אליפות ארה"ב הפתוחה – היום התשיעי/ שחר דלאל

עברו רק 48 שעות מהרגע בו הוכתר רוג'ר פדרר לקוסם, כאשר הצליח לכופף את הזמן, להציג את אחת מתצוגות הטניס הגדולות שלו בקריירה ולנצח את ניק קיריוס בשלוש מערכות חלקות, ועד שסיים את דרכו בטורניר בהפסד לא אופייני לג'ון מילמן המדורג 55 בעולם.

פדרר הוא לא אחד שמספר תירוצים, אבל הוא היה חסר אנרגיה במשחק, ונראה שהחום והלחות משפיעים עליו יותר מעל יריבו שצעיר ממנו בעשור. את המשחק הוא סיים עם 76 שגיאות לא מחויבות – אחד המספרים הגבוהים בקריירה שלו – ובהחלט לא נתון שאפיין אותו לאורך 20 שנות קריירה.

מילמן. יש לו דראפט על הראש 

"מסיבה מסויימת לא הצלחתי להתמודד עם מזג האוויר היום", אמר פדרר במסיבת העיתונאים. "זאת כנראה הפעם הראשונה שזה קרה לי. פשוט הרגשתי שהיה חם הלילה, מסיבה מסויימת לא הצלחתי להשיג אוויר. לא היתה כל סירקולציה באיצטדיון, זה לא נוח כשאתה מזיע יותר, ויותר, ויותר ככל שהמשחק מתקדם. אתה מאבד יותר ויותר אנרגיה ככל שהמשחק מתקדם ואתה מרגיש שהכל לא מסתדר".

"ג'ון הצליח להתמודד עם זה טוב יותר. הוא מגיע מאחד המקומות הכי לחים בעולם – בריסביין. ידעתי שהולך להיות משחק קשה, אבל אולי בגלל שחשבתי על זה פספסתי הזדמנויות. זה היה מאוד מאכזב, אבל בשלב מסוים פשוט רציתי המשחק יסתיים". מהצד השני, מילמן התייחס לעניין בבדיחות הדעת: "זה לא היה צפוי. אני אמור להתכונן לדראפט הפנטזי שלי מחר ולהחליט אם לקחת את טוד גארלי או ליביון בל…"

אחרי ההפסד כולם חוזרו למשחק הראשון שלו בטורניר. אז רמז, חצי בצחוק, שאולי זאת ההופעה האחרונה שלו בטורניר ומיד הכחיש את זה. זאת כמובן לא היתה שנה רעה עבור כל טניסאי, אך בהחלט לא טובה בסטנדרטים שהוא הרגיל אותנו לראות. הוא אומנם יכול להתנחם בתואר מאוסטרליה, אך הוא לא הצליח לזכות בשום תואר נחשב נוסף, כאשר הפסיד פעמיים בגמרים אליהם הגיע בטורנירי המאסטרס. אז אולי, רק אולי, המשחק הזה יותר קרוב למציאות משנרצה לחשוב.

פדרר ומילמן. הסוף קרוב משחשבנו?

גברים:

רפאל נדאל (1) – דומיניק תים (9) 6-0, 4-6, 5-7, 7-6, 6-7

 

חואן מרטין דל פוטרו (3) – ג'ון איזנר (11) 7-6, 3-6, 6-7, 2-6: יום שהאוהדים האמריקאים לא ירצו לזכור. איזנר אומנם שיחק טוב וחבט ל-26 אייסים במהלך המשחק, אך כל פעם שהגיע לרגע משמעותי מול הארגנטיני – ששמר על קור הרוח ונראה רענן יותר – עשה טעות שעלתה לו בסופו של דבר במשחק. דל פוטרו ציין לאחר המשחק כי החום היה בלתי נסבל ובזמן ההפסקות בין המערכות פילל שלא יצטרך לחזור למגרש. הוא יפגוש בחצי הגמר את המנצח במשחק בין נדאל לתים.

דל פוטרו. לא רצה לחזור למגרש 

נשים:

סלואן סטיבנס (3) – אנסטסיה סבסטובה (19) 2-6, 3-6: בדרך לזכייה בתואר בשנה שעברה ניצחה האמריקאית את סבסטובה באותו שלב בדיוק. היא קיוותה שזה יהיה שחזור מדויק, אך קיבלנו את ההפך כשהלטבית חגגה עליה לחצי הגמר עם ניצחון בשתי מערכות ומנעה את המפגש שהאוהדים המקומיים חיכו לו בין סטיבנס לסרינה. בסיום המשחק הטילה אלופת 2017 את האשמה להפסד בדלקת בסינוסים ממנה היא סובלת.

 

סרינה וויליאמס (17) – קרולינה פלישקובה (8) 4-6, 3-6

סרינה. רוצה נקמה 

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. תודה רבה על כל סקירותיך.
    ההפסד של פדרר תמוה אבל האריה הזקן עוד לא אמר את מילתו האחרונה.
    גם ג'וקוביץ' נראה לי די מותש מהחום/לחות

    1. היה נראה שהגיל ממש משפיע עליו, הוא היה מרוקן לגמרי.

      אני האחרון שיתחיל לחשב את קיצו לאחור, אבל יש אמרה באיגרוף שלדעתי מתאימה כאן: "תיזהר, אתה אף פעם לא יודע מתי הגיל יתפוס אותך".

      אני ממש מקווה שזה לא המצב, אבל היה קשה לראות אותו אתמול.

    2. אגב, החום בניו יורק באמת נוראי, אני משתדל לצאת כמה שפחות, אז אני אפילו לא יכול להתחיל לדמיין מה השחקנים מרגשים. אנחנו נראה את זה משפיע גם בהמשך.

  2. מתנצל על התגובות
    לא כ"כ מבין בטניס אבל אני קורא וזה מעניין. בגלל שטכנית אני רפה הבנה אני משחרר את הצד הרגשי 🙂

  3. היה לי מאוד קשה לראות את פדרר . הרגשתי כמעט כמו מירקה…
    אני לא מקבל רק את הסבר הלחות . זה קרה לפדרר גם בווימבלדון לפני פחות מחודשיים , מול אנדרסון . התחושה שלי היא שלבסוף הגיל תפס אותו.

  4. רק הבוקר נודע לי על הפסדו של פדרר. כמה כואב. האוסטרלי נראה בנוי למופת, וכבר במערכה הראשונה פדרר נראה עייף ואז הלכתי לישון. איזו אכזבה.
    תודה שחר.

      1. הבעייה הגדולה היא שהם לא מבינים עדיין בממשל שאנחנו באמצע ההתחממות הגלובלית ושהסוף כנראה לא יהיה טוב. עד שיתעוררו שם אולי יהיה מאוחר מדיי.

  5. שחר, תודה על הסקירה.
    כמו שאורי כתב למעלה, מאמין שלפדרר נותר עור דלק במיכל. כל הכבוד למילמן, על אף שזו רחוקה מלהיות התוצאה המיוחלת מבחינתי…
    בינתיים, דל פוטרו חזר מפיגור מערכה וגבר על איזנר כדי לעלות לחצי גמר שני רצוף בטורניר. בסיום, קל היה לראות את ההערכה ההדדית בין השחקנים.
    דלפו, יחד עם ג'ינובילי ובאטיסטוטה, הוא אחד הספורטאים הארגנטינאים האהובים עלי ועם הדחתו של פדרר, אשמח לראותו מנצח בטורניר, לאחר שעשה זאת גם לפני תשע שנים.

    1. תודה.

      הוא שחקן נהדר ואחרי הדחת פדרר אני בעדו לחלוטין, הפציעה פגעה לו מאוד בקריירה, היה יכול להתמודד ברביעיה המובילה (ולהפוך אותה לחמישייה) ולזכות בתארי גראנד סלאם מרובים. השנתיים האחרונות רק מראות כמה פוטנציאל היה לו.

      1. אני לא כמוך עוקב.אבל גראנדסלאמים אני משתדל לא לפספס ואף פעם לא ראיתי אותו ככה בגראנד סלאם כמו במערכה הראשונה

    1. גם אני.נדאל גם שהוא מפסיד הוא מוציא לך את הנשמה.המערכה הראשונה זו פעם ראשונה שאני ראיתי פשוט התעללות בנדאל.זה לא אומר כלום לגבי המשך המשחק אבל זה היה דבר מדהים

  6. אתמול נפל לי האסימון שפדרר אם לא יהיו פציעות משמעותיות בסבב לא יקח יותר גראנד סלאם וישאר על ה 20.נדאל צריך עוד 4 בשביל לערוך אותו ודיוקוביץ עוד 8

  7. היום ראיתי 3 מ 4 המשחקים(אחד מהם כרגע מתקיים).ראיתי את סטיבנס מפסידה(הייתי לטובתה)את סרינה מתקשה בתחילת המערכה הראשונה חוזרת משבירה ובמערכה השנייה לא מתקשה ועכשיו את טים-נדאל.בדל פוטרו-איסנר נרדמתי

  8. איך הם מזיעים שם בניו יורק בספטמבר.ואני בפוסט שהיה לפני כמה ימים בחרתי בניקס כפרנצייז שהייתי בוחר לשחק בו גם בגלל העיר עצמה וגם בגלל שאני אוהב מזג אויר קר.אני משנה את הבחירה שלי לטורונטו

  9. אוףףף, קיוויתי שפדרר יסחוב עוד ניצחון לפני שיעוף אבל זה הפסד מובן בהתחשב במזג האוויר והגיל. אין מה לעשות, תמיד יש הטורניר הבא.

  10. טים מנצח את הטיי ברייק 4-7 והולכים למערכה חמישית.
    2 המשחקים הכי טובים שיצא לי לראות בטורניר הם המשחק של עכשיו נדאל טים והמשחק בסיבוב השלישי נדאל חצאנוב

  11. אין בכלל ספק שהעדיפות המנטלית של נדאל ניכרת ואם לא זה היה הולך לתיים מזמן. ובמערכה החמישית כשהלחץ בשיא זה לטובת נדאל.
    אבל… כבר 3:40 שעות במז"א כזה. זה כבר משפיע. ולמרות שנדאל מומחה הכושר הגופני גם תיים חזק מאד בתחום ופער הגילאים עובד לטובתו.
    ל"מזלו" של נדאל, בפלשינג מדוז יש שו"ש גם בחמישית.

  12. נדאל ניצח.איזה משחק.הכי טוב בטורניר.
    רחמיי על טים.מבחינתי עדיף להפסיד 0-3 מאשר כך.כמו שבכדורסל מבחינתי עדיף להפסיד 20 הפרש מאשר מזל על הבאזר

  13. מעניין באיזה מצב פיזי יגיע מול דלפוטרו. אמנם מדובר בנדאל, ובכל זאת – שיחק חמש מערכות וסיים אחרי 2 בבוקר.

  14. איזה משחק של נדאל והיורש.
    כל משחק של שניהם קרב גלדיאטורים.
    אחרי הפאשלה של פדרר זה הציל למארגנים את הטורניר.
    לגבי החום באמת למה לא סוגרים ושמים מזגן? הרי היו עושים את זה במקרה של גשם בלתי פוסק לא?

  15. עצוב שדברים כאלה קורים בשנת 2018.

    אבל יש הבדל גדול בין לכבות את המזגנים בכוונת תחילה לבין מקרה נתון באצטדיון שאין בו מיזוג אוויר.

    אחת הקבוצות המלוכלכות בליגה אז סאן אנטוניו. בגמר 2014 כיבו את המזגנים וגרמו בכך לפציעה של לברון ג'יימס.
    מיותר לציין שאף אחד לא העניש אותם על המהלך הזה ואולי זאת הקארמה שעכשיו מפרקת אותם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט