אירועי דיומא – 02.03.2018: קרבות משובחים ביורוליג

כדורגל

ליגה צרפתית – מחזור 28 / דוד "פאקו" סעדה

21:45: מונאקו-בורדו (ספורט 5). קרב חשוב לשתי הקבוצות בעיקר בכל הקשור להעפלה לאירופה בעונה הבאה. למונאקו הייתה הזדמנות מצויינת לברוח למארסיי בצמרת, ולשבור את הקיפאון במאבק בין השתיים. ההפסד הצפוי של מארסיי לפ.ס.ז' היה החלק הראשון בתכנית, וניצחון צפוי על טולוז מהתחתית היה אמור להשלים את העבודה. הקבוצה מהנסיכות כבר הובילה 3:1, אך שני שערים של טולוז, אחד מהם 3 דקות לסיום, כפו תיקו על השנייה בטבלה. הפער של מונאקו ממארסיי לפיכך עומד על שתי נקודות, והמאבק איתה על המקום השני (המוליך ישירות לאלופות) צפוי להימשך עוד זמן רב. בורדו היא אחת מקבוצות רבות המאיישות את החבורה שמתחת לצמרת, שאחת מהן תעפיל בסבירות גבוהה לאירופה בעונה הבאה (תחת ההנחה שפ.ס.ז' תזכה בגביע ובגביע הליגה). לפיכך המשחק הזה חשוב לה גם מאד. אלופת העבר היא קבוצה מסוכנת למדי, העשוייה לעשות לא מעט צרות למונאקו, כפי שגם ליון נוכחה לדעת לפני מספר שבועות (ההפסד שלה לבורדו החל את ההידרדרות שלה).

כדורסל / יאיר זעפרני

אולסטאר ליגת העל

14:00: אולסטאר ליגת העל (ספורט 5). חשבתם שהאולסטאר של ה-NBA משעמם? ובכן קבלו אירוע משעמם עוד יותר כשיאה לאירוע שיווקי שמעניין בעיקר ילדים קטנים והוריהם שמחפשים איך להעביר אחר צהרים של פורים עם מינימום נזק. מזל שהאירוע נופל על יום שישי בצהרים כי זו שעת הנמנום האהובה עליי..

אז מה צפוי לנו במשחק האולסטאר המקומי? משחק מלא בין הזרים לבין הישראלים כשבנבחרת המקומית אותה יאמנו בצוותא דן שמיר ואריאל בית הלחמי יבלטו שמות כמו אלכס טיוס, ריצ'רד האוול, אדריאן בנקס, ווילי וורקמן (אני מניח שהבנתם את הקטע…) כמו גם שון דאוסן, נמרוד לוי, חואקין שוכמן ואחרים  ואילו בנבחרת הזרים אשר תאומן ע"י שני המאמנים הזרים של הליגה – נבאן ספאחיה וברד גרינברג יככבו גלן רייס ג'וניור, פייר ג'קסון וג'רום דייסון לצד כמה זרים פחות מוכרים .או בקיצור משחק נבחרת הזרים מול נבחרת הפחות זרים… החמישיות שנבחרו ע"י הגולשים הן:  תמיר בלאט, בנקס, עמית שמחון, טיוס והאואל בנבחרת המקומית, ג'קסון, דייסון, רייס ג'וניור, טוני גפני וזאק לידיי בשורות הזרים.

במהלך היום תתקיים גם תחרות ההטבעות שתכלול את אדריאן בנקס (על תקן הישראלי), זאק ליידי, סק הנרי וג'רון ג'ונסון (גברים לבנים עדיין לא יכולים לקפוץ) ותחרות שלשות שתכלול את מיטב צלפינו ובהם גיא פניני, עמית שמחון, קורי וובסטר, ג'רום דייסון, ג'ון דיברתולומיאו, קאליף וויאט, תמיר בלאט וגם את הנער אור כהן שעלה מתחרות בין 40 בני נוער על הכרטיס הנכסף וינסה את מזלו מול המקצוענים. 11,000 הצופים שיגיעו למשחק שיתקיים ביד אליהו יזכו גם להופעות, תחרות קליעה מהחצי ועוד. צפייה מהנה למי שבעניין.

יורוליג – מחזור 24

שלושה משחקים בלבד ישלימו את המחזור ה-24 של היורוליג היום, אבל אילו משחקים! משחק בין הקבוצה המדורגת רביעית ערב המחזור לבין השלישית, דרבי  חם בין השנייה לבין השביעית ועוד משחק אחד שחשוב בעיקר למכבי ת"א, שלא תשתתף בו. בציר נהדר לסוף של פורים.

20:00: הכוכב האדום בלגרד – מלאגה. הניצחון בשבוע שעבר השיב רוח חדשה במפרשים של הקבוצה הספרדית והיא כבר שוב מרשה לעצמה לפנטז על מקום בין שמונה הגדולות בתום העונה. אלא שהבעיה של מלאגה היא שלצד חמישה ניצחונות בשבעה משחקי הבית האחרונים, במשחקי החוץ המציאות שונה בתכלית: שישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים ושלושה ניצחונות באחד עשר משחקים סך הכל. או במילים אחרות: האנדלוסים עושים במכנסיים בכל פעם שהם משחקים מחוץ למרטין קאפרנה ארנה.

היום מול הכוכב האדום המאכזבת שמדורגת שני מקומות מתחתיהם עם מאזן 14-9, מלאגה תנסה להשיג ניצחון חוץ נוסף. הסרבים לא מרשימים העונה בבית כמו בעבר עם מאזן 6-6, ובאופן כללי פשוט לא מרשימים, הסיכוי שלהם להעפיל לשלב הבא הוא יחסית תיאורטי ואם הם יפסידו היום הוא יהפוך להיות עוד יותר חלום רחוק מאשר עכשיו. אולי בגלל זה צפוי לנו משחק מרתק עם שתי קבוצות שיבואו בשביל לנצח ורק אחת שגם תעשה זאת… מלאגה ניצחה בסיבוב הקודם 65:79 במה שהיה הניצחון הראשון שלה בהיסטוריה על הכוכב האדום (סה"כ שיחקו השתיים שלושה משחקים אחת נגד השנייה). אולי היום, יגיע השני.

21:15: פנאתינייקוס – אולימפיאקוס – שתי קבוצות הפאר היווניות על מגרש אחד במשחק שחשוב לשתיהן? מה עוד צריך לבקש יותר ממשחק בליגה הטובה באירופה?! יריבות ותיקה, מסורת, שנאה, קהלים משוגעים ואיכות ספורטיבית, כל אלה הן חלק מהתמודדויות בין אולימפיאקוס ופנאתינייקוס ואמורים לשרת אותנו כצופים גם היום. בפינה הימנית, המארחת שנחלשה לאחרונה ועם שלושה הפסדי חוץ רצופים לצד הפסד ביתי נדיר לפנרבחצ'ה, נפלה מהמקום השני והמבטיח למקום השביעי כשהיא אחת מדבוקה של ארבע קבוצות עם מאזן דומה ערב המחזור (9-14). בפינה השמאלית מחכה אולימפיאקוס, שהתאוששה מתקופה בינונית עם שלושה ניצחונות רצופים, שניים מהם על יריבותיה בצמרת (פנרבחצ'ה וריאל מדריד) ועל הדרך הרוויחה את ואסיליס ספאנוליס בן ה-36 שנמצא בכושר מצוין וסחף את אולימפיאקוס לניצחון במחזור הקודם על ולנסיה. אולימפיאקוס לא מתכננת לוותר על המקום השני בו היא אוחזת ערב המחזור ולמרות שמשחק חוץ אצל פנאתינייקוס הוא לא משימה קלה, לאור השבועות האחרונים היא מאמינה ביכולתה לעשות כן. המאזן בין השתיים העונה, דווקא לא משחק לטובת האדומים האורחים כאשר פנא ניצחה אותם שלוש פעמים בעונה הנוכחית: פעמיים בחוץ (ביורוליג 62:70 ובליגה 68:71 ופעם אחת באוואקה של הירוקים 61:68.

22:00: ריאל מדריד – פנרבחצ'ה – מן הידועות היא שקבוצות של זליקו אוברדוביץ' מתחילות לשחק כדורסל טוב בדיוק כשצריך לשחק כדורסל טוב וכך קורה גם השנה. 7 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים מעמידים את אלופת אירופה על מאזן 7-16 ומקום שלישי עם מאזן זהה לזה של אולימפיאקוס. במומנטום הזה פנר רוצה להמשיך גם במשחק חוץ מול ריאל מדריד האיכותית בשחזור גמר אליפות אירופה מלפני שלוש שנים.  ריאל מצידה התאוששה אחרי שני הפסדים בליגה והפסד בגמר הגביע הספרדי עם ניצחון מרשים 74:101 על ברצלונה. הבלאנקוס, למרות כל ההרפתקאות והפציעות שעברו עליהם השנה עדיין בעמדת זינוק טובה ליתרון ביתיות בהצלבה והיא יודעת שלהגיע לשם עובר בניצחונות במשחקים כמו היום. בטח אם הם לא רוצים לפגוש את הטורקים לסדרת פליאוף. בסיבוב הקודם ניצחה מדריד באיסטנבול 77:79.

טניס / מתן גילור

דובאי (500) – חצי גמר

15:00 פיליפ קריאנוביץ'(7)-לוקאס פויי(2) (ספורט 5 גולד).

17:00 רוברטו באוטיסטה אגוט(3)-מאלאק ג'זירי (ספורט 5 לייב).

 

אקפולקו (500) – חצי גמר

02:00 ג'ראד דונלדסון-קווין אנדרסון(5) (ספורט 5).

06:00 חואן מרטין דל פוטרו(6)-אלכסנדר זוורב(2) (ספורט 5).

 

סאו פאולו (250) – רבע גמר

17:30 לאונרדו מאייר(5)-פאבלו קוואבס(3).

אחריו גויירמו גארסיה לופז-פאביו פוניני(2).

אחריו הורסיו זבלוס-רוג'ריו דוטרה סילבה.

00:30 אלברט ראמוס וינולאס(1)-ניקולס ז'רי.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות וויילס הפתוחה – רבע גמר

14:00: איאן ברנס-נופון סנגקהאם (יורוספורט)

16:00: יאן בינגטאו-בארי הוקינס (יורוספורט)

*המלצת צפייה* 21:00: רוני אוסליבן-ג'ון היגינס (יורוספורט)

21:00: גארי ווילסון-יו דה לו

האליפות בוויילס ממשיכה להפיל חללים מבין המדורגים הבכירים, ואתמול בסיבוב השלישי הצטרפו מארק אלן, סטיוארט בינגהאם ומארק וויליאמס למצעד המודחים. אגב וויליאמס, הוא היה שותף יחד עם אדיטיה מהטה לאחד הפריימים הארוכים והנוראיים בהיסטוריה של הסנוקר, שארך משהו כמו שעה וחצי (הרבה באשמתו כי לא היה מוכן להיכנע למרות שהיה בפיגור בלתי סגיר). למרות היותו שחקן סימפטי וחביב, ההדחה שלו מול מרטין גולד בהמשך הייתה סוג של צדק פואטי. המגמה המשיכה לסיבוב הבא, בו הדיח התאילנדי נופון סנגקהאם את קיירן ווילסון בצורה חלקה, וגם ליאנג וונבו הפסיד לבן ארצו המוכר פחות, יו דה לו.

היום יתקיים שלב רבע הגמר. המוקד יהיה המשחק בין ג'ון היגינס לרוני אוסליבן. השניים בכושר נפלא בטורניר הזה. היגינס אף הציג אתמול את הברייק הגבוה בטורניר – 144. המשחק בין שני היריבים הוותיקים יכול היה בקלות להיות הגמר, ועשוי לקבוע מי יזכה בטורניר כולו. גם המשחק בין בארי הוקינס ליאן בינגטאו הצעיר נראה מבטיח למדי.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה רבה.
    יש עוד כמה משחקים בליגות אירופה .
    המעניין שבהם מגיע דווקא מליגה קטנה יחסית פורטוגל.
    שם תארח פורטו המוליכה את ספורטינג סגניתה שהפער ביניהם 5 נקודות ערב המחזור זה סוג של משחק עונה הסכם הנפיקה שבשוויון נקודות עם ס. ליסבון בעניין האליפות .
    באירופה פורטו קיבלה מכה של 5-0 ביתי מליברפול ורגע לפני הופעת הפרידה מהמפעל באינפלד תנסה לבסס מקומה הראשון .
    ספורטינג לעומתה תהיה הנציגה הפורטחגלית האחרונה באירופה לאחר שעברה את אסטנה היא הוגרלה מול פלזן הצכית בשמינית .

    ביורוליג הדברים החשובים נאמרו רק נציין שבשבוע הבא מחזור כפול האחרון לשנה .

  2. סטראדה ביאנצה מחר ,ולורדה וקרלוס בטנקור הבטיחו את השתתפותם , הפרופיל בסיום 7 טחוז תפור על ולורדה ,מה שלא תפור על ולורדה הוא מזג האויר וסוג,השטח ,חצי סייקלו קרוס, ראינו אותו רוכב יפה קטעים כאלו ,וראינו אותו מתרסק בטור הבעיה העעקרית הנוספת שלו תהיה הקור ,ולורדה לא אוהב קור .
    ובתוספת הוא חוזר ממחלה ,לא יודע אם מבחינת מוביסטאר לשלוח אותע לסטראדה הוא רעיון טוב.
    מחוץ לולורדה יהיו שם רוכבים בורחים וירטואוזים כדוגמת קיביאטובסקי ,הבלגים ועוד ,אך מה,שיקבע יותר מהכל הוא מזג האויר .
    בענין סובטאמול ,כתבתי כאן בעבר כי פרום לקח כמות פי עשרים מהנהוג פי עשר מהמותר למיטב ידיעתי , וכעת סייקלינג ניוז מפרסמים כי שלושה אתלטים הורשעו בבריטניה על עבירות סובאטומול שהוכר כדופינג .

  3. חדשות הטניס:
    נאדאל פרש מחודש מרץ ומתכונן לחודש אפריל
    נובאק כבר באמריקה בווגאס מתכונן לבארות האינדיאנים במרץ
    פדרר יערוך הלילה משחק צדקה עם שותפו לזוגות ביל גייטס מול ג'ק סוק ופליי
    סארינה לקחה אירוע ראווה בניו יורק וגם אותה נרא בקליפורניה.

    דל פטרו בפורמט של החיים שלו. ועולם הטניס גבר מחכה למפגש פדרר נובאק.

    האם יהיה מי שיעצור את האקספרסס?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט