אירועי דיומא – 07.11.2018

כדורגל

ליגת האלופות – מחזור 4 / דור בלוך

20:00 צסק"א מוסקבה – רומא (ספורט 5):

משחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות, רומא ניצחה את הרוסים בביתה אבל ברוסיה בנובמבר הסיפור יכול להיות מורכב יותר, וניצחון רוסי יתן לצסק"א יתרון של נקודה על האיטלקים ויסבך מאוד את הבית. ניצחון של רומא ושל ריאל במשחק המקביל יסגור את הסיפור.

22:00 ולנסיה – יאנג בויז (5 לייב)

לאור הבינוניות של יונייטד ולנסיה מזהה הזדמנות אמיתית לעלות אבל הם פישלו עם תיקו בשוויץ במחזור הקודם, ויהיו חייבים ניצחון על הקבוצה החלשה בבית.

22:00 באירן מינכן – א.א.ק אתונה

באיירן מינכן מנסה להתאושש מפתיחת עונה חלשה בליגה, אבל בליגת האלופות אין לה בינתיים בעיות מיוחדות, ולאחר 3 משחקים היא עומדת על 7 נקודות, זאת לעומת יריבתה שעומדת על 0 נקודות כשהיא כובשת שני שערים בלבד.

22:00 בנפיקה ליסבון – איאקס

בנפיקה עם ניסיון אחרון להדביק את ההולנדים, כל תוצאה מלבד ניצחון של הפורטוגלים שעומדים על 3 נקודות בלבד משלושה משחקים, כנראה לא תשאיר להם סיכוי ממשי לעבור את איאקס עם 7 נקודות ויכולת מרשימה עד כה.

22:00 ליון – הופנהיים

כמו בנפיקה, הופנהיים צריכה ניצחון היום כדי להישאר בתמונת הבית המורכב הזה. הצרפתים עם 5 נקודות ומאחרים את הגרמנים שעם 2 נקודות בלבד. המשחק בגרמניה היה נפלא והסתיים בתיקו 3-3 נקווה ליבול דומה גם הפעם.

22:00 מנצ'סטר סיטי – שחטאר דונייצק (5 סטארס)

סיטי קרטעה בפתיחת הבית הזה עם הפסד לליון אבלנצחונות על הופנהיים ושחטאר החזירו אותה למסלול, עם 6 נקודות ניצחון היום יוציא את האוקראינים מהמירוץ ויהיה קרוב ללהבטיח להם את העלייה (או יבטיח רשמית אם ליון תנצח את הופנהיים)

22:00 ויקטוריה פלזן – ריאל מדריד (ספורט 5+)

ריאל לא הייתה רחוקה למעוד במשחק הראשון בין השתיים, ומעידה בצ'כיה הפעם עלולה לעלות לה ביוקר. הספרדים עם 6 נקודות כמו רומא, כאשר צסק"א מוסקבה רודפת עם 4 נקודות

22:00 יובנטוס – מנצ'סטר יונייטד (ספורט 5)

יובה הייתה טובה בהרבה וניצחה במשחק הראשון, ותוצאה שונה תהווה הפתעה בהתחשב ביכולת שתי הקבוצות עד כה. ניצחון של יובנטוס יבטיח לה לא רק את העליה אלא גם את המקום הראשון

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת האלופות של פיב"א – מחזור 5

בית ג'

19:45: הפועל ירושלים (1-3) – נימבורק (3-1)

הפועל ירושלים חוותה בשבוע האחרון את הכושר הכי טוב שלה עונה עם ניצחון חוץ מרשים בספרד על פואנלבארדה ו39 הפרש בבית על עירוני נהריה, היא תרצה להמשיך את הכושר הטוב מול אלופת צ'כיה הניצחית (15 אליפויות ברצף, אבל מי סופר?), נימבורק שמדורגת במקום האחרון בבית עם מאזן חלש (3-1).

את נימבורק כנראה שאין צורך להציג לחובבי הכדורסל הישראלי והאירופאי. מדובר לא רק בקבוצה שנתקלה פעמים רבות בקבוצות ישראליות אחרות (ביניהן יריבתה הערב) אלא גם מאומנת כבר שנים ארוכות בידי מאמנים ישראליים. אחרי מולי קצורין (שחזר ארצה) וננו גינזבורג (שקודם לנבחרת הצ'כית) מאמן את הקבוצה כיום אורן עמיאל שזכור לחובבי הכדורסל משנותיו כרכז מחליף בהפועל גליל עליון הי"ד ומאוחר יותר כעוזר מאמן הקבוצה (וגם מאמן לתקופה קצרה). עמיאל החל את קריירת עוזר המאמן שלו כעוזר של עודד קטש, אותו יפגוש הערב מהצד השני.

אבל גם בלי הקשר הישראלי, נימבורק תוקעת יתד באירופה בשנים האחרונות ובעונה שעברה מצאה את עצמה בשלב שמינית הגמר של המפעל הנוכחי (הישג השיא שלה הוא שלב רבע גמר היורוקאפ ב-2009 ו-2012). את העונה הנוכחית, כאמור, נימבורק החלה פחות טוב. בליגה הצ'כית היא אמנם במאזן 0-7 חלק, אבל את העונה האירופאית היא פתחה עם שלושה הפסדים רצופים כולל אחד מתסכל בהארכה בבית לאא"ק אתונה. בשבוע שעבר היא ניצחה לראשונה, בבית את אנטוורפן והערב היא בארנה בירושלים למשחק קשה נוסף ותרצה לשים את התקופה הקשה מאחור. בסגל של עמיאל בולטים המקומיים  ויטש הרובאן הסמול פורוורד שתורם 20.3 נק' למשחק במפעל וקלעי ג'ומיר בוחניק שתורם 12.8 נק' משלו. לצידם ניתן למצוא את הרכז האמריקאי יוג'ין לורנס, את אקס הפועל ירושלים ברייסי רייט ואת פטר בנדה, הסנטר הוותיק של הקבוצה ושל נבחרת צ'כיה.

נימבורק היא בהחלט קבוצה מנוסה ומסוכנת אבל ירושלים בכושרה הנוכחי, ובכושרה הנוכחי של נימבורק צריכה לצאת מהמשחק הזה כשידה על העליונה.

יורופקאפ – מחזור 4

בית ד'

19:00: עירוני נס ציונה (1-2) – סראטוב (0-3) – עירוני נס ציונה פתחה את העונה בצורה חלשה מאוד בליגת העל עם מאזן 4-1 מפתיע לרעה (ומזל שהפועל ת"א קיימת בשביל לקחת ממנה את המקום האחרון) אבל בכל מה שקשור להופעה הראשונה שלה ביבשת, נס ציונה עושה את העבודה היטב ואחרי שצלחה שני סיבובי מוקדמות היא מציגה יכולת טובה בשלב הבתים ובשבוע שעבר כבר הביסה את פרדוביצה הצ'כית בתוצאה 77:111.

נכון לרגע זה מסתמן שהיריבה של נס ציונה על העלייה לשלב הבא היא דן בוש ההולנדית (השתיים יפגשו בשבוע הבא בהולנד אחרי שנס ציונה ניצחה בארץ 85:91) ובשביל להשיג מקדמה על יריבתה, נס ציונה צריכה לנצח הערב בבית את סראטוב, קבוצה שדן בוש הפסידה לה בביתה. הרוסים ניצחו את נס ציונה בסיבוב הראשון 64:75 ומחזיקים עד עתה במאזן מושלם בבית. מי שמובילים אותם במפעל הם האמריקאים שלה – הסנטר טרי מקלין שקולע 21 נק' למשחק וקוטף 8.7 ריב', והגארדים טרה גולדן ופרין ביופורד שכל אחד מהם קולע 19.7 נק' למשחק. האחרון חגג על נס ציונה במשחק הקודם עם 20 נק', 19 ריב' ו-7 אס' ונס ציונה תצטרך להצר את צעדיו כמו גם לשלוט בריבאונד בו היא פיגרה בצורה משמעותית במשחק הקודם בין שתי הקבוצות.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אלוף האלופים – בית 3

15:00: מארק וויליאמס-קיירן ווילסון

16:00: ג'אד טראמפ-לוקה ברסל

21:00: גמר הבית.

אחרי העלייה של שון מרפי לחצי הגמר ביום הראשון, אתמול ראינו אלוף עולם נוסף עולה מהבית שלו – רוני אוסליבן. רוקט רוני עבר בדרכו האופיינית שני אלופי עולם אחרים בדרך, סטיוארט בינגהאם וג'ון היגינס, כשנגד האחרון הוא השיג 4 סנצ'וריס בששת הפריימים של המשחק. לא חדשות טובות ליריבים בהמשך.

היום נוכל לראות אלוף עולם נוסף בפעולה, והפעם זה המכהן – מארק וויליאמס. הוא יתמודד מול "הלוחם" קיירן ווילסון, שזכה בשני טורנירים מתחילת העונה. במשחק השני נוכל לצפות בג'אד טראמפ, זוכה המאסטרס האירופי אשתקד, מול הבלגי לוקה ברסל, זוכה אליפות סין אשתקד. המנצחים יתמודדו בגמר הבית בסוף היום. לינק לשידור.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

    1. -1 לאוהדי היונייטד כמוני
      +1 לאוהדי יובה
      יובנטוס תעצור את היונייטד עוד בחצי המגרש של האדומים.
      יהיו גולים אבל לטובת האיטלקים.

  1. תודה רבה.
    ערב יותר פושר באלופות כדורגל עם משחק בודד בפרופיל גבוה.
    באלופות כדורסל הזדמנות טובה להפועל י-ם להתבסס בראשות הבית ולהמשיך את המומנטום החיובי.
    אני חושב שנ"צ תפסיד, אבל מקווה כמובן אחרת.

  2. תודה רבה לכותבים.
    אכן ערב חלש באלופות כשאפילו המשחק המרכזי מפגיש בין 2 מועדונים גדולים אבל רק קבוצה גדולה אחת. יונייטד של מוריניו מעוררת רחמים.

    1. אכן היונייטד הסריחה את ה"פרקט" 80 דקות בהם התבנקרה, וכמעט הצליחה עד הגול של רונאלדו, אבל עקצה פעמיים בסוף המשחק מגול נפלא של חואן מאטה מבעיטה חופשית שעברה את החומה, והלכה ממש לכיוון החיבורים בפינה, ומגול מזליקי בדחיקה של פופו הגבבה.
      יובנטוס פספסו המון הזדמנויות במהלך המשחק ויבואו בהאשמות לעצמם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט