גביע העולם 2018 :ההשלכות ומבט על המאבק לזכייה בכדור הזהב / אהרון שדה

 

בס"ד

גביע העולם 2018 :ההשלכות ומבט על המאבק לזכייה בכדור הזהב

זהו זה הסתיים לו עוד טורניר גדול טורניר שבאופן אישי נהניתי ממנו מאד.

אם נסכם אותו במשפט אומר שהיה זה טורניר מתוק חמצמץ עם טעם של עוד !

אנסה להסביר .

מתוק כי בסה"כ היה כדורגל טוב ,התקפי ומפתיע.

עם גמר משובח והתקפי שלא היה דומה לו מאז מקסיקו 86.

חמצמץ : בגלל הזוכה שלא התחברתי אליה באופן אישי ובעיקר בגלל ההחלטה של הפנדל שבעיני לא הייתה במקום .

טעם של עוד: בגלל שהתגעגענו לכדורגל יותר שוויוני מאשר כדורגל הקבוצות שבמובנים רבים פשט רגל .

אנסה להתייחס לתופעות העיקריות שקראו בטורניר ואולי ישליכו על העתיד .

אך לפני כן הערה מסייגת שאני מרגיש בכל טורניר שכזה והיא.

המקריות .

הפרשנים מטבעם מהללים את המנצחת ומבקרים את המפסידה זהו טבע אנושי מובן לחלוטין גם אם לא מוסכם .

אבל התובנה המרכזית שלי טורניר אחר טורניר אחר טורניר שהצד המקרי הוא המשמעותי ביותר בטורניר שכזה.

הפעם הראשונה שחשתי בכך הייתה תמונה שלא יוצאת לי מהראש.

היה זה יום שישי שלישי ביולי 98  בפריז.

צרפת המארחת פוגשת באיטליה סגנית אלופת העולם 90 דקות נגמרים ב 0-0 ואנו ערב כניסת שבת והדלקת נרות מתקרבת ואני מנסה לגנוב עוד דקה ועוד דקה ומותח את החבל עד השנייה האחרונה המותרת.

רגע לפני שאני נאלץ לכבות את הטלוויזיה עמוק בהארכה סביבות הדקה ה 105 רוברטו באג'יו נשלח לכדור מחוץ לרחבה ,בארטז השוער הצרפתי קולט את הסכנה ויוצא לסגור לבאג'יו את הפינה אך באג'יו מקדים אותו ובועט כדור שמתגלגל ומתגלגל 10 ס"מ מהקורה ויוצא החוצה.

התמונה הזו נחרטה לי בזיכרון .

אני זוכר שהרהרתי בזמן אמת מה יהיה אם צרפת תהיה אלופת העולם והאם ההיסטוריה תבין כמה התסריט יכול היה להיות אחר ?

הפרשנים  למינם היללו את צרפת ולמעשה שכחו כמה קרוב היא הייתה יכולה ללכת הביתה .

וזה כמובן לא נכון רק ל 98 אלא לכל טורניר ללא יוצא מן הכלל.

אני בתחושה שאם היינו עושים 10 טורנירים לא הייתה שום נבחרת שהייתה זוכה ביותר מ 3  טורנירים שכאלו מומנט המקריות משמעותי ביותר בטורנירים מסוג זה

בשורה התחתונה  למרות המסקנות שיובאו לעיל הרי שבגלל אותה מקריות יש לקחת אותם בערבון מוגבל.

 

ואחרי שסייגנו לא נפתור עצמנו מהמסקנות המרכזיות מהטורניר שהיה.

 

  1. כוכב על גדול לא רק שלא עוזר אלא אפילו מזיק.

 

הלברוניאדה  הגיעה גם למונדיאל.

אך בניגוד ללברון שמוכיח שכוכב על אחד יכול לסחוב קבוצה לבד (לפחות זו שבצד הנכון של הבראקט)    הרי שבכדורגל זה יותר מסובך ואפילו מזיק.

זה מסובך כי כדורגל זה 11 נגד 11 אתה חייב הגנה ושוער ויכולת ההשפעה שלך מוגבלת .

זה מזיק כי מסתבר שהלחץ או הגחמות של הכוכב מביאות יותר נזק מתועלת.

כמה דוגמאות בקצרה.

מסי : כאחד שרואה אותו משחק ומפרגן לכל אחד קשה לי להאמין לכל השמועות סיבבו בעניין קביעת ההרכבים וכו'.

אם גם אם נכונים דבריי לא ניתן להתעלם מתחושת הלחץ סביב ארגנטינה והתחושה כאילו הם חייבים לנצל את זה שהוא שם בכדי לזכות בתארים.

יש לי משום מה התחושה שדווקא בלכתו הנבחרת תצליח יותר לא באשמתו כמו אלא יותר ברוגע ובאיזון שיחזרו לנבחרת.

 

שבדיה :  נבחרת אפורה ביותר שהצליחה לראשונה זה 24 שנה להגיע לטופ 8 והיא עשתה זאת בדיוק בקמפיין הראשון בלי זלאטן  ששיחק עמה בשש טורנירים שונים של מונדיאל ויורו ללא הצלחה.

 

ניימאר : הרושם שלי שהוא יותר הזיק לברזיל מאשר הועיל עם הצורך הזה כל הזמן להוכיח שהוא הגדול מכולם.

כוכבות על פוגעת בנבחרת כאשר הכוכב לא יודע את הגבולות בין היתר כאשר לא יודע למסור או שהוא חושב שהוא הכי טוב בהכל למשל בבעיטות החופשיות כאשר באספקט הזה הוא רחוק מאד לטעמי מוויליאן אך החליט לקחת את כל הבעיטות לבדו .

 

גריזמן : ההבדל בין גריזמן לניימאר  הוא כמו ההבדל בין לברון לקליי תומפסון .

לא ברמת הכישרון כמו ברמת האופי.

הראשון מוכשר מאד ללא הבדל גדול אם בכלל מהשני .

אך בעוד אצל השני הכל עובר דרכו הרי שהראשון הוא חלק מקבוצה כוכבות שלא באה על חשבון הקבוצה.

צרפת : ממשיכה למעשה את המגמה שאת האליפות לוקחת קבוצה ולא בודדים זה נכון בוודאי מ 2006 ואילך.

שלא יובן לא נכון זה לא שלצרפת אין כוכבים ואפילו גדולים אלא שהם לא גדולים יותר מסך החלקים .

מעניין ששני השחקנים  אולי הגדולים ביותר בצרפת בדור האחרון לא הגיעו כלל למונדיאל המדובר בריברי  ובנזמה.

וזה מזכיר לי שגם ב 98 קרה אותו דבר כאשר קאנטונה ,ג'ינולה ואפילו פאפן שהיו מגדולי הדור הצרפתי ההוא  גם נשארו בבית (שני הראשונים שחקני העונה באנגליה ,השלישי עם כדור הזהב) .

 

סיכום : כוכבים זה חשוב אבל לא כשהם גדולים מהקבוצה.

 

  1. ההיבט ההתקפי.

 

  • שערים נכבשו למשחק שזה מרשים גם אם טיפה פחות מ 2014 (2.67 ).

אך מה שמרשים הרבה יותר זה ההיבט ההתקפי בשלבי הנוקאאוט .

מאז פורמט שמינית הגמר הנוכחי משנת 86 שיא שערים למפגשי הנוקאאוט כלל 3-4 ) עמד על 44 שערים במונדיאל 94 ( ב 86 +98 היו 42 שערים).

בשלב הנוקאאוט הנוכחי נכבשו 45 שערים שזה 3 למשחק .

לעומת 32 שערים בלבד במונדיאל 2014 או 26 שערים שנכבשו במונדיאל 02 ו 06 ( דווקא ב 2010 הזכור מ 0-1 של ספרד היו 39 כיבושים).

החלטתי לגלם את הממוצע כולל הארכות .

אז בשורה התחתונה בשלב הנוקאאוט הנוכחי נכבשו 2.70 שערים למשחק  לעומת 1.85 במונדיאל 2014 .

ב 2010 נכבשו 2.44 שערים וב 02+06 עמדנו על 1.56 שערים למשחק .

2.70 זה גם שיא שמקדים במעט את 94 (2.69 ).

 

עוד דבר שבדקתי הוא כמות משחקי הנוקאאוט שבו שתי הנבחרות כבשו.

שכן מאז תחילת המילניום רוב משחקי הטורניר הוכרעו כאשר רק קבוצה אחת (לכל היותר ) עלתה על לוח התוצאות (לא כולל פנדלים).

כך למשל ב 02+06 רק 4 פעמים שתי הנבחרות כבשו .

בקיצור הגענו ל 10/15 המשחקים בהם שתי הנבחרות כבשו ( 1 פחות מהשיא של 98 ) .

 


לספוג ולנצח .

אלופת העולם צרפת ספגה 5 שערי נוקאאוט וזכתה בכתר זהו השוואה לשיא עתיק מאד שנקבע אצל איטליה 38 לפני 80 שנה .

מאז כל אלופה סופגת פחות שערי נוקאאוט .

האחרונה שספגה 4 שערי נוקאאוט  וזכתה היא ברזיל 70

והאחרונה לספוג 3 שערי נוקאאוט ולזכות  היא ארגנטינה 86 .

מאז כל אלופה משך 7 טורנירים ספגה עד שני שערים בנוקאאוט .

הנתון מרשים עוד יותר בהתחשב בכך שצרפת ספגה זאת ב 90 דקות ללא הארכות בניגוד לשבעת אלופות העולם האחרונות שכולם למעט ברזיל 02 הלכו להארכות ועדיין ספגו פחות.

צרפת הייתה מעורבת גם בהכי הרבה שערי נוקאאוט שוב במשותף עם איטליה 38 (16 במספר אך יש לציין שלפני 86 היו לכל היותר 3 שלבי נוק אאוט ).

ובקיצור ניתן לומר לפחות במובן מסוים שהפעם הצד ההתקפי ניצח באופן חריג.

יש עוד המון נתונים על צרפת ואשתדל לייחד לה מאמר נפרד רק אציין שעוד לא הייתה אלופה לספוג יותר מצמד שערים בשלב הנוקאאוט וזכתה בגביע .

וגם במובן זה צרפת עשתה היסטוריה.

 

  1. תופעות והלשכות נוספות בקצרה.

 

  • VAR .

שמה של המערכת הטכנולוגית שללא ספק תשנה שינוי מהותי את המשחק .

דיברו על זה מן הסתם לפניי אך אני בתחושה חזקה שכל מערכת החקיקה תשתנה בעקבות כך .

דוגמה מובהקת הפנדל בגמר אלמלא המערכת לא הייתה שריקה .

השופט החליט על פנדל (טעות בעיני אך לא זו הנקודה).

הפנדל גם אם נכון חוקתית לא נכון מהותית שכן לא היה איום של שחקן צרפתי או הצלה מקו השער ולכן לא הגיוני שדבר כ"כ מינורי באופן יחסי יכריע משחק .לכן בצורה זו או אחרת המערכת הזו שכבר תשנה באופן מהותי את המשחק תאלץ את המחוקקים לשנות את החוקה.

 

  • שערים בדקות אחרונות.

טרם הספקתי לבצע השוואה עם שנים קודמות .

אך היה זה הטורניר של הדקות האחרונות.

בייחוד עד שלב שמינית הגמר כולל .

לאחר מכן זה קצת נעצר .

אם תוסיפו לכך את דרמות הפנדלים הרי שקיבלנו דרמה עד הרגע האחרון בניגוד מוחלט לליגות השונות שהוכרעו מוקדם ,מוקדם מדי.

 

 

  1. המאבק שנפתח על זוכה כדור הזהב לשנת 2018.

 

כבר עשור מחזיקים בכדור הזהב צמד שחקנים וישנה הרגשה וציפייה שהנה השנה יסתיים שלטונם ויימצא זוכה חדש בכדור הזהב .

אז אובייקטיבית אבקש לציין שהם כבר היו בסרט הזה בייחוד ב 2010 ועדיין זכו למרות אי הצלחה במונדיאל .

יתרה מכך באותה העונה אף אחד מהם לא לקח גם את תואר האלופות ובכל זאת התואר נשאר בחיקם .

והשנה בכל הקשור לקבוצות הם היו הטובים ביותר

מסי עם דאבל ומלכות השערים והבישולים בליגה ותואר נעל הזהב של אירופה.

ורונאלדו עם תואר שלישי באלופות וכמובן מלכות השערים במפעל.

 

בכל זאת נראה שיש כמה נתונים לרעתם הפעם

 

  • תחושת שובע מהם והרגשה של תחילת עידן חדש .
  • הפעם הבחירה היא נפרדת בין הפראנס פוטבול לפיפ"א.

ובזמנו אם הבחירה הייתה נפרדת הזוכה של הפראנס פוטבול היה שניידר ולא מסי (שהיה מסתפק בפרס של פיפ"א ).

כפי שהיה קורה אגב בשנת 13 עם ריברי (שוב ע"ח מסי ).

 

יש לפחות 7 טוענים לכתר לגיטימיים לכדור הזהב .

 

לפני שנדבר על רשימת ה 7 נציין כמה שקרובים לכך אך קצת חסרים.

כאלו שיהיו לטעמי ברשימות הראשוניות (בין 23 ל 35 שמות ) אך לא יזכו

קבאני :  (טריפל בצרפת ומלכות שערי הליגה הבריק בשמינית הגמר אך נפצע ).

מנדוקיץ. (הלב של קרואטיה כבש בגמר פעמיים כולל .שער עצמי כבש גם בחצי הגמר ולקח דאבל באיטליה ).

וראן : (היחיד לקחת גם אלופות וגם גביע העולם והיחיד לשחק את כל הדקות בצרפת אך בתואר הזה בצדק או לא זוכים כמעט תמיד שחקני ההתקפה).

אומטיטי : (שוב דאבל בספרד ואליפות עולם ושער בחצי הגמר אבל בלם).

 

קאסמירו : (לא שיחק ברבע הגמר מול בלגיה ואולי בגלל זה ברזיל עפה אלוף אירופה).

 

לבנדובסקי : (מלך בגרמניה אבל אכזב בבמות הגדולות חצי גמר אלופות וגביע העולם).

 

הזאר : (לדעת רבים שחקן המונדיאל נבחר כסגן אך אכזב מאד עם צ'לסי העונה למרות שהניף את גביע אנגליה).

 

בייל : (ההופעה בגמר האלופות בלתי נשכחת אך עונה בינונית כמחליף ולא שיחק בגביע העולם).

 

קרוס : (המונדיאל רק קלקל לו )

 

רקיטיץ : (הישגים נפלאים אך כשחקן משני בברצלונה וקרואטיה).

 

קוטיניו : (המעבר באמצע השנה לברצלונה הרס לו קמפיין אלופות חלומי ,בלגיה הרסה לו מונדיאל נפלא ).

 

ובקטנה נבאס ,פרשיץ ,מארסלו ,וראמוס .

 

שבעת המועמדים הסופיים לטעמי .

 

 

 

סלאח (ליברפול ומצרים).

עד גמר האלופות נתן עונה מדהימה בסיומה הוכתר למלך שערי הפרמייר ליג (שיא כיבושים עונתי לזר) ושחקן השנה של הליגה (עיתונאים ושחקנים ) .

הוביל את ליברפול לגמר האלופות אך אז נפצע בגמר קבוצתו הפסידה והודח עם מצרים בשלב הבתים בגביע העולם.

למה צריך לזכות ?

היה השחקן הכי מדובר רוב העונה והחזיר את ליברפול לקדמת הבמה.

למה לא ?

בסוף יכולתו לא הקנתה שום תואר לליברפול וגם מצרים עפה בבתים.

 

דה בריינה ( סיטי ובלגיה).

היה האיש המרכזי באליפות של הסיטי (+ גביע הליגה).

היה שותף מרכזי בהישג הבלגי הטוב בכל הזמנים.

למה צריך לזכות .

היה האיש הכי טוב בקבוצה הכי טובה באנגליה ואולי באירופה וכן פקטור של ממש בנבחרת המצליחה של בלגיה כולל שער  נהדר ברבע הגמר מול ברזיל .

למה לא  ?

כי לא הוביל את בלגיה וגם למרות העונה המצוינת שלו לא נבחר אפילו לשחקן העונה בליגה.

 

אמפבה  (פ.ס.ז וצרפת).


השחקן הצעיר במונדיאל והשני הכי צעיר לכבוש שער בגמר המונדיאל .

זכה בגביע העולמי ובטריפל עם פריז.

 

למה צריך לזכות .

היה אולי השחקן הכי מבריק במונדיאל נתן את הצגת המונדיאל מול ארגנטינה והרשים מאד בטורניר.

 

למה לא .

עדיין צעיר וככזה לא גילה יציבות לאורך כל הטורניר .

גם בפריס היה רק כינור שלישי לניימאר וקאבני .

 

גרייזמן (אתלטיקו  וצרפת ).

זכה בתארים קבוצתיים ראשונים בקריירה .

בליגה האירופאית עם אתלטיקו ובגביע העולמי בכדורגל.

למה צריך לזכות.

כבש ו/או בישל בכל שלב משלבי הנוקאאוט

כבש צמד בגמר הליגה האירופאית ומצטיין הגמרים הללו .

המצטיין של נבחרת צרפת בגביע העולם.

 

למה לא .

הודח בשלב הבתים באלופות לא נתן איזו שהם תצוגות בלתי נשכחות כפי שמצפים מהבחור שנבחר לכדורגלן מס' 1 בעולם.

 

מודריץ (ריאל וקרואטיה).

 

נבחר לשחקן המונדיאל כשהצעיד את קרואטיה לגמר והיה פקטור מרכזי בעוד תואר אלופות של ריאל.

 

למה צריך לזכות .

השורה למעלה +העובדה שזה הצ'אנס האחרון שלו עקב גילו המתקדם.

 

למה לא .

הלך ונחלש בגביע העולם ובסופו של דבר לא הניף את גביע העולם ובריאל יש מועמד בכיר ממנו.

 

רונאלדו (יובנטוס/ריאל ופורטוגל).

סחף את ריאל לעוד גביע אלופות תוך כדי שהוא מרשית 15 פעם בדרכו לתואר מלך השערים בפעם השישית ברציפות והשביעית בסה"כ.

 

למה צריך לזכות .

הווינר הכי גדול היום בכדורגל.

 

למה לא .

כבר מבוגר ולא יכול לשחק באותו הקצב כל העונה תלוי יותר מתמיד בחבריו כפי שאראה גביע העולם.

מסי (ברצלונה וארגנטינה).

הוביל הפעם די לבדו את ברצלונה לדאבל הספרדי .

אך נכשל עם ארגנטינה.

 

למה צריך לזכות.

הפגין דומיננטיות יוצאת דופן בספרד קבוצתית ואישית זכה שוב בתואר נעל הזהב באירופה בפעם השנייה ברציפות וחמישית סה"כ.

כבש 32 שערים ובישל 12 (מלך הבישולים גם כן ).

היה מעורב ב 44 שערים ובישולים בליגה הספרדית (אחריו סווארס עם 32 )

 

למה לא.

נכשל במונדיאל ונכשל באלופות ולמעשה לא הגיע השנה למשחקים הגדולים באמת.

הבחירה שלי ותחזית שלי לסיום.

 

   אני הייתי בוחר בגרייזמן למקום הראשון ,במודריץ לשני ובמסי /רונאלדו לשלישי .

 

התחזית שלי .

הפראנס פוטבול ייבחר בגריזמן או במודריץ בהתמודדות שקולה.

 

פיפ"א גם בגלל שתבחר מאוחר יותר ובגלל שרונאלדו יעבור להערכתי קשיי התאקלמות ביובה .

תבחר לבסוף באופן מפתיע לכאורה במסי מכיוון שהוא יהווה קונצנזוס גדול יותר בהתפלגות הרבה של הקולות.

 

ימים יגידו !

ובחירתכם ? 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. אהרון תודה
    אני לא מסכים איתך לגמריי לגבי זה שצרפת אלופת עולם מיקרית
    זאת קבוצה שעובדת בשיטטיות ולולא מיקריות היא הייתה גם אלופת עולם וגם אלופת אירופה
    לא כל אלופה היא בהכרח הטובה ביותר יש קבוצות שלא עומדות בלחץ זה הקסם של הטורניר
    במונידאל 2018 אין ראויה מצרפת אפשר להמעיט בערכה של קרואטיה שלא ניצחה ב 90 דקות בנוקאאוט ,לנצח בפנדלים זה מיקרי

    1. גם ברזיל עובדת בשיטתיות .
      וב 8/10 משחקים מול בלגיה הייתה מנצחת.
      ואם הייתה פוגשת בצרפת אני בכלל לא בטוח שצרפת הייתה מנצחת.
      מקריות היא לא רק מה שאתה עושה .
      (במובן זה צרפת אחת המרשימות שכן לא נזדקקה אפילו להארכה).
      אלא מה שקורה ליריבות .
      (ברזיל /בלגיה + ההשעייה של קאסמירו ).

        1. מרשה 😊.
          השליטה הברזילית בכל נתון סט הייתה מובהקת.
          בלגיה נבחרת מעולה אך לא מאוזנת כברזיל או צרפת .
          ההגנה שלה הייתה חלשה מאד לרמות הללו .
          ואלמלא היריבה בשמינית הייתה יפן הניאבית היא הייתה בחוץ כבר בשמינית.(ההצלחה הבלגית משקפת היטב את צד המקריות בטורניר).

          כך או כך ההסקה שלי היא לא הסקה של טורניר כזה או אחר .
          ראיתי כבר 17 טורנירים של גביע העולם / יורו .
          וצד המקריות תמיד נכון ללא יוצא מן הכלל .( בצורה כזו או אחרת)
          .

          1. הציפור הנדירה

            ברזיל מעולים ובלי יום גדול של קורטואה ברזיל הייתה מביסה בפער של לפחות שלושה שערים וסיכוי גבוה ליותר: 9-28 לברזיל בהזדמנויות לשערים, 3-9 לברזיל בבעיטות למסגרת כשקורטואה מציל שבע פעמים את נבחרתו מספיגת שער.

        2. הציפור הנדירה

          ברזיל היו הרבה יותר טובים ובלי יום גדול של קורטואה עם שבע הצלות ברזיל היו מביסים את בלגיה. ברזיל הובילה 9-28 ביצירת הזדמנויות וגם 3-9 בבעיטות למסגרת.
          ויש להוסיף שברזיל לא קיבלה פנדל שהגיע לה בגלל שהשופט לא הלך לווידאו.
          לעניין טעות השיפוט הזו צריך ללמוד מזה שצריך לקבוע במקרה כזה של פנדל רו של נבדל שיכול להכריע משחק, שלא יהיה שיקול דעת לשופט שלא ללכת לווידאו כמו שאין שיקול דעת לשופט להחליט אם הכדור עבר את הקו או לא במקרה של ספק (כשהכדור לא נכנס לשער במידה שברור לכל שהכדור לא עבר את הקו).

  2. תודה, טור יפה
    מסכים עם נושא המקריות, לטוב ולרע. כמו כן עם נושאים נוספים כגון הפנדל הגבולי בגמר.
    הטורניר היה מהנה, אך תחושת החמצה מסוימת כי האלופה לא נדרשה למצות מעצמה את מלוא יכולותיה

  3. תודה אהרון.
    מתחבר מאוד לתחילת הדברים, לגבי המקריות המובנית של ספורט הכדורגל. בגלל שכל ניקוד שווה פה הרבה יותר באופן יחסי (רק 1-3 גולים למשחק, לעומת הרבה יותר "הבקעות" בספורטים אחרים), זה מגביר את אלמנט המזל והמקריות בקביעת התוצאה הסופית. לכולנו יש אלפי "מה אם"-ים שקשורים בכדורגל (אתה הזכרת אחד, יש גם את הקורה של הולנד למשל) – שמספרים את הסיפור.

    אני אגב ממש לא מבין מה כולם מתלהבים מגריזמן. שחקן סביר אבל בטח לא כוכב. גולים מקריים או פנדלים, לא יוצר לחבריו, ובטח שלא מתאים לשחקן השנה בעולם.

  4. מודריץ' אצלי. לגריזמן נבחרת מוכשרת בהרבה.
    הרגיש לי כאילו מודריץ' איבד את הכדור רק פעם אחת בכל המשחק, מעשרות ואולי מאות המסירות שלו.

  5. אהרון למסי מספיק חצי עונה ראשונה סבירה וכדור הזהב שלו בכיס. הוא נתן עונה חלומית עונה שעברה. כריסטיאנו היה חלש ומודריץ עם כל הכבוד יותר מידי הייפ ממש לא מגיע לו כדור הזהב כמה שרוצים לתת לו. אני הולך על מסי. במונדיאל כדור הזהב לדעתי היה צריך להיות של אמבפה ואם לא הוא אז גרינזמן. נתנו למודריץ כי חיפשו לתת לו בכוח למרות שהוא השלישי לטעמי במירוץ לתואר. אמבפה היה שלישי בפסז משני סיבות ניימר שרוצה השתלטות בכוח ומאמן רפה הבנה שהעניש אותו. המאמן לא שם ופסז כבר די הבינה והבהירה מי הולל להיות הכוכב שלה ומי למכירה ומי לא למכירה. ניימר לא ישאר שם ייתכן שיעבור אפילו עד תחילת העונה הנוכחית. אמבפה הולך להשתלט על פסז טוכל תופס מננו יותר ניימר יבכה יותר יהיו קרבות אגו יותר וניימר יעוף לפלורנטינו ב400 מיליון. כדאי לפסז כבר עכשיו להעיף אותו. פסז הודחה שנה שעברה באלופות כי הלכו רק על ניימר במקום על אמבפה וזה עוד צעקתי בלייב במשחקים. יאללה שהפלופר יעוף וגביע אירופה יגיע לפסז

    1. לשמעון כמה הערות.
      1. אשר למועד הבחירה זה השתנה ויהיה לפחות פרס אחד שהבחירה בו תהיה בהקדם ככה שלמסי אין חצי שנה.

      2. העונה החלומית של מסי נפגמה באלופות ובגביע העולם בכל הכבוד לדאבל ספרדי זה לא עומד מול זכייה בגביע העולם או ליגת האלופות .

      3. למרות האמור בסעיף הקודם היתרון של מסי הוא שלפחות בגביע העולם לא היה מישהו אחד מעל היתר ככה שהקולות יתחלקו .

      4. אשר לאמפבה תנסה להפריד בין כישרון לבין תרומה.
      אשר לכישרון סביר שהצדק איתך.
      אשר לתרומה אז במונדיאל הוא לא סחף ולא הוביל הוא כן נתן את ההצגה הכי גדולה למשחק בודד בטח בנוקאאוט .
      אבל הוא לא בדיוק עשה משהו ברבע +בחצי הגמר .
      בניגוד לגרייזמן שהיה פחות מבריק אך הביא מספרים בכל שלב בטורניר (גם להכניס 3/3 פנדלים כולל 2/2 בנוקאאוט זה כלל לא עניין של מה בכך ).

      5. בהשוואה בין אמפבה לניימאר אני לגמרי איתך לא בגלל שאמפבה יותר מוכשר (ייתכן ) אלא יותר בגלל אופיו או נכון יותר אופיו של ניימאר עכשיו ניימאר יצטרך לדעת טוב יותר את מקומו או שלא יהיה.

      1. אמבפה הפעיל לחץ מטורף על ההגנות, זה לא דברים שרואים בסטטיסטיקה. הוא היה השחקן הכי טוב של צרפת במונדיאל הזה.

        ניימר לעולם לא ישלים עם העובדה שהוא לא המלך של פריז וחוץ מפלורנטינו איש לא יתן לו את המלוכה. הלוואי שזה יהיה יקרה אני אהנה לראות את ההשפלות שמסי יסב לו וגם גרינזמן.

        פסז צריכה לחזק קישור בשביל לשלוט. יש להם הגנה ומגינים טובים והתקפה טובה בלי ניימר. הקישור שלהם יחסית בינוני ובזה הם נופלים. במקום שייח חליפי הייתי הולך בכל הכוח על קאסמירו/קאנטה בתמורה שתתקבל מניימר.

        1. אמבפה לא עשה יותר מדי מול בלגיה ואורגוואי וראיתי את המשחקים .
          האיש שעשה את ההבדל היה גריזמן .
          גריזמן ראוי לכדור הזהב העונה.
          בשנים הבאות יש סיכוי לאמפבה אבל לא השנה מה עוד שגריזמן התקבע כאיש המרכזי של צרפת במונדיאל (זכה בכדור הארד ובנעל הכסף).

          1. בליגה גריזמן 19 שערים .
            בליגה האירופאית 7 שערים +4 בישולים יותר מפי 2 מהבא בתור באתלטיקו כולל צמד בגמר.
            הסה"כ הכללי של גריזמן עם פקטור משמעותי לגביע העולם כי ככה זה למרות שזה רק 7 משחקים אלו המשחקים .
            נותן זאת לגריזמן בעיני .
            אבל צמוד

  6. "מסי לא מגיע למשחק גדול"

    המשפט "מסי לא הגיע למונדיאל" מעולם לא היה מגוחך יותר.

    משחק אחרון, ארגנטינה חייבת נצחון, נכנסת לפיגור שער. בחוץ.
    מסי מבקיע שלושער, ומעלה את ארגנטינה לבדו למונדיאל.

    זו *ההגדרה* של הגיע למשחק גדול, ולקח אותו לבדו. הרואי.

    וזו ההגדרה של קלישאה, שלא בודקים אותה בכלל. אפשר לרדת על מסי, זה ספורט אופנתי, ועל כל אחד אפשר. רק לא צריך לעוות עובדות. במיוחד אתה.

    1. איש באמונתו יחיה .
      אני גילוי נאות הייתי בעד מסי לזכייה במונדיאל למרות שהיה בי צד שרצה שיעופו בגלל שדפקו לנו ברז ..בכל זאת הייתי בעדו.

      איני מאשים דווקא את מסי.
      אך להשוות בין מה שמסי עושה בספרד למה שעשה ברומא או ברוסיה זו פגיעה קודם כל במסי ובמה שהוא עושה על בסיס קבוע.

      בעיני מסי השחקן הכי טוב שראיתי לפחות מאז דייגו (וראיתי כמה).

      מה שהוא עשה בברצלונה היסטורי ,אגדי ופנומנלי .
      לצערי הרב מאד וממספר סיבות שרובם המוחלט כנראה לא תלוי בו מסי לא הצליח להביא את אותה היכולת לנבחרת (וזה כולל גם את מונדיאל 14 בו נבחר שלא בצדק לשחקן הטורניר) .
      חבל מאד ואני עדיין מקווה שיזיזו את המונדיאל מקאטר לקיץ ואז מסי יקבל עוד צ'אנס אחד להוביל נבחרת לזכייה בגביע.

        1. הבחירה בניימאר ראויה לחלוטין. מעבר לשטויות וההצגות הוא נתן טורניר אדיר ובלא מעט נתונים (איומים לשער, איומים למסגרת ועוד) היה מהמובילים בו.
          אם ממש מעניין אותך אתה יכול לקרוא על זה בטור של יוסיפוביץ עליו בוואלה, ואם זה עוד יותר מעניין אותך אתה יכול להכנס לסטטיסטיקות של פיפא ולראות את זה שם.

    1. שלא יובן לא נכון .
      לא התכוונתי שקליי ברמה של לברון .
      חיפשתי ניגודיות באופי.
      לברון לפחות בפער מקליי מה שאין כן בין ניימאר לגריזמן למשל שם נשאר רק פער האופי.

  7. אלכס דוקורסקי

    אהרון, קראתי קצת באיחור. מעניין מאוד ונעים לקריאה.
    מסכים לגבי היבט המקריות בכדורגל (ולא רק בו). לפעמים אירוע מסויים, שקשה לנתח אותו מקצועית, כמו החמצת פנדל ו/או ס"מ בודדים שחסרו לכדור להיפגש עם הרשת משפיעים משמעותית על המסקנות שלנו לגבי הטורנירים השונים וכו'.

  8. הימים הגיעו מהר
    כל ה 7 בין עשר המועמדים של פיפ"א
    ה 3 הנוספים וראן ,הזאר וקיין.
    וראן והזאר היו אצלי ברשימה שאחרי ה 7.
    קיין זהו הגימיק של פיפ"א בגלל התואר מלך השערים

כתיבת תגובה