אקורד פתיחה – לקראת מחזור 1 ב- NFL / פריים-טיים זק

 

מחר (בלילה) זה מתחיל!!

איזה כיף ששוב יש פוטבול באוויר! זה השלב הכי פתוח ומעניין בעונה. כל הקבוצות עדיין במאזן 0-0, כולן (טוב, רובן) בטוחות שהשתפרו ביחס לעונה שעברה וכל האוהדים מלאי תקוות (או אשליות…) שהפעם זו השנה של הקבוצה שלהם. יש המון קוורטרבקים שנמצאים בנקודת מבחן ורוצים לבסס או לשקם את מעמדם, והרבה מאמנים שמקווים שהכל יתחבר להם לריצה עמוק לתוך הפלייאוף, כפי שקרה לפילדלפיה בעונה שעברה.

מחזור הפתיחה של העונה לא מציג לנו יותר מדי מאבקים בין הקבוצות החזקות בליגה (רק משחק אחד בין שתי קבוצות שהיו בפלייאוף בשנה שעברה) אבל בכל זאת כולל הרבה עימותים מעניינים.

המתכונת של הפריוויו השבועי תנסה לעזור לעוקבים אחרי הליגה להחליט אילו משחקים כדאי לראות, ומשחקי השבוע מוצגים כך שאין ביניהם חפיפת זמן (תמיד יהיה לכל היותר משחק אחד ממשחקי יום א' ב – 20:00 , למשל). בהמשך מוצגים משחקים מעניינים נוספים ולבסוף תיאור קצר גם על שאר המשחקים, הרלוונטיים בעיקר לאוהדי הקבוצות המעורבות בהם. זמני כל המשחקים לפי שעון ישראל.

"מקום בצמרת" – משחקי השבוע (לשריין ביומן!)

  1. אטלנטה פלקונס מול פילדלפיה איגלס (פילדלפיה, שישי, 3:20 לפנות בוקר, משודר ב-SPORT5)

איזה משחק פתיחה ארגנה לנו הליגה! האלופה פילדלפיה נגד אטלנטה – שידור חוזר של הקרב המרתק בסיבוב השני של הפלייאוף האחרון, בו אטלנטה לא היתה רחוקה מלהדיח את האלופה לעתיד. אטלנטה תבוא כדי לסגור חשבון, לאחר קיץ בו עבדה קשה לחזק את נקודות התורפה ובתקווה לכימיה התקפית טובה יותר (בעונתו השניה של מאמן ההתקפה סטיב סרקזיאן). בפילדלפיה, הקוורטרבק קרסון וונץ החוזר מפציעה כנראה לא ישחק (מחליפו הוא ניק פולס שהיה ה-MVP  של הסופרבול האחרון). הקבוצה צריכה להוכיח שאדי השמפניה מהזכיה המפתיעה באליפות התפוגגו והם מסתערים על זכיה שניה ברציפות בסופרבול – דבר שקרה רק פעם אחת במאה הנוכחית. מאבק בין שתי קבוצות מהעלית של הליגה, שיהפוך כנראה לקרב התקפי מרתק, ואולי גם מבחן כוחות לקראת מפגש בפלייאוף גם השנה.

ההימור שלי – אטלנטה תבוא ממוקדת יותר, תפתיע ותגנוב משחק חוץ חשוב להמשך מאבקי הדרוג ב- NFC הצפוף.

קרסון וונץ – מתי יתחיל לשחק?
  1. סן פרנסיסקו 49 מול מינסוטה ויקינגס (מיניאפוליס, ראשון 8:00 בערב)

משחק מסקרן מאד בו תחל הבחינה של שני קוורטרבקים מבטיחים מאד המעוררים מטען ציפיות עצום. המארחת, אשר למרות עונה מדהימה של קייס קינום (ועונה מצוינת של הקבוצה כולה) החליטה להחליפו בקירק קאזינס – הק"ב המצוין של וושינגטון בשנים האחרונות, שלראשונה בקריירה יעמוד בלחץ של קבוצה השואפת לאליפות. סן פרנסיסקו כבר החלה להריץ בשנה שעברה את ג'ימי גארפולו שהציג תוצאות מצוינות ורקורד מושלם (7 – 0 כק"ב פותח בניו אינגלנד ובסן פרנסיסקו) אך טרם עמד בנטל של לשאת על כתפיו קבוצה במשך עונה שלמה. מאד מעניין לראות איך הם וההתקפות שיובילו יגיבו לאתגר העומד בפניהם. הרץ ג'ריק מקינון שעבר ממינסוטה לסן פרנסיסקו נפצע, סיים את העונה ולא ישחק נגד קבוצתו לשעבר, מה שיגדיל את העומס על ג'ימי ג'י.

ההימור שלי – מינסוטה קבוצת התקפה שלמה יותר וקבוצת הגנה טובה הרבה יותר ולכן תנצח בבית בהפרש משמעותי וינחילו לגארפולו הפסד בכורה.

קירק קאזינס – יעמוד בלחץ?
  1. דאלאס קאובויס מול קרולינה פאנתרס (שרלוט, ראשון ב – 23:25)

שתי קבוצות ששואפות לקחת צעד משמעותי קדימה השנה. קרולינה אמנם הגיעה לפלייאוף אבל רוצה לזכות השנה בראשות בית ה- NFC דרום החזק ולהגיע שוב לסופרבול. דאלאס אחרי עונה מבולגנת ומאד מאכזבת מקווה לנצל עונה מלאה של הרץ יזיקאל אליוט וחזרה לכושר (לאחר עונה של נסיגה) של הק"ב דאק פרסקוט מאחורי קו התקפה שהיה בעבר הלא רחוק הטוב בליגה (ונחלש מאז) של כדי לחזור לפלייאוף. שני המאמנים צריכים להראות הישגים השנה כדי להחזיק במשרותיהם (במיוחד ג'ייסון גארט מדאלאס) וצריכים ניצחון כדי להימנע מלחץ מיותר כבר בפתיחת העונה.

ההימור שלי – ההגנה של קרולינה (מהטובות בליגה נגד משחק הריצה, בראשות הליינבקר לוק קיקלי) תנטרל את אליוט ובלעדיו דאלאס תיראה כמו בשנה שעברה. ניצחון לפאנתרס.

יזקיאל אליוט – ייתגבר על הגנת קרולינה?

"כמו כן דורגו" – מוקדי עניין נוספים (לראות, אם יש זמן פנוי)

  1. יוסטון טקסאנס מול ניו אינגלנד פטריוטס (פוקסבורו, ראשון 20:00, ישודר ב- METV)

העונה המופלאה של טום בריידי (שהביאה את ניו אינגלנד עד הסופרבול בשנה שעברה) הסוותה את העובדה שההגנה של ניו אינגלנד היתה אחת הגרועות בליגה בשנה שעברה (מקום 31 בדירוג DVOA ). אם דשון ווטסון יחזור אחרי הפציעה הקשה בכושר שהפגין בחצי הראשון של העונה שעברה (34 נקודות למשחק!) וג'יי-ג'יי וואט וצוות הליינבקרים האימתני של יוסטון ילחצו על בריידי וקו ההתקפה שלו, יש סיכוי לסנסציה.

ההימור שלי – בכל זאת, בלתי אפשרי להמר מול בריידי… ניצחון לניו-אינגלנד.

טום בריידי – ימשיך לנצח בגיל 41?
  1. קנזס סיטי צ'יפס מול לוס אנג'לס צ'ארגרס (לוס אנג'לס, ראשון 23:05) 

אחד הקוורטרבקים המסקרנים ביותר העונה הוא פטריק מהומס מקנזס סיטי שנבחר ב-2017 במקום העשירי בדראפט והרשים מספיק את המאמן הוותיק אנדי ריד כדי לשלוח את אלקס סמית המנוסה, למרות עונת פרובול, בטרייד לוושינגטון ולהמר על הק"ב הצעיר. מולו תעמוד הגנה תוקפנית שהיתה בין הטובות בליגה מול המסירה ותלחץ עליו חזק עם צמד שחקני קו ההגנה שהוא אולי הטוב בליגה (ג'ואי בוסה ומלווין אינגרם), כך שניתן יהיה מהר לראות עד כמה הוא מוכן להוביל את הקבוצה להישגים. משחק חשוב מאד בבית ה- AFC מערב, שהוא כנראה הכי שקול ופתוח ב – AFC .

ההימור שלי – מהומס עוד צריך קצת זמן לגדול לתפקיד. פיליפ ריוורס (הק"ב של לוס אנג'לס) טוב ובשל יותר ולוס אנג'לס תנצח.

פטריק מהומס – מוכן להיות קוורטרבק פותח?
  1. לוס אנג'לס ראמס מול אוקלנד ריידרס (אוקלנד, שלישי 05:20)

ג'ון גרודן, המאמן החדש-ישן של אוקלנד מעורר המון תשומת לב כרגיל וקיבל משחק "מאנדי נייט" כבר בבכורה שלו בקבוצה. כשהביאו אותו לקבוצה, אוקלנד קיוותה לשחזר את עונת 2016 בה העפילו לפליאוף ודרק קאר נראה לרגע כמו הדבר הגדול הבא. בינתיים עברה על הקבוצה קדם עונה סוערת עם המון החתמות לא לגמרי ברורות וויתור שערורייתי על מעוז ההגנה חליל מאק, שעבר לשיקגו. נראה שהקבוצה צריכה זמן כדי להבנות ולהתגבש לקראת המעבר הצפוי ללאס ווגאס (ב-2019 או 2020). בינתיים הראמס שעשו עונה נפלאה ב-2017 התחזקו משמעותית (בעיקר בהגנה, עם הקורנרבקים מרקוס פיטרס ואקיב טליב, שיכולים לתת קרב לבויה ורמזי מג'קסונוויל על תואר הצמד הטוב בליגה) ואחרי שסיימו את סאגת החוזה עם מנהיג ההגנה אהרון דונלד (ונתנו לו את החוזה הכי גדול לשחקן הגנה בהסטוריה, שיא שהחזיק רק כמה ימים – עד הטרייד של חליל מאק…), הם בהחלט יכולים ללכת עד הסוף.

ההימור שלי – זו תהיה פתיחת עונה מוצלחת לראמס – הם פשוט הרבה יותר טובים בכל עמדה כמעט ויצברו ניצחון חוץ חשוב.

ג'ון גרודן ודרק קאר – מהפך באוקלנד או המתנה לווגאס?

"בפינה לשיפוטכם" – יתר המשחקים (למטיבי לכת / אוהדים שרופים)

סינסינטי בנגאלס מול אינדיאנפוליס קולטס (אינדיאנפוליס, ראשון ב-20:00) – משחק בין שתי קבוצות שיפסידו הרבה משחקים השנה. עיקר העניין יהיה ביכולתו של אנדרו לאק שחוזר למגרשים אחרי שנה וחצי. ההגנה הסבירה של סינסינטי ואנדי דאלטון יספיקו כנראה למנוע ממנו ניצחון בכורה.

באפלו בילס מול בולטימור רייבנס (בולטימור, ראשון ב-20:00) – הק"ב של בולטימור ג'ו פלאקו בלחץ לנצח אחרי שהקבוצה גייסה בדראפט את לאמאר ג'קסון שאמור להחליפו בעתיד הרחוק או הקרוב, אבל לבילס אין מספיק כלים התקפיים כדי לנצל זאת. בפאלו החליטו במהלך מוזר שהקוורטרבק הפותח במשחק יהיה נתן פיטרמן שבמשחק מזעזע (5 חטיפות במחצית אחת!) כמעט חיסל להם את העליה לפלייאוף בשנה שעברה. ניצחון ברור לבולטימור.

טאמפה ביי באקנירס מול ניו אורלינס סיינטס (ניו אורלינס, ראשון ב-20:00) – ניו אורלינס מכוונת הכי גבוה שאפשר השנה ולמרות שתעלה בלי הרץ המוביל שלה מארק אינגרם (מושעה),  אבל עם אלוין קמארה (שהיה הרוקי ההתקפי של העונה שעברה), טאמפה ביי בלי הק"ב ג'מיס ווינסטון (מושעה) לא תהווה לה יריב משמעותי. ניו אורלינס תצבור נצחון ראשון בבית ה-NFC דרום החזק, בו כל משחק יהיה משמעותי.

טנסי טייטנס נגד מיאמי דולפינס (מיאמי, ראשון ב-20:00) – ריאן טנהיל סוף סוף בריא ולמיאמי יש ק"ב (לפחות בינתיים) אבל הקבוצה עדיין מלאה חורים  – בהתקפה ובעיקר בהגנה. טנסי לא קבוצת עלית (אפילו ב- AFC ) אבל היא טובה יותר ממיאמי וצריכה להתחיל את העונה עם ניצחון חוץ, שייתן קצת ביטחון למרקוס מריוטה הק"ב (אחרי עונת נפל) ולצוות המאמנים החדש והלא-מנוסה.

ג'קסונוויל ג'גוארס נגד ניו יורק ג'יאנטס (ניו יורק, ראשון ב-20:00) – ניו יורק החליטה לא לגייס קוורטרבק בדראפט ולהמר על כך שלאיליי מנינג יש עוד כמה שנים במחסנית. הרץ סקון ברקלי נבחר שני ויצטרך להצדיק את הבחירה. הגנת היגוארים המצוינת דווקא היתה בין הגרועות בליגה כנגד הריצה כך שבארקלי יוכל לצבור יארדים אך הגנת המסירה תחנוק את איליי מאנינג ותאפשר ניצחון חוץ לקבוצה מפלורידה למרות חיסרון בתופסים איכותיים אחרי פציעתו של מרקיז לי.

פיטסבורג סטילרס נגד קליבלנד בראונס (קליבלנד, ראשון ב- 20:00) – מפגש קצוות ב- AFC צפון. הבראונס כנראה לא ישרפו את בייקר מייפילד, הק"ב שנבחר ראשון בדראפט, במשחק הזה ויתנו לטיירוד טיילור להפסיד. עם כל הבעיות שיש בפיטסבורג (ובראשן העימות הנמשך עם הרץ המצוין ל'באון בל, שזו כנראה עונתו האחרונה בקבוצה) היא עדיין טובה בהרבה מקליבלנד, שהשתפרו מספיק כדי להימנע מעוד עונה של 0 – 16, אך את הניצחון הראשון לא יצברו כנראה במשחק הזה.

סיאטל סיהוקס נגד דנבר ברונקוס (דנבר, ראשון ב-23:25, ישודר ב- METV) – סיאטל כבר אינה אותה קבוצת הגנה אימתנית וכמעט כל "לגיון הבום" התפזר ברחבי הליגה. הקוורטרבק ראסל ווילסון מהווה את עיקר ההתקפה (גם בריצה) תוך שהוא מתמודד עם קו התקפה מהגרועים בליגה. הליינבקרים המצויינים של דנבר בראשון וון מילר יצליחו לתפוס אותו מספיק פעמים כדי לתת לקייס קינום (הק"ב החדש שהגיע אחרי עונת שיא במינסוטה) פתיחת עונה מוצלחת.

וושינגטון רדסקינס נגד אריזונה קרדינלס (פניקס, ראשון ב-23:25) – עוד מפגש בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה. אריזונה מתעקשים משום מה לפתוח עם הק"ב הוותיק (והבינוני מאד) סאם בראדפורד במקום לתת טבילת אש לג'וש רוזן המבטיח שבחרו בסיבוב הראשון. וושינגטון עם אלקס סמית המנוסה במשחקו הראשון בקבוצה יתגברו עליהם במשחק שלא יהיה כנראה מלהיב.

שיקגו ברס נגד גרין ביי פאקרס (גרין ביי, שני 03:20, ישודר ב- SPORT5) – אהרון רוג'רס חוזר! אחרי עונה בה סחב פציעה ארוכה (תוך נסיון חזרה הרואי בסוף העונה שלא צלח), הק"ב הטוב ביקום שוב בריא, חתם על הארכת החוזה הגדולה בהיסטוריה וייקח כנראה את גרין ביי אל הפלייאוף. המסע מתחיל במשחק בתוך בית ה- NFC צפון בו שיקגו לא יהוו יריב אמיתי (למרות התוספת הנוצצת של הרגע האחרון – הליינבקר המצוין חליל מק) וייקוו שמיץ' טרובינסקי הצעיר ילמד קצת מהצפיה במאסטר אשר במדי הקבוצה היריבה.

ניו יורק ג'טס נגד דטרויט ליונס (דטרויט, שלישי 02:10) – הג'טס פתרו סוף סוף את דילמת הקוורטרבקים שלהם – שיחררו את טדי ברידג'ווטר והכריזו שיפתחו את העונה עם המגויס הטרי סאם דרנולד (שנבחר שלישי בדראפט). דטרויט, עם המאמן החדש פאט פטרישיה (לשעבר מאמן ההגנה הפוטוגני של ניו אינגלנד) והקוורטרבק האנדר-רייטד מט סטאפורד יצליחו כנראה להתגבר על דארנולד  ולהנחיל לו הפסד במשחקו הראשון בליגה.

 

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. איזה כיף! אין כמו מחזור פתיחת עונה ב-NFL.

    באשר לאיגלס – נראה שהם עשוקים יותר בוונץ' מאשר בעונה הקרובה, נראה שהם מנסים להתנער מזה אבל לא ממש מצליחים. כל הסימנים מראים שאטלנטה ינקמו על ההפסד בפלייאוף.

    מסכים איתך לחלוטין לגבי מינסוטה-סן פרנסיסקו בהחלט משחק אנדרייטד שאמור להיות מעולה.

    שתי קבוצות שכדאי לשים עליהן דגש השנה:
    דאלאס – שנראים בירידה לאחר שאיבדו יותר מידי שחקנים בשנתיים האחרונות.
    שיקאגו – עשו את כל הדברים הנכונים ונראים מועמדים לפריצה ala ל"א ראמס (אגב מאק, רשת ה-NFL הקפיצה אותם למקום השביעי ב-NFC לאחר הטרייד עם הריידרס)

    1. על סמך מה אתה מסיק שהם עסוקים יותר בוונץ מאשר בעונה הקרובה (מה זה אומר בכלל? שבמקום להתאמן או לראות וידאו הם מדברים על וונץ?)? כי מדברים על זה במסיבות עיתונאים (שבהם העיתונאים שואלים על זה)?
      לא יודע כמה אתה עוקב אחרי האיגלס, כאוהד שרוף שעוקב בהרבה אתרים ומקורות שונים אני יכול לומר לך, בעדינות, שאין לך מושג. האימונים היו רציניים, הקבוצה מפוקסת, התרבות שפדרסון ורוזמן הנחילו שם היא רצינית והישגית וזה שהתקשורת מתעסקת בוונץ זה טבעי ולגיטימי אבל לא אומר כלום על הקבוצה.

      האבינג סייד דאת -גם לדעתי אטלנטה תנצח בגלל שהחסרון של וונץ ואלשון גפרי יחד יהיה יותר מדי. יחד עם זאת צופה לנו עוד עונת פלייאוף.

      1. ממה שאני קראתי (פחות משניכם) זו בעיקר התקשורת שיושבת לפידרסון על הוריד. לא מאמין שזה מחלחל לחדר ההלבשה

      2. כפי שכתבתי, אני לא חושב שבקבוצה רוצים להתעסק בזה, אבל גם לתקשורת יש השפעה והיית יכול לראות את זה בתגובות האחרונות של דאג פדרסון. זאת התחושה שלי, יכול להיות שאני טועה, אבל אני בספק אם אני היחיד שחושב ככה.
        (ואני בכלל לא מדבר על היכולת של פולס, כי בניגוד לרבים אחרים אני חושב שיכולת במשחקי קדם עונה היא לא רלוונטית לכלום מלבד למקום העבודה של 15 השחקנים האחרונים בקבוצה).

      3. אם פולס מתחיל את העונה רע, זה כל מה שיתעסקו בו. האוהדים והתקשורת בעיר לא תיתן שניה שקט וכנראה גם לא תתן לפידרסון את השקט לעבוד כפי שהוא רואה לנכון.

        1. אני לא מבין מאיפה התיאוריות האלה רביב.

          מעבר לעובדה שבניגוד למה שאתה חושב על האוהדים בפילי, הם לא כפויי טובה וזוכרים מה פולס הביא (אליפות! אנחנו אלופים! ) , הם סוגדים בצדק לפדרסון ויתנו לו לעבוד חופשי.

          בסהכ, האיגלס הצליחו להשאיר קווטרבק שזכה ב MVP והוא זה שיחליף את הוונץ עכשיו.אין כמעט קבוצה בליגה שיש לה עומק כזה בעמדה. גם אם פולס יהיה רע הקהל יבין שהקבוצה עשתה את הכי טוב בסיטואציה הזו.

          כמובן שבשלב מסוים אם לא יילך האידיליה תיגמר והמהומות יתחילו, אבל זה בטח לא יקרה כבר בתחילת העונה….

    1. בהחלט. מבחינת בידור זה יכול להיות משחק גדול שבסופו כמו תמיד אצל הפאטס היריבה תעשה במכנסיים לקראת הסוף ובריידי יוביל דרייב ניצחון ברגע האחרון.

      בעיקר מעניין אותי לראות אם ג'יי ג'יי וואט עדיין מפלצת או שהפציעות גמרו אותו יחסית.

  2. הניינרז (גילוי נאות -אוהד שרוף מאז 1984) נגד מיניסוטה. מצד אחד משחק קשה מאוד לניינרז, מצד שני אם כבר לקבל יריבה כזו אולי עדיף במחזור הראשון כאשר לא כולם בקבוצות מסונכרנים לגמרי. אם כבר הזדמנות – אז כעת. ההימור ניינרז 24-מיניסוטה 23.
    עוד אחד מעניין מאוד הוא ג'קסונוויל ג'גוארס נגד ניו יורק ג'יאנטס. הג'אגס קבוצת פלייאוף משנה שעברה עם הגנה חונקת וסקונדרי חזק ועם המון בעיות בהתקפה בורטלס,בורטלס בורטלס והפציעה מסיימת העונה של לי הרסיבר המוביל שלהם מול מננינג בארקלי הרוק ואודל המליין, שגם להם פרשנים רבים צופים עונה טובה ופלייאוף

    1. להיות מוכן לפתוח בNFL כQB זו משימה סופר מורכבת, לכן מעדיפים בד"כ לתת לצעירים המבטיחים ללמוד מהספסל מס' משחקים ולעתים עונות שלמות (אם יש לקבוצה ק"ב מנוסה ולגיטימי) עד שזורקים אותם למים.

    2. יש להם ק"ב פותח (טיילור) שהוביל בעונה שעברה את הקבוצה שלו לפלייאוף (בפאלו) ומדורג ראשון ביחס המסירה לאיבודים.
      זה לא הבנאדם שאתה רוצה להושיב על הספסל בעונה שיכולה לקבוע את העתיד של המאמן בקבוצה.

  3. וואוו…איזו מתנה הפריוויו הזה. היה יכול להיכנס בכבוד לניו יורק טיימס, אבל אולי לא בעברית!
    לנבא לאטלנטה נצחון חוץ בפילי? זה לדרוש יותר מדי. הקהל המטורף של פילדלפיה לא ייתן לזה לקרות. זה יהיה דאונר גדול מדי אחרי הסופרבול.

    סן פרנציסקו במינסוטה? יש לי אמונה (אולי מוגזמת אבל זה מה יש) ב-ג'ימי ג'י. אני לא מוכן עדיין לנבא לו הפסד.

    כמובן שיש לי מה לומר על כמעט כל משחק, אבל הפריוויו הזה עושה עבודה מצויינת, ודיעה היא עניין של טעם, וכל אחד עם טעמו.

    סיפתח נפלא לפריים-טיים זק, ועתה ברור לי (ואני מאמין שלכולנו) שרביב אסף אחלה צוות לנהל איתו את עונת הפוטבול!

    שידרוג גדול לאתר (אבל כמובן שכולנו זוכרים ומעריכים את העבודה הנפלאה שגיא שלנו עשה בעצמו משך 2-3 שנים; אין שאלה שהפוטבול הוא גדול מדי עבור אדם אחד לנהלו)

  4. פינת האוהד.
    אני כבר לא יכול לחכות לראות איך מתפקדת הקבוצה ההמחודשת של סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. אבל חוששני שהמבחן הראשון אצל הויקינגס במיניאפוליס יהיה אתגר גדול מדי לצלוח בשלום.
    מינסוטה פשוט קבוצה עם יותר מדי נשקים, גם בהתקפה וגם בהגנה. למעשה נקודת התורפה היחידה שלהם, שעדיין לא ברור אם היא באמת תורפה, היא מה נקבל מקירק קוזינס.
    מתאם ההתקפה של הויקינגס בעונה שעברה, פאט שרמר עזב אבל המחיליף שלו, ג'ון דה פליפו, הוא כוח עולה בגזרת המאמנים לאחר שהזניק את הק"ב של פילדלפיה לצמרת וצפוי לו עתיד מזהיר בתור מאמן ראשי מתי שהוא. כך שקאזינס (70.0) אמנם הוא נעלם בלתי ידוע בהתקפת מינסוטה, אבל רוב הסיכויים שהשיטה וההדרכה של פיליפו יחלצו ממנו תפקוד מספיק טוב.
    מולו יעמוד גאון התקפי נוסף בקייל שאנאהן שינסה למקסם את הקסם של ג'ימי גארופולו (86.6) מול הגנת ויקינגס קשוחה ביותר. הצד הימני של קו ההגנה הסגול שכולל את שחקני העילית, לינבאל ג'וזף (90.4) ואברסון גריפין (84.4 13 סאקס ב2107), יעשו את המוות לג'ו סטיילי (89.6) ולייקן טומילסון (66.4) שיעמדו מולם והסייפטיז המסוכנים האריסון סמית (91.8) ואנדרו סנדחו (80.9) יפטרלו בעומק ויארבו לטעויות לחץ של גארופולו.
    מייק מגלינצ'י, התאקל הימני הרוקי, יעמוד למבחן מול דאניל האנטר (79.6- 7 סאקס) ויהיה מסקרן אם יחזיק מעמד.
    הפרונט 7 של הויקנגס הייתה מקום שני בליגה בעצירת הריצה שנה שעברה ויהיה קשה מאוד לרוץ מולם במיוחד אחרי שהפציעה של ג'ריק מקינון ביטלה לדעתי 25% מהפלייבוק של קייל שאנהאן.
    גי'מי גארופולו יאלץ להוציא את הכדור מהר מהיד ולהשתמש הרבה בסלאנטים קצרים לקיטל, טיילור, פטיס, גארסון ואולי אפילו לריצ'י ג'יימס כדי לנסות להאט את ההגנה. בנוסף חשוב משמעת קיידנס של קו ההתקפה כדי לאפשר שליטה על קצב המשחק ולמנוע מקו ההגנה את היתרון. לצערי, בטרום עונה קו ההתקפה לא הראה משמעת כזו.
    המטרה צריכה להיות דרייבים ארוכים וזוללי זמן כדי למנוע מהתקפת מינסוטה לעלות למגרש ולאלץ את הניינרס להיכנס לשוט אאוט, כי לא בטוח שההגנה תצליח לעצור את סטפון דיגס(82.6) ואת אדם ת'ילן (82.4) המסוכנים.
    דיגס יהווה מבחן ראשון קשה לריצ'ארד שרמן המתקאמבק ונוכל לראות איזה שרמן נקבל. השאט דאון קורנר שק”ב מפחדים לזרוק לכיוונו ואם כן הוא מעניש אותם, או משיהו שעדיין לא מוכן או תהילתו כבר מאחוריו.
    מהצד השני וויל ווית'רספון (74.5) גם יהיה עם ידיים מלאות מול ת'ילן ושני הקורנרים יאלצו לסמוך על עזרה מהסייפטז גק'וויסקי טארט (78.6) ואדריאן קולברט (73.1).
    אני פחות מודאג מעצירה של של הריצה, קו ההגנה של הניינרס אמנם לא מכונת סאקים (בתקווה שזה ישתנה השנה) אבל דיי מוצלח בלסגור חורים. דפורסט באקנר (82.2) ואריק ארמסטד (70.1) יצטרכו לקוות שסלומון תומאס (55.0) יעשה השנה את הקפיצה הנדרשת כדי לשפר את אחוזי ההגעה לקירק קאזינס.
    פרד וורנר, הרוקי, יפתח בעמדת הליינבקר בצמוד למלקולם סמית' (לפחות עד שראובן פוסטר יחזור מההשעיה) ויצטרך לדאוג שהטייט אנד של מינסוטה, קייל רודולף (68.2) שהשיג הכי הרבה ט”ד (ביחד עם דיגס) בעונה שעברה (8 ט”ד), לא יהיה מטרה נוחה לקאזינס.

    בסופו של דבר אני מעריך שמינסוטה פשוט הרבה יותר טובים כרגע מהניינרס וצופה לצערי הפסד ראשון לג'ימי ג'י 24-*13 מינסוטה.
    אבל לא נורא, כי זה יהיה גם ההפסד האחרון שלו (:

    נ.ב
    אם הגעתם עד לפה ולא השתגעתם מהמספרים בסוגריים אז הנה ההסבר:
    אלו ציונים של אתר PRO FOOTBALL FOCUS שצופה ומתעד תפקוד של כל שחקן ושחקן בכל סנאפ וסנאפ ונותן לו ציון על איך ששיחקו. הציון הוא שכלול של כמה דרישות מותאמות לתפקיד של כל שחקן.
    המספרים בסוגרים הם הציונים המשוכללים לעונת 2017.
    90-100 שחקן עילית
    80-90 שחקן באיכות גבוהה
    70-80 מעל הממוצע
    60-70 ממוצע
    למטה מזה- עלוב

      1. איך מצויין איך? שכחתי את נקודת התורפה השניה של מינסוטה. הם נותנים לשחקן שפעם שניה בחיים שלו בעמדת הסנטר (כשאחת מהן בטרום עונה) לפתוח.
        לא יודע אם זה סיכון בלית ברירה או סתם יהירות, אבל מאוד מקווה שקירק קאזינס ייסבול קשות בגלל זה.

        אבל תודה. העונג כולו שלי.

        1. מינסוטה זו קבוצה שרשום עליה השנה אליפות (כן כן, יותר מאשר הפאטס, האיגלס, הראמס ושאר הליגה). למרות האופטימיות בגזרת הניינרס אני חושב שהוייקינגס הולכים לתת היום הצהרת כוונות.

          1. יש לי סטייה קשה למינסוטה (בתור אוהד שיקאגו), אבל יש לי תחושה שחסר להם משהו כדי להיות הקבוצה שהם על הנייר. אולי זה אימון, אולי זה אמון, אבל בכל מקרה חסר משהו. עם ההרכב הזה יש להם כרטיס מובטח לפלייאוף, השאלה מה הם יעשו שם.

          2. מסכים עם אור, הניינרס עדיין בתהליך התגבשות, ומינסוטה התחזקו ונראים בשלים לאליפות היסטורית.
            מצד שני, הויקינגס כנראה ימצאו דרך להפסיד בשלב כלשהו……

  5. מצטרף לאיזכור התודות על התוצרת והיבול של גיא רוזן בשנים עברו – ותודה לרביב ושחר על הפינוקים החדשים. גו ברונקוס!

  6. ממליץ לכל מי שלא מכיר לקרוא את כתבות הצבע על פוטבול של ניר צדוק בספורט הארץ – גם מאוד מעניין, מעשיר ומקצועי ובעיקר כי יש לו יכולת הבעה וסגנון לא מהעולם הזה.

  7. תודה רבה על הכתבה המפורטת.
    יש לי בקשה (והאמת שמנחם בדר"כ מתעקש על זה):
    אשמח אם תכתוב את הקבוצה המארחת ראשונה בכותרת (כלומר: פילי- אטלנטה). כרגע מקריאה ראשונה זה נראה למשל שאטלנטה מארחים את פילי, ובגוף הכתבה זה רשום הפוך.

    1. הייתי מאחל לכם בהצלחה,
      אבל זה קצת מתנגש עם השאיפות שלי להצלחת הברונקוס.

      אז שיהיה לכם אחלה עונה. ממחזור 2 . . .

  8. אהבתי שנתתם פריוויו יום לפני שאנשים יתחממו.תודה רבה.אני אומר בוא נחכה 3 מחזורים ואז נסיק מסקנות.

  9. יופי של פריוויו.
    יש לי הרגשה שדאלאס יפתיעו השנה.
    קיוויתי לקבל את הניצחון השנתי על הג'יאנטס במחזור הראשון אבל אולי יש סיכוי לפתוח ב2-0 ולקבל מומנטום לעונה

  10. תודה רבה על סקירה נהדרת.
    לדתיים שבינינו יש (בדומה לשנה שעברה) פתיחת עונה נוראית:
    ראשון הקרוב – חג
    מחזור 2 – אפשרי
    מחזור 3 – שוב חג
    מחזור 4 – שוב חג
    והופ הלכה רבע עונה.. 🙁

  11. היות והשיטה היא שכל בית משחק נגד בית בחטיבה ובית נוסף מחטיבה אחרת (ולכל קבוצה 2 משחקים נוספים מול המדורגות הזהות בעונה הקודמת בחטיבה) – יש מקום שאני יכול לראות איזה בית מתחרה נגד איזה בית?

  12. מבחינתי – כל קבוצת סופרבול שאינה פטס, חלה עליה חובה הוכחת המשכיות. בדאלאס לטעמי קצת מזלזלים ושוכחים ששנה שעברה 6 (!!) משחקים אליוט היה מושעה. לא חושב שיהיה לפילי קל לשחזר את המקום הראשון בבית ובטח שלא את הביתיות.
    ונראה לי שמפריזים קצת לגבי סאן פראנציסקו. שוכחים ששנה שעברה ההישגים באו בלי לחץ, חלקם מול יריבות שלא באו לחפש ניצחון דווקא (ראמס למשל) או שבאו כבר עם עונה גמורה. והפציעה של הרץ משמעותית שם מאוד

  13. טוב לדעת שאני לא אוהד הברונקוס היחידי.
    למה לא נותנים סיכוי לברונקוס? יש להם את הפאס ראש הכי טוב בליגה, לא?

    1. יש לברונקוס את הפוטנציאל להיות ההגנה עם הפאס ראש אדיר –
      הרבה תלוי ביכולתו של הרוקי.
      עד שיוכח אחרת, ג'קסונוויל זו הקבוצה עם חוליית מחסלי הקווטרבאקים הכי מפחידה בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט