פריוויו לפלייאוף: סן אנטוניו ואוקלהומה סיטי/רועי ויינברג

הפריוויו לפלייאוף מגיע למערב, והיום הגיע הזמן לסקר את 2 הראשונות-סן אנטוניו ואוקלהומה. הן הספרס והן הת'אנדר מהוות הסיכוי הגדול ביותר להלחם בהיט, אבל הן יצטרכו להאבק כמעט בודאות אחת נגד השנייה בשביל להגיע לגמר.

שאר הכתבות בפריוויו הפלייאוף של הופס


 

אוקלהומה סיטי ת'אנדר

 

דוראנט
קווין דוראנט. מככב באחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביותר בליגה.

שם: אוקלהומה סיטי ת'אנדר

רקורד: 21-59 (73.8% הצלחה)

הבטיחה: מקום בפלייאוף, ראשות הבית הדרום מערבי.

חמישייה: ראסל ווסטרברוק, ת'אבו ספלושה, קווין דוראנט, סרג' איבאקה, קנדריק פרקינס

רוטציה: קווין מרטין, ניק קוליסון, רג'י ג'קסון, דריק פישר.

מאמן:סקוט ברוקס, עונה חמישית באוקלהומה. מאזן של 144-226 בקריירה (61.1% הצלחה). הגיע עם אוקלהומה לגמר הליגה, ונבחר כמאמן המערב באול-סטאר ב-2012 ולמאמן השנה ב-2010.

סיפור העונה: אלופת המערב הייתה אמורה להמשיך ולהוות קונטדרית, עם השילוב המצויין בין קווין דוראנט, ראסל ווסטרברוק וג'יימס הארדן. יום לפני המשחק הראשון של אוקלהומה ג'יימס הארדן נשלח ליוסטון, וקווין מרטין הגיע לאוקלהומה. היו הרבה סימני שאלה בקשר לכך שמרטין יצליח למלא את החלק של הארדן, אבל הוא הצליח בגדול עם 14 נקודות למשחק. הת'אנדר התחילו את העונה בהילוך גבוה עם המאזן של 6-24 לאחר חודשיים, אבל הורידו הילוך בפברואר ומרץ (מאזן של 9-21), וכרגע הת'אנדר נאבקים עם הספרס עד הסוף, על המקום הראשון במערב. יש להם יתרון של משחק על סן אנטוניו, אבל הם עדיין לא הבטיחו את ראשות המערב. הקבוצה שתחזיק ביתיות בסדרה כזאת, שצפויה להתחרש בגמר המערב, תקבל יתרון משמעותי בסדרה.

נקודות החוזק: התקפה. הת'אנדר במקום הראשון בליגה בנקודות למשחק יחד עם הרוקטס של הארדן (106 נקודות למשחק), במקום השני באחוזים מהשדה (48.2%, אחרי ההיט), ובמקום השלישי באחוזים מהשלוש (38.2% מהשדה, אחרי ההיט והווריורס). כמו כן 2 מ-6 הקלעים הטובים ביותר בליגה באו מאוקלהומה (דוראנט במקום השני עם 28.1 נקודות למשחק, ו-ווסטרברוק במקום השישי עם 23.5 נקודות למשחק). הנתונים האלה הופכים את אוקלהומה סיטי לאחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביותר בליגה.


נקודות החולשה:
שליטה בכדור. הת'אנדר במקום השלישי בליגה באיבודים עם 15.4 איבודים למשחק, ומחזיקה ב-Turnover Ratio (אין תרגום לעברית;יחס ההתקפות שנגמרות באיבוד), של 16.1%, הנתון השלישי הכי גבוה בליגה (אחרי 16.6% של יוסטון ו-16.2% של אינדיאנה ופניקס). לאוקלהומה יש נתון אסיסטים/איבודים נמוך, של 1.39 (השלישי הכי נמוך בליגה, אחרי זה של אינדיאנה ודנבר). הנתון הזה יעשה בעיות לאוקלהומה, במיוחד נגד קבוצות עם שמירת לחץ טובה מאוד.

תחזית: הת'אנדר יגיעו עד לגמר המערב, שם יפסידו לסן אנטוניו.

המהלכים הטובים ביותר של קווין דוראנט, כוכב הת'אנדר, בעונה האחרונה
 


 

סן אנטוניו ספרס

 

פארקר ודאנקן
טוני פארקר וטים דאנקן. מנהיגים את הספרס מאז 2001, וייתכן ויגיעו השנה לגמר הליגה, בפעם הראשונה מאז 2007.


שם:
סן אנטוניו ספרס

רקורד: 22-58 (72.5% הצלחה)

הבטיחו:
מקום בפלייאוף, ראשות הבית הדרום מערבי.

חמישייה: טוני פארקר, דני גרין, קוואי לאונרד, טים דאנקן, טיאגו ספליטר.

רוטציה:
מאנו ג'ינובלי, בוריס דיאו, גארי ניל, דה-חואן בלייר, קורי ג'וסף

מאמן: גרג פופוביץ' (עונה 16 בסן אנטוניו. מאזן של 421-904 בקריירה, 68.2% הצלחה). לפופ יש 4 אליפויות וצמד תארי מאמן העונה עם סן אנטוניו.

סיפור העונה: הספרס פתחו את העונה מצויין, והתבססו בראשות המערב מוקדם. בפברואר הספרס האטו, אבל הת'אנדר העלו הילוך, וכרגע הם וסן אנטוניו נלחמים עד לשנייה האחרונה על ראשות המערב. העונה של הספרס לא מפתיעה, והם עומדים בציפיות, עם משחק ברמה גבוהה ביותר. מי שנותן עונה מצויינת בסן אנטוניו הוא טוני פארקר, שקולע 20.7 נקודות עם 7.5 אסיסטים למשחק.

נקודות החוזק: יש הרבה. קבוצה מנוסה ועמוקה שרצה ביחד, ובעלת משחקי ההתקפה וההגנה הטובים בליגה. בשקלול של כל האלמנטים, היא אחת מהקבוצות הטובות בליגה. נקודת חוזק ספציפית-תיאום. בניגוד לקבוצות אחרות שעברו שינויים, הטריו הבולט של הספרס רץ ביחד המון שנים, ומחזיק בתיאום עיוור, דבר מאוד משמעותי. הקבוצה מאורגנת ומאומנת בצורה מצויינת, בלי קשר לכישרון הגדול שלה.

נקודות החולשה: גיל. קשה לדבר על נקודות חולשה מבחינת הספרס. זה לא כ"כ ברור כמו אצל ההיט, אז נתמקד בסוגיית הגיל. לספרס יש 5 שחקנים מעל גיל 30 (דאנקן בן 37, ג'ינובלי בן 35, בונר בן 33, דיאו 31 ופארקר בן 30). העייפות יכולה לפגוע משמעותית בספרס, אבל עם העומק שלהם זה לא משמעותי. למרות זאת, בסדרות נגד קבוצות אתלטיות כמו הקליפרס והת'אנדר, הגיל יהווה מכשול של הקבוצה מעיר האלאמו.

תחזית: הספרס יגיעו עד לגמר, שם יפסידו להיט.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. סיכום קצר ומצוין,
    אבל כמה הערות- אחרי פתיחה מצויינת, קווין מרטין נחלש מאוד בחודשים האחרונים. לזכות הקבוצה מאוקלהומה אפשר לציין שיפור התקפי של שני שחקנים שנודעו בהגנה שלהם- ת'אבו ספלואשה ששיפר את האחוזים מחוץ לקשת, וסרג' איבקה, שעשה קפיצה משמעותית בקליעה מחצי מרחק וכן הוסיף לעצמו שלשה מהפינה אותה הוא קולע באחוזים לא רעים. המון יהיה תלוי במנטליות של ווסטברוק ודוראנט. דוראנט לא נוטה להשתלט על משחקים כמו שקובי או מלו עושים, והוא סקורר מדהים שלוקח פחות מדי זריקות. מצד שני, ווסטברוק נוטה להתפרע ולזרוק זריקות רעות. הוא השתפר בקבלת ההחלטות העונה (במעט), אבל יהיה מעניין לבחון זאת בקלאצ'.
    לגבי הספרס- במשך רוב העונה הם נראו נהדר, אבל הפציעות של פארקר, ג'ינובלי ובוריס דיאו (שסיים את העונה), עושים אותם מאוד פגיעים. עד כדי כך פגיעים, שאני צופה כאן הפתעה דוגמאת הספרס של 2010, והם עלולים להיות מודחים בסיבוב הראשון מול המפציצים של יוסטון. אני בספק אם זה יקרה, מאחר ויוסטון לא בשלה ואין לה משחק פנים משמעותי, אבל כרגע, אני לא רואה את הספרס מגיעים לגמר המערב, ובטח שלא לגמר.

    1. תודה על המחמאה 🙂

      בקשר לת'אנדר-אני מסכים איתך, אבל יכול להיות שבפלייאוף דוראנט יקח מנהיגות. האשם המרכזי בבעית השליטה בכדור שציינתי הוא ווסטרברוק, לדעתי.

      הספרס-לדעתי הם יגיעו לגמר המערב, כי הם יעברו את הרוקטס, שחוץ מהחולשות שציינת גם לא יציבה, בניגוד לספרס. נגד הנאגטס שחסרה את פאריד וגלינארי יהיה להם קשה, אבל הם יעברו אותם ויגיעו לשחק נגד הת'אנדר. משם הכל יכול לקרות, אבל לדעתי הספרס ינצחו, כפי שכתבתי.

  2. אחלה כתבה.
    כמו שאמרו פה ווסטברוק הוא הבעיה כי הוא אידיוט .
    מקווה שבפליאוף דוראנט יוריד לווסטברוק כאפה ויסביר לו מי הבוס אני לא רואה תספרס עוברים את. OKC אבל נחיה ונראה .
    הימור(יותר כמו תפילה) מיאמי OKC ודוראנט תופר את לברון ולוקח טבעת!!

  3. לצערי לא נמצאה הדרך (נראה לי מקצועית ולא אישית) לשלב את 3 הסופרסטרים ביחד בחמישיה, והארדן היה צריך לעזוב. כפי שרואים מהתוצאות העונה – הארדן באמת היה חייב לקבל מקום בחמישיה ולהוביל קבוצה. בכל מקרה לצערי לפי מה שאני רואה כרגע אוקלהומה לא העלתה את הרמה שלה. למרות שדוראנט השתפר וווסברוק השתפר ואיבקה השתפר, אני לא חושב שהקבוצה מספיק עמוקה ומספיק כשרונית. לאחר קווין ד., ראסל, סרג' וקווין מ. יש די שממה אצל OKC. גם ספלושה בכלל לא מרשים והישועה לא תגיע לא מפרקינס ולא מפישר. מפליא שזה הספיק לזכות בראשות המערב, אבל אני נוטה להסכים עם הניתוח שאומר שהם לא עוברים את הספרס, וגם אם זה יקרה, אני לא רואה שם סיכוי לנצח את מיאמי. זה לא כוחות. המחליפים של מיאמי כותשים את המחליפים של OKC, והחמישיה גם בהחלט יותר טובה, יותר אחראית ויותר ממוקדת.

  4. מצד שני – יכולות להיות הפתעות, מכיוונים אחרים. עם ניו-יורק יעשו את הלא יאומן ויעברו את מיאמי (האמת שזה אפשרי. הם לדעתי יכולים. מלו וסמית בכושר שיא ומשחקים ביחד נהדר, ויש להם עומק רציני מאוד), אז גם לOKC וגם לספרס – מי שתעלה לגמר, יש יותר סיכוי לנצח את הניקס מאשר את מיאמי.

  5. הלכת רחוק מידי עם סן אנטוניו
    אם יקבלו את יוסטון בסיבוב הראשון ואת דנבר בשני לא רואה אותם בגמר המערב.
    לגבי אוקלוהומה הם מעט חורקים העונה ומציגים יכולת פחות טובה מאשר העונה הקודמת.
    צפי לבקר הרבה בלוס אנגלס הלייקרס למנה ראשונה והקליפרס לקינוח בסדרות שצפיות להיות מלהיבות מאוד.
    האקס פקטור יכול להיות איבקה.
    מרטין בסך הכל עונה על הציפיות , אם הברגים לווסטברוק יהיו מחוברים יחד עם היציבות של דוראנט יש סיכוי גבוה מאוד לשחזור של גמר 2012 , שגם הפעם לצערי מיאמי ינצחו ונזכה לשמוע את תשבחותיו של מנחם לפחות עד 2014 😉
    אוקלוהומה של 2012 הייתה מלהיבה וטובה יותר אבל זאת של 2013 מנוסה יותר, לצערם מיאמי נראית מחוברת מאוד שהמלכה לה ברון בשיאה.

  6. הספארס נראו גרועים ממש נגד הלייקרס אמש. אף שחקן – אפילו לא אחד – היה טוב. זה שממש שיחק כאילו משהו לא בסקר איתו היה טוני פרקר. גם טים דנקן נראה חסר כוח וקפיצים ברגליו נגד האוארד. הם נראו ממש כקבוצה במשבר.

    הת'אנדר גם הם במשברון קטן – קווין מרטין, ספלושה, והספסל מלבד ג'קסון – אך הם עדיין הטובים היום במערב בגלל ש…

    אני מאמין באמונה שלמה שאילולא דנילו גלינרי היה נפצע, ועכשיו גם פאריד (את חומרת הפציעה אינני יודע עדיין), דנבר היתה מנצחת את המערב. היא ניצחה את כ-ל המערביות אחרי האול סטאר, ומאד האול סטאר רק למיאמי יש רקורד טוב משלה.

  7. סוסמעץ – לא נראה לי שהפציעות של גלינרי ופאריד קשורות לאורך העונה. הם שחקנים צעירים בשיא כושרם בקבוצה שלא שוחקת את שחקניה – בסביבות 30 דקות לערב לחבר'ה הללו.

    1. פציעותיהם לא קשורות לאורך העונה מלבד העובדה שככל שאתה משחק יותר הסכוי לפציעה גדול יותר. אצל קובי זה היה אשכרה עייפות חומר שגרמה לנפילה. לא במקרה שלהם.

  8. אגב עלתה השאלה מה יעשו בעלי האולמות עם אובדן ההכנסה, במידה והעונה תקוצר (הצעה שאני תומך בה מאוד).
    רעיון מעניין יהיה להעביר את ליגת הנשים (WNBA) לחורף, שתשוחק במקביל לגברים ותיצור עוד מוקד עניין בעיר ובכדורסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט