אירועי דיומא – 05.05.2018: משחק העונה בליגת העל, הג'ירו במסלול חיפה-ת"א

כדורגל

ליגת העל – מחזור 33 (בית עליון) / מתן גילור

18:00 הפועל חיפה-בני יהודה תל אביב (ספורט 4). משחק חשוב להפועל. אחרי הצמד של בן בסט בדקות הסיום שהשווה ל-2:2 מול מכבי ת"א ונתן לקבוצה נקודה חשובה במאבק על אירופה היא במקום הרביעי עם 58 נקודות, רק 3 מעל נתניה. לאבד נקודות נגד נועלת הבית העליון עלול לפגוע משמעותית בסיכוייה לאירופה. בני יהודה מבחינה כבר סיימה את הפרק הספורטיבי של העונה כשהיא במקום השישי עם 45 נקודות, אבל זה ממש לא מפריע לה לעשות כמיטב יכולתה, כפי שראינו בשבוע שעבר בתיקו 1:1 נגד ב"ש. בסיבוב הקודם ניצחה בני יהודה 0:3, אבל אל תבנו על זה הפעם. למשחק ההוא הפועל הגיעה אחרי הארכה וירידת מתח מחצי גמר הגביע.

*המלצת צפייה* 21:00 בית"ר ירושלים-הפועל באר שבע (ספורט 5). ברוכים הבאים למשחק העונה. נכון, במחוזותינו מפזרים את התיבות האלה בנקל, אך הפעם התיאור בהחלט עונה לחשיבות. ניצחון ושום דבר כבר לא ייקח את האליפות מב"ש. תיקו ורוב הסיכויים שהאליפות של ב"ש, אבל היו דברים מעולם. ניצחון של ירושלים והכל פתוח. אחרי התיקו עם בני יהודה לב"ש 71 נקודות. ירושלים הובסה בנתניה 1:4 ונותרה על 66 נקודות. נחדד שאחרי המשחק הזה ישנם עוד שלושה משחקים. במקרה של ניצחון ירושלמי יהיה גם טעם להרחיב מה נותר לכל אחת. בסיבוב הקודם ניצחה ב"ש 1:3 בתצוגה נפלאה של ניב זריהן שבינתיים הספיק להיפצע ולגמור את העונה. כמוהו גם מיכאל אוחנה ומיגל ויטור.

ליגת העל – מחזור 32 (בית תחתון) / מתן גילור

הואיל והיורדות נקבעו סופית במחזור הקודם – הפועל אשקלון והפועל עכו – נציין רק את המשחקים, השעות והשידורים מלי להרחיב.

18:00 עירוני קרית שמונה-הפועל עכו (ספורט 5 לייב).

20:15 איחוד בני סכנין-מכבי חיפה (ספורט 4).

פרמייר ליג – מחזור 36

17:00: ווסט ברומיץ' אלביון – טוטנהאם. המארחת מהמקום האחרון בטבלה החליטה להתעורר שניה  לפני שהגיליוטינה יורדת עליה באופן סופי. בשלושת המחזורים האחרונים היא ניצחה באולד טראפורד, עשתה קאמבק בדרך ל-2-2 ביתי מול ליברפול וניצחה בחוץ את ניוקאסל. רק ניצחון נוסף ייתן לה סיכוי קלוש לעשות את הבלתי ייאמן וכנראה שמול התרנגולים גורלה ייחרץ. טוטנהאם איבדה מעט גובה לאחרונה ורואה את צ'לסי מאיימת לגנוב לה את המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות. 5 נקודות מפרידות ביניהן כשנותרו 9 בקופה.

סרייה A – מחזור 36 / דוד "פאקו" סעדה

19:00: מילאן-ורונה (ספורט 2). מילאן התאוששה מהבושה של ההפסד הביתי לבנבנטו עם ניצחון חוץ על בולוניה. לצערה הרב, אטאלנטה עדיין מעליה בטבלה, מה שבמצב העניינים הנוכחי משאיר אותה מחוץ לאירופה בשנה הבאה. למזלה הרב, תהיה לה היום הזדמנות מצויינת לחזור למקום השישי: הקבוצה שממול היא אחת החלשות בליגה, שתרד ליגה אם תאבד נקודות היום, ומצד שני אטאלנטה תתמודד מחר בחוץ מול לאציו.

21:45: יובנטוס-בולוניה (ספורט 1). כמה עוד אפשר להלל את הווינריות של יובה (לפחות באיטליה). הקבוצה הייתה בפיגור 2:1 מול אינטר לקראת הסיום, כששני שערים (של קוואדראדו ומי אם לא היגוואין) בשלוש הדקות האחרונות קבעו מהפך. אם לא די בכך, נאפולי ספגה תבוסה לפיורנטינה, מה שהחזיר את ההפרש בצמרת ל-4 נקודות. מי יהמר נגד יובה במצב הזה? בטח כאשר היום תפגוש קבוצה בינונית ומטה, שגמרה מזמן את העונה.

בונדסליגה – מחזור 33 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: ורדר ברמן-באייר לברקוזן, שטוטגארט-הופנהיים (משולב בספורט 2). מחזור לפני אחרון בליגה, ונותרו לנו בעיקר המאבקים על הכרטיסים לאירופה ואילו שנגד הירידה. לברקוזן הייתה תלוייה בעצמה במאבק הגורלי על ליגת האלופות, אלא שהפסד הבית לשטוטגארט הוריד אותה למקום החמישי. מי שאמרה תודה על כך הייתה הופנהיים, הנמצאת בתקופה מצויינת, כשהניצחון השלישי הרצוף שלה העלה אותה למקום הרביעי, נקודה מעל לברקוזן. לברקוזן תתתמודד היום מול קבוצה נטולת עניין, בעוד הופנהיים תשתדל ששטוטגארט לא תקלקל גם לה את השמחה. לאחרונה זו תהיה הזדמנות להישאר במאבק על הכרטיס האחרון לליגת אירופה.

16:30: איינטראכט פרנקפורט-המבורג, ר.ב. לייפציג-וולפסבורג (משולב בספורט 2). שני משחקים שישפיעו על הכרטיסים לליגת אירופה מחד ולזהות היורדת השנייה מאידך. המבורג מנהלת קרב מאסף נגד הירידה לליגה השנייה. במחזור האחרון היא ניצחה בחוץ בקרב ישיר את וולפסבורג שמעליה, וצימצמה את הפער ביניהן לשתי נקודות בלבד. שתי הקבוצות יתמודו היום עם שתי קבוצות אחרות, שכל שנותר להן הוא המאבק על הכרטיס האחרון לליגת אירופה. כרגע ללייפציג יש מקדמה של נקודה במאבק זה מול פרנקפורט.

 

טניס / מתן גילור

טורניר מינכן (250) – חצי גמר

14:30 אלכסנדר זוורב(1)-היון צ'אנג(4). זוורב ניצח בדרבי הגרמני את סטורף. צ'אנג גבר על קלייזן. אחלה משחק בשביל טורניר בדירוג כזה. עד כה נפגשו השניים פעמיים ובשתיהן ניצח הקוריאני.

16:00 פיליפ קולשרייבר(6)-מקסימיליאן מארטרר. קולשרייבר שניצח את באוטיסטה אגוט ומארטרר שניצח את פוקסוביץ' משלימים 3 מתוך 4 גרמנים בחצי הגמר, לצהלות המקומיים. זהו המפגש הראשון בין השניים.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – חצי הגמר

14:00: בארי הוקינס-מארק וויליאמס (יורוספורט 2)

16:30: קיירן ווילסון-ג'ון היגינס (יורוספורט 2)

21:30: בארי הוקינס-מארק וויליאמס (יורוספורט)

שני משחקי חצי גמר צמודים למדי יש לנו כאן. במשחק בין ג׳ון היגינס לקיירן ווילסון סגן אלוף העולם נמצא בעמדה עדיפה לאורך המשחק, אך הלוחם העקשן ווילסון מצליח לשמור על טווח ביטחון לפני הסשן האחרון בין השניים. גם במשחק בין בארי הוקינס למארק וויליאמס הוקינס נראה בינתיים כשחקן הטוב בין השניים, אך הוולשי המנסה שמולו לא נותן לו לברוח. שני המשחקים יסתיימו היום.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 2

הקטע הראשון של הג'ירו בעיר בירתנו היה מראה משובב נפש. בקטע הנג"ש הקצר (10 ק"מ) היה זה טום דומולאן שהגיע ראשון בזמן של 12:02 דקות, שתי שניות לפני רוהאן דניס וויקטור קמפנארטס. מבין מועמדי הנג"ש, לכריס פרום היה זמן מאכזב במיוחד של 37 שניות מאחורי דומולאן, זמו שייתכן שנגרם עקב הנפילה שלו על המסלול בחימום שלפני הקטע. פרום אגב לא היה היחיד שנפל בחימום, כשאת הנפילה הכואבת ביותר ספג קנסטנטין סיוטסו מבחריין מרידה, זוכה הטור של קרואטיה, שנשלח לבית החולים וסיים את המירוץ. זמנים של מתחרים בולטים אחרים היו של סיימון ייטס (20+), דומניקו פוצוביבו (27+), תיבו פינו (33+) ופאביו ארו (50+).

*המלצת צפייה מהשטח* קטע 2 של היום ייפתח באיצטדיון סמי עופר שבחיפה וימשיך לאורך החוף עד לטיילת של ת"א. זהו קטע מישורי (עם זכרון יעקב כפסגה בדרגה 4, שתעניק לראשון שעובר אותה את חולצת מלך ההרים), המיועד למאיצים שבחבורה. בג'ירו הנוכחי יש פייבוריט אחד גדול לקטעים אלו – אליה ויוויאני האיטלקי. ויוויאני יקבל את התמיכה מרכבת האקספרס של קוויק סטפ. ג'אקומו ניצולו, דני ואן פופל, סם בנט וסאשה מודולו ינסו להפריע לו. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-13:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. למעוניינים…

    ג'רי, שחמטאי בדרגת אמן משדר ומפרשן את DrDrunkenstein
    כינויו של אלוף העולם, רב האמן, מגנוס קרלסן,
    ב bullet chess tournament, Lichess Titled Arena 5.

    שעון זמן BULLET – דקה למשחק.

    שעתיים של טירוף חושים מהלילה, בהן אלוף העולם חוטף בראש מכל הכיוונים על ידי ממזרים עם קשר מוח-עין-יד-עכבר עילאי, אינטרנט פרודיג'יז בני 14 -16 פוחזים, מהירים כברק ללא שום כבוד לצ'אמפיון..

    https://www.youtube.com/watch?v=8G4iXiTJrCg

  2. נייס, שיהיה בהצלחה לכוכבים, מקווה שהקטע יעבור בשלום. היה נראה כמו הפקה מרשימה ומוצלחת בירושלים. גם סוג של הישג.

  3. תודה לכותבים.
    הואיל והם לא עושים את החלק הצפוני של כביש החוף, אלא מתחברים אליו רק במחלף קיסריה, אין להם קו נקי לים, ולכן אני לא צופה רוח צד משמעותית.

  4. תענוג של זוויות צילום ושידור לטלויזיה.
    חיפה מרשימה!

    ממי שמבין איך בינתיים מתרשמים מכמות הקהל שמגיע עד כה?

    1. אל תתרגש ככה זה במירוץ גם באיטליה בספרד וגם בצרפת זה חלק חשוב האווירה. כל עוד מקפידים להימנע ממגע עם הרוכבים.

    2. אצלנו זאת הפעם הראשונה (אחרונה?) שיש גראנד טור אז כל פאדיחה או פאשלה היא כואבת שבעתיים.
      בינתיים הכל בסדר, מקווה שיהיה סדר ומשמעת גם בסיום בתל אביב

  5. אני גם חושב שקצת בלאגן מוסיף לקסם..

    שאלה לעידו עגל או פאקו-

    באיזה שלב אם בכלל אנו צפויים לפריצה של הרוכבים המובילים והאם יש משמעות מלבד החולצה למנצח הספרינט/מטפס/קטע אחר

    1. במירוץ? רק בהרים.
      היום ראינו את דניס נלחם על שניות הבונוס של הספרינט שיעבירו את החולצה הורודה אליו מחר אבל חוץ מזה הימין בישראל יהיו מאבק בין הבריחה לבין קבוצות הספרינטרים.

      1. בערבה יש סיכוי לרוח צד מה שמגביר משמעותית סיכוי לפיצול ומאבקי GC.
        להרחיב על מה שעידו כתב – לכל ניקוד של ספרינט/טיפוס ולכל יום של החזקת חולצה ולכל מיקום בסיום קטע יש גמול כספי. הגמול הכספי לחולצה מסוימת/מיקום גבוה בסיום של כל הטור הוא גבוה מאד.

  6. היה נראה מרשים מאוד. כל הכבוד על הארגון וכל הכבוד לקהל הישראלי.
    סחתיין על ההימור (המושכל) על ויויאני.

  7. הצלחתי לפספס את המירוץ במקום, את השידור בטלוויזיה ואת ההפנינג המושקע – אבל תפסתי אותם רוכבים למי יודע איפה לאורך רחוב הירקון בדרך חזרה מהמירוץ. אז… בסדר.

  8. לאור התגובות.נראה לי דהכדטרגל כדורסל קצת מיותר כאן בפינה הזו .
    בכל מקרה אם תהיה פינה נפרדת רק למירוץ הזה אשתף את.חוויותי מהמירוץ.

  9. הפסד משפיל אפילו של בית"ר .
    ב"ש לוקחת אליפות שלישית ברצף (מעשית ).
    ואם בעונה כזו קשה ב"ש סוגרת אליפות כ"כ מהר חוששני מאד שאנו הולכים לראות את גרסת שוויץ /סקוטלנד /איטליה בליגה שלנו (למרות שדווקא העונה באזל לא לקחה אליפות ).

    הערה שלי איני חושב שיש להפסיק את סיקורי הספורט האחרים בדיומא .
    היה ברור שגירו בארץ ייקח את כל התגובות .
    בגמר ליגת האלופות (במידה ולא ייפתח בלוג חי בנפרד).
    התגובות יהיו מהכדורגל הכל תלוי אירוע .

  10. ברגע האמת כשלו רגלי השחקנים של טביב,
    הבלון בסוף אכן התפוצץ ל 4 חלקים.
    באר שבע אלופה בצדק, בכר ראוי לכל הכבוד, ידע לבחור את האס המנצח של ינואר, חנן ממן הביא את הפוטו פיניש שהיה נחוץ והכניס דם חדש וטרי למערכת.

    השאלה מה יעשה בכר? יחפש אתגר חדש? או ישאר במקום החם והנוח , בטוח יש לו בחוזה אופציה לצאת מהחוזה לקבוצה מעבר לים
    שוב נוכחנו שאליפות קשה עד בלתי אפשרי לקחת ללא הגנה ראויה

  11. וואו איזה יום עמוס.
    גם לראות את הג'ירו גם את ב"ש מפרקת את ביתר וגם לקנח עם הנוקמים.
    אפילו יצאתי הכי תייר וקניתי חולצה של הג'ירו (:

כתיבת תגובה

סגירת תפריט