אירועי דיומא – 07.09.2018: ישראל מתחילה בליגת האומות, הוואלטה מגיעה לקמפרונה, גראנד פרי קוויבק

כדורגל / רועי ויינברג

ליגת האומות – מחזור ראשון

דרג א'

21:45-איטליה-פולין (ספורט 1). אחרי הכישלון בעלייה למונדיאל זאת הבכורה של רוברטו מנצ'יני על הקווים ועם סגל מתחדש שכולל את מריו באלוטלי המתקמבק. פולין הייתה יותר משמעותית במונדיאל כי שיחקה בו, אבל אנדרדוג על הנייר.

דרג ב'

21:45-טורקיה-רוסיה. צ'נק טוסון ינסה להפתיע נבחרת רוסית מגובשת שהגיעה לרבע הגמר במונדיאל הביתי. מעניין לראות מה הם שווים במשחק חוץ.

דרג ג'

21:45-אלבניה-ישראל (כאן 11). הבכורה של אנדראס הרצוג על הקווים היא הזדמנות לראות את שיתוף הפעולה בין ערן זהבי ומואנס דאבור. אלבניה הייתה עדיפה במוקדמות המונדיאל ועלתה ליורו ולכן לא סביר שהכחולים לבנים ינצחו פה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 13

קטע 12 היה כמו קודמו בשליטתה המוחלטת של קבוצת הבריחה, בעוד שקבוצות ה-GC נחו לפני קטעי הטיפוס הקשים שלפניהן. לבסוף, קבוצה של שישה רוכבים הגיעה יחדיו אל הקו, כשהצרפתי אלכסנדר ז'נייז מקדים את דילן ואן בארלה על הקו. הספרדי חזוס הראדה, שהיה בקבוצת הבריחה, ניצל את חוסר העניין של קבוצות ה-GC בקטע, ועבר להוביל במירוץ, כנראה לקטע אחד בודד. הראדה כעת מוביל לפני סיימון ייטס (3:22+), ואלוורדה (3:23+), קינטאנה (3:36+), יון איזאגיר (3:39+), גלופאן ובוכמן (3:46+), לופז (3:49+), אורן (3:54+) וקרוייזויק (4:05+).

*המלצת צפייה* קטע 13 הוא הראשון מבין שלושה קטעי טיפוס רצחניים, המאפיינים בד"כ את המירוץ הזה. הקטע הזה, לאחר פסגה דרגה 1, כולל סיום רצחני במיוחד בקמפרונה, טיפוס של 8 ק"מ, המגיע לשיפוע של 20% לקראת סופו. את הקמפרונה ראינו פעמיים בעבר בוואלטה, כשאת האחרונה שבהן ב-2016 יזכור נאירו קינטאנה מאד לטובה. זאת כשעבר באותו הקטע ללבוש את החולצה האדומה, ולא הוריד אותה עד לסיום המירוץ. הקולומביאני נמצא במצב טוב מאד במירוץ הזה, ויכול בהחלט לשחזר את ההישג. מתחרים כייטס, אורן, איזאגיר ולופז ינסו למנוע ממנו את התענוג. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

 

גראנד פרי קוויבק

במקביל לוואלטה, יתקיימו בקנדה שני מירוצי הגראנד פרי החד יומיים המסורתיים – בקוויבק (היום) ובמונטריאול (בראשון). שניהם מירוצים גבעיים, המיועדים בעיקר לקלאסיקנים. את אחד הכוכבים הגדולים של המירוצים בשנים האחרונות, אלוף העולם פטר סאגאן, אנו רואים כעת נאבק קשות על מסלולי הוואלטה, אך גם בלעדיו נראה כאן נבחרת מרשימה מאד של רוכבים, ביניהם כמה מזוכי העבר במירוצים. זה כולל את גרג ואן אוורמאט, אלכסנדר קריסטוף, מיכאל ואלגרן, מייקל מתיוס, אולי נסן, טים וולנס, יאספר סטויבן, סוני קולברלי, דייגו אוליסי, ג'ון דגנקולב, מאטיי מוהוריץ', זדנק שטיבאר ואדוואלד בואסון האגן. גם קבוצת סייקלינג אקדמי תשתתף במירוצים עם בן הרמאנס המוביל, גיום בואבן המקומי וגיא שגיב שלנו.

הגראנד פרי של קוויבק היום הוא מירוץ בן 202 ק"מ, הנערך במתכונת של קריטריום, קרי מירוץ הקפות. הגבעה של הגראנד אלי בכל הקפה משמשת בדרך כלל כמצע לתקיפות, מה שבד"כ מרסק את המירוץ לחתיכות, כפי שקורה בלא מעט קלאסיקות. שידור ביורוספורט 2 ב-21:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. שאלה לאנשי האופניים ולמנחם – אתמול בחתונה אח שלי סיפר לי שבגירו הדופק של כריס פרום לא עולה על 150 (צריך לדבר על משהו מעניין כשכמעט לא מכירים אף אחד מהמשפחה . . .).
    זה נשמע לי נמוך מאוד בהתחשב בזה שישנם קטעים שהם מאוצים..
    עכשיו ברור שפרום ואחרים הם ספורטאי סיבולת-על והם מצטיינים בדופק נמוך ומן הסתם גם יש להם לב גדול.
    ועדיין זה דופק נמוך מאוד.
    השאלה היא האם ספרינטרים כמו ויויאני מגיעים לדופק גבוה יותר?
    ובהמשך, נשמע סביר שרצי סיבולת הם בעלי דופק נמוך גם כן, אבל ספרינטרים כמו יוסאין בולט, חייבים להגיע לדופק גבוה כדי לספק את צריכת החמצן המוגברת. לאיזה דופק מגיע בולט בריצת 200 מ׳?

    1. די בטוח שכן. לא יודע מספרים אבל בספרינטים מגיעים לדפקים גבוהים מאד, מאותן הסיבות שציינת. לא אתפלא אם ויוויאני הגיע ל-200 בספרינטים האחרונים שלו.

  2. עכשיו נראה שהתחילו לנסות לצמצם את הפער. מעריך שאם יורידו דקה וחצי-שתיים לבריחה כבר לא יהיה סיכוי ראלי לניצחון.
    היום הזה צריך להיות של ייטס (לאו דווקא לנצח, אלא להכות את שאר מועמדי ה-GC). מאד מתאים לו סיום הקטע והוא יחסית רענן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט