אירועי דיומא 02.07.2018: ישראל מתארחת אצל בריטניה במטרה לעלות לסיבוב הבא, פתיחת טורניר ווימבלדון

כדורסל / יאיר זעפרני

מוקדמות אליפות העולם בכדורסל – אירופה – סיבוב ראשון – מחזור שישי

המחזור האחרון של הסיבוב הראשון של טורניר המוקדמות יגיע היום לסיומו ומה שלא הוכרע עד עתה, יוכרע הערב כשבמוקד נבחרת ישראל יכולה להרשות לעצמה להפסיד בגלזגו לבריטניה בשביל לעלות שלב אבל תנסה להימנע מלעשות כן . להזכירכם: שלושת הראשונות מכל בית עולות לסיבוב הבא (סה"כ יהיו בסיבוב הבא 4 בתים של 6 קבוצות) וגוררות איתן את התוצאות מול שתי האחרות שעלו.

בית ח'

21:30: בריטניה (4:1) – ישראל (3:2) – אחרי התבוסה ליוונים (96:78) ביום חמישי האחרון ובמקביל ניצחון של בריטניה על אסטונהי 65:74 מגיעה נבחרת ישראל למשחק האחרון שלה בסיבוב השני והוא זה שיכריע האם תעפיל לשלב הבא.

המצב כרגע הוא כזה: לישראל ולאסטוניה 2 ניצחונות, לבריטניה ניצחון אחד ושתיים מהן יעלו לשלב הבא. בהנחה שאסטוניה תפסיד ליוון במשחק הראשון הערב (ישראל ובריטניה ידעו לפני המשחק שלהן מה הייתה התוצאה של המשחק של האסטונים מול היוונים. מנפלאות פיב"א, פרק 7,829), מצב העניינים יהיה שישראל תוכל לקבוע מי תעלה איתה לשלב הבא, ובכל מקרה תגרור לסיבוב הבא מאזן של 3:1 (ניצחון אחד על אסטוניה/בריטניה, 2 הפסדים ליוון והפסד לאסטוניה/בריטניה).

כל זאת למה? מאזן הסלים בין שלוש הנבחרות כרגע הוא כזה: ישראל עם 11+, בריטניה עם 1- ואסטוניה עם 10- (כתוצאה מהמשחקים הפנימיים ביניהן). אם ישראל תנצח את בריטניה אזי שאסטוניה תעלה בכל מקרה. אם ישראל תפסיד לבריטניה בלמעלה מ-21 הפרש- אסטוניה תעלה יחד עם הבריטים. כל תוצאה אחרת החל מניצחון של הבריטים בנקודה לבין ניצחון של הבריטים ב-21 נקודות – יעלו את ישראל ובריטניה. או במילים אחרות: ישראל ובריטניה יכולות 'לסכם' על ניצחון ג'נטלמני של הבריטים בנקודה עד 6 נקודות ובמקרה כזה לישראל יהיה יתרון פנימי במאזן מול בריטניה (ניצחה אותה 75:82 בדרייב אין בסיבוב הקודם) ובריטניה פשוט תעלה לשלב הבא…

ומה יקרה עם אסטוניה תנצח? במקרה כזה, המשחק של הישראלים והבריטים הוא על כל הקופה. ניצחון של ישראל או הפסד של עד שבע נקודות- ישראל עולה. כל תוצאה אחרת: בריטניה עולה. ושוב, לישראל לא משנה בכל מקרה אם היא תנצח או תפסיד עד 7 הפרש. התוצאה תהיה אותה תוצאה.

ואחרי שדיברנו על הספקולציות נוסיף ונאמר שישראל נראתה פשוט מזעזע ביום חמישי האחרון. הנבחרת היוונית אמנם עדיפה יותר ועמוקה יותר, אבל ההגנה הישראלית הייתה קטסטרופלית (קטשטרופלית?!) וחוץ מג'ייק כהן ותמיר בלאט נראה שאף אחד לא הגיע למשחק (גל מקל, אני מדבר בעיקר אליך), האוול ופניני נראו לא מספיק בכושר, שוכמן ומנקו נראו כאילו המעמד גדול עליהם ובן אלטיט דווקא היה בסדר, אבל בגארבג' טיים. ישראל בהחלט לא תעלה לאליפות העולם בסיבוב הבא, שם היא תפגוש את נבחרות גיאורגיה, גרמניה וסרביה ואולי תגרד ניצחון אחד, אבל היא לפחות תוכל לבנות סגל קצת יותר יציב ולכן עדיף לנצח היום.

הבריטים שרשמו את ניצחונם הראשון בטורניר, אחרי מספר אכזבות במשחקים צמודים, מציגים נבחרת כישרונית אבל נאיבית, שלדעתי טובה מישראל ומאסטוניה. בולטים בו הגבוהים גייב אולסני ודן קלארק, שישראל תתקשה למצוא תשובה לנוכחות שלהם מתחת לסלים והרכז טדי אוקרפור שהוא היחיד בסגל שמשחק מחוץ לבריטניה (משחק בקימיס היוונית). הם צפויים לנצח גם היום וישראל תקווה שזה לא יהיה בהפרש גבוה מדי ושהיוונים יעשו לנו טובה על הדרך…

19:00: אסטוניה (3:2) – יוון (0:5) – המשחק הערב מכריע לא רק בשביל האסטונים שיודעים שנצחון שווה סיבוב הבא והפסד כנראה שלא, אלא גם בשביל היוונים שיודעים שניצחון שלהם הערב והם יעלו לשלב הבא במאזן 0:4 שיקרב אותם משמעותיות לעלייה אוטומטית לאליפות העולם (ואז שני ניצחונות על גיאורגיה והם באליפות). לכן, אפשר בהחלט לסמוך על היוונים שלא יפשלו. בסיבוב הקודם ניצחה יוון את אסטוניה בהרקליון 75:87.

בית ה'

19:00: רוסיה (2:3) – צרפת (0:5) – שתי הנבחרות עלו כבר לסיבוב השני אבל תוצאת המשחק תיגרר עימם לשם ולכן יש למשחק חשיבות לא מעטה. רוסיה ניצחה בבלגיה בצורה מרשימה בשישי האחרון 66:84 כשקבסטוב ומוזגוב עם 14 כ"א מובילים אותה אבל מה שהספיק מול הנבחרת החלשה בבית לא צפוי להספיק מול הנבחרת הטובה ביותר בו שפשוט התעללה בבוסניה במקביל עם 52:102 מדהים בסרייבו ככשוינסנט פורייר ורודי גובר מובילים אותה עם 16, ננדו דה קולו מוסיף 15 וגם ניקולה באטום (סיים עם 9), בוריס דיאו (4) ופביאן קוזר מריאל מדריד (7) משתתפים בחגיגה. בסיבוב הקודם ניצחה צרפת בהארכה 74:75 מסל ניצחון של דיאו, 3 שניות לסיום.

21:30: בלגיה (5:0) – בוסניה (3:2) – משחק חסר חשיבות. בוסניה כבר עלתה שלב למרות התבוסה לצרפת ובהרכב החסר שלה (מוסא ונורוקיץ' הבריזו בסופו של דבר) היא יכולה לפרגן לבלגיה ניצחון ראשון ויחיד, שממילא לא ילקח בחשבון בסיבוב השני.

בית ו'

18:45: פינלנד (3:2) – איסלנד (3:2) – בית ו' הוא הבית המסובך ביותר, לפחות בכל מה שלא קשור לצ'כיה המוליכה שלו. פינלנד, בולגריה ואיסלנד צמודות עם 2 ניצחונות כל אחד ורק שתיים מהן יעפילו לשלב הבא. לגבי המשחק הערב בהלסינקי ברורים שני דברים: 1. המנצחת תעלה לשלב הבא בוודאות. 2. אם איסלנד תפסיד, היא תודח שכן היא הפסידה לבולגריה פעמיים ותהיה מתחתיה בכל מקרה. במידה ופינלנד תפסיד היא תקווה להפסד בולגרי לצ'כיה במשחק המקביל ואז היא תעלה עם מאזן 4:0 לסיבוב הבא ולכן אולי כדאי לה לנצח שכן היא גם תעלה בוודאות לסיבוב הבא וגם תעשה זאת במאזן 2:2 כי בולגריה תגיע איתה לשם. לשם כך פינלנד תזדקק ללאורי מרקונן בכושר טוב יותר מאשר במשחק ההפסד לצ'כים ביום שישי (13 נק' באחוזים רעים, ללא אף שלשה) וכנ"ל סאסו סאלין (5 נק') וג'מאר וילסון (8 נק'). היא כן תקווה שהכוכב הפיני החדש, מאטי נוטינן מרואן הצרפתית ימשיך בכושר הטוב מהמשחק הקודם אותו הוא סיים עם שיא קריירה בנבחרת בדמות 24 נקודות.בסיבוב הקודם ניצחה איסלנד 76:81.

19:00: צ'כיה (1:4) – בולגריה (3:2) – צ'כיה תנסה להמשיך בסיבוב הראשון המוצלח שלה בו הפסידה רק פעם אחת (לאיסלנד בחוץ) עם משחק ביתי מול בולגריה הלא מרשימה. הצ'כים שיחקו בהרכב חסר ללא סטורנסקי ווסלי כוכביהם מול הפינים אבל ווזטח הורבאן מנימברוק צלף 30 נקודות וחיפה על היעדרם. עוד תצוגה שלו מול הבולגרים אמורה להספיק. אם בולגריה תנצח היא תעלה בכל מקרה, כשתסריט החלומות שלה הוא ניצחונות שלה ושל איסלנד שיעלו אותה לשלב הבא עם מאזן 1:3. תסריט הבלהות יכלול הפסד שלה וניצחון של איסלנד שידיח אותה לחלוטין והמציאות תהיה כנראה משהו באמצע בדמות הפסד שלה וניצחון של פינלנד שיעלה אותה לסיבוב הבא עם מאזן 4:0. בסיבוב הקודם ניצחה צ'כיה 76:78 בבוטבגראד.

בית ז'

18:00: גיאורגיה (4:1) – אוסטריה (5:0) – משחק על כל הקופה בטביליסי על הכרטיס האחרון מהבית לסיבוב הבא. גיאורגיה שהובסה בידי סרביה ביום שישי  50:87, יכולה להפסיד עד 14 הפרש (ההפרש בו ניצחה את אוסטריה בעיירה שווכט 64:78) ועדיין להעפיל לשלב הבא (עם מאזן 4:0). אוסטריה, שהובסה בגרמניה ביום שישי 63:85, תצטרך להתעלות על עצמה ממש בשביל להימנע מכך ותקווה להתעלות של יאקוב פולטל מטורונטו שהסתפק ב-11 נקודות מול השכנה מצפון. עם היכולת שלה בבית עד כה, אולי עדיף לשתיהן להפסיד ולהימנע מהשלב הבא…

21:00: סרביה (1:4) – גרמניה (0:5) – משחק ששייך כולו לסיבוב הבא בין הגרמנים שניצחו את סרביה בסיבוב הקודם 74:79  לנבחרת היחידה שבאמת יכולה לאיים עליהם. דניס שרודר שקלע 25 נקודות בניצחון על אוסטריה שוב יוביל את הגרמנים כשגם ניילס גיפי מאלבה ברלין (15 נק') ורובין בנזיג (12 נק') ינסו להמשיך ולסייע במלאכה. מאידך, סרביה שמעדיפה להגיע לסיבוב הבא עם מאזן 1:3 במקרה של ניצחון, תקווה שדז'אן טודוריץ' שהצטיין מול הגיאורגים עם 24 נק' ימשיך ביכולתו הטובה ואם לא הוא אז דראגן מילוסאבליצביץ' ממלאגה (15 נק') או אפילו בובאן מריאנוביץ' (13 נק') יובילו אותה.

 

טניס / מתן גילור

טורניר וומבלדון (2000) – סיבוב ראשון

ברוכים הבאים לטורניר הותיק והיוקרתי בעולם הטניס.

הטורניר, למותר לציין, יתקיים על משטח הדשא.

הטורניר הוא הגראד סלאם השלישי של השנה, כשבשניים הקודמים זכו רוג'ר פדרר (אוסטרליה) ורפאל נדאל (רולאן גרוס). כמו בכל מייג'ור, גם בווימבלדון ישתתפו 128 טניסאים, כשכולם יחלו את דרכם מהסיבוב הראשון, מה שאומר 7 ניצחונות לתואר.

הפיבוריטים:

רוגר פדרר:

למה הוא פה? כי הוא שחקן הדשא הגדול בהיסטוריה. כי הוא זכה בשנה שעברה וב-3 מתוך 4 המייג'ורס האחרונים בהם השתתף. כי הוא מגיע אחרי תואר וגמר בעונת הדשא (והפעם זה לא חול הים בקו האחורי של האלה). כי הוא ניצח 20 מ-21 משחקי הדשא האחרונים.

למה לא? כי הוא לא נראה טוב בעונת הדשא בכלל ובהאלה בפרט. היתה הרגשה שברגע שיגיע מישהו קצת יותר רציני הוא יפסיד וזה אכן מה שקרה. נראה יותר פגיע. והוא כבר מבוגר, מה שמשפיע יותר במשחקים ארוכים.

רבע גמר פוטנציאלי: קווין אנדרסון / סאם קווארי.

מוקשים בדרך: בורנה צ'וריץ' בשמינית הגמר. זה שניצח אותו בגמר של האלה ומצוי בכושר מצוין.

 

מארין צ'יליץ':

למה הוא פה? כי עד כה הוא השחקן הטוב ביותר בעונה הדשא הזו. כי כשהסרבים שלו נכנסים הוא בלתי ניתן לעצירה ולאחרונה הם נכנסים. כי אחרי גמרים בווימבלדון 2017 ואוסטרליה 2018 ישנה הרגשה שהוא בשל למייג'ור נוסף.

למה לא? כי ביום בו הסרבים לא נכנסים הוא פגיע. כי מקצועית כי לו בעיה מול פדרר על משטחים מהירים ועוד יותר על משטחים הם זווית החזרה נמוכה.

רבע גמר פוטנציאלי: ג'ון איזנר / גריגור דימיטרוב.

מוקשים בדרך: מילוש ראוניץ' שחזר לעצמו לאחרונה ונראה טוב בשמינית הגמר.

 

נובאק ג'וקוביץ':

למה הוא פה? כי הוא בכושר מצוין. הוא עדיין לא 100% מבחינה מקצועית, אבל לא מאד רחוק משם. ומנטלית הראש חזרה בעניינים. לא היה רחוק מניצחון על צ'יליץ' בגמר קווינס.

למה לא? כי הוא עדיין לא הוכיח שהוא קונטנדור בטורנירים הגדולים ושהגוף שלו יעמוד היטב במשחקים ארוכים.

רבע גמר פוטנציאלי: ניקוס קריוס / אלכסנדר זוורב.

מוקשים בדרך: על הנייר דומיניק תיים בשמינית הגמר, אבל על דשא אני לא רואה אותו מאתגר את נולה. אולי קייל אדמונד הביתי בסיבוב השלישי.

 

רפאל נדאל:

למה הוא פה? כי ההגרלה ממש קלה עד החצי ומשם זה פה שחקן שהופתע שם שחקן שנפצע. כי הוא אחרי (עוד) עונת חימר פסיכית ומגיע בכושר מצוין.

למה לא? כי הוא לא שחקן דשא מספיק טוב בשלב הזה של הקריירה.

רבע גמר פוטנציאלי: חואן מרטין דל פוטרו / דויד גופן.

מוקשים בדרך: דודי סלע בסיבוב הראשון. טוב נו, לא באמת. אולי דיאגו שוורצמן בשמינית הגמר, אבל גם זה מאולץ.

 

שידורים בערוץ ספורט 5 וספורט 5 לייב החל משעה 13:15.

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

13:30 מארין צ'יליץ'(3)-יושיהיטו נישיוקה. אפשרות לצפות במי שלדעתי הוא הפיבוריט מספר 1 כבר בהתחלה.

13:30 סאם קווארי(11)-ג'ורדן תומפסון. קווארי הגיע עד לחצי הגמר בשנה שעברה. קשה להאמין שישחזר השנה.

13:30 לוקאס פויי(17)-דניס קודלה. קודלה בכושר טוב והגיע עד חצי גמר האלה. פוטנציאל להפתעה.

13:30 פיטר פולנסקי-דניס נובאק.

13:30 ג'ילס מולר-מייקל ממו.

13:30 סרגיי סטחובסקי-ג'ו סוזה.

13:30 יאן לאונרד סטורף-לאונרדו מאייר(32).

13:30 ניקולס ז'רי-פיליפ קראינוביץ'(28).

13:30 פיליפ קולשרייבר(25)-יבגני דונסקוי.

אחריו ריקארדס ברנקיס-מקנזי מקדולנד.

15:00 רוג'ר פדרר(1)-דושאן לחוביץ'. שחזור הסיבוב השני מהשנה שעברה. הצפי הוא לאותה התוצאה.

15:30 (משוער) דניאיל מדבדב-בורנה צ'וריץ'(16). צ'וריץ' מגיע אחרי הזכייה בהאלה ויצטרך להוכיח שהוא מסוגל להתמודד עם נפילות מתח. פוטנציאל להפתעה.

אחריו נורברט גומבוס-קווין אנדרסון(8).

15:30 (משוער) גויירמו גארסיה לופז-גסטאו אליאס.

אחריו מאלאק ג'זירי-ג'ראד דונלדסון.

15:30 (משוער) ג'יסון קובלר-גויידו פייה.

אחריו לאסלו דייר-פאולו לורנצי.

15:30 (משוער) איבו קרלוביץ'-מיכאיל יוז'ני.

אחריו אדריאן מאנארינו(22)-כריסטיאן גארין. מאנארינו מגיע אחרי הפסד מאכזב בגמר אנטליה שמנע ממנו תואר ראשון בקריירה.

17:00 (משוער) ליאם ברודי-מילוש ראוניץ'(13). ראוניץ' הגיע עד לגמר בשטוטגרט והוא הפיבוריט הברור פה.

17:30 (משוער) גאל מונפיס-רישאר גאסקה(23). מונפיס מגיע מחצי גמר אנטליה והדרבי הזה פתוח לחלוטין.

17:30 (משוער) ג'ון איזנר(9)-יאניק מאדן. אחרי שהודח בשנה שעברה על ידי סלע, אינזר ינסה לנפק טורניר מוצלח יותר.

17:30 (משוער) סטפנוס ציציפאס(31)-גריגורי בארר. משחק שאותי באופן אישי מעניין. מסקרן לראות כמה היווני הצעיר מסוגל ללכת רחוק.

17:30 (משוער) ג'ון פטריק סמית-אנדראס ספי.

17:30 (משוער) ג'ון מילמן-סטפנו טרבגליה.

17:30 (משוער) ראיין האריסון-רוברטו קרבאייס באינה.

17:30 (משוער) לוקאס לצקו-בנג'מין בונזי.

17:30 (משוער) סטיב ג'ונסון-רובן במלמנס.

17:30 (משוער) יוקי בהמברי-תומאס פביאנו.

אחריו רדו אלבוט-פאבלו קרנו בוסטה(20).

*המלצת צפייה* 19:00 (משוער) סטניסלס וואוורינקה-גריגור דימיטרוב(6). משחק שעד לא מזמן יכל להיות בכיף רבע גמר. באסה גדולה לדימיטרוב שמקבל כהגרלת סיבוב ראשון שחקן שכבר עשה דבר או שניים בגראנד סלאם. ובכל זאת, עד דשא ובכושר הנוכחי הוא אמור לקחת את זה.

19:00 אלז' בנדה-קמרון נורי.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אז יש לנו על אמת רוכב שמחזיק בכל 3 החולצות ביחד (או יותר נכון 6 חולצות ביחד).
    עכשיו, לראשונה, אני מוכן להתייחס לפרום כאחד מגדולי כל הזמנים וככל הנראה הגדול ביותר בעידן פוסט לאנס.

  2. וואווו…ממש לפני בראזיל ראיתי צעירונית מקרואטיה – לדעתי החתיכה מספר 1 החדשה של הטניס – הורסת את המדורגת הששית, האמריקאית סטיבנס 1-6, 3-6. הקרואית דומה מאד לשרפובה, אבל הרבה יותר יפה, ועם גוף אלוהי. ואיזו שחקנית מדוייקת היא!!!

    מלכה חדשה. לפחות עבורי כי לא ראיתי אותה לפני כן

      1. תודה רבה על הסקירות. עושה רושם שגם לוואוורינקה היום יום מצוין היום (לא צפיתי במשחק), כשהוא גבר על דימיטרוב. הבולגרי שחקן דשא טוב למדי ודווקא אצל סטן זהו משטח יחסית חלש.
        השווייצרי מנסה לחזור לעצמו אחרי פציעה די ארוכה שהתרחשה בדיוק לפני שנה, כשהפסיד למדבדב בסיבוב הראשון בווימבלדון.
        יהיה סמלי אם יצליח להתקדם יפה בטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט