אירועי דיומא – 03.04.2018: יובה-ריאל

כדורגל

ליגת העל – מחזור 28 (בית עליון) / מתן גילור

19:30 מכבי נתניה-מכבי תל אביב (ספורט 1). הליגה חוזרת מפגרה עם מחזור אמצע שבוע של הפלייאוף העליון במשחק בין נתניה, שמבחינה ספורטיבית די נגמרה לה העונה, לבין ת"א שעדיין נאבקת על האליפות. במחזור הקודם הפסידה נתניה 0:2 לירושלים. היא במקום החמישי עם 45 נקודות. ת"א הפסידה בבית להפועל 2:1, אחרי שכבר הובילה, כולל ספיגת שער הפסד בתוספת הזמן. ההפסד הותיר אותה במקום השלישי עם 55 נקודות, אך בפער מהמקום הראשון צמח ל-5 נקודות. בעונה הסדירה ניצחה ת"א פעמיים. 3:2 במשחק החוץ ו-0:3 במשחק הבית. לנוכח העובדה שהיא טובה יותר ושהמשחק חשוב לה בהרבה, היא גם פיבוריטית ברורה היום.

 

ליגת האלופות – רבע גמר / מתן גילור

המשחק הראשון מבין שניים. בשבוע הבא יתקיים משחק הגומלין.

*המלצת צפייה* 21:45 יובנטוס-ריאל מדריד (רשת13, ספורט 5HD). הגרלת רבע הגמר זימנה לנו את שחזור הגמר מהעונה הקודמת, בו ניצחה מדריד 4:1, עם הצגת של כריסטיאנו רונאלדו, שגם נמצא בכושר מופרע לקראת המשחק הערב. בשלב שמינית הגמר שתי הקבוצות הרשימו מאד. הגברת הזקנה הרשימה בעיקר מבחינה מנטלית, כשאחרי שאיבדה יתרון 0:2 במשחק הביתי אשר הסתיים ב-2:2, ופיגרה במשחק החוץ 0:1, היא מצאה את הדרך לבצע מהפך נגד טוטנהאם הוטספר, ניצחה 2:1 בוומבלי והעפילה לשלב הבא. הבלקוס הרשימו מאד מבחינת היכולת, כשסיימו בניצחון כפול על פריז סן ז'רמן. 1:3 בסנטיאגו ברנבאו ו-2:1 בפארק דה פריס. שתי הקבוצות מגיעות במומנטום חיובי מהליגה, אך בעוד שמדריד טיילה נגד לאס פלמאס במשחק שמראש לא היה יותר מדי חשוב בשבילה ובעיקר חשבה על המשחק הערב, יובה נאלצה להזיע הרבה כדי לנצח את מילאן במשחק קשה, אשר חשוב לה מאד במאבק האליפות. שתי הקבוצות משופעות בכישרון, אבל האיכות הכוללת נוטה לזכות הנציגה הספרדית. עם זאת, הטורינאים כבר הוכיחו שהם יודעים לשבור בבית גם קבוצות עדיפות.

21:45 סביליה-באיירן מינכן (ספורט 5, ספורט 5 לייב). בניגוד למשחק לעיל, פה כבר יש פיבוריטית ברורה. אם לא למשחק הערב, בטח שלהתמודדות בכללותה. אני מדבר כמובן על באיירן מינכן. הדחה שלה על ידי סביליה תהיה סנסציה. היא הרבה יותר איכותית, הרבה יותר מוכשרת, הרבה יותר מנוסה במפעל הזה, ולא פחות חשוב היא יכולה להתרכז אך ורק במפעל הזה, כשמעשית באליפות גרמניה היא זכתה מזמן. סביליה לעומתה טרם הבטיחה את מקומה בליגה האירופאית ומחזיקה רק בשתי נקודות הפרש במאבק הזה. היא מגיעה אחרי משחק מתיש בו לא השכילה לשמור על יתרון 0:2 מול ברצלונה, שנאלצה, בעל כורחה, לשתף את מסי על מנת לסחוט את התיקו הזה. מנגד, מינכן הראתה מה הכושר בו מגיעה למשחק, כשרמסה את דורטמונד בדר קלסיקאר 0:6. בשמינית הגמר סביליה סיימה בתיקו ביתי 0:0 עם מנצ'סטר יונייטד, אבל ניצחה באול טרפורד 2:1. מינכן, במפגש הכי חד צדדי בשמינית הגמר, פירקה את בשיקטאש 0:5 במינכן ו-3:1 באיסטנבול. צפו לשיעורי החזקת כדור גבוהים של הגרמנים.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 22

אז אחרי שחשבנו שהסיבוב השני ייגמר אתמול, נדחה המשחק בין אילת לנס ציונה בגלל תקלה במטוס של הקבוצה האורחת שמנע ממנה להגיע למשחק בזמן (אוטובוס הרי לא בא בחשבון, אילת כל-כך רחוקה…), המשחק ייערך היום ואם הטקסט למטה נשמע לכם מוכר זה רק בגלל שהוא כבר הופיע אתמול.

20:00 הפועל אילת – נס ציונה. בעיר הדרומית ההומה מאדם בפסח יפגשו שתי קבוצות שהתחילו את הסיבוב בתחתית ומסיימות אותו בטעם טוב ועם פנים כלפי מעלה. הקבוצה הביתית הפועל אילת אמנם נוצחה במחזור הקודם באשדוד ובכך נקטע רצף ארבעת הניצחונות שלה אבל עם מאזן 11-10 ומקום שישי ערב המחזור עושה רושם שהצבתו של שרון דרוקר בעמדת המאמן ושילובו של דרוויון קיצ'ן בקבוצה אכן השתלמו. מנגד, העולה החדשה מנס ציונה מגיעה למשחק אחרי ניצחון במשחק צמוד על הפועל ת"א בשבוע שעבר, הרביעי שלה בחמישה מחזורים ומיקום שיא בטבלה העונה – המקום השביעי.

המשחק בין השתיים בהחלט יכול להיות מעניין כאשר שתי הקבוצות שואפות להשתלט על המקום השישי בתום הסיבוב (לנס ציונה ניצחון אחד פחות מלאילתים, אילת יכולה גם לסיים שישית במקרה של הפסד של הפועל ת"א) אבל עם זאת, אילת היא הפייבוריטית משתי סיבות פשוטות: הראשונה, נס ציונה תגיע לאילת בטיסה רק לפני המשחק ועלולה להיות עייפה מיסורי הדרך והשנייה, נס ציונה מעולם לא ניצחה את הפועל אילת והמאזן ביניהן עומד במשחקים רשמים על 0-10 לטובת נציגת הים האדום בליגה. בסיבוב הקודם ניצחה כמובן אילת 69:85.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור חבל הבאסקים – קטע 2

הטורים בספרד תמיד מספקים את הסחורה, ופתיחת טור הבאסקים אתמול בהחלט התיישרה עם המגמה. בעלייה המסכמת ברחו ז'וליאן אלאפיליפ ופרימוז רוגליץ' לשאר המטפסים, ושמרו על הפער בצורה נועזת ואופיינית גם בירידה המסוכנת עד לקו הסיום. בדרך לקו הצרפתי ניצל את עדיפותו בכישורי המיאוץ על מנת להקדים את הסלובני ולחגוג את הניצחון בקטע. חבורת המטפסים שמאחור, שכללה רוכבים כקינטאנה, בארדה, מולמה ואורן, הגיעה 23 שניות לאחר מכן, כשהספרדי פז'ו בילבאו מתכבד במקום השלישי בקטע. אלאפיליפ כעת מוביל במירוץ כשאחריו רוגליץ' (4+), בילבאו (29+), קינטאנה, אורן, מולמה, בארדה ומטפסים נוספים בפיגור 33 שניות.

קטע 2 נראה כמו קטע 1 על סטרואידים, עם שתי פסגות בדרגה 2 ואחת בדרגה 1, שאחריה ירידה תלולה עד לסיום. הצמד של אתמול צפוי לדבר גם היום, אם כי הפעם מטפסים בקליבר גבוה יותר כקינטאנה, לאנדה, אורן ובארדה, אמורים לתת את הטון. שידור ביורוספורט ב-16:30.

 

Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
6 years ago

תודה רבה.
מה האורך והשפיע הממוצע של העליה הקטנה לקו הסיום?

פאקו
Admin
6 years ago

לא כתוב, אבל זה נראה כמו גובה מצטבר של 50 מטר על עשרה ק"מ, מה שמיתרגם לחצי אחוז שיפוע בממוצע. די זניח.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

תודה רבה.
1. מכבי תל אביב במשחק חיים היא חייבת 3 נקודות אחרת הים קרוב מתמיד .

2. אילת -נס ציונה בעקבות כך שיתר המשחקים שוחקו ברור שש גם במאבק במאבק המקום השישי כרגע גליל עם 10 ניצחונות כמו אילת ונס ציונה עם 9 .
אם תנצח תהיה טבלה משולשת של 10 ניצחונות.
גליל נוצחה על ידי שני הקבוצות פעמיים לכן היא תידחק למקום 8 כללי אך אילת ניצחה בנס ציונה 16 הפרש מה שאומר שאפילו הפסד וסביר ואילת תסיים שישית אלא אם כן היא תובס.
בכל מקרה גם אם תנצח לא תעבור את הפועל תל אביב .

נס ציונה אם תביס תסיים שישית (שוב המשמעות משחק בית נוסף ).ניצחון דחוק היא תסיים שביעית והפסד יותיר אותה תשיעית.
אך הכי חשוב ניצחון ירחיק אותה כדי 3 משחקים מרעננה וחיפה בתחתית הלוהטת.

3. יובה- ריאל .
משחק מסקרן מאד מסוג המשחקים שבאמת קשה לדעת לכם ילכו שכן יש יותר מדי נתונים סותרים .
מצד אחד ריאל בעונה קשה מצד שני באלופות הם איתנו חזק.
מצד אחד ריאל ניצחה את יובה השני גמרים כולל 1-4 באחרון.
מאידך במפגשי הנוקאאוט הכפולים האחרונים יובה ניצחה כולל בחצי גמר 15 שהיה למעשה המפגש היחיד בו נוצחה ריאל במסגרת האלופות ב4 העונות האחרונות (בנוקאאוט ).
הצאנס האחרון של בופון .
עוד פעם חדירה והיגווואין נגד האקסית …יהיה מעניין .
אך דבר אחד בטוח יובה חייבת תוצאה הערב כל ניצחון יתקבל בברכה אך תיקו עם שערים כפי שהיה מול טוטנהאם יהיה בעייתי .
תחושתי בכל זאת 1-2 יובה אך אין לי ביטחון בתחושה זו .

סביליה -מינכן .
כאן מדובר בסיפור אחר .
הקבוצות טרם נפגשו באירופה .
סביליה עם 5 זכיות גביע האירופאית בקצת יותר מעשור חוזרת לרגע הגמר אחרי 60 שנה .
מינכן על בסיס קבוע בשלבים הללו .
מינכן טובה יותר מנוסה יותר וקטלנית מאד והיא לא תחזור על הטעות של היונייטד ומוריניו שבאו להוציא 0-0 .
מינכן תבוא להביס כבר בספרד ולסגור את הסיפור והיא תעשה זאת .
ניצחון ביותר משער אחד בסביליה ועם התחזית הזו אני הרבה יותר בטוח .
להתראות מחר באחד מימי הספורט הגדולים שיש לכדורגל להציע עם הדרבי של מילאנו / ובאותה שעה משחק המוליכות בליגתנו ואז למנה העקרית ברצלונה /רומא או ליברפול -סיטי ואני בדילמה גדולה מה לראות שכן מצד אחד לא זוכר שהרשתי לעצמי לפספס משחק נוקאאוט של מסי באלופות .
מאידך אנפילד באלופות זו אווירה מיוחדת ביותר בטח שהיא אנדרדוגית ……כרגע הנטייה שלי לליברפול -סיטי.

מתן גילור
6 years ago

מבחינתי אין שאלה. התמודדות אחת של 90/10 ואחת של 65/35. ברור שאצפה בצמודה יותר.

יותם
יותם
6 years ago

נשיא רומא התקשר ומסר תודה על ה-10% שפרגנת לו…

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago
Reply to  יותם

אז אם מסי לא בא יש מסיבה…כי בלי מסי זה משחק אחר האמינו לי ראיתי סביליה -ברצלונה .

רועי ויינברג
Admin

יובנטוס-ריאל משחק עצום. פשוט עצום. חובת צפייה. תודה רבה

שמעון
שמעון
6 years ago

למעט יובה ריאל אני לא רואה עניין במיוחד בסדרות האחרות, בארסה ובאיירן ישחטו את יריבותיהן. סיטי גם תעבור.

זאת הסדירה היחידה צמודה ואני מהמר על יובה הפעם ולטובתם, יהיה אש.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago
Reply to  שמעון

ליברפול באנפילד באלופות לא פראיירית .
בעשור הקודם צ'לסי של מוריניו הייתה על תקן סיטי וליברפו הורידו אותם פעמיים בחצי גמר עד שהגיע אחד גרנט .

פומה
פומה
6 years ago

מענין אם מוביבואר תלך לתרגיל היום ?
אם קינטאנה ילך לבריחה לאנדה יוכל לבוא מאחור או להיפך , אין לרוגליץ סלאש פיליפ יכולות להחזיק בפרופיל כזה עם מטפסי על בתנאי ש הקבוצה תשחק את קלפיה נכון , וזו בדיוק השאלה לגבי מוביסטאר. האם תשחק את קלפיה נכון ? האם נאירו יבצע את ההוראות ויעבוד עבור לאנדה ?
או ההיפך ?
למוביסטאר הפתרונים .

THE KING RUSSELL
THE KING RUSSELL
6 years ago

הולך עם יובנטוס הערב

יאיר
יאיר
6 years ago

תודה מתן ודוד,

אחזור ואומר ליגת האלופות זה המפעל הכי מעניין פוטנציאלית שמנוהל בצורה הכי משעממת עלי אדמות.

שוב ריאל ובארסה כבר אפשר להקיא.

זיו פנמה
זיו פנמה
6 years ago
Reply to  יאיר

תן הצעות ייעול במקום להתלונן

פומה
פומה
6 years ago
Reply to  יאיר

לפעמים אתה כותב מאד יפה יאיר ,אך אני מתחיל לחשוד כי מעבר לכדורגל ולכדורסל אתה לא מכיר בענפים אחרים כספורט , חבל.

יאיר
יאיר
6 years ago
Reply to  פומה

לחשוד? מה זה פשע?!. אם השאלה היא האם אני מתעניין בענפים כמו אופניים וכאלה, אז התשובה היא בפירוש לא. כדורסל זה הספורט שאני מתעניין בו, מסוגל לסבול כדורגל, אוהב כדוריד, הוקי קרח וטניס, מחבב כדורעף (בעיקר נשים) ומאז האולימפיאדה האחרונה אוהב לצפות בחץ וקשת (כתבתי על זה פה אפילו בזמנו). אם תמיד לי אקדח לרקה אני אצפה גם באתלטיקה קלה ושחייה. בשום פנים לא ג'ודו ואומנויות לחימה, ספורט מימי גם לא (כבר המלצת לי בעבר וסירבתי בנימוס) והתעמלות בעיניי זה לא ספורט. נראה לי שזו כל הרשימה

יאיר
יאיר
6 years ago
Reply to  יאיר

הייתי פעם במשחק בייסבול של הבולטימור אורייולס, הבטיחו להעיר אותי שייגמר.
פוטובול זה מתוחכם מדי בשבילי.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago
Reply to  יאיר

1 לא נראה לי שיש משהו מתוחכם בשבילך פוטבול מדי מדהים .
2. אני אישית כנראה החולה ספורט האמיתי .
מת על כדורגל וכדורסל חולה על אתלטיקה.
פוטבול בלי העצירות האמריקאיות הייתי רואה בכיף ולא רק פליאוף.
טניס (בעיקר גרנד סלמים ).
אני גם בקטע של הגודו .
ובקטנה אם כי פחות גם כדורעף כדוריד כדורמים ושחייה.
סובל גם הוקי קרח וכודרוגל תופים ולאחרונה גם קצת אופניים .
מסתדר גם עם התעמלות.
הדברים היחידים שאני חושב עליהם בספורט שלא בשבילי .
1. שחייה צורנית.
2. בייסבול .

רועי ויינברג
Admin
Reply to  פומה

"לחשוד"? עדיף להתרכז בענפים שאתה מבין מבחינת ניתוח ולא לנסות לפרשן את כל ענפי הספורט כמו כמה עיתונאים מפורסמים מאוד בארץ. כדורסל זה הספורט מספר 1 גם מבחינתי, אחריו כדורגל, טניס, פוטבול, שחייה ואתלטיקה.

פאקו
Admin
6 years ago
Reply to  יאיר

לא כל כך מבין מה אתם רוצים מיאיר. הדברים ברורים וידועים, ולדעתי אמורים להפריע לכל אוהד כדורגל באשר הוא. הפערים בענף הזה בין קבוצות הצמרת לכל השאר כל גדולים, שהסיכוי שנראה איזושהי הפתעה בשלבים המתקדמים קטן מאד. יש הרבה דרכים לפתור את זה (לפרטים אפשר לפנות לקברניטי הספורט בארה"ב), אבל לא בטוח שמי ששולט בענף ממש מעוניין בכך.

זיו פנמה
זיו פנמה
6 years ago

Casspi (ankle) will remain out for Tuesday's game against Oklahoma City, reports.

Casspi is still nursing what's apparently a fairly severely sprained right ankle, and Tuesday will mark his ninth consecutive absence. Continue to consider the 29-year-old questionable on a game-to-game basis until the Warriors say otherwise.

https://www.cbssports.com/fantasy/basketball/news/warriors-omri-casspi-out-tuesday-vs-okc/

שי אבן צור
שי אבן צור
6 years ago

יאללה יובנטוס!

פאקו
Admin
6 years ago

מתנצל, שמתי במקור את פרופיל קטע 5 במקום את זה של היום. עודכן.
בינתיים כ-30 ק"מ לסיום, אין הרבה מה לראות, מניח שישתנה לקראת הסוף.

holden
holden
6 years ago

יובה נחושה לנקום והערב גם תצליח:3-1 ליובנטוס

פאקו
Admin
6 years ago

אלאפיליפ לוקח עוד אחד! מת על הרוכב הזה.

מתן גילור
מתן גילור
6 years ago

אלאפיליפ! וואו

אור
אור
6 years ago

יש בונוס למקומות הראשונים?

פאקו
Admin
6 years ago
Reply to  אור

כן, 10 שניות.

אור
אור
6 years ago
Reply to  פאקו

תודה

פאקו
Admin
6 years ago
Reply to  פאקו

10, 6, 4.

פאקו
Admin
6 years ago

נראה לי שואלוורדה צריך להתחיל לחשוש לפני פלש וואלון וליאז' באסטון ליאז'.

םפומה
םפומה
6 years ago
Reply to  פאקו

להיפך ולורדה צריך לשמוח שרוכב כמוהו בדיוק מצליח

פומה
פומה
6 years ago

צריך לתהות בענין ניהול המירוץ. מבחינת.מוביסטאר שלה שני מטפסים עדיפים על אלהפיליפ ורוגליץ איך זה שלא שלחו את.קינטאנה לתקוף עבור לאנדה , בניצול יתרונו בטיפוס ונכנעו ליכולות הגלישה העדיפות של הפאנקצרים ?

פאקו
Admin
6 years ago
Reply to  פומה

כנראה בונים על הטיפוסים הגדולים יותר בהמשך. יכול בהחלט להתפוצץ להם בפנים (כי יש גם נג"ש שבו הם לא מצטיינים).

ןפומה
ןפומה
6 years ago
Reply to  פאקו

אולי או שפשוט נאירו לא הסכים לבצע הוראות טקטיות ,אם כך אז זו לא פעם ראשונה שרוכבים במוביסטאר לא נשמעים להוראות , ב 2012 פאבלו לאסטראס הותיק לא הסכים לעבוד עבור ולטרדה ,אז פשוט לא שיבצו את שניהם לאותו מירוץ….

מתן גילור
6 years ago

0:2 לנתניה במחצית.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

נתניה מפרקת את מכבי .
יש מצב שמחר משחק אליפות .

holden
holden
6 years ago

אליפות למי? תיקו מחר ישרת גם את הפועל חיפה וגם את הצהובים, כלום לא סגור אלא אם כן באר שבע ינצחו והקצוות יתחילו להתהדק

ולדי קוגן
6 years ago

נקווה לתיקו ומעלה ליובה ,שיהיה טעם לגומלין. מרגיש לי כמו איזה 2-2,באיירן לעומת זאת יעשו את העבודה.

ip
ip
6 years ago

טוב, הזוכה בשער השנה בעולם כרגע הוכרע. יא אללה רונאלדו איזה גול!

חזיר יבלות
חזיר יבלות
6 years ago

וואו רונאלדו. באסה על בופון