אירועי דיומא – 18.03.2018: גמר אינדיאן וולס

כדורגל

ליגת העל – מחזור 27 / מתן גילור

בית עליון:

20:00 הפועל באר שבע-בני יהודה תל אביב (ספורט 1). ב"ש מגיעה אחרי ניצחון ביתי 0:2 על סכנין. היא עם 56 נקודות במקום השני אחרי הניצחון של בית"ר ירושלים, כשניצחון יחזיר אותה למקום הראשון. בני יהודה מגיעה אחרי הפסד ביתי 1:0 לנתניה. היא במקום ה-6 עם 40 נקודות ואין לה יותר מדי בשביל מה לשחק, כשאירופה כבר ברחה. אבל הקבוצה הוכיחה בעבר שגם כשאין על מה לשחק היא לא מוותרת. בעונה הסדירה ב"ש ניצחה במושבה 1:0 ובטרנר הסתיים המשחק בתיקו 0:0.

21:00 מכבי תל אביב-הפועל חיפה (ספורט 5). שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון כשהן חלק בלתי נפרד ממאבק האליפות, למרות שהן "רק" במקומות 3-4. ת"א ניצחה את פ"ת 0:2 והפועל את אשדוד 0:1 בתוספת הזמן. לת"א 55 נקודות ולהפועל 52 נקודות. עבור האחרונה הפסד עלול לסיים את חלום האליפות. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות בתיקו 2:2 באבירן ובנתניה הביסה ת"א 0:4.

בית תחתון:

19:00 מכבי פתח תקוה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). למכבי פ"ת אין באמת על מה לשחק. היא אמנם הפסידה במחזור הקודם לת"א 0:2, אבל ליגה היא לא תרד, כשהיא עם 33 נקודות, 15 מעל הקו אדום ומשחק חסר. רעננה לעומתה במצב יותר בעייתי. הקבוצה במקום ה-11 עם 24 נקודות. רק 6 מעל המקום ממנו יורדים ליגה. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות בתיקו 0:0 בנתניה ובפ"ת ניצחה הקבוצה המקומית 2:3.

 

סרייה A – מחזור 30 / דוד "פאקו" סעדה

13:30: סמפדוריה-אינטר (ספורט +5). אינטר ממשיכה לדשדש במקום החמישי, כשהשפעתה על הליגה הייתה בעיקר בכך שקילקלה לנאפולי קשות את שאיפות האליפות, עם התיקו המאופס במחזור הקודם. היא עדיין יכולה לתפוס את לאציו במקום הרביעי עם תוצאה טובה היום, אלא שהיריבה מהמקום השביעי היא קבוצה מסוכנת למדי, ודאי בבית.

16:00: קרוטונה-רומא (ספורט +5). הראשון מבין סדרת מפגשי צמרת-תחתית שנראה היום. רומא ממשיכה בתקופה המצויינת. בליגה היא התמקמה חזק במקום השלישי, עם פער נאה מלאציו ואינטר, לאחר עוד ניצחון – 3:0 על טורינו. גם באלופות היא עלתה לרבע הגמר לאחר ה-1:0 מול שחטאר. היום לדז'קו וחבריו צפוי משחק קל הרבה יותר מול יריבה העשוייה לרדת מתחת לקו האדום במקרה הצפוי של הפסד.

16:00: מילאן-קייבו (ספורט 3). עוד מפגש צמרת-תחתית (כן, מילאן בצמרת). מילאן תיאלץ להסתפק במשחקים באיטליה (כולל בגמר הגביע) לאחר ההדחה מאירופה מול ארסנל. בליגה היא בתקופה מצויינת עם כמה נצחונות מרשימים, בתקווה קלושה להגיע לאירופה גם בעונה הבאה (אולי על חשבון יריבתה העירונית). החמורים המעופפים שממול ספגו את אחד ההפסדים הכואבים העונה, 1:0 ליריבה העירונית ורונה. ההפסד קירב אותם עד כדי נקודה מהקו האדום, עם סכנה ממשית לרדת מתחתיו במקרה של הפסד צפוי היום.

21:45: נאפולי-גנואה (משולב בספורט 5 לייב). שאיפות האליפות של נאפולי ספגו מכה קשה מאד בשבועות האחרונים עם איבודי הנקודות לאינטר ורומא, בעוד שיובה המשיכה במסע הנצחונות המטורף. אלא שהתיקו של יובה מול ספאל החלשה אתמול מצית מחדש את תקוות האליפות של נאפולי. אם היא תנצח את כל משחקיה עד המחזור האחרון, היא תשחק מול אותה יובה בקרב על האליפות. היריבה היום ממוקמת בתחתית, אך ללא סכנה ממשית לרדת ליגה – אולי היריבה המושלמת עבור נאפולי.

21:45: לאציו-בולוניה (ספורט 2). לא ברורה לאציו, באמת לא ברורה. היא מצויידת בכל מה שנדרש על מנת לנצח יריבות חלשות כמו קליארי, אלא שהיא נאלצה להסתפק בתיקו דחוק, משער נדיר ביותר בעקב של צ'ירו אימובילה (מומלץ לחפש). היום היא צפוייה להתמודד עם יריבה מאותו סדר גודל – חלשה למדי ללא חשש מירידה, אלא שבכושרה הנוכחי כבר לא ידוע למה לצפות.

בונדסליגה – מחזור 27 / דוד "פאקו" סעדה

14:30: בורוסיה דורטמונד-האנובר (ספורט 4). דורטמונד תיאלץ לצערה להתרכז בליגה, זאת לאחר ההדחה בשמינית הגמר מול זלצבורג. אולי כך עדיף – הקבוצה שבמקום השלישי נמצאת במאבק קשה מול שאלקה ולברקוזן על המקום השני. במשחקה האחרון מול פרנקפורט, כוכבה החדש, מישי בטשואי, הציל אותה שוב עם שער בדקה ה-93, בדרך לניצחון 3:2. היום היא צפוייה למשחק קל הרבה יותר מול יריבת מרכז טבלה, שדי סיימה את העונה.

16:30: פ.צ. קלן-באייר לברקוזן (ספורט 4). נראה כמו מפגש לא כוחות. לברקוזן היא עוד אחת מהקבוצות המנהלות את המאבק על המקום השני. היא תפגוש היום את הלפני אחרונה, שהפסד הבית הדרמטי האחרון שלה מול שטוטגארט היה אחד מהמסמרים האחרונים במאבקה הנואש להישאר בליגה.

19:00: ר.ב. לייפציג-באיירן מינכן (ספורט 4). שני נצחונות. זה כל מה שבאיירן צריכה על מנת להבטיח אליפות כבר בשלב זה של העונה. דרכם של הבווארים דומה כעת לסוג של טיול קליל בכפר. באירופה היא השלימה צמד נצחונות קלילים על בשיקטאש, ובליגה חגגה עם 6:0 על המבורג. היום האלופה תפגוש את סגניתה, הצפוייה להיפרד העונה מתואר הסגנות. היא איבדה נקודות מול שטוטגארט בשבוע שעבר, וסיכוייה להגיע לארופה בעונה הבאה הולכים ומצטמצמים. חבל מאד, כי דווקא הולך לה לא רע שם עם ההעפלה לרבע גמר הליגה האירופית השבוע.

ליגה צרפתית – מחזור 30 / דוד "פאקו" סעדה

14:00: ניס-פ.ס.ז' (ספורט 5). אחרי ההדחה מהאלופות, כל שנותר לפ.ס.ז' לעשות הוא להתעלל ביריבותיה לליגה. כך היא גם עשתה לאחרונה בטבלה מץ, כשהביסה אותה 5:0, ניצחון שביעי רצוף לקבוצה. בהיעדר נושאים אחרים, העניין בקבוצה מתרכז בהאם ניימאר יישאר בה או יעזוב לריאל בתום העונה. היריבה ניס כבשה חמישיה משלה לשערה של גנגאן, כשהחלוץ אלאסאנה פלאה כובש רביעייה. הקבוצה אוחזת במקום השביעי, עם סיכוי להגיע לאירופה בעונה הבאה, אבל את הנקודות עבור כך היא כנראה תצטרך להשיג ביום אחר.

22:00: מארסיי-ליון (משולב בספורט 5 לייב). קרב 3-4. שתי קבוצות שהיו עד לא מכבר חלק מהמאבק על המקום השני המוליך ישירות לאלופות. ליון איבדה גובה ראשונה במאבק, ואחר כך גם מארסיי. עדיין מדובר במשחק חשוב במאבק על המקום השלישי (המוליך למוקדמות האלופות), כשכל תוצאה מלבד ניצחון לליון תבטיח מעשית מקום זה ליריבתה.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 20

21:05 הפועל ירושלים – גלבוע/גליל – המחזור ה-20 שהגיע לשיאו אתמול עם ניצחון חולוני על מכבי ת"א והתבססות של הקבוצה של דן שמיר במקום הראושון בליגה ימשיך עם קרב בין שתי קבוצות שזקוקות לניצחון כמו אוויר לנשימה. הפועל ירושלים אמנם התחמשה במאמן חדש בפגרת הנבחרות אבל גם הימצאותו על הקווים של עודד קטש לא הואילה והיא סופרת שני הפסדים רצופים תחת מאמן הנבחרת – להרצליה בבית ולמכבי ת"א בחוץ. המאזן הירושלמי העונה עומד על 8-11 לא מרשים והפסד נוסף יפנה את המקום השלישי למכבי אשדוד שכבר ניצחה אתמול. ירושלים ממשיכה להיות פצועה אחרי שיוגב אוחיון גמר את העונה וכל עוד טרנס קינזי, בר טימור וריצ'רד האוול סוחבים פציעות משלהם ולא כשירים במאת האחוזים קשה להמר עליהם כפייבוריטית מול כל קבוצה.

מהצד השני גלבוע גם היא סובלת מסגל קצר ובשבוע שעבר הפסידה לבני הרצליה ורשמה הפסד שישי בשמונת משחקי הסיבוב השני. גלבוע ירדה למאזן שלילי (10-9) לראשונה זה זמן רב כשהנצחונות היחידים שלה מגיעים מול התל אביביות. עם סגל שכולל שלושה זרים וללא בן אלטיט גם הקבוצה של אריאל בית הלחמי לא נראית כמועמדת לניצחון באף משחק.

ובכל זאת מישהי תאלץ לנצח היום. בסיבוב הקודם ניצחו הגלבועים 71:72 מקליעות עונשין של ג'ייקובן בראון בשניות הסיום. בסיטואציה הנוכחית הם יתקשו לשחזר את ההישג.

טניס / מתן גילור

אינדיאן וולס (1000) – גמר

*המלצת צפייה*22:00 רוג'ר פדרר(1)-חואן מרטין דל פוטרו(6) (ספורט 3). פדרר עבד קשה מול בורנה צ'וריץ'. הוא הפסיד את המערכה הראשונה, חזר מפיגור שבירה בשניה ופעמיים מפיגור שבירה בשלישית. 2:20 שעות זה לא אופייני למשחק של פדרר. היה זה הניצחון ה-17 של פדרר ברציפות מפתחית העונה והוא שובר את השיא שלו עצמו שעמד על 16 כאלה. הזוי שבגילו הוא עדיין ממשיך לרסק שיאים. דלפו לעומתו אל התקשה מול ראוניץ'. ובכלל, עושה רושם שהוא השחקן הטוב בטורניר עד כה. מצפה לנו גמר פתוח לחלוטין. המאזן בין השניים עומד על 6:18 לטובת פדרר, כשבמפגש האחרון, בגמר באזל, פדרר היה צריך הרבה דחיפה מהקהל כדי לחזור מפיגור שבירה במערכה השלישית. אמנם המאזן די חד צדדי, אבל דלפו מקשה לרוב על פדרר ורשם מולו מספר ניצחונות מרשימים, כולל USO בשנה שעברה. ה-98 של פדרר או ה-22 של דלפו?

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. המשחקים בין פד לדלפו תמיד צמודים. דלפו יודע לתקוע את הסכין כשיריך. הבוקר היה לפד המון מזל מול צוריץ שפשוט סרב ללחוץ על ההדק ולחסל את המשחק.
    אם לנחש אז. דלפו. הגיע זמנו

  2. תודה רבה
    שם פטרו באמת סוג של סוס שחור לפדרר זכורים לי הרבה משחקים גדולים ביניהם .
    שאלה 1.
    האם דיומא לא סיקרה את טורניר גמר המכללות אשתקד ?
    לענ"ד אם ישנה אפשרות זה יהיה נהדר (כמובן גם ככה העמל שלכם גדול ומתחלק בין מעטים ).

    שאלה 2.
    קראתי שאופ"א החליטה שכל 4 הגדולות בליגות הגדולות יעפילו אוטומטית לליגת האלופות מתי זה יקרה ?
    (האם למשל מקום 4 איטליה נוכחי שווה ליגת אלופות ? ).

    נציין עוד .
    ליגה ספרדית מחזור 29
    ברצלונה מארחת את בילבאו (17.15 וואן כל המשחקים )
    אתלטיקו יוצאת לויריאל (19.30 ).
    ריאל מארחת את גירונה (21.45 ).
    גם סביליה שהדיחה את יונייטד תשחק בלגאנס (13.00 ).
    וסלטה תארח את מאלגה.

    באנגליה שני משחקי רבע הגמר .
    אתמול יונייטד וטוטנהאם התנחמו קמעה מהדחת האלופות כשעלו לחצי הגמר.
    היום תרצה לעשות אותו דבר צ'לסי כשתצא ללסטר (18.30 ).
    עוד לפני כן וויגאן (ליגה שלישית שהדיחה את הסיטי ) מול סאותהמפתון מתחתית הליגה הבכירה שפיטרה שבוע שעבר את מאמנה .
    במוקד משחקי היום
    מכבי תל אביב -הפועל חיפה .
    אם חיפה לא תנצח היא סופית מחוץ למאבק היא תתן הכלאחרי התבןסה בחודש הקודם .
    מכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה איבוד נקודות .
    תחושתי היא שאם מכבי תנצח הרי שהפליייאוף יתחלק ל 2.
    ולפי איך שהם נראות לאחרונה מקומות 4-6 לא ישיגו יותר מדי נקודות מול 1-3 מקווה להתבדות ולהרגיש תחרותיות עד הסוף.

    באירופה .
    צאנס גדול לנאפולי לחזור לעניינים משחק קריטי מול גנואה .
    2 הפרש כשהיא עוד צריכה לשחק מול יובה נותנים סיכוי של ממש לתואר (אם כי המפגש בחוץ ויובה עדיפה ומנוסה יותר ).

  3. מתן תודה רבה.
    1. איני יכול לצערי להתחייב מראש תמיד חש הפתעות (יש אולי מצב שממשחקי שמינית הגמר …אבל לא לבנות עליי ).
    2. זו ממש מהפיכה .
    כמה שאלות הבהרה .
    א. אם אני מבין נכון הליגה האיטלקית מדורגת 5 באירופה ככה שהמקום הרביעי העונה לא רלוונטי לאלופות נכון ?
    ב. בעצם אין משמעות למאבק של ריאל וולנסיה על מקום 3 בליגה הספרדית שכן 2 הקבוצות יעלו אוטומטית לשלב הבתים באלופות.

    ג. האם תיאורטית יש מצב בו למשל תקבל האלופה הישראלית קבוצה מסויימת במוקדמות האלופות וכעבור זמן קצר במוקדמות האירופאית ?.
    (נניח שבית"ר זוכה באלופות ומקבלת לצורך את זלצבורג שמדיחה את בית"ר בסיבוב הראשון האלופות ואז מודחת (זלצבורג ) האם היא עשוייה לפגוש שוב את בית"ר בסיבוב מוקדמות שלישי /פליאוף באירופאית ?
    תודה רבה !

  4. טור כזה חשוב שלא זוכה לתגובות שהוא ראוי לו. אבל רבים ניכנסים אליו כדי לדעת מה קורה ולא מגיבים.
    אני מעריך מאד את תרומת הזמן הגדולה שהטור לוקח. אני לא יודע מה לומר לכם מלבד זה שאני, לפחות, מעריך זאת מאד, אבל לא אאשים אף אחד מכם אם תגיעו למסקנה שההשקעה לא מצדיקה את התוצאות.

    1. האמת שזה עלה בינינו לאחרונה.
      מעניין כמה קוראים את הטור הזה.
      אם יש נניח 15 קוראים ביום, אז כדאי לבצע מחשבה מחודשת.
      אם יש 150 קוראים (משתמשים, לא כניסות), אז נראה לי שברור שזה מצדיק את עצמו.

      1. מנחם בהמשך למה שמתן כתב אני חושב שבטורים הקבועים כדאי לקבל אינדקציה כמה קוראים יש (לא מגיבים ).
        אני יודע שיש את הנתונים הנ"ל אצלך והם שמורים ואני מבין את ההיגיון .
        לא לפרסם אבל ייתכן במקרים מסוימים באופן פרטי כן ליידע על הנתון של הגולשים ע"מ שיעזור בהערכת מצב מחודשת .

  5. שיר מדהים לדסה .
    שלישיית הצמרת תתפצל כנראה היום מהפועל חיפה שתתרכז בגביע .
    ואפרופו גביע צ'לסי ניצחה בהארכה בלסטר.
    סאתהמפתון ניצחה בוויגאן.
    והשתיים הוגרלו לחצי הגמר בשורה טובה לצלסי שפייבוריטית לגמר .
    בחצי השני יונייטד -טוטנהאם .
    משחק מרתק מאד אם מוריניו יפסיד גם את זה הוא ייגמור את העונה בידיים ריקות .

  6. אני נכנס לקרוא על אופניים, טניס וכו שמעניין לשמוע אתכם ויש תגובות בלייב, מדלג על הכדורגל שיוצא מכל החורים במקומות אחרים. אבל אם זה הרבה מדי השקעה (ואני בטוח שכן) מספיק לפתוח רק בלוג חי לתגובות לאירועים מסומים בלי הסקירה או להעלות את זה בזמנכם הפנוי ולא לפנות בוקר 🙂

  7. זה 2008 או 2018? איפה כל הטניסאים הצעירים?

    דל פוטרו השחקן האהוב עליי אחרי פדרר, מי שלא יזכה זה win win מבחינתי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט