ר"ג/גבעתיים. קבוצות נוער: הפועל אילת, הפועל תל אביב.

השחקן שסוגר את סגל הנבחרת הוא שחר עמיר, אילתי במקור שבגיל 15 עבר למחלקת הנוער של הפועל תל אביב. להפועל הוא הגיע כרכז, אך לאור העובדה שהיה בקבוצת הנוער יחד עם ים מדר עשה הסבה לעמדה 2. בשנה שעברה עמיר היה חלק מסגל הבוגרים של הפועל ושותף בתשעה משחקים בלבד, כשמקביל הוא משמש כחריג הגיל של קבוצת הנוער. בקיץ החליט כמו רבים בני גילו לרדת לליגה הלאומית כדי לצבור דקות משחק ובחר בהפועל ר"ג/גבעתיים של מתן חרוש. ההתחלה אמנם הייתה קשה, אך לקראת הסיום תפס שחר את מקומו בחמישייה והיה לאחד מחביבי הקהל. מכיוון שהחל את הקריירה כרכז, עמיר בהחלט יכול להוביל כדור ויש לו שליטה טובה ומשחק אחד על אחד טוב מאוד. מתוקף היותו משחק בעמדת הקלע שיפר את הקליעה בצורה משמעותית בשנתיים האחרונות והעונה כבר קלע ב-43% מבחוץ. הוא לא צפוי לקחת חלק יותר מדי בנבחרת ואולי יקבל דקות בודדות.

Image may contain: 9 people, people playing sports, shoes, basketball court and child
עמיר. יקווה לקבל הזדמנות

 

אליפות אירופה לנבחרות עתודה תחל במוצאי שבת (ה-13.07) ותסתיים ב-21.07 בשני אולמות בתל אביב ורמת גן. הנבחרת תשחק במוצאי שבת בשעה 21:00 בהיכל הדרייב אין נגד סרביה החזקה. נותרו כרטיסים אחרונים למשחק, שצפוי להיות סולד-אאוט. מכירת הכרטיסים בעיצומה באתר "לאן" ומציגה שני סוגים של חבילות – כרטיס ליום משחקים מלא ללא הנבחרת, וכרטיס למשחק הנבחרת. בואו לעודד את הנבחרת!

#אל_אל_ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. מעולה עידו.
    .
    לוינסון הוא מקרה קלאסי של שחקן שלא יודע לבחור נכון את הסיטואציה שלו. הוא חלק מדור הפורוורדים הנהדר שגדל בארץ (ביחד עם אבדיה וחנוכי) ויכול להפוך לשחקן נהדר בבוגרים, אך כפי שציינת חייב לעבור לקבוצה שתיתן לו דקות משחק (יובל זוסמן הוא הדוגמה הטובה ביותר). נקווה שהשנה האחרונה שלו לא תחזור.

    1. +1
      חתימה בי-ם זה צעד נורא. היה צריך להתנות את זה בהשאלה בשנתיים הראשונות. על פניו הנבחרת מחזיקה בסגל פורוורדיח לא רע. נראה מה יקרה שהם יפגשו נבחרות עם סנטר רציני

    2. האמת, לדעתי זה לא באמת העניין. מדובר פשוט על שחקן מוגבל מאוד. בחור נחמד, עובד קשה, ולא נעים לי לקטול. אבל מה לעשות, הנתונים הגופניים פשוט לא מבשרים טובות. הוא לא באמת גבוה (בעיקר צוואר ארוך), מוטת ידיים לא מרשימה, לא אתלטי, איטי, ובלי כדרור מספיק כדי לשחק בעמדה מספר 3. מי שראה אותו בשנה שעברה משחק עם נבחרת הנוער לא באמת יכול להיות אופטימי לגביו. מדובר בשחקן עם קליעה נחמדה מחצי מרחק ומשלוש (לא מדהימה) וזהו פחות או יותר. בגילאים הצעירים ומול תחרות נחותה, ביחד עם הגובה זה הספיק כדי לייצר סטטיסטיקה טובה (ודי מטעה לדעתי). אבל כבר בשנה שעברה, מול שחקנים בגובה שלו פלוס עם אתלטיות עדיפה לא היה לו מה לחפש מתחת לסל בהתקפה ובהגנה הוא היה ממש לא טוב. קשה לי לראות איך יוצא מזה שחקן בוגרים ברמה סבירה, אפילו לליגה הראשונה בישראל. מין עמית תמיר כזה, אבל לעמית היו עוד 5 סנטימטר, שבהחלט עושים הבדל.

      1. יש לי חבר מאוד טוב שעוקב אחריו כבר כמה שנים ומעלה טענות דומות.
        מצד שני, הטענה הקבועה שלי אליו – אם היה כזה מוגבל לא היה מבוקש בפרטיזן בלגרד ומשחק דקות משמעותיות בנבחרות השונות. כן, הוא כנראה לא יהיה הכוכב שדמיינו בנס ציונה, אבל כן יכול להיות שחקן ליגה לגיטימי. השאלה אם כן או לא תישאר פתוחה כל עוד לא נראה אותו משחק במסגרת קבועה.

  2. עבורי זה ממש אורים ותומים. נפלא עידו. שחקנים שמעולם לא הכרתי. אני מודה לך בכל לב, ואם אגיע לבאר שבע, ארים טלפון ואולי ניפגש!

  3. יפה עידו. סקירה מקיפה מאוד (בכתבה הזו ובאחרות), עם הרבה פרטים והערכות. כל הכבוד על ההשקעה.
    .
    בנוגע למה שכתבת, כמה הערות/הארות מנקודה המבט שלי:
    .
    לוינסון — כתבתי כבר למעלה בתגובה לשחר. שוב, לא כל כך נעים, כי מדובר בשחקן צעיר וצריך לתת צ'אנס, אבל להערכתי פשוט מדובר על כישרון מוגבל מאוד ולא צריך לצפות להרבה, לא בטורניר הזה ובטח שלא בטווח הארוך. ממש לא מדובר כאן על אותן רמות כישרון כמו אבדיה (שנות אור) וגם לא חנוכי. בנבחרת הנוער בשנה שעברה הוא ממש הזיק על המגרש. נקווה שהפעם זה לא יהיה המקרה (בעיקר לאור הבור בגבוהים). אבל השימוש בו צריך להיות מוגבל, מותאם ליריבות (מתקשה מאוד מול אתלטיות), ולחפש יום שבו הקליעה נופלת והוא יכול להועיל בהתקפה. לדעתי הוא בורח החוצה בעיקר בגלל שהבין שבצבע, עם האורך והאתלטיות המוגבלים, הוא נחסם הרבה ומתקשה מאוד.
    .
    אלבר שחקן שאני בהחלט מחבב. גם הוא מתקשה מול אתלטיות. אבל הוא בהחלט מוכשר ועם הרבה תעוזה. נקווה שיקבל יותר הזדמנויות להשפיע מאשר בשנה שעברה בנוער.
    .
    את זיס די חיבבתי בגיל צעיר. הוא שיחק בקדטים לפני ארבע שנים והראה שילוב של אתלטיות נחמדה עם כישרון לא רע ואפילו קצת קליעה. זוכר שחשבתי שהוא אולי הפרוספקט הכי מבטיח ממחזור 99' המאוד חלש שלנו. מאז הוא קצת נעלם (לא מעט בגלל פציעות), אבל הוא בעיני הוא עדיין כישרון יותר מעניין מלוינסון.
    .
    לגבי מלכה, שני דברים שראוי לציין. אחד, הוא לא ממש רכז, לפחות לא ממש שראיתי ממנו עד היום. כן בגובה, אבל לא ממש בכישורים. לא יוצר הרבה לאחרים ומתקשה מאוד (מאוד!) להגיע לאיזושהי זריקה כשחודר לצבע). לא נראה לי שיקבל הרבה דקות כרכז המוביל. ואם כן, זה בעיקר בגלל שמאחורי מדר אין ממש רכז מחליף. במצב העניינים הזה, הייתי מהמר על הכישרון של עמית עבו, אבל מבין מאמנים שנרתעים מסגנון המשחק שלו. אז מה מלכה כן מביא? למרות הגובה המוגבל, הוא קלעי נהדר, הכי טוב בנבחרת הזו. כשהוא מתחמם, איט איז א ת'ינג אוף ביוטי. כמו כל קלעי, יש גם ימים פחות מוצלחים, אבל ביום טוב שלו הוא יכול לפתוח את המשחק ולתת תרומה חיובית מאוד.
    .
    בסך הכל, להערכתי, זו נבחרת חלשה משמעותית מזו של שנה שעברה. הסיבה העיקרית היא מחזור 99' המאוד חלש. בשנה שעברה הנבחרת התבססה על ארבעה שחקנים בני 20 פלוס (זוסמן, בריסקר, בני ורוינה), שכולם היו גם שחקני הגנה טובים מאוד (זוסמן ורוינה אפילו יותר מזה). ביחד הם ייצרו יחידה מגובשת, ששיחקה כדורסל יפה לעין בהתקפה (יחד עם הכישרון של אבדיה), אבל בעיקר שמרה מעולה וזה מה שהביא להם את המדליה המוזהבת.
    .
    השנה יש כמה כישרונות מצוינים — אבדיה, מדר וחנוכי, אבל מעבר לזה שכל השלושה רק בני 18, אין לדעתי לנבחרת הזו מספיק עומק כדי לייצר ריצה עמוקה. כבר במשחק הראשון מול סרביה עם פצ'ארסקי (נדמה לי שהוא מקגיע לאליפות בסופו של דבר) הבור בצבע, בעיקר ההגנתי, עלול להיחשף (אם רק היה להם איזה רוינה) ויש אפילו תסריט שבו הם מוצאים את עצמם בחלק התחתון של האליפות, נאבקים על ההישארות בדג א' (לא סביר, אבל בשיטה של פיב"א זה יכול לקרות). נקווה כמובן לתסריט אופטימי.
    .
    ושוב, תודה על הסיקור המעמיק. מקווה להמשך.

    1. סרביה אכן תשחק עם פצ׳ארסקי שסיים כמלך הסלים של אליפות העולם עד גיל 19 (הטורניר הסתיים בשבוע שעבר) ויחד עם ניקולה מיסקוביץ׳ השניים צפויים לעשות לנו בעיות רבות. אני צופה ניצחון בדו-ספרתי לסרבים. סיקרתי את פצ׳ארסקי בפוסט שעשיתי על הפרוספקטים האירופיים שיגיעו לארץ ואין לנו שם שחקן שיוכל להתמודד מולו בהגנה…
      מסכים בנוגע ללוינסון. שחקן לא מספיק טוב. יצר כותרות כי היה מאוד גבוה בגיל 15 אך מאז לא ממש המשיך בצמיחה לגובה, ונראה כי הוא מאוד מאכזב עד כה.
      שנתון 99 הוא אכן אחד החלשים שהיו כאן (בניגוד ל98 ול00) אם להחשיב את מדר ולנוכח כילידי 2000 (על אף שבנוער שיחקו כשנתון 2001 מכיוון שנולדו בדצמבר).
      לא יודע עד כמה הנבחרת יותר חלשה מזו של השנה שעברה. גם בשנה שעברה הנבחרת לא סומנה בתחילת הטורניר כאחת המועמדות לזהב. אלמלא פציעתו של צ׳צ׳אשווילי הנבחרת הנוכחית אכן הייתה יכולה להתמודד על מקום בפודיום.

    2. אני אוסיף משהו בקשר למלכה – הוא ממש לא רכז מטבעו אך בהחלט יהיה מוביל כדור בחלק מהמשחקים כשעל המגרש. זה די מדהים שמסגל כל-כך רחב בנבחרת אין אף סנטר ורק רכז אחד (מדר). אולי גם אלבר יוביל כדור כשעולה מהספסל. בידיעות אחרונות עשו כתבה די גדולה על מלכה בעיתון של שישי על כך שהוא עשוי להיות הג׳וקר של בית הלחמי מהספסל. אני בספק לגבי זה, אך אין לי ספק כי הנבחרת תצטרך את הידית שלו.
      הסיפור של עבו הוא קצת תמוהה כיוון שהוא אפילו לא היה בסגל המורחב שהחל את ההכנות ביוני (עם לא פחות מ24 שחקנים). אני רק יכול לשער שמדובר על סכסוך אישי עם בית הלחמי או האיגוד. לפי מה שהבנתי, עבו הסתכסך עם הקבוצה שלו העונה (ראשל״צ) וכנראה מעיד על אופי בעייתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט