אירועי דיומא – 03.03.2018: גמרים בדובאי ואקפולקו

כדורגל

ליגת העל – מחזור 25 / מתן גילור

16:00 מכבי פתח תקוה-הפועל רעננה (ספורט 5 לייב). עבור פ"ת אפשר לומר שהעונה הסתיימה. אחרי הניצחון על עכו 1:2 במחזור שעבר, הקבוצה 14 נקודות מהקו האדום, עם 30 נקודות במקום ה-7, ואיבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף העליון. רעננה בניצחון גדול 1:2 על אשדוד הגיעה ל-24 נקודות במקום ה-11, 8 מעל הקו האדום. הואיל ורעננה שיחקה 120 דקות בגביע השבוע, לפ"ת יתרון משמעותי, למרות שעברו רעננה המשחק חשוב יותר. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

18:10 מכבי נתניה-הפועל אשקלון (ספורט 4). משחק חשוב עבור נתניה וקריטי עבור אשקלון. במחזור שעבר נתניה ניצחה את מכבי 2:1 והבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון. היא עם 39 נקודות במקום ה-5, 7 ממקום 4 שעשוי להוביל לאירופה (אם יבוטלו ההגבלות על הקבוצה, מה שככל הנראה יקרה). אשלקון במקום ה-13, 4 נקודות מהמקום בו נשארים בליגה, אחרי הפסד ביתי 2:0 לסכנין. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

18:10 איחוד בני סכנין-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 לייב). לסכנין אין כמעט על מה לשחק. אחרי הניצחון באשקלון היא במקום ה-8 עם 29 נקודות ומעשית נשארה בליגה. לבני יהודה שניצחה את ק"ש 0:1 39 נקודות במקום ה-6 והיא פוזלת לאירופה. בסיבוב הקודם ניצחה בני יהודה 0:3.

20:30 מועדון ספורט עירוני אשדוד-מכבי תל אביב (ספורט 4). אשדוד בבעיה. אחרי ההפסד 1:2 לרעננה בליגה היא נותרה במקום ה-12 עם 20 נקודות, רק 4 מעל הקו האדום. בתווך הספיקה להיות מודחת מגביע המדינה, אחרי הפסד בפנדלים לרעננה. ת"א חזרה למקום הראשון אחרי ניצחון 0:4 על הפועל. היא מובילה את הליגה בהפרש של 2 שערי זכות לעומת ב"ש (אותו הפרש שערים). בכושר הנוכחי ולנוכח העייפות של אשדוד, יש פה באנקר.

פרמייר ליג – מחזור 29 / שגיא נאור

14:30 טוטנהאם – האדרספילד (ספורט1). התרנגולים בכושר פנטסטי. הם שיחקו 14 משחקים ב-2018 ועדיין לא הפסידו. בעקבות כך הם תפסו את המקום הרביעי הנכסף, 2 נקודות מעל צלסי, המדורגת חמישית. לפני המשחק הכל כך חשוב מול יובנטוס באמצע השבוע הם ירצו להגיע מלאי בטחון ולהמשיך במומנטום. האדרספילד עצרה רצף של 5 הפסדי ליגה עם 2 נצחונות רצופים שנתנו לה המון חמצן במאבק ההישרדות. נכון לעכשיו היא ממוקמת במקום ה-14, 3 נקודות מהקו האדום.

19:30 ליברפול – ניוקאסל (ספורט1). הקבוצה של קלופ פשוט לא עוצרת ונותנת את אחת העונות הכי גדולות שלה מאז הקמת הפרמייר ליג. שלישיית החוד עם מאנה, פירמינו וסלאח פשוט מחוררת רשתות וגם ההגנה התייצבה לאחרונה עם הצטרפותו של ואן דייק מסאותהמפטון. בליגת האלופות היא מעשית ברבע הגמר אחרי חמישיה בחוץ מול פורטו וגם הבטחת מקומה בין 4 הראשונות הליגה הולכת ומתקרבת. הזברות, מצידן, יש להן את הצרות שלהן. הניצחון שלהם על מנצ'סטר יונייטד לפני שבועיים היה היחיד בששת המחזורים האחרים (מעיד בעיקר על יונייטד). רק 2 נקודות מפרידות בינה ובמקום המוביל לליגת המשנה . כמה ממשחקי הפרמייר ליג הגדולים ביותר התקיימו בין שתי הקבוצות, הזכורים ביותר היו 2 נצחונות של האדומים 4-3 שנה אחרי שנה בסוף שנות ה-90. סטן קולימור, זוכרים?

ליגה ספרדית – מחזור 27 / שגיא נאור

21:45 ריאל מדריד – חטאפה (ערוץ one). העונה הזוועתית של ריאל בליגה לא נפסקת. כל פעם שהקבוצה מפתחת מומנטום ומחברת מספר ניצחונות מגיעה תוצאה מאכזבת נוספת. השבוע היה זה הפסד לאספניול שהגיע אחרי שהבלאנקוס ניצחו 7 מ-8 משחקי הליגה האחרונים וההרכב המשני של ריאל כשל בקורנאה דל פראט. לפני משחק העונה בפאריז, כל הכותרות עסקו בפציעה של ניימאר אבל אם ריאל לא תגיע לבירת צרפת במיטבה , גם ללא הברזילאי היא יכולה לחטוף מכה ולהגיד לעונה הזאת שלום כבר בתחילת מרץ. מכבי חיפה מחכה לה שם… חטאפה הוכיחה את עצמה כיריבה עקשנית ומסודרת כשלא נבהלה גם מהקאמפ נואו ויצאה משם עם נקודה. ב-8 משחקיה האחרונים היא ניצחה רק פעם אחת כשבחצי מהם היא שמרה על שער נקי.

סרייה A – מחזור 27 / דוד "פאקו" סעדה

19:00: לאציו-יובנטוס (ספורט 2). ראשון מתוך שני משחקים מצויינים שקיבלנו היום. יובה לא קיבלה הזדמנות להאריך את רצף הנצחונות שלה בליגה לעשרה, לאחר שהשלג בטורינו דחה את משחקה מול אטאלנטה. אמצע השבוע כבר היה יותר טוב מבחינת מזג האוויר, ואותו האלופה ניצלה כדי לנצח את אותה אטאלנטה כדי לעלות לגמר הגביע מול מילאן. מלבד הכושר הטוב בו מצוייה האלופה, היא תשמח לקבל לאותו המשחק את שני החלוצים שלה יחדיו – פאולו דיבאלה וגונסאלו היגוואין, אחרי שאלו נפצעו לסירוגין לאורך העונה. לאציו נדמתה כמוצאת בחזרה את הקצב שלה לאחר שלושה נצחונות רצופים בליגה ובאירופה, מה שמיצב אותה במקום השלישי. אך לצערה הרב, היא ספגה באמצע השבוע הפסד כואב מאד למילאן בחצי גמר הגביע, כשהחמיצה את הבעיטה האחרונה בקרב הפנדלים. עדיין, בבית היא מסוגלת בהחלט להיות זו שתעצור את רצף הנצחונות הארוך של האלופה.

21:45: נאפולי-רומא (ספורט +5). המשחק הטוב השני של היום יפגיש את המוליכה עם החמישית. נאפולי המוליכה מחזיקה אף היא ברצף של עשרה נצחונות, כשבאחרון שבהם חגגה עם 5:0 על קליארי (מומלץ לחפש את השער של מארק המשיק מהמשחק). המשיק בספק למשחק, אך במקומו היא עשוייה לקבל בחזרה את הפולני ארקדיוש מיליק, החוזר מפציעה. מנגד, רומא נראתה במצב טוב בקרב הקשה על המקום השלישי, אלא שההפסד ה(כבר לא) מפתיע למילאן הוריד אותה חזרה למקום החמישי. איבוד נקודות סביר שלה היום צפוי לפגוע בה קשות בקרב זה.

בונדסליגה – מחזור 25 / דוד "פאקו" סעדה

19:30: ר.ב. לייפציג-בורוסיה דורטמונד (ספורט 3). משחק שהולך להיות קרב קשה גם בגלל המשמעות שלו בכל הקשור למיקומים בצמרת, וגם כי מדובר בשתי קבוצות שלא ממש אוהבות זו את זו. דורטמונד ואוהדיה מחשיבים את עצמם כדוגלים בערכים חברתיים מעבר לכדורגל, והקבוצה שממול (כמו גם זו מזלצבורג אותה תפגוש השבוע), הנתמכת ישירות ע"י קונצרן כלכלי גדול, היא כסדין אדום בעיניהם. בכל הקשור לליגה, דורטמונד החמיצה הזדמנות פז לפתוח פער במקום השני לאחר התיקו מול אאוגסבורג, ונראה שהקרבות באיזור שמתחת לבאיירן יימשכו עד סוף העונה. לייפציג הייתה בחבורת הקבוצות הזו גם כן, אלא שהפסד מפתיע לאחרונה קלן הוריד אותה למקום השישי. עדיין, ניצחון אפשרי של הרד בולים, יחד עם חוסר היציבות בצמרת הגרמנית, עשוי להחזירה אף למקום השני בו הייתה עד לפני מספר מחזורים.

ליגה צרפתית – מחזור 28 / דוד "פאקו" סעדה

18:00: טרואה-פ.ס.ז' (ספורט 5). צמד המשחקים של פ.ס.ז' מול מארסיי בליגה ובגביע נגמר ב-3:0 כ"א לטובת הפריסאים. עדיין, הם היו שמחים לוותר על התוצאות ועל מה שנלווה אליהן. מדובר כמובן בפציעת הרגל של ניימאר במפגש בליגה, שתשבית אותו ככל הנראה עד לסיום העונה (וסיכוי קטן שגם במונדיאל). הוא ודאי יחמיץ את מפגש האלופות מול ריאל מדריד, מכה קשה לפריסאים. בהיעדרו, ולאחר שגם אמבפה נפצע (אם כי יהיה כשיר להיום), מי שנמצא בכושר נהדר הוא אנחל די מריה, שכבש צמד בגביע. די מריה, קבאני, אמבפה וחבריהם לא צפויים להתקשות היום מול טרואה הקטנה, המרוחקת סה"כ נקודה מהקו האדום.

 

טניס / מתן גילור

דובאי (500) – גמר

17:00 לוקאס פויי(2)-רוברטו באוטיסטה אגוט(3) (ספורט 5+). אחרי ההפסד בגמר במרסיי, פויי שוב מקבל הזדמנות לזכות בתואר. באוטיסטה מוביל במאזן הפנימי 2:1, אבל את המשחק האחרון ביניהם ניצח פויי. שניהם כבר זכו השנה בתואר אחד. השישי של פויי או השמיני של באוטיסטה אגוט?

 

אקפולקו (500) – גמר

05:00 קווין אנדרסון(5)-חואן מרטין דל פוטרו(6) (ספורט 5+). יעודכן בסיום המשחק בין דלפו לזוורב. אנדרסון מדורג גבוה יותר, העונה יש לו מאזן טוב יותר ובניגוד לדלפו הוא כבר זכה העונה בתואר. אבל המאזן הפנימי מראה על 6:0 לארגנטינאי, כולל ניצחון בשבוע שעבר. הגובה הממוצע של שניהם מעל 2 מטרים. לא דבר נפוץ בטניס. החמישי של אנדרסון או העשרים ואחד של דלפו?

 

סאו פאולו (250) – חצי גמר

17:30 פאבלו קוואבס(3)-פאביו פוניני(2).

19:30 הורסיו זבלוס-ניקולס ז'רי.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות וויילס הפתוחה – חצי גמר

14:00: נופון סנגקהאם-בארי הוקינס (יורוספורט)

21:00: ג'ון היגינס-גארי ווילסון (יורוספורט).

אתמול במשחקי רבע הגמר, המפגש המרכזי בין רוני אוסליבן לג'ון היגינס התנהל במעמד צד אחד – זה של היגינס. במשחק, שלא התעלה לרמה גבוהה, למכשף הספיק משחק סביר, לעומת זה של רוקט רוני שנראה כצל של עצמו, על מנת לנצח בקלות במפגש. עוד ראינו את את בארי הוקינס מחסל בקלות רבה את יאן בינגטאו הצעיר. במפגשי הסינדרלות ראינו את נופון סנגקהאם התאילנדי גובר על איאן ברנס הדי אלמוני, ואת גארי ווילסון מונע בקלות מהנציג הסיני האחרון, יו דה לו, את ההגעה אל חצי הגמר.

היום בחצי הגמר הראשון נראה את בארי הוקינס מול נופון סנגקהאם. להוקינס, שהיה אחד השחקנים הטובים של השנה שעברה, הייתה עונה מזעזעת עד כה. הוא אמור ודאי להיות פייבוריט מול התאילנדי שההגעה שלו לחצי הגמר הזה היא הישג השיא של של הקריירה. המשחק השני כולל אף הוא פייבוריט גמור בדמות היגינס, שלא אמור להתקשות מול ווילסון, המדורג 51 בעולם.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ סטראדה ביאנקה

*המלצת צפייה* מירוץ סטראדה ביאנקה (הדרך הלבנה בתרגום לעברית) הוא אחד המירוצים הייחודיים ביותר בלוח השנה של מירוצי האופניים. המירוץ, המתחיל ומסתיים בסיינה, ונערך על הדרכים הציוריות של טוסקאנה, ייחודי בשל תנאי המסלול שלו – חלק גדול ממנו כולל דרכי עפר, המסומנות באפור בציור. בנוסף, הוא כולל לכל אורכו עליות קצרות ומרובות, כולל אחת בשיפוע של 16% לכיכר המרכזית של סיינה. קברניטי ה-UCI הכירו בייחודיות של המירוץ בשנה שעברה, והפכו אותו לחלק מסבב הוורלד טור. נבחרת הרוכבים שהגיעה למירוץ של השנה מרשימה בכל קנה מידה, וכוללת תמהיל של קלאסיקנים ומטפסים. בין הקלאסיקנים ניתן למצוא את זוכה המירוץ הקודם, מיכל קביאטקובסקי, אלוף העולם פטר סאגאן, רוכב השנה של 2017, גרג ואן אוורמארט, וכן פיליפ ז'ילבר, ספ ואן מארק, אדוואלד בואסון האגן ויאספר סטויבן. בין המטפסים נמצא את אלחנדרו ואלוורדה, וינצ'נזו ניבאלי, טום דומולאן, רומאן בארדה, אלכסיי לוטסנקו ודייגו רוסה. סוס שחור שיכול להפתיע כאן הוא אלוף העולם הכפול בסייקלוקרוס, ואוט ואן אארט. הנבחרת המגוונת, יחד עם תנאי מזג האוויר השוררים באירופה בתקופה הנוכחית, הופכים את המירוץ לבלתי צפוי ומרתק. שידור ביורוספורט 2 ב-15:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מעולה אם קרלוס בטנקור התאושש עם משיכה של ולוורדה שלא מאמין שיוכל לנצח בשיפוע כזה בסיום לא הפרופיל שלו ,אז הוא מועמד
    ושאלת הכושר והתיסכול של דומולאן לעומת יכולת קבוצתית של סאן ווב ,וכמובן. ואן אוורמאט ואוולדו בואסון מבטיחים מירוץ מרתק שאין בו באמת פייבוריטים .

          1. צודק

            אכן לא דומה מבחינת ספרינטר עליות ,אם כי ולורדה הפתיע מאד בדובאי כשהלך לבריחה מוצלחת לא אופינית לו .

    1. חחח וזו אמורה להיות דרך לבנה…שביל החלב כזה …..באמת לא ברור
      מברוק לבלגי .
      ולוורדה צקום רביעי ואן אאוט שלישי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט