פריוויו לפלייאוף: לוס אנג'לס קליפרס- אנדרדוג?/ אסי שלם

בס"ד

פריוויו לפלייאוף: לוס אנג'לס קליפרס- אנדרדוג?

נראה שלקבוצה עם הכי הרבה כלים לקחת אליפות קוראים לוס אנג'לס קליפרס. כתבתי כבר בשנה שעברה שאם הייתי יכול לבחור איזו קבוצה לאמן הייתי בוחר בקליפרס. עבודת הניהול המצויינת מאפשרת למאמן את כל הכלים לעשות את זה.

הקליפרים עמוקים כמו קבוצת פוטבול והם יכולים להעמיד חמישיות שונות לחלוטין לפי הצרכים על המגרש. החמישייה הקלאסית היא: פול, בילאפס, באטלר, גריפין וג'ורדן. אבל שימו לב לאפשרויות:
הם מדורגים מקום 4 בהגנה(94 נק' למשחק), אבל שימו לב שזה לא בא על חשבון ההתקפה, מקום 9- (101 למשחק) בליגה. בואו נשחק באפשרויות:

חמישיית ההגנה: פול, בלדסו, בלייק, ראיין הולינס וג'ורדן המפלצתי. אם נותרו מעט טיקים בשעון וחייבים עצירה בהגנה.
חמישיית ההתקפה: פול, קרופורד, באטלר, גריפין ואודום(שמשחק בעמדה 5 בדק' שרוצים למנוע מג'ורדן,39% מהעונשין, לעמוד על הקו). אם העסק תקוע, כל שחקן מהם מסוגל ליצור לעצמו מצב קליעה ב1X1 ומצד שני לקלוע מהקו באחוזים טובים.
קבוצת ה'ספיישל טים' לדקות הגארבג' בין הרבעים או לשמור את התותחים מעבירות: בלדסו, גרין, היל, טוריאף והולינס יעשו את העבודה מבלי ליפול לפיגור גדול מדי.
הקבוצה החכמה: פול,בילאפס,היל,גריפין ואודום, קבוצה המסוגלת להניע את הכדור מול הגנה אגרסיבית ולהוציא עבירות בקלות.

כמה אפשרויות, כמאמן לא צריך יותר מזה. חייב להגיד שבמשחקים של הקליפרס שצפיתי, וראיתי הרבה, כמעט ולא נראו תלונות או פרצופים חמוצים על הספסל. כולם ממוקדים למטרה אחת: אליפות.

ציפיות: עם כל הכבוד לדל נגרו ולאליפות הבית הפסיפי, לא להגיע לפחות לגמר המערב ייחשב ככישלון.

מה מחכה לקליפרס?
סיבוב ראשון קשה ביותר. חיסרון מצד אחד. לחטוף בסדרה הראשונה לחץ אדיר מקבוצה מצויינת כמו ממפיס יהיה לא פשוט. הקליפרס ניצחו אותם 1-3 בעונה הרגילה והיתרון גובה של גאסול ורנדולף יתבטל מול סוללת הגובה והאגרסיביות של הקליפרס. הקליפרס ב5-6 משחקים.
מצד שני זה יתרון כיוון שבמידה ויעברו יגיעו מוכנים ומפוקסים לאינטנסיביות של הסיבוב השני מול אלופת המערב היוצאת.

סיבוב שני מול OKC(הלייקרס לא ינצחו אותם בלי קובי) שכנראה תגיע משועממת אחרי 4 או 5 משחקים, נפגוש בסרט אחר לגמרי וכנראה גם ההרכב יעבור להיות נמוך ומהיר יותר. בארנס יזכה לדק' משחק רבות בניסיון לעצור את דוראנט, בלדסו וווילי גרין ינסו להתיש את ווסטברוק(למרות שהוא נראה על-אנושי) ושוב השאלה המרכזית שתעמוד למבחן- יכולת קבלת ההחלטות שלו מול הגנה חזקה. האם תהיה לו הסבלנות והחשק לתת לדוראנט את הכדור במאני טיים או לטפס על ג'ורדן בחדירות שכנראה יהיו חסרות סיכוי. אני חושב(ומקווה) שווסטברוק יחרבן את הסדרה לOKC ושוב, כולם יבינו כמה ההבדל בין רכז סקורר לעומת רכז בונה משחק הוא תהומי. זה הזמן גם להזכיר לכולם שאת הסדרה הקשה ביותר מול הספרס בשנה שעברה ניצחו דוראנט וווסטברוק עם אחד בשם ג'יימס הארדן.

גמר מערב- והיה אם הקליפרס יעברו גם אותם, הם ישחקו מול הספרס או דנבר. על פניו מנוחה קלה לפני מיאמי בגמר אבל זו תהיה סדרה מטורפת בקצב של פורמולה 1 מול דנבר ואז נזכה לראות את הLOB CITY. מול הספרס נצפה בתחרות קליעה משלוש ודו קרב מהנה בין דאנקן לגריפין. בכל מקרה בקרב המוחות מול פופוביץ' או קארל הסיכויים של דל נגרו נמוכים. מזל שלגנרל שלו קוראים כריס פול.

גמר NBA- בגמר מול מיאמי נראה דקות משונות. החמישייה של ההיט תנסה ליצור יתרון גדול ככל הניתן לדקות הנחותות של ההיט בקרב הספסלים. כנראה ונראה את ג'יימס מוביל את הרכב המחליפים בדק' שדוויין ווייד ינוח. אם המלך ישחק 40+ דק' למשחק זה יכריח את באטייה, צאלמרס וכמובן ריי אלן לקלוע מהמסירות של לברון את סלי הניצחון. הסיכוי של מיאמי הטוב ביותר, אבל הלב. הוא הולך עם האנדרדוג.
אבל אחרי שקראתם את כל זה האם אתם עדיין בטוחים שהקליפרס הם אנדרדוג בפלייאוף הזה?

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. בהחלט מסלול אפשרי. אבל כיום אני לא כ"כ רואה חולשה אצל מיאמי בספסל. כריס אנדרסון ומייק מילר ואחרים קיבלו הרבה דקות לאחרונה והראו שהם במצב ממש טוב.

  2. לול

    בכל המפגשים בין הקליפרס לתאנדר העונה, ווסטברוק השפיל את פול. מה זה השפיל, שזו כבר הייתה מחווה.

    פול לא זרק בכלל וכשזרק ווסטברוק חסם אותו או את הדרך לשום לזריקה נכונה. אם אני לא טועה במפגש האחרון בינהם לפול היה משהו כמו 20 או 30 אחוז מהשדה. לעומת זאת, ווסטברוק היה איש המשחק עם, נדמה לי 40 נקודות.

  3. עזוב הכל על הנייר תמיד נראה מדהים, אבל בתכלס הפלייאוף הוא ההבדל האמיתי בין שחקנים רגילים לבין הכוכבים האמיתיים ולקליפרס אין הרבה כאלה. גם בארנס וגם אודום נחנקו לא מעט ברגעי האמת ואני צופה זאת שוב, פול עדין צריך להוכיח את עצמו כי אם אני לא טועה הוא עוד לא אפילו הגיע מעבר לחצי גמר אזורי, אני בספק רב אם הם עוברים את ממפסיס, ובהנחה שכן אין מצב שהם עוברים את אוקלהומה.

  4. האמת שכבר במהלך העונה הקבוצה היחידה שחשבתי שאולי תצליח לעמוד מול מיאמי ולתת פייט רציני זו רק הקליפרס. אני חושב שבאמת הם מצד אחד לא נתנו רושם מוחץ בחלקים גדולים מידי של העונה, אבל הם מרגישים לי כמו קבוצה של מומנטום, למרות כמויות הניסיון שיש בקבוצה (פול, בילאפס, אודום, היל, בארנס..) אני מתקשה לתת בהם אמון מההתחלה, אבל אם יילך טוב נגד ממפיס (וקשה לי להאמין שיפשלו שם) ויתחיל טוב נגד אוקלהומה, (יחזרו משם עם ניצחון אחד), הם יכולים להמשיך לרוץ. ומשם הם יכולים גם להמשיך עד הסוף.
    אבל עם כל מה שכתבתי הם קשים לעיכול. על הנייר מטורפים, אבל ברמת התוצאה יש גמגומים. בכל מקרה לא רואה פייט למיאמי מלבדם. מקווה שיהיה מעניין..
    אחלה כתיבה אסי, נהנה לקרוא את המאמרים שלך, עמוקים ומזויות מהנות ומחכימות..!

  5. אחלה כתבה.
    מישהו יודע מה קורה עם כריס פול והקליפרס לאחר העונה הזאת והאם הוא חתם על הארכת חוזה או שמא הוא מחכה לקיץ לקבלת ההחלטה לאן הוא לוקח את הכישורים שלו , ואיזה קבוצה הפעם הוא מוציא מהבוץ .

  6. אני הולך עם הקליפרס עד הסיבוב הראשון. לדעתי הם עוד יפלו לממפיס ב-7 משחקים.
    שנה שעברה לא היה לממפיס עוד סטופר הגנתי כמו טיישון פרינס. אז בקו אחורי שכולל את קונלי, טוני אלן וטיישון פרינס. ובקו קדמי רנדולף וגאסול, זה יהיה מאוד קשה לחדור לסל. ונראה איך הקליפרס תתמודד עם סגנון משחק איטי.

  7. נראה כאילו האתגר הגדול ביותר לקליפרס יהיה לנצח את ממפיס בגלל המאצ'אפ. אם יצליחו האתגר הקשהביותר יהיה רק בגמר מול מיאמי.

  8. לפי דעתי המבחן שלהם יהיה מול. OKC(כמובן שבמערב כל סדרה קשה רצח) כי מול ווסטברוק חסר השל ודוראנט יהיה להם קצת יותר קשה הגנתית והתקפית.כי ווסטברוק מספיק מהיר ואתלטי כדי לשמור על פול ולOKC יש קן דימי קשוח שיודע לשמור אני לא רואה אותם עוברים את אוקלהומה אבל מצד שני אם הם עוברים מיאמי זה הגבול.

  9. בבראקט שלי הקליפרס נעצרים רק אצל מיאמי בגמר. אני חושב שהשנה כריס פול הולך להוכיח לכולם מה הוא שווה. יש לי תחושה שהם ילכו רחוק.
    גילוי נאות-אוהד לייקרס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט