אירועי דיומא – 03.06.2018: פתיחת מירוץ הדופינה

כדורסל / יאיר זעפרני

רבע גמר פליאוף ליגת העל – משחק מספר 3 (הטוב מ-5)

19:00: הפועל חולון – הפועל אילת (1-1 בסדרה עד כה, ספורט 5+ לייב). אחרי הניצחון הלא מרשים אבל מספק של הפועל חולון במשחק הראשון הגיע המשחק השני שהיה מהרגע הראשון במעמד צד אחד ובסופו ניצחה אילת את הסגולים-צהובים 86:100. בחגיגת הצהרים של יום שישי בלטו עמית שמחון עם שיא קריירה של 29 נקודות, אריק גריפין עם 20 משלו וג'ורדן לויד עם 15. בחולון חסרת ההגנה בלטו ג'ו אלכסנדר עם 21 נק' וצמד הזרים הלוואי ותומאס עם 16 פר קפיטה כשג'ורדן המילטון שהצטיין במשחק הראשון מסיים עם 5 נקודות בלבד ותקרית במהלכה ירק על עמית שמחון, יריקה שלא עלתה לו בהרחקה.

אילת ששיחקה ללא טרידוויל הפצוע פשוט ניצלה את הנירפות של חולון בהגנה ואת הצבע הפרוץ שלה וקלעה ב45% מהשלוש בעוד חולון קולעת ב-21% מחוץ לקשת. הערב אנחנו חוזרים לאולם בפארק פרס ואילת שמתקשה מחוץ לביתה תתקשה גם בשל העובדה שקיצ'ן סוחב פציעה וטרידוויל בספק למשחק. חולון תקווה לחזור לעצמה לפני שעוד עונה מוצלחת בליגה הסדירה תרד לטימיון ברבע הגמר.

21:05: הפועל ירושלים – גלבוע/גליל (1-1 בסדרה עד כה. ספורט 5). הסדרה היחידה בה נרשם ניצחון חוץ במשחק מספר 1, המשיכה במסורת ונשארה היחידה עם ניצחון  חוץ במשחק מספר 2. גלבוע/גליל רצתה מאוד לעלות ליתרון מבטיח של 0-2 ואף פתחה את הרבע הראשון בסערה והובילה ב-12 נקודות אבל ירושלים צמצמה עד סוף הרבע לנקודה וגם כאשר הדבר חזר על עצמו ברבע השני, חזרה למשחק וסיימה את המחצית ביתרון 3. בחצי השני גלבוע נשארה בתמונה עד אמצע הרבע הרביעי אבל ריצ'רד האוול היה גדול על הגלבועים וירושלים ברחה בסיום ל85:93 ומנעה מעצמה חזרה על הפיגור המוקדם בסדרת רבע הגמר מהשנה שעברה נגד נהריה. דייסון סיים עם 19, האוול הוסיף 14 וכמוהו גם רוברטס כישרושלים שולטת בריבאונד בצורה ברורה (27:40). הגלבועים שקיבלו 25 נקודות מג'יקובן בראון (7 שלשות) , 17 נקודות משוכמן (5 שלשות) ו-16 מזאק לידיי, סבלו מיום חלש של דיאנג'לו הריסון שסיים עם 7 נק' בלבד, דבר שבסגל הקצר של אריאל בית הלחמי היה קשה להשלים.

הערב חוזרת הסדרה לירושלים, מקום בו ניצחו הגלבועים פעמיים השנה אבל צריך לקחת בחשבון שככל שהסדרה תתארך, הרוטציה המצומצמת של בית הלחמי עלולה להיות עקב האכילס של הקבוצה הנמרצת שלו שתתקשה לעמוד בקצב של משחק פעם ביומיים בעוד ירושלים עמוקה וכבר ביום שישי הביאה לידי ביטוי שחקנים כמו בר טימור או אפילו רם אליאספור שבדרך כלל לא משפיעים על המשחקים של האלופה. ירושלים נראתה הרבה יותר חדורת מוטיבציה ומרוכזת במשחק הקודם ואם היא תישאר כך, סביר שהיום היא תעלה ליתרון ואנו נראה ניצחון בית ראשון בסדרה הזו.

 

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – שמינית גמר

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

שידורים ביורוספורט ויורוספורט 2 החל משעה 12:00.

12:00 קארן חצ'אנוב-אלכסנדר זוורב(2). חצ'אנוב שלא מנצא בעונה שנראית בכיוון של מימוש פוטנציאל הרשים מאד בשמינית הגמר עם ניצחון על פויי ב-3 מערכות. זוורב ממשיך לקחת משחקים מן הגורם ומן היקב כשמתקשה מאד מול טניסאים נחותית משמעותית ממנו. בסיבוב הקודם ניצח את דז'ומור במה שהיה המשחק השני ברציפות בו הוא נגרר ל-5 מערכות. במפגש היחיד ביניהם ניצח זורוב, אבל הוא היה בשנת 2016, באולם. אין מה ללמוד ממנו.

14:00 (משוער) דומיניק תיים(7)-קאי נישיקורי(19). תיים ממשיך להציב עצמו בפוזיציית "אל תעזו לקרוא לי היורש של נדאל על חימר" כשנזקק ל-4 מערכות מול ברטיני משלהי המאייה הראשונה. נישיקורי לעומתו חזר לכושר מלפני הפציעה כשבסיבוב השלישי רמס את סימון המקומי ב-3 מערכות קלות. המאזן בין השניים עומד על 2:0 לטובת היפני, אבל השניים לא נפגשו כבר למעלה משנתיים.

17:00 (משוער) דויד גופן(8)-מרקו קצינאטו. מבחינת טניס אין פה תחרות. גופן עדיף משמעותי. אבל… גופן מגיע אחרי שאתמול הושלם משחקו נגד מונפיס שהלך ל-5 מערכות. הווה אומר שהעייפות עלולה להיות בעוכריו. קצינאטו בסיבוב השלישי כנראה עם הפתעת הטורניר, הצליח לחזור מפיגור מערכה ולנצח ב-4 מערכות את קרנו בוסטה. המאזן בין השניים עומד על 0:2 לטובת הבלגי.

19:00 (משוער) נובאק ג'וקוביץ'(20)-פרננדו ורדסקו(30). מערכה ראשונה לא קלה, שניה ושלישית שהלכו לשו"ש והתחלקו בין הטניסאים ומערכה רביעית בו הוא הזכיר את יכולתו מפעם. זה מה שהיה לנולה נגד באוטיסטה אגוט. הוא נתקל במשוכה לא קלה בדמות ורדסקו שכלל לא הפתיע אותי שניצח את דימיטרוב ב-3 מערכות ואף הימרתי שידיח את הבולגרי, למרות ההפרשים בדירוג. נולה אמנם פיבוריט, אבל גם ניצחון של ורדסקו לא יהיה הפתעה. המאזן בין השניים עומד על 4:10 לטובת נולה, כולל כל 5 המשחקים ששוחקו בעשור הנוכחי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע הפרולוג

קריטריום הדופינה הוא מירוץ בן שבעה קטעים ופרולוג הנערך על אדמת צרפת. מלבד העובדה שמדובר במירוץ יוקרתי למדי, הוא נחשב מאז ומתמיד כהכנה האולטימטיבית לטור דה פראנס. במירוץ הנוכחי זה מתבטא בעיקר בארבעת הקטעים המסיימים של המירוץ, הנערכים באיזור האלפים, ומביאים לנו כמה פסגות אכזריות למדי. העובדה שמדובר בהכנה לטור מביאה לכאן בד"כ את רוב המתמודדים בגולת הכותרת של הענף. השנה נראה כאן לצערנו מינון נמוך יותר מאלו. כריס פרום וטום דומולאן מתאוששים מהג'ירו המופלא שהסתיים אך לפני שבוע. נאירו קינטאנה, כמו גם חברי קבוצתו אלחנדרו ואלוורדה ומיקל לאנדה, העדיפו להשתתף בטור דה סוויס, שייפתח בשבוע הבא, וכמוהם עשו גם ריצ'י פורט ובאוקה מולמה. עדיין, תהיה לנו כאן נציגות יפה של מתמודדים. השם הגדול ביותר כאן הוא וינצ'נזו ניבאלי, שודאי יכול להיחשב כאחד הפייבוריטים לניצחון במירוץ. בהיעדרו של כריס פרום, נראה כאן את גראן תומאס, העשוי אף להפוך למוביל של סקיי בטור, כתלות בהשלכות פרשת הסלבוטמול של פרום. עוד אחד שעשוי לככב בהיעדר המובילים של קבוצתו הוא מארק סולר הצעיר, שכבר התחיל להצדיק את הציפיות ממנו עם הניצחון במירוץ פאריס-ניס. עוד צעיר שכבר מצדיק ציפיות הוא אדם ייטס, שנראה כבר מתאושש מהפציעה בטור של קטלוניה. את התקוות המקומיות יספק רומאן בארדה, אחד המטפסים הטובים שיגיעו למירוץ זה. גם בן ארצו, וורן בארגי, ינסה לספק במירוץ את הניצוצות אותם ראינו ממנו בטור הקודם. קוויק סטפ ישלחו למירוץ את ז'וליאן אלאפיליפ ובוב יונגלס, שניים שכיכבו בקלאסיקות של האביב, בעוד שהרוסי אילנור זכארין ייצג כאן את קטיושה.

המירוץ ייפתח היום עם קטע הפרולוג. זהו קטע נג"ש קצרצר ושטוח באורך של 6.6 ק"מ. קצת קשה לשים את האצבע על פייבוריטים בקטעים מסוג זה. אפשר להניח ששלושת השענים של סקיי, גראן תומאס, יונתן קסטרובייחו ומיכל קביאטקובסקי, יתברגו במקומות גבוהים, כשלאחרון הקטע נראה מתאים במיוחד. שידור ביורוספורט 2 ב-14:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה.
    יש לי תחושה חזקה שאילת מנצחת היום בחולון .
    בארנה לא יהיה קל אבל ירושלים תנצח.

    ברולאן גרוס.
    יהיה מעניין במיוחד במשחק של דיוקוביץ במבחן חימר לא קל.

    1. חולון בהחלט התקשתה בשניים הראשונים, אבל לדעתי הפציעות באילת יצילו אותה היום. אבל נראית כמו סדרה שכתוב עליה מהלך מכריע במשחק מכריע.

      1. בטור מנסים משנה לשנה לצמצם את ההשפעה.
        35.5 ק"מ קבוצתי דופק את דומו בעיקר.
        31 ק"מ גבעי זה משמעותי אבל לא אקוטי. ושוב, כמובן, דוחפים את זה ליום ב-20 כדי לתת אשליה שאוטוטו ברדה לוקח את זה.
        זה דווקא פועל לרעתו. אם זה היה קטע 16 הוא היה יודע בדיוק כמה חסר לו בקטעי ההרים האחרונים.

  2. עידו, אני אמרתי לך את דעתי. כמו שידוע שלספרינטרים אין מה לחפש בוואלטה, צריך שGT אחד יהיה ידוע בזה שהוא יותר לשענים (80-100 ק"מ) ואחד שיותר למטפסים (יותר סיומים בפסגות ונג"ש יותר קצר).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט