אירועי דיומא 2.4.2018: בלוג חי: גמר טורניר ה-NCAA – 04:00

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 22

 

19:05: מכבי חיפה – הפועל ירושלים (ספורט 5 לייב). גם הפועל ירושלים מסיימת סיבוב עם ראש מורם וזאת לאחר שמשבר אמצע הסיבוב שפקד אותה והתבטא בהדחות מאירופה וגביע המדינה בטרם עת והפסדים מרובים בליגה הסתיים עם שני ניצחונות במחזורים האחרונים, האחד סולידי על גלבוע/גליל החלשה והשני, מרשים בשבוע שעבר על הפועל חולון במבצרה. מינויו של עודד קטש למאמן הקבוצה נותן את אותותיו בינתיים ונראה שהמאמן עם הדם הקר בעורקים מצליח להרגיע את המערכת הלחוצה בבירה גם בלי שינויים מסעירים בסגל השחקנים (בן קרטר, בנו של מייק קרטר ושחקן מישיגן סטייט מהמכללות בעונה האחרונה, חתם בקבוצה בשבוע שעבר, אבל איך נאמר בעדינות? לא מדובר בכוכב גדול…).

ירושלים רוצה לסיים את הסיבוב עם ניצחון שייקנה לה את המקום השלישי בתום הסיבוב ולהמשיך את המומנטום הקצר שהיא מצויה בו. המשוכה שלה בדרך לשם תהיה מכבי חיפה שעברה סיבוב שני מטלטל ועם שבעה ניצחונות בלבד (בשני הסיבובים…) מוצאת את עצמה בתחתית הליגה צמודה לעירוני נהריה, שהיא הדבר היחיד שמפריד בינה לבין המקום האחרון בתום הסיבוב. החיפאים סובלים מסגל לא יציב, שמשתנה לעיתים תכופות (רק בשבוע שעבר חתם בקבוצה עודד ברנדווין שיחליף את גוני יזרעאלי שהגיע באמצע העונה. יזרעאלי הוא השחקן השישי של הקבוצה שמשוחרר העונה) והיא מתקשה ליצור רצף הצלחות. בשבוע שעבר היא ניצחה את גלבוע 95:98 במשחק בו הובילה כבר ב-21 הפרש אבל זה היה הניצחון השלישי שלה בסיבוב השני בסה"כ. לחיפה נוספה בשבוע האחרון גם בעיה חדשה כאשר הסתבר לה שהרכז שלה, אנחל רודריגז חתם בקבוצה מפורטו ריקו, שם מתחילה הליגה במאי, והיא מחפשת לו מחליף מתוך הבנה שהמחויבות שלו לקבוצה מהכרמל היא אפסית כרגע.

ובין לבין, צריכים החניכים של עופר רחימי לנצח את הפועל ירושלים, שמחזיקה במאזן מופלא של 4-17 ברוממה מאז שנת 1993. פשוט זה לא יהיה לה והיא גם כנראה שלא תעשה את זה…

21:05: הפועל ת"א – מכבי ת"א (ספורט 5). שבורות, רצוצות ומתוסכלות מגיעות שתי הקבוצות התל אביביות למשחק שיחתום את הסיבוב השני. המארחת, הקבוצה של דני פרנקו, התחילה את הסיבוב בצורה נהדרת ורשמה שלושה ניצחונות רצופים לראשונה מזה עידן ועידנים (או במילים אחרות: שנתיים) אלא שמאז הספיקה להפסיד חמישה משחקים מתוך שישה אפשריים ולמצוא את עצמה במאזן שלילי (11-10) לראשונה מזה זמן רב כאשר את המשחק האחרון בנס ציונה היא מפסידה למרות יתרון 10 נקודות בו החזיקה שתי דקות לסיום. האורחת מצידה, אמנם ניצחה את משחק הליגה האחרון שלה מול עירוני נהריה אבל את מנת התסכול השנתית שלה קיבלה מאירופה בה הודחה מהיורוליג ביום חמישי האחרון וממפגשיה עם הפועל חולון שדאגה לה לאובדנים של גביע המדינה והמקום הראשון בליגה.

אבל לדרבי חוקים משלו ואין כמו דרבי בשביל להחזיר את החיוך לשפתיים. מכבי ת"א שתגיע ללא פרחובסקי ופייר ג'קסון שנבחרו כאלו שלא נרשמים למשחק (עושה רושם שפרחובסקי לא יאריך ימים בצהוב-כחול) תקווה להמשיך במסורת ההצלחות שלה באולם הדרייב אין בו מעולם לא הפסידה (מחזיקה במאזן 0:4 מאז שהאולם נחנך) ואילו הפועל ת"א תקווה לשחזר את ההצלחה מהסיבוב הראשון בו גברה על מכבי ת"א ביד אליהו 73:77. הקבוצות ניפגשו גם ברבע גמר גביע המדינה ובמשחק זה הייתה ידה של מכבי ת"א על העליונה. וכך לדעתי, גם יהיה הפעם.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור חבל הבאסקים – קטע 1

טור חבל הבאסקים הוא האחרון בין מירוצי הקטעים של תחילת העונה בספרד. זהו מירוץ בן שישה קטעים, רובם כמובן קטעים למטפסים, כיאה וכיאות למירוצים במדינה זו. קצת כמו בקטלוניה, נראה כמה קבוצות שיירו בכמה תותחים. מוביסטאר, שעשתה לשאר הקבוצות בית ספר בקטלוניה, תגיע עם נאירו קינטאנה ומיקל לאנדה (נראה עד כמה האחרון יתפקד כשחקן קבוצתי). בחריין-מרידה תגיע עם וינצ'נזו ניבאלי והאחים איזאגיר, ו-BMC תגיע עם ריצ'י פורט ודמיאנו קארוזו (אם כי נראה שפורט המתאושש ממחלה יגיע כמסייע לאיטלקי). עוד נראה כאן את ריגוברטו אורן, ז'וליאן אלאפיליפ, אילנור זכארין, פרימוז רוגליץ', באוקה מולמה, רומאן בארדה ורוי קושטה. נאה בהחלט.

קטע 1 כולל כמה פסגות בדרגות 2 ו-3, עוד לא מהגבוהות שנראה בטור הזה. נראה כמו קטע לפאנצ'רים מסגנונו של אלאפיליפ. שידור ביורוספורט ב-16:30.

כדורסל מכללות / עידו גילרי

4:20  וילאנובה (1 מזרח) – מישיגן (3 מערב) 

כל  הכרכרות הפכו חזרה לדלעת ומשחק הגמר יפגיש בין שתי מכללות שהמעמד ממש לא זר להן. זה יהיה מאבק בין התקפת השלשות של הווילדקאטס מוילאנובה להגנת הברזל של הוולברינס ממישיגן. למרות שבוגאס וילאנובה פייבוריטית כבדה גם ניצחון של מישיגן לא יהיה הפתעה גדולה.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה רבה.
    נציין עוד ש ב 4.20 לפנות בוקר גמר המכללות בין ווילנובה הפפייבוריטית למישגן.
    עוד היום מספר משחקי כדורגל מליגות אירופה במוקד דווקא הליגות היוחר קטנות .
    המשחק המרכזי בלנשש -פורטו .
    פורטו לראשונה זמן רב ירדה מהפסגה הפורטוגלית אך לה משחק חסר היום אם תנצח חשוב לפסגה .
    בהמשך החודש היא תפגוש בבנפיקה כנראה למשחק על עונה שלמה .

    בכדורסל נזכיר שוב טופ 6 נותן משחק בית נוסף בסיבוב השלישי .

    אשר למשחקי היום במשפט.

    חיפה -ירושלים נראה צמוד עם עדיפות לירושלים …שמתם לב שחזור גמר הגביע בכדורגל בהפוך 😏

    אילת נס ציונה משחק משמעותי מאד לאילת על טופ 6 הוא גם יכול לשנות עונה לנס ציונה ולמקד אותה במאבקי הפליאוף במקום במאבקי הישרדות .עדיין אילת בטח באילת טובה יותר .
    הדרבי כמובן שיהיה אש תחושתי שהביתיות +היעדרות גקסון +הפשלה האדירה של הפועל במשחק הקודם יביאו אותה להפתעה וניצחון במשחק צמוד .

      1. וואו.
        תודה מתן .
        אתה יודע מה כולל ה 1000 ?
        האם מדובר על משחקים רשמיים בלבד כמו ליגה ,גביע ,אירופה וסופר קופות למינם +נבחרת ?

  2. כל המכבים בכל הענפים
    ליגת על רגל
    1. הפועל
    2. בית"ר.
    גמר גביע בית"ר -הפועל .
    לא הייתה מכבית גם בחצי.

    ליגת העל סל
    מוליכה הפועל
    זוכת גביע הפועל
    כדוריד
    זוכת גביע ומוליכת ליגה הפועל .
    כדורעף כנ"ל .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט