אירועי דיומא – 13.10.2018: הולנד-גרמניה בליגת האומות, חצי גמר שנגחאי, מירוץ איל לומברדיה

כדורגל / מתן גילור

ליגת האומות – מחזור 3

ערוץ הקיבוץ בספורט 5 לייב ובספורט 1.

דרג א':

*המלצת צפייה* 21:45 הולנד-גרמניה (ספורט 4). שתי הנבחרות שיחקו במחזורים הראשונים נגד הולנד וכעת תשלמנה סיבוב. הולנד הפסידה בצרפת 1:2. גרמניה סיימה עם צרפת בגרמניה בתיקו 0:0. גרמניה צריכה את הניצחון אם היא שואפת לסיים במקום הראשון ולהעפיל לפיינלפור. בשביל הולנד המשחק בעיקר כדי להשאיר לעצמה סיכוי ראלי לשרוד בדרג העליון בהגרלה האכזרית מבחינתה. נזכיר ששתי הנבחרות לא בדיוק בתור הזהב שלהן, כשהולנד כלל לא העפילה למונדיאל וגרמניה הודחה כבר בשלב הבתים. ועיין, למרות שהמשחק בהולנד ולמרות התקופה היחסית פחות מוצלחת, גרמניה פיבוריטית במשחק.

 

דרג ב':

16:00 סלובקיה-צ'כיה (ספורט 5). שתי הנבחרות הפסידו לאוקראינה 0:1 באוקראינה ו-2:1 בצ'כיה, בהתאמה. עושה רושם שאת המקום הראשון יהיה להן קשה להשיג, אבל גם לשרוד בדרג זה משהו ועל זה הן נאבקות היום.

21:45 אירלנד-דנמרק (ספורט 5 סטארס). שתי הנבחרות התמודדו נגד וויליס. דנמרק ניצחה בביתה 0:2 ואילו אירלנד הפסידה בחוץ 4:1. ניצחון מבחינתה הוא הכרח היום אם יש לה שאיפה לעלות דרג. תיקו יהיה מצוין מבחינת דנמרק.

 

דרג ג':

19:00 נורווגיה-סלובניה (ספורט 1). במחזורים הקודמים, נורווגיה ניצחה את קפריסין והפסידה לבולגריה. סלובניה הפסידה לשתיהן.

21:45 בולגריה-קפריסין (ספורט 3). בולגריה מוליכה את הבית עם שני ניצחונות. ניצחון נוסף היום היא עם חצי רגל בדרג ב'. ניצחון של קפריסין והיא לגמרי במאבק.

 

דרג ד':

19:00 לטביה-קזחסטן.

19:00 גאורגיה-אנדורה (ספורט 5 סטארס).

19:00 ארמניה-גיברלטר (ספורט 5+).

21:45 מקדוניה-ליכטנשטיין (ספורט 5+).

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 2

19:25 הפועל אילת – מכבי ת"א – אמנם רק מחזור שני אבל המשחק הערב באילת יהיה קרב קצוות בין הקבוצה שמוליכה את הטבלה תודות לניצחון קליל על אשדוד החסרה 59:103 מול הקבוצה שנמצאת במקום הלפני אחרון אחרי תבוסה להפועל ת"א 100:81 (וזה היה יכול להיות יותר גרוע).

אבל למרות המיקום בטבלה ולמרות הפרשי הרמות בסגל, במכבי ת"א שמבחינתם נמצאים במקום הטבעי בו הם צריכים להיות, צריכים לקחת בחשבון שבשנים האחרונות ההפסדים שלהם באילת כבר הפכו להיות דבר שבשגרה. כמו כן, מכבי ת"א נמצאת רק יומיים אחרי ההפסד המאכזב לפנאתינייקוס ביום חמישי והראש שלה בוודאי נמצא לא מעט במשחק מול צסק"א ביום שלישי. ועם זאת, הקבוצה של נבאן ספאחייה בוודאי פייבוריטית מול הקבוצה של שרון דרוקר שבשלב הזה של העונה יש הרבה סימני שאלה לגביה.

קנדריק ריי וג'רמי פארגו הפצועים לא יהיו בסגל של מכבי ת"א למשחק הערב. לפני המשחק יתקיים טקס לזכרו של מוטי אמסלם, ובסופו? אם תשאלו אותי באילת יישארו עצובים.

*המלצת צפייה* הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון – שבוע פתיחת העונה של הפועל ירושלים התעלה מעבר לכל ציפייה. ניצחון חוץ בהרצליה ועוד אחד בפתיחת העונה האירופאית מול אא"ק אתונה החזקה (אחרי פיגור דו-ספרתי), גרמו לציפיות מהקבוצה של קטש לנסוק. עם האנרגיות האלה מגיעה ירושלים למשחק הביתי הראשון שלה העונה. בימים כתיקונם הייתי מרחם על היריבה של האדומים שלפי התו"ל אמורה לחטוף תבוסה בתנאים האלה אלא שמכבי ראשון לציון של צביקה שרף היא בהחלט לא יריבה שאפשר לזלזל בסיכוי הניצחון שלה. הכתומים שהבטיחו רבות עם הזכייה בגביע ווינר (כולל ניצחון קליל על אותה הפועל ירושלים ממש) הפסידו במשחק הפתיחה בבית לנס ציונה ועכשיו חובת ההוכחה עליהם והם בהחלט צפויים לתת פייט לאדומים מהבירה.

בקיצור, רק מחזור שני אבל כבר משחק מסקרן ולוהט כשירושלים תקווה להגנה טובה יותר מזו שהציגה מול ראשון לציון בגביע ווינר ולעוד משחק טוב של ג'ייקובן בראון שהיה נהדר באתונה ואילו ראשון לציון תקווה לכניסה לעניינים של הסנטר דיוויד וויבר מול הקו הקדמי המדולדל של ירושלים וליום קליעה טוב של הישראלים שלה. לפני פתיחת המשחק יתקיים טקס פרידה לכבוד יותם הלפרין שפרש ממשחק בקיץ. ואם צריך להמר אני אלך על ירושלים.

טניס / מתן גילור

טורניר שנגחאי (1000) – חצי גמר

*המלצת צפייה* 11:30 אלכסנדר זוורב(4)-נובאק ג'וקוביץ'(2) (ספורט 1). ברבע הגמר ניצח זוורב את אדמונד פעמיים 4:6 כשהוא שובר פעם אחת בכל מערכה ולא נשבר בכלל. במערכה הראשונה בין ג'וקוביץ' לאנדרסון כל אחד שמר על ההגשות ונולה ניצח בשובר שוויון. במערכה השניה שבירה אחת הספיקה לו לניצחון. נולה נראה בכושר שיכול להספיק לו עם רצף ניצחונות עד לסיום השנה. זאת למרות שבמשחק היחיד בין השניים שהתקיים בשנה שעברה על חימר ניצח הגרמני.

15:00 בורנה צ'וריץ'(13)-רוג'ר פדרר(1) (ספורט 1). צ'וריץ' ממשיך ביכולת הטובה ואחרי שהדיח את דלפו ניצח את אבדן בשתי מערכות. במשחק בין לובשי חולצות היוניקלו פדרר ניצח את נישוקורי במשחק בו הוא הגיש בינוני לכל היותר, אבל היה טוב בראלי. במערכה הראשונה הספיקה לו שבירה לניצחון. בשניה הוא כבר הוביל בשבירה, אבל נישיקורי הצליח לכפות שובר שוויון, במהלכו היפני כבר הוביל בשבירה קטנה, אבל פדרר לקח 6 נקודות רצופות ממצב של 4:1 עד לניצחון. השניים נפגשו 3 פעמיים והמאזן ביניהן 2:1 לפדרר. אבל אם נתעלם מהמפגש בשנת 2015, השנה הם נפגשו פעמיים. פדרר ניצח באינדיאן וולס וצ'וריץ' ניצח בארגז החול בגמר בהאלה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ איל לומברדיה

*המלצת צפייה* מירוץ איל לומברדיה, המכונה "קלאסיקת העלים הנושרים", הוא האחרון מבין חמשת המונומנטים של עונת האופניים, שגם מסמן את סיומה. המירוץ בן 241 הק"מ מתחיל בברגמו ומסתיים בקומו, ומציג לנו כמה מהנופים היפים ביותר שאיטליה יכולה להציע. המירוץ כולל כמה טיפוסים קשים, בעיקר לקראת סופו, ובפרט את הטיפוס הידוע לכנסיית מדונה דל גיסאלו שליד אגם קומו. זה הופך אותו לזירת ההתגוששות האחרונה של העונה בין כמה מהמטפסים הטובים בענף. כך נוכל לראות בו את אלחנדרו ואלוורדה משוויץ בחולצת הקשת החדשה שלו (עם לאנדה וסולר שיעזרו לו); את וינצ'נזו ניבאלי מנסה להגן על התואר מהשנה שעברה; את תיבו פינו מנסה להמשיך את הכושר המצויין לאחר הניצחון במירוץ מילאנו-טורינו; את איגן ברנאל הצעיר, שינסה להצדיק את חוזה חמש השנים החדש בסקיי; ואת סיימון ייטס מנסה לקבע את מעמדו כרוכב המצטיין של ה-UCI ל-2018, יחד עם אחיו אדם. עוד מטפסים שנראה כאן הם רומאן בארדה ומייקל וודס (הפודיומיסטים מאליפות העולם), ריגוברטו אורן, פרימוז רוגליץ', ראפאל מייקה, פאביו ארו, דן מרטין, אילנור זכארין, באוקה מולמה, דילן טיונס ויאקוב פוגלסאנג. גם סייקלינג אקדמי תסיים את הסבב האירופי עם המוביל בן הרמאנס, "הפרופסור" רובן פלאזה וגיא ניב שלנו. שידור ביורוספורט ב-15:30.

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

    1. מניח שהתכוונת אליי בהקשר של המירוץ בסין באמצע השבוע. אז כן, זה לא הסיום הרשמי של העונה כי יש עוד מירוצים, אבל זה הסיום הרשמי של העונה האירופית, ובתכלס רוב הרוכבים מתייחסים אליו כאל סיום העונה.
      ובלי קשר, עבדתי בחברה סינית בעבר. די הספיק לי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט