אירועי דיומא – 31.03.2018: קרבות צמרת בכדורגל האירופי, פיינל פור המכללות

כדורגל

פרמייר ליג – מחזור 32 / שגיא נאור 

14:30: ליברפול – קריסטל פאלאס (ספורט1). פגרת הנבחרות הסתיימה והאדומים עם הראש במפגש רבע גמר ליגת האלופות עם סיטי אבל לפני זה יש לה מטרה נוספת והיא להתבגר בין 4 הראשונות בשביל להבטיח עונה נוספת בצ'מפיונס. 7 נקודות מפרידות בינה לבין צ'לסי במקום החמישי אבל גם עם משחק עודף ביחס לאלופה. מלך השערים של הליגה, מוחמד סאלח, ינסה להמשיך בכושר הנפלא בו הוא נמצא כשהוא סופר 28 כיבושים בעונה באמת יוצאת דופן. לאורחת יש מטרה צנועה והיא להישאר בליגה, כרגע היא רחוקה 2 נקודות מהקו האדום.

17:00: מנצ'סטר יונייטד – סוונזי (ספורט1). אחרי ההדחה המביכה מליגת האלופות הקבוצה של מוריניו תנסה לפחות לסיים את העונה עם טעם טוב ובמקום השני בטבלה. סוואנסי במקום ה-14 בתחתית הכל כך צפופה, 3 נקודות מעל הקו האדום.

19:30: אברטון – מנצ'סטר סיטי (ספורט1). אברטון עושה עונה סולידית במקום התשיעי אחרי פתיחת עונה מקרטעת והצליחה להתגבר יפה על העזיבה של לוקאקו לאולד טראפורד. סיטי בביקור ראשון השבוע בליברפול לפני שתחזור למשחק באנפילד, הפעם מול האחות הפחות יפה של העיר. האליפות כבר בכיס ונשאר רק לקבוע מתי זה יהפוך לרשמי – כנראה בדרבי בשבוע הבא

לה ליגה – מחזור 30 / שגיא נאור

19:30 לאס פאלמאס – ריאל מדריד (ערוץ one). הבלאנקוס יעלו בהרכב חסר כדי לשמור על הרגליים לקראת המשחק מול יובנטוס ביום שלישי. לאס פאלמאס תנסה לנצל זאת ואולי להשיג ניצחון שייתן לה תקווה במאבקי ההישרדות, כרגע 6 נקודות מפרידות בינה ובין חוף מבטחים.

*המלצת צפייה* 21:45 סביליה – ברצלונה (ערוץ one). שתי הקבוצות חושבות בעיקר על ליגת האלופות – סביליה תפגוש את באיירן מינכן כשהיא יודעת שסיכויי ההעפלה שלה אינם גבוהים. מצד שני, גם מול יונייטד בשמינית הגמר לא הרבה נתנו לה סיכוי לעבור. לתפוס מקום בין ארבע הראשונות בליגה אין לה ממש סיכוי ולכן עיקר הפוקוס שלה יהיה על רבע הגמר. המוליכה חושבת גם היא על אמצע השבוע עם פער מבטיח בראש הטבלה אבל הפציעה של לאו מסי מחסירה פעימות בקאמפ נואו. בשני משחקי הידידות של ארגנטינה הוא ישב בחוץ ואולי יקבל מנוחה גם היום. בלעדיו זה משחק שקול לחלוטין.

סרייה A – מחזור 30 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: בולוניה-רומא (ספורט 3). רומא בתקופה מצויינת עם שלושה נצחונות ברצף, והיא ניצבת בביטחה במקום השלישי. לפני ברצלונה, תהיה לדז'קו וחבריו תהיה הזדמנות להאריך את הרצף מול קבוצת מרכז טבלה, ללא שאיפות מיוחדות עד לסיום העונה.

16:00: אינטר-ורונה (ספורט 3). בוקר טוב מאורו איקארדי, עכשיו באים? הסקורר הארגנטינאי התפוצץ עם רביעייה ב-5:0 על סמפדוריה בחוץ, בתצוגה שהזכירה את אלו שראינו ממנו בתחילת העונה. איקארדי בכלל היה בחדשות בעת האחרונה, כשנעדר ממשחקי ההכנה של נבחרתו (לדבריו עקב פציעה, לדברי אחרים עקב אופיו), וכן כאשר קבוצות צמרת באירופה, כריאל מדריד וצ'לסי, מתחרות בסכומים שהן מציעות עליו לעונה הבאה. החמישייה של אינטר עזרה לה לחלוף על פני לאציו בדרך למקום הרביעי (המוביל לאלופות). היום היא תפגוש את הלפני אחרונה, שספגה חמישייה משלה במחזור הקודם מול אטאלנטה. תרחיש דומה היום הוא סביר בהחלט.

19:00: ססואולו-נאפולי (ספורט +5). העונה של נאפולי חזרה מן המתים במחזור הקודם. הניצחון הדחוק על גנואה, ואיבוד הנקודות הבלתי צפוי של יובה, צימקו את הפער של הקבוצה הדרומית מהאלופה לשתי נקודות, מה שיבטיח לנו עניין במאבק האליפות עד למחזור האחרון, בו שתי המתמודדות ייפגשו. נאפולי כעת תלוייה בעצמה עד למפגש הנ"ל, והיא תצפה לא לאבד נקודות מול המארחת מהתחתית, הנמצאת במרחק של 3 נקודות מהקו האדום.

*המלצת צפייה* 21:45: יובנטוס-מילאן (ספורט 1 וספורט 5). חתיכת שבוע קריטי יש ליובה. מה שהיה נראה כמו שיוט לעבר אליפות נוספת, הפך בחזרה למותחן, לאחר שאיבדה נקודות בתיקו המאופס מול ספאל. המשחק היום מול מילאן, שלושה ימים לפני המפגש מול ריאל מדריד באלופות, הוא מהקשים הצפויים לאלופה עד לסיום העונה. יובה סובלת ממכת פציעות, שהייתה יכולה להיות חמורה יותר עם זו של קייליני, אך הוא חוזר להרכב. היריבה היום הייתה סוג של בדיחה עד למעבר של ג'נארו גאטוסו אל מאחורי הקווים, אך הבלם הקשוח לשעבר הדביק את השחקנים בגישה הבלתי מתפשרת שלו, מה שהפך את הקבוצה לאחד האגוזים הקשים ביותר לפיצוח בליגה. בקבוצה מעריכים את עבודתו, מה שהביא להארכת חוזהו לעונות הקרובות. קשה להאמין שהקבוצה מהמקום השישי תגיע לאלופות, אך אין זה בלתי זה אפשרי. המפגש יהיה פיקנטי גם עקב התייצבותו לראשונה של לאונרדו בונוצ'י נגד חבריו לשעבר ביובה, מפגש שנמנע בסיבוב הראשון עקב הרחקתו במשחק שלפני כן.

בונדסליגה – מחזור 30 / דוד "פאקו" סעדה

16:30: שאלקה 04-פרייבורג (משולב בספורט 4). שאלקה מתפקדת בתקופה האחרונה כראשונה בחבורה שמתחת לבאיירן, כאשר היא לא מפסיקה לנצח מאז המפגש לפני שישה מחזורים מול אותה באיירן. הכחולים מציגים הגנה קשוחה למדי, שאיפשרה שער אחד לחובתה ברצף הנצחונות הנ"ל. היום היא צפוייה להאריך את הרצף מול יריבה מהתחתית, שאינה מצוייה בסכנת ירידה.

*המלצת צפייה* 19:30: באיירן מינכן-בורוסיה דורטמונד (ספורט 4). באיירן ספגה במחזור הקודם הפסד נדיר בעידן היינקס, עם ה-2:1 מול לייפציג. מכה קלה בכנף. אולי ההפסד עשה עימה חסד, כי איבוד נקודות של שאלקה במשחק המוקדם, יאפשר לה זכייה באליפות על הבמה הגדולה היותר האפשרית מבחינתה – בבית, כאשר היא מארחת את ה"דר קלאסיקר", היריבות הגדולה ביותר של השנים האחרונות בגרמניה. דבר אחד שמקלקל מעט את החגיגות הצפויות של הבווארים (אם לא היום אז ודאי במחזור הבא) הוא הידיעות על מעברו הצפוי של חלוץ הקבוצה, רוברט לבנדובסקי, לריאל מדריד בעונה הבאה. לדורטמונד המשחק חשוב אף יותר – מלבד הרצון הברור לקלקל ליריבה הגדולה, הצהובים שחורים שבמקום השלישי נמצאים במאבק קשה על מקומות 2-4, ואיבוד נקודות היום צפוי לפגוע בהם במאבק זה.

גביע הליגה הצרפתי – גמר / דוד "פאקו" סעדה

22:00: פ.ס.ז'-מונאקו (ספורט 2). אחרי ההדחה הכואבת מהאלופות, ולאחר שהבטיחה מעשית את הזכייה באליפות הליגה, פ.ס.ז' מסתערת על התארים הנוספים שבנמצא. גביע הליגה הוא הראשון (נותר לה גם הגביע הצרפתי) עליו תתמודד היום מול מונאקו. גם ללא ניימאר הפצוע, ועם אונאי אמרי כברווז צולע בתפקיד המאמן (כשטוכל, אנצ'לוטי, קונטה וסימאונה מוזכרים כמועמדים להחליפו), הפריסאים יהיו פייבוריטים גמורים מול יריבתם הגדולה. לאלופה זו תהיה הזדמנות אחרונה בהחלט להשיג איזשהו תואר השנה, לאחר שהודחה מאירופה ומהגביע הצרפתי, ואיבדה סיכוי מעשי לזכות באליפות צרפת.

כדורסל מכללות / עידו גילרי

פיינל פור

הגענו לפיינל פור כשאיתנו שלוש קבוצות מ"אצולת" המכללות ועוד סינדרלה אחת. למרות ההפתעה כל המשתתפות שנותרו כבר זכו בטורניר בעבר.

1:09 מישיגן (3 מערב) – לויולה שיקגו (11 דרום)

הסינדרלה משיקגו שדורגה 11 בתחילת הטורניר כבר זכתה בשנת 1963 באליפות שלא זכתה להד רב בזמנו אבל בימינו זוכה לעדנה מחודשת. הוולברינס ממישיגן זכו רק פעם אחת באליפות ב-1989 כשגלן רייס (אבא של) נותן את אחת התצוגות ההיסטוריות בתולדות טורניר המכללות. גם אז מישיגן הגיעה כמדורגת שלישית אבל הפעם הוולברינס מגיעים כקבוצת הגנה לעומת הקבוצה של אז שהתבססה על התקפה מסחררת.

3:49  וילאנובה (1 מזרח) – קנזס (1 מידווסט) 

המאבק בין שתי המדורגות 1 שעשו את המוטל עליהן כדי להגיע עד הלום יפגיש בין שתיים מקבוצות החזקות במכללות בשנים האחרונות. שתיהן דורגו 1 גם בשנה שעברה אבל כשלו בלהגיע למטרה. בווילדקאטס מוילאנובה עוד משחקים ארבעה שזוכרים את הטעם המשכר של הזכייה באליפות לפני שנתיים וירצו לשחזר את ההישג. הג'ייהוקס גם לא צריכים ללכת רחוק מדי כדי להיזכר בטעם הניצחון כשזכו רק לפני עשור ב-2008 עם מריו צ'אלמרס, דארל ארתור וברנדון ראש. אחת מהשתיים תזכה להתמודד שוב על התואר.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מה קרה לסיקור הטניס בטורניר מיאמי …?
    פתאום הסיקור נפסק דוקא שאוסטפנקו …מתקדמת.יפה….
    איזה שם שובר שיניים מי נתן לה שם כזה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט