אירועי דיומא – 25.05.2018: הצ'ימה קופי בג'ירו

כדורגל / מתן גילור

פלייאוף לאומית/ליגה א'

16:30 הפועל כפר סבא-עירוני טבריה (ספורט 5 לייב). המשחק הראשון מבין שניים בשיטת בית-חוץ. כפ"ס החלו את העונה מצויין ואף הובילו את הליגה לפרקים, אבל מבחינת מנהל הקבוצה, יצחק שום, האגו קודם לכל. הוא פיטר את מסאי דגו ומשם הקבוצה התדרדרה. הם סיימו במקום ה-14 בליגה מה שאומר משחקי מבחן. מהצד העולה מגיע טבריה שסיימה במקום החמישי בליגה א' צפון. בפלייאוף צפון היא עברה, בלי ביתיות, את הפועל אום אל פאחם ואת הפועל הרצליה ובהצלבה עם ליגה א' דרום ניצחה את מכבי יפו בדו קרב מהנקודה הלבנה. מאז החלה השיטה הזו רק קבוצה אחת הצליחה לעלות מליגה א' ללאומית דרך הפלייאוף, ככה שהעבר לטובת כפ"ס.

 

טניס / מתן גילור

טורניר ליון (250) – חצי גמר

15:30 קמרון נורי-ג'יל סימון. נורי הפתיע את איזנר בשתי מערכות. סימון נאלץ להזיע למעלה משעתיים וחצי לפני שגבר בשתי מערכות על קוקושקין.

אחריו דושאן לחוביץ'-דומיניק תיים(1)/גויירמו גארסיה לופז (ספורט 5 לייב). לחוביץ' לא התקשה מול פריץ. הוא יפגוש את המנצח בין תיים ללופז. המשחק ביניהם הופסק עקב החשיכה במצב של 1:1 במערכות כשכל אחד ניצח שובר שוויון אחד.

 

טורניר ז'נבה (250) – חצי גמר

15:00 פיטר גוזוקזיק-פאביו פוניני(2). קצת פחות משעתיים לקח לגוזוקזיק להפתיע את ספי בשלוש מערכות. דקה פחות ממנו לקח לפוניני לנצח את סנדגרן בשני שוברי שוויון. השניים נפגשו ברומא לפני שבועיים. פוניני ניצח בשתי מערכות.

אחריו סטיב ג'ונסון(6)-מרטון פוקסוביץ'. ג'ונסון ניצח את פייה בשתי מערכות. פוקסוביץ' פשוט ריסק את וואוורינקה עם 4:6 בראשונה ובייגל מהדהד בשנייה. זהו המפגש הראשון בין השניים.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 19

וואו. שום דבר לא הכין אותנו למה שקרה בקטע 18 אתמול. קודם כל, הקטע, שהסתיים בעלייה הקשה לפראטו נבוסו, היה לחלוטין בשליטת קבוצת הבריחה, שפתחה פער של מעל 13 דקות על הפלוטון. שם היה נציג לנו שמשך את עינינו לאורך כל הדרך – רובן פלאזה מסייקלינג אקדמי. לאורך הבריחה מורטת העצבים, הפרופסור בן ה-38 נדמה לפרקים כחלש מהסוסים הצעירים שמסביבו, כשבפרט מדובר על מקסימיליאן שכמן מקוויק סטפ ומתיה קטנאו מאנדרוני. השניים ברחו למה שנראה כדו קרב על הזכייה בקטע, אך הפרופסור, בנחישות שאפיינה אותו לאורך כל הטיפוס, הצליח להיצמד אל השניים בישורת האחרונה. לצערו ולצערנו, שכמן הצעיר פתח מבערים, וסימן ניצחון נוסף, החמישי במירוץ והשני ברצף, לקבוצת קוויק סטפ. פלאזה עקף את קטנאו והביא לאקדמי מקום שני היסטורי בגראנד טור. הדרמות לא נגמרו עם המתרחש בקבוצת הבריחה. לקראת הסיום, התקפה אחת של טום דומולאן, ועוד אחת של כריס פרום, פירקו את המוביל במירוץ, סיימון ייטס, וגם את תיבו פינו. פרום, דומולאן ופוצוביבו המשיכו אל הקו, והקטינו בכמעט חצי דקה את היתרון שהיה לייטס על פניהם, במה שנראה כמו הפעם הראשונה בה המוביל במירוץ הראה חולשה ניכרת. עוד לפי כן ראינו התקפה של מיגל אנחל לופז, בעיקר על מנת לנער את מתחרהו העיקרי לחולצה הלבנה, ריצ'רד קראפז. ההתקפה הצליחה, וסופרמן הגיע אף לפני שאר חברי ה-GC, וחיזק אחיזתו בחולצה הלבנה. בתום קטע מטורף, סיימון ייטס עדיין מוביל, כשאחריו דומולאן (28+), פוצוביבו (2:43+), פרום (3:22+), פינו (4:24+), לופז (4:54+), דניס (5:09+), בילבאו (5:54+), קראפאז (5:59+) וקונרד (7:05+).

*המלצת צפייה* קטע 19 כולל את ה"צ'ימה קופי", הפסגה הגבוהה במירוץ (על שמו של רוכב העבר האגדי, פאוסטו קופי). במירוץ הנוכחי מדובר על הקולה דלה פינסטרה, טיפוס של 18 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.2 אחוזים. אם לא די בכך, הטיפוס כולל ההתעללות מיוחדת ברוכבים בדמות של תשעת הק"מ האחרונים בטיפוס, שיהיו על אדמת כורכר. הקטע יסתיים בעוד פסגה רצחנית בדרגה 1 בשם ברדונקיה, 7 ק"מ של 9 אחוזי שיפוע ממוצע. אם עד אתמול חשבנו שמדובר בקטעים לפרוטוקול, לנוכח העוצמה שסיימון ייטס מראה מול מתחריו, קטע אתמול הראה לנו שמדובר במירוץ פתוח לחלוטין. דומולאן נראה מצויין, פרום נראה כאילו הוא מוצא שוב את כושרו, בעוד שייטס נראה פתאום אנושי. גליץ' רגעי או תחילתה של מגמה חדשה? ומי היום יהיה זה שיריח את הדם של  יריביו? רק מטורף יחמיץ את התשובות  לשאלות אלה היום. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 142 תגובות

  1. תודה רבה .
    מתי יסתיים היום הקטע ?
    שאלה נוספת למיטב זכרוני בכל הטורים היום האחרון פורמלי בלבד ככה שההכרעה למעשה תיפול סופית מחר .

          1. שלילי, אני פשוט זוכר מהולדן שהן הכי טובות..

            אבל אני גם חושב ומקווה שאסעד אותך בסוף..
            למרות ש פול כנראה כן ישחק בגיים 6 והלאה.

  2. הכל ניתן להסבר בצורה טבעית ,טבעי שמוביל טור כמו פרום שאחרי העליה למונט וונטו בה פירק את נאירו קינטנה המשיך וקפץ על הטריינר ,לא יודע אם קשור לענין אחרי כמה שנים החלו דיבורים על אסטמה…
    גם ייטס נחשד באסטמה ב 2016 והורחק מהטור .
    בינתיים שניהם הבריאו ,ופרום נראה חוזר לכושרו הרגיל
    וייטס נראה חוזר לממדיו הטבעיים אך כפי שקרה בוולטה האחרונה
    בקטע בו פרום נראה מחוסל , בקטע הבא הגיעה התקפת אסטמה שחיסלה את יריביו….1000 מיליגרם סובאלטמול היוו את ההבדל בין מחלה לבריאות…
    יתכן שסיימון גם הוא חלה היום ויבריא מחר…
    השורה התחתונה. מומחים העוקבים אחרי המירוצים מוצאים עצמם תמיד מופתעים לנוכח יכולות.הרפואה המודרנית… אולי ייטס יקבל הזרקת תאי גזע מחר ישר לוריד עם גנים של מיגל אינדוריאין או טןב מזה אדי מרכס…כך שאין לגעת מה תהיה תוצאת הרכיבה המשובטת גנטית….,הענין הוא כי רוכב משובט הוא אחר ואין לתהות על יכולותיו
    בקשר לרובן פלזה , הוא שמר כוח כל הגירו יכולותיו ידועות.
    הוא למד את הטריק מהטובים ביותר והיה בשנת 2004 חבר קבע בבריחות ,עברו 14 שנים מאז הקבוצה המיתולוגית ההיא .
    מידי פעם עולים בי געגועים עזים להרכב ההוא
    חימנז ,פלזה דוד בלאנקו ,קרלוס גרסייה קיזדה הגולש האדיר במורד..
    וקפטיין הקבוצה.
    ומעל כולם ווחנסנטה בחדה.הדירקטור ספורטיב.
    הקבוצה ההיא קלמה באופניים בשבילי היתה כמו הקבעצה ההיא ממחיקו 1970 עם אדסון ארטנטז דונהסימנטו ,פלה,ריוולינו טוסטאו ,רואולדו אלדו ,זאיו זיניו הגולאסו ,קרלוס אלברטו ועוד .
    לא יודע כמה זוכרים את ההרכב ההוא ואת ההרכב של נבחרת איטליה שהגיכה לגמר נגדם ואת ההרכב הישראלי שסיים בתיקו עם איטליה ושוודיה רק הפסיד לפורטוגל…
    אך בטוח שישנם כאלו שזוכרים .

          1. חחח ….
            אני במקרה סובל מאסטמה כמה עשורים טובים ….
            אז אתה באמת חושב שאני צריך ללמוד על אסטמה …?
            אח לא הבנת את הנכתב אף אחד שם לא באמת חולה .
            כח חולה אסטמה לא מנצל את כל יכולת הריאות שלו אישית בימים
            טובים נמדדים לי 64 אחוז מיכולת ריאות.
            אף אחד לא שלא יכול לסיים מירוץ כך אלא שגם לא יכול להשתתף במירוץ בכלל ,למרות שזמעתי טענות כי בלוקי היה באמת חולה , אך להערכתי סבל מאלרגיה מסוימת גם אולריך לא ממש אסטמה !

    1. רק התייחסות קטנה למשהו שאמרת: אם הם לא יקפצו על הטריינר מייד בסיום הקטע, הם לא יצליחו לעשות את הקטע שלמחרת (בגלל שהם יהיו תפוסים). זה נוהל סטנדרטי.

      1. ביום הניצחון האחרון שלו לאחר יוח המנוחה בקטע בו סיימון תקף 17 קמ לסיום הוא לא היה מסוגל לזוז בסיום הקטע ונזקק לתמיכנ שלא ליפול מהאופניים .
        איך הדבר מסתדד לך עם קפיצה על טריינר ?

  3. תודה לכל העוסקין במלאכה דיומא. לא מספיק אתם מקבלים קרדיט.

    שאלה אחת קטנה:
    מי הראשון להרים את הכפפה, ולפתוח בפסגת ה-"צ'ימה קופי" סניף של קופי ענן? . . .

      1. נתפשר על בדיחה בינונית, ורגע של פספוס בהבנת הנקרא…

        אני לא יודע בן כמה הבן שלך,
        אבל גם לבת שלי שי אסתמה –
        ואני יכול לומר שככל שהם מתבגרים, זה הופך לקל יותר.

  4. איזה כיף שיש מה לראות בג'ירו בסופש! כדרך אגב אני לא יודע אם פרום תקף אתמול כדי לבנות כושר , כדי שדומלאן יזכה בג'ירו ויהיה לו פחות לחץ לזכות בטור או (מניח שזו הסיבה) מתחרוץיות אבל אחלה לראות שהוא ממשיך לרכב בכוח אחרי שאמרו שהוא יפרוש.

    1. בוודאות כן. אני רואה את זה ברשתות החברתיות. האם זה יישאר אחרי הג'ירו? הלוואי. אבל לפחות לעת עתה יש לא מעט שעוקבים ושלא עקבו לפני שהתחרות הגיעה לארץ.

      1. הבעיה שהוא יכול ליפול ממש אם תופסים אותו.
        חוץ מזה נגיד שהוא מנצח היום, ויש לו פודיום, או שהוא אפילו עשה את הדבר שאף אחד לא האמין ומצליח להוביל אחרי היום, מחר יש עד יום, שאם אני לא טועה גם בהרים, ויש מצב שהוא נותן הכל היום עם המרחק הזה

  5. אני לא מחובבי הענף הגדולים,
    אבל אני חייב להודות שזה מרתק, מה שפרום עושה היום. אם הוא יצליח לשמור על הפער, זה יהיה מדהים.
    עד עכשיו, זה קטע המירוץ המרתק ביותר שיצא לי לראות מאז שהתחלתם להנגיש את הענף.

    1. אכן אחד מהקטעים המרתקים ביותר בשנים האחרונות. אגב, הפוסט הראשון שלי כאן היה על הג'ירו של לפני שנתיים, שכלל קאמבק באותו סדר גודל של ניבאלי.

  6. הטור של 2006. פלוינד לאנדיס. צר לי, אבל כאוהד שרוף של הענף מתחילת שנות ה2000 היום הזה של פרום מריח רע מאוד. שזה מצטרף לכל החשדות שגם ככה מרחפים מעליו , ומעל סקיי, זה בעיני סימן מאוד רע.

      1. טוב אני צריך לקבל הסבר מעמיק …אחרי כניסת שבת לא אוכל לקרוא דבר ומחר בערב גמר אלופות.
        מקווה שביום ראשון תסכמו ותסבירו קצת יותר .

      1. עזוב, זה לא העניין. ויכול להיות שמחר הוא יתפרק. אני פשוט לא מבין איך אפשר לזלזל ביכולות שלו ולטעון שזכה רק בגלל הקבוצה.
        מחר זה בהחלט היום של פולס והנאו.

  7. יפה חילקתם לכם רמזים חופשי על תכשירים ורופאים…
    ואף אחד לא הבין…
    שנכתוב ברור שאחרי שצאבז התפרק היה ברור שמשהו מאד לא תקין בקב האוסטרלית?

    שנכתוב ברור כי היכולות של פרום לא הגיוניות?
    אז הנה כתבתי , לא מדובר כאן בספורט אלא ברפואה, כתבתי בפורום אחר ינצח זה שהרופאים שלו יותר טובים …
    עוד מישהו רוצה ללמד אותי משהו על אסטמה…
    או שאתם רוצים שאפרט לכם את הסימפטומים של באסו בגירו 2005 רמז שילשולים וכאבי בטן , שם קוד ל EPO ואשוה לסימפטומים של צאבז וייטס , בגירו 18?

  8. פאקו ועידו אני מחכה בקוצר רוח לסיקור שידבר על הסיכויים מחר.
    מי שראה אלי אילדיס כמעט גמר 10 פעמים במהלך השידור

  9. שאלה אחרונה להיום – איך נקבעות הקבוצות מהדרג השני להשתתפות בגראנד טור? נניח ICA, מספיק שהקבוצה מחליטה או שהיא צריכה "להתקבל"?

      1. ואגב, החל מהשנה הבאה, אמורות להיחתך שתי קבוצות וורלד טור מתוך ה-18 שיש עכשיו (לפחות אם ההחלטה תתקיים). זה דווקא אמור לשחק לטובתה של סייקלינג אקדמי, כי יהיו יותר קבוצות מדרג הפרו קונטיננטל שצריך לבחור בכל מירוץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט