אירועי דיומא – 05.06.2018

כדורסל / יאיר זעפרני

רבע גמר פליאוף ליגת העל – משחק מספר 4 (הטוב מ-5)

אחרי ששתי התל אביביות העפילו לחצי הגמר אמש ויתמודדו ביניהן בראשון הבא, ינסו הפועל ירושלים והפועל חולון להשלים העפלה גם כן ולהפוך בכך את חצי הגמר לכזה שמשלב את ארבע הקבוצות עם הכי הרבה קהל בישראל (המנהלת החליטה אתמול שהמשחקים ישוחקו בימים מפוצלים על מנת שהיא תוכל להרוויח יותר כסף).

19:00: הפועל אילת – הפועל חולון (1-2 לחולון בסדרה עד כה, ספורט 5+ לייב). סדרה די משונה ודי ביתית ראינו עד עכשיו בין הפועל חולון להפועל אילת, כאשר עד כה בשלושת המשחקים הקבוצה שהובילה בסוף הרבע הראשון היא גם זו שניצחה, תוך שהיא מובילה כמעט בכל רגע נתון במשחק. המשחק האחרון ביום שישי היה דומה מאוד לראשון בסדרה שהתקיים גם הוא בחולון. חולון הובילה בפער דו ספרתי בשלבים הראשונים של המשחק, אילת נגסה ביתרון (ואף השוותה דקותיים לסוף) אבל בסופו של דבר ידה של חולון הייתה על העליונה והיא ניצחה ב-6 נקודות הפרש 81:87 (המשחק הראשון בסדרה נגמר ב83:89).

למרות היתרון, הנובע מהביתיות, הפועל חולון לא מרשימה בסדרה עד כה ומלבד שלושת הזרים שלה וג'ו אלכנסדר, קשה לראות מישהו בחולון שמרשים עד כה. לשמחתם, אילת עדיין לא מקבלת תפוקה מספקת מדימטריוס טרידוול הנהדר ומדרווין קיצ'ן, ששניהם פצועים ולא ממש משתלבים. אריק גריפין אמנם בכושר שיא (30 נק' במשחק האחרון) אבל גריפין, ג'ורדן לויד ועמית שמחון לא מספיקים בשביל לסחוב את הקבוצה של שרון דרוקר לניצחון חוץ באולם בפארק פרס.

היום חוזרת אילת לבית בו היא מגלה יכולת טובה בהרבה ותנסה לסחוט משחק חמישי על כל הקופה ביום חמישי בחולון. אין ספק שהיא מסוגלת לעשות זאת, אבל היא תצטרך הרבה ריכוז מצד שחקניה לצד שליטה בצבע, דבר שהיא לא הצליחה להשיג עד כה בסדרה. חולון מצידה תקווה לפוקוס מצד שחקניה ותתפלל שמה שאיבוד העשתונות של ג'ורדן המילטון במשחק הקודם באילת לא יחזור על עצמו, כי בלעדיו, היא חצי קבוצה, או בעצם – כלום. אם תשאלו אותי, אילת תנצח ואנחנו נלך למשחק חמישי.

21:00: גלבוע/גליל – הפועל ירושלים (1-2 לירושלים בסדרה עד כה, ספורט 5). הסדרה הטובה ביותר ברבע הגמר סיפקה לנו גם את המשחק הכי טוב של השלב הנוכחי. מה לא היה לנו במשחק מספר 3? מתח, אקשן, קאמבק, מלחמה ולא מעט מהלכי כדורסל. בעצם, חוץ מהגנות היה לנו הכל… ירושלים שיחקה נהדר והובילה ב-19 הפרש מול הגלבועים העייפים והחבולים, אלא שפתאום משום מקום הקבוצה של אריאל בית הלחמי חזרה למשחק עם חצי שני של 59 נקודות כשאלייזה ג'ונסון מפציע משום מקום ולמרות ממוצע של 8 נק' ביום-יום הוא מפציץ עם 26 נק' ולצד המנה היומית של זאק לידיי (29 נק') מביא את גלבוע עד לשוויון בסיום בזכות קליעות עונשין של האריסון והארכה. בהארכה גלבוע רדפה אחרי ירושלים די בהצלחה אבל לידיי הוצא בעבירה חמישית ושתי קליעות עונשין של קינזי נותרו ללא מענה עם איבוד של האריסון בצד השני וניצחון 105:107 קשה אבל מתוק לירושלים.

אז הירושלמים יתקשו בשלב הבא ביכולת הזו אבל בכל מה שקשור למשחק הערב בגן נר הם בהחלט יכולים לחלום על עליית שלב. גלבוע אמנם לוחמנית וראויה להמון הערכה אבל כמו שראינו בהארכה, יש לה סגל קצר (שון לבנובסקי מזכיר לפעמים מתחזה לשחקן כדורסל), קשיי מאצ'-אפ מול גבוהי ירושלים ולא מספיק כוח אש להתמודד עם הקבוצה של עודד קטש. אז למרות שמגיע לנו משחק חמישי, סבירות די גבוה שהסדרה הנהדרת הזו תסתיים היום, ירושלים תצא עם הכרטיס לשלב הבא וגלבוע, עם תקציב שהוא חמישית או שישית משל ירושלים, תצא רק עם המחמאות.

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – רבע גמר

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

*המלצת צפייה* 15:00 דומיניק תיים(7)-אלכסנדר זוורב(2) (יורוספורט). המשחק של הטורניר עד כה. זולת נדאל, מדובר על השניים עם עונת החימר הטובה ביותר עד כה. תיים שלא הרשים בסיבובים הראשונים היה מצוין בשמינית הגמר וניצח את נישיקורי ב-4 מערכות. זוורב ממשיך לאסוף משחקים מן היקב ומן הגורן, כשזולת הסיבוב הראשון את כל שאר המשחקים הוא ניצח ב-5 מערכות, כולל חזרה מפיגור 2:1 במערכות נגד חצ'אנוב בשמינית הגמר. תיים נחשב מגן עדיף וזוורב מתקיף עדיף. שניהם בלי כושר גופני מצוין ולא נרתעים ממשחק ארוך. מומלץ לפנות זמן רב לטובת המשחק. המאזן בין השניים עומד על 2:4 לטובת האוסטרי, למרות שבמפגש האחרון, בגמר טורניר מדריד בחודש שעבר, ניצח דווקא זוורב.

17:00 (משוער) נובאק ג'וקוביץ'(20)-מרקו קאצינטו (יורוספורט). נתחיל מנולה שעושה קולות של קונטנדור ופשט ריסק את ורדסקו בשלוש מערכות קלות. מול יתייצב קאצינטו שהוא ללא כל צל של ספק ההפתעה הגדולה של הטורניר. לא רק שהוא ניצח את גופן ב-4 מערכות בשמינית הגמר, אלא שאחת מהן אף היתה בייגל. זו הפעה הראשונה שהשניים נפגשים והזדמנות מעולה לנולה לחזור ולאיים על הצמרת העולמית.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 2

קטע 1 של אתמול היה קטע גבעי רווי התרסקויות. האול אראונדרים שהגיעו למירוץ נתנו את הטון בעליות הקצרות שבסוף הקטע, כשאת האקורד המסיים נתן הדרום אפריקני דריל אימפי, שבסיום עוצמתי למדי הגיע ראשון אל הקו. אימפי, אותו ראינו כבר זוכה בטור דאון אנדר השנה, הקדים את ז'וליאן אלאפיליפ ופסקל אקרמן, מה שהעלה אותו למקום השני במירוץ. מיכל קביאטקובסקי עדיין מוביל במירוץ, ואחריו אימפי (2+), מוסקון (3+), יונגלס (7+), אלאפיליפ (8+), קוקלר (+9), קסטרובייחו ובוקוולטר (11+), טיוניסן (13+) וקארוזו (15+).

קטע 2 של היום הוא עוד קטע גבעי, שלא מיועד לפייבוריטים של המירוץ. הירידה הארוכה בסיום הקטע עד לסיום המישורי תתאים למאיצים כקוקאר או מקארתי, זאת אם קבוצת הבריחה תיתפס עד שתגיע לשם. שידור ביורוספורט 2 ב-16:15.

 

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. הסטטיסטיקה במערכה הראשונה מראה יפה את ההתאמה למשטח.
    עד 12 חבטות לראלי הם שקולים. ברגע שזה 13 חבטות ומעלה תיים לוקח 80% מהנקודות.
    ניצח 6:4 את הראשונה.

    1. אימפי עבר למקום הראשון (קביאטקובסקי היה שם). קביאטקובסקי התרסק היום, אבל למזלו זה היה בתוך שלושת הק"מ האחרונים, אז הזמן שלו הוא כמו של הראשון. סיכוי טוב שיחזור לשם אחרי מחר (נג"ש קבוצתי).

  2. וואו איזה הפתעה ענקית, קאצ'נטו בן 25 ובחיים לא עבר סיבוב אחד בטורניר גראנד סלאם, ועכשיו הוא מגיע לחצי גמר, מטורף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט