אירועי דיומא – 26.05.2018: גמר ליגת האלופות, קטע ההכרעה בג'ירו, גמרים בליון וז'נבה

 

כדורגל / שגיא נאור

גמר ליגת האלופות

21:45 ליברפול – ריאל מדריד (רשת 13). בשנה רגילה זה המשחק הגדול של העונה אבל אנחנו בשנת מונדיאל וגמר הצ'מפיונס חוסה מעט בצל הגדול של הגביע העולמי. ועדיין, כשבגמר נפגשות הקבוצה המעוטרת באירופה עם 12 זכיות בגביע עם האוזניים הגדולות והיריבה שלה, שמחפשת גביע שישי, זה מפגש ענקיות. רק מילאן, עם 7 זכיות, מפרידה בין השתיים.

הבלאנקוס פתחו את העונה רע ומצאו את עצמם מחוץ למאבק האליפות כבר בדצמבר. גם בליגת האלופות הם לא הרשימו כשסיימנו במקום השני בבית אחרי טוטנהאם, לה הפסידו בלונדון וסיימו בתיקו בברנבאו. ואז הגיע שלב הנוק אאוט. לא מעט פעמים אומרים שריאל זוכה להגרלות קלות, לא השנה. קרב ענקיות מול פ.ס.ז כבר בשמינית הסתיים עם נצחון כפול של הלבנים. ברבע הם פגשו את יובנטוס, אלופת איטליה היוצאת והנכנסת (בשבע השנים האחרונות) בשחזור הגמר מהעונה שעברה. מספרת של רונאלדו היתה רק חלק מחגיגה לבנה עם 3-0 בטורינו. בגומלין הגברת הזקנה הדהימה עם 3-0 משלה רק כדי לראות את הפורטוגלי שם פנדל מפוקפק שהעלה את אלופת אירופה לחצי הגמר. באיירן מינכן חיכתה שם אבל כמו בכל המפגשים האחרונים, ריאל חזרה עם נצחון גדול משערים של מרסלו ואסנסיו. בגומלין המדרידאים השלימו את העבודה אחרי קרב קשה והנה הם שוב בגמר, בפעם השלישית ברציפות, חולמים על זכייה שלישית רצופה. לא להאמין ש-25 שנה לא היתה קבוצה שזכתה שנתיים ברציפות בתואר ועכשיו ריאל רחוקה נצחון אחד מסכימה שלישית. דומיננטיות פשוט לא נתפשת במפעל של כל הגדולות של אירופה.

מולם, בפינה הימנית, תתייצב יריבה סופר ראויה. ליברפול של העונה היא ללא ספק אחת הטובות באירופה עם התקפה מחשמלת וסגנון משחק קשוח ואינטנסיבי אבל גם מהיר ומהנה. כבר בפלייאוף העפלה לשלב הבתים היא אותתה על כוונותיה כשהתפוצצה על הופנהיים. בבתים היתה לא יציבה כשלצד הצגות גדולות הגיעו גם נפילות כמו איבוד יתרון כפול מול סביליה בבית ואיבוד יתרון 3-0 מול האנדלוסים ברמון סאנצ'ס פיחואן. בסופו של דבר האנגלים העפילו מהמקום הראשון בבית ומשוכה לא פשוטה בדמות פורטו נוטרלה במהירות עם 5-0 מהדהד בפורטוגל. ברבע הגמר עמדה מולה מנצ'סטר סיטי בעונה מרהיבה, שכיוונה הכי רחוק שרק אפשר אבל אחרי שגברה עליה 4-3 באנפילד בליגה, המייטי רדס ידעו שהם יכולים להסתכל לחבורה של פפ בלבן של העיניים ואכן כך היה. בליץ מדהים בחצי הראשון בעצם הכריע את ההתמודדות. בחצי הגמר היתה זו רומא, שהדיחה את ברלצונה ואחרי חצי שעה מהוססת האדומים העבירו הילוך ובמחצית זה כבר 3-0 אדום. עד הסיום הרומאים עשו סימני מאבק אבל המשחק הראשון הסתיים בניצחון מוחץ 5-2. בגומלין האוהדים מאנפילד חוו מעט רגעי לחץ אבל בסופו של דבר זה נגמר עם העפלה אדירה לגמר שייערך בקייב.

מעבר למאצ' אפ הקבוצתי יש לנו קרב בין כריסטיאנו רונאלדו עם עוד עונת צמפיונס נפלאה ומולו הסינדרלה המצרית, מוחמד סאלח. הפורטוגלי סוגר עונה רביעית ברציפות כמלך השערים של המפעל והוא גם שיאן הכובשים עם 120. מולו יעלה סאלח, אחרי עונה מהסרטים עם 32 שערי ליגה, כבש את הפרמייר ליג כמעט משום מקום וסיים כמלך השערים. בליגת האלופות הוא הוסיף 10 כיבושים, ביניהם שער בשמינית, שער מול סיטי בבית ובחוץ וצמד מול רומא. הערב יש לו הזדמנות לחרוט באותיות זהב את שמו בהיסטוריית הכדורגל.

גם בין המאמנים יש קרב מעניין. זידאן, שחקן העבר הנפלא, אגדה בחייו, מגיע גם הוא להניף גביע שלישי בקריירה כל כך קצרה. מעטים האמינו שיביא להישגים כל כך גדולים כל כך מהר. מולו, יורגן קלופ, שחקן גדול הוא לא היה אבל מאמן גדול הוא כן. פרץ בדורטמונד עם כדורגל סוחף שהמשיך איתו גם לאנגליה ועכשיו הוא שוב על הבמה הגדולה אחרי שהפסיד עם דורטמונד בגמר מול באיירן ב-2013.

ריאל כמובן פייבוריטית אבל האמונה העצמית שליברפול מגיעה איתה יכולה לעשות מבחינתה את ההבדל.

טניס / מתן גילור

טורניר ליון (250) – גמר

15:30 ג'יל סימון-דומיניק תיים(1) (ספורט 5+). סימון גבר על נורי בשתי מערכות. תיים עדיין לא נראה במיטבו ונדרש לשלוש מערכות נגד לחוביץ'. לטיים 9 תארים כולל 1 השנה. לסימון 13 וגם הוא כבר זכה השנה ב-1. השניים נפגשו 8 פעמים בעבר. המאזן הוא 6:2 לטובת האוסטרי שרושם 5 ניצחונות רצופים מאז שנת 2015 והוא גם הפיבוריט היום.

 

טורניר ז'נבה (250) – גמר

16:30 פאביו פוניני(2)-מרטון פוקסוביץ' (יורוספורט 2). גוזוקזיק הפתיע את פוניני בשתי מערכות. פוקסוביץ' הפתיע את ג'ונסון בשלוש מערכות. ואנחנו קיבלנו גמר מפתיע. לגוזוקזיק בן ה-268 כבר יש תואר אחד בארון. פוקסוביץ' בן ה-26 יכול לזכות בראשון שלו. השניים נפגשו פעם אחת בשנת 2015 בשלב מוקדמות. גוזוקזיק ניצח.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מונאקו – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במונאקו. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 20

קטע 19 של אתמול ייכנס להיסטוריה של הענף כאחד הקטעים המיתיים ביותר שנראו בו אי פעם. כבר מתחילת הקטע, קבוצת סקיי הכתיבה קצב מטורף, שלא נרגע גם על הצ'ימה קופי של המירוץ – הקולה דלה פינסטרה. התוצאה המיידית, כבר בקילומטרים הראשונים של הפינסטרה, הייתה התפרקות גרנדיוזית של לובש החולצה הוורודה, סיימון ייטס, שבסוף היום איבד כ-40 דקות. כשאחרון הדומסטיקים של סקיי, קני אליסונד, שרף את עצמו על הפינסטרה, גם דומניקו פוצוביבו מצא את עצמו מנתק מגע עם חבורת ה-GC. כאן כבר היה זה תורו של כריס פרום לפעול, וכך, 80 ק"מ לסיום הקטע, כשרוב הטיפוס של הפינסטרה וכן שתי העליות שאח"כ עוד לפניו, פרומי תקף. מרגע זה ועד לסיום הקטע, ראינו את אחת מהתקפות הסולו המרהיבות ביותר בתולדות הענף, התקפה שנמשכה לאורך 80 ק"מ, בלא שאף אחד מהמתחרים הצליח להתקרב אליו. מבין אלו שניסו, הייתה זו הרביעייה שכללה את טום דומולאן, תיבו פינו, ריצ'ארד קראפז ומיגל אנחל לופז, שניסתה לשמור על מרחק סביר מפרומי. לאורך רוב המרדף, היה זה טום דומולאן שעשה את רוב העבודה, כשבחלק מסויים הצטרף גם סבסטיאן רייכנבאך לעזור לקבוצה, אך די ללא הועיל. בסופו של דבר, פרום הצליח להגיע ראשון אל הקו, בהקדימו את הרודפים אחריו בכשלוש דקות. אשר לרודפים, העבודה של דומולאן גבתה את מחירה במטרים האחרונים, מה שאיפשר לקראפאז, פינו ולופז להגיע לפניו. בסיום ההתרחשויות של הקטע, פרומי מצא את עצמו לובש את החולצה הוורודה, כשהוא אוחז ביתרון של 40 שניות על דומולאן. תמונת ההובלה העדכנית היא פרום בראש, כשאחריו דומולאן (40+), פינו (4:17+), לופז (4:57+), קראפאז (5:44+), פוצוביבו (8:03+), בילבאו (11:08+), קונרד (12:19+), בנט (12:35+) ואומן (14:18+).

*המלצת צפייה* קטע 20 הוא קטע הטיפוס האחרון של הג'ירו הנוכחי, וזה שיכריע את המירוץ. הקטע מסתיים בשלוש פסגות מדרגה 1, כשהסיום הוא על פסגה ידועה למדי בשם צ'רוויניה. קטע קשה מאד, אם כי אף אחד משלוש הפסגות לא קשה כמו השתיים שראינו אתמול. ברור שפרום שם עצמו אתמול בכסא הנהג ושהמירוץ היום הוא שלו להפסיד. כפי שגם ראינו היטב אתמול, מלבד הכושר הטוב שבו פרום מצא עצמו בימים האחרונים, הוא אוחז ביתרון משמעותי על יריבו העיקרי, טום דומולאן, הנעוץ בקבוצה אליה הוא שייך. סקיי צפוייה להכתיב היום את הקצב כבר מתחילת הקטע, קצב שאמור לפחות למנוע מדומולאן לנסות ולסגור את פיגור 40 השניות שלו. מצד שני, שלוש הפסגות (מן הסתם הקרב המכריע אמור להתרחש על הצ'רוויניה) מתאימות יותר לדומולאן מאלה של אתמול. בנוסף, ראינו כבר את פרומי זוכה בקטע משמעותי אחד במירוץ זה (הזונקולאן), ומתפרק מייד בקטע שאחריו. אמנם מדובר בהלך רוח אחר של פרום באותו שלב של המירוץ, בו בעיקר ניסה להציל את כבודו (או כך לפחות נראה אז), והיום כבר גורל המירוץ על כתפיו. כך ששאלת השאלות כאן היא עד כמה נשאר לו, מצד אחד, ולדומולאן, שהשקיע אף הוא מאמץ כביר אתמול, כח כדי להכריע את המירוץ. התחזית? למדנו כבר שתחזיות במירוץ הזה דינן להיזרק לפח האשפה. מה שבטוח, יהיה סוער. לא להחמיץ. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 108 תגובות

  1. פאביו ארו, אחד הפייבורטים לפני שריקת הפתיחה, מתפרק ופורש – וחותם במו ידיו על הפרידה שלו מהצמרת העולמית.
    אם פרום נקי משיקויים, (פרשת המשאף מבחינתי חסרת משמעות ומטופשת), הוא הוכיח אתמול שהראש מנצח לא פחות מהרגליים.

    1. ללא ספק ארו ופרומי הם שני קצוות בכל מה שקשור לעניין המנטלי. אני בטוח שבאסטנה לא מצטערים עכשיו על זה שלופז הוא המוביל שלהם במקום ארו.

  2. בזכותכם (החברה של דיומא) התאפשר לי לעקוב, ובזמן אמת לתפוס, את אחד הקטעים היותר מרגשים של אחד המירוצים החשובים.

    מתוכננת לי שבת של ג'ירו, אסאדו, חברים, והרבה בירה.
    אם הקטע של היום, והאסאדו, יהיו מוצלחים כמו הקטע אתמול –
    זו תהיה שבת מושלמת.

    תודה מתן, תודה פאקו.

  3. בראיון עם פרום זה היה נראה שהוא עשה טיול אופניים עם הילד.. ולא סולו של 80 קילומטר. והוא רק הודה לקבוצה כל הזמן. היה מרומז שהם סימנו את אתמול כבר מתחילת הטור. בכל מקרה צריך להיות מאוד יצירתי להחליט על 80 קילומטר בריחה.
    לא מצאתי ראיון עם דומלאן באנגלית, אם מישהו ראה אשמח לקישור.

    1. הם באמת סימנו את הקטע. אתמול ראיתי גם ראיון עם דייב בריילספורד, מנהל הקבוצה. כל מה שקרה אתמול היה מתוכנן עד לפרט הכי קטן. דבר אחד שהם שמו עליו דגש מיוחד היה אספקת המזון והשתייה לפרומי לאורך הקטע, בדיוק במקומות שבהם הוא היה צפוי להזדקק לזה, ולצורך העניין הם העמידו את כל סגל הקבוצה לעניין. אפילו בריילספורד עצמן עמד וחילק לו שם מזון באחת הנקודות.

      1. לא חשבתי על זה שחלוקת אוכל ומים גם היווה יתרון על דומלאן.. עיקר היתרון היה נראה שזה הכנה מנטלית לקראת יום שכזה

    2. חיפשתי את מה שכתבתי באתר לא מזמן לגבי חומרים משפרי ביצועיים ולא מצאתי. זו תגובה ארוכה ואין לי כוח לכתוב אותה שוב, אבל אני לא מסכים איתך לגבי הטענה ש"רמאי הוא רמאי" (למרות שכמובן כל רמאי צריך לפסול, אבל הענשיה והיחס הציבורי לא צריכים להיות זהים בכל המצבים).

  4. סליחה KAMI. ל-RAMI – מעתיק לפה מה שכתבתי כבר באתר:
    אני אחלק את ההתייחסות לעניין החומרים האסורים למספר סעיפים:

    1. יש חומרים שונים ויש הבדל לא מבוטל בין חומרים שונים. לכל הפחות, יש הבדל גדול בין חומר שהשימוש בו אסור קטגורית לחומר שהשימוש בו מותר עד מידה מסוימת.

    2. יש הבדל גדול בין רמות אחריות של הרוכב. יש רוכב שמרמה בכוונה תחילה, ויש רוכב שמכריח את הדומסטיקים להשתמש, יש רוכב שמעדיף לא לבדוק, יש רוכב שפועל בתום לב אבל היה צריך לבצע בדיקות מעמיקות יותר ויש רוכב שנפל קרבן לנסיבות, עשה את כל הבדיקות הנדרשות ובכל זאת נפל.

    3. להשוות בין מי שצרך EPO תו"כ שהוא מבין שזה אסור בתכלית האיסור לבין מי שצרך תוסף תזונה מזוהם מבלי שהתכוון לכ"כ (מקרה שיר צדק למשל) ופשוט להגיד שכולם "רמאים" ואין ביניהם הבדל זה בערך כמו לטעון שמי שבריצה דרך בטעות על קו המסלול של יריבו שקול למי שחתך דרך הדשא תו"כ שהוא מקזז 100 מטרים בכל הקפה. אין ספק שהשניים צריכים להיפסל, אבל המקרים לא דומים וגם העונשים והיחס הציבורי צריך להיות שונה.

    4. חומרים שונים משפיעים באופן שונה על אנשים שונים ועל רוכבים מסוג מסוים. לצרוך העניין, אם ניקח את ה-EPO שמגביר צח"מ, אז הדבר שהוא משפר ביותר זה את המקום בו צריכת החמצן מקסימלית שזה בעיקר בעליות. ככה שבמקרה כזה רוכב שזו נקודת החולשה שלו ייהנה הרבה יותר מרוכב שזה היה היתרון שלו וגם אם שניהם השתמשו בדיוק באותו החומר אי אפשר לומר "שהתנאים היו שווים וזה מנטרל זה את זה". זאת ועוד, יש הבדל בין מי שיוזם ומציף את המערכת לבין מי שנלחם באש עם אש כי אין לו דרך אחרת להיות תחרותי בעידן מלוכלך.

    5. בלאו הכי מי שעשיר מקבל תזונה טובה יותר וביגוד טוב יותר וצוות טכני טוב יותר. להכשיר את השרץ זה לתת לו עוד יתרון כי היה לו כנראה גם את הכימאי הטוב ביותר. זה לא שכולם לקחו אותו הדבר ששיפר אותם בדיוק ב-X% וזה מתקזז.

    6. על פניו ענפים כמו אופניים או אתלטיקה קלה יותר מועדים ללכלוך כי האינסנטיב לשימוש גדול יותר. עוד עשירית השניה במאה מטר קריטי לאצן בעוד שכדורסלן יכול להסתדר היטב גם בלי ואפילו אם אחרים משתמשים והוא לא. אבל… כשבודקים גם ענפים אחרים שלכאורה האנסנטיב בהם נמוך משמעותית (ע"ע כדור בסיס) מגלים שהם מאד מלוכלכים. הענפים בהם תופסים בסיטונאות הם הענפים שרוצים להתנקות. אני בכלל לא טוען שהיום ענף אופני הכביש נקי לחלוטין. אני כן טוען שהוא נקי בהרבה מבעבר (מי בכלל היה מתרגש לפני עשור וחצי מקצת ונטולין?) ואני כן טוען שהוא נקי היום ביחס לענפים אחרים אותם לא בודקים. אם יעשו בדיקות בכדורגל או כדורסל באותה הרצינות שעושים באופניים פתאום אנשים כבר לא יתייחסו אל אופניים כאל "ענף המסוממים" כי יראו כמה זה לא כזה יוצא דופן (שוב, קל וחמר היום פוסט עידן ה-EPO והסטרואידים כחומרים רווחים בענף).

    1. אחלה תגובה.
      תיקון קטן –
      כדור בסיס. האינסנטיב הוא עצום. בייסבול זה משחק של אחוזים. הפער שנתנו הממריצים היה שווה חוזים של מאות מיליונים.
      מספיק להשוות בין כמות ההום ראנס בתקופת המסוממים,
      לבין מה שקורה היום.
      שמיים וארץ.

    2. אכן אחלה תגובה.
      אני רוצה להתייחס לטריגר שלה, שזה ההשוואה בין מה שפרום עשה אתמול למה שלאנדיס עשה ב-2006 (עשה שם סולו של 120 ק"מ, כשמייד אחר כך נתפס על טסטוסטרון), בהיבט של מה שקרה על המסלול. אני אחר כך ראיתי שוב את כל הקטע (הייתי חייב). בתכלס, מהרגע שפרום תקף, זה היה קרב אחד על אחד בינו לבין דומולאן. פינו עשה קצת קולות של עזרה, וקראפז ולופז בעיקר ישבו על הגלגלים והשגיחו זה על זה. רייכנבאך עזר להם בהמשך, אבל העזרה שלו התקזזה עם הזמן שהם חיכו לו (זה די מצחיק שדומולאן חיכה לדומסטיק של קבוצה יריבה, אבל די נגמר לו הכח). ההתפרקות של פוצוביבו מאד שירתה את פרום. הוא בהחלט היה יכול לעזור במרדף (ראינו את זה קורה במירוץ הזה). יצא שזה הזדקק למאנו א מאנו בין פרום לדומולאן, ומה לעשות – פרום עדיין מטפס (וגם דסנדר, עוד מקום בו פרום פתח פער אתמול) יותר טוב מדומולאן.

      1. מתן תודה. אחלה חומר לוויכוחים עתידיים.
        פאקו – לגמרי. פלוס תוסיף שפרום:
        – פחות קרע את עצמו בשלושה שבועות האחרונים
        – התכונן מנטלית ומראש לקטע הזה יודע מתי בדיוק הוא לוחץ ומתי לא ומה מצפה לו
        – יש קבוצה הרבה יותר טובה (לא רק הרוכבים האחרים, הצוות)
        – יש הרבה יותר ניסיון. הרבה יותר.

    3. אפשר לשפוך עוד אלפי מילים על הבדל בין שימוש בEPO טסטוטרון, עירוי גם וכל שאר הדברים שהיה בהם שימוש בתקופה "ההיא" לבין התקופה הנוכחית. אני לא מבין למה זה רלוונטי. אתה רוצה שיהיה לך יותר נעים? בכיף. אני לא מתחבר לזה. בעיני כל מה שקורה סביב סקיי זו שערוריה וצריך לשגר את כל הקבוצה הזו מחוץ לענף (ואת זה אני אומר בכאב כ"אנגלופיל" וכו').
      https://www.theguardian.com/sport/2018/mar/05/team-sky-report-david-brailsford-inquiry

      https://www.telegraph.co.uk/cycling/2018/03/05/sir-bradley-wiggins-team-sky-facing-new-doping-claims-former/

      זה הפלוטון כיום משתמש בסימום מסוג אחר, "קל יותר", זו נקודה שהיא לא משנה כי אם כולם במצב הזה אז מה זה משנה?

      לעניין כוונה או לא בכוונה או הנחיות כאלה וכו' – קראתי את הספר של טיילר המילטון, קראתי אינספור מאמרים ודעות וראיתי כל הסרטים הדוקומנטריים, מריס דרך פרארי וכל שם שהיה אז. אם אתה חושב שפרום לא יודע מה הוא לוקח לגוף – אחלה. אני לא חושב ככה. וזה לא משנה לי אם פרום / בריילספורד / שם אחר מכריחים או יוזמים סימום קבוצתי או אישי. אני חושב שהוא יודע כל מה שהוא עושה, אוכל, שותה ונושם. ובעיני, שום דבר שקורה איתו מאז שהוא פרץ הוא לא טבעי. כמו כל הקבוצה שלו.

      1. אני לא טענתי שפרום לא ידע (הוא אומר בעצמו שקיבל את ההוראה), אבל פרום לא האישו אלא המשפט "רמאי זה רמאי.
        זה כמו להגיד שרוצח וגנב זה אותו הדבר כי "פושע זה פושע".

  5. לי מתוכננת שבת של סינגל נחמד, ואז ג׳ירו. ובלילה להתבאס מיוסטון בלי פול. (מדלג על גמר האלופות, לא אוהב ספורט שתוצאות של 1-0 או 2-0 לגיטימיות בו… מה גם שחלפו ימי ברצלונה הרומנטיים של תקופת הצבא 2008-2010)
    פאקו תודה על המלאכה הנאמנה של סיקורי האופניים בשנים האחרונות. האם תוכל לכתוב מעט בהרחבה על התכנון של קבוצת סקיי על הקטע של אתמול? איך מתכוננים? סימנו מראש או כתגובה לפער שפרום יצר?
    גיא – למה אסאדו???
    תודה גם למתן על התוספות,הקישורים והתגובות מאירות העיניים.

    1. למה אסאדו?
      אני לא ממש מבין את השאלה, אבל אני אנסה לענות בכל זאת –

      אסאדו.
      אסאדו, בארץ, זה שם של נתח (צלעות בקר).
      במקומות אחרים, זו שיטת צלייה (ההפך מהמנגל הישראלי – לאט, לאט. שומן זו לא מילה גסה. ואסור לשרוף את האוכל).
      בארגנטינה, אסאדו זו דרך חיים.
      זה לשבת עם משפחה/חברים, או גם וגם, לצד האש הדולקת,
      לשתות המון יין/בירה, וליהנות מהחיים.
      זה לתת לשבוע ולחיי היום יום להיעלם בין אדי האלכוהול, עשן המדורה, והשיחה הזורמת.
      (אני לא ארגנטינאי במוצאי, אבל גדלתי על אסאדו. כשהייתי ילד, הורי "אימצו" עולה חדש מארגנטינה, מאוריציו שמו. היוא היה אורח קבוע שלנו בארוחות שבת, בחגים, וכאשר הייתה סיבה למסיבה, הוא היה נוטל פיקוד, ומכין אסאדו.
      אבא שלי בנה מתקן גריל עם רשת ענקית מחוזקת, ולצדו מקום למדורה. את הגחלים הלוחשות היה מאוריציו מכניס מתחת לנתחי הבשר,
      וככה הם היו נצלים להם במשך שעות על גבי שעות.
      ממנו למדתי את חשיבותה של הסבלנות,
      מאבא שלי למדתי סובלנות, איך לארח, ואיך "לחיות את הרגע".)

      לאור מזג האוויר, הזמן האידאלי להזמין אורחים זה לשעות אחה"צ,
      והג'ירו?
      אין סיבה רעה למסיבה…

      אז היום נתח של שורט ריבס, לצד נתח של פלאט איירון, יעלו על הגריל,
      ולאט לאט יעשו עד לרמת העשייה המושלמת (בשאיפה…) –
      מדיום וול לשורט ריבס (פחות מזה, והשומן שבין סיבי השריר לא נמס, ואז קשה לאכול את הנתח. יותר מזה, והנתח מתקשה),
      ומדיום לפלאט איירון (נתח לא מוכר בארץ – זה השריר העליון מבין שרירי הכתף של הפרה. נתח עשיר בטעם, שצריך לפרוס דק דק נגד הסיבים).
      עד שהבשר מוכן, להרגעת הרעב מנשנשים צ'יריסוס.
      את הבשר אוכלים עם ג'בטה שנצלתה על האש עם חמאת שום, איולי, וצ'ימיצ'ורי ביתי.

      אני מקווה שעניתי על השאלה,
      ושבכלל הבנתי אותה כראוי…

      שיהיה לנו חג ג'ירו שמח!

  6. מה שאהבתי בתוכנית של סקיי ופרום היה מה שהוא אמר בראיון אחרי הקטע. היה להם את האופציה להיאבק על פודיום או לשים את כל הכסף בפנים וללכת על משהו באמת משוגע. את הבחירה ראינו על הכביש.

    1. זה היה שחמט של סקיי. ההתפרקות של ייטס ואחר כך של פוצוביבו הגיעה אחרי שהדומסטיקים של סקיי פוצצו ראש מנוע על הפינסטרה. אף אחד לא מצפה לבריחה של 80 ק"מ. לגמרי הלכו אול אאוט.

  7. מצטט " כשהסיום הוא על פסגה ידועה למדי בשם צ'רוויניה."אתמול מתן רצה ללמד אותי מהי אסטמה…היום אתה קורא לצרוויניה פיסגה ידועה…
    אין לי כוח להמשיך בדיון הזה תופס את הבטן מתגלגל על הריצפה… מצחוק.
    אולי באמת עדיף לשמור את האתר הזה לדיוני כדורסל בלבד …

  8. וסתם לידע כללי…
    אפרופו פיסגה ידועה …
    תקישו בגוגל שאמוני צרמאט…. אולי תקבלו כמה שמות של מקומות מוכרים ביניהם ססטיאר אולי….

  9. מילה אחת בקשר לקטע היום :
    אם פרום רוצה לנצח , והוא רוצה הוא חייב יתרון מנטלי על דומולין .
    דומולין סוס צעיר , שמר כוח אתמול אולי …?
    כולם משוכנעים כי פרום ירכב הגנתי מאחור הגיוני.
    ולכן פרום חייב לעשות את ההיפך לתקוף לפני הפיסגה הלפני אחרונה לנצל את יכולת הגלישה העדיפה שלו והיתר יעבוד על האדרנלין.
    משחק שחמט , הוא משחק שחמט כעת צריך להכין את הקב לארגן חטיפים ובקבוקים בהתאם .
    אף אחד לא מצפה לעוד התקפה כי פרום לכאורה גמור …
    זהו שהוא לא .
    אז מה שנשאר הוא פשוט לתכנן לתת לווט פולס למשוך , לפרק את דומולין ולתקוף אותו בירידה לקחת שם 30 שניות יתרון להכין את המגלשי סקי …לטפס לפיסגה הדי ידועה מצטט את פאקו …הפיסגה היחידה באירופה שבחמש השנים האחרונות , לא חוותה ולו פעם אחת יובש , עברו שם עונת סקי מלאה כאשר בואל טורנס אנשים התעסקו בטיפוס צוקים …
    עד כמה התסריט הזה הגיוני ?
    פרום מתעסק ביתרון פסיכולוגי על היריבים היחיד שיכול לעמוד מנטלית באתגר הוא ניבאלי שלא במירוץ.
    אז אין סיבה שלא לנסות , מה גם שהיום הסיפור נגמר .
    הימור על המנצח פרום .

  10. אתם יכולים אולי להסביר לי –
    למה נראה שפינו ממש גמור, יותר מחברי קבוצתו? כי הוא היה בחוד החנית של כל הטיפוסים והם כדומסטיקים יכלו "לנוח" בקטעים האחרים?

    1. כי אם יעשו את זה הם יברחו לו…
      וברצינות, לא מקנא גם בהם. לשמור על קצב איטי (שמוכתב ע"י מישהו אחר) זה אחד הדברים הקשים ביותר שיש.

  11. אדם האנסן בדרך לסיים גראנד טור 20 רצוף (שיא כמובן) ואז לסיים את הרצף. האמת לא זכור לי שהתמקדו עליו בכלל בג'ירו.

      1. זהו שלא עידו , הוא לא ימצא אשם מסיבה פשוטה….הוא פרה חולבת מזומנים ולא נוגעים בפרה כזו…
        בארמסטרונג נגעו הרבה אחרי שתפוקת החלב נפסקה…

    1. הטור זה סיפור אחר. גם אם פרום יורשה להשתתף, שאלת המאמץ אחרי הג׳ירו, כשכל המתחרים מולו תהיה מרתקת. תחרות הרבה יותר קשה מזון שהייתה לו בוואלטה.

  12. המשפחה שומרת, אז אני לא רואה שידור היום.
    פאקו כתבת בתגובה, שראית את כל השידור של אתמול, שוב.
    ידוע לך היכן ניתן לראות קטעים שלמים?

    תודה ובהצלחה לפרומי

        1. בטיפול. האיש הטכני של האתר חוזר מחופשה מחר וינסה לסדר את הבעיה.
          לפי מה שראיתי רוב הקטעים השנה עדיין אל עלו במלואם. תן לזה כמה ימים. יש מצב טוב שיעלו.

  13. בראיון בסיום שאלו את פרום למה הוא תקף את דומולן.
    התשובה של פרום – רציתי להגן על החולצה של המטפס.
    לא יכל פשוט לומר – אני מעריך את דומולן אבל זה ספורט וחשוב לי להגיע לפניו, אני בטוח שאם זה היה הפוך הוא היה עושה אותו דבר?
    למה לו לשקר כשכולם יודעים את הסיבה האמיתית?
    אני מקווה שמחר דומולן יתקוף אותו בקטע הסיום… לא שזה יעזור לו ולא כדי באמת לעקוף אותו, אבל רק כדי לתת לו מסר: 200 מטר לפני קו הסיום לתת איזה פוש קטנטן כדי לסיים איזה 5-10 שניות לפני פרום

      1. אתה שוב טועה מתן , פרום מאד חכם, הוא פשוט מעביר מסר לדבוקה ,
        לא היה רוכב מחושב ממנו ולדעתי חכם כמוהו בין רוכבי הגראן טורים .
        אך כנות היא לא הצד החזק שלו.

    1. ברור שחשוב לו להעביר מסר כי מי שיתקוף אותו ישלם מחיר יקר, את המסר הזה הוא צריך להעביר לפני הטור.
      עד כמה שהמסר הזה נקלט ראינו בקטע בוולטה לפני מספר שנים אולי 2016 , קטע בו קונטאדור תקף עם מובי סטאר בקטע מויאלהה לאנדורה ,
      כאשר קונטאדור ירד מהבריחה ולורדה שכבר הגיע לבקירה חזר לדבוקה ולחץ ידיים עם פרום , לא זוכר הרבה קטעים עלובים בקריירה של ולורדה שהוא בדרך כלל לוחם אדיר, אך הקטע הזה היה אחד המכוערים שבהם.

      1. מתקפה כזאת לא אומרת שמי שיתקוף אותו ישלם מחיר יקר.
        מתקפה כזאת אומרת שהוא מזלזל בכל מי שמתחרה בו ושהוא לא מכבד את החוקים הלא כתובים של הענף
        וראו את זה טוב מאוד בתגובה של דומולן אחרי הסיום של הקטע – דאג להגיע עם האופנים שלו למסלול של פרום כשמובילים אותו לבדיקות הסמים שאחרי הקטע, נעמד שם עם הגב אליו ולא התייחס אליו גם כשפרום טפח לו על הגב.

        1. גם נכון, המסר שהוא מעביר הוא שהוא מאניאק , וכדאי להיזהר ממנו.
          זהו בדיוק המסר אני מלוכלך , והוא באמת כזה.
          נחזור לוולטה בה רוכב של סקאי הפיל את ולוורדה ואז סקאי יצאו לבריחה בה פרום הרוויח 12 דקות.
          אז אני צריך להגן על פרום …?

          1. מה זה קשור למה שאמרת קודם?
            דומולן לא תקף אותו (רק במסגרת הקטע בצורה הגיונית בתור מי שמנסה לנצח). לא היה כאן שום דבר בעייתי.
            זה שמישהו תוקף ותוקפים אותו חזרה זה הגיוני לגמרי. מה קשור מה שאמרת לפני כן?
            בכל מקרה – לא חושב שפרום משחק מלוכלך. עושה הכל כדי לנצח, מעביר מסר למתחרים שלו שהוא יותר טוב מהם ושהקבוצה שלו יותר חזקה כמלחמה פסיכולוגית. זה הכל. הכל בסדר והכל מותר.
            רק היה צריך לומר בראיון בסוף שזה חלק מהתחרות… וזהו

  14. סיכום קטן :
    אם יש מגיע אז לפרום מגיע , בטקטיקה מעולה הרדים את כל המתחרים , אפילו קונטאדור בוולטה 2012 היה מתגאה בביצוע כזה .
    השנה בטור , מחכה לו הקבוצה הראשונה של מוביסטאר, ראינו כאן בגירו את הקב השלישית. מחכים לו שם ולורדה קינטנה לנדה וסולר.
    לנדה מכיר את הקבוצה סקאי מבפנים כך שיש כאן מכשול לא קטן לפרום ת אם כי עדיין הוא יכול לקוות לניהול מטופש של חוזה לואיס ארייאטה שבדרך כלל לא מכזיב….
    בענין חומרים שלא יהיו אי הבנות כולם בדבוקה לוקחים….
    גם אם הם לא יודעים על כך, לא מאמינים חפשו תסמיני כאבי בטן , בחילות שלשולים אופס…
    בענין סיימון , לא על הפודיום אפרופו רפואה , התפרקות כזו משמע חומרים…
    פינו לא על הפודיום , סיבה אגואיסט לא מגיע לו.
    דומולין מקום שני , הוא לא שווה יותר מזה כרגע , חוץ מזה הבחור מפונק , מי שקרא את הראיונות והביקורת שלו עלינו בסדר זכותו …אבל להגיד שהספרינט באילת מסוכן ולא כיף לרכב במדבר והרכיבה לתא משעממת …או משהו בסגנון…
    מה במקום אחר נראה אחרת?
    מקום שלישי מיגל אנחל מגיע לו .
    קאראפז רוכב נהדר צעיר ,בצחילת הדרך כמו גם קרלוס בטנקור , כבר לא כל כך צעיר אך עדיין.
    המנצח האמיתי של הקטע היום , נייבה שמח בשביל הרוכב פועל מנברה, כל כך הרבה פעמים עבד בשביל אחרים , אז לכבוד יום ההולדת 34 פליסידדאס , מגיעה לו מעט נחת.

  15. מבחינת השפעה פוטנציאלית על זהות הזוכה במונדיאל, נראה לי שהפציעה של קראבחל יותר משמעותית. 🙂
    ממש מבאס איך שהגמר הזה התנהל עד עכשיו. כאב לי על שניהם.

  16. סיכום שלי לגמר.
    השערים של ריאל משקפים הכי טוב את הסיבה להצלחה הזו.מצד אחת קבוצה מוכשרת בטירוף שעושה דברים שלא כל קבוצה יכולה לעשות (בייל בשערו הראשון ).
    מצד שני מזל שהולך באופן קיצוני עם הטובים (בנזמה ובייל בשער השני).
    המדהים הוא שאת כל זאת ראינו כבר לפני כן.
    המספרת של רונאלדו ברבע הגמר מול יובה .
    ומצד שני השער המצחיק של אותה בנזמה מול אורלייך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט