אירועי דיומא – 24.05.2018

טניס / מתן גילור

טורניר ליון (250) – רבע גמר

12:00 קמרון נורי-ג'ון איזנר(2). נורי ניצח בשמינית את מרטרר ויפגוש את הענק האמריקאי שגבר על אלבוט, שכמערכה אחת מהשתיים, איך לא, מגיעה לשובר שוויון. זהו המפגש הראשון בין השניים.

15:00 מיכאיל קוקושקין-ג'יל סימון. השניים לא הסתבכו וניצחו בשתי מערכות. קוקושקין את קוריה וסימון את דה לואר. המאזן עומד על 2:0 לטובת הצרפתי, אבל השניים לא נפגשו מאז שנת 2015.

אחריו טיילור פריץ-דושאן לחוביץ'. בדרבי האמריקאי הפתיע פריץ את סוק. לחוביץ' גבר על חורנסקי. זהו המפגש הראשון בין השניים.

19:00 דומיניק תיים(1)-גויירמו גארסיה לופז. לא ממש ברור מה יש לאוסטרי להתחרות בכזה טורניר לפני הרולאן גרוס, אבל אולי הוא רוצה זכייה בטורניר בשביל הביטחון והרזומה. הוא פיבוריט פה בענק. השניים נפגשו על חימר בעבר והאוסטרי ניצח, אבל מדובר על שנת 2016.

 

טורניר ז'נבה (250) – שמינית גמר ורבע גמר

בעקבות גשם שגרם לדחיית המשחקים, טרם התקיימו 2 משחקי שמינית גמר.

12:00 סאם קווארי(1)-גויידו פייה.

12:00 לוקאס רוסול-סטיב ג'ונסון(6).

בנוסף, יקתיימו משחקי רבע הגמר.

13:00 אנדראס ספי(7)-פיטר גוזוקזיק. ספי ניצח את מיראלס בשתי המערכות. באותו האופן ניצח גוזוקזיק את פרר. זהו המפגש הראשון בין השניים.

15:00 טנניס סנדגרן-פאביו פוניני(2). סנדגרן ניצח בקלות את באסיץ'. פוניני נזקק לשלוש מערכות מול רובין. השניים נפגשו העונה על החימר של ריו ומחבטו של פוניני היה על העליונה.

16:30 גויידו פייה-סטיב ג'ונסון(6).

19:00 סטניסלס וואוורינקה(3)-מרטון פוקסוביץ'. סטן התחיל טוב את החזרה מפציעה עם ניצחון חלק על דונלדסון. פוקסוביץ' ניצח את טיאפוא המבטיח. זהו המשחק הראשון בין השניים.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 18

קטע 17 של אתמול היה מוזר מכמה בחינות. למרות התוואי שהיה יכול להתאים לקבוצת בריחה, הפלוטון סגר את כל הבריחות די בקלות, מה שהביא לנו מיאוץ סיום, כשזה של אתמול היה רטוב לחלוטין. אחרי כל זאת, היה זה שוב אליה ויוויאני שחגג זכייה בקטע, לפני סם בנט וניקולו בוניפאציו. האיטלקי מסמן כבר את הרביעי על חגורתו, ופחות או יותר מבטיח את הזכייה בחולצת המאיצים הסגולה. תמונת ההובלה נותרה כשהייתה עם סיימון ייטס בראש, ואחריו דומולאן (56+), פוצוביבו (3:11+), פרום (3:50+), פינו (4:19+), דניס (5:04+), לופז (5:37+), בילבאו (6:02+), קראפאז (6:07+) ובנט (7:01+).

קטע 18 של היום הוא הראשון בין שלושת קטעי הטיפוס שיכריעו את המירוץ. הקטע הוא שטוח כמעט לחלוטין עד ההגעה לפראטו נבוסו, הטיפוס בדרגה 1 (כ-15 ק"מ בשיפוע של כ-7 אחוזים) המסיים את הקטע. מדובר מן הסתם בקטע המיועד לחברי ה-GC, אולי עוד אחד לסיימון ייטס. עדיין לקטעים מסוג זה יש דינמיקה שונה בהשוואה לקטעים מרובי פסגות. כמה מטפסים כבדים, שלא מקבוצת ה-GC (נגיד פאביו ארו), צפויים להצטרף לבריחה מצד אחד, ומצד שני הפלוטון צפוי להגיע כמעט בשלמותו אל מרגלות הטיפוס, כדי לנסות ולסגור את הבריחות. בנוסף, לא ברור עד כמה המובילים ירצו לשמור כוחות לשני הקטעים הבאים, כך שהימור על הזוכה בקטע היום יהיה קשה הרבה יותר. עם או בלי קשר לזוכה היום, המאבק בין ייטס לדומולאן יעמוד היום במוקדו של הסיום הקשה של הקטע. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:00.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. תגידו מתי פדרר צפוי לחזור להדהים אותנו? יש תאריך משוער? ובאיזה טורניר?

    תודה גדולה לכם על הפינה המבורכת.

      1. באופן כללי לא ראיתי בג'ירו קבוצות דומיננטיות בדומה לסקיי בטורים של שנה שעברה, אבל אולי אני לא מבין מספיק.

        1. דומיננטיות כמו של סקיי זה לא משהו שרואים הרבה. עדיין, ראית לא מעט פעמים קבוצות כמו מיצ'לטון סקוט, אסטנה וגם סקיי עצמם, שניצבות בחזית של לא מעט קטעים. סאנווב לא בכיוון של זה בג'ירו הנוכחי.

    1. שני קטעי טיפוס מטורפים. מחר הצ'ימה קופי (הפסגה הגבוהה במירוץ) בפינסטרה שהקטע המסיים שלה זה כורכר, ובסוף עוד אחת (ברדונקיה). בשבת שלוש פסגות פסיכיות בדרגה 1 (האחרונה זה צ'רוויניה).

  2. אור, רק כדי לסבר את העין, צ'ינמה קופי זה 18.5 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.15%. ואחרי זה, כשמגיעים לסוף הקטע בלי אוויר, אז הברדונקיה זה 7.2 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.1%. בקיצור, הכל יכול להשתנות כמו שהדברים נראו היום.
    סה"כ טיפוס מצטבר מחר של כ-3 ק"מ ועוד בגבהים של למעלה מ-2KM, כלומר תחילת ההשפעה של דלילות חמצן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט