אירועי דיומא – 17.03.2018: חולון מול מכבי ת"א, מירוץ מילאנו סן רמו

כדורגל

ליגת העל – מחזור 27 / מתן גילור

בית עליון:

20:30 בית"ר ירושלים-מכבי נתניה (ספורט 4). המשחק שיפתח את הפלייאוף העליון ואת המירוץ הצמוד ביותר מזה זמן רב. י-ם בכושר מצוין. ב-6 המשחקים האחרונים היא סופרת 5 ניצחונות ותיקו רק בטרנר. כעת היא במקום השני עם 56 נקודות רק נקודה בודדת מב"ש בפסגה. בשל הפרש שערים עדיף, תיקו יספיק לה כדי להעפיל זמנית למקום הראשון. נתניה מגיעה גם היא אחרי ניצחון 1:0 על בני יהודה. היא במקום ה-5 עם 45 נקודות. בעונה הסדירה כל קבוצה ניצחה בביתה. י-ם 1:4 ונתניה 1:2. בי-ם שכטר אמור להיעדר מהמשחק.

בית תחתון:

16:00 מכבי חיפה-הפועל עכו (ספורט 4). מצחיק או עצוב, אבל מכבי מגיעה אחרי תיקו 0:0 באשקלון שהוא תוצאה טובה עבורה שהרחיק אותה עוד טיפה מהאפשרות לרדת ליגה. היא השיגה את המקום ה-10 שמאפשר לה 4 משחקי בית עם 25 נקודות 8 מעל אשקלון. עכו הפסידה פעם נוספת, הפעם 3:0 לק"ש והיא בדרך הבטוחה לליגה השניה עם 12 נקודות, 9 מהמקום בו נשארים בליגה. בעונה הסדירה ניצחה עכו פעמיים 0:2 בעכו ו-1:0 באבירן.

18:00 עירוני קרית שמונה-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). ק"ש, כאמור, ניצחה את עכו במחזור הקודם וניצחון במשחק הזה יבטיח לה ב-99.99% עוד עונה בליגה. למרות שלמעשה היא כבר מזמן בכנרת. אשקלון עם 17 נקודות צמצמה את הפער מאשדוד ל-4 נקודות ושמרה את עצמה בחיים. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות בתיקו 0:0 באשקלון ובק"ש הקבוצה המקומית ניצחה 0:1.

18:15 איחוד בני סכנין-מועדון ספורט עירוני אשדוד (ספורט 3). סכנין אמנם הפסידה לב"ש 0:2 במחזור הקודם, אך מעשית היא הבטיחה את ההישארות. היא במקום ה-9 עם 30 נקודות. אשדוד הפסידה להפועל 0:1 בבאזר ביטר, מה שסיבך אותה עוד יותר. היא במקום ה-12 עם 21 נקודות, רק 4 מאשדוד. בעונה הסדירה סיימו הקבוצות בתיקו 0:0 בעכו (שם אירחה סכנין את משחקיה הביתיים, עד המשחק הערב). באשדוד ניצחה סכנין 2:1.

סרייה A – מחזור 30 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: ספאל-יובנטוס (ספורט 2). השבוע החולף הביא אותנו לפער הגדול ביותר בפסגת הסרייה מאז תחילת העונה. איבודי הנקודות של נאפולי, ומנגד רצף הנצחונות של יובה, מביאים את האלופה לפער של 4 נקודות מיריבתה למאבק האליפות. מי שמספק את הסחורה אצל יובה הם שני החלוצים, גונסאלו היגוואין ופאולו דיבאלה, כשהראשון כובש שער במשחק ההשלמה מול אטאלנטה באמצע השבוע. כל שעל האלופה לעשות כעת, שישה מחזורים לסיום, הוא לא לאבד נקודות עד למשחק העונה מול נאפולי במחזור האחרון. ספאל, הנמצאת מעל לקו האדום רק בזכות הפרש שערים, לא תהיה זו שתגרום לה להיכשל במשימה זו.

בונדסליגה – מחזור 27 / דוד "פאקו" סעדה

19:30: וולפסבורג-שאלקה 04 (משולב בספורט 2). משחק חשוב לשתי הקבוצות. שאלקה, מאז ההפסד לבאיירן, נמצאת ברצף של ארבעה נצחונות. היציבות ביכולת שלה מביאה אותה למקום השני, במאבק צמוד מול דורטמונד ולברקוזן. כל איבוד נקודות ישחק לידי שתי יריבותיה למאבק. היום היא לא צפוייה לאבד נקודות, גם אם המשחק חשוב במידה רבה גם ליריבה. וולפסבורג נאבקת על חייה בתחתית, ונמצאת בשוויון נקודות עם המקום המוליך למבחני הירידה. הפסד צפוי היום יסבך אותה עוד יותר במאבקי הירידה.

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 20

20:30 הפועל חולון – מכבי ת"א (ספורט 5).מוליכת ליגת העל תארח הערב את סגניתה. במקרים רגילים היינו קוראים לזה 'משחק עונה' אבל כמו שכבר כולנו יודעים בעולם בו האליפות מוכרעת במשחק אחד ואין משמעות אמיתית לסיום העונה הסדירה במקום הראשון, זהו סתם משחק מרתק בין שתי הקבוצות הטובות בארץ. המוליכה, למי שתהה, היא הפועל חולון שמאזנה זהה לזה של מכבי ת"א אבל בשל הניצחון במפגש הקודם ביניהן ביד אליהו 89:93 היא מחזיקה בשובר שוויון. זו כמובן לא הייתה הפעם היחידה שחולוניה ניצחה את מכבי ת"א והיא עשתה זאת שוב ביד אליהו בגמר גביע המדינה בכדורסל לפני כחודש 84:86 מסל ניצחון של גלן רייס ג'וניור.

חולון מגיעה למשחק אחרי שלא הפסידה כבר שישה שבועות במסגרת מקומית, דהיינו, אחרי שמונה ניצחונות רצופים בליגה ובגביע. היא הפסידה רק פעם אחת בסיבוב השני ורק פעם אחת בבית העונה (במשחק הראשון שלה באולם בפארק פרס) ובשני המקרים זה היה להפועל אילת. היא תשחק עדיין ללא קורי וולדן שנמצא בשלבי החלמה מתקדמים וכבר התאמן אבל בלעדיו היא גם זכתה בגביע ככה שחסרונו אפשרי שלא יהיה מורגש.

מכבי ת"א מצידה מגיעה בתקופה די חלשה. בשבוע שעבר היא פיגרה שלושה רבעים במשחק הבית מול הפועל ירושלים והצליחה לעשות קאמבק באחרון בתחילת השבוע וביום חמישי פיגרה במשך שלושה רבעים וגם בסוף הרבע האחרון מול חימקי מוסקבה במשחק שהיה לה מאוד חשוב לנצח. נבאן ספאחיה, מסתבר, לא פתר את הבעיות של מכבי ת"א, למרות הרעש והצלצולים של פתיחת העונה והדבר היחיד שמכבי ת"א יכולה להתעודד ממנו כרגע הוא שמצבם טוב בהרבה מזה של העונה הקודמת…

מכבי ת"א לא הפסידה השנה בחוץ בליגה והמשחק הערב יהיה המבחן הגדול ביותר שלה בעניין. מול חולון הביתית זה יהיה מעניין לראות מי תשמור על הרצף שלה. הניגודיות בין הקבוצות מתבטאת גם בכך שחולון היא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה (91.1 נק' למשחק!) ואילו מכבי ת"א היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה (סופגת 77.1 נק' למשחק). ארטיום פרחובסקי ומייקל רול הם אלו שיסופסלו מול חולון ומעניין יהיה לראות את השפעתו של ג'נה בולדן שלא שיחק בגביע על המשחק של מכבי ת"א בצבע מול האין הגנה של חולון.

בקיצור, צפוי לנו ערב מעניין ורותח. אם צריך לשים את הז'יטונים איפשהו אני אשים אותם על מכבי ת"א העייפה. ככה מרגיש לי.

18:40: הפועל ת"א – מכבי אשדוד (ספורט 5). ויש גם משחק מוקדם בליגת העל בין הקבוצה האדומה מת"א שמדורגת במקום החמישי בליגה לבין הקבוצה שקודמת לה בטבלה, מכבי אשדווד. שתי הקבוצות מגיעות למשחק אחרי שקטעו רצף הפסדים. אשדוד ניצחה בבית את נהריה ובכך עשתה סוף לתקופה הפחות טובה שלה העונה שהתבטאה בהפסד בגביע ושלושה הפסדי ליגה אחריו. הפועל ת"א עשתה זאת באותה צורה, בחוץ מול מכבי ראשון לציון וקטעה רצף של שלושה הפסדים משלה. שתי הקבוצות כאמור צמודות בטבלה עם מאזן דומה של 9-10 ולמשחק הערב יש חשיבות גדולה בנוגע ליתרון ביתיות אפשרי ברבע הגמר. אשדוד ניצחה את הפועל ת"א בסיבוב הקודם 80:82. הפעם, לדעתי, היא כבר לא תצא עם 2 נקודות.

טניס / מתן גילור

אינדיאן וולס (1000) – חצי גמר

20:00 רוג'ר פדרר(1)-ברונה צ'וריץ' (ספורט 3). בשלב רבע הגמר ניצח פדרר את צ'אנג ובכך שמר על המקום הראשון בעולם לפחות עד סיום טורניר מיאמי. צ'וריץ' הפתיע את אנדרסון וזוהי נקודת שיא מרשימה מאד בקריירה הקצרה של הקרואטי הצעיר, שצפוי לעלות למקום ה-36 בעולם. בהחלט התקדמות מרשימה ביותר. השניים נפגשו רק פעם אחת בה ניצח פדרר, אבל זה היה לפני למעלה משלוש שנים. כך או כך, פדרר הפיבוריט במשחק.

אחריו מילוש ראוניץ'(32)-חואן מרטין דל פוטרו(6) (ספורט 3). ראוניץ' ניצח את קווארי, המקומי האחרון שנותר. דלפו, הפיבוריט הברור במשחק הנוכחי, גבר על קולשרייבר. המאזן ביניהם עומד על 1:2 לטובת הקנדי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ מילאנו – סן רמו

*המלצת צפייה* עונת הקלאסיקות מעלה הילוך עם המונומנט הראשון של העונה – מירוץ מילאנו סן רמו. המירוץ, המכונה גם "לה פרימוורה" (האביב באיטלקית), או לה קלאסיצ'יסימה (הקלאסיקה בהא הידיעה, בתרגום חופשי), משתרע על תוואי שטוח יחסית של 291 ק"מ, הארוך ביותר בלוח השנה של מירוצי האופניים. ככזה הוא מהווה יום חג למאיצים ולשאר מומחי הקטעים השטוחים. בשנה שעברה הוא הסתיים בצורה דרמטית למדי, עם השלישייה הכוללת את סאגאן, קביאטקובסקי ואלאפיליפ המגיעה בצמוד אל הקו, כשלבסוף הפולני חוגג את הניצחון. כל השלושה ישתתפו גם היום, כשהשניים הראשונים כבר מספיקים להשתתף בקרב עקיצות על רקע הדרך בה זכה קביאטקובסקי במירוץ (ישב על הגלגל של סאגאן כל הדרך). אלאפיליפ מן הסתם ישמש כמסייע למובילי קבוצתו, פיליפ ז'ילבר ואליה ויוויאני. עוד מבין המאיצים הגדולים המוזכרים כמועמדים לניצחון נמצא את מרסל קיטל, אנדריי גרייפל, ארנו דמאר, אלכסנדר קריסטוף וקיילב יואן. בנוסף, נראה כאן קלאסיקנים כגרג ואן אוורמארט, אדואלד בואסון האגן, נתן האס, ג'אני מוסקון ומגנוס קורט נילסן, בעוד שרוכבים כוינצ'נזו ניבאלי וטום דומולאן ישתעשעו ברעיון של לנצח את כל אלו. גם סייקלינג אקדמי יחד עם גיא שגיב מקווים להמשיך את העונה המוצלחת עד כה על אדמת איטליה, בשאיפה להמשיכה גם בג'ירו הקרב. שידור ביורוספורט 2 ב-15:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

    1. מסכים. לדעתי היום חולון שמה פלומבה על מקום ראשון עד סוף העונה, ועל מפגש אפשרי בין מכבי לירושלים בחצי גמר הפיינל פור (אם אף אחת מהן לא תפשל לפני).

  1. כולם מתעלמיםנ מתנאי מזג האויר היום במילאן סן רמו.
    רוח פנים של 15-22 קשרים ונטורי לאורך החוף בחצי השעה האחרונה.
    ומומחי בריחה דמיאנו קוניגו שמזמן לא שמענו ממנו עומד לפני סיום הקריירה ,ואן אוורמאט סאגאן אליה ויויאני יכוליח לברוח ,בגזרת המאיצים מרק קוונדיש חזר ויש לו מה להוכיח ,כך שהיום המירוץ הזה שונה לחלוטין מהרגיל. טום דומולאן מצוידהבכל מה שצריך לבריחה חזקה. ניבאלי מכיר היטיב את המסלול וכבר הצליח להכריע טור בבריחה .
    אסטנה נראה שהתכוננה בדיוק לתנאים המדוברים כנראה רטובים וכנל הבלגים עם ואן אוורמאט.
    המירוץ היום למיטב הבנתי יוכרע בבריחה לא מירוץ של מאיצים מי שלא יכנס לבריחה לא ינצח, כמובן שלקיביאטובסקי יש יתרון גם כאן אם לא יתפס לא מוכן לבריחה .

  2. מוביסטאר הביאו סוללת מטפסים ביניהם קרלוס בטנקור , לראות מטפסים במירוץ הזה יהיה מענין ,חושב שאלהפיליפ קוניגו בטנקורדוקא המטפסים אם יחזיקו מעמד טחרי גנובה ילכו לבריחה ,טבל הכל תלוי באסטנה ובחריין עם ניבאלי שתי קבוצות שהכי מתמחות בבריחות כאלו.
    אגב מי זה אלברטו בטיני ומה הקשר שלו לפאולו בטיני ?

      1. צודק כנראה טעות קריאה.
        אפרופו רשימת הרוכבים ,חוזה חואקים רוחאס ממוביסטאר ,ספג עונשבוילטה קטלוניה שנה שעברה למיטב זכרוני על דחיפת חבר לקבוצה בנגש.
        בחור חזק חוזה ,מענין אולי פעם יזכה לככב במירוץ קלאסי .

  3. פלש בק לתנאי מזא קשים 2013 קוונגיש סיים בעשיריה בשנה זו יפה ,
    מקום שני פיטר סאגאן שלישי קנסחרה גם אלכסנדר קריסטוף סיים בעשחריה ומקום ראשון גראלד קולק , מי זה ?

  4. פאסו דל טורצימו
    145 קמ מההתחלה כמעט 150 לסיום , בשנת 1946 תקף כאן פאוסטינו קופי לבריחה סולו של כמעט 150 קמ … ואווו סיים בהובלה של 12 דקות על הבא אחריו ,אנחנו מתלהבים ובצדק מההתקפה של קונטאדור ב 2012 שסיים למיטב זכרוני 13 שמיות.לפני ולורדה ,אבל שכחנו מי היה הבורח הגדול מכולם…
    גיא שגיב מוביל בחמש דקות על הדבוקה ,תותח !

  5. התנאים משתנים לטובת הדיסקים ,ורוח פנים בהמשך תגיע ל עשרים עד שלושים קשרים עוד יותר ממטה רמ חיפה תל אביב לסיום .. כבעש ארבע זו לא אוטוסטרדה….

  6. הרוח דר מע רוח פנים ,מרכז השקעון על הגבעות מצפוח מע לסן רמו
    רוח המתחככת בגבעות תגביר את העילוי ההתעבות והגשם, צפוי להתחזק לקראת הסיום , המירוץ הזה מירוץ.מהגיהנום ,ובניגוד ל 2013 לא קיצרו אותו בשקל הפעם…
    רז קיצרו בחמישים שקלים …ק"מ אם תירצו ….סמיילי .

  7. 90 קמ לסיוםגיא שגיב מוליך ב 3:40 על הדבוקה לבד….
    טוב בעצם עם קב הבריחה ,האם אנו עומדים לראות ישראלי על הפודיום היום ?
    3:40 יספיקו לבריחה ?
    ביום רגיל בטוח שלא היום לגמרי לא יום רגיל !

  8. כרגיל הופס שקט ,ישראלי בהריחה כמעט 200 קמ והעולם שותק ,איפה מנחם שיבוא ויראה צילום של הכרטיס שלו למשחק של המאה נקודות….
    מה מנחם הראה לנו ?
    כרטיס למשחק זהיה שאפשר לקנות בשקל…למה לא הרטה צילום שלע עם ווילט והשלט …?
    או קיי הסטוריה מתרחשת.לנגד עינינו והעולם שותק …

  9. התבהר נהיה חמים … זהו נגמר בשבילינו , הולך להיות מענין אבל הבריחה נתפסה …, אם חמים אז הרוח נחלשת,והבריחה נתפסת, לא משהו שניתן היה לחזות בדיוק כזה בכלים סטנדרטיים, השאלה היא מהם הכלים שהקבוצות מוכנות לשלם עליהם, ניתן לקבל חיזוי טוב יותר הענין הוא מחיר .

  10. מדהים כבר חשבתי שיגמר משעמם ,אין לי מושג מה בחריין תיכננו ,ומה היו הכלים שהשתמשו בהם אבל היה לי ברורשחייבים לברוח היום. ,אחרי ההתרסקויות של ניבטלי בעבר לא חשבתי שיתן הצגת.תכלית.משולבת מעולה כזו בריחה בטיפוס ,ושיפור מצבו בגלישה , היכולות שלו מדהימות עוד יותר בשל התנאים ,לסיים 294 ק"מ בדרמה כזו ,אין מלים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט