אירועי דיומא – 02.06.2018

כדורסל / יאיר זעפרני

רבע גמר פליאוף ליגת העל – משחק מספר 3 (הטוב מ-5)

כל סדרות רבע הגמר עומדות במצב של 1-1 והיום אנחנו ממשיכים למשחק מספר 3 בסדרות של התל-אביביות.

20:55: מכבי ת"א – נס ציונה (1-1 בסדרה עד כה, ספורט 5) – אחרי הניצחון ב-32 הפרש במשחק הראשון, מכבי ת"א כבר פינטזה שהערב יהיה המשחק האחרון בסדרה אלא שהמציאות ונס ציונה חשבו אחרת והיום ינסו הצהובים של ספאחיה להחזיר את היתרון אליהם. שלשת ניצחון של קליף וויאט, 12 שניות לסיום נתנה את הניצחון 94:95 בסופו של דבר לכתומים והשכיחה פיגור של 8 נקודות מוקדם יותר ברבע הרביעי. דקוואן קוק היה מעולה בנס ציונה עם 27 נקודות (וקצת טיפשות בסיום שמכבי ת"א ברוב טובה לא ניצלה), וויאט הוסיף 19 וטאליב זאנה היה נהדר עם 14 נק' ו-14 ריב'. מייקל רול היה נהדר במכבי ת"א עם 20 נק' ופארגו הוסיף 15 אבל העצבים של ספאחיה על הקווים והתלונות על השופטים הזכירו לנו לא מעט את מגרעות הקבוצה בשנה האחרונה.

נס ציונה כבר ניצחה השנה ביד אליהו אלא שהבעיה הגדולה שלה הוא ההתארכות של הסדרה. לכתומים יש הרכב קצר יחסית וסימני העייפות כבר נתנו את אותותיהם אצל חלק משחקני נס ציונה (בעיקר טאליב זאנה הגבוה), אם מכבי ת"א תדע לנצל את הסגל הרחב שלה ולשלוח רגליים רעננות לפרקט היא תקנה לעצמה יתרון משמעותי. עם זאת, הלחץ הוא בוודאי בצד הצהוב וגם לזה עלול להיות מחיר. הערב, אני מאמין, שמכבי ת"א תחזור למסלול הניצחונות

21:00: מכבי אשדוד – הפועל ת"א (1-1 בסדרה עד כה, ספורט 5+ לייב). אחרי הניצחון של אשדוד בהארכה במשחק הראשון הגיע בלו אאוט של הפועל ת"א בשני ואחרי שההפרש צמח כבר ל-32 הפרש בשלהי הרבע השלישי, הסתיים המשחק ב77:98 מוחץ לאדומים כשהפעם צוות השידור לא מתלונן על איש. הישראלים בנקס עם 21 נק' ולימונד עם 15 הובילו את הפועל ת"א כשבאשדוד רק הנרי עם 21 נק' נראה מחובר לכדורסל. עכשיו, חובת ההוכחה על אשדוד שנראית אחרת באולמה הביתי ותנסה לנצל את הביתיות שחזרה מול קבוצה שכנראה עדיפה עליה מבחינת היצע הכדורסל שלה.

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – סיבוב שלישי

היום יתקיימו משחקי החלק העליון של ההגרלה.

שידורים ביורוספורט ויורוספורט 2 החל משעה 12:00.

12:00 פאביו פוניני(18)-קייל אדמונד(16). פוניני מאד מרשים עד עכשיו וניצח את כל 6 המערכות עד כה כשטרם הפסיד למעלה מ-4 משחוקנים במערכה. אדמונד ניצח את פוקסוביץ' ב-4 מערכות כשכולן היו חד צדדיות לכיוון מסוים.

12:00 מישה זוורב-קווין אנדרסון(6). זוורב ניצח את סטאחובסקי ב-4 מערכות קשות מדי. גם אנדרסון נגרר ל-4 קשות נגד קוואבס.

אחריו מארין צ'יליץ'(3)-סטיב ג'ונסון. הזדמנות טובה לצ'יליץ' להוכיח את עצמו גם על חימר. ניכר שזה לא המשטח עליו הוא מצטין כשנדרשו לו 4 מערכות כדי לנצח את הורקץ'. ג'ונסון גם כן נזקק ל-4 מערכות נגד סטורף.

14:00 (משוער) דיאגו שוורצמן(11)-בורנה צ'וריץ'. משחק פתוח לחלוטין, למרות העדיפות בדירוג של הארגנטינאי. שוורצם היה מצוין בסיבוב השני ואיבד 5 משחקונים בלבד לפבלשק. צוריץ' הפסיד את המערכה הראשונה, אבל לאחר מכן הפסיד 4 משחקונים בלבד במערכות 2-4 נגד פביאנו.

14:00 (משוער) מקסימיליאן מרטרר-יורגן זופ. במשחק צמוד שהלך ל-4 מערכות קשות, ניצח מרטרר את שפובלוב. זופ ניצח ב-5 מערכות את במלמנס.

16:00 (משוער) רפאל נדאל(1)-רישאר גאסקה(27). אחרי שהתקשה מעט בסיבוב הראשון, נדאל חזר לדרוס על החימר. בסיבוב השני הפסיד לפייה 4 משחוקים בלבד ב-3 מערכות. גאסקה עבד קשה יותר מול ג'זירי שנתן הכל עד שתשו כוחותיות ובמערכה הרביעית גאסקה סיים את הסיפור עם בייגל.

אחריו אלברט ראמוס וינולאס(31)-חואן מרטין דל פוטרו(5). המשחק הכי מעניין היום על הנייר. שני השחקנים נראו טוב בסיבוב הקודם וניצחו ב-3 מערכות בלי להסתבך. וינולאס את רוד ודלפו את בנטו.

18:00 (משוער) ג'ון אינזר(9)-פייר הוג' הרברט. באופן כלל לא מפתיע איזנר מסיים את 2 הסיבובים הראשונים כשעד כה שיחק 7 מערכות כשמתוכן 5 הגיעו לשובר שוויון. הרברט מגיע אחרי משחק בן 5 מערכות נגד בן ארצו צ'ארדי, כשהמערכה החמישית הסתיימה ב-7:9.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יאיר ומתן, תודה.
    מרשים מאוד לראות שני טניסאים אסטוניים, מדינה בת מיליון וחצי תושבים, בסיבוב השלישי (מדובר באנט קונטבט ויורגן זופ).

    1. פעם שני ישראלים – עמוס מנסדורף וגלעד בלום – הגיעו לשמינית הגמר באליפות ארה"ב. הייתי שם. (אני לא בטוח ב-100% בקשר לבלום; אולי הוא הפסיד בדרך לשם). מנסדורף הפסיד לגליקשטיין ב'שמינית הגמר'

      1. ראיתי בויקיפדיה. שניהם אכן הגיעו לשמינית שם ב-1990. הישג מרשים והשחזור שלו נראה די דמיוני כיום.
        ידעתי רק על רבע הגמר של מנסדורף באוסטרליה ב-92. לא שמעתי על השמינית של שניהם בארה"ב.
        תודה, מנחם, על הדברים.

    1. יתמודד מול אלכסנדר זברב בשמינית הגמר. המנצח ביניהם יתמודד ברבע מול המנצח בין תים לנישיקורי. הגרלה מאוד פתוחה.

        1. במידה מסוימת זה מאפיין אותו, על כל המשטחים, מאז שעלה לצמרת הדירוג. הופעות בינוניות במייג'ורס לצד טורנירים אחרים טובים מאוד. שדרי היורוספורט הדגישו אתמול כמה פעמים שהנצחון על דזומהור (שחקן מצוין) הוא הראשון של זברב בסלאמים על שחקן שמדורג בין חמישים הראשונים.

          1. נכון. כושרו הגופני עזר לו, בין היתר, לצלוח בפאריז שני משחקים של חמש מערכות. אולי מדובר באיזשהו עניין מנטלי, "משוכה" מסוימת שעומדת בפניו בהגיעו למייג'ורס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט