אירועי דיומא – 06.09.2018: גרמניה-צרפת בפתיחת ליגת האומות

כדורגל / מתן גילור

ליגת האומות – מחזור 1

ברוכים הבאים לליגת האומות. המפעל החדש של אופ"א.

המפעל מהווה למעשה שתי תחרויות: 1. ליגת האומות. 2. מוקדמות אירו אלטרנטיביות.

כל החברות באופ"א חולקו ל-4 דרגים:

דרג 1: 4 בתים של 3 נבחרות בכל בית. ארבעת הנבחרות שתסיימה במקום הראשון בכל בית תתמודדנה בפיינל-פור על תואר אלופת ליגת האומות. ארבעת הנבחרות שתסיימנה במקום האחרון בכל בית תרדנה לדרג 2.

הבתים: בית א': גרמניה, צרפת, הולנד. בית ב': בלגיה, שוויץ, איסלנד. בית ג': פורטוגל, איטליה, פולין. בית ד': ספרד, אנגליה, קרואטיה.

דרג 2: 4 בתים של 3 נבחרות בכל בית. ארבעת הנבחרות שתסיימנה במקום הראשון בכל בית תעפילנה לדרג 1. ארבעת הנבחרות שתסיימנה במקום האחרון בכל בית תרדנה לדרג 3.

הבתים: בית א': סלובקיה, אוקראינה, צ'כיה. בית ב': שוודיה, רוסיה, טורקיה. בית ג': אוסטריה, בוסניה והרצגובינה, צפון אירלנד. בית ד': ווילס, אירלנד, דנמרק.

דרג 3: 3 בית של 4 נבחרות בכל בית ועוד בית 1 של 3 נבחרות. ארבעת הנבחרות שתסיימנה במקום הראשון בכל בית תעפילנה לדרג 2. שלוש הנבחרות שתסיימנה במקום הרביעי והנבחרת שתסיים במקום השלישי עם המאזן הגרוע ביותר תרדנה לדרג 4.

הבתים: בית א': סקוטלנד, אלבניה, ישראל. בית ב': הונגריה, יוון, פינלנד, אסטוניה. בית ג': סלובניה, נורווגיה, בולגריה, קפריסין. בית ד': רומניה, סרביה, מונטנגרו, ליטא.

דרג 4: 4 בתים של 4 נבחרות בכל בית. ארבעת הנבחרות שתסיימנה במקום הראשון בכל בית תעפילנה לדרג 3.

הבתים: בית א': גאורגיה, לטביה, קזחסטן, אנדורה. בית ב': בלארוס, לוקסמבורג, מולדובה, סן מרינו. בית ג': אזרבייג'ן, איי פארו, מלטה, קוסובו. בית ד': מקדוניה, ארמניה, ליכטנשטיין, גיברלטר.

כל נבחרת תשחק נגד שאר הנבחרות בבית הן בביתה והן בחוץ.

בנוסף, כנזכר ליעל, ליגת האומות משמשת דרך אלטרנטיבית להעפיל לאירו.

מוקדמות האירו יכללו 10 בתים. מכל בית תעפילנה 2 הקבוצות שתסיימנה במקומות הראשונים. קרי, סה"כ 20 נבחרות. 4 נבחרות נוספות תעפילנה מליגת האומות – 1 מכל דרג.

כל דרג יקיים פיינל-פור בהשתתפות 4 הנבחרות שסיימו במקום הטוב ביותר באותו הדרג ושלא העפילו דרג המוקדמות.

אם מישהו עשה חשבון פשוט והגיע ל-24 משתתפות באירו אין זו טעות. לא חסרה לכם המארחת. האירו הקרוב יתקיים ב-13 מדינות שונות, כלומר אין לו מארחת רשמית אחת או שתיים, ולכן אין העפלה אוטומטית.

דרג 1:

*המלצת צפייה* 21:45 גרמניה-צרפת (ספורט 1). לא מן הנמנע שזה המשחק הגדול ביותר ששלב הבתים יכול להציע בין שתי אלופות העולם האחרונות ושתיים משלוש הנבחרות המעוטרות ביבשת. גרמניה אכזבה מאד במונדיאל ותבוא להוכיח לעולם שלא נס ליחה. צרפת מצדה תצטרך לרדת לקרקע אחרי אופוריית חגיגות הזכייה. מעבר להרבה היסטורית כדורגל, כולל חצי גמר האירו האחרון, יש גם המון מטען היסטורי מתחום שדה הקרב, אבל זאת בפעם אחרת.

דרג 2:

21:45 צ'כיה-אוקראינה. שתי נבחרות שלא העפילו למונדיאל ומבחינתן מדובר על אכזבה. אמורות להתמודד על המקום הראשון בבית

21:45 ווילס-אירלנד. עוד משחק עם מטען פוליטי בין שתי נבחרות מהאי הבריטי, שאחת מהן שייכת לבריטניה והשניה לאו. ווילס נחשבת מוכשרת יותר ועם כל הכבוד לרכיבת הכביש הספורטאי הכי מפורסם שלה עדיין בתחום הכדורגל. כעת, כשקיבל בחזרה תקפיד מפתח בריאל מדריד מצופה מבייל לשוב ולהוביל את הנבחרת להישגים.

דרג 3:

21:45 סלובניה-בולגריה.

21:45 נורווגיה-קפריסין.

דרג 4:

17:00 קזחסטן-גאורגיה (ספורט 1).

19:00 ארמניה-ליכטנשטיין.

21:45 לטביה-אנדורה.

21:45 גיברלטר-מקדוניה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 12

קטע 11 היה קטע גבעי מאד שהתנהל בקצב מסחרר ובשליטת קבוצת הבריחה. לקראת הסיום, התנתקו אלסנדרו דה מארקי ויונתן רסטרפו מחבורת הבריחה, וברחו אל הקו. דה מארקי הוותיק ידע שאין לו סיכוי מול הקולומביאני הצעיר במיאוץ סיום, אז הוא ברח לו בטיפוס המסיים 3 ק"מ לסיום, והמשיך עד לניצחון בקטע. לאיטלקי זהו הקטע השלישי בו הוא זוכה בוואלטה. בגזרת ה-GC, תיבו פינו, שאיבד כשתיים וחצי דקות בתחילת המירוץ, משך תשומת לב רבה כשהצטרף לבריחה, אך לבסוף הצליח לקזז רק 13 שניות מהפיגור. תמונת ההובלה נותרה ללא שינוי עם סיימון ייטס בראש, כשאחריו ואלוורדה (1+), קינטאנה (14+), יון איזאגיר (17+), גלופאן ובוכמן (24+), לופז (27+), אורן (32+), קרוייזויק (43+) ובנט (47+).

קטע 12 הוא הקטע היחסית שטוח האחרון לפני סדרת קטעי טיפוס רצחניים. למרות שהוא מעט גבעי, הוא צפוי להסתיים במיאוץ המוני, אולי עם עוד ניצחון לאליה ויוויאני. סאגאן, ניצולו, ואן פופל וטרנטין ינסו למנוע זאת ממנו. שידור ביורוספורט ב-15:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. מתן תודה רבה.
    אשמח להבין משהו
    האם כל טורניר ליגת האומות כולל הפיינל פור יתקיים לפני מוקדמות האירו?
    והאם כל מנצחות 4 הדרגים לא ישתתפו כלל במוקדמות ?

    1. שלילי. זה כתוב בטור. 🙂
      הפיינל פור לעניין העפלה לאירו יתקיים אחרי מוקדמות האירו ויכלול את 4 הנבחרות מכל דירוג שסיימו במקום הגבוה ביותר ולא העפילו לאירו דרך המוקדמות.
      עולה השאלה – מה קורה עם כל הנבחרות מדרג מסוים העפילו דרך המוקדמות? לא בדקתי את התקנון, אבל אני מניח שהמקום יועבר לדרג הבא בתור.

          1. מתן תודה .
            אבל נניח רק נניח שכל 11 הנבחרות למעט הולנד עולות מדרג 1 אז יוצא אם כן ….שהולנד מעפילה אוטומטית ליורו כנציגת דרג ראשון …מה שאומר שאופ"א גרועה מפיב"א סל.

  2. אותי מעניין כמה ברצינות לוןקחות המשתתפות את המפעל החדש הזה. האם האומות השונות יעלו עם ההרכבים החזקים ביותר כאילו זה מונדיאל, או יקחו זאת בקלות רבה יותר?

    1. אפשר להעלות דרך המפעל הזה חיורו, אז אני מניח שלוקחים ברצינות.
      לדוגמא, זכור לי שסגל צרפת זה אותו הסגל שזכה במונדיאל, למעט שחקן אחד שפצוע

  3. אחרי שמוביסטאר היו באטרף על מיצ'לטון בגלל שלא עזרו להם לסגור את הפער מהבריחה אתמול היום הספרדים נחים בפלוטון. לקבוצה האוסטרלית לעומת זאת לא אכפת לתת לחזוס הראדה את החולצה האדומה.
    נותר רק לחכות להתקפה הצפויה של ון-חנט…

      1. אתה רואה מה מתן עשה לי 🙂 גם את הקידומת הוא שיבש…
        פשוט בדיוק חשבתי שאני רוצה להמר על ניצחון דילן ון-ברלה…

    1. וחוץ מזה מה יש להם להתאמץ לפני שלושת הימים הבאים. אגב אחת הביקורות עליהם (מיצ'לטון סקוט) בג'ירו הייתה שהם שיחקו את האבו עלי וסגרו את כל הבריחות כל הזמן, מה שגמר אותם בסוף המירוץ, ואיפשר את הפינסטרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט