אליפות ארה"ב הפתוחה – היום השמיני/ שחר דלאל

סרינה וויליאמס נתקלה אתמול במשוכה הקשה הראשונה שלה בטורניר, כשניצחה בשלוש מערכות את קאיה קאנפי האסטונית (אותה אחת שהדיחה את המדורגת ראשונה, סימונה האלפ, בסיבוב הראשון), במשחקון אחרון מהסרטים ששחרר ממנה שאגה אדירה.

עם זאת, אחרי המשחק לא התייחסה במיוחד למשחק ברבע הגמר מול קרולינה פלישקובה (8), אלא היא בחרה להתייחס לנושא אחר שקורע את החברה האמריקאית, ובטח ובטח את הספורט האמריקאי: "אני חושבת שכולנו צריכים להודות ל (שחקני הפוטבול) קולין קאפרניק ואריק ריד. אנחנו חייבים להוכיר להם תודה ולהעריך אותם".

סרינה התייחסה לעובדה שהשניים הגיעו עם אחייניתו של קאפרניק למשחק מול אחותה ונוס ולאחר מכן הצטלמה עם השניים. קווטרבק סן פרנסיסקו לשעבר צייץ לאחר מכן: "לאני (אחייניתו, ש.ד) פשוט איבדה את זה כשסרינה הפתיעה אותה אחרי המשחק!!! תודה רבה לך סרינה!!!"

כזכור, שני השחקנים מנהלים תביעה נגד הליגה בכך שהיא מונעת מהם לחזור לשחק לאחר שהובילו את מחאת השחקנים בהמנון שנוגן בתחילת המשחק. השניים טוענים כי בעלי הקבוצות הגיעו להסכמה שבשתיקה שאין להחתים אותם בשל מעורבותם במהלך. בימים האחרונים השופט שמונה כבורר בין הצדדים מצא שיש הצדקה לטענות שעלו והפנה אותם לבית המשפט.

"אני חושבת שכל ספורטאי, כל אדם ובטח כל אדם שחור צריך להודות לנצח לקולין ואריק על מה שהם עושים לטובת הכלל", אמרה סרינה. הם מנצלים את הבמה שניתנה להם לעשות דברים מחוץ לקופסא. אני מרגישה שבין החברים שלהם, במיוחד הספורטאים אבל כל מי שמחפש שינוי בחברה, הם זוכים להרבה הערכה".

ועכשיו לטניס – כאשר במוקד היום יהיו המשחקים של רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' שאמורים להיפגש ברבע הגמר במידה וינצחו היום.

 

גברים

המשחק המרכזי: מרין צ'יליץ' (7) – דויד גופן (10) 6-7, 2-6, 4-6: משחק מוזר מצידו של הקרואטי. המערכה הראשונה היתה צמודה מאוד עם יתרון קל לבלגי, אך אלוף 2014 הצליח לחזור ולנצח את המערכה בשובר שוויון. המערכה השניה והשלישית כבר היו קלות יותר, עד אשר הגיש לניצחון והיה צריך לעבוד קשה מאוד כדי להבטיח כרטיס לרבע הגמר. לאחר שחזר מפיגור 30-0 היה צריך חמש נקודות משחק על מנת להבטיח את הניצחון. חוסר היציבות הזה יפגע בו מאוד במפגש מול נישיקורי בשחזור גמר 2014.

צ'יליץ'. נאלץ להזיע 

נובאק דג'וקוביץ' (6) – ז'ואאו סוזה 3-6, 4-6, 3-6: לאחר שהתקשה מאוד עם החום הניו יורקי בשני הסיבובים הראשונים, הסרבי שנחשב למועד הבכיר לזכייה על פי סוכנויות ההימורים סיים עם ניצחון, אבל התקשה יותר מהמצופה. בניגוד לארבעת המשחקים הקודמים ביניהם, הפעם הפורטוגלי היווה יריב קצת יותר משמעותי, אך נולה יכול להיות מעודד מכך שסיים את העבודה תוך שעתיים בלבד. האם זה יספיק מול פדרר?

רוג'ר פדרר (2) – ג'ון מילמן 3-6, 7-5, 7-6, 7-6

קיי נישיקורי (21) – פיליפ קולשרייבר 3-6, 2-6, 5-7: הגרמני הוותיק שניצח את בן ארצו סשה זברז (4) בצורה קלה, נתקל הפעם במחסום קשה יותר וסיים את דרכו בטורניר לאחר שלוש מערכות מהירות. מהצד השני היפני, שהגיע להישג השיא שלו בקריירה בארה"ב (גמר ב-2014), הוכיח שהוא בכושר נהדר ויחכה למנצח בין צ'יליץ' לגופן.

 

נשים

המשחק המרכזי: מריה שראפובה (22) – קרלה סוארס נבארו (30) 6-4, 6-3: הטניסאית הרוסיה קיבלה המון כבוד מהקהל המקומי לאחר שחזרה מהשעייה בשל שימוש בסמים, אך כבוד היא לא קיבלה מהיריבה שלה. הספרדייה קטנת הקומה הדיחה בסיבוב הקודם את קרולין גרסיה (6) וגם הפעם גברה על מדורגת גבוהה יותר בדרך לרבע הגמר. האם תצליח לעשות זאת גם מול מדיסון קיז?

שראפובה. מקבלת כבוד מהקהל בארה"ב 

מדיסון קיז (14) – דומיניקה ציבולקובה (29) 1-6, 3-6: האמריקאית שהגיעה בשנה שעברה עד הגמר, מוכיחה שיש עתיד לטניס הנשי במדינת הפסים והכוכבים, כאשר היא משלימה העפלה שלישית השנה לרבע הגמר בטורניר גראנד סלאם. היא תפגוש את המנצחת בין שראפובה לסוארז נבארו.

נאומי אוסקה (20) – ארינה סבלנקה (26) 3-6, 6-2, 4-6: לאחר שהפסידה רק 7 משחקונים עד השמינית, היפנית הצעירה סוף סוף נתקלה במשוכה קשה, אך הצליחה לחזור עם הניצחון וחגגה את ההעפלה הראשונה שלה לרבע הגמר בטורניר גראנד סלאם.

לסיה צורנקו – מרקטה ונדרוסובה 7-6, 5-7, 2-6

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. לאחר סופ"ש רגוע ונעים החום היום חזר בשיא הכוח (וחברת החשמל נכנסה למצב כוננות).
    צפויים משחקים קשים מאוד לטניסאים, שיזכירו את הסיבובים הראשונים.

  2. דבר מאד מוזר קורה: כל השחקנים המובילים (אני מדבר על כאלה כמו ג'קוביץ, נדאל, ופדרר וכאלה) מנצחים בקלות שנראית גוברת ככל שהטורניר נימשך. בתחילה כמה מהם ממש התקשו, ועתה כולם מנצחים בשלוש מערכות קצרות. מוזר מוזר.

  3. דג'וקוביץ' ניצח 6:3 6:4 6:3, אבל זה היה הרבה פחות קל ממה שזה נשמע.
    משחק סביר שלו, אבל הטיפול הרפואי הקבוע החזיר אותו לשליטה.
    אני מאוד מקווה שפדרר ינצח אותו בקלות, מה שבהחלט מסתמן כאפשרי על פי היכולת של שניהם.

  4. פדרר עוד צריך לעלות, אבל בניגוד לשנה שעברה שבה היה טורניר סוריאלסטי משהו, שבו לא נותרו הרבה מדורגים בכירים בשלבים האחרונים, נראה שהפעם בשני צידי ההגרלה יש לשלושת הבכירים פייט. אומנם פדרר ודג'וקוביץ נפגשים, ואז המנצח ייפגש מול יריב טוב בחצי, אבל נראה לי שהדרך של נדאל שכוללת את ת'ים ואז את דלפו יותר קשה. מקווה שנזכה לראות את פדרר ונדאל לראשונה בגמר ה-US open, ואם לא אז את נדאל ודג'וקביץ בשחזור הבמר האדיר מ-2013.

  5. היה לפדרר את המשחק בידיים עם סט ביד ושתי נקודות מערכה ויתרון 5-3. מילמן הציל את הנקודות ואז שבר פעמיים רצוף במקבץ שגיעות כפולות של השווייצרי בשביל לצאת עם המערכה. משם זה היה משחק של שוברי שוויון.

  6. תם עידן פדרר . היה מאוד עצוב לראות אותו לפנות בוקר . חוץ מהסרבים לא נשאר לו הרבה . מילמן פשוט שלט במשחקונים החל מהמערכה השניה ( את הראשונה לא ראיתי ). זמן התגובה של פדרר אינו מה שהיה , כמות השגיאות הבלתי מחוייבות גדולה , והזמן והגיל פשוט תפסו אותו..

    1. בולשיט.
      אחרי המשחק הקודם אמרו בדיוק הפוך – לא נגמר, עדיין בטופ, רמה מעל כל הסבב, גאון.
      עידן פדרר נגמר מבחינה שליטה אבסולוטית בסבב כמו שהיה פעם, אבל עידן פדרר ימשיך כל עוד פדרר יחליט על זה.
      הוא לא זכה בארה"ב כבר 10 שנים ולא הגיע לגמר מאז 2015 (ולפני כן – רק ב-2009). השנים משפיעות עליו והוא פחות יציב, זה הכל.
      נראה מה יהיה בטורניר סוף הסבב.

      1. בולשיט התגובה אלי . הוא פשוט שיחק רע מאוד. השיניים של האריה הזקן קהו . וזה מגיע אחרי מקרה דומה בווימבלדון .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט