אירועי דיומא 1.7.2018

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם בכדורסל – אירופה – סיבוב ראשון – מחזור שישי

המחזור האחרון של הסיבוב הראשון של טורניר המוקדמות יגיע היום ומחר לסיומו ומה שלא הוכרע עד עתה, יוכרע הערב ומחר (המשחק של נבחרת ישראל בבריטניה הוא המשחק האחרון בסיבוב וישוחק מחר בערב) . להזכירכם: שלושת הראשונות מכל בית עולות לסיבוב הבא (סה"כ יהיו בסיבוב הבא 4 בתים של 6 קבוצות) וגוררות איתן את התוצאות מול שתי האחרות שעלו.

בית א'

19:30: ספרד (0-5) – בלארוס (4-1) – אחרי שניצחה גם בסלובניה ביום חמישי בצורה מרשימה (72:83) לספרד אין שום מטרה במשחק הערב מול בלארוס חוץ מלנצח בשביל הפרוטוקול. מכיוון שבלארוס כבר הודחה, הספרדים העמוקים, יעלו לסיבוב הבא עם מאזן 0-4 בכל מקרה. בקיצור, הזדמנות לסרג'יו סקורליו לתת לסגל הרחב שלו דקות משחק. לבלארוס שהפסידה 69:80 למונטנגרו ביום חמישי אין כאמור על מה לשחק שכן גם אם תשתווה לסלובניה או מונטנגרו במקרה של ניצחון שלה, היא מפגרת מולן במאזן הפנימי. בסיבוב הקודם ניצחה ספרד בקושי בבלארוס 84:86.

21:00: סלובניה (3-2) – מונטנגרו (3-2) – משחק שהוא למעשה משחק סיבוב שני לכל דבר. הסלובנים הפסידו לספרד ביום חמישי ויסיימו בכל מקרה סיבוב ראשון מאכזב מבחינתם שכלל צמד הפסדים לספרד וגם הפסד מחריד לבלארוס. אלופת אירופה אמנם בלי הכוכבים שלה, אבל בהחלט ציפינו ממנה ליותר. הערב מול מונטנגרו שנוצחה על-ידם בפודגוריצה 73:85, תנסה סלובניה לרשום ניצחון שיוביל אותה לסיבוב הבא עם מאזן 2-2, כזה שייתן לה סיכוי להעפיל לסיבוב הבא. מונטנגרו שמופיעה בלי הכוכבים שלה (ווצ'ביץ' ויתר בסופו של דבר למרות שהיה בסגל הראשוני) תקווה לנצח גם היא כדי שבסיבוב הבא יהיה לה סיכוי, גם אם קטן, להעפיל לאליפות העולם (הפסד משמעותו להתחיל עם מאזן 4-0).

בית ב'

16:00: אוקראינה (2-3) – לטביה (2-3) – גם כאן מדובר למעשה במשחק סיבוב שני לכל דבר. אוקראינה מדורגת שנייה בבית, בעיקר תודות לשני ניצחונות על שבדיה שלא רלבנטיים כבר ותנסה לעלות לסיבוב השני עם ניצחון על לטביה שגם לה שני ניצחונות על שבדיה אבל גם אחד על טורקיה. האוקראינים הפסידו להרכב חזק של הטורקים ביום חמישי האחרון 66:80 ואילו הלטבים ניצחו בשבדיה 72:82 והבטיחה את העלייה. קרבסטוב וגלדיר שהובילו את אוקראינה מול טורקיה עם 16 ו-12 נק' בהתאמה ינסו לעשות זאת שוב מול הלטבים שבשורותיהם הצטיינו יאן סטרלינקס מאולימפיאקוס (28 נק') ודיוייס ברטאנס מסן אנטוניו (23 נק'). בסיבוב הקודם ניצחה אוקראינה בריגה 68:82.

18:00: טורקיה (2:3) – שבדיה (4:1) – משחק חסר חשיבות שכן הטורקים כבר עלו לסיבוב הבא ויגיעו אליו עם מאזן 1:3 (ההפסד בסיבוב הקודם לשבדיה 58:59 לא נספר) ואילו השבדים כבר הודחו ולפחות יזכו לנוח במהלך הפגרות. עוד הזדמנות לקוקרמאז מפילדלפיה (23 נק' בניצחון על אוקראינה) ולצ'אדי עוסמאן מקליבלנד (17 נק') לצבור דקות משחק.

בית ג'

21:00: הונגריה (2:3) ליטא (0-5) – שתי הנבחרות כבר עלו לסיבוב הבא ולכן המשחק הערב ישפיע בעיקר שם. ליטא תרצה להגיע לסיבוב השני עם מאזן מושלם (ואז שני ניצחונות על רומניה/הולנד יתנו לה את הכרטיס המיוחל לאליפות העולם) והיא אמורה לעשות את זה לאור היכולת שלה בניצחון המרשים על פולין 61:79 ביום חמישי האחרון ולאור העובדה שכל כוכביה נתנו יד למשימה (סאבוניס סיים עם 17 נק' ו-7 ריב', ולנצ'יונאס  הוסיף 11 ו-7 בהתאמה). הונגריה תעלה לשלב הבא בעיקר תודות לניצחונות על קוסובו ותנסה לא להגיע לשם עם ניצחון אחד בלבד מול הליטאים החזקים שניצחו אותה בסיבוב הקודם אך בקושי 75:80 (אבל בהרכב חסר. כשגם הפעם, הכוכב ההונגרי, אדם האנגה לא ישחק).

21:30: קוסובו (5-0) – פולין (0-5) – משחק לפרוטוקול שכל מטרתו הוא אולי להשיג לנבחרת האקס יוגוסלבית אותה מאמן בראד גרינברג ניצחון ראשון. פולין תעלה לסיבוב הבא בכל מקרה עם מאזן חלש של 3:1.  קוסובו הובסה בפולין בסיבוב הקודם 90:62.

בית ד'

19:00: הולנד (3-2) – איטליה (1-4) – משחק שיש לו חשיבות לסיבוב הבא אבל אין לו משמעות לסיבוב הנוכחי. איטליה הפסידה לראשונה במחזור הקודם בבית לקרואטיה ותנסה להימנע מהפסד נוסף שעלול להעלות אותה לשלב הבא עם מאזן 2:2. הולנד עלתה לסיבוב הבא כבר תודות לתבוסה שהיא הנחילה לרומניה ביום חמישי (52:77) ומכיוון שקרואטיה ורומניה משחקות אחת נגד השנייה ולהולנד יתרון פנימי מול שתיהן, אין אפשרות ששתיהן יעקפו אותה. ההולנדים, שלא הפסידו עד עתה בביתם ומציגים הגנת ברזל ינסו לרשום ניצחון נוסף שיביא אותם לסיבוב הבא עם מאזן 2:2.

19:00: רומניה (3-2) – קרואטיה (3-2) – משחק על כל הקופה בין רומניה המפתיעה יחסית וקרואטיה המאכזבת. המנצחת – עולה לסיבוב הבא, המפסידה – מודחת. הרומנים הדהימו בקרואטיה בסיבוב הקודם 56:58 אלא שלחלון המשחקים הנוכחי הגיעה קרואטיה עם כל הכוכבים שבאו לחפות על העובדה שהשחקנים ה'פשוטים' לא הצליחו לעשות את העבודה לבד. זה בא לידי ביטוי בניצחון מרשים באיטליה (ניצחון משמעותי גם לסיבוב הבא) 72:78 תודות למהפך ברבע האחרון כשבוז'אן בוגדנוביץ' מאידיאנה פייסרס מפציץ עם 26 נק' ואיבצ'ה זובאץ' מהלייקרס מוסיף 18 משלו (שאריץ' מפילדלפיה סיים עם 5, דראגן בנדר? נופה מהסגל…). בקיצור, הסיכויים הולכים עם הקרואטים שאם ינצחו יעפילו לסיבוב הבא במאזן 2:2 (רומניה, אם תפתיע שוב תעלה עם מאזן 3:1).

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

הגרנד פרי האוסטרי

במירוץ הקודם בצרפת זינק לואיס המילטון מהפול פוזישן, והצליח לשמור על מיקומו עד לסיום המירוץ, בהקדימו את ורסטאפן ורייקונן. הדרמה האמיתית התרחשה מאחוריו, כאשר סבסטיאן פטל התנגש כבר בתחילת המירוץ בואלטרי בוטאס, ונענש בחמש שניות. למרות העונש, הגרמני הצליח למזער נזקים, ולהגיע עד למקום החמישי. תוצאות המירוץ החזירו את המילטון לפסגת הדירוג, כשפטל 14 נקודות מאחוריו. היום במירוץ באוסטריה יזנק בוטאס מהפול פוזישן, כשהמילטון יתייצב מאחוריו. פטל המשיך במגמת ספיגת העונשין, כשהגיע שלישי אתמול במקצה הדירוג, אך הורד שלושה מקומות עקב חסימה שביצע על קרלוס סאינז מקבוצת רנו במהלך ה-Q2. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. שבוע לפני הטור, החברה המארגנת ASO הודיעה שהיא לא מרשה לכריס פרום להשתתף במירוץ. פרום וסקיי הודיעו שיפנו לבית דין על מנת להפוך את ההחלטה.

        1. אחרי שאישרו לו להשתתף בג'ירו? לא הרגשתי ככה.
          כלומר, חשבתי שיורשע ולכן לא ישתתף, אבל לא חשבתי שייאסר עליו לפני תום החקירה ואחרי שכבר השתתף בג'ירו.

          1. מהבחינה הזו אז אם מישהו מורשע, אזי שיאן לאפשר לו להתחרות יותר בכלל. כל עוד יש תקופת השעיה קצובה, אז למה כוכבית?
            (מעבר לזה שאני חושב שיש כוכבית על כל הזכיות של כל מי שהורשע בקריירה).
            כלומר, אם על הזכייה בג'ירו יש כוכבית, גם על כל הזכויות של קונטדור (לצורך העניין).
            בטח שאם יזוכה (מה שקשה לי להאמין שיקרה), אז לא תהיה שום בעיה.

  2. אני אגיד יותר מזה – אם יזוכה בסופו של דבר וברדה יזכה, יהיו תיאוריות קונספירציה מפה ועד לשדרות האליזה.
    עצם זה שלא סיימו את הבדיקה עד עכשיו פשוט סיבך את העניינים.
    כמה זמן כבר אמור לקחת דבר כזה? מי שישמע חקירת רצח.

    1. הבעיה היא לא בעובדות (לא חושב שיש ויכוח עליהן) אלא בפרשנות לאם זאת עבירה ועד כמה היא חמורה. אצל סרחיו הנאו, למשל, הם נאבקו הרבה זמן להוכיח שהחריגות שלו מהדרכון הביולוגי הן סטיית תקן (והצליחו).

  3. אני לא מבין מדוע האירופאים לא לומדים מהאמריקאים להימנע מכפילות במאורעות ספורט חשובים. אני יודע שאליפות אירופה לכדורסל היא לא הדבר המקפיץ ביותר, אבל בכ"ז לחכות איתה עד סיום המונדיאל היה עוזר הרבה.

  4. בוטאס חסר המזל שוב מוצא עצמו מחוץ למירוץ עקב תיבת הילוכים תקולה. גם המילטון נדפק מזה, כי במהלך העצירה הוירטואלית כולם יורדים לפיט חוץ ממנו, ועכשיו אחרי הפיט הוא יורד לרביעי. עדיין לפני פטל, אבל יכול היה להיות הרבה יותר טוב מבחינתו.

    1. גם המילטון מצטרף אליו, פרישה ראשונה מאז אוקטובר 16, נתון די מדהים. וורסטאפן בדרך לניצחון ראשון העונה. במצב הנוכחי נדמה לי שווטל יעקוף את המילטון בנקודה במידה וישאר שלישי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט