אירועי דיומא – 04.06.2018

כדורסל / יאיר זעפרני

רבע גמר פליאוף ליגת העל – משחק מספר 4 (הטוב מ-5)

19:00: הפועל ת"א – מכבי אשדוד (1-2 להפועל ת"א בסדרה, ספורט 5+ לייב). הפועל ת"א תעלה הערב לפרקט באולמה הביתי ותנסה לעשות היסטוריה ולעלות בפעם הראשונה בתולדות המועדון המפואר הזה לפיינל פור ליגת העל (במתכונת הנוכחית שהחלה בעונת 2005/06). אחרי הפסד במשחק הראשון, התעשתו חניכיו של דני פרנקו, הביסו במשחק השני בבית 77:98 ועשו זאת בשחזור כמעט מדויק במשחק החוץ הקשה באשדוד במוצאי שבת עם 78:99. אדריאן בנקס שמצוי בכושר כמותו לא ראינו ממנו מאז הימים העליזים של ברק נתניה שטף את הפרקט עם 20 נקודות, שישה שחקנים נוספים קלעו בדאבל פיגארס לאדומים ואשדוד שקיבלה 19 נק' מסק הנרי ו-14 מקמרון לונג, הצליחה להישאר בעניינים עד סוף הרבע השלישי אבל קרסה באחרון בשל ספסל דל ועומס משחקים מול קבוצה שנראה שפשוט טובה ממנה בכל פרמטר.

אז הערב יש לאשדודים הזדמנות אחרונה להזכיר לנו למה הם נמצאים בעונה שנחשבת עונת שיא מבחינתם, אבל גם אם יפסידו ולכולנו יתחוור שהשיא הגיע לפני השיא של העונה, לבראד גרינברג וחניכיו מגיעות הרבה מחמאות, בעוד לדני פרנקו והפועל ת"א יש שבוע להתארגן על קרב מעניין (כנראה דרבי) בחצי הגמר, בו הם יכולים בהחלט לראות את עצמם כמסוגלים לנצח.

20:30: עירוני נס ציונה – מכבי ת"א (1-2 למכבי ת"א בסדרה, ספורט 5). אחרי ההפסד הבלתי צפוי במשחק השני שהשווה את הסדרה הצליחה מכבי ת"א לרשום ניצחון בית נוסף שהחזיר אותה לעמדת יתרון ומקרב אותה מאוד לעוד פיינל פור. נס ציונה עוד הובילה במחצית ולפרקים גם ברבע השלישי אבל למרות ההגנה החלשה עד מאוד של מכבי ת"א, קצב המשחק היה בעוכרי הכתומים והם לא הצליחו להדביק את משחק הריצה של מכבי ת"א שניצחה בסיום 93:102 (דשון תומאס הוביל 7 צהובים בדאבל פיגארס עם 18 נק', זאנה עם 21, קוק ובראון רמירז עם 20 כ"א הובילו את נס ציונה שקיבלה רק 3 נקודות מקליף וויאט שאמור למשוך אותה).

היום תתייצב נס ציונה למשחק ביתי שתקווה שלא יהיה משחקה האחרון העונה (ביתי אחרון הוא בכל מקרה יהיה) אבל היא תהיה חייבת להאט את הקצב ולמנוע ממכבי ת"א את משחק המעבר הנהדר שלה. בנוסף, היא תצטרך לספק עזרה לטאליב זאנה, שכמה שהוא טוב לא יוכל לבדו לשאת בעומס הפנים של נס ציונה (19 ריב' מתוך 34 סה"כ של כל קבוצתו במשחק השלישי). אם נס ציונה תצליח להפתיע הלחץ במכבי ת"א עלול לתת אותותיו במשחק 5 וספאחיה יודע שהחבורה שלו חייבת לתת את כל מה שיש לה, כדי למנוע את המציאות הזו, להקדים תרופה למכה ולנצח הערב.

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – שמינית גמר

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

שידורים ביורוספורט ויורוספורט 2 החל משעה 12:00.

12:00 דיאגו שוורצמן(11)-קווין אנדרסון(6). אחלה משחק ומשום שמדובר על חימר גם פתוח. שוורצמן הרשים מול צ'וריץ' וניצח אותו ב-3 מערכות. אנדרסון נגרר ל-4 מערכות מול מישה זוורב, כולל שתיים שהגיעו לשובר שוויון. המאזן בין השניים עומד על 2:0 לטובת הדרום אפריקאי.

14:00 (משוער) רפאל נדאל(1)-מקסימיליאן מרטרר. נדאל ממשיך להיראות מצוין ודרס גם את גאסקה. לגמרי נראה בדרך לעוד תואר. מרטרר השיג ניצחון יפה ב-3 מערכות, אבל, ומבלי לזלזל, זה היה כולה זופ. כל דבר מלבד ניצחון מוחץ וקל לספרדי יהיה מפתיע. זהו המפגש הראשון בין השניים.

16:00 (משוער) ג'ון איזנר(9)-חואן מרטין דל פוטרו(5). על חימר אין כל ספק מי הפיבוריט וזה כמובן דלפו. איזר ממשיך להתקדם באמצעות ההגשות. 7 מתוך 10 המערכות ששיחק הגיעו לשובר שוויון, כולל 2 מה-3 בסיבוב הקודם נגד הוג' הרברט. דלפו נראה טוב והשתפר ככל שהמשחק נגד וינולאס התקדם. הוא ניצח ב-3 מערכות. המאזן בין השניים עומד על 6:4 לטובת דלפו, אבל את השניים האחרונים, כולל במיאמי השנה, ניצח איזנר.

18:00 (משוער) מארין צ'יליץ'(3)-פאביו פוניני(18). המשחק האיכותי של היום בין צ'יליץ' שבעונה טובה אך מוגבל על חימר לפוניני המוגבל אך הטוב על חימר. קשה לסמן פה פיבוריט. צ'יליץ' היה נהדר בסיבוב הקודם וניצח את ג'ונסון ב-3 מערכות בעוד שפוניני הזיע במשך 5 מערכות מול אדמונד. המאזן בין השניים עומד על 1:2 לטובת הקרואטי, אבל הם לא נפגשו משנת 2011.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 1

בקטע הפרולוג של אתמול קבוצת סקיי משכה את רוב תשומת הלב. כך ראינו משורותיה את הזוכה בקטע, מיכל קביאטקובסקי, ואת השלישי, ג'אני מוסקון (כשגם קסטרובייחו התברג לעשירייה המובילה). בנוסף, ראינו את מוביל הקבוצה, גראן תומאס, מתרסק על המסלול, אך אח"כ ממשיך עם זמן טוב למדי של 21 שניות לאחר הזוכה. מבין הפייבוריטים לזכייה במירוץ, אילנור זכארין השיג את הזמן הטוב ביותר עם 16 שניות מאחורי המנצח, כשאחריו סולר (20), תומאס, בילבאו וייטס (21), בארדה (23), ניבאלי (24), דן מרטין (29) ובארגי (49). תמונת ההובלה כעת היא קביאטקובסקי, ואן אמדן (1+), מוסקון (3+), קמפנארטס ובווין (5+), בראנדלס (6+), יונגלס (7+), קוקלר וקסטרובייחו (9+) ובוקוולטר (11+).

קטע 1 של היום הוא עדיין לא מאלו המיועדים למטפסים, כקטע גבעי המרובה פסגות נמוכות. קביאטקובסקי בהחלט יכול לנצח גם כאן, כשמולו יתחרו אול אראונדרים כבנוט, ואלגרן, טיונס, טרפסטרה ובואסון האגן. שידור ביורוספורט 2 ב-16:15.

 

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רבה.
    בכדורסל הפעם יהיה זה באמת מפתיע אם בגמר הערב לא יקבע דרבי ראשון בפיינל פור.
    נס ציונה קצרה וככל שהעסק מתארך זה לרעתה.
    בסדרה השנייה נראה שפרנקו פתר את חידת גרינברג וכבר שני משחקים ת"א בשליטה השאלה האם גרינברג יוכל להביא משהו מפתיע ?

    1. גרינברג הוא לא מאמן של סדרות. זה בדיוק החלק החלש שלו. הוא מאמן של שחקנים ושל להוציא מהם את המקסימום במשחק נתון אבל בסדרה כאשר האפקט של התלהבות של שחקנים יורדת, אז גרינברג לא מספיק טוב.
      גרינברג לא טקטיקן מבריק אלא מאמן של מומנטום שיודע לגרום לשחקנים שלו להאמין בעצמם. שוב, לא מתאים לסדרה ואין פלא שהוא ניצח דווקא את המשחק הראשון שאולי הכי קשור לבטחון עצמי.

    2. כל עוד יהיו לנו משחקים כמו אתמול, צמוד וחם עד הסוף, נהיה מרוצים.
      מה עוד צריך לקרות בשביל שיעיפו לכל הרוחות את הפיינל פור??

  2. השאלה אם גרינברג יתעסק בלאמן יותר מאשר בלהתעסק עם השופטים בתור התחלה…. איפה לעזאזל טיי מקי של הסדרה הזו היה עונה שלמה?

  3. שאלה למומחים, דל פוטרו לא יכול לנצח את נדאל? הוא נראה בכושר טוב ויודע להתעלות במעמדים כאלו. הוא נחשב שחקן טוב או לא כ"כ על חימר?

    1. דל פוטרו שחקן מצוין, אבל את נדאל על חימר רק נדאל יכול לנצח 🙂
      כל עוד נדאל בטופ 3 – על חימר ובמיוחד ברולאן גרוס הוא ה-פייבוריט

    1. הסבירות של התגשמות דבריי הבאים אינה גבוהה, אבל צריך בכל זאת לציין כי סגנון המשחק של שוורצמן שמתבסס על הרבה תנועה, עמידה הרחק מאחורי הבייסליין והחזרת כדורים רבים ככל האפשר ליריב – יכול להקשות במידה מסוימת על נדאל. ייתכן שהדבר לא יספיק אפילו למערכה אחת של הארגנטיני אבל הנקודות עצמן צפויות להיות ארוכות למד ומתישות עבור שני השחקנים. ייתכן שתהיה לכך איזושהי השפעה על כושרו של נדאל בשלבים המאוחרים יותר בטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט