אירועי דיומא 27.05.2018: חוזרים לשחק כדורסל בישראל, פתיחת הרולאן גרוס

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 33 ואחרון

אחרי ההסכם בין ארגון השחקנים לבין נציגי הקבוצות והמינהלת שנחתם ביום שישי (בקצרה: בשנה הבאה החוק הרוסי יישאר כנו, קבוצות יוכלו להחתים עד שישה זרים ולשלם קנס שיילך לכיסן של קבוצות שיחתימו ארבעה זרים בלבד ואילו בעוד עונתיים קבוצות יוכלו להחתים עד חמישה זרים שבכל מקרה לא יוכלו לשחק בו זמנית וועדה תחליט לגבי החוק הרוסי), חוזרת הליגה למחזור האחרון שלה כאשר כמות הכעס של האוהדים השונים על כל הצדדים בדבר, נמצאת בשיאה.

אולי 40 דקות על הפרקט ישכיחו קצת את המחלוקות והכאבים ויחזירו קצת חדוות כדורסל לקראת הפליאוף שיתחיל בשלישי הקרוב. לפני המחזור האחרון אין לנו אפילו סדרה אחת שנקבעה כבר ולמעשה הכל יכול להשתנות כאשר מקומות 1-2 יוכרעו בין חולון למכבי ת"א, מקומות 3-5 יוכרעו בין ירושלים, אשדוד והפועל ת"א, מקומות 6-7 יוכרעו בין גלבוע לאילת והמקום ה-8 יוכרע בין נס ציונה לבין בני הרצליה. היורדת, מכבי חיפה, תיפרד הערב מהליגה לפחות לעונה אחת.

כל המשחקים ישוחקו בשעה 20:45 ויועברו בשידור משולב בערוץ 5.

 מכבי חיפה (מקום 12, 22-10) – הפועל חולון (מקום 1, 10-22) –  קרב הקצוות שיינעל את העונה יכלול רק קבוצה אחת שיש לה על מה לשחק והיא גם זו שטובה יותר. חולון יודעת שניצחון יקנה לה, עונה שנייה ברציפות, את המקום הראשון בטבלה בסוף העונה הסדירה. למשחק הערב גם משמעות סימבולית שכן מכבי חיפה הייתה זו שביטלה לחולון את ההישג בעונה שעברה כשהדיחה אותה מהמקום השמיני בו סיימה ברבע גמר הפליאוף. הערב, כשחולון יכולה לנצח את החיפאים שכבר ירדו ליגה, זו בהחלט יכולה להיות סגירת מעגל.

מכבי חיפה עולה למשחק עם שלושה זרים בלבד ולאו דווקא החזקים שבהם. ברנדון באומן המסוכסך עם הקהל החיפאי, טרבור גאסקינס ותר'סון בורל האנמי (0.7 נק' למשחק) הם שלושת הזרים שנותרו בסגל של חיפה אחרי ששלושת האחרים (גרהאם, רודריגז ובאקנר) כבר עזבו את הארץ בגלל שהעונה הייתה אמורה להסתיים בשבוע שעבר וחוזיהם תמו. הסגל הישראלי המורחב של חיפה שלא הוכיח את את עצמו העונה ינסה לתקוע מקלות בגלגלים של חולון ולהשיב לעצמו מעט מהכבוד העצמי שנעלם עם ירידת הקבוצה ליגה. חולון מצידה עולה כבר זמן רב עם שלושה זרים בלבד אבל יחי ההבדל הקטן כשהיא רושמת כבר חמישה ניצחונות רצופים והיד עוד נטויה. חולון.

בני הרצליה (מקום 10, 20-12) – מכבי ת"א (מקום 2, 10-22) – הרצליה התאכזבה במחזור הקודם כשהפסידה להפועל חולון בבית ופספסה הזדמנות לעקוף את נס ציונה בדרך למקום השמיני שמוביל לפליאוף ובשל ההפסד הזה, היא מוצאת את עצמה לא תלויה בעצמה לקראת המחזור האחרון. על מנת שההרצליינים יעלו לפליאוף בכל זאת (ולמרות שלא מגיע להם, בואו נודה על האמת) הם יצטרכו לקוות שנס ציונה תפסיד להפועל ירושלים, עירוני נהריה תפסיד גם כן להפועל ת"א (לנהריה אין סיכוי לעלות אבל בית פנימי בין נהריה, הרצליה ונס ציונה נותן לנס ציונה את הבכורה) וכמובן שהרצליה עצמה תנצח הערב.

אלא שלצערה של הרצליה, ליריבה שלה הערב בהחלט יש על מה לשחק. בניגוד למסורת, הרצליה הפסידה העונה את שני מפגשיה מול מכבי ת"א כאשר החניכים של נבאן ספאחיה ינסו לצאת מהעונה הסדירה בראש מורם ולרשום ניצחון נוסף על מאמנם לשעבר, אריק שיבק, ניצחון, שלצד הפסד פוטנציאלי של הפועל חולון, ידרג אותם  במקום הראשון בסוף העונה, דבר שלא קרה למכבי ת"א מאז עונת 2014/15 (הכל באשמת החוק הרוסי כמובן…). מכבי ת"א מגיעה למשחק בכושר טוב יחסית ולמרות כל מיני מותחנים שהיו לה לאחרונה וחזרה מפיגורים ברבע האחרון מול קבוצות תחתית היא עומדת על שלושה ניצחונות רצופים בליגה, דבר שלא קרה לה מאז חודש פברואר. ספאחיה ימשיך לייבש על הספסל את פייר ג'קסון כשהפעם גם דשון תומאס וכרגיל, ארטיום פרחובסקי לא ישחקו אבל כל עוד ג'רמי פארגו יראה כמו שהוא נראה במשחק הקודם (20 נקודות ברבע האחרון מול נס ציונה, 26 סה"כ) אין לצהובים-כחולים מה לדאוג. מכבי ת"א.

נס ציונה (מקום 8, 19-13) – הפועל ירושלים (מקום 3, 12-20) -משחק חשוב מאין כמוהו לנס ציונה שלא רוצה להסתמך על הנס  או על הפסד של בני הרצליה בשביל להעפיל לפליאוף ורוצה לעשות זאת בסטייל עם ניצחון ביתי על האלופה, שכבר הפסידה העונה באולם 'לב המושבה'. החניכים של נדב זילברשטיין ששבו בתחילת העונה לליגת העל בהחלט עמדו במשימה שלהם להישאר בליגה ועוד ערב אחד מוצלח מבחינתם ייתן להם גם את המקום השמיני ואפשרות להמשיך ולהפתיע גם ברבע גמר הפליאוף מול היריבה תהיה אשר תהיה.

הפועל ירושלים מצידה אמנם ניצחה את מכבי ראשון לציון במחזור הקודם, אבל שני ההפסדים האחרונים שלה במשחקי חוץ, לא תסיים באחד משני המקומות הראשונים בליגה. מצד שני, בשנה שעברה המקום השלישי היקנה לה את האליפות, כך שזה לא בהכרח דבר רע… בשביל לשמור על המקום השלישי על ירושלים לרשום ניצחון הערב אך אליה וקוץ בה – מקום שלישי עלול, בסבירות גבוה, להעמיד את ירושלים מול מכבי ת"א בחצי הגמר ואולי עדיף לירושלמים דווקא להימנע מתסריט כזה. מאידך, הפסד והם עלולים עוד להתדרדר למקום החמישי, חסר הביתיות, כך שלא בטוח איזו צרה עדיפה להם.

או במילים אחרות: זה כנראה המשחק המסקרן של הערב הנוכחי ואם תשאלו אותי, זה ייגמר בנס ציונה.

מכבי ראשון לציון (מקום 11, 21-11) – מכבי אשדוד (מקום רביעי, 13-19) – המשחק שייערך הערב בבית מכבי בראשון לציון יהווה את הקרב בין הפתעת העונה לאחת מאכזבות העונה (לצערה של ראשון לציון, גם התואר הזה יחמוק מידה ויילך למכבי חיפה) אבל מעניין למעשה רק את האורחת. ראשון לציון כבר לא תעלה לפליאוף העונה והכי הרבה שהיא תוכל להשיג מהערב הנוכחי זה התקדמות של שני מקומות בטבלה (אם תנצח והרצליה ונהריה יפסידו)  בעוד אשדוד יודעת שניצחון יקנה לה את יתרון הביתיות ברבע גמר הפליאוף, נתון שבהתחשב בזה שהיא קבוצת הבית הטובה בליגה העונה (יחד עם הפועל ת"א וחולון), אמור להיות מכריע בשבילה.

אלא שאשדוד מגיעה בכושר לא טוב, כושר שכולל ארבעה הפסדים בחמשת המחזורים האחרונים ושלושה הפסדים רצופים, האחרון שבהם בבית לנהריה ויש לקוות שהקבוצה של בראד גרינברג תמצא את הדרך לחזור למסלול הניצחונות ויפה שעה אחת קוד או לחילופין לקוות שגם הפועל ת"א תפסיד מה שייתן לה את המקום החמישי. יש לציין, שניצחון אשדודי והפסד של הפועל ירושלים, יקנה לה את המקום השלישי.

ועכשיו להימור: אם תהיה הפתעה במחזור הנוכחי, אני חושב שהיא תהיה פה. מכבי ראשון לציון.

עירוני נהריה (מקום 9, 20-12) – הפועל ת"א (מקום 5, 13-19) – עירוני נהריה הבטיחה את ההישארות שלה במחזור הקודם עם סל ניצחון של אלכס יאנג בשניות האחרונות באשדוד ועכשיו כל מה שנותר לה לעשות הוא לנוח על זרי הדפנה למחזור אחד. נהריה אמנם בפיגור נקודה אחרי נס ציונה אבל גם אם תנצח והכתומים יפסידו, היא לא תשיג את המקום השמיני שמוביל לפליאוף בגלל מאזן נחות במשחקים הפנימיים ביניהן.

יריבתה, הפועל ת"א, מהצד השני, חייבת ניצחון הערב אם היא עדיין רוצה להשיג יתרון ביתיות (מכריע מאוד מבחינת ההבדל ביכולות שלה בין מגרש הבית למגרש החוץ) ברבע גמר הפליאוף. ניצחון של הפועל ת"א לצד הפסדים של אשדוד וירושלים יקנה לה את המקום השלישי כאשר ניצחון שלה והפסד של אחת מהשתיים, יקנה לה את המקום הרביעי בעונה שבכל מקרה תהיה הטובה ביותר של הפועל ת"א מאז חזרה לליגת העל לפני חמש שנים. כל זה קורה תודות לסיבוב השלישי המצוין של החניכים של דני פרנקו, שהייתה הקבוצה הטובה ביותר בסיבוב עם מאזן 2-8 וניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים ושבעה מתוך שמונת האחרונים בסה"כ (רק בדרבי הם הפסידו…). הערב, רוצים בהפועל ת"א לסיים את הסיבוב בטוב וכך הם יעשו. הפועל ת"א.

הפועל אילת (16-16) – גלבוע/גליל (מקום 7, 16-16) – קרב קצוות הארץ שיערך הערב באולם בגין יהווה מפגש בין שתי קבוצות שאמנם רחוקות אחת מהשנייה גיאוגרפית אבל קרובות מאוד מבחינת המיקום בטבלה למשחק שהמנצחת בו תסיים שישית ותפגוש את … (לא ידוע עדיין) והמפסידה בו תסיים שביעית ותפגוש את …. (לא ידוע עדיין). אילת מגיעה למשחק אחרי שניצחה את כל שמונת משחקי החוץ האחרונים שלה אל מול הפסד בחמשת משחקי החוץ האחרונים, נתונים שיהיו רלוונטים מאוד לפליאוף אליו היא תגיע ללא יתרון ביתיות. גלבוע מצידה כבר הייתה חמישית בליגה אבל הפציעות של שני הזרים הנהדרים שלה דיאנג'לו האריסון וג'ייקובן בראון גרמו לכך ששבעה ניצחונות רצופים התחלפו בארבעה הפסדים רצופים שדרדרו את גלבוע למיקום הנוכחי. בראון ישחק הערב, האריסון לא וגלבוע אולי מפנטזת להפסיד ולפגוש את מכבי ת"א מולה היא מחזיקה במאזן 0-3 העונה. אני רק אזכיר לחניכים של אריאל בית הלחמי שאותו דבר קרה להרצליה בשנה שעברה ומכבי ת"א טאטאה אותה 0-3 ברבע הגמר, כך שאולי כדאי פשוט לנצח הערב. הפועל אילת.

 

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – סיבוב ראשון

טורניר החימר הגדול בעולם ואחד מארבעת הגראנד סלאם יפתח היום בבירת צרפת. 7 ניצחונות שווים זכייה. כמובן שמדובר על הטוב מ-5 מערכות.

אצביע על מי שלדעתי הם 4 המועמדים לזכייה, בסדר יורד:

רפאל נדאל – בשנה שערה זכה במאזן מערכות של 0:19. שחקן החימר הגדול בהיסטוריה בהפרש עצום. זולת משהו חריג מאד או פציעה, הוא יזכה גם הפעם. המלך של הטורניר.

אלכסנדר זוורב – עונת חימר מצויינת כולל זכייה בטורניר מאסטרס והובלה על נדאל בשבירה במערכה השלישית של מאסטרס אחר שככל הנראה נמנעה בגלל הפסקת גשם. בגילו של נדאל יכול לעייף אותו בגמר, אם יצליח להחזיק רמת טניס ורמה מנטלית שיגררו את רפא למשחק ארוף.

דומיניק תיים – על הנייר מדובר על מי שאמור לרשת את נדאל על המשטח, אבל בשלבי ההכרעה הוא נוטה לזייף ויש לו מאצ'-אפ ממש גרוע עם זוורב.

נובאק ג'וקוביץ' – נכון שהוא בסוג של קאמבק, אבל הצליח להקשות על נדאל במשחק האחרון ביניהם. פוטנציאלית הוא קונטנדור, אבל השאלה באיזה כושר הוא בדיוק.

שידורים ביורוספורט ויורוספורט 2 החל משעה 12:00.

היום יתקיימו 16 מתוך 32 משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

12:00 ויקטור טרוצקי-גריגור דימיטרוב(4).

12:00 גרגוואר בארה-ראדו אלבוט.

12:00 דאמיר דז'ומור(26)-דניס קודלה.

14:00 (משוער) אליוט בן שטרית-גאל מונפיס(32).

14:00 (משוער) קאי נישיקורי(19)-מקסים ז'אנבייר.

14:00 (משוער) ג'וזף קובליק-פאבלו קרנו בוסטה(10).

14:00 (משוער) ניקולס ז'רי-גראד דונלדסון.

אחריו אוסקר אוטה-מטאו ברטיני.

14:00 (משוער) מרטין קלייזן-לסלו דייר.

אחריו גוידו אנדרוזי-טיילור פריץ.

16:00 (משוער) לוקאס פויי(15)-דניאיל מדבדב.

16:00 (משוער) פרננדו ורדסקו(30)-יושיאיטו נישיוקה.

16:00 (משוער) איבו קרלוביץ'-קונטין מאהו.

18:00 (משוער) ריקרדס ברנקיס-אלכסנדר זוורב(2).

18:00 (משוער) דויד גופן(8)-רובין האסה.

18:00 (משוער) פדריקו דלבוניס-תומאס בלוצ'י.

 

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מונאקו

אחרי כמה מירוצים משוגעים למדי, קיבלנו מירוץ רגוע הרבה יותר בקטלוניה. לואיס המילטון, שזינק מהפול פוזישן, שמר על מיקומו עד לסיום, כשבוטאס ו-ורסטאפן משלימים את הפודיום, בעוד שסבסטיאן פטל מצליח להגיע רק רביעי. הניצחון של המילטון הגדיל את הפער שלו מפטל בצמרת הדירוג ל-17 נקודות. במירוץ היום במונאקו, דניאל ריקיארדו הוא זה שיזנק מהפול פזישן, כשמאחוריו יתייצבו פטל והמילטון. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 21

קטע 20 של אתמול היה הקטע המכריע של המירוץ, אך הוא הוליד הרבה פחות דרמות מקודמו. הפלוטון איפשר לקבוצת הבריחה חופש ללכת עד הסוף, ומי שניצל את החופש הזה היה הספרדי מיקל נייבה. הדומסטיק הנפלא של מיצ'לטון סקוט היה משוחרר מהמחוייבות לסחוב את סיימון ייטס, והוא תקף מתוך קבוצת הבריחה על מנת להמשיך לבד כל הדרך עד לסיום. למיצ'לטון סקוט זהו ניצחון חמישי במירוץ, שימתיק ממש במעט את תחושת האכזבה הצורבת מהשבוע הנועל של המירוץ. בגזרת ה-GC, השינוי העיקרי שראינו היה קשור לתיבו פינו. קבוצת אסטנה הגבירה את הקצב בחזית הפלוטון, והצרפתי, שהיה מדורג שלישי עד אתמול, התפרק לחלוטין, כשלפרקים היה נראה כי הוא ממש מדווש במקום. הפלוטון המשיך בדרכו עד לצ'רוויניה, שם התחילו ההתקפות של טום דומולאן, והתקפות הנגד של כריס פרום. אולם אף אחת מהן לא הניבה פערים של ממש ליוזמיה. לקראת הסוף ראינו גם התקפה נואשת של ריצ'ארד קראפז, בניסיון לחטוף את החולצה הלבנה והמקום בפודיום ממיגל אנחל לופז, אלא שהקולומביאני לא התרגש, והתיישב בנינוחות מאחורי האקוודורי עד לסיום. בסופו של דבר, פרום שמר על הפער מדומולאן, והבטיח את הזכייה במירוץ (כמו גם את חולצת המטפסים הכחולה), כשטום דומולאן מאחוריו, ומיגל אנחל לופז זוכה להישג יפה מאד בדמות המקום השלישי והחולצה הלבנה. תמונת ההובלה הסופית היא פרום בראש, כשאחריו דומולאן (46+), לופז (4:57+), קראפאז (5:44+), פוצוביבו (8:03+), בילבאו (11:50+), קונרד (13:01+), בנט (13:17+), אומן (14:18+) ופורמולו (15:16+).

קטע 21 הוא הקטע הנועל של המירוץ, שיתרחש רובו ככולו ברחובות רומא. כדרכם של גראנד טורים, מדובר בקטע ייצוגי בעיקר, שהמשמעות היחידה שלו היא מיאוץ הסיום. התוואי השטוח, והעובדה שצפוי מיאוץ המוני קלאסי, יהפכו את הקטע למתאים במיוחד לאליה ויוויאני. אם מחזיק החולצה הסגולה אכן יזכה בקטע, זה יהיה החמישי שלו במירוץ, בעוד שסם בנט ינסה לזכות כאן בשלישי שלו. בכל מקרה, לקטע לא תהיה השפעה על זהות המנצח ושאר מחזיקי החולצות, וכריס פרום יחגוג רשמית את הזכייה באחד המירוצים הנפלאים ביותר שראינו בשנים האחרונות, מירוץ שבו גם אנו נחגוג את העובדה שנציג ישראלי התחיל – וגם סיים אותו.  שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-17:00.

 

י

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. טורניר הגברים לא מרגש במיוחד אבל! הטניסאי הגדול בכל הזמנים הוא בכלל סארינה!! כיום מדורגת 425 בעולם. והיא בטורניר.

    חיימר הוא המשתח של סוויטולינה, האלפ , קרולינה פליסרוקבה ומוגרוזה. בגזרת הנשים הולך להיות אש!

    ויותר חשוב לראשונה הטורניר משודר אצלנו בטלויזיה החינמית. אולי אני אצליח לראות את הגדור על מסך יותר גדול כי עם מסך המחשב אני מתקשה.

  2. תודה רבה על הסיקור.
    בטניס – יש שחקן "אליוט בן שטרית" – הוא מכוחותינו ?

    ג'וקוביץ' נראה טוב מאד נגד נדאל ואני מקווה שימשיך כך

  3. תודה על הסיקור היומי.
    בנוסף, תודה רבה על סיקור הג'ירו כולו. לא הצלחתי לעקוב באופן יומיומי וקבוע אחר כל הקטעים, כמו באחרונים כי זה מאוד בעייתי לעשות את זה כל יום במשך 3 שבועות, אבל הסיקור הקבוע והמקצועי בו, יחד עם הבלוג החי של כל קטע העבירו בצורה יותר חוויתית את אחד הטורים היותר טובים שאני זוכר (התחלתי לעקוב אחר הענף ב-4 שנים האחרונות).

  4. פאקו מצטרף לתודות .
    אשר לכדורסל לא יהיו היום שום הפתעות למעט אולי הרצליה שתנצח את מכבי

    ירושלים תנצח בנס ציונה .
    גם אשדוד לא תמעד .
    לכן לא משנה מה תעשה הפועל תל אביב (ואם מישהי תמעד זו היא).
    חולון תטייל בחיפה המפורקת במשחק שיבטיח לה את הבכורה בסדירה.
    אשר לאילת -גליל מי שתרצה לנצח תנצח …יש מצב ששתיהם רוצות להפסיד.
    …..רק אחת תזכה בכך (לדעתי גליל שרוצה יותר).
    לכן אם הרצליה תנצח את מכבי הכרטיס לפליאוף שלה.
    מקווה שמכבי תנצח /או נהריה בכדי שנס ציונה היותר ראויה תהיה בפליאוף.

  5. ווטל בעמדה לינצחון, ורשטפן לא באיזור:) ובסוף זה עוד יפול על הצמיגים. סיכון לא קטן לקחו פה מעניין באמת שכול הרביעיה באטרטגיה הזו.

  6. תודה רבה על הסיקור של הג'ירו, היה כיף כרגיל.

    מקווה שיהיה מישהו שינשל את פרום מהתואר בטור, ושהאופוזיציה תהיה כמה שיותר רחבה.

  7. טוב אז סדרות רבע הגמר
    מכבי ת"א (1 ) -נס ציונה (8 ) ייגמר 0-3.
    חולון (2 ) -אילת (7 ) 2-3 חולון
    ירושלים (3 ) -גליל (6 ) 1-3 ירושלים
    אשדוד ( 4 ) -הפועל תל אביב (5) 3-1 תל אביב.
    9 .נהריה
    10. הרצליה
    11 ראשון (רק בגלל ש"ש עם חיפה)
    12. חיפה.
    מכבי וירושלים יכולות להיפגש רק בגמר כנ"ל מכבי חולון ולולון ירושלים.
    צפי חצי גמר
    דרבי וקרב אלופה /מחזיקה.
    עוד ידובר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט