אירועי דיומא – 19.03.2018

 

כדורסל / יאיר זעפרני

ליגת העל – מחזור 20

19:45: הפועל אילת – מכבי ראשון לציון (משולב ספורט 5). הפועל אילת פתחה את הליגה בצורה קטסטרופלית. אחרי חילופי מאמנים ושלושה ניצחונות  בשלושת המחזורים האחרונים שכחו באילת את תחילת העונה ופתאום ניצחון של הקבוצה היום יצעיד אותה למקום החמישי. ואתם אומרים שהליגה לא מעניינת…  הקבוצה שתעמוד בדרכה של אילת לנצחון היא מכבי ראשון לציון שעושה את הדרך ההפוכה מהאילתים ואחרי שמיצבה את עצמה כקבוצת צמרת בתחילת העונה, היא רחוקה ניצחון אחד מהדבוקה שבתחתית.

באילת כבר עשו את השינויים, בראשון בינתיים ויתרו על הרעיון להחליף מאמן ותחת זה החתימו את קית' לנגפורד, אקס מכבי ת"א על חוזה עד סוף העונה. לנגפורד לא ישחק היום ובראשון יקוו למרות זאת להמשך הצלחה באולם שהאיר לה פנים בשנה שעברה (ניצחה בו את המשחק החמישי בין שתי הקבוצות בסדרת רבע גמר הפליאוף). מאמנה של אילת שרון דרוקר, יקווה להמשיך ולנקום בקבוצתו לשעבר אותה ניצחה בסיבוב הקודם 85:91. אילת תנסה גם לנצל את הקו הקדמי הדליל של ראשון כתוצאה מפציעתו של מארק טולפסן. בקיצור, יהיה חם בים האדום ואני הייתי מהמר גם על ניצחון ביתי.

20:15: בני הרצליה – מכבי חיפה (משולב ספורט 5). גם הרצליה מתחילה לטפס מהתחתית ואחרי הניצחונות המרשימים בשבועיים האחרונים על הפועל ירושלים וגלבוע/גליל היא כבר לא במקום האחרון, לא מעט בזכות שון דאוסן שנמצא בכושר מצוין וסוחב את הקבוצה קדימה. בחיפה, לעומת זאת, עדיין ממשיכים לדשדש בתחתית ואחרי צמד ניצחונות על הפועל ת"א ונהריה ששמו סוף לסדרה של שבעה הפסדים רצופים, חזרה חיפה לסורה בשבוע שעבר עם הפסד ביתי להפועל אילת. יהיה מעניין לראות את המאצ'-אפ בין קבוצה שניצחה רק פעם אחת בבית העונה (הרצליה) לקבוצה שהפסידה את חמשת משחקי החוץ האחרונים שלה (וניצחה רק פעמיים בחוץ העונה).בסבוב הקודם ניצחה חיפה 72:86 איך זה ייגמר הפעם? בליגה המשוגעת שלנו הכל אפשרי . אני אהמר על הרצליה. למה? הטלתי מטבע…

20:30: עירוני נהריה – נס ציונה (משולב ספורט 5). נהריה מתרגלת למעמדה כקבוצת תחתית ואחרי שלושה הפסדים רצופים ותשעה באחד עשר המשחקים האחרונים כדאי שהיא תתחיל להתרגל לרעיון… היום תצטרך הקבוצה מעיר הגעתון להתרגל לשחק ללא מאמנה, אריק אלפסי, שהורחק לשני משחקים אחרי התפרצות על השופטים לפני שבועיים (מבטיח לכם שאם היו קוראים לו נבאן ספאחיה המצב היה שונה). נהריה חייבת את הניצחון כמו אוויר לנשימה אלא שנס ציונה נמצאת לאחרונה בכושר נהדר, הרבה בזכות הזר החדש קליף וויאט והצליחה בשלושת המחזורים האחרונים לנצח את ירושלים ומכבי ת"א ולמתוח את הפועל חולון כמעט עד הרגע האחרון. המנצחת בכל מקרה, תזכה לקצת נחת ואפילו עלולה לדלג שניים-שלושה מקומות בטבלה. בסיבוב הקודם ניצחה נס ציונה 69:72.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות השחקנים – שמינית הגמר

21:00: דינג ז'ונווי-מארק אלן

21:00: שון מרפי-קיירן ווילסון

אליפות השחקנים היא טורניר יוקרתי מאד, הנערך בעיירת החוף כלנדודנו שבוויילס. הטורניר מפגיש את 16 השחקנים שזכו לדירוג הגבוה ביותר לפי הדירוג של השנה האחרונה (בניגוד לדירוג הרשמי בענף, הלוקח בחשבון את השנתיים האחרונות). בנוסף, פורמט הטורניר הוא כזה שבו המדורג ראשון העונה מתמודד מול המדורג 16, וכן הלאה, בניגוד לאלמנט ההגרלה הקיים בכל הטורנירים האחרים. שלושת הימים הקרובים יאכלסו את הסיבוב הראשון, הוא שמינית הגמר. משחק אחד של היום יפגיש את דינג ז'ונווי, המנסה להתגבר על עונה רעה למדי מבחינתו, מול מארק אלן, שדווקא זכה לעדנה בדמות הזכייה בטורניר המאסטרס היוקרתי. במשחק השני נוכל לראות את שון מרפי מול קיירן ווילסון. מרפי היה אחד השחקנים הבולטים השנה, אך סובל בעת האחרונה מפציעה בגבו וצווארו, שהעמידה את השתתפותו בטורניר בספק. ווילסון הוא אחד השחקנים הטובים בסבב, אך זה טרם תורגם לזכייה בטורניר כלשהו. שידור ביורוספורט ב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של קטלוניה – קטע 1

עונת מירוצי הקטעים בספרד ממשיכה עם הטור של קטלוניה, או הוולטה א קטלוניה בשמו הספרדי. המירוץ האורך שבוע הוא כל מה שאפשר לצפות מטור ספרדי – כל הקטעים כוללים טיפוסים מסוג כלשהו (כשחציים קשים עד מוות), ללא קטעים שטוחים או קטעי נג"ש כלל. זה כמובן מייעד את המירוץ להארד קור של המטפסים. הדבר המעניין ביותר בהקשר של המשתתפים השנה הוא שחלק מהקבוצות יורות בכל התותחים במקביל. הקבוצה המעניינת ביותר כאן היא מוביסטאר: היום נראה לראשונה העונה את המוביל שלה, נאירו קינטאנה, כשלצידו ירכבו זוכה השנה שעברה, אלחנדרו ואלוורדה, והזוכה הטרי של מירוץ פריס-ניס, מארק סולר. עוד קבוצה שתירה בכל התותחים היא מיצ'לטון סקוט, שתציג כאן את האחים אדם וסיימון ייטס ואת הקולומביאני אסטבן צ'אבז. קבוצה נוספת מרובת מובילים היא זו של האמירויות, המביאה לכאן את פאביו ארו ואת דן מרטין. יהיה מעניין לראות בכל הקבוצות האלה את הדינמיקה בין המובילים. עוד נראה כאן את ריגוברטו אורן, סרחיו הנאו, תיבו פינו (גם לראשונה העונה), חרלינסון פנטאנו, בוב יונגלס, סטיבן קרוייזויק וטים וולנס. קבוצת סייקלינג אקדמי גם תשתתף עם המוביל בן הרמאנס.

קטע היום הוא סוג של קטע לחימום הקנה בסטנדרטים של המירוץ הזה, זאת כשמדובר על קטע באורך 153 ק"מ עם פסגה בדרגה 3. כל הימור על מנצח כאן הוא אפשרי, בהיעדר קלאסיקנים בולטים (ואלוורדה עשוי להיות ההגדרה הטובה ביותר לכזה מבין המשתתפים). שידור ביורוספורט ב-16:45.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה .
    עוד היום מחזור 28 לאומית כדורגל השלמה .
    כאמור ליגה צפופה ביותר המאבק על הכרטיס השני לליגת העל הוא כזה צפוף שייתכן וקבוצה נתונה (לפחות אחת ) לא תהיה כלל בפליאוף העליון ושם כל קבוצה שתגיע עשויה לעלות .
    היום .
    לוד הרצליה
    רמה"ש -קטמון
    ומרמורק כפ"ס.
    במשחק הראשון המארחת צריכה נקודות לפליאוף העליון האורחת שקועה עמוק בתחתית וחייבת נקודות בכדי להישאר.
    במשחק השני כל קבוצה צריכה הנקודות קטמון התאוששה מתקופה רעה מאד עם 2 ניצחונות ברצף ותרצה להמשיך המומנטום .
    מרמורק -כפ"ס.
    המארחת תהיה בתחתון אך רוצה להתרחק מהירידה עם גלבאן הכל אפשרי .
    האורחת בדיחת הליגה עם השטויות של שום העסקן שזיקנתו מביישת בחורתו הוא פיטר כבר מאמן שני ומקווה שחיים שאבו יצליח לייצב הקבוצה.

    בכדורסל הלך על הביתיות במשפט מדוע .
    אילת -ראשון .
    המארחת בתקופה טובה מאד עם משחק אקסטרה חשוב לדרוקר.
    בראשון הלחץ עם ברנר זה הצליח לו בחיפה היום פחות לטעמי .

    הרצליה חיפה .
    המארחת התייצבה ובתקופה טובה .
    האורחת לא מצליחה מתחילת העונה כל הכבוד על הסבלנות עם רחימי .

    נהריה -נס ציונה .
    נהריה קבוצת תחתית אך בבית היא עדיין עדיפה .

    שימו לב .
    כיסאות המאמנים מתנדנדים חזק מאד.
    ולא מן הנמנע שאם יפסידו אז ברנר מראשון ,רחימי מחיפה ואפילו אלפסני מנהריה (שלא יהיה על הספסל היום ) יפנו את מקומם .

  2. דברתם על מספר הנכנסים ביום לטור 'דיומא'. אני לא יודע כיצד לבדוק, אבל כשיש לאתר 5,000+ כניסות ליום, אני מעריך שכמה מאות לפחות ניכנסים לראות מה קורה.

  3. עוד יום של מירוץ, ועוד יום של רוכב של סייקלינג אקדמי בבריחה. הפעם דן טורק הצ'כי. באמת אוהב את האופי שהקבוצה הזאת מתחילה לגבש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט