אירועי דיומא – 01.04.2018: גמר מיאמי, חצי גמר גביע המדינה, הטור של פלנדריה

כדורגל

גביע המדינה – חצי גמר / מתן גילור

חוזרים מפגרת הנבחרות וליל הסדר הישר אל הצגה כפולה באצטדיון אבירן בחיפה.

18:00 הפועל חיפה-הפועל רעננה (ספורט 5). הפועל עסוקה במאבקי צמרת ורעננה במאבקי תחתית, מה שמראש אומר שהראשונה פיבוריטית היום. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון חוץ גדול בליגה שקרב אותן להשגת היעד. העונה נפגשו הקבוצות פעמיים. בחיפה ניצחה הפועל 0:2 ובנתניה הסתיים המשחק בתיקו 1:1.

20:50 בית"ר ירושלים-עירוני קרית שמונה (ספורט 5). ראשית, יש לציין שהארכה במשחק המוקדם עשויה לגרום לדחיית מועד פתיחת המשחק המאוחר. בבית"ר י-ם כבר יכולים להרגיש את פנטזיית הדאבל מדגדגת באצבעות. הקבוצה בפורמה נהדרת. בליגה היא מרוחקת מהפסגה רק נקודה ובגביע היא הקבוצה הגדולה היחידה שהעפילה לשלב חצי הגמר. הגמר, אם תעפיל אליו, יתקיים באצטדיונה הביתי. מבחינת ק"ש זה משחק על שארית העונה. הפסד והם יכולים ללכת לחצבני עד סוף העונה. איתי שכטר לא אמור לפתוח, אך כן להיות בסגל למשחק. בליגה נפגשו הקבוצות פעמיים כששני המשחקים הסתיימו בתוצאה זהה – 1:1.

פרמייר ליג – מחזור 31 / שגיא נאור

15:30 ארסנל – סטוק סיטי (ספורט1) השמועות באמירויות מדברות על סיום דרכו של ארסן ונגר במקום בו היה מלך ב-22 השנים האחרונות. חבל שאחד הגדולים שהיו בתולדות הליגה האנגלית יסיים את תפקידו עם עוד עונה מאכזבת אבל התותחנים כבר לא יסיימו בין 4 הראשונות ואולי יצליחו להציל מעט את העונה בליגה האירופית, שם העפילו לרבע הגמר. מאז שהפסידו 4 משחקים רצופים הם סופרים כבר 3 נצחונות ומאזן הבית שלהם עדיין אחד הטובים בליגה. סטוק קבורה עמוק במקום ה-19 וצריכה לחזור אחורה חודשיים וחצי בשביל להיזכר מתי טעמה טעם של ניצחון, 7 משחקים עברו מאז.

"המלצת צפייה* 18:00 צ'לסי – טוטנהאם (ספורט 1). אולי המשחק הכי חשוב שנשאר העונה בין קבוצות הצמרת אחרי שהאליפות הוכרעה בפועל כבר לפני שלושה חודשים. התרנגולים מקדימים את האלופה ב-5 נקודות וניצחון היום בסטמפורד ברידג' יכול לסגור סופית את מאבקי המיקום. מצד שני, ניצחון של הכחולים יפתח לחלוטין את הקרב על המקום הרביעי. שני הפסדים לשתי הקבוצות ממנצ'סטר לקחו את הקבוצה של קונטה שני צעדים אחורה אבל אחריהם הגיעו צמד נצחונות שהשאירו את הקבוצה עם סיכויים סבירים לסיום עונה סביר. החבורה של פוצ'טינו התאוששה מההדחה הכואבת מול יובנטוס עם נצחונות קלילים על סוואנזי ובורנמות' בהם כבשה 7 שערים ולמרות שתיקו תהיה תוצאה טובה אני מאמין שהם ישחקו בשביל  לנצח.

ליגה ספרדית – מחזור 29 / שגיא נאור

21:45 אתלטיקו מדריד – דפורטיבו לה קורוניה (ערוץ one). הקולצ'ונרוס ראו את בארסה שומטת נקודות ברמון סאנצ'ס פיחואן ויוכלו לצמק את הפער ל-9 נקודות ואולי לחלום על טוויסט מדהים בעלילה. המטרה היותר ריאלית תהיה להבטיח את המקום השני ולסיים לפני היריבה העירונית כשהשתיים ייפגשו במחזור הבא בברנבאו. כרגע הקבוצה של סימאונה מובילה בנקודה בלבד כשמנגד האלופה נמצאת בכושר מצוין. אתלטיקו לא אמורה להתקשות יותר מדי היום מאחר והיריבה שלה השיגה 4 נקודות בלבד ב-13 המשחקים האחרונים ועדיין לא ניצחה ב-2018. 8 נקודות מפרידים בינה לבין חוף מבטחים ונראה שהמועדון, שהיה אחד הגדולים בליגה בשנות ה-90, ימצא את עצמו שוב בליגה השניה בעונה הבאה.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 22

20:00 גלבוע/גליל – מכבי ראשון לציון (ספורט 5+, שידור משולב). הסיבוב השני בליגת העל מגיע הערב לסיומו וגלבוע/גליל תקווה שיהיה זה בבחינת 'ברוך שפטרנו מעונשו של זה'. הגלבועים ניצחו רק פעמיים בסיבוב השני, כולל ניצחון אחד בשבעת המשחקים האחרונים ואלמלא הסיבוב הראשון המוצלח שלהם (מאזן 4-7) מצבם היה גרוע בהרבה מהמקום התשיעי בו הם מחזיקים כרגע. הגלבועים חסרים את יחזקאל סקוורר שגמר את העונה ושיחקו רוב הסיבוב עם שלושה זרים בלבד, הם יקוו שהצטרפותו של הגבוה הצעיר ג'קורי וויליאמס ששיחק עד לאחרונה בג'י-ליג תיתן לקבוצה דחיפה קדימה בדיוק ברגע בו היא זקוקה לה.

לשמחתם של הגלבועים, היריבה שלהם הערב היא לא בדיוק הקבוצה הכי מאיימת במזרח התיכון. מכבי ראשון לציון אמנם התחמשה בקית' לנגפורד שקלע 20 נקודות במשחק הבכורה שלו ועזר לכתומים של שמוליק ברנר לנצח את בני הרצליה אבל ראשון לציון עדיין לא ניצחה פעמיים ברציפות מאז המחזור הרביעי וגם עם לנגפורד היא עדיין קבוצה חסרה, בעיקר בעמדות הפנים שם יעדר עדיין מארק טולפסן.

שתי הקבוצות צמודות בטבלה עם מאזן דומה (12-9) וזוממות על המקום השביעי בסוף הסיבוב שלכל הפחות ייתן להן לארח שתיים מהקבוצות היותר טובות שמתחתיהן. בסיבוב הקודם ניצחו חניכיו של אריאל בית הלחמי בעיר היין 83:88 והם יקוו לשחזר את ההישג במשחק שיהיה פיקנטי גם בגלל חזרתו של ג'ייסון סיגרס למקום בו הוא פרץ לתודעה בישראל בשנתיים הקודמות (גם מרפי הולוואי מראשון חוזר לגלבוע לראשונה). אני בכל זאת, אהמר על קבלת פנים למה לסיגרס שתכלול גם ניצחון ביתי.

20:10: בני הרצליה – מכבי אשדוד (ספורט 5+, שידור משולב). גם אחרי שני סיבובים מכבי אשדוד ממשיכה להיות הפתעת העונה ומאזנה עד כה בסיבוב הנוכחי עומד על 2-8 מרשים מאוד, טוב משל מכבי ת"א והפועל ירושלים ושווה לזה של הפועל חולון. האשדודים ירצו לסיים את הסיבוב הנהדר שלהם בטעם טוב ויקוו גם להפסד של הפועל ירושלים שיקנה להם את המקום השלישי בליגה בסיומו (אשדוד ניצחה את ירושלים פעמיים העונה). המשוכה של האשדודים בשביל לעשות כן תהיה בני הרצליה שנחלצה במהלך הסיבוב מהמקום האחרון אבל עדיין רחוקה משם מרחק ניצחון אחד ועשויה להתדרדר לשם אם תפסיד וחיפה ונהריה מהצד השני ינצחו. הרצליה הפסידה בשבוע שעבר בראשון לציון בקאמבק של שון דאוסן לאולם נעוריו ותנסה לנצל את המומנטום של לפני המשחק מול הכתומים בשביל לחזור לנצח ולרשום ניצחון רביעי בחמישה משחקים מול הקבוצה שניצחה אותה בסיבוב הקודם 87:95. אני מאמין שהיא תעשה זאת.

20:40: עירוני נהריה – הפועל חולון (ספורט 5+. שידור משולב). קרב הקצוות הסגול בנהריה בין נועלת הטבלה המקומית למוליכת הטבלה מחולון צפוי להיות מעניין למרות פערי הרמות. הקבוצה המקומית מגיעה למשחק אחרי חמישה הפסדים רצופים וכשהיא מתדרדרת אל המקום האחרון בטבלה, ורושמת סיבוב שני עם שני ניצחונות בלבד (למעשה, שני ניצחונות מאז שהשיגה את ניצחונה החמישי העונה במחזור השמיני שלה…). הסגל הישראלי של נהריה חלש מאוד וגם הזרים שאינם קורי וובסטר ואלכס יאנג לא מגלים אפקטיביות רבה ועל כן התחזקה נהריה בגארד אנתוני בארבר שיערוך הערב את הופעת הבכורה שלו ולצד זה היא מחפשת עדיין אחרי חיזוק ישראלי.

נהריה תשתדל לנצח הערב בשביל למנוע מעצמה את המחזור האחרון בסוף הסיבוב (אם כי דווקא לנהריה, קבוצה ביתית יחסית שניצחה בחוץ פעם אחת בלבד במחזור השלישי, אולי עדיף לסיים אחרונה וכך תארח בסיבוב האחרון את כל הקבוצות התחתית. נקודה למחשבה) אלא שהיריבה שלה הערב, הפועל חולון, היא לא בדיוק פראיירית. החולונים הפסידו בשבוע שעבר לירושלים ובכך נקטע רצף של שישה ניצחונות ליגה רצופים ורצף משמעותי יותר של תשעה ניצחונות בית אבל גם ההפסד הזה לא מונע מחולון את האפשרות לנצח הערב ולסיים ראשונה את הסיבוב השני, במה שיבטיח לה אירוח של מכבי ת"א (ומי יודע, אולי גם הפועל ירושלים אם תסיים רביעית את הסיבוב) בסיבוב האחרון. בשורות חולון ישחק קורי וולדן שחוזר מפציעה והקבוצה של דן שמיר תנסה לשמור על ריכוז מספיק זמן בשביל לגבור על החניכים של אריק אלפסי בפעם השנייה העונה (המשחק הראשון הסתיים בתוצאה 90:98 לחולוניה). לתחושתי, זו תהיה נהריה.

טניס / מתן גילור

טורניר מיאמי (1000) – גמר

*המלצת צפייה* 20:00 ג'ון איזנר(14)-אלכסנדר זוורב(4) (ספורט 1). איזנר עם ניצחון גדול בשתי מערכות עוצר את המומנטום של דלפו ומשאיר את התקווה לזכייה מקומית חיה וחובטת. זוורב גם כן בשתי מערכות ניצח את קרנו בוסטה. השניים נפגשו 3 פעמים, כולל בטורניר זה כעת חיה לפני שנה, בסיבוב השלישי. בכל 3 המפגשים מחבטו של הגרמני היה על העליונה.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של פלנדריה

*המלצת צפייה* הטור של פלנדריה הוא אחד מהשיאים של עונת האופניים, מירוץ שאף חובב של הענף לא יכול להרשות לעצמו להחמיץ. המונומנט הזה הוא אחד המירוצים הקשים ביותר שניתן למצוא – 263 ק"מ של אינספור טיפוסים קצרים וקטעי פאבה שוברי רגלים, כמה מהם מגיעים לאורך של שני ק"מ. אם נראה גם מזג אוויר דומה לזה שראינו בבלגיה ביום רביעי במירוץ Dwars door Vlaanderen, אזי הרוכבים צפויים לסיוט לא רק בגלל מה שיקרה מתחת לרגליהם, אלא גם בגלל מה שיגיע מעליהם. התנאים הללו הופכים את הקלאסיקות בכלל, ואת המירוץ הזה בפרט, לקשים במיוחד לחיזוי. המירוץ של השנה שעברה היה מהזכורים ביותר, בשל הבריחה הבלתי נתפסת 55 ק"מ לסיום של פיליפ ז'ילבר עד לניצחון. ז'ילבר יהיה כאן כמובן גם היום, וכך גם כל קבוצת קוויק סטפ, קבוצה ששמה לעצמה מטרה להשתלט על כל הקלאסיקות החד יומיות, ובינתיים זה הולך לה מצויין. זה התחיל עם הניצחון של ניקי טרפסטרה בהארלבקה בשישי שעבר, והמשיך עם הסיומת המרשימה של איב לאמפר במירוץ ביום רביעי. אחד שמעט קלקל לקבוצה את החגיגות הוא אלוף העולם פטר סאגאן, שזכה בראשון במירוץ גנט וובלחם, וגם היום יהיה בין הפייבוריטים לזכייה. פייבוריט נוסף הוא גרג ואן אוורמארט, שבינתיים מתקשה לשחזר את הישגיו הפנומנליים מתקופה זו אשתקד. פייבוריטים נוספים שנוכל לראות היום הם קביאטקובסקי, בנוט, ואן מארק, נסן, דגנקולב, טרנטין, דמאר, בואסון האגן, קריסטוף, ואן ארט וסטויבן. גם וינצ'נזו ניבאלי ינסה להשיג זכייה בלתי צפוייה בעוד מונומנט שלא תפור למידותיו, לאחר זו של מילאנו סן רמו (ולפני שיטוס לטור חבל הבאסקים, שיחל מחר). שידור ביורוספורט החל מ-11:15 (צפוי להימשך עד סביבות 18:30).

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה רבה נציין שהיום גם תתחיל סדרת הגמר לנשים בחידוש יריבות גדולה מהעבר בין האלופה אשדוד לרמלה .
    אשדוד סיימה את העונה במקום השני והדיחה את אליצור חולון 0-3 היא גם מחזיקת הגביע וללא ספק הפייבוריטית .
    רמלה שאחרי עידן יואל לביא (ראש העיר הקודם ).
    ירדה ליגה עלתה בחזרה סיימה את העונה במקום הרביעי אך הדיחה את אלופת הסדירה (וסגנית האלופה ) רמת חן 3-1.
    הקבוצה עם אופי מדהים ולראייה דווקא ההפסד לרמת חן היה בנקודה בודדת אחרי שרמלה הצליחה לחזור מ 29 נקודות פיגור .

    2. ליגת העל סל נציין נתון חשוב בעיקר למחר.
    6 הראשונות יזכו בעוד משחק בית בסיבוב 3 כך שמקום בטופ 6 משמעותי במידת מה.
    כל המשחקים פתוחים כשהקבוצה הפחות טובה /העושר הפחות טוב מארחת קבוצה עדיפה וזה מתכון להפתעות .

    חצי גמר גביע המדינה רגל.
    לכאורה יש 2 פייבוריטיות ברורות .
    מצד שני קריית שמונה ורעננה די סיימו העונה בליגה כך שזה משחק העונה שלהם .
    מצד שני פגרת הנבחרות מנעה מהם יתרון של ממש בהכנה שכן לביתר ולהפועל חיפה היה את כל הזמן להתכונן למשחק גם אם כמה שחקנים היו בנבחרת .

    רעננה -הפועל חיפה .
    אין ספק שחיפה פייבוריטית אך רעננה קבוצה קשה מאד שלא פעם מצליחה להקשות על קבוצות עדיפות כפי שעשתה למכבי תל אביב .
    אם רענננה תעלה היא תעשה היסטוריה בגמר ראשון (גם היום זה היסטוריה בחצי גמר ראשון ).
    הפועל חיפה מחפשת גמר ראשון אחרי 13 שנה וגביע ראשון אחרי 44 שנה .
    ברעננה יש לא מעט אקסים באדום כמו אבוחצירה וארבייטמן שיכולים לעשות צרות (האחרון לא צפוי לפתוח וספק אם ישחק ).

    ק"ש -בית"ר .
    משחק מוקש לירושלמים יצא לראות לא פעם את קריית שמונה יש לה סגל לא רע ומאמן סביר .
    הם סבלו מחוסר יציבות העונה אך במשחק נתון הם מסןגלים לנצח בייחוד מול קבוצה איתה סיימה פעמיים בתיקו בליגה .

    הקבוצות נפגשו לא פעם במסגרות הגביע כולל ברבע גמר אשתקד ירושלים ניצחה .גם בגביע האחרון שזכתה בית"ר היא עברה את קריית שמונה בסיבוב מוקדם במשחק נפלא .וכן שק"ש זכתה .
    בני בן זקן חוזר למפגש מול האקסית ואיתו קריאף .
    יהיה צמוד מאד.
    תחזית יהיה צמוד מהמצופה.
    1-0 קשה להפועל חיפה על רעננה ב 90 דקות .
    1-1 והארכה בין ירושלים לקריית שמונה שם ירושלים תוכל להכריע אבל אני הולך על הנקודה 2-4 לירושלים שם .

  2. תחת גדול גדול ושוער וירטואוז, תמאש עמד תחת הלחץ והזרים של הפועל הם המפתח להצלחה העונה,
    רעננה הגשימו את האימרה : מי שלא מבקיע סופג,
    כעת ההפתעה באוויר אלא אם כן הגמר יהיה הגמר הצפוי הפועל עם ביתר,
    סילבס יודע לסדר משחק מאורגן ולעקוץ במתפרצות,
    ההגיון אומר ירושלים, העניין והתחושת בטן עם מימד ההפתעה אומרת קרית שמונה

    1. אתה לא טועה אלא אם כן תסריט דמיוני יוריד את הפועל חיפה /מכבי תל אביב ממקום 4 לטובת נתניה /בני יהודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט