אירועי דיומא – 04.05.2018 – מכבי חיפה בכדורסל במשחק של להיות או לחדול; פתיחת הג'ירו בירושלים

כדורגל

ליגה צרפתית – מחזור 36 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: אמיין-פ.ס.ז' (ספורט 5). פ.ס.ז'. איבדה את המאזן המושלם בבית, בשבוע שעבר מול גנגאן, כשחזרה מפיגור 2:0 ל-2:2. לא ביג דיל. הדבר הכי מעניין בהקשר של הקבוצה היא הרצון שלה להחתים את ארסן וונגר כמנהל מקצועי. זה יהיה מעניין. היריבה החלשה גמרה אף היא את העונה (לא תרד ליגה), כך שמדובר במשחק לפרוטוקול.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 27

16:00: מכבי חיפה – עירוני נהריה (אתר ערוץ הספורט)כשנותרו שישה מחזורים לסיום העונה והיא במרחק שלושה ניצחונות מהקבוצות שמקדימות אותה בטבלה (בני הרצליה ועירוני נהריה), מכבי חיפה מגיעה הערב למשחק חייה אשר הפסד בו משמעותו תהיה כמעט ברורה – הדרך לליגה השנייה קרובה מתמיד. לא כך תכננו בחיפה למצוא את עצמם בשלב הזה של העונה. סגנית האלופה ואחת הקבוצות היותר הישגיות שהיו לכדורסל הישראלי להציג בחמש השנים האחרונות (אליפות אחת, פעמיים גמר) הסתבכה עם סגל זרים חלש ולא יציב שמתחלף תכופות, סגל ישראלי שלא מספק את הסחורה ומאמן שכנראה שההישג שלו בשנה שעברה במסגרתו הגיעה הקבוצה עד גמר הליגה לא היה הרבה יותר ממקרה. הירוקים ניצחו שבעה משחקים בלבד העונה (20 הפסדים!) ורק פעמיים מחוץ להיכל ברוממה ועכשיו הם יצטרכו לעשות גם את זה במטרה להציל את עתיד המועדון לפחות לעונה הבאה.

למשימה גייסה חיפה את ברק פלג, שועל קרבות ותיק כשחקן ומי שכמאמן דווקא כמעט ונשר ליגה עם גלבוע/גליל, אך פוטר לפני תום העונה. פלג אמור להפיח רוח לחימה חדשה בשחקנים של המועדון מהכרמל אשר הוסיפו לרזומה שלהם בשני המחזורים האחרונים גם חוסר מזל עם הפסדים במשחקים צמודים לירושלים (71:68) ולהפועל אילת (77:75). לצערו של פלג הוא יפגוש הערב קבוצה אותה הוא מכיר היטב מימיו כשחקן, עירוני נהריה, שבניגוד לחיפה, בחרה לדבוק במאמן הקבוצה, אריק אלפסי ומצאה את עצמה מתאוששת במחזורים האחרונים עם שלושה ניצחונות בארבעה משחקים, שניים מהם על חודה של נקודה. הכדורסל שנהריה מציגה עדיין חלש אבל רוח הלחימה ראויה לציון וגם הזר החדש אנתוני בארבר שתרם 23 נקודות בניצחון בשבוע שעבר על בני הרצליה, מוסיף לשיפור הכללי. הקבוצה מהעיר שלגדות הגעתון שיחררה אתמול את קורי וובסטר, הרכז הניו זילנדי של הקבוצה שסיפק 15.4 נק' למשחק אבל לא שיחק לאחרונה וביקש לעזוב לאור מיעוט בדקות משחק. מי שיערוך הופעת בכורה בסגל של אלפסי הוא האקים ווריק, שאולי זכור לחלקכם מימיו בממפיס ובפיניקס ומגיע אחרי שהקריירה הבינלאומית שלו לא התרוממה באולימפיאקוס ובפוארטו ריקו.

המשחק בין שתי הקבוצות הצפוניות צפוי להיות מלחמת עולם, כאשר בשני המשחקים הקודמים בין הקבוצות ניצחה בכל פעם הקבוצה הביתית. האם גם הפעם יהיה כך? רק בשביל סיום מותח של הליגה, נקווה שכן.

ליגת האלופות של פיב"א – פיינל פור – חצי הגמר

פיינל פור המפעל המרכזי של פיב"א יתקיים בסוף השבוע באתונה ועשוי להיות יותר מעניין ממה שנדמה.

18:30: רייזן לודויגסבורג – מונאקו – הגרמנים מדורגים במקום השלישי בליגה הגרמנית עם מאזן 8-26 כשליגת האלופות הם עברו בשני השלבים הקודמים קבוצות גרמניות (ביירות' ברבע ואולדנברג בשמינית) עם ניצחונות בית והפסדי חוץ בשני המקרים. מול הקבוצה שמדורגת במקום הראשון בליגה הצרפתית (מאזן 7-24) והפסידו רק פעמיים העונה במפעל (שניהם במשחק לא חשוב: המשחק האחרון בשלב הבתים ומשחק הגומלין מול באנביט הטורקית ברבע הגמר בו הייתה למונאקו הפריבילגיה להפסיד בהפרש של עד 8 נק'), ייהיה לגרמנים קשה הרבה יותר והצפי הוא לניצחון צרפתי, שיהיה פיצוי על הפסד הקבוצה מהנסיכות הקטנה בחצי גמר הפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א בשנה הקודמת.

20:30: אא"ק אתונה – מורסיה – היוונים הם הקבוצה החמה של המפעל וגם המארחת של ארבע האחרונות ואחרי שזכו בגביע היווני הם שואפים להוסיף עוד תואר לארון הלא מאוד מלא שלהם (יש להם 8 אליפויות יוון, ארבעה גביעים ושני גביעי מחזיקות גביע/ספורטה). הקבוצה של דראגן שאקוטה הוותיק ניצחה בסיבוב הקודם את שטרסבורג הצרפתית ועברה בשמינית הגמר את נימברוק מיודעתנו ועם סגל יווני ונמרץ ברובו היא תנסה לרחוב על גבו החסון של הקהל הביתי כל הדרך לתואר. מורסיה הספרדית הצנועה, שבדומה למונאקו הייתה בבית של הפועל חולון  הצליחה להשתחל גם היא לארבע הגדולות למרות שלא הרשימה עד כה במפעל (סיימה רביעית את שלב הבתים) ובליגה הספרדית (מדורגת תשיעית). אלא שקרשיאקה הטורקית  וטנריפה הספרדית לא עמדו בדרכה ועכשיו היא מקווה לעשות עוד סנסציה מול היוונים.

 

כדוריד / מתן גילור

סדרת הגמר

16:00 הפועל ראשון לציון-מכבי תל אביב (0:0) (ספורט 5+). המשחק הראשון בסדרת הטוב מ-5. נזכיר שבניגוד לכדורסל: א. תיקו אפשרי; ב. הפרש שערים מכריע במקרה של שוויון בכמות הניצחונות. ראשל"צ מגיע אחרי סדרת חצי גמר דרמטית בה גרדה 1:2 על היריבה העירונית. ת"א סיימה ב-0:2 על רחובות. מדובר על שתי הקבוצות הטובות בליגה שגם סיימו במקומות ראשון ושני, בהתאמה. מכבי ת"א שהגיע בעונה שעברה עם הביתיות וקיבלה סוויפ ממכבי ראשל"צ תנסה להיות העונה בצד השני. הפועל ראשל"צ תשאף להוכיח למה היא הקבוצה המעוטרת בישראל.

 

 

טניס / מתן גילור

טורניר מינכן (250) – רבע גמר

12:00 היון צ'אנג(4)-מרטין קלייזן.

2:25 אלכסנדר זוורב(1)-יאן לאונרד סטורף.

אחריו פיליפ קולשרייבר(6)-רוברטו באוטיסטה אגוט(2).

18:00 מרטון פוקסוביץ'-מקסימיליאן מארטרר.

 

טורניר אשטוריל (250) – רבע גמר

שידורים בספורט 5 גולד.

15:00 סטפנוס ציציפאס-רוברטו קרבאייס באנה.

אחריו קייל אדמונד(3)-ג'ו סוזה.

20:00 סימונה בוללי-פרנסיס טיאפוא.

אחריו ניקולס ז'רי-פאבלו קרנו בוסטה(2).

 

טורניר איסטנבול (250) – רבע גמר

12:30 רוג'ריו דוטרה סילבה-טארו דניאל.

אחריו ג'רמי צ'ארדי-תומאס פביאנו.

17:00 מאלאק ג'זירי-ז'ירי וסלי.

19:00 לסלו דייר-פאולו לורנצי(5).

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם – חצי הגמר

12:00: קיירן ווילסון-ג'ון היגינס (5:3 להיגינס) (יורוספורט 2)

16:30: בארי הוקינס-מארק וויליאמס (5:3 להוקינס) (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט)

21:00: קיירן ווילסון-ג'ון היגינס (5:3 להיגינס) (יורוספורט)

במשחק הראשון של חצי הגמר, בין ג'ון היגינס לקיירן ווילסון, היגינס נראה רוב הסשן כאחד שהולך לגמור את העניינים מהר, כשהוביל 3:0 ו-4:1. אלא שהתאוששות מאוחרת של "הלוחם" ווילסון צמצמה את הפיגור שלו לשני פריימים שני השחקנים ייפגשו היום לשני סשנים נוספים. במשחק השני, "הנץ" בארי הוקינס ממשיך להפגין את היכולת הטובה שהביאה אותו עד כאן, והוא בינתיים בשליטה מול מארק וויליאמס. גם משחק זה יתחדש היום לסשן נוסף.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

ג'ירו ד'איטליה – קטע 1

*המלצת צפייה מהשטח* אז זהו, לאחר כל ההקדמות, הג'ירו ד'איטליה יתחיל היום בירושלים. את הפריוויו למירוץ אפשר לראות כאן. קטע הפתיחה הוא קטע נג"ש קצר וטכני בן 10 ק"מ בכבישי בירתנו. הרוכבים יזנקו בזה אחר זה בהפרשים של דקה זה מזה, כשהאחרון שיזנק הוא אלוף השנה שעברה, טום דומולאן (את סדר הזינוק המלא אפשר למצוא כאן). יש לנו כמה וכמה שענים מצויינים במירוץ הזה. בפרט מדובר על שני המועמדים המובילים לזכייה, טום דומולאן וכריס פרום. עוד שענים מצויינים, העשויים בהחלט לעמוד על ראש הפודיום היום, הם רוהאן דניס וטוני מרטין. שאר מועמדי ה-GC כתיבו פינו, פאביו ארו, אסטבן צ'אבז וסיימון ייטס ישתדלו בעיקר לא לאבד יותר מדי זמן למתחריהם כבר מתחילת המירוץ. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 החל מ-15:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

    1. בטור דה פראנס האחרון חלק איבדו קרוב לדקה על 14 ק"מ, אבל היה גשם. השילוב של החום, המסלול שברובו עולים או יורדים והיותו די טכני משקים לדעת. אבל בגדול אני חושב שההערכה שלך נכונה – לא יותר מ-2-3 שניות לק"מ.

  1. תודה רבה לכולם .
    1. טור .
    לצערי כנראה לא אראה חי .
    השילוב של יום שישי והכנות לשבת +בעיות הגישה והתחבורה מאלצות אותי לוותר .
    חבל שאתמול כשהייתי באזור פרח מזכרוני ולא הלכתי לטקס הצגת הקבוצות מקווה לזפזפ קצת בטלוויזיה .
    בכל מקרה לא יום משמעותי במיוחד לא נורא .

    2. סנוקר .
    תודה רבה על העידכונים נראה שיהיה מעניין .הגמר מתחיל בראשון ?

    3. כדורסל באמת קרב גדול .
    חיפה ראויה לירידה בעיני גם בגלל הרבה שטויות ניהוליות של רוזן (מעניין האם גם בליגה השנייה הוא ימשיך עם סבב המשחקים המגוחך שלו בנ.ב.א ).
    ואני בגדול עם נהריה אבל היום בשביל האקשן בתחתית אני מקווה שחיפה תנצח .
    ואם יש שם פייטר זהו ברק פלג המאמן .

    4. ליגת האלופות פיב"א.
    כל תוצאה מלבד גמר אאק -מונאקו תפתיע אותי .

    5. גמר היד .
    לדעתי 2 הטובות בארץ שיחקו את סדרת חצי הגמר הדרמטית בדרבי הראשוני .אבל הפערים קטנים ומכבי תל אביב בטח מקצועית מסוגלת לנצח (מנטלית יותר מסובך ).

    6. כדורגל עולמי .
    עוד היום סביליה -סוסידד המארחת פיטרה את מנטולה שהגיע באמצע העונה והצעיד אותה לרבע גמר האלופות ולגמר הגביע .
    אך תבוסה בגמר ויכולת לא טובה בליגה גרמו לפרידה וסביליה חייבת לנצח הכדי לשמור על סיכוי להגיע לאירופה לליגה האירופאית מפעל בו זכתה 3 פעמים ברצף ו 5 פעמים ב 12 שנה האחרונות .

    באנגליה ברייטון של כיאל וחמד תארח את היוניטד .
    בטורקיה ב.ב איסטנבול תוכל להלחיץ את גלא ולעלות זמנית לפסגה אם תנצח את סייבאספור .

    7 יורו צעירות .
    נבחרת הנוער דל ישראל בהדרכת גדי ברומר תתמודד מול אנגליה בתחילת הטורניר .

    8. כדורגל לאומית .
    היום מספר משחקים המוקד הפליאוף התחתון .
    מרמורק -כפ"ס האורחת בצניחה חופשית כרגע במקום שמוביל למשחקי המבחן מול אלופת פליאוף ליגה א .
    למזלה ירידה ישירה רחוקה עקב חולשת הרצליה ונשר (שכבר ירדה).
    עוד היום בין היתר רמה"ש -הפועל פתח תקווה .

    9. פליאוף לאומית סל חצי גמר משחק 3 הטוב מחמש .
    קריית גת -רחובות (0-2 לגת בסדרה).
    גת יכולה לסגור עניין מול רחובות מוליכת הטבלה בסיבוב הראשון .
    גת סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון והדיחה את כפס בסיבוב הקודם מככב רותברט עם עזרה של כמה ישראלים טובים כמו ספיר ואסנטי .
    רחובות רביעית בעונה הסדירה הדיחה את רעננה בסיבוב הקודם .
    בקבוצה הוותיקים המנוסים גור פורת ועודד שעשוע וכמובן זר העונה קולמן .

    הפועל באר שבע -רמת גן גבעתיים (1-1).
    סדרה צמודה ב"ש סיימה שלישית את הסדירה והדיחה את גליל עליון ברבע.
    רמת גן /גבעתיים סיימה רק שביעית אך הדיחה את קריית אתא .ברבע

  2. תודה רבה.

    איזה אפקט היסטורי יכול להיות לג'ירו הזה מבחינת שיאים היסטוריים (סטטיסטים) כך שיצרב בתודעה העולמית יותר ממה שככבר נאמר ברמת ההפקה וכו'?

    1. ההישג ההיסטורי היחיד שאני יכול לחשוב עליו יהיה במקרה של זכייה של פרום במירוץ. במקרה זה הוא יזכה בשלושה גראנד טורים ברצף, הישג שאף רוכב לא השיג.

  3. יש למישהו הערכה כמה זמן בערך ייקח לרוכבים המסלול היום? אני רוצה לתכנן מקום עמידה וכו' ואני לא כל כך מתמצא במהירויות

      1. תודה רבה, אז אם יש לי בעצם רק את יום שבת לראות את המרוץ..
        מה אתה ממליץ, לחכות במסלול או בנקודת הסיום בתל אביב?

        1. תלוי מה אתה רוצה לראות. אם כל מה שאתה רוצה לראות זה את הרוכבים, לך לאיזושהי נקודה על המסלול. אתה מן הסתם תראה בריחה (סיכוי מאד גבוה שמישהו מהישראלים יהיה בה) ואחר כך את הפלוטון. אם אתה רוצה לראות את ספרינט הסיום, לך לנקודת הסיום. קח רק בחשבון שיהיה שם הרבה הרבה יותר צפוף.

  4. בקצרה, כי קצר מאד בזמן – בתנאי מז"א כאלה יש חשיבות ושעת הזזינוק של כל רוכב. אופי המסלול די פוסל את מרטין וקריינקה לדעתי. ההימור הפשוט הוא דומו, אבל בכל זאת אני הולך על דניס שייקח את הקטע.

  5. עדכון מהשטח. המסלול בירושלים גובה כבר קורבנות. סיוטסו מבחריין מרידה התרסק באימון ופונה לבית חולים. גם פרום נפל וסובל משפשופים קלים.

      1. פאקו אני מבין קטן אבל היה פעם טור נקודתי (דה פראנס)
        שעשיתי סוג של תחקיר והופתעתי שיש הרבה חזקים בגיל 30+ כמו אגב הרבה מרתוניסטים שמצליחים בגיל מבוגר יחסית.

      1. בדיוק מה שכתבתי עכשיו בפייסבוק.
        באלפים הוא הראה שהוא כן בעניינים מצד אחד. מצד שני ברור לנו שאת שיא הכושר הוא שומר ליולי.
        הנפילה או הכושר? כנראה שנצטרך לחכות עוד כמה ימים כדי לגלות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט